Västerås Fordon AB

Brandthovdagatan 15, 721 35 Västerås — Visa karta

Välkommen till Västerås Fordon AB!

Vi är din märkesoberoende bilhandlare i Västerås.

Vi har bra bilar till bra priser och ett genuint bilintresse för de bilar som vi säljer och köper.
Men förutom det så förmedlar och byter vi även bilar.
Hos oss kan du göra ett tryggt bilköp genom någon av våra medarbetare.

Vi erbjuder dessutom finansiering i samarbete med Wasa Kredit AB för dig som vill hitta nya bilen.
Erbjuder garantier i samarbete med AutoConcept.

Välkommen in för visning på vardagar mellan 10-18
eller tidsboka gärna för ett besök under kväll eller helg.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 216 kunder tycker om Västerås Fordon AB

• MIKAEL E

2020-10-17

MIKAEL E skrev om Västerås Fordon AB
    Trevliga pålitliga killar, jag känner mig trygg med bilaffären. Jag kan rekommendera den bilhandlaren👍 Läs mer
  • 2020-10-08

Ingvar K skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en BMW 328. Trevligt bemötande, säljaren tog sig tid att visa bilen. Tyvärr gick bilen sönder redan efter 30 mil. Blev hänvisad till märkesverkstaden som lagade bilen. Inga problem - Västerås Fordon betalade reparationen ! Läs mer
  • Danijel B

2020-10-06

Danijel B skrev om Västerås Fordon AB
    Förnämligt & Utmärkt 10/10...!!!!! Läs mer
  • 2020-10-06

Laila B skrev om Västerås Fordon AB
    Bytte bil och ät väldigt nöjd , allt sköttes väldigt bra och det kändes tryggt. Läs mer
  • Per A

2020-10-06

Per A skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en premiumbil av mycket kunnig och tillmötesgående säljare. Bra hjälp och diskussion möjliggjorde snabb affär. Hos Västerås Fordon AB handlar jag gärna igen - om det är samma proffsiga personal! Läs mer

Maria L skrev om Västerås Fordon AB
    Det enda som hade kunnat bli snäppet bättre skulle vara att jag inte behövt säga till om den försäkring som ingick i bilköpet. Om man nu ska hitta nåt som kan förbättras. Annars kanon. Bra bemötande. Läs mer

Sejo R skrev om Västerås Fordon AB
    Seriösa säljare som tar hand om kunden på ett professionellt sätt Läs mer

Risto O skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en Kia Ceed .
    Bra bemötande fick man!
    Dom fixa en snabb affär via telefon och det var fixat snabbt och enkelt..
    Trevligt ställe👍 Läs mer

Roger P skrev om Västerås Fordon AB
    Bra och snabbt köp och byte. Bilen fyllde mina förväntningar. Kändes som ett tryggt köp. Läs mer

Gustav S skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en bmw 320d 2018, trevligt bemötande, svarade ärligt på alla frågor, fick med dubbade vinterdäck på org fälg istället för dom odubbade som hörde till bilen.
    Helt klart nöjd Läs mer

Anton J skrev om Västerås Fordon AB
    Toppen bra service, hämtade mig på stationen. Läs mer

Santosh F skrev om Västerås Fordon AB
    Bra kundbemötande, bra info när man bor en bit bort, erbjöd hämta vid tåget, service minded trevlig personal. Så som en säljare ska vara. Läs mer

Haiming H skrev om Västerås Fordon AB
    Very nice car and service from Vasteras Fordon. Läs mer

Kent Börje Ö skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en fin Seat via Västerås Fordon och Ninos. Var ett par smådetaljer som han löste på snabbaste och bästa sätt.

Kan varmt rekommendera dem........... Läs mer
  • 2020-08-24

Anna Lena O skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en kia. Blev väldigt bra bemött. Hade inga speciella förväntningar men fick reda på allt jag behövde veta. Allt som allt en mycket bra upplevelse. Läs mer
  • 2020-08-24

Michael O skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte min Volvo V60 där i somras. Kanonbemötande och riktigt trevlig och kunnig personal. Mycket snabbt och smidigt köp när det väl var dags. Rekommenderas starkt ! Läs mer
  • 2020-08-17

Niclas E skrev om Västerås Fordon AB
    Blev professionellt bemött. Snabb affär.

Inga konstigheter. Mycket kunniga och bilarna som finns tycks alla vara av en högre standard och väl genomlysta innan dem åter säljs vidare till såna som mig. Läs mer
  • Sulle Y

2020-08-15

Sulle Y skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte bil. Blev jätte bra bemött av grabbarna. Bilen var som förväntat och som
    Dom beskrev via telefon. Rekommenderar
    Västerås Fordon AB.
    Mvh/Sulle Läs mer

Josefin D skrev om Västerås Fordon AB
    Ninos och hans kollegor på Västeråsfordon är mycket kunniga, omtänksamma och måna om sina kunder. Det märks att de vill att det ska bli rätt för kunden, de engagerar sig och bemödar sig om att svara på och hjälpa till med såväl stora som små detaljer avseende köpet samt därefter. Mycket nöjd med min nya bil, kommer även fortsättningsvis att rekommendera dem till vänner och bekanta. Läs mer

Torbjörn O skrev om Västerås Fordon AB
    Jag köpte en väl omhändertagen bil till ett vettigt pris. Jag fick ett trevligt och proffsigt bemötande och man kan inte begära mer. Jag kan varmt rekommendera företaget. Läs mer

Anna L skrev om Västerås Fordon AB
    Service och kundvänligt, tydliga svar och är jättenöjd med mitt köp. Läs mer
  • 2020-07-29

Martin E skrev om Västerås Fordon AB
    Handlade en XC70 som var i nyskick, trotts att den hade 11 k mil på mätaren

Blev väldigt bra bemött. Allt fungerar bra.
    Kört ca 500mil med bilen och inga problem alls Läs mer
  • Kjell K

2020-07-21

Kjell K skrev om Västerås Fordon AB
    Vår totala upplevelse av detta företag och ägaren Ninos är mycket gott.
    Vi är idag ägare till en väldigt fin Golf combi som låg i prisklassen mer än dubbelt så högt än vi hade tänkt oss men mottagandet och känslan för oss som kunder ifrån Västerås Fordons sida var på en så hög nivå så vi slog till och gjorde affär. Tack för oss och vi kommer att rekommendera Ninos och Västerås Fordon till alla som är ute efter beg bil.
    Mvh Kjell & Anna Läs mer
  • Victor W

2020-07-20

Victor W skrev om Västerås Fordon AB
    Bra garanti ock kvalitet på bilen. Upptäckte 2 fel med bilen vi köpt som garantin tog hand om. Personalen jag möt är engagerad. Läs mer

Erik N skrev om Västerås Fordon AB
    Jag köpte en jättefin bmw 330i som endast hade gått 2700mil.Men det var ett gnegljud i en bakdörr som dom försökte åtgjärda på plats utan resultat.Inga problem var bara att åka till märkesverkstad o få det åtgjärdat. Läs mer

Daniel F skrev om Västerås Fordon AB
    Trevligt bemötande. Kunnig personal. Jättebra bil. 😊 Läs mer
  • Eva P

2020-07-14

Eva P skrev om Västerås Fordon AB
    Allt var mycket bra och positivt och trevlig säljare tyckte vi alla tre. Hälsningar från oss genom Eva. Läs mer

Susanne S skrev om Västerås Fordon AB
    Blev mycket trevligt bemött när vi köpte våran Mercedes ,väldigt hjälpsam säljare också. Läs mer

Marcus L skrev om Västerås Fordon AB
    Trevligt bemötande och välsorterad bilhall Läs mer
  • 2020-07-09

Fredrik C skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte nyligen en Skoda Superb l&k edition. Extremt fint skick på bilen och supertrevligt bemötande av personalen.
    Allt gick smidigt och är supernöjd.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-07-09

Magnus L skrev om Västerås Fordon AB
    Snabb affär !! Smidig personal!! Läs mer
  • Erik Robert E

2020-07-01

Erik Robert E skrev om Västerås Fordon AB
    Det finns många skojare i branschen, men det gäller inte denna firma. Jag kände mig helt trygg att handla bil av denna firma. Ordning och reda samt alla papper korrekta samt klart och förberedd med ägarbytet. Har bra begagnade bilar till bra priser, kanske därför han är lite svår prutad:) Blev upphämtad när jag kom med tåget. Smidigt. Läs mer
  • 2020-06-19

Glenn E skrev om Västerås Fordon AB
    Bra och trevligt bemötande.. men svår prutat hos dom.. men riktigt fina bilar Läs mer
  • 2020-06-19

Ulf J skrev om Västerås Fordon AB
    Bil. Trevligt bemötande, korrekt fick den service som jag förväntade mig. Läs mer
  • 2020-06-18

Håkan L skrev om Västerås Fordon AB
    Hej. Jag köpte en BMW av Västerås fordon och fick ett kungligt bemötande redan vid ankomsten till Västerås via tågstationen. Alla tre som arbetar där verkar ha riktigt trevligt ihop. Företaget gav det där extra som gör att jag kommer ihåg dem och kan verkligen rekommendera alla att köpa bil av dem. Jag kommer i alla fall att kolla om min nästa bil finns hos Västerås fordon. Läs mer
  • 2020-06-06

Mikael L skrev om Västerås Fordon AB
    Lämnar in min bil samtidigt som jag köper en bil, först ska jag betala pengar i mellan sen behöver jag inte det, väl på plats så blir det så ändå för att skivorna bak tydligen pulsera vid inbromsning, fast jag aldrig har märkt av nåt sådant.
    För övrigt helt ok, gick snabbt Läs mer
  • 2020-05-28

Moa Y skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en BMW F30 320d -14 från Västerås Fordon i veckan.
    Mycket trevliga säljare som snabbt löste finans utan problem.
    Höll extra öppet dagen innan köp för provkörning, superbra service helt enkelt! Läs mer
  • 2020-05-28

Stefan M skrev om Västerås Fordon AB
    Audi A3 snabb enkel affär inget tjafs trevlig säljare Läs mer
  • 2020-05-22

Daniel F skrev om Västerås Fordon AB
    Bra bemötande, snabb och enkel affär. Schysst förhandling om priset. Mkt nöjd med bilen! Läs mer
  • 2020-05-07

Jens G skrev om Västerås Fordon AB
    Mycket vänligt bemötande. Väldigt hjälpsamma och fortfarande lika trevliga även efter att kontraktet var påskrivet.
    Jag rekommenderar varmt denna firma! Läs mer

Linus B skrev om Västerås Fordon AB
    Mycket bra och bra bemötande!!! :) Läs mer

Stefan M skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en finfin XC90 -18 och blev mycket väl bemött genom hela processen: före, under och efter köpet. Som ett exempel stod företaget utan att blinka för kostnaden när bilen behövde till verkstan kort efter köpet (pga slitet kablage till p-bromsen så ville den inte koppla ur - dvs inget de kunde ha sett). Västerås Fordon är bra och proffsiga människor att ha att göra med. Läs mer

Sebastian H skrev om Västerås Fordon AB
    Vi köpte en Volvo v90 förra veckan av Västerås Fordon AB och är mycket nöjda. Allt gick väldigt smidigt och alla vad väldigt trevliga. Läs mer

Joakim S skrev om Västerås Fordon AB
    Mycket seriöst och trevligt bemötande. Köpte en Volvo V70 Classic som stämde överens med annons och bilder. Ringde en helgdag och fick komma samma dag för att titta på bilen. Rekommenderas varmt!
    Med vänlig hälsning, Joakim Läs mer

Per Erik N skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en BMW 520. Vänligt och bra bemötande. Smidig betalning, nöjd med priset på inbytesbilen. Nya bilen mycket bra. Alla förväntningar uppfyllda. Läs mer
  • 2020-04-27

Petra H skrev om Västerås Fordon AB
    Jag köpte en personbil. Väldigt bra service och bemötande. Var väldigt noga med att jag som kund var nöjd med mitt köp. Läs mer

Mikael J skrev om Västerås Fordon AB
    Trevligt och proffsigt bemötande. Villiga att ställa upp om man inte kunde komma på vanliga öppettiderna. Fina bilar tillsalu Läs mer

Björn L skrev om Västerås Fordon AB
    Väldigt trevlig personal och mycket nöjd med mitt bilköp! Läs mer

JOHAN G skrev om Västerås Fordon AB
    Vi köpte vår första bil via Västerås Fordon AB och är mycket nöjda! Bilens skick var helt enligt beskrivningen. Mycket bra service med snabba svar på våra frågor via både telefon och mail. Själva köpet på plats gick smidigt med betalning via swish och banköverföring. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-03-19

Kinan D skrev om Västerås Fordon AB
    Jag har köpt en bil.
    Bra bil för bra pris. Läs mer

Brandthovdagatan 15, 721 35 Västerås

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte