Västerås Fordon AB

Brandthovdagatan 15, 721 35 Västerås — Visa karta

Välkommen till Västerås Fordon AB!

Vi är din märkesoberoende bilhandlare i Västerås.

Vi har bra bilar till bra priser och ett genuint bilintresse för de bilar som vi säljer och köper.
Men förutom det så förmedlar och byter vi även bilar.
Hos oss kan du göra ett tryggt bilköp genom någon av våra medarbetare.

Vi erbjuder dessutom finansiering i samarbete med Wasa Kredit AB för dig som vill hitta nya bilen.
Erbjuder garantier i samarbete med AutoConcept.

Välkommen in för visning på vardagar mellan 10-18
eller tidsboka gärna för ett besök under kväll eller helg.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 195 kunder tycker om Västerås Fordon AB

• 2020-07-29

Martin E skrev om Västerås Fordon AB
    Handlade en XC70 som var i nyskick, trotts att den hade 11 k mil på mätaren

Blev väldigt bra bemött. Allt fungerar bra.
    Kört ca 500mil med bilen och inga problem alls Läs mer
  • Kjell K

2020-07-21

Kjell K skrev om Västerås Fordon AB
    Vår totala upplevelse av detta företag och ägaren Ninos är mycket gott.
    Vi är idag ägare till en väldigt fin Golf combi som låg i prisklassen mer än dubbelt så högt än vi hade tänkt oss men mottagandet och känslan för oss som kunder ifrån Västerås Fordons sida var på en så hög nivå så vi slog till och gjorde affär. Tack för oss och vi kommer att rekommendera Ninos och Västerås Fordon till alla som är ute efter beg bil.
    Mvh Kjell & Anna Läs mer
  • Victor W

2020-07-20

Victor W skrev om Västerås Fordon AB
    Bra garanti ock kvalitet på bilen. Upptäckte 2 fel med bilen vi köpt som garantin tog hand om. Personalen jag möt är engagerad. Läs mer

Erik N skrev om Västerås Fordon AB
    Jag köpte en jättefin bmw 330i som endast hade gått 2700mil.Men det var ett gnegljud i en bakdörr som dom försökte åtgjärda på plats utan resultat.Inga problem var bara att åka till märkesverkstad o få det åtgjärdat. Läs mer

Daniel F skrev om Västerås Fordon AB
    Trevligt bemötande. Kunnig personal. Jättebra bil. 😊 Läs mer
  • Eva P

2020-07-14

Eva P skrev om Västerås Fordon AB
    Allt var mycket bra och positivt och trevlig säljare tyckte vi alla tre. Hälsningar från oss genom Eva. Läs mer

Susanne S skrev om Västerås Fordon AB
    Blev mycket trevligt bemött när vi köpte våran Mercedes ,väldigt hjälpsam säljare också. Läs mer

Marcus L skrev om Västerås Fordon AB
    Trevligt bemötande och välsorterad bilhall Läs mer
  • 2020-07-09

Fredrik C skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte nyligen en Skoda Superb l&k edition. Extremt fint skick på bilen och supertrevligt bemötande av personalen.
    Allt gick smidigt och är supernöjd.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-07-09

Magnus L skrev om Västerås Fordon AB
    Snabb affär !! Smidig personal!! Läs mer
  • Erik Robert E

2020-07-01

Erik Robert E skrev om Västerås Fordon AB
    Det finns många skojare i branschen, men det gäller inte denna firma. Jag kände mig helt trygg att handla bil av denna firma. Ordning och reda samt alla papper korrekta samt klart och förberedd med ägarbytet. Har bra begagnade bilar till bra priser, kanske därför han är lite svår prutad:) Blev upphämtad när jag kom med tåget. Smidigt. Läs mer
  • 2020-06-19

Glenn E skrev om Västerås Fordon AB
    Bra och trevligt bemötande.. men svår prutat hos dom.. men riktigt fina bilar Läs mer
  • 2020-06-19

Ulf J skrev om Västerås Fordon AB
    Bil. Trevligt bemötande, korrekt fick den service som jag förväntade mig. Läs mer
  • 2020-06-18

Håkan L skrev om Västerås Fordon AB
    Hej. Jag köpte en BMW av Västerås fordon och fick ett kungligt bemötande redan vid ankomsten till Västerås via tågstationen. Alla tre som arbetar där verkar ha riktigt trevligt ihop. Företaget gav det där extra som gör att jag kommer ihåg dem och kan verkligen rekommendera alla att köpa bil av dem. Jag kommer i alla fall att kolla om min nästa bil finns hos Västerås fordon. Läs mer
  • 2020-06-06

Mikael L skrev om Västerås Fordon AB
    Lämnar in min bil samtidigt som jag köper en bil, först ska jag betala pengar i mellan sen behöver jag inte det, väl på plats så blir det så ändå för att skivorna bak tydligen pulsera vid inbromsning, fast jag aldrig har märkt av nåt sådant.
    För övrigt helt ok, gick snabbt Läs mer
  • 2020-05-28

Moa Y skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en BMW F30 320d -14 från Västerås Fordon i veckan.
    Mycket trevliga säljare som snabbt löste finans utan problem.
    Höll extra öppet dagen innan köp för provkörning, superbra service helt enkelt! Läs mer
  • 2020-05-28

Stefan M skrev om Västerås Fordon AB
    Audi A3 snabb enkel affär inget tjafs trevlig säljare Läs mer
  • 2020-05-22

Daniel F skrev om Västerås Fordon AB
    Bra bemötande, snabb och enkel affär. Schysst förhandling om priset. Mkt nöjd med bilen! Läs mer
  • 2020-05-07

Jens G skrev om Västerås Fordon AB
    Mycket vänligt bemötande. Väldigt hjälpsamma och fortfarande lika trevliga även efter att kontraktet var påskrivet.
    Jag rekommenderar varmt denna firma! Läs mer

Linus B skrev om Västerås Fordon AB
    Mycket bra och bra bemötande!!! :) Läs mer

Stefan M skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en finfin XC90 -18 och blev mycket väl bemött genom hela processen: före, under och efter köpet. Som ett exempel stod företaget utan att blinka för kostnaden när bilen behövde till verkstan kort efter köpet (pga slitet kablage till p-bromsen så ville den inte koppla ur - dvs inget de kunde ha sett). Västerås Fordon är bra och proffsiga människor att ha att göra med. Läs mer

Sebastian H skrev om Västerås Fordon AB
    Vi köpte en Volvo v90 förra veckan av Västerås Fordon AB och är mycket nöjda. Allt gick väldigt smidigt och alla vad väldigt trevliga. Läs mer

Joakim S skrev om Västerås Fordon AB
    Mycket seriöst och trevligt bemötande. Köpte en Volvo V70 Classic som stämde överens med annons och bilder. Ringde en helgdag och fick komma samma dag för att titta på bilen. Rekommenderas varmt!
    Med vänlig hälsning, Joakim Läs mer

Per Erik N skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en BMW 520. Vänligt och bra bemötande. Smidig betalning, nöjd med priset på inbytesbilen. Nya bilen mycket bra. Alla förväntningar uppfyllda. Läs mer
  • 2020-04-27

Petra H skrev om Västerås Fordon AB
    Jag köpte en personbil. Väldigt bra service och bemötande. Var väldigt noga med att jag som kund var nöjd med mitt köp. Läs mer

Mikael J skrev om Västerås Fordon AB
    Trevligt och proffsigt bemötande. Villiga att ställa upp om man inte kunde komma på vanliga öppettiderna. Fina bilar tillsalu Läs mer

Björn L skrev om Västerås Fordon AB
    Väldigt trevlig personal och mycket nöjd med mitt bilköp! Läs mer

JOHAN G skrev om Västerås Fordon AB
    Vi köpte vår första bil via Västerås Fordon AB och är mycket nöjda! Bilens skick var helt enligt beskrivningen. Mycket bra service med snabba svar på våra frågor via både telefon och mail. Själva köpet på plats gick smidigt med betalning via swish och banköverföring. Rekommenderas varmt! Läs mer

Kinan D skrev om Västerås Fordon AB
    Jag har köpt en bil.
    Bra bil för bra pris. Läs mer

Stefan E skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en Volvo XC70
    Trevligt bemötande och tog den tid som förväntades.
    Vi fick provköra och testa bilen.
    Mycket trevlig personal, man kände sig välkommen.
    Kan varmt rekommendera Västerås Fordon AB Läs mer

DANIEL W skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en ny bil av säljaren ena brodern Thomas. Han visade grym kundservice som hämtade mig då min bil sålts på morgonen och åkte och hämtade vinterdäck till min nya bil innan köpet. Har det varit något fel efteråt så har han fixat det också! Rekommenderar han starkt som säljare Läs mer

Jonny N skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en grymt fin BMW X3 260hk 5200mil, bilen var superfin och priset rätt. Nino var proffsig och saklig under hela affären. Grabbarna var jätte snäll och lät mig göra affären på en söndag. Plus att deras kundtoaletter var städade och fräscha... Läs mer

Mårten J skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en begagnad Volvo, mycket trevlig personal, kan varmt rekommendera denna handlare, som överlag har fräscha fordon. Läs mer

Nils Rickard F skrev om Västerås Fordon AB
    Mycket trevligt bemötande. Jag upplevde säljarna som ärliga och måna om att jag skulle göra ett bra köp. Läs mer

Per Arne S skrev om Västerås Fordon AB
    Trevliga killar en går ut å hjälper till ? Men är fortfarande inne å håller på med en bil ?
    Trevligt bemötande.
    Fina bilar Läs mer

Markus B skrev om Västerås Fordon AB
    Snabb och smidig affär. Tog knappt 30 min att byta bil och är riktigt nöjd med bilen. Läs mer

Kristina L skrev om Västerås Fordon AB
    Bytte in min bil och köpte en "ny" beganad.
    Nöjd med bilköpet och ett bra, respektfullt och serviceinriktat bemötande av försäljaren!
    Hade önskat högre belopp för mitt inbyte, men valde ändå det, istället för att sälja själv på ex Blocket och slippa det besväret. Läs mer

Git B skrev om Västerås Fordon AB
    Är supernöjd!
    Allt gick smidigt och enkelt, servicen var toppen!
    Rekommenderar absolut Västerås Fordon. Läs mer

Liselotte Å skrev om Västerås Fordon AB
    Mycket trevligt bemötande med kunnig och engagerad personal.👍🏻🤗
    Känslan man får är, ska jag köpa en ny 🚗 så ska jag göra det här..🤗 Läs mer

Anton O skrev om Västerås Fordon AB
    Supertrevligt bemötande av Tony och hans bror. Tony var kunnig och berättade givmilt om de fordon jag var intresserad av. Aldrig påstridig, bara service minded. Läs mer

Jonas L skrev om Västerås Fordon AB
    Köpte en BMW 320 d och samtidigt bytte in min Volvo V70.
    Bra smidig affär där jag som kund kände mig väl mottagen och gick därifrån med en affär som jag kunde vara nöjd med.
    Många fina bilar hos Västerås Fordon. Läs mer

Ulf A skrev om Västerås Fordon AB
    Jag köpte en bil. Blev väldigt nöjd med bemötande . Full pott. 👍👍👍 Läs mer

Gunnar N skrev om Västerås Fordon AB
    Trevligt bemötande och raka ärliga svar kan varmt rekommendera företaget Läs mer
  • 2019-12-12

Björn C skrev om Västerås Fordon AB
    Hittade en V70 Classic som var fin. Trevlig och kunnig säljare som inte var påstridig utan berättade det jag frågade om. Fick ok inbytespris för min gamla V70 så det blev affär. Bra försäkringserbjudande. Kommer gärna tillbaks ifall de finns kvar om 8-10 år. Läs mer
  • Rita Y

2019-12-10

Rita Y skrev om Västerås Fordon AB
    Hej . Köpte en Volvo xc60 , jätte bra bemötande . Jätte nöjd med bilen Läs mer
  • 2019-12-10

Lennart H skrev om Västerås Fordon AB
    Vi har köpt en VW golf 2015 fyrhjulsdriven, vid test på kvällen visade sig att den var ur funktion, fick bra hjälp, ska nu repareras 11/12, bilen köptes sista november, den första december hade man ett erbjudande om 5000 i rabatt, tycker kanske man kunde informerat om detta, annars verkar det fungera Läs mer
  • 2019-11-21

Axel A skrev om Västerås Fordon AB
    Trevligt bemötande och serviceinriktad personal! Läs mer
  • 2019-11-20

Peter W skrev om Västerås Fordon AB
    Kunnig och trevlig personal.
    Fina och bra bilar.
    Kan absolut rekommenderas. Läs mer
  • Jenz L

2019-11-20

Jenz L skrev om Västerås Fordon AB
    Trevligt bemötande hos denna bilförsäljare, både via mejl som de svarade snabbt på samt när vi var dit och köpte bilen. Köpet gick bra och informationen de lagt ut på blocket.se stämde väldigt bra. Det var värt att åka 45mil för att byta bil hos dem. //Jenz Läs mer
  • Kent P

2019-11-20

Kent P skrev om Västerås Fordon AB
    En mazda fick jätte fint och trevligt bemötande rak och ärlig allt gick smidigt😍 Läs mer

Brandthovdagatan 15, 721 35 Västerås