Västkust Filter AB

Västkust Filter AB

Läs vad 49 kunder tycker om Västkust Filter AB 2

2022-05-25 Verifierad kund
    Seriös och serviceinriktad support både vid installation samt vid felåterföring. Kan bara rekommendera!
    2022-05-25 Verifierad kund
    Fick väldigt bra information, förslag på lösningar och snabba svar på alla mina frågor. Vattenfiltret jag kollat på var mycket dyrare än det dom sedan rekommenderade. Nu har filtret varit igång ca 6mån och fungerar klockrent!
    Köpte vattenprov
    Fungerade bra med både inlämning och svar
    2022-05-25 Verifierad kund
    Beställde vattenprov. Väldigt besviken att upptäcka att jag fick bekosta porto och ombesörja inskickandet av vattenprovet själv. Det framkom aldrig, innan beställning att det bara kunde lämnas in på vissa förvalda ställen. När jag då skall skicka in det själv sägs det att jag inte heller lita på provsvaret!!!
    2022-05-25 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande. Har outtröttligt hjälpt oss trots många frågor och mkt velande från vår sida. Bra pris och bra grejer.
    2022-05-25 Verifierad kund
    Bra bemötande och snabb leverans
    2022-05-25 Verifierad kund
    Ett snabbt bemötande. En bra konsultation och bra kontakt vid installation. Nöjda. Bra Ingo kring service och liknande med.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Blev bemött korrekt och bra .
    Det blev som vi hade förväntat oss , förutom när fakturan kom ,
    mycket hög efter pulver påfyllning i filter tuben .
    2022-05-24 Verifierad kund
    Bra bemötande och information vid köp av filter.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Filtret har använt i flera månader och är nöjd en så länge 🙂. Vi hade järn och mangan dominerade i våran borrat vatten. Supreme filter från Västkust Filter har fixat detta. Ingen mer avlägsna järn spår på porslinet .
    Mvh.Andrius
    2022-05-24 Verifierad kund
    Good knowledge and options. Good service and communication.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Jag beställde en biologisk vattenanalys av en brunn, som ägs av en vattenförening.
    Föreningen valde Västkust Filter, eftersom informationen på hemsidan var tydlig och informativ. Priset var också bra.
    Det gick snabbt att få hem den beställda analysutrustningen, och förklaringen till hur man använder var tydlig och informativ.
    Analyssvaret kom snabbt, och var lätt att förstå.
    Som helhet: Bra bemötande och bra produkt.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Snabbt o väl utförd service på mina filter.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande! Snabb och sericevänlig installation! Vi är mycket nöjda!
    2022-05-24 Verifierad kund
    Vårat suprime gold filter upplevde förväntningarna.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Tillmötesgående och snabb respons på mail. Är helt nöjd och utrustningen fungerar perfekt.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Jag fick det vattentest som jag beställt. Plus ett trevligt och korrekt bemötande på mina förfrågningar per telefon.
    2022-05-24 Verifierad kund
    En firma som jag samarbetar med! God kunskap och bra samarbete. Måste jag skriva 30 tecken?
    Då gör jag det trettioo tecken.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Får svar snabbt på mina frågor
    2022-05-24 Verifierad kund
    Bra bemötande, både innan och efter köp. Bra support då jag installerade själv.
    Hade relativt höga förväntningar då dom, så vitt jag vet, ligger i övre prisklass. Jag hade också fått tips om Västkust Filter AB genom oberoende fackman.
    Köpte ett Supreme Gold mot framför allt järn och dålig lukt/smak.
    Till en början var vattnet rent och klart, men smakade, tja, filtermassa. Det avtog sakteliga under 2-3 veckor (spolat en hel del vatten då vi har gård med djur). När man duschade och tvättade händerna fick man också som en hal hinna på huden. Den försvann i takt med filtersmaken.
    Efter det, klokrent vatten.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Vi beställde en omfattande vattenanalys i maj 2021. Bra instruktion om provtagning och leverans av proverna. Snabbt svar muntligen och i skriftligt utlåtande.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Bra snabb kundservice. Bra teknisk lösning.
    Levererans helt som utlovat. Provtagning efter installation gav 100% godkänt resultat som utlovat. Dokumentationen kunde varit bättre men uppdatering utlovad.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Tycker vi fick ett snabbt beslut relativt kort väntetid för installation dessutom ett mycket förmånligt pris jämfört med andra företag vi varit i kontakt med. Är nöjda med vattenfiltret.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Fantastisk och snabb service av vårt vattenreningsfilter. Vi är väldigt nöjda med vårt val av Västkustfilter.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Bra samtal per telefon. Efter installation så läckte rören men de kom och drog åt dem . Funkar som det ska. Är jättenöjd men dyrt var det men jag tog ju det bästa .
    2020-08-07 Verifierad kund
    Bra produkter samt installation och service.
  • Dan E
    skrev om Västkust Filter AB
    2020-08-03 Verifierad kund
    Positiv kontakt med säljaren
    Resultat efter inst verkar vara bra

Lång lektid pga PN;s strul
    2020-07-23 Verifierad kund
    Köpte det stora filtret - Guld, fungerar hittills alldeles utmärkt. Hela affären gick smidigt och företaget var lätt att få kontakt med med snabba svar på frågor.
    2020-07-15 Verifierad kund
    Vi köpte Supreme Gold filter, det var bra och vi fick tydlig information på hemsidan och av säljaren. Vi hade förut förhöjd järnhalt i brunnsvattnet, det märks inte längre. Vattnet är klarare och har ingen lukt. Vi fick en smidig och snabb installation.
    2020-06-24 Verifierad kund
    Ett vattenfilter till sommarstugan. Bra bemötande. Hjälp med det jag behöver. Och nu har jag det jag ville ha, gott vatten.
    2020-06-18 Insamlad av företaget
    Mycket bra och serviceinställd.
    2020-06-16 Verifierad kund
    Vattenrenare. Arbetet fungerade perfekt.
    Bra info från säljare. Än så länge väldigt nöjd
    2020-06-14 Verifierad kund
    Vi är nöjda med vårt vattenfilter. Rekommenderas!!
    2020-06-09 Verifierad kund
    Behövde byta filtermassor i vårt filter fick pris och servicen snabbt och proffsigts utförd
    Trevlig man som kom hit och håll vad som utlovats
    2020-06-03 Verifierad kund
    Vi leasar ett vattenfilter och får då ett årligt servicebesök.
    De har också ombesörjt vattenprov.
    Mycket bra bemötande.
    De har verkligen levt upp till våra förväntningar.
    Hoppas vi kan tycka så här i framtiden också.
    2020-06-02 Insamlad av företaget
    Vi är supernöjda med den service vi får från västkust filter.
    Alltid trevliga och villiga att hjälpa till om man undrar nått.
    Vi har äntligen fått rent vatten.
    2020-06-02 Insamlad av företaget
    Är tacksam över mitt köp av vattenfilter. Vattnet smakar gott och inga bruna beläggningar. Företaget var väldigt hjälpsam med installation och frakt.
    2020-06-02 Insamlad av företaget
    Bytte ut mit över tio år gamla vattenfilter typ shakespeare inhandlat på IFAB mot ett nytt dessutom lite större filter.
    Köpte filtret inkl installation på plats. Säljaren tog sig tid att instruera noggrant efter installationen. Installationen kunde genomföras snabbt efter att jag lagt beställningen. Han omhändertog dessutom mitt gamla filter så jag slapp köra det till återvinning.
    Det har varit en utmärkt kontakt med bra information före köp också. Jag är nöjd och kan därmed rekommendera företaget.
    2020-06-01 Verifierad kund
    Jag köpte ett partikelfilter ett kalkfilter samt ett UV filter. Jag blev bemött på ett mycket bra vis och kan verkligen rekommendera västkustfilter till andra. Snabba och korrekta svar på frågor.

Min anläggning fungerar utmärkt.

Thomas Holmnäs
    2020-05-30 Verifierad kund
    Vi köpte ett s k Guldfilter med installation inkluderat. Företaget var otroligt bemötande i att navigera oss i vad vi skulle välja och vi fick dessutom stor förståelse i analysen av vårt vattenprov. Det som kanske gjorde oss ”tveksamma” var att de utan tvekan levererade bästa och snabbaste service MEN även levererade ett pris långt under de andra företagen vi kontaktat. Men eftersom vi kände oss så bekväma i alla dialoger med företaget och fick känslan att de verkligen utgick ifrån vårt verkliga behov valde vi till slut Västkustfilter. Vi kan såhär i efterhand bara konstatera att företaget genomgående, inkluderat leverans och installation, överträffat våra förväntningar. Punktligthet. Proffsigt. Pålitligt.

Vi kan varmt rekommendera Västkustfilter till andra kunder.
    2020-05-28 Verifierad kund
    Supreme Manuellt avsyrningsfilter . Vi hade för lågt ph värde,.

Bemötningen var helt perfekt

Förväntningarna var att grönfärgningen i duschen skulle försvinna , vilket det har gjort -

Allt känns bra ..
    2020-05-28 Verifierad kund
    Jag har köpt SUPREME ONE filtret + installation. Fick svar på alla frågor, bra rekommendationer. Har filtret längre än månad och är väldigt nöjd med vatten kvalitet !
    2020-05-28 Verifierad kund
    Vattenfilter, mycket bra bemötande och bra
    Köpte reservdelar /servicematerial.
    Bra bemött.
    Stor kompetens.
    Rekommenderas!
    2020-05-28 Verifierad kund
    Väldigt tillmötesgående och trevlig personal. Fick skickat till mig olika alternativ att titta på. När jag bestämt mig för ett alternativ var de snabbt på plats och installerade filtret. När jag bad dem att få göra en ny vatteanalys efter installationen var det inga problem.
    Rekommenderas varmt.
    2020-05-28 Verifierad kund
    Vi köpte ett vattenfilter (Osmo) för montage under diskbänken.
    Det tog lite tid innan vi fick offert, men monteringen gick jättebra och filtret fungerar över förväntan.
    2020-05-28 Verifierad kund
    Köpte ett vattefilter efter en vatten analys till våran dricksvatten brunn vid våran stuga på landet. Mina förväntningar på företaget blev till fullo uppfyllt och vattenfiltret fungerar
    2020-05-28 Verifierad kund
    Jag är 100% nöjd med både filter och service! Smidigt, snabbt och enkelt.