Alla kategorier Takläggare Västra Götaland Lerum Västra Götalands Bygg och Tak AB

Västra Götalands Bygg och Tak AB

Floda Stationsväg 3, 448 30 Floda — Visa karta

Västra Götalands Tak & Bygg Ab är ett professionellt företag för takläggning. Vi håller hög kvalitet i allt vi gör och följer alltid de branschstandard och monteringsanvisningar som finns.

Vi gör i princip alla typer av tak och allt som hör därtill. Betongpannor, papptak, olika plåttak, tegelpannetak och sedan kan vi bygga takfönster, vindskivor, ventilationshuvar - ja, vi kan det mesta som har med tak att göra.

Utöver tak har vi även utfört uppdrag som t.ex. fasadrenovering, tillbyggnad, isolering och dörrbyten. Vi arbetar främst åt privatpersoner, men är du fastighetsägare eller sitter som ansvarig i en bostadsrättsförening är du också välkommen att kontakta oss eftersom vi har kapacitet och kunskap även för större projekt.

Vi jobbar genom att föra en tydlig dialog med dig som kund, försöker alltid att vara lätta att få tag på och är flexibla för att dina förväntningar och förhoppningar ska bli sanna!

Välkommen!

Läs vad 40 kunder tycker om Västra Götalands Bygg och Tak AB

• K
    K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra och snabbt utfört arbete.
    Höll tidplan som kalkyl.
    Rekommenderas
  • Agneta G
    Agneta G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra bemötande och väl utfört arbete.
  • Zina K
    Zina K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Väldigt duktiga och professionella !
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Hej. Jag anlitade VG Bygg och Tak för en komplett takrenovering. Men jag blev inte
    helt nöjd eftersom dom inte kapade första raden takpannor i början och då blev det som en kil mot takåsen.Och så blev det på andra sidan också.
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bytte takpapp, pannor, rännor samt plåtade in skorsten. Är mycket nöjd med hur snabbt arbetet utfördes samt att de var noggranna med att det blev rätt och de efterjusterade så allt blev tipptopp.
  • Ture K
    Ture K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Ett företag , som var helt enastående ! Det var riktigt nöje att beskåda deras högt professionellt arbete. De tar en med storm! Killarna fixade mitt gamla tak som riktiga konstnärer. Skulle man kunnat applådera, så skulle man gjort det. Så mycket energi , kunskap och engagemang har de skänkt oss . Stort tack till företagets fantastiska Ledning , som verkligen leder och inspirerar hela gänget !
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Första kontakten med Josef var mycket positiv och vi gick igenom arbetet som skulle utföras, jag framförde våra tankar och fick tips och ideer från Josef.
    Uppdraget var att byta taktäckningen komplett med ny underlagspapp läckt och takpannor samt plåtarbeten. Det vi ändrade från offerten var att höja kvaliteten på underlagspappen och ett annat fabrikat på takpannor än vi ursprungligt tänkt, prisjusteringen som gjordes var helt acceptabel och vi var mycket nöjda med förändringen.
    De Litauiska arbetarna som utförde jobbet hade vi en mycket god kontakt med på engelska och detaljer kunde vi ta med deras arbetsansvarige Viktor på svenska, arbetet utfördes snabbt och mycket väl på den av oss önskade tiden.
    Plåtslagaren var svensk personal som även de var lyhörda för önskemål och utförde också ett mycket bra jobb som helt stämde med våra önskemål.
    Slutuppgörelsen med Josef efter de mindre justeringar som erfordrats var också mycket smidig.
    Vi är mycket nöjda med företaget och arbetet som utförts hos oss och ger de bästa rekommendationer.
  • Björn H
    Björn H skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    De har gjort ett mycket bra takarbete hos oss på Sebohus1 i Borås. Björn
  • Katarina N
    Katarina N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Upplever denna leverantör som mycket seriös. Har haft frågor som besvarats på ett bra sätt och alla kontakter med firman har fungerat bra. Efter utfört arbete så städade de efter sig vilet var mycket uppskattat.
  • Bo R
    Bo R skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Mycket kunniga, noggranna och dessutom billiga. Håller vad de lovar och har god kvalitet. Överlag mycket nöjda.
  • Helena P
    Helena P skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Kunniga hantverkare och bra jobb. Jag kan varmt rekommendera VGBT
  • Christer O
    Christer O skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Korrekt och trevligt bemötande. Takarbetet utfört på utlovad tid och till vår fulla belåtenhet
  • Kjell N
    Kjell N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Har upplevt dem som en jättebra firma och har snabbt o lätt fått en offert som var helt ok enligt mig. Och de som arbetade med vårt tak var snabba och noggranna med det de gjorde för oss.

Så varma rekommendationer för dem,
    Med vänlig hälsning/Kjell N
  • Niclas H
    Niclas H skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra bemötande, ställde upp på kort varsel och arbetade snabbt. hanterade frågor på bra sätt.
  • Axel P
    Axel P skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi har mer eller mindre totalrenoverat två hus de senaste 10 åren. Först ett radhus och nu en villa, där vi har tänkt bo länge. Under dessa år har vi använt flera olika hantverkare, så när Västra Götalands Bygg och Tak nu i höstas hjälpte oss med ett takbyte, har jag lite att jämföra med.

Snabb, tydlig och bra kommunikation hela vägen från säljare, byggledare och byggare. Jobbet mycket väl utfört och priset bra. Extra plus för upplägget med fastpris för respektive uppdragsdel.
    Stark rekommendation. Jag är jättenöjd!
  • Gösta L
    Gösta L skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Företaget har utfört byte av takbeläggning mm.
    Arbetena har utförts till full belåtenhet.
    Bra kontakt under byggnadstiden.
    Inga problem med uppgörelse om tilläggsarbeten.
    Rekommenderas varmt.
  • Jingfang G
    Jingfang G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Ett bra förtag som jobbar effektivt.
  • Lennart R
    Lennart R skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Byte av takpannor m m. Mycket bra bemötande. Bra offert och bra genomgång av den. Bra pris. Arbetet utfördes mycket bra och av kompentent och trevlig personal.
    Allt var över förväntan och jag rekommenderar gärna företaget.
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Jag har under 45 år som husägare anlitat ett antal entrepenörer. Västra Götaland och deras personal har verkligen imponerat med effektivitet och kunskap. Även ekonomiskt var dom klart bäst av 3 tillfrågade. Jag rekommenderar dom i högsta grad.
  • Malin R
    Malin R skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Plus för snabb och korrekt service via mejl före och efter, minus för hantverkare som ej kunde svenska/engelska samt för att priset blev ngt högre än avtalat
  • Lars L
    Lars L skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Har bytt/lagt om tak på två hus för oss. Jobbet är gjort på utlovad tid och med bra resultat-nöjd kund
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Fungerade alldeles utmärkt.snabbt också ordentligt
  • Mats S
    Mats S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Funkade bra tycker jag i stort sett. Tog lite tid med vissa mindre detaljer.
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Efter att ha fått en takläcka via en skorsten som inte längre var i bruk och hittade en lapp i lådan där jag kunde läsa att VGBT var i området, tog jag kontakt med dem och fick omedelbart svar. De kom gratis och tittade på taket och offerten kom efter ett par dagar. De åtog sig uppdraget att riva skorstenen och lägga tak istället och vi kom överens om en datum. Döm om min förvåning när de ringde och frågade om de kunde komma en vecka tidigare :-) Det kom 3 killar och utförde uppdraget, det tog dem två timmar att fixa mitt bekymmer, städat och klart. Fantastiskt bra jobb!!
  • Glenn P
    Glenn P skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Jag har en mycket positiv upplevelse med Västra Götalands Bygg och Tak AB. Jag kommer definitivt att anlita dem vid nästa byggprojekt. Har även rekommenderat dem för grannar som går i liknande tankar. Alltifrån Daniel (säljare) och inte minst till killarna som gjorde jobbet, mycket trevliga, skickliga och noggranna (berättade våra grannar).
    Det som de hjälpte oss med var att byta vårt tak.
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Under 2016 hjälpte Västra Götalands Bygg & Tak mej att byta tak och fasad på min familjs trähus. Bemötandet och dialogen mellan Västra Götalands Bygg & Tak och oss som beställare fungerade mycket bra under hela processen från avtalsskrivning till slutförande av arbetet. Det som kännetecknade dialogen var att VG Bygg och Tak återkom direkt vid eventuella frågor eller påpekande på ett för oss som beställare mycket tydligt och betryggande sätt.
  • Eva K
    Eva K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Väl utfört av arbetsvilliga killar! Getingstick och sena kvällar var inget som hindrade dom. Själva plattläggningen och snickeriet gick snabbt, drygt en vecka - däremot tog det en bra stund innan plåtarbetet blev klart och ställningen stod hos oss i åtta veckor (!) innan den blev nerplockad. Vi kände oss lite bortglömda, speciellt när vi fick fakturan redan innan arbetet var klart - de verkade inte ha koll på hur mycket av arbetet som hunnit utföras. Men vi är klart nöjda med utfört arbete!
  • Jan B
    Jan B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Snabb kontakt och kort handläggningstid från igångsättning till slutförande..
    Bra genomförande av bra yrkeskunniga hantverkare.
    Få skönhetsfel och bara ngt enstaka obetydliga(helt godkända) och synbara besiktningsanmärkningar/noteringar.
  • Ramin N
    Ramin N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Företaget i helhet är seriöst och de skötte allt bra.
    Dock fick jag vara på min vakt för att allt skulle bli rätt, de behövde beställa extra takpannor men det kom fel sorts och killarna märkte inte det utan det var jag som la märke till det.
    Plåtslagaren som samarbetade med VGB höll inte tiden och jag fick som kund jaga de för att de skulle komma, under tiden fick de övriga killarna vänta tills plåtslagare kom.
    Killarna som jobbade med taket var seriösa och professionella.
  • Lina P
    Lina P skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Hjälpsamma och duktiga. Omsorgsfullt resultat. Viss språkförbristning.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bytt tegelpannor och stuprännor mm Fick ett förslag först men det var gjort att jag kunde välja olika kvalitéer. Andra gången fick jag ett kostnadsförslag på det jag ville ha.
    Bemötandet var bra från försäljaren. Sedan blev det en miss. Plötsligt var de här och började utan att ha meddelat att de skulle komma- Sedan var det ingen som pratade svenska utav de som kom. Efter de inte hade meddelat att de skulle komma-
    Sedan flöt det på bra. Lite korrigeringar löstes utan problem.
  • Britt-Marie A
    Britt-Marie A skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Hej! Jag är jättenöjd med utfört takarbete
  • Björn N
    Björn N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Hej snabbt och smidigt utfört nöjd än så länge mvh björn
  • Per N
    Per N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra jobb Vi är helt nöjda Vi är glada kunna ringa er när vi har problem med huset
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Mycket bra utfört arbete. Trevlig personal. God arbetsmoral.
  • Veronika A
    Veronika A skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Snabbt och välgjort arbete. Trevliga atbetare
  • Tobias G
    Tobias G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Mycket bra jobbat. Hela vägen från planering till utförande och avslut.
  • Peter W
    Peter W skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra dialog och bra jobb och trevliga "gubbar"
    Hade en liten synpunkt å den åtgärdades snabbt!
    Satte till och med ett litet tak på min skorsten till braskaminen, som rostat sönder.

Peter
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Hjälpte mig med takomläggning de var proffsiga både med hanteringen av jobbet som utförandet!
  • Rabi A
    Rabi A skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bytt tak, super nöjd! Bra bemötande samt snyggt och rent under hela takbytet

Floda Stationsväg 3, 448 30 Floda