Alla kategorier Takläggare Västra Götaland Lerum Västra Götalands Bygg och Tak AB

Västra Götalands Bygg och Tak AB

Floda Stationsväg 3, 448 30 Floda — Visa karta

Västra Götalands Tak & Bygg Ab är ett professionellt företag för takläggning. Vi håller hög kvalitet i allt vi gör och följer alltid de branschstandard och monteringsanvisningar som finns.

Vi gör i princip alla typer av tak och allt som hör därtill. Betongpannor, papptak, olika plåttak, tegelpannetak och sedan kan vi bygga takfönster, vindskivor, ventilationshuvar - ja, vi kan det mesta som har med tak att göra.

Utöver tak har vi även utfört uppdrag som t.ex. fasadrenovering, tillbyggnad, isolering och dörrbyten. Vi arbetar främst åt privatpersoner, men är du fastighetsägare eller sitter som ansvarig i en bostadsrättsförening är du också välkommen att kontakta oss eftersom vi har kapacitet och kunskap även för större projekt.

Vi jobbar genom att föra en tydlig dialog med dig som kund, försöker alltid att vara lätta att få tag på och är flexibla för att dina förväntningar och förhoppningar ska bli sanna!

Välkommen!

Läs vad 83 kunder tycker om Västra Götalands Bygg och Tak AB

• Husägare G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Ej fackmässigt arbete - garanti och hemförsäkring hade inte gällt

När underlagspappen var lagd kunde vi tydligt se stora glipor i klisterkanten och att pappen på flera ställen var fäst med häftklamrar samt att uppvik och överlappningar inte följde tillverkarens anvisningar.

När vi försökte prata med företagets kvalitetsansvarige tillika delägare fick vi inget gehör.

Vi valde då att utföra en förbesiktning innan takpannorna fick läggas på plats. Besiktningsman konstaterade att takpappen inte var fackmässigt utförd och att tillverkarens garanti om 30år därmed inte skulle gälla eller ens hemförsäkringen för den delen. Besiktningen resulterade i att stora delar av underlagspappen fick göras om innan pannorna kunde läggas på plats.

Vi valde inte denna entreprenör för att de var billigast, utan för att de hade en trevlig säljare och många bra referenser på nätet. Idag ställer oss frågande till om vi verkligen är de första som råkar ut för att underlagspappen inte blivit fackmässigt utförd. Enligt vår besiktningsman utförs i bästa fall endast en slutbesiktning och då ingår inte någon större kontroll av underlagspappen, eftersom denna då täcks av pannorna.

I övrigt har planering och kommunikationen varig mycket dålig och vi har många gånger fått ringa när de tidvis slutat att komma.

Med facit i hand hade vi inte valt denna entreprenör. Läs mer
    2018-11-01 Västra Götaland Bygg och Tak AB svarar Husägare G
    Jättetråkigt att läsa detta omdöme från dig. Du har också valt att vara anonym vilket gör att jag inte har en aning om vem du är. Jag kan inte minnas detta ärende överhuvudtaget och misstänker att ni blandat ihop oss med en av våra konkurrenter med mycket liknande namn, något som har hänt tidigare ett par gånger och alltid med negativa recensioner. Det låter inte som vårat företag, då vi alltid är mycket måna om våra kunder och att leverera högsta kvalite. Hör gärna av dig direkt till mig så ska vi naturligtvis reda ut detta.
    //Josef Egfors
    VD Västra Götalands Bygg och Tak AB
    2018-11-04 Husägare G svarar Västra Götaland Bygg och Tak AB
    Omdömet avser Västra Götalands Bygg och Tak AB, organisationsnummer 556924-2000.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Göran A skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Hej
    VB-bygg och Tak har lagt om takpannor, ränndalar och gjort lite annat plåtarbete på hälften av vårt hus, ca 90 m.
    Allt har fungerat väl. Bra bemötande ,genomförande och ett utmärkt resultat. Blev något inte riktigt 100% från första början så rättades bristerna till snabbt och utan tjafs.
    Jag rekomenderar därför gärna VG bygg till alla som vill ha ett seriöst och kompetent arbete utfört.
    Göran A
    Öjersjö Läs mer
  • Lena Sofia A skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra bemötande och lätt att kommunicera med säljaren. Däremot inte så lätt att prata med jobbarna eftersom de var från Rumänien, med en arbetsledare från Lettland (tror jag). Takpannorna levererades lite senare än beräknat, men när de väl kom lades de på snabbt och bra. Kan rekommendera firman. Läs mer
  • Esmaeil S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra bemötande
    Byt tak Läs mer
  • Birger J skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra bemötande på säljsidan.
    Bra bemötande på planeringsidan
    Konkurrenskraftigt pris
    Utmärklt hantering när vi beställt fel färg på vårt taktegel
    Mycket bra att sätt bredare hängrännor
    Arbetet verkar vara bra genomfört men med några små missar.
    1) Saknar inormation om luftningsventiler monterat också på det nya taket
    2) Kåpan till köksfläkten för dåligt fastsatt. Den rör sig 2-4 cm vid nordliga vindar
    3) Sotaren klagade på att första steget verkar vara felmonterat för att säkra fäste för stegen och att skorstenskåpan borde ha en kedja så att man släppa den.
    4) Punkterna 2 och 3 är påpekade men ännu inte årgärdade

Det låg ganska mycket spik och skruv runt huset och på parkeringen vilket inte var helt bra vare sig för barn eller bildäck.

Bortsett ovan angivna punkter så tyckte vi att slutresultatet blev
    väldigt bra och ett lyft för huset. Läs mer
  • Ina C skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Nytt fint tak med utbyggnad. Trevligt bemötande, de problem som oundviklingen uppstod hanterades professionellt och skyndsamt utan gnissel. Kunniga killar som utförde arbetet enligt konstens alla regler. Inga otrevliga överraskningar på fakturan, allt enligt övereenskommelsen. Skulle utan tvekan anlita igen. Läs mer
  • Arne K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Blev lovat en spaövernattning? Det har jag inte hört någonting om.Sälva jobbet var ok. Läs mer
  • Peter R skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bytte tak på hus och garage. Snabbt, intensivt och bra utfört. Trevlig personal som arbetade professionellt. Endast några få påpekande som snabbt rättades till. /Peter Läs mer
  • Jukka P skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Reparation av läckande tak. Vattnet hade trängt under betongpannorna och vidare ner hela vägen till råspont, som börjat ruttna, om ca. 15-20 kvm.
    Beställde reparation i slutet av augusti. Fick besök av VGBT-inspektör inom rimlig tid. Han undersökte och kartlade rep.behovet i samråd med mig, samt gav en ungefärlig bedömning av kostnaden. Bemötandet här var sakligt och proffsigt. Offerten försenades något pga sjukdom som även ledde till ny kontaktperson. Vi godkände offerten, som var välgrundad och detaljerad med rimlig kostnadsnivå, ganska omgående. Fick bekräftelse av offerten från den nye kontaktmannen, som skulle meddela när jobbet skulle utföras.
    Detta dröjde dock till slutet av november. Fick meddelandet att tiden nalkas, men byggnadsställningarna levererades ändå utan förvarning på en lördag och på söndagen kom snökaoset. Hann inte förbereda mottagandet. Byggarlaget var från Litauen; trevliga pojkar allihop. Tur att en av dem kunde tala engelska.
    Målningen av råspont och vindskivor är planerad till april. Hoppas att snöfallet uteblir. Läs mer
  • Tomas G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vårt takbyte november - december 2017 gick som en dans.
    VG Bygg och Tak agerade professionellt rätt igenom;
    Bra specificerad offert levererad dagen efter 1:a besöket!! Dessutom bäst pris av 5 totalt.
    Mycket duktiga och trevliga takbyggare från Riga, inga problem med engelskan. Städade exemplariskt efter sig varje dag.
    Plåtslagaren levererade också, har nu den snyggaste inklädda skorstenen i stan.

Tomas och Jeanette Vänersborg Läs mer
  • Bo S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Ni bytte papp och takpannor på vårt garage, samt hängrännor och nockplåt. Under jobbets gång upptäcktes att sponten var rutten i ena hörnet. Ni meddelade och bytte ut det ruttna. Jag bidrog endast med taksteg, som jag hade.
    Jobbet gick snabbt utan missöden eller problem.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Patrik T skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Hade ett litet sk-tjobb med ett tak som läckte på grund av felmonterade plåtar, som var så liten omfattning att det mesta i jobbet gick ut på uppsättning och nedtagning av byggställningar och annat (cirka 1 dag förberedelse och städ och 1 dag faktiskt arbete), och hade svårt att hitta någon firma som hade möjlighet, eller snarare intresse, att åta sig uppdraget.

Västra Götalands Bygg och Tak lyckades hitta en lucka där de kunde klämma in arbetet och dessutom för helt rimliga kostnader. Läs mer
  • Jolanta G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi har lagt om taket.
    Från början och till slutet bra bemötande. Kunnig personal. Det var killar från utlandet som kunde engelska. De har jobbat mycket bra. Man kunde se att de vet vad de gör och att de har erfarenhet inom detta. Jag kunde ringa alltid till en svensk ledare och om han inte svarade ringde alltid tillbaka senare.
    Vi är mycket nöjda med utförd arbetet och med priset.
    Vi rekommenderar den firman för andra. Läs mer
  • Lotta E skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    De la nytt tak hos oss. Vi fick ett väldigt trevligt bemötande. Klar och tydlig offert. Bra service när jag ställde många frågor och hade undringar. Jag kan varmt rekommendera Västra Götalands Bygg och Tak AB Läs mer
  • Nils L skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Byte av takpapp, läkt och fotplåt, inkl ställning.

Bra hjälp från kundansvarig Niklas vid första samtal och offert. Jobbet gjordes av utländska byggare som gav ett bra intryck, snabba och måna om att göra ett bra jobb. Minst en kunde bra engelska.

Minus: Lite rörig kommunikation. Först kontakt med en person vid offert, sen SMS från en annan, strax innan arbetet började, sen teckenspråk med en gubbe som kom och satte upp ställning, sen engelska med byggarna, sen kom ytterligare en förman (eller två) som verkade vara nån slags kvalitetsansvarig. Läs mer
  • Kjell O skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Plane ringer in an byggstart lite svajig, men nar man kom igang gick det verkligenundan.Jag ar mycket nojd med foretaget. Läs mer
  • Leif W skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Byte av tak. Snabb prisuppgift med specificerat åtagande. Sämre med fastställande av tid för åtgärder. Efter så kort tid som gått är det svårt att kommentera kvaliteten, men det verkar OK. Lätt att få kontakt med frågor. Läs mer
  • Pär J skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bytte tak och gjorde plåtarbeten i samband med detta. Höll tid och budget bra. Priset upplevde jag som bra. Kvaliteten på det utförda arbetet var ok, även om vissa av plåtarbetena inte är de snyggaste jag sett. Snickarna som gjorde jobbet talar inte svenska, men det mesta löste sig med engelska. Man ska dock försöka hålla lite koll om man har några önskemål utöver det vanliga, för att försäkra sig om det blir som man vill ha det. Det går nämligen väldigt fort.

De saker som jag klagat på i efterhand har fixats omgående utan någon diskussion. Läs mer
  • Marita S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Nytt garagetak
    Snabb offert med angiven tid för start
    Arbetet startade tidigare än angivet, fakturan kom snabbt.
    Mycket nöjd med företaget Läs mer
  • Sing G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Det vad ett bra jobb ni har. Gjort det’ vi är nöjda och tacka för ni gjorde jobb hos oss Läs mer
  • Marielle D skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Så nöjd med snabbt, och bra kvalitét på utfört jobb. Mycket noggranna var killarna också. Läs mer
  • Annica G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Har inget negativt om detta företag, fungerade fån början till slut! Aldrig varit med om så artiga och ordningsamma hantverkare och all kommunikation med cheferna fungerade klockrent! Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Anders U skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Östeuropeisk arbetskraft som nog har gjort ett bra jobb, men företaget var urusla på att kommunicera, och det gick ut över både mig som beställare och byggnadsarbetarna (som endast talade mkt dålig engelska). Om du vill ha en vettig dialog med din byggfirma är detta inte företaget för dig. Läs mer
  • Hans B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    MYCKET PROFFSIGT BEMÖTANDE. Man höll utlovade tider, priser, kvalitet på material & utförande när det gällde den takrenovering jag beställt. Personalen jobbade mycket hårt och var trevlig att ha och göra med. Jag har därför till vänner och bekanta berättat om hur nöjda vi är med arbetet och bolaget. Hade redan tidigare fått info från ett par grannar som anlitat bolaget och hur nöjda de var. Läs mer
  • Agneta C skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Det var ett bra arbete när de la om vårt tak i Bollebygd i mars 2017. De var effektiva snabba o ställde iordning bra efter sig. Läs mer
  • Hans L skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Toppen nöjd med hela jobbet.
    Snabba och ordningsamma killar som utförde jobbet.

Kan starkt rekomodera firman.

Mvh Hans Lundgren Läs mer
  • Kent N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra bemötande och utlovad leverans till offererat pris. Mycket nöjd Läs mer
  • Göran B
    Göran B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Jag föredrar att tala med någon istället för att skriva ner mina synpunkter, ring mig gärna på 0705-731203.

Jag är nöjd på många sätt, men har en del förbättringsförslag som jag gärna delar med mig av.

Jag gav er 4 prickar nedan, men det är en svag 4:a, det finns ett par tvåor och några 4or.

Vänliga hälsningar,
    Göran Läs mer
  • Dino M
    Dino M skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Peter som är säljare har varit väldigt tillmötesgående och haft stort tålamod med mina uppdateringar av offerten. Vi skulle börja med taksanering där jag haft svartmögel. Sedan har vi lagt till 2 fönsterbyten, panelbyte med tilläggsisolering (ca 20kvm) samt installation av en vindslucka med infällbar stege.
    Sedan kom Viktor in i bilden som är arbetsledare. Han skötte det praktiska på ett väldigt bra sätt.. Svarar alltid i telefon, lyssnar av och följer upp det gjorda arbetet. Hantverkarna var väldigt duktiga och trevliga och verkligen levde upp till mina förväntingar. Nån enstaka synpunkt har jag haft och det var ingen diskussion utan åtgärdades i princip dagen därpå. Ett väldigt bra företag som sätter kunden i centrum. Rekommenderas starkt Läs mer
  • Lotta S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi fick en utförlig offertoch bra intryck av företaget. Arbetet utfördes snabbt och inom avtalad tid med viss fördröjning pga av missförstånd som åtgärdades omg. utan extra kostnad. Saknade efterkontroll på deras initiativ och fick sedan avstå pga av tidsbrist. Snyggt och korrekt utfört enligt vår bedömning Läs mer
  • Ralph A skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    En fullständigt suverän service från början till slut. Daniel som hade hand om själva försäljningen var myckét noga med att se till att allt blev rätt enligt försäljningen. Vid själva arbetet med takläggningen hade man helt underbara och yrkesskickliga arbetare. Mycket nöjd med allt. Läs mer
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi fick från första stund en bra kontakt och ett gott förtroende för ledningen, som visade sig stämma väl in på det förträffliga och väl utförda arbetet.
    VGBT har bytt hela vår takbeklädnad c:a 500 m2 med tillhörande plåt och målningsarbeten. Dessutom har företaget monterat den solcellsanläggning vi beställt från ett annat håll på rekommendation av VGTB. Tider och offert hölls och inga överaskningar tillkom.
    Vi är helt nöjda och kan väl rekommendera VGBT för liknande arbeten Läs mer
  • Göran S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Trevligt och bra bemötande rakt igenom. Utlovade tider och priser höll och kvalitén på jobbet lämnade inget övrigt att önska. Personalen imponerade yrkesskicklig! Läs mer
  • Mats G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Byta av tak. Bra resultat och i tid. Mycket bra städat och mycket trevlig säljare Läs mer
  • Stefan Å skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Byte av tak.
    Mycket nöjd med arbetet och insatsen av personalen. Läs mer
  • Gunnar T skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Efter nästan 50 år i elinstallatör/byggbranschen,
    som Projektledare:
    Bemötandet från alla i företaget var fantastiskt.
    Vilka bra människor. Byte av tak på, hus och garage. Jag är Utomordentligt Nöjd !
    Kvalitetskontrollfunktionen, är bra för, Beställaren, Montörerna,
    och Västra Götalands Bygg och Tak, man gör jobbet en gång,
    och rätt från början med hög kvalite på arbete och materiel,
    med arbetssäkra byggställningar. Tack! MVH Gunnar Thulin. Läs mer
  • Lennart N
    Lennart N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi fick ett väldigt bra bemötande genom hela processen. Lätt att få kontakt med ansvariga som var lösningsinriktade.
    De som gjorde jobbet var noggranna och höll snyggt och prydligt omkring sig! Läs mer
  • Kurt B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Renovering av tak komplett.Från början till slut ett mycket proffsigt bemötande av deras personal höll ofrerand pris samt tid.Ett stort TACK till alla berörda. Kan på det varmaste rekommdera dem. Läs mer
  • Bo V skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra, teknisk kunnig och noggrann försäljare som svarade upp snabbt, bra kontrakts diskussioner, inga problem att tydligt skriva in vad vi kom överens om. Bästa priset av alla företag jag hade kontakt med, inga tilläggs diskussioner efteråt.

Kunniga och nogranna takläggare, kvalitet gick före tid, kunde inte svenska men det gick bra att kommunicera på Engelska samt att dom kunde svenska facktermer.

Missade första avtalde tiden för takläggning, men dom tilsatte extra resurser för omplanering, sedan var det exakt på tid.

Missade några småsaker med det ordnade dom till efteråt som en självklarhet utan några diskussioner Läs mer
  • Kurt N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Kom i tid kollade, pefekt offert sannbt gomförande och krrekt utfört uppdrag
    Helnöjd Läs mer
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Otroligt noggranna och kvalitativa, är väldigt nöjd med utfört arbete och kommer definitivt anlita dem igen vid framtida reparationer/byggnationer.

Niklas i Kollanda Läs mer
  • Clas-Erik S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi önskar att framföra ett stort tack för mycket proffesionelt genomfört jobb i förbindelse med byte av vårt tak. Allt har gått som planlagt.

Vi vill speciellt nämna de personer som i all huvudsak utfört arbetet med vårt tak. Samtliga tre har på ett förtjänstfullt och professionellt sätt utfört uppgifterna och representerat ert företag mycket positivt i en anda av "ja vi kan"!

Det är ett privilegium få skriva detta rekommendations mail till er eller någon annan det eventuellt angår. Läs mer
  • Tony J
    Tony J skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Toppen personal mycket trevliga håller det dem lovar ..
    Har anlitat dem 2 ggr båda gångerna har dem levererat det dem skall.
    Rekommenderas starkt!!!
    Mvh Tony j Läs mer
  • K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra och snabbt utfört arbete.
    Höll tidplan som kalkyl.
    Rekommenderas Läs mer
  • Agneta G
    Agneta G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra bemötande och väl utfört arbete. Läs mer
  • Zina K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Väldigt duktiga och professionella ! Läs mer
  • Lennart H skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Hej. Jag anlitade VG Bygg och Tak för en komplett takrenovering. Men jag blev inte
    helt nöjd eftersom dom inte kapade första raden takpannor i början och då blev det som en kil mot takåsen.Och så blev det på andra sidan också. Läs mer
  • Andreas C skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bytte takpapp, pannor, rännor samt plåtade in skorsten. Är mycket nöjd med hur snabbt arbetet utfördes samt att de var noggranna med att det blev rätt och de efterjusterade så allt blev tipptopp. Läs mer
  • Ture K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Ett företag , som var helt enastående ! Det var riktigt nöje att beskåda deras högt professionellt arbete. De tar en med storm! Killarna fixade mitt gamla tak som riktiga konstnärer. Skulle man kunnat applådera, så skulle man gjort det. Så mycket energi , kunskap och engagemang har de skänkt oss . Stort tack till företagets fantastiska Ledning , som verkligen leder och inspirerar hela gänget ! Läs mer
  • Bengt N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Första kontakten med Josef var mycket positiv och vi gick igenom arbetet som skulle utföras, jag framförde våra tankar och fick tips och ideer från Josef.
    Uppdraget var att byta taktäckningen komplett med ny underlagspapp läckt och takpannor samt plåtarbeten. Det vi ändrade från offerten var att höja kvaliteten på underlagspappen och ett annat fabrikat på takpannor än vi ursprungligt tänkt, prisjusteringen som gjordes var helt acceptabel och vi var mycket nöjda med förändringen.
    De Litauiska arbetarna som utförde jobbet hade vi en mycket god kontakt med på engelska och detaljer kunde vi ta med deras arbetsansvarige Viktor på svenska, arbetet utfördes snabbt och mycket väl på den av oss önskade tiden.
    Plåtslagaren var svensk personal som även de var lyhörda för önskemål och utförde också ett mycket bra jobb som helt stämde med våra önskemål.
    Slutuppgörelsen med Josef efter de mindre justeringar som erfordrats var också mycket smidig.
    Vi är mycket nöjda med företaget och arbetet som utförts hos oss och ger de bästa rekommendationer. Läs mer

Floda Stationsväg 3, 448 30 Floda