Alla kategorier Takläggare Västra Götaland Lerum Västra Götalands Bygg och Tak AB

Västra Götalands Bygg och Tak AB

Floda Stationsväg 3, 448 30 Floda — Visa karta

Västra Götalands Tak & Bygg Ab är ett professionellt företag för takläggning. Vi håller hög kvalitet i allt vi gör och följer alltid de branschstandard och monteringsanvisningar som finns.

Vi gör i princip alla typer av tak och allt som hör därtill. Betongpannor, papptak, olika plåttak, tegelpannetak och sedan kan vi bygga takfönster, vindskivor, ventilationshuvar - ja, vi kan det mesta som har med tak att göra.

Utöver tak har vi även utfört uppdrag som t.ex. fasadrenovering, tillbyggnad, isolering och dörrbyten. Vi arbetar främst åt privatpersoner, men är du fastighetsägare eller sitter som ansvarig i en bostadsrättsförening är du också välkommen att kontakta oss eftersom vi har kapacitet och kunskap även för större projekt.

Vi jobbar genom att föra en tydlig dialog med dig som kund, försöker alltid att vara lätta att få tag på och är flexibla för att dina förväntningar och förhoppningar ska bli sanna!

Välkommen!

Läs vad 62 kunder tycker om Västra Götalands Bygg och Tak AB

• Annica G
    Annica G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Har inget negativt om detta företag, fungerade fån början till slut! Aldrig varit med om så artiga och ordningsamma hantverkare och all kommunikation med cheferna fungerade klockrent! Rekommenderar starkt!
  • Anders U
    Anders U skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Östeuropeisk arbetskraft som nog har gjort ett bra jobb, men företaget var urusla på att kommunicera, och det gick ut över både mig som beställare och byggnadsarbetarna (som endast talade mkt dålig engelska). Om du vill ha en vettig dialog med din byggfirma är detta inte företaget för dig.
  • Hans B
    Hans B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    MYCKET PROFFSIGT BEMÖTANDE. Man höll utlovade tider, priser, kvalitet på material & utförande när det gällde den takrenovering jag beställt. Personalen jobbade mycket hårt och var trevlig att ha och göra med. Jag har därför till vänner och bekanta berättat om hur nöjda vi är med arbetet och bolaget. Hade redan tidigare fått info från ett par grannar som anlitat bolaget och hur nöjda de var.
  • Agneta C
    Agneta C skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Det var ett bra arbete när de la om vårt tak i Bollebygd i mars 2017. De var effektiva snabba o ställde iordning bra efter sig.
  • Hans L
    Hans L skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Toppen nöjd med hela jobbet.
    Snabba och ordningsamma killar som utförde jobbet.

Kan starkt rekomodera firman.

Mvh Hans Lundgren
  • Kent N
    Kent N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra bemötande och utlovad leverans till offererat pris. Mycket nöjd
  • Göran B
    Göran B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Jag föredrar att tala med någon istället för att skriva ner mina synpunkter, ring mig gärna på 0705-731203.

Jag är nöjd på många sätt, men har en del förbättringsförslag som jag gärna delar med mig av.

Jag gav er 4 prickar nedan, men det är en svag 4:a, det finns ett par tvåor och några 4or.

Vänliga hälsningar,
    Göran
  • Dino M
    Dino M skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Peter som är säljare har varit väldigt tillmötesgående och haft stort tålamod med mina uppdateringar av offerten. Vi skulle börja med taksanering där jag haft svartmögel. Sedan har vi lagt till 2 fönsterbyten, panelbyte med tilläggsisolering (ca 20kvm) samt installation av en vindslucka med infällbar stege.
    Sedan kom Viktor in i bilden som är arbetsledare. Han skötte det praktiska på ett väldigt bra sätt.. Svarar alltid i telefon, lyssnar av och följer upp det gjorda arbetet. Hantverkarna var väldigt duktiga och trevliga och verkligen levde upp till mina förväntingar. Nån enstaka synpunkt har jag haft och det var ingen diskussion utan åtgärdades i princip dagen därpå. Ett väldigt bra företag som sätter kunden i centrum. Rekommenderas starkt
  • Lotta S
    Lotta S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi fick en utförlig offertoch bra intryck av företaget. Arbetet utfördes snabbt och inom avtalad tid med viss fördröjning pga av missförstånd som åtgärdades omg. utan extra kostnad. Saknade efterkontroll på deras initiativ och fick sedan avstå pga av tidsbrist. Snyggt och korrekt utfört enligt vår bedömning
  • Ralph A
    Ralph A skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    En fullständigt suverän service från början till slut. Daniel som hade hand om själva försäljningen var myckét noga med att se till att allt blev rätt enligt försäljningen. Vid själva arbetet med takläggningen hade man helt underbara och yrkesskickliga arbetare. Mycket nöjd med allt.
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi fick från första stund en bra kontakt och ett gott förtroende för ledningen, som visade sig stämma väl in på det förträffliga och väl utförda arbetet.
    VGBT har bytt hela vår takbeklädnad c:a 500 m2 med tillhörande plåt och målningsarbeten. Dessutom har företaget monterat den solcellsanläggning vi beställt från ett annat håll på rekommendation av VGTB. Tider och offert hölls och inga överaskningar tillkom.
    Vi är helt nöjda och kan väl rekommendera VGBT för liknande arbeten
  • Göran S
    Göran S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Trevligt och bra bemötande rakt igenom. Utlovade tider och priser höll och kvalitén på jobbet lämnade inget övrigt att önska. Personalen imponerade yrkesskicklig!
  • Mats G
    Mats G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Byta av tak. Bra resultat och i tid. Mycket bra städat och mycket trevlig säljare
  • Stefan Å
    Stefan Å skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Byte av tak.
    Mycket nöjd med arbetet och insatsen av personalen.
  • Gunnar T
    Gunnar T skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Efter nästan 50 år i elinstallatör/byggbranschen,
    som Projektledare:
    Bemötandet från alla i företaget var fantastiskt.
    Vilka bra människor. Byte av tak på, hus och garage. Jag är Utomordentligt Nöjd !
    Kvalitetskontrollfunktionen, är bra för, Beställaren, Montörerna,
    och Västra Götalands Bygg och Tak, man gör jobbet en gång,
    och rätt från början med hög kvalite på arbete och materiel,
    med arbetssäkra byggställningar. Tack! MVH Gunnar Thulin.
  • Lennart N
    Lennart N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi fick ett väldigt bra bemötande genom hela processen. Lätt att få kontakt med ansvariga som var lösningsinriktade.
    De som gjorde jobbet var noggranna och höll snyggt och prydligt omkring sig!
  • Kurt B
    Kurt B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Renovering av tak komplett.Från början till slut ett mycket proffsigt bemötande av deras personal höll ofrerand pris samt tid.Ett stort TACK till alla berörda. Kan på det varmaste rekommdera dem.
  • Bo V
    Bo V skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra, teknisk kunnig och noggrann försäljare som svarade upp snabbt, bra kontrakts diskussioner, inga problem att tydligt skriva in vad vi kom överens om. Bästa priset av alla företag jag hade kontakt med, inga tilläggs diskussioner efteråt.

Kunniga och nogranna takläggare, kvalitet gick före tid, kunde inte svenska men det gick bra att kommunicera på Engelska samt att dom kunde svenska facktermer.

Missade första avtalde tiden för takläggning, men dom tilsatte extra resurser för omplanering, sedan var det exakt på tid.

Missade några småsaker med det ordnade dom till efteråt som en självklarhet utan några diskussioner
  • Kurt N
    Kurt N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Kom i tid kollade, pefekt offert sannbt gomförande och krrekt utfört uppdrag
    Helnöjd
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Otroligt noggranna och kvalitativa, är väldigt nöjd med utfört arbete och kommer definitivt anlita dem igen vid framtida reparationer/byggnationer.

Niklas i Kollanda
  • Clas-Erik S
    Clas-Erik S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi önskar att framföra ett stort tack för mycket proffesionelt genomfört jobb i förbindelse med byte av vårt tak. Allt har gått som planlagt.

Vi vill speciellt nämna de personer som i all huvudsak utfört arbetet med vårt tak. Samtliga tre har på ett förtjänstfullt och professionellt sätt utfört uppgifterna och representerat ert företag mycket positivt i en anda av "ja vi kan"!

Det är ett privilegium få skriva detta rekommendations mail till er eller någon annan det eventuellt angår.
  • Tony J
    Tony J skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Toppen personal mycket trevliga håller det dem lovar ..
    Har anlitat dem 2 ggr båda gångerna har dem levererat det dem skall.
    Rekommenderas starkt!!!
    Mvh Tony j
  • K
    K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra och snabbt utfört arbete.
    Höll tidplan som kalkyl.
    Rekommenderas
  • Agneta G
    Agneta G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra bemötande och väl utfört arbete.
  • Zina K
    Zina K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Väldigt duktiga och professionella !
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Hej. Jag anlitade VG Bygg och Tak för en komplett takrenovering. Men jag blev inte
    helt nöjd eftersom dom inte kapade första raden takpannor i början och då blev det som en kil mot takåsen.Och så blev det på andra sidan också.
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bytte takpapp, pannor, rännor samt plåtade in skorsten. Är mycket nöjd med hur snabbt arbetet utfördes samt att de var noggranna med att det blev rätt och de efterjusterade så allt blev tipptopp.
  • Ture K
    Ture K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Ett företag , som var helt enastående ! Det var riktigt nöje att beskåda deras högt professionellt arbete. De tar en med storm! Killarna fixade mitt gamla tak som riktiga konstnärer. Skulle man kunnat applådera, så skulle man gjort det. Så mycket energi , kunskap och engagemang har de skänkt oss . Stort tack till företagets fantastiska Ledning , som verkligen leder och inspirerar hela gänget !
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Första kontakten med Josef var mycket positiv och vi gick igenom arbetet som skulle utföras, jag framförde våra tankar och fick tips och ideer från Josef.
    Uppdraget var att byta taktäckningen komplett med ny underlagspapp läckt och takpannor samt plåtarbeten. Det vi ändrade från offerten var att höja kvaliteten på underlagspappen och ett annat fabrikat på takpannor än vi ursprungligt tänkt, prisjusteringen som gjordes var helt acceptabel och vi var mycket nöjda med förändringen.
    De Litauiska arbetarna som utförde jobbet hade vi en mycket god kontakt med på engelska och detaljer kunde vi ta med deras arbetsansvarige Viktor på svenska, arbetet utfördes snabbt och mycket väl på den av oss önskade tiden.
    Plåtslagaren var svensk personal som även de var lyhörda för önskemål och utförde också ett mycket bra jobb som helt stämde med våra önskemål.
    Slutuppgörelsen med Josef efter de mindre justeringar som erfordrats var också mycket smidig.
    Vi är mycket nöjda med företaget och arbetet som utförts hos oss och ger de bästa rekommendationer.
  • Björn H
    Björn H skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    De har gjort ett mycket bra takarbete hos oss på Sebohus1 i Borås. Björn
  • Katarina N
    Katarina N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Upplever denna leverantör som mycket seriös. Har haft frågor som besvarats på ett bra sätt och alla kontakter med firman har fungerat bra. Efter utfört arbete så städade de efter sig vilet var mycket uppskattat.
  • Bo R
    Bo R skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Mycket kunniga, noggranna och dessutom billiga. Håller vad de lovar och har god kvalitet. Överlag mycket nöjda.
  • Helena P
    Helena P skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Kunniga hantverkare och bra jobb. Jag kan varmt rekommendera VGBT
  • Christer O
    Christer O skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Korrekt och trevligt bemötande. Takarbetet utfört på utlovad tid och till vår fulla belåtenhet
  • Kjell N
    Kjell N skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Har upplevt dem som en jättebra firma och har snabbt o lätt fått en offert som var helt ok enligt mig. Och de som arbetade med vårt tak var snabba och noggranna med det de gjorde för oss.

Så varma rekommendationer för dem,
    Med vänlig hälsning/Kjell N
  • Niclas H
    Niclas H skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Bra bemötande, ställde upp på kort varsel och arbetade snabbt. hanterade frågor på bra sätt.
  • Axel P
    Axel P skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Vi har mer eller mindre totalrenoverat två hus de senaste 10 åren. Först ett radhus och nu en villa, där vi har tänkt bo länge. Under dessa år har vi använt flera olika hantverkare, så när Västra Götalands Bygg och Tak nu i höstas hjälpte oss med ett takbyte, har jag lite att jämföra med.

Snabb, tydlig och bra kommunikation hela vägen från säljare, byggledare och byggare. Jobbet mycket väl utfört och priset bra. Extra plus för upplägget med fastpris för respektive uppdragsdel.
    Stark rekommendation. Jag är jättenöjd!
  • Gösta L
    Gösta L skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Företaget har utfört byte av takbeläggning mm.
    Arbetena har utförts till full belåtenhet.
    Bra kontakt under byggnadstiden.
    Inga problem med uppgörelse om tilläggsarbeten.
    Rekommenderas varmt.
  • Jingfang G
    Jingfang G skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Ett bra förtag som jobbar effektivt.
  • Lennart R
    Lennart R skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Byte av takpannor m m. Mycket bra bemötande. Bra offert och bra genomgång av den. Bra pris. Arbetet utfördes mycket bra och av kompentent och trevlig personal.
    Allt var över förväntan och jag rekommenderar gärna företaget.
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Jag har under 45 år som husägare anlitat ett antal entrepenörer. Västra Götaland och deras personal har verkligen imponerat med effektivitet och kunskap. Även ekonomiskt var dom klart bäst av 3 tillfrågade. Jag rekommenderar dom i högsta grad.
  • Malin R
    Malin R skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Plus för snabb och korrekt service via mejl före och efter, minus för hantverkare som ej kunde svenska/engelska samt för att priset blev ngt högre än avtalat
  • Lars L
    Lars L skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Har bytt/lagt om tak på två hus för oss. Jobbet är gjort på utlovad tid och med bra resultat-nöjd kund
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Fungerade alldeles utmärkt.snabbt också ordentligt
  • Mats S
    Mats S skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Funkade bra tycker jag i stort sett. Tog lite tid med vissa mindre detaljer.
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Efter att ha fått en takläcka via en skorsten som inte längre var i bruk och hittade en lapp i lådan där jag kunde läsa att VGBT var i området, tog jag kontakt med dem och fick omedelbart svar. De kom gratis och tittade på taket och offerten kom efter ett par dagar. De åtog sig uppdraget att riva skorstenen och lägga tak istället och vi kom överens om en datum. Döm om min förvåning när de ringde och frågade om de kunde komma en vecka tidigare :-) Det kom 3 killar och utförde uppdraget, det tog dem två timmar att fixa mitt bekymmer, städat och klart. Fantastiskt bra jobb!!
  • Glenn P
    Glenn P skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Jag har en mycket positiv upplevelse med Västra Götalands Bygg och Tak AB. Jag kommer definitivt att anlita dem vid nästa byggprojekt. Har även rekommenderat dem för grannar som går i liknande tankar. Alltifrån Daniel (säljare) och inte minst till killarna som gjorde jobbet, mycket trevliga, skickliga och noggranna (berättade våra grannar).
    Det som de hjälpte oss med var att byta vårt tak.
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Under 2016 hjälpte Västra Götalands Bygg & Tak mej att byta tak och fasad på min familjs trähus. Bemötandet och dialogen mellan Västra Götalands Bygg & Tak och oss som beställare fungerade mycket bra under hela processen från avtalsskrivning till slutförande av arbetet. Det som kännetecknade dialogen var att VG Bygg och Tak återkom direkt vid eventuella frågor eller påpekande på ett för oss som beställare mycket tydligt och betryggande sätt.
  • Eva K
    Eva K skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Väl utfört av arbetsvilliga killar! Getingstick och sena kvällar var inget som hindrade dom. Själva plattläggningen och snickeriet gick snabbt, drygt en vecka - däremot tog det en bra stund innan plåtarbetet blev klart och ställningen stod hos oss i åtta veckor (!) innan den blev nerplockad. Vi kände oss lite bortglömda, speciellt när vi fick fakturan redan innan arbetet var klart - de verkade inte ha koll på hur mycket av arbetet som hunnit utföras. Men vi är klart nöjda med utfört arbete!
  • Jan B
    Jan B skrev om Västra Götalands Bygg och Tak AB
    Snabb kontakt och kort handläggningstid från igångsättning till slutförande..
    Bra genomförande av bra yrkeskunniga hantverkare.
    Få skönhetsfel och bara ngt enstaka obetydliga(helt godkända) och synbara besiktningsanmärkningar/noteringar.

Floda Stationsväg 3, 448 30 Floda