Alla kategorier Trädgård Västra Götaland Bollebygd Västsvenska Trädspecialisten
Rekommenderat företag 2016 - Västsvenska Trädspecialisten

Västsvenska Trädspecialisten

Övre Skräddaregårdsvägen 8, 517 37 Bollebygd — Visa karta

På Västsvenska Trädspecialisten är vi certifierade och välutbildade arborister som dagligen arbetar med trädfällning, beskärning av träd samt annan trädgård, vi jobbar även med ren skogsavverkning. Med över 12 års erfarenhet i branschen kan vi med stor omsorg hjälpa alla våra kunder; privatpersoner, företag och offentlig verksamhet med allt inom trädfällning, trädvård eller avverkning av skog.

Vi finns och är aktiva i hela Västra Götalands län men utgår från Göteborg. Här är vi verksamma i Partille, Härryda, Lerum, Mölndal, Landvetter och Mölnlycke med omnejd.

Samtliga uppdrag vi tar på oss är fullt försäkrade av Länsförsäkringar och givetvis innehar vi F-skattesedel. Alla våra uppdrag börjar med personlig telefonkontakt som sedan följs upp av ett konsultationsbesök, som givetvis är kostnadsfritt. Under konsultationen diskuterar vi fram den bästa lösningen för just dig.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 35 kunder tycker om Västsvenska Trädspecialisten

• Annika W
    Annika W skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevligt bemötande och det gick snabbt att få tid för besiktning av trädgården. Även en inbokad dag för genomförande av beskärning och häckklippning fick vi veckan efter. Bra utfört arbete och bra rensat/städat på alla grenar, ris etc.
    Smidigt! Vi kommer att anlita Västsvenska trädspecialisten nästa år igen.
    Om priset var dyrt eller billigt har vi ingen åsikt om, då vi inte jämförde priser med andra leverantörer. Men i våra ögon kändes priset skäligt.
  • Martin F
    Martin F skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevligt bemötande, snabbt och korrekt utfört arbete. Behöver jag hjälp med trädfällning igen så kommer jag ringa samma nummer. /Martin
  • Leena S
    Leena S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Fick jättebra och snabb hjälp med nedtagning av två träd, stubbfräsning och fin beskärning av äpple och plommonträd.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra, vi fick hjälp med beskärning av träd
  • Sara K
    Sara K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Västsvenska Trädspecialisten är pålitliga och utför sitt arbete på ett professionellt sätt. De diskuterar för-och nackdelar med olika lösningar, samt kommer med värdefulla synpunkter på träd och närliggande natur.
    Tummen upp!
  • Petra I
    Petra I skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi fick snabb och proffsig hjälp av Västsvenska Trädspecialisten.
  • Emelie S
    Emelie S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bra och proffsigt! Kontakten var smidig och återkom vid lovad tid. Verklugrn nöjda!
  • Britt J
    Britt J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Toppenbra jobb. Gjorde vad jag förväntade mig och litet till. Snabbt och proffsigt. Dessutom mycket trevligt bemötande. Jag är helnöjd.
    Britt Johansson
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi har bara haft en första träff för trädbedömning och har efter det mottagit en offert på ett arbete som inte är utfört ännu och inte heller beställt än för den delen. Men så långt är allt helt OK med plus i kanten.
  • Martina M
    Martina M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Kändes tryggt å proffsigt,fort gick det
  • Krister C
    Krister C skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt svar inkl pris
    Höll utsatt tid
    Bra kvalitet på arbetet
  • Lars J
    Lars J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra bemötande,fällning av stora granar som gjordes med stor proffsighet,och snabbt gick det också.
    Kan varmt rekommendera detta företag.
  • Anders O
    Anders O skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    I samband med att grannen skulle ta ner ett par träd på sin tomt så fick jag tipset att kontakta Västsvenska Trädspecialisten med avseende på en granhäck jag länge tänkt ta bort.
    Jag ringde VT och pratade med en av killarna där. Frågade även på ett större träd på min tomt. VT kom förbi någon eftermiddag senare och vi gick igenom arbete, kostnad mm. VT ansåg inte att jag behövde ta bort det större trädet på min tomt. Dvs. de verkade inte bara vara ute efter att käna pengar. Arbetet med granhäcken genomfördes några dagar senare, snabbt och effektivt.
    Efetrlämnade platsen som man kund hoppas och förvänta. Relativt "välstädat" och utan större ingrepp i övriga delar av tomtem. Bra jobbat skulle jag vilja säga.
  • Lisbeth E
    Lisbeth E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag behövde verkligen hjälp i trädgården, och allt blev utfört till belåtenhet och snabbt gick det. Jag återkommer gärna till företaget om jag behöver hjälp igen.
    Med vänlig hälsning Lisbeth Edin
  • Nadia H
    Nadia H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Förtroendeingivande, professionell, skicklig arborist. Mycket gott resultat.
  • Lajla D
    Lajla D skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Detta är det mest effektiva, proffsiga, kundvänliga och prisvärda företaget jag någonsin stött på!
    Snabbt svar på offerten, kort tid tills de kom, effektiva och helt fantastiska vad gäller att tillgodose våra behov. Bemötandet och det där lilla extra som man önskar fanns där flera gånger om. Ingenting var för svårt eller för jobbigt.
    Jag kommer aldrig att anlita någon annan inom denna branchen och kan varmt rekommendera dem. Helt excellenta!
  • Ina S
    Ina S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabb kontakt. Lätta att få tag i. God kommunikation kring planering av arbete. Seriösa.
  • Magnus T
    Magnus T skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Proffsigt och snabbt utfört arbete!
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Hej, här kommer en kommentar från en mycket nöjd kund.
    En representant från bolaget infinner sig på kort tid efter förfrågan, ställer frågan vad man vill, vad som bör göras, vad som inte behövs göras för att spara in pengar för kunden. Hur man kan göra för att spara in kostnader för kunden, det känns som att Du har en egen konsult på din sida. Genomför ett arbeta på1 1/2 dag som förmodligen hade tagit mej 1 halvårs arbete samt en skilsmässa. Jag lyfter på hatten.Bengt Eriksson
  •  stig V
     stig V skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    De hjälpte mig att ta ner ett träd.
    Det gick enkelt och smidigt.
  • Viveca K
    Viveca K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bra kundbemötande. Väldigt nöjd med trädfällningen. Rekomenderas
  • Hakan G
    Hakan G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Väldigt bra service & bra priser.
  • Tomas N
    Tomas N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    snabbt svar på förfrågan, snabba besked om vad göra och bra utförande av det. Toppen!
  •  jonas W
     jonas W skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket nöjd. Väldigt snabb och väl utfört arbete.
  •  lars M
     lars M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Allt igenom mycket professionellt. Återkom snabbt efter min kontakt. Trevligt bemötande. Jag har rekommenderat företaget till andra.
    Lars Mauritzon
  • Christian J
    Christian J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabb respons och trevligt bemötande på min förfrågan och uppdraget sköttes till min fulla belåtenhet. (Fällning samt bortforsling av ett antal höga granar som växte på min tomt) Jag är mycket nöjd och kommer att använda Västsvenska Trädspecialisten igen.
  • Jan F
    Jan F skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Fick ett pris på 4000:- för 2 träd. Han gjorde jobbet på 45 min. När jag påpekade att det var ett högt timpris sade han bara "Ja". Alla kompisar som vill ha rekommendationer om arborister får numera en skarp varning att INTE använda Trädspecialisten av mig.
  • Tobias V
    Tobias V skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Väldigt tillmötesgående och flexibla
  • Tomas Å
    Tomas Å skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Lätt att komma i kontakt med företaget. Snabb återkoppling med offert. Mycket professionellt utfört arbete. Jag kan verkligen rekommendera detta företag!
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Tog ned 2 stora björkar nära både hus och garage + stubbfräsning. Proffsigt från början till slut. Bra första kontakt, ordentligt genomfört och inga konstigheter runt det fasta priset som gavs från början.
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trots en björk som var ett "stort as" så skötte dom det galant.

Skulle inte ha några problem med att anlita dom igen
  •   jesper G
      jesper G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Kom på plats när det var utlovat och utförde arbetet snabbt och bra.
  • Linus A
    Linus A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bra service, snabb och självgående. Osäker på prisnivån, men inte jättedyr iaf.
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt och proffsigt jobb med nedtagning av grenar på gamla tallar.
  • Erik J
    Erik J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt svar och utförande båda de gånger vi anlitat trädspecialisterna!

Övre Skräddaregårdsvägen 8, 517 37 Bollebygd