Alla kategorier Trädgård Västra Götaland Bollebygd Västsvenska Trädspecialisten

Västsvenska Trädspecialisten

Övre Skräddaregårdsvägen 8, 517 37 Bollebygd — Visa karta

På Västsvenska Trädspecialisten är vi certifierade och välutbildade arborister som dagligen arbetar med trädfällning, beskärning av träd samt annan trädgård, vi jobbar även med ren skogsavverkning. Med över 12 års erfarenhet i branschen kan vi med stor omsorg hjälpa alla våra kunder; privatpersoner, företag och offentlig verksamhet med allt inom trädfällning, trädvård eller avverkning av skog.

Vi finns och är aktiva i hela Västra Götalands län men utgår från Göteborg. Här är vi verksamma i Partille, Härryda, Lerum, Mölndal, Landvetter och Mölnlycke med omnejd.

Samtliga uppdrag vi tar på oss är fullt försäkrade av Länsförsäkringar och givetvis innehar vi F-skattesedel. Alla våra uppdrag börjar med personlig telefonkontakt som sedan följs upp av ett konsultationsbesök, som givetvis är kostnadsfritt. Under konsultationen diskuterar vi fram den bästa lösningen för just dig.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 173 kunder tycker om Västsvenska Trädspecialisten

• Per-anders N
    Per-anders N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Företaget hamlade ett 20-tal träd i vår allé under hösten. Vi är mycket nöjda med allt - kontakt, bemötande, utförande och pris och kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
  • Barbro B
    Barbro B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi behövde hjälp att ta ner 5 träd varav 1 hög tall och dessutom ett parti med 'tuija' som hade vuxit för mycket. Bemötandet från Micael var under hela processen - från offertförfarandet fram till slutförande - optimalt. Mycket trevlig och bra bemötande. Dock dras betyget totalt sett ner för att medarbetare inte såg till att ta hand om allt avfall (som var överenskommet) och inte heller tillförsäkrade sig om att grannens grind fungerade. Micael erbjöd sig att komma och hämta avfallet men då hade vi redan samlat ihop och påbörjat arbetet med att mala sönder avfallet och grannen fixade sin grind Läs mer
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag beställde trädbeskäring i vår koloni till ett pris som jag tyckte var ganska dyrt, men de verkade trovärdiga så jag godtog det. När de sedan kom och hade beskurit drog han av 1/3 av priset för det gick fortare än vad de trodde. Läs mer
  • Gergely K
    Gergely K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Det kunde vara bättre att vara på platsen, men jag kunde inte komma, ändå discussion fungerade bra på telefon och resultatet var nära som jag tänkte. Jag skulle gärna ha mer gallring högre upp i träd men kanske det är inte rekommenderat. Läs mer
  • Visingsö H
    Visingsö H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabb och effektiv.
    Dyrt men bra. Läs mer
  • Marie H
    Marie H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Ok kom i tid och snabbt o bra arbete Läs mer
  • Bo J
    Bo J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Smidiga och tillmötesgående. Jag ändrade förutsättningarna under resans gång men Mikael hade inga problem med det utan var professionell och kundfokuserad hela vägen. Jag är nöjd. Läs mer
  • Nils H
    Nils H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra bemötande. Proffsigt jobb. Läs mer
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Enkelt och vänligt bemötande och proffsigt utförd nedtagning av en mycket stor svarttall och två mycket stora björkar stående bland massor av bl.a. ovanliga Rhododendron arter, utan att någon växt eller annat skadades. Mycket imponerande utfört.
    Mvh Täpp Bengt Eriksson Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bra och snabbt genomfört. Det blev väldigt fint på de två träd som det klipptes på. Möjligen aningen dyrt men jag har inte koll på hur lång tid man lägger på att frakta bort och ta hand om grenar. Läs mer
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevligt bemötande. Tydlig info om när de kunde komma och klippa våra fruktträd. Uppdraget utfört och vi är nöjda. Läs mer
  • Leif A
    Leif A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag uppskattade att företaget såg skönheten i mitt träd. Vi beskar en stor ek med ett flertal stora grenar. Men det går fort så det gäller att vara väl förberedd med vilka grenar som ska tas bort! Professionellt genomförande. Läs mer
  • Paul R
    Paul R skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Västsvenska Trädspecialisten gjorde ett riktigt bra jobb.
    Vi behövde ta ner en stor gran på tomten och såga upp den i hanterliga bitar . Tydlig offert gavs direkt och en tid avtalades .
    Vi erbjöds även bortforsling av trädet. Skulle ha tagit det ! Hade varit värt den pengen för det tungt jobb. Annars var de mycket skickliga att få ner trädet utan att skada något . Proffsigt bemötande .

Rustan Läs mer
  • Dennis D
    Dennis D skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Väldigt snabba och effektiva och hjälpte mig hålla nere kostnaden med att komma med förslag. Läs mer
  • Olof L
    Olof L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Fällt och sågat tre större tallar vid vårt hus. Arbetet utfördes professionellt och noggrant. Vi är mycket nöjdak! Läs mer
  • Pia S
    Pia S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Om du ska ta ner ett träd som ingen vill ta ner - då är detta företaget du ska vända dig till! Proffsig nedtagning, bra pris, snabbt gick det! Både från det att jag fick kontakt tills det att Mikael och kompanjon dök upp och tog ner trädet. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • Christina B
    Christina B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Kan varmt rekommendera VT, snabbt svar och han nästan inte med innan trädet var borta. Bara + för detta företag. Läs mer
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket proffesionellt bemötande, jobbet utfördes i tid och enligt överenskommelse.
    Vi kommer absolut anlita västsvenska trädspecialisten igen vid behov. Läs mer
  • Josefine I
    Josefine I skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt och smidigt! Fällde en stor ek på min och grannen tomt. Proffsigt utfört och prisvärt Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi har så här långt bara haft kontakt med Västsvenska Trädspecialisten via telefon och mail. De har varit ute och tittat på de träd som skall fällas och vi har fått en offert.
    Hittills har vi varit mycket nöjda med bemötandet från dem. Läs mer
  • Torslanda E
    Torslanda E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Köpte trädfällning samt bortforsling av stubbar, ris och stockar. Snabbt och seriöst svar. Utförde jobbet smidigt och proffsigt. Beställde sedan till ytterligare fällning, där jag trodde det skulle bli svårt med framkomligheten. Efter besök på plats hade de en smart lösning som de satte igång med så fort de fick tillgång.

Duktiga, seriösa och tillmötesgående Läs mer
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevligt bemötande och bra utfört jobb. Mycket belåten med deras arbete. Läs mer
  • Lars R
    Lars R skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt, korrekt och professionellt. Läs mer
  • Henry T
    Henry T skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Hej,
    Det var ett tag sedan ni var här men allt var till belåtenhet. Fort lätt och smidigt gick det. Att det blev lite hål i gräsmattan som vi lagade gör ingenting. Vi fick hjälp med det vi behövde. Hade inga förväntningar men det var bättre än vi trott. Rekommenderar er gärna. Läs mer
  • Hans A
    Hans A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Helt fantastisk service o kundvänligt bemötande. Stor yrkesskicklighet, snabbt utförande efter våra önskningar!
    Har tidigare anlitat konkurrentertill Västsvenska trädspecialisten vilka inte kommer i närheten av denna firma i allla avseenden!
    Självklart kommer vi fortsättningsvis att anlita denna yrkeskompetens! Läs mer
  • Martin H
    Martin H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi behövde hjälp med en stubbe som skulle tas bort. Det var lite bråttom pga andra planer i trädgården. Bra bemötande och jobbet snabbt utfört. Läs mer
  • Robert J
    Robert J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt, enkelt och säkert. Killarna gjorde ett grymt jobb med att ta ned en björk som stod dumt tilli en slänt. Av bara farten tog de ned ett par träd för grannen med. Kan stark rekommendera dessa Läs mer
  • Christopher A
    Christopher A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mkt bra service!
    Snabbt och effektivt arbete. Läs mer
  • Ellen B
    Ellen B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jättebra service, anlitar gärna igen. Läs mer
  • Malin L
    Malin L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt, effektivt och gott bemötande! Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trädfällning.
    Snabb respons på mail.
    Bra utfört arbete.
    Inga konstigheter. Läs mer
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    God kunskap och gav goda råd med gott resultat i vår trädgård.
    Hela "vägen" var smidig; från första kontakt, besök, offert, utförande och fakturering.
    Hade kunnat önska 1-2 dagars framförhållning för själva utförandet.
    Väldigt snyggt "städat" också i samband med bortförsel - väl räfsat efter allt ris. Läs mer
  • Anna U
    Anna U skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Svarade snabbt på min förfrågan genom att ringa tillbaka. Kom och gjorde arbetet snabbt och bra. Läs mer
  • Fritjof B
    Fritjof B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevligt bemötande och mycket effektiva och noggranna i sitt arbete. Jag rekommenderar att ni anlitar Västsvenska Trädspecialisten. Läs mer
  • Agneta U
    Agneta U skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Proffesionellt och kunnigt bemötande från första stund. Snabb service både att komma och göra en första bedömning på plats och sedan att ta ner trädet. Läs mer
  • Ralf M
    Ralf M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Beskurit två stora träd i vår trädgård. Läs mer
  • Theresa A
    Theresa A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi har fått hjälp med att ta ner en stor ek som stod nära huset. Snabbt jobbat och väldigt proffsigt. Vi var supernöjda, och behöver vi hjälp igen så kontaktar vi självklart Västsvenska Trädspecialisten igen. Läs mer
  • Horst M
    Horst M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket god service proffsigt bemötande lämnade pris uppgift
    som också gällde när arbetet var slutfört. Läs mer
  • Amarilla M
    Amarilla M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Nöjd med servicen o bemötandet!
    Kommer anlita igen om behov finnes. Läs mer
  • Nils H
    Nils H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket proffsiga, snabba när jobbet gjordes. Enkel och tydlig dialog kring arbetet. Läs mer
  • Anna-carin B
    Anna-carin B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi fick ca 20 svåra träd fällda. Det gjorde dom bra och snabbt. Imponerande och visar på mycket kunskap. Lite dyra dock med tanke på tidsåtgången. Läs mer
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt svar på vår förfrågan och inom 1 vecka var vårt träd nere. Trevligt bemötande! Läs mer
  • Brf S
    Brf S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Ett mycket proffsigt bemötande och utförande av det uppdrag som vi behövde hjälp med.
    Allt gick snabbt och det var snyggt efter att dom hade fällt ett antal träd. Läs mer
  • Gunilla J
    Gunilla J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Tog ner ett träd. De lämnade med saker som gått sönder i trädgården utan att kontakta mig. Jag kom hem och fick se eländet, klaga och till slut så kom de och lagade det de hade förstört. Skulle aldrig använda dem igen och inte heller rekommendera dem till någon annan tyvärr. Kanske är de bra, men vi är djupt besvikna. Läs mer
    2017-09-08 Michael A svarar Gunilla J
    Hej gunilla! Det var tråkigt att se att du inte var nöjd med oss. Var det den ruttna slipersen som vår stubbfräsare körde sönder som vi sedan bytte ut till en ny. Om det var den så var det ända vägen in för att fräsa stubben. Felet som uppstod var att vi inte fick reda på detta från våran stubbfräsare. Hade vi fått info från han så hade vi kontaktat er före ni behövt kontakta oss ang detta. Så vi har bättrat oss i vår intärna kommunikation. Så detta skall inte hända igen. Ber åter igen om ursäkt för ert besvär ang detta. Mvh Michael.
  • Hanna U
    Hanna U skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Hjälp med plantering av tujahäck.
    Mycket trevlig och noggrann. Proffsigt intryck och ett jättebra resultat! Läs mer
  • Lars R
    Lars R skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    enkelt o smidigt, väl utfört arbete. Läs mer
  • Stina L
    Stina L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bra. Utfört arbete enligt offert och frågade när arbetet behövde ändras. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Lars A
    Lars A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mkt bra. Positivt och proffesionellt! Läs mer
  • Bergman
    Bergman skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Supertrevliga och superkompetenta! Läs mer
  • Lina I
    Lina I skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra bemötande. Fick svar på offert snabbt och arbetet bokades in snabbt. Bra utfört arbete. Läs mer

Övre Skräddaregårdsvägen 8, 517 37 Bollebygd