Alla kategorier Trädgård Västra Götaland Bollebygd Västsvenska Trädspecialisten

Västsvenska Trädspecialisten

Övre Skräddaregårdsvägen 8, 517 37 Bollebygd — Visa karta

På Västsvenska Trädspecialisten är vi certifierade och välutbildade arborister som dagligen arbetar med trädfällning, beskärning av träd samt annan trädgård, vi jobbar även med ren skogsavverkning. Med över 12 års erfarenhet i branschen kan vi med stor omsorg hjälpa alla våra kunder; privatpersoner, företag och offentlig verksamhet med allt inom trädfällning, trädvård eller avverkning av skog.

Vi finns och är aktiva i hela Västra Götalands län men utgår från Göteborg. Här är vi verksamma i Partille, Härryda, Lerum, Mölndal, Landvetter och Mölnlycke med omnejd.

Samtliga uppdrag vi tar på oss är fullt försäkrade av Länsförsäkringar och givetvis innehar vi F-skattesedel. Alla våra uppdrag börjar med personlig telefonkontakt som sedan följs upp av ett konsultationsbesök, som givetvis är kostnadsfritt. Under konsultationen diskuterar vi fram den bästa lösningen för just dig.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 111 kunder tycker om Västsvenska Trädspecialisten

• Janne L
    Janne L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Fantastiska killar.Jobbade mycket proffsigt.
    REKOMMENDERAR företaget vid trädfällning.
  • Niclas H
    Niclas H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Positivt och professionellt och arbetet sköttes väldigt bra.
  • Berit D
    Berit D skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi fick hjälp att ta ner en mycket stor gran. Trevligt bemötande hela tiden. Vi behövde inte vänta länge på att få jobbet gjort och det gjordes snabbt och bra. Allt städades upp och fraktades bort utan problem. Även stubbfräsningen gjordes bara ett par dagar senare, och även det blev mycket bra.
  • Yvonne K
    Yvonne K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket nöjd och trevlig kille och ett bra pris . Som jag kan rekommendera.
  • Mats N
    Mats N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabb och bra service !
    Återkoppling och bra svar på frågor som jag hade efter det att jag fått min beställning utförd
  • Britta G
    Britta G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Toppenbra! Smidigt och proffesionellt!
  • Urban E
    Urban E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    mycket bra, genomförde till fullo träd- och busknedtagning enligt beställning
  • Joakim E
    Joakim E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vid storm runt nyår 2015-2016 så hade en gran blåst ner på tomten. Jag kontaktade många, bland annat Västsvenska Trädspecialisten, för att såga ner granen får bortforsling, men de kunde göra jobbet snabbast och till bra pris. Det gick snabbt och effektivt. Jag var inte hemma under arbetet, och jag fick fakturan innan jag ens märkte att granen var nersågad. :-)
  • Ylva P
    Ylva P skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag minns inte hur jag hittade VST men när jag hade bestämt att de skulle hjälpa mig gick allt som på räls: De sågade ned två träd i besvärliga lägen på nolltid, frågade om jag ville ha den kapade, verkställde detta samt flyttade bitarna till ställen där de kunde ligga
  • Ida H
    Ida H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Kontakten med företaget fungerade bra. De kom utsatt tid och levererade enligt överenskommelse samt tog med sig allt skräp efteråt.
  • Michael W
    Michael W skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Ansning av två träd på vår gård i Brf Utanverket, Kastellgatan 19, Göteborg
  • Inge S
    Inge S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Uppdrag: Prisuppgift och fällning av träd i kompliserat läge på fritidstomt.
    Snabb återkoppling efter mailkontakt. Personlig telefonkontakt med VTS på plats.
    Snabbt besked med prisuppgift. Utförande med god mariginal inom överenskommen tid och med mycket gott utförande.
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt och proffsig hantering då ett trä i oväder la sig mot vårt hus
  • Lotta J
    Lotta J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabb återkoppling och trevligt bemötande.
  • Julia M
    Julia M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bra bemötande. Borttagning av träd. Björkstammen som vi ville ta hand om själva, sågades upp i hanterbara längder som lades snyggt på tomten. Resten tog de med sig. Dock tog det några dagar mellan nedsågning och hämtning.
  • Göran K
    Göran K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Utmärkt arbete. Snabbt och rent efter dom.
  • Anders Å
    Anders Å skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Proffesionellt och snabbt utfört arbete vid fällning av tre större björkar på vår tomt. Gjorede precis det vi kommit överens om, bortforsling av ris samt kapat stammar till lagom längd för vidare klyvning. Snyggt och prydligt.
  • Mathias W
    Mathias W skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevliga, professionella och snabba. Lite dyra.
  • Louise F
    Louise F skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket nöjd! Trevliga, lyhörda för våra önskemål, resultatet bra, snabba att svara. Återkommer när det behövs!
  • Urban I
    Urban I skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket snabba å kompetenta röjde upp å jorde snyggt efter dom tagit ner en stor ek.
  • Mårten G
    Mårten G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Utmärkt bemötande och utfört uppdraget på bästa sätt.
  • Karin B
    Karin B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Det var lätt att få kontakt via telefon och sedan via deras hemsida. Jag fick hjälp att frakta bort trädstammar och grenar snabbt och enkelt. Jag skulle gärna anlita dem igen.
  • Erling H
    Erling H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt och bra arbetat tog med sig allt spill till ett bra pris
  • Peter N
    Peter N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Proffsig, snabb och ett utmärkt resultat!
  • Anna P
    Anna P skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Gjorde ett bra prisvärt arbete, kanske kunde upplevas som lite vårslig med motorsågen, men han hade nog kåll...
  • Göran S
    Göran S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Nedtagning av två stora björkar samt stubbfräsning. Allt fungerade bra.
  • Per T
    Per T skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra bemötande och mycketbra utförande av tjänsten ,trädfällning som jag beställde.
  • Hans J
    Hans J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bra bemötande, effektivt arbete, väl utfört
  • Emma L
    Emma L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Väldigt nöjda! Skickliga i sitt yrke!
  • Hans B
    Hans B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Helt utmärkt !

nedtagning av träd samt bortforsling,fint bemötande .
  • Carina N
    Carina N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevligt och snabbt bemötande. När vi bodde i Hisings Backa fick vi hjälp med att klippa Rhododendron och ett annat träd framför entrén. Vi har varmt rekommenderat Västsvenska Trädspecialisten till vänner som bor i Guldheden som också är mycket nöjda.
  • Bosse A
    Bosse A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra utfört arbete.
    Finns inget att klaga på.
  • Bruno S
    Bruno S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Funkade bra bra utfört och tiden från beställning till dom kom var bra
  • Lars Göran F
    Lars Göran F skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt, effektivt, utmärkt! Trädet fällt, uppsågat och klart på nolltid!
  • Jan-ola L
    Jan-ola L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag fick ett trevligt bemötande redan i telefonen. Jag hade en hög gran som jag behövde ha bort, men den måste fällas i sektioner eftersom det inte fanns plats att fälla granen hel. Detta fixade dom utan problem.
  • Göran S
    Göran S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag tog kontakt med mikael när jag skadade mig i benet, jag hade tagit åt mig att ta ner träd på en tomt i centrala Sandared och då rekommenderade jag mikael åt paret som bodde där, de ville att jag skulle ta kontakt med honom och han kom och tittade på träden, gav ett pris och de antog priset genom mig. Han gjorde ett snyggt arbete både med klättringen, när han tog av grenarna och han behövde inte ta det bit för bit, utan fällde trädet vanligt.
  • Anton K
    Anton K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Beställde trädfällning inkl. bortforsling och stubbfräsning. Fantastiskt smidigt och snabbt genomfört från första kontakt till genomfört arbete. Rekommenderas varmt! Stort plus var att vi inte behövde vara hemma när träden skulle fällas vilket uppskattas enormt.
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Fick hjälp med fällning av ett dussin träd som stod nära fastigheten. Mycket professionella och hjälpsamma, allt gick som det skulle. Bra städning på tomten efter vad de tog ner. Extra plus för miljötänket att använda alkylatbensin!
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bemötandet och utförandet av gallringen av områdets björkar sköttes exemplariskt av trädspecialisten.
  • Johnny L
    Johnny L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Tog kontakt med Mikael på Västsvenska Trädspecialisten.
    Han kom förbi hemma och vi gick igenom det som jag ville få hjälp med trädfällning.
    Vi kom överens om start datum och han och med hjälpare till honom kom
    avtalad tid som vi bestämde. Dom löste allt på en och samma dag inga problem.
    Proffsigt utförande av dom som var på plats. Kan varmt och lätt rekommendera
    detta företag. Jag kommer att anlita Västsvenska Trädspecialisten nästa gång.
  • Kjell D
    Kjell D skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Höll vad de lovade och jobbade snabbt kunde kanske ha informerat dagen eller 2 dagar innan när de tänkte komma
  • Karin S
    Karin S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabb respons och snabbt på plats, och trädet var nersågat på nolltid.
  • Macy S
    Macy S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    De var duktiga och gjorde sitt uppdrag på bästa sätt.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Oerhört lätta att ha med att göra, punktliga, håller det de lovat. Fantastiskt duktiga på sitt yrke med miljön och säkerhetstänk i starkt focus.
  • Anna-karin H
    Anna-karin H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket skickliga och kunninga samt effektiva
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Har fått ett bra bemötande och god service med en bra utförd offert samt ett bra arbete för vår beskärning av träd.
    Resultatet blev helt enligt mina förväntningar.
  • Max K
    Max K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag bad om en beskärning av ett stort valnötsträd, ca. 8 meter hög. De kom, besiktigade trädet, vi kom överens om vad som skulle göras och de satte i gång. Jag kunde inte närvara under tiden p.g.a. transport av min fru till läkare, men arbetet utfördes till full belåtenhet.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Michael Austad väldigt trevlig och tillmötesgående och löste problemet på enklaste sätt. Jag behövde inte ens träffa honom, utan han tog sig ut till stugan och tog ner en 22 meters ask med kilar och jag kunde slutföra kapning på egen hand. Smidigt och trevligt samarbete.
  • Rita N
    Rita N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Nedtagning av träd och bortforsling och städning efter gallringen
  • Lena H
    Lena H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi är nöjda! De jobbade snyggt o effektivt till ett ok pris 👍
    Lena Hansson

Övre Skräddaregårdsvägen 8, 517 37 Bollebygd