Alla kategorier Trädgård Västra Götaland Bollebygd Västsvenska Trädspecialisten

Västsvenska Trädspecialisten

Övre Skräddaregårdsvägen 8, 517 37 Bollebygd — Visa karta

På Västsvenska Trädspecialisten är vi certifierade och välutbildade arborister som dagligen arbetar med trädfällning, beskärning av träd samt annan trädgård, vi jobbar även med ren skogsavverkning. Med över 12 års erfarenhet i branschen kan vi med stor omsorg hjälpa alla våra kunder; privatpersoner, företag och offentlig verksamhet med allt inom trädfällning, trädvård eller avverkning av skog.

Vi finns och är aktiva i hela Västra Götalands län men utgår från Göteborg. Här är vi verksamma i Partille, Härryda, Lerum, Mölndal, Landvetter och Mölnlycke med omnejd.

Samtliga uppdrag vi tar på oss är fullt försäkrade av Länsförsäkringar och givetvis innehar vi F-skattesedel. Alla våra uppdrag börjar med personlig telefonkontakt som sedan följs upp av ett konsultationsbesök, som givetvis är kostnadsfritt. Under konsultationen diskuterar vi fram den bästa lösningen för just dig.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 150 kunder tycker om Västsvenska Trädspecialisten

• Henry T
    Henry T skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Hej,
    Det var ett tag sedan ni var här men allt var till belåtenhet. Fort lätt och smidigt gick det. Att det blev lite hål i gräsmattan som vi lagade gör ingenting. Vi fick hjälp med det vi behövde. Hade inga förväntningar men det var bättre än vi trott. Rekommenderar er gärna.
  • Hans A
    Hans A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Helt fantastisk service o kundvänligt bemötande. Stor yrkesskicklighet, snabbt utförande efter våra önskningar!
    Har tidigare anlitat konkurrentertill Västsvenska trädspecialisten vilka inte kommer i närheten av denna firma i allla avseenden!
    Självklart kommer vi fortsättningsvis att anlita denna yrkeskompetens!
  • Martin H
    Martin H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi behövde hjälp med en stubbe som skulle tas bort. Det var lite bråttom pga andra planer i trädgården. Bra bemötande och jobbet snabbt utfört.
  • Robert J
    Robert J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt, enkelt och säkert. Killarna gjorde ett grymt jobb med att ta ned en björk som stod dumt tilli en slänt. Av bara farten tog de ned ett par träd för grannen med. Kan stark rekommendera dessa
  • Christopher A
    Christopher A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mkt bra service!
    Snabbt och effektivt arbete.
  • Ellen B
    Ellen B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jättebra service, anlitar gärna igen.
  • Malin L
    Malin L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt, effektivt och gott bemötande!
  • Lars G
    Lars G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trädfällning.
    Snabb respons på mail.
    Bra utfört arbete.
    Inga konstigheter.
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    God kunskap och gav goda råd med gott resultat i vår trädgård.
    Hela "vägen" var smidig; från första kontakt, besök, offert, utförande och fakturering.
    Hade kunnat önska 1-2 dagars framförhållning för själva utförandet.
    Väldigt snyggt "städat" också i samband med bortförsel - väl räfsat efter allt ris.
  • Anna U
    Anna U skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Svarade snabbt på min förfrågan genom att ringa tillbaka. Kom och gjorde arbetet snabbt och bra.
  • Fritjof B
    Fritjof B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevligt bemötande och mycket effektiva och noggranna i sitt arbete. Jag rekommenderar att ni anlitar Västsvenska Trädspecialisten.
  • Agneta U
    Agneta U skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Proffesionellt och kunnigt bemötande från första stund. Snabb service både att komma och göra en första bedömning på plats och sedan att ta ner trädet.
  • Ralf M
    Ralf M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Beskurit två stora träd i vår trädgård.
  • Theresa A
    Theresa A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi har fått hjälp med att ta ner en stor ek som stod nära huset. Snabbt jobbat och väldigt proffsigt. Vi var supernöjda, och behöver vi hjälp igen så kontaktar vi självklart Västsvenska Trädspecialisten igen.
  • Horst M
    Horst M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket god service proffsigt bemötande lämnade pris uppgift
    som också gällde när arbetet var slutfört.
  • Amarilla M
    Amarilla M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Nöjd med servicen o bemötandet!
    Kommer anlita igen om behov finnes.
  • Nils H
    Nils H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket proffsiga, snabba när jobbet gjordes. Enkel och tydlig dialog kring arbetet.
  • Anna-carin B
    Anna-carin B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi fick ca 20 svåra träd fällda. Det gjorde dom bra och snabbt. Imponerande och visar på mycket kunskap. Lite dyra dock med tanke på tidsåtgången.
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt svar på vår förfrågan och inom 1 vecka var vårt träd nere. Trevligt bemötande!
  • Brf S
    Brf S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Ett mycket proffsigt bemötande och utförande av det uppdrag som vi behövde hjälp med.
    Allt gick snabbt och det var snyggt efter att dom hade fällt ett antal träd.
  • Gunilla J
    Gunilla J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Tog ner ett träd. De lämnade med saker som gått sönder i trädgården utan att kontakta mig. Jag kom hem och fick se eländet, klaga och till slut så kom de och lagade det de hade förstört. Skulle aldrig använda dem igen och inte heller rekommendera dem till någon annan tyvärr. Kanske är de bra, men vi är djupt besvikna.
    2017-09-08 Michael A svarar Gunilla J
    Hej gunilla! Det var tråkigt att se att du inte var nöjd med oss. Var det den ruttna slipersen som vår stubbfräsare körde sönder som vi sedan bytte ut till en ny. Om det var den så var det ända vägen in för att fräsa stubben. Felet som uppstod var att vi inte fick reda på detta från våran stubbfräsare. Hade vi fått info från han så hade vi kontaktat er före ni behövt kontakta oss ang detta. Så vi har bättrat oss i vår intärna kommunikation. Så detta skall inte hända igen. Ber åter igen om ursäkt för ert besvär ang detta. Mvh Michael.
  • Hanna U
    Hanna U skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Hjälp med plantering av tujahäck.
    Mycket trevlig och noggrann. Proffsigt intryck och ett jättebra resultat!
  • Lars R
    Lars R skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    enkelt o smidigt, väl utfört arbete.
  • Stina L
    Stina L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bra. Utfört arbete enligt offert och frågade när arbetet behövde ändras. Kan rekommenderas.
  • Lars A
    Lars A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mkt bra. Positivt och proffesionellt!
  • Bergman
    Bergman skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Supertrevliga och superkompetenta!
  • Lina I
    Lina I skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra bemötande. Fick svar på offert snabbt och arbetet bokades in snabbt. Bra utfört arbete.
  • Leif K
    Leif K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi är imponerade av Västsvenska Trädspecialisten.
    Snabbt, effektivt och bortforsling av nedtaget träd.
    Från ankomst tillavgång 2 timmar för nedtagning och bortforsling av två stora träd. Hela operationen genomfördes med stor precision och kvalitet. Fantastisktbemötande mot oss som kund.
  • Bygga B
    Bygga B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bäst på gulerot hele dan. Levererar gulerot i alla lägen. Bäst i test på gulerot. Genomtrevlig med snygga välskötta gulerotsgaddar.
  • Ingegerd M
    Ingegerd M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra från början til slut. Jag köpte trädfällning av dem. De svarade snabbt, kom snabbt, gav ett bra och tydligt pris, utförde arbetet snabbt, och såg till att städa upp enligt överenskommelse.
  • Jonatan G
    Jonatan G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Kunnig arborist som skötte både konsultation och fällning (stor björk i svårt läge) mycket bra.

Är själv företagare inom en någorlunda besläktad bransch, och inom avancerad trädfällning finns det många som vill men inte kan (det är fräckt att klättra i träd med motorsåg). Fallande träd kan vara farliga på riktigt, och då vill man anlita ett proffs. Det är jag övertygad att man gör om man anlitar detta företag!
  • Mölndals P
    Mölndals P skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra, snabbt och effektivt.
  • Lars M
    Lars M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt o effektivt jobb. Inga konstigheter.
  • Lennart T
    Lennart T skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    fått hjälp vår 130 år gamla allé som drabbats av almsjuka.
    bra stöd vid våra kontakter med Länsstyrelsen för att få tillstånd.
    proffsigt och vänligt bemötande.
    arbetet utfört effektivt med minsta möjliga störningar.vi var helnöjda.
  • Åke G
    Åke G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bemötandet var gott, men med tanke på det lilla och enkla jobbet var priset för högt.
  • Tiina N
    Tiina N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevligt bemötande, de var snabba på återkoppling och kontroll av arbetets omfattning. Dagen därpå var arbetet inplanerat.
    Vi fick hjälp med nedtagning av två träd, vedkapning, häckklippning samt beskärning av träd och bortforsling .
    Vi är mycket nöjda med resultatet.
  • Ida F
    Ida F skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Utmärkt hjälp med svåra träd att fälla. Snabba och grymma killar. Inget annat än super nöjd!! Remomenderas starkt!!
  • Nina V
    Nina V skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt svar, kom på två dagar och åldersbestämde vår björk. Väldigt trevligt bemötande och så proffsiga!
  • Finn R
    Finn R skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Toppenfirma, proffsigt bemötande hela vägen från offert till beskärning av en jättetall.
  • Janne L
    Janne L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Fantastiska killar.Jobbade mycket proffsigt.
    REKOMMENDERAR företaget vid trädfällning.
  • Niclas H
    Niclas H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Positivt och professionellt och arbetet sköttes väldigt bra.
  • Berit D
    Berit D skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi fick hjälp att ta ner en mycket stor gran. Trevligt bemötande hela tiden. Vi behövde inte vänta länge på att få jobbet gjort och det gjordes snabbt och bra. Allt städades upp och fraktades bort utan problem. Även stubbfräsningen gjordes bara ett par dagar senare, och även det blev mycket bra.
  • Yvonne K
    Yvonne K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket nöjd och trevlig kille och ett bra pris . Som jag kan rekommendera.
  • Mats N
    Mats N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabb och bra service !
    Återkoppling och bra svar på frågor som jag hade efter det att jag fått min beställning utförd
  • Britta G
    Britta G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Toppenbra! Smidigt och proffesionellt!
  • Urban E
    Urban E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    mycket bra, genomförde till fullo träd- och busknedtagning enligt beställning
  • Joakim E
    Joakim E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vid storm runt nyår 2015-2016 så hade en gran blåst ner på tomten. Jag kontaktade många, bland annat Västsvenska Trädspecialisten, för att såga ner granen får bortforsling, men de kunde göra jobbet snabbast och till bra pris. Det gick snabbt och effektivt. Jag var inte hemma under arbetet, och jag fick fakturan innan jag ens märkte att granen var nersågad. :-)
  • Ylva P
    Ylva P skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag minns inte hur jag hittade VST men när jag hade bestämt att de skulle hjälpa mig gick allt som på räls: De sågade ned två träd i besvärliga lägen på nolltid, frågade om jag ville ha den kapade, verkställde detta samt flyttade bitarna till ställen där de kunde ligga
  • Ida H
    Ida H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Kontakten med företaget fungerade bra. De kom utsatt tid och levererade enligt överenskommelse samt tog med sig allt skräp efteråt.
  • Michael W
    Michael W skrev om Västsvenska Trädspecialisten