Västtrafik AB

Folkungagatan 20, 411 02 Göteborg

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götalands län och Kungsbacka kommun
Ändra min profil

Läs vad 23 kunder tycker om Västtrafik AB

• D
    D skrev om Västtrafik AB
    Ja, vad för positivt kan man säga om älskade Västtrafik? - Inte speciellt mycket. Dåliga förare, bussar och spårvagnar, för många förseningar, allt sämre service och otrevliga kundtjänstmedarbetare är några få saker som Västtrafik står för. Spårvagnarna och bussarna är för det mesta fulla när man åker vilket leder till att man oftast får stå och trängas när förarna kör som idioter.

Många förare kan knappt svenska vilket leder till att man inte kan kommunicera med dem om något är på tok eller liknande.

Biljettpriserna är väl heller inte de mest optimalaste. Om man ska åka 1 eller 2 stationer måste man betala samma pris som en annan resenär som till exempel ska åka 15 stationer. Hur tänkte de här egentligen? Vad de borde göra är att införa ett system där man betalar för antalet stationer man åker.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Västtrafik AB
    Jag är inte direkt daglig resenär utan använder Västtrafik då jag besöker västra regionen. Det första jag slås av är hur svårt det är att använda deras webbplats för att få reda på hur man kan resa. Att sedan få en korrekt upplysning om vad resan kan kosta eller hur man ska bära sig åt för att köpa biljett är en omöjlighet.
    Senast i Göteborg möter jag de alldeles underbara chaufförer till de mest ovänliga. De som ansvarar bör Västtrafiks båtar behöver helt klart gå många kurser i service och koda kundrelationer. Skärp till er, utveckla era informationskanaler och kom i håg att ni finns till för era kunder, inte tvärt om.
  • A
    A skrev om Västtrafik AB
    nu på senare tid har bussarna fungerat iallafall..
    för 2år sedan pajade bussen på motorvägen! och en chaufför som inte kunde bra svenska,det gör det hela MYCKET jobbigare.
    spårvagnarna har jag aldrig haft några problem med,funkar kanonbra!
    ett stort PLUS att det oftast går bussar en gåg i kvarten,det är SUVERÄNT!
  • M
    M skrev om Västtrafik AB
      2011-04-14
    Åke B: Givande.
  • Åke B
    Åke B skrev om Västtrafik AB
    Västtrafik är en symbol för allt som är dåligt med profitmotivering i kollektivtrafiken, och som grädde på moset har de dessutom monopol. Överpriser, spårvagnar och bussar i dåligt skick, gestapo-fasoner under biljettkontroller och ett uppenbart ointresse i att uppehålla någon generell kvalitet - folk kan ju ändå inte välja bort något de är beroende av!

Ibland undrar jag om högsta hönsen på Västtrafik överhuvudtaget inser vikten av att ha en positiv image som företag.
  • Niklas G
    Niklas G skrev om Västtrafik AB
    Ofta sena och till priser som endast är rimliga för dags-pendlaren. Sms-biljetter funkar av någon anledning inte heller när man ska emellan 2 zoner.
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Västtrafik AB
    Jag tycker kollektivtrafiken fungerar bra. Jag har aldrig haft några större problem utan jag har kommit dit jag har velat på den tid jag har önskat.
    Visserligen har det blivit ståplats nån gång men mycket sällan. Någon utebliven tur har jag aldrig upplevt. Däremot borde taxorna ses över för resor mellan kommungränser.
  • Lena L
    Lena L skrev om Västtrafik AB
    Jag tror Västtrafik gör sitt bästa och jag älskar spårvagnar. Men de borde lägga ner kontrollanterna och avgifterna!
  • Anna G
    Anna G skrev om Västtrafik AB
    ambitionerna är säkert goda men kvalitén håller inte måttet. försenade vagnar och ständiga biljetthöjningar. biljettkontrollanterna är dessutom skräckinjagande och man blir nervös och svettig trots att man har betalt för sin resa.
  • Lars S
    Lars S skrev om Västtrafik AB
    Tar duktigt betalt för usel service och för många dåliga förare, borde inte kommunpengarna ha räckt? Kontrollanterna har blivit ökända där några tydligen inte dragit sig för att misshandla.. Tekniken kopieras dåligt och flera år försent jämfört med utlandet, dessutom köps skit in för våra skattepengar. Kontrollera själva alla dessa påståenden och ni som tror att Västtrafiks ledning vet bäst för er; sluta brösta er narrar!
    Åke B gillar detta
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Västtrafik AB
    Relativt bra priser på månadskort.
  • Robert M
    Robert M skrev om Västtrafik AB
    Västtrafik, även kallat pesttrafik, är de som ska se till att den kommunala trafiken fungerar runtom göteborg, vilket inte är speciellt sant så ofta. Deras sökfunktion på hemsidan updateras aldrig när vägarbeten orsakar att somliga linjer slutar gå osv, så när du kollar vilken spårvagn/buss säger den till dig att ta en speciellt linje vid en viss tid. När du sedan står på perrongen och väntar på bussen/vagnen står det en skylt där att linjen är inställd p.g.a. vägarbete. Bra jobbat pesttrafik!
  • Erik N
    Erik N skrev om Västtrafik AB
    Sköter kollektivtrafiken i västra sverige... både buss, färja och spårvagn tar dig dit du vill och på ett snabbt sätt. Deras system reseplaneraren planerar upp din färdväg noggrant och visar hur du skall ta dig dit du ska
    dock lite smådåliga på tider ibland :)
  • Christian B
    Christian B skrev om Västtrafik AB
    Är ett mycket bra alternativ istället för att ta bilen hela tiden. Det är miljövänligt och det behöver vi tänka på i dessa dagar. spårvagnarna går ofta och det finns många destinationer på lingerna. Man kan ta sig långt och hufsat billigt, om man reser ofta blir det billigare om man köper ett exempel månadskort. Det är lätt att ta sig från olika platser till stan, hem.
  • Robin J
    Robin J skrev om Västtrafik AB
    Västtrafik är inte mycket att hänga i granen, dyra priser på resor och storrisk för försening
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Västtrafik AB
    Västtrafik gör allt de kan för att rädda vår miljö. Genom att åka kollektivt kan vi spara på naturresurser och på vår planet. Västtrafik har ett mycket utarbetat system genom vilket du lätt tar dig runt i göreborgsområdet. Det är även uppskattat att du som resenär inte ens behöver ta upp ditt kort för att stämpla utan att det känns av "automatiskt"
  • Kim K
    Kim K skrev om Västtrafik AB
    Västtrafik? Varför heter dom äns så? Värsttrafik borde det vara! Med alla dessa bussar och spårvagnar som aldrig kommer i tid! Inte äns i närheten. Även att folket inte får plats på alla vagnararna på morgonen gör det inte bättre. Bussar och vagnar hoppar över hållplatser bara för att dom är "fulla", finns det hjärterum finns det stjärterum som jag brukar säga!
  • Johan F
    Johan F skrev om Västtrafik AB
    Västtrafik är företaget som sköter bland annat spårvagns- och busstrafiken i Västra Götaland. I Göteborg är transportnätet väl utbyggt och spårvagnarna går dagtid ofta och de är oftast i tid. Nattetid går spårvagnar och bussar dock sällan och de slutar gå tidigt på natten, vilket gör det svårt att komma någonstans under dessa tider.
  • Niklas O
    Niklas O skrev om Västtrafik AB
    Ett företag som utför en av de viktigaste tjänsterna för göteborg. De får inte så mycket uppskattning för det som de gör utan ofta tar folk fasta på det dåliga. Jag tycker att de håller tiden bra och att det går vagnar ofta och det otroligt många ställen. Man får otroligt bra valuta för sina pengar.
  • Robin H
    Robin H skrev om Västtrafik AB
    Om man tänker efter så har göteborgsstadstrafik och då med västtrafik en bra pendeltrafik. Många turer och ofta i tid. Skönt nu när det finns flera betalsätt men man saknar att kunna betla till chafören.
  • Per G
    Per G skrev om Västtrafik AB
    Kollektivtrafiken i Göteborg är långsam (spårvagnarna stannar ca var 100e meter), obekväm (outhärdligt varmt på sommaren, högljutt etc) och nonchalant mot sina kunder (bussar kommer inte, turer ställs in lite när dom känner för det mm). Prisnivån därmed helt ur proportion till det man får. ’Kringservicen’ är dock bra: det är lätt att köpa biljett, hemsidan fungerar fint.
  • Erik E
    Erik E skrev om Västtrafik AB
    Västsveriges kollektivtrafik fungerar, ibland.
  • Oscar R
    Oscar R skrev om Västtrafik AB
    Spårvagnar, bussar, många avgångar, kommunalt, bra täckning, rolig reklam, ja det är mycket som är bra med västtrafik. Får oförtjänt mycket kritik, vilket jag personligen beror på att folk är för bortskämda. Vill även tillägga att det är otroligt mysigt att åka spårvagn, jämfört med både buss och tunnelbana