Vattenfall AB
1.7 i betyg av av
12 omdömen
Vattenfall erbjuder tjänster inom el, fast telefoni, mobiltelefoni, fjärrvärme och bredband
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag12 omdömen om Vattenfall AB
-
skrev om Vattenfall AB
Usel leverantör. De tar inte sitt ansvar nu när elpriset rusar.
De kommer bara med urdåliga ursäkter.
*Ringde inte när de skulle bryta strömmen för att ta ner träd kring elledning. Förlorade arbetstid för jag blev tvungen att åka hem å se efter vad som hänt.
Lämnade ett träd som lutade kraftigt mot elledning. Uppgav att de inte ingick i jobbet.
*ingen ersättning för strömavbrott som pågick i 9 tim.
*Försökte tidigare få hjälp med solceller av dem, men det bemötandet jag fick gjorde att jag la ner. -
skrev om Vattenfall AB
Hur kan regeringen godkänna att ett statligt verk beter så mot sina kunder? Man förlänger ett avtal med chockhöjda priser utan att få det godkänt. Man ger ingen möjlighet att säga upp avtalet över internet, utan man tvingar kunden att ringa ett telefonnummer där man aldrig svarar. Skamligt. Synd att man inte kan byta nätleverantör.
-
skrev om Vattenfall AB
Den värsta leverantören. Personer vi hade kontakt via telefon - Ida och Erik - under all kritik.
-
skrev om Vattenfall AB
Otroligt billigt och bra el avtal. personalen är trevlig och proffsig, spec Glen. De är förstående och hjälper dig verkligen under dessa corona kriser när de har strulat till sig ordentligt. Rekommenderas starkt!
-
skrev om Vattenfall AB
VARNING! Förlänger avtal automatiskt!
Läs det finstilta i avtalet,
Vattenfall ge sig rätt att förlänga avtal utan godkännande, de skickar ut ett mejl om man inte svara så förlänger dom avtalet med höjda elpriser automatiskt 1 år till. -
skrev om Vattenfall AB
Vattenfall skäl all överskottsel jag producerar eftersom jag köper elen dyrt av de
-
skrev om Vattenfall AB
Uruselt bemötande från handläggare. Mycket dålig kundservice! Ingen tar något ansvar för kunden och personalen skyller på någon annan person för uppkomna fel, trots de själva har begått fel i hantering av elleveranser, fakturor elabonnemangsärenden mm.
Ansvariga, som ska hantera det fysiska- och pappersarbetet i projekt gör sig otillgängliga och svarar varken på telefonsamtal eller e-post.
Kan inte leverera elanslutningar till nybyggda fastigheter inom tidsgränser för skrivet avtal.
Mycket dåligt uppträdande från handläggare i ärenden mot kunden. -
skrev om Vattenfall AB
VARNING: Att köpa luftvärmepump av Vattenfall är att köpa grisen i säcken. Inget ansvar alls när pumpen går sönder. Hänvisar till ”samarbetspartners” som i ett kort mail talar om att målsättningen är att ta tag i ärendet om MINST 8 veckor. Vad är MINST 8 veckor? 10, 16 eller 20 veckor? Går inte att nå samarbetspartnern på telefon. Vid kontakt med Vattenfall säger de att det troligen kan dröja 3 månader innan samarbetspartnern kan ta tag i ärendet.
Vattenfall är ett skurkbolag. Anmäl dem till Konsumentverket!!! -
skrev om Vattenfall AB
Handla inte luftvärmepump av Vattenfall, man får skriva avtal med TechNorth och när de sedan inte klarar uppgiften, så avsäger sig Vattenfall allt ansvar, hjälper inte till utan hänvisar till sin underleverantör eftersom man har avtal med dem.
-
skrev om Vattenfall AB
Jag undrar hur många som blir påförda skojarfakturor från VATTENFALL???? Jag har varken mätare eller nätanslutning
ennu, ELKABELN TILL FASTIGHETEN BLEV AVKLIPPT AV VATTENFALLS PERSONAL, elleveranser till fastigheten har varit avbruten sedan 00 alltså nio år. Jag obama tecknade ett avtal med vattenfall som ny kund av nätet alltså sladd och mätare, mitten feb 2009 ungefär, skulle återkomma när jag bestemt elleverantör, för ca en månad sedan gick jag in som medlem i Kundkraft slutet aug 2009.Huruvida sladden och mätaren ennu inte blivit åtgärdade är en historia mellan mig
och socialkontoret arbete och försörjning Paradistorget 1 4 HUDDINGE , somm föresten åkså är ETT RIKTIGT SKOJARFÖRETAG, eller?... Under dessa månader sedan feb har jag fått inkassokrav, andra, nu är det brottom att betala brev INNALES CA TRETTIO FAKTUROR det kommer fler var bluffakturor var så säker. Hade jag bluffat med sådan här ekonomisk grov brottslighet hade jag varit lagförd och förpassad till kumlaanstalten inburad på flera år, LIKHET INFÖR LAGEN?? Titta läs och bedöm själva, hur många fler i vårt avlånga land har råkat ut för liknande blufffakturor från VATTEN FALL Jag är troligtvis inte ensam så vitt min lilla socialfallshjärna förstår. Det finsns en sida på nätet Reco.se
där man kan ge företag omdömmen, jag ska lämna mitt där!..
mvh
obama
ps ennu ingen el , Socialschef Karlén Huddinge, men fasligt många fakturor..phu..!
Se vidare http://socialfallet.bloggagratis.se
Där ligger bilder på en del av räkningarna och den avklypta kabeln, ha överseende med en dyslektiker som bjuder till
mvh
obama . -
skrev om Vattenfall AB
Flyttade från en lägenhet där jag hade Vattenfall som eldistributör december 06 och är tämligen säker på att jag sa upp avtalet. Jag hade åtminstone ingen som helst anledning att inte tro detta då de vid samma tid slutade att skicka mig fakturor. Augusti 08 får jag dock ett brev från Vattenfall där de ber om ursäkt om att "de glömt" skicka mig fakturor sedan december 06. Även en fet faktura anländer.
Jag befinner mig ännu i en process mot dem. Processen fördröjs framför allt tack vare att Vattenfalls kundtjänst minst sagt inte ger ett kompetent intryck. -
skrev om Vattenfall AB
Stort företag som jobbar inom många områden och har mycket pengar att investera