Uselt bolag undvik dem om du kan
Vattenfall AB
Om företaget
Vattenfall erbjuder tjänster inom el, fast telefoni, mobiltelefoni, fjärrvärme och bredband
24 omdömen om Vattenfall AB
höjda avgifter rimmar dåligt med en ökad vinst, i alla fall om man är kund och ska finansiera deras kassa nät
Vattenfall Incharge sålde laddboxar (Chargestorms) och jag köpte en i maj 2020. Portalen på internet fungerade sisådär och när de äntligen skaffade en app fungerade mycket inte alls. Jag har många gånger ångrat att jag inte köpte laddboxen direkt från Chargestorm. I september 2024 damp det ned ett e-postmeddelande att man inte kunde uppdatera till 4G via Vattenfall och att de skulle koppla bort en från InCharge. Med den formuleringen som Vattenfall använde (helt sann, men döljande) fick man uppfattningen att laddboxen inte...
Måste vara Sveriges mest urusla kundmottagning! Svarar varken på chat eller i telefon. Gav upp telefonkön efter 40 min utan någon någon som helst info om vare sig könummer eller kötider. Ett av Sveriges största elbolag med en kundmottagning från Hedenhös tid. Man kan bara inte tro det är sant, men tyvärr det är det.
Undvik Vattenfall som pesten om du KAN! Köp INTE solceller eller batterier. I bästa fall får du betala överpris och i sämsta fall får du betala överpris utan att få det du betalat för. Köpte en ganska stor anläggning av dom och det tog över ett år innan allt var klart. De hade otroligt dålig koordination mellan sina underleverantörer och sin i princip obefintliga projektledning. De slutatde med att jag inte fick en panel installerad, trots att det fanns plats för den för att deras planeringsverktyg inte tillät och när...
Vattenfall bytte elmätare i vårt hus, vid första uteblivna fakturan ringde jag till de och fick fortsätta ringa ringa i flera månader. Efter 4 månader skickar de en tekniker som åtgärdar felet på 10 minuter. Det visar sig att montören inte hade kontrollerat funktionen på elmätaren och efter 5 månader får jag en faktura på 14.000. Dags att någon gräver egna kablar så vattenfall kan fasas ut, ansvarslöst företag utan rutiner i sin egna verksamhet. Så passa er ni som får ny elmätare och flytta bort allt som går från vattenfall, monopol har de.
Vi har haft den sämsta upplevelse man kan tänka sig. Vi har haft solceller installerade sedan oktober och det har tagit sjukt lång tid för Vattenfall att komma ut till oss för godkänna installationen. Första gången fick vi vänta 5 veckor och nu har vi väntat sedan 8 januari! Helt galet! Fruktansvärt dåligt! Om ni inte hade haft monopol på vissa tjänster hade ni gått i konkurs, bedrövligt!!! Upplevelsen ägde rum: 31 januari 2024
Trots avtal om månadsfaktura får jag en faktura för 10 månader. Utan förklaring eller ursäkt.
Priser ok, men värsta kundservice ever, Alltid långa väntetider, idag gav jag upp efter 1,30 minuter. De har inte alternativ att bli uppringd, och alla svar finns inte på deras sida.
Vårt fastpris avtal gick ut och vi fick ett brev med tre a4 papper om att vi kan kolla upp deras avtal och rörliga priser. Jag läste första pappret och tänkte att vi kollar i lugn och ro olika avtalen och vad dom innebär. Enda problemet var att dom hade i den tredje lappen som jag inte la tyng på att läsa den, att om vi inte gör ett val så förlängs avtalet med ett år fast pris utan vår medgivande. Detta är det mest svinaktiga sätt att lura sina kunder med. Ska man ha ett sånt regel eller tvång så ska det fan med stå i första...
Vägrar att ersätta min djupbrunnsvattenpump fast deras elfel. Svaret fick jag efter 5 månader. Säger en sak i telefon och något helt annat på mail. J...la lögnare och bedragare.
Under all kritik. Lurar stackars pensionärer att binda elavtal på 3 år på över 3 kr/kWh. Hur kan det vara möjligt att ett statligt ägt bolag blåser folk på detta sätt? Vattenfalls säljare verkar vara värre än de andra bedragare som som härjar runt. Man kan inte med rent samvete rekommendera någon person att binda sitt elpris på över 3 kr per kWh. Jag blir riktigt förbannad!!! Har flera kunder som har råkat ut för detta. Det måste till en policy som gör att avtalet med automatik går över till rörligt när bindningstiden går...
Usel leverantör. De tar inte sitt ansvar nu när elpriset rusar. De kommer bara med urdåliga ursäkter. *Ringde inte när de skulle bryta strömmen för att ta ner träd kring elledning. Förlorade arbetstid för jag blev tvungen att åka hem å se efter vad som hänt. Lämnade ett träd som lutade kraftigt mot elledning. Uppgav att de inte ingick i jobbet. *ingen ersättning för strömavbrott som pågick i 9 tim. *Försökte tidigare få hjälp med solceller av dem, men det bemötandet jag fick gjorde att jag la ner.
Hur kan regeringen godkänna att ett statligt verk beter så mot sina kunder? Man förlänger ett avtal med chockhöjda priser utan att få det godkänt. Man ger ingen möjlighet att säga upp avtalet över internet, utan man tvingar kunden att ringa ett telefonnummer där man aldrig svarar. Skamligt. Synd att man inte kan byta nätleverantör.
Den värsta leverantören. Personer vi hade kontakt via telefon - Ida och Erik - under all kritik.
Otroligt billigt och bra el avtal. personalen är trevlig och proffsig, spec Glen. De är förstående och hjälper dig verkligen under dessa corona kriser när de har strulat till sig ordentligt. Rekommenderas starkt!
VARNING! Förlänger avtal automatiskt! Läs det finstilta i avtalet, Vattenfall ge sig rätt att förlänga avtal utan godkännande, de skickar ut ett mejl om man inte svara så förlänger dom avtalet med höjda elpriser automatiskt 1 år till.
Vattenfall skäl all överskottsel jag producerar eftersom jag köper elen dyrt av de
Uruselt bemötande från handläggare. Mycket dålig kundservice! Ingen tar något ansvar för kunden och personalen skyller på någon annan person för uppkomna fel, trots de själva har begått fel i hantering av elleveranser, fakturor elabonnemangsärenden mm. Ansvariga, som ska hantera det fysiska- och pappersarbetet i projekt gör sig otillgängliga och svarar varken på telefonsamtal eller e-post. Kan inte leverera elanslutningar till nybyggda fastigheter inom tidsgränser för skrivet avtal. Mycket dåligt uppträdande från handläggare i ärenden mot kunden.
VARNING: Att köpa luftvärmepump av Vattenfall är att köpa grisen i säcken. Inget ansvar alls när pumpen går sönder. Hänvisar till ”samarbetspartners” som i ett kort mail talar om att målsättningen är att ta tag i ärendet om MINST 8 veckor. Vad är MINST 8 veckor? 10, 16 eller 20 veckor? Går inte att nå samarbetspartnern på telefon. Vid kontakt med Vattenfall säger de att det troligen kan dröja 3 månader innan samarbetspartnern kan ta tag i ärendet. Vattenfall är ett skurkbolag. Anmäl dem till Konsumentverket!!!
Handla inte luftvärmepump av Vattenfall, man får skriva avtal med TechNorth och när de sedan inte klarar uppgiften, så avsäger sig Vattenfall allt ansvar, hjälper inte till utan hänvisar till sin underleverantör eftersom man har avtal med dem.
Jag undrar hur många som blir påförda skojarfakturor från VATTENFALL???? Jag har varken mätare eller nätanslutning ennu, ELKABELN TILL FASTIGHETEN BLEV AVKLIPPT AV VATTENFALLS PERSONAL, elleveranser till fastigheten har varit avbruten sedan 00 alltså nio år. Jag obama tecknade ett avtal med vattenfall som ny kund av nätet alltså sladd och mätare, mitten feb 2009 ungefär, skulle återkomma när jag bestemt elleverantör, för ca en månad sedan gick jag in som medlem i Kundkraft slutet aug 2009.Huruvida sladden och mätaren...
Flyttade från en lägenhet där jag hade Vattenfall som eldistributör december 06 och är tämligen säker på att jag sa upp avtalet. Jag hade åtminstone ingen som helst anledning att inte tro detta då de vid samma tid slutade att skicka mig fakturor. Augusti 08 får jag dock ett brev från Vattenfall där de ber om ursäkt om att "de glömt" skicka mig fakturor sedan december 06. Även en fet faktura anländer. Jag befinner mig ännu i en process mot dem. Processen fördröjs framför allt tack vare att Vattenfalls kundtjänst minst sagt inte ger ett kompetent intryck.
Stort företag som jobbar inom många områden och har mycket pengar att investera