Alla kategorier Sotare Stockholms län Nacka Ventilationstjänst Norden

Ventilationstjänst Norden

Augustendalsvägen 19, 131 52 Nacka strand — Visa karta

För ett tryggare hem med hälsosammare inomhusmiljö!

Vi på Ventilationstjänst Norden har lång erfarenhet och mycket kunskap inom framförallt skorstensrenovering, installation av kaminer och sotning. Genom regelbunden rengöring av im- och rökkanaler minskar risken för brand och inomhusluften blir också bättre att andas.

Vi finns i hela Sverige och följer Myndigheten för Samhällskydd och Beredskaps rekommendationer för att säkerställa kvaliteten i våra tjänster. Vårt mål är alltid att förbättra inomhusluften och brandsäkerheten i de hem vi arbetar.

Om du undrar något om hur inomhusluften i ditt boende mår eller hur du kan säkerställa att din öppna spis fungerar som den ska får du gärna kontakta oss.

Läs vad 153 kunder tycker om Ventilationstjänst Norden

• Carolina J
    Carolina J skrev om Ventilationstjänst Norden
    Gott bemötande. Profsigt utförande. Håller tider. Läs mer
  • .alf A
    .alf A skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jag blev kontaktad per telefon av företaget som erbjöd den sotning/rengöring som småhusägaren numera måste stå för själv. Jag fick ett bra pris och antog erbjudandet och vi kom överens om en tidpunkt för jobbet.
    Sotaren var skicklig och gjorde ett seriöst och som det visade sig också behövligt arbete. Jag blev helt och hållet nöjd. Läs mer
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jag har nu kollat med mitt försäkringsbolag och det finns inga krav på att imkanalen ska rengöras vartannat år för att försäkringen ska gälla. Detta påstod den uppringande från ert företag. Det var också anledningen till att jag beställde den tjänsten och samtidigt rensning av frånluftskanalerna. De enda spåren av rensningen som jag såg fanns i badrummet där det lätt gick att med en fuktig papperstuss samla ihop lite damm.
    En ventilationsfirma som utförde samma tjänst för några år sedan hade med sig en maskin för att rensa och en uppsamlingspåse ansluten till ventilerna. Efter rensningen mätte man också med ett instrument att ventilerna var rätt inställda för att få rätt balans på ventilationen i huset. Detta förfarande verkade okänt för killen från er firma.
    Påståendet om imkanalerna anser jag rent bedrägligt. Tjänstens utförande lämnar hos mig frågetecken. Läs mer
  • Botvid S
    Botvid S skrev om Ventilationstjänst Norden
    Extremt dyrt för 20 min jobb. Mer än 6000 kr/tim Läs mer
  • Leif W
    Leif W skrev om Ventilationstjänst Norden
    Mycket bra! Allt från första telefonkontakten, påminnelsesamtal och sotaren som var här. Han var mycket duktig och trevlig. Han fixade spisfläkten (imkanalen?) - det enda som behövdes.
    Vänliga hälsningar
    Marie-Louise Wretman (som bor i huset. Det ägs av Leif Wretman) Läs mer
  • Kerstin R
    Kerstin R skrev om Ventilationstjänst Norden
    Från början blev jag lite tveksam till att bli uppringd eftersom jag tror att min mobil är spärrad i Nix-registret, men eftersom jag inte haft besök av sotare på ett tag så tyckte jag att det kunde vara värt att prova Sotningstjänst i Norden.
    Tjänsten var rengöring av imkanal och frånluftskanaler.
    Killen som utförde tjänsten var väldigt trevlig. Han kom på utsatt tid och jobbet blev effektivt utfört. Jag är nöjd. Läs mer
  • Jan-olof R
    Jan-olof R skrev om Ventilationstjänst Norden
    Effektiv och snabb, trevligt bemötande Läs mer
  • Wahab A
    Wahab A skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jättetrevlig kille som jobbade på och var social Läs mer
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Ventilationstjänst Norden
    Kom 06.30 istället för mellan 7-9, var inte klar.. i övrigt bra Läs mer
  • Tobias
    Tobias skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jag tycker att sotaren var både trevlig och kunnig.
    Vi hade lite funderingar som vi fick bra tips om så vi är mycket nöjda med dem. Läs mer
  • Jean N
    Jean N skrev om Ventilationstjänst Norden
    Rengöring av ventilationskanaler, provsigt, vänligt, smidigt Läs mer
  • Ylva N
    Ylva N skrev om Ventilationstjänst Norden
    DYRT DYRT DYRT, för 2 st ventiler i badrummet. Läs mer
  • Håkan N
    Håkan N skrev om Ventilationstjänst Norden
    Känns som om personen som ringde upp och värvade mig skulle behöva lite mer utbildning i vad han ska säga. Hade jag inte redan tänkt kontakta bolag för samma tjänst hade jag aldrig köpt av honom.
    Sotaren som kom till mig var dock väldigt kompetent och duktig vilket ger ett mycket gott intryck av er som bolag. Läs mer
  • .lars R
    .lars R skrev om Ventilationstjänst Norden
    Arbetet med imkanal och ventilation gjordes på utsatt tid och på ett professionellt sätt av en trevlig person. Läs mer
  • Mai-christin G
    Mai-christin G skrev om Ventilationstjänst Norden
    De ringde upp och frågade om jag ville ha sotat. De var väldigt vänliga. Läs mer
  • Peter L
    Peter L skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jag blev uppringd av företaget och vi kom överens om tid för rengöring av imkanaler och ventilation. Företagets representant kom inom utsatt tid och gjorde ett väldigt seriöst intryck. Han berättade vad han gjorde och varför det skulle göras.

Det enda jag har synpunkter på är priset, det var rätt högt för en timmes arbete. Å andra sidan har jag fortfarande inte fått fakturan. Läs mer
  • Per-Erik C
    Per-Erik C skrev om Ventilationstjänst Norden
    Utförde jobbet på ett bra sätt när man gick till rätt hus Läs mer
  • .stefan R
    .stefan R skrev om Ventilationstjänst Norden
    Bra bemötande på alla sätt. Notede att vår grannsamverkan har utvecklats till en homofobisk, skräckupppiskande skara som skrev allt möjligt skit om "sotaren" som ringer folk i området. Jag gick i svaromål på dumheterna med några citat från de galnaste inläggen. Då blev mitt inlägg borttaget!! och jag begärde att slippa fler dumheter från dem med att avregistrera mig. Folk har tappat huvudet totalt. Läs mer
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Ventilationstjänst Norden
    Inget att anmärka på. Punktligt, gjorde det som behövdes. Läs mer
  • Tomasz N
    Tomasz N skrev om Ventilationstjänst Norden
    Helt OK, trevlig personal.
    Men slutkostnad inte relevant till insatser - alldeles för hög. Läs mer
  • Bengt R
    Bengt R skrev om Ventilationstjänst Norden
    punktligheten bra, utförandet ok men priset alldeles för högt för ca 10 minuters arbete. Läs mer
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Ventilationstjänst Norden
    Helt ok. Trevlig kille som kom och rensa imkanal/spisfläkt tog även tid på sig att kolla om andra kanaler behövde göras som jag va osäker på. Läs mer
  • Lars R
    Lars R skrev om Ventilationstjänst Norden
    De ringde och kontaktade oss. Erbjöd tjänst då de befann sig i vårt bostadsområde.
    Bokade dag och tid med telefonkontakten. Jag fick beskrivet vad tjänsten innebar och kostnad. Därefter bekräftelse via sms samma dag med alla uppgifter datum och tid. Påminnelse någon dag innan sotaren kom. Arbetet utgjordes av spisfläkt ,och husets ventilations kanaler. Det hela utfördes noggrant och professionelt . Trevligt bemötande . Läs mer
  • Ove F
    Ove F skrev om Ventilationstjänst Norden
    Duktig kille som kom till oss. Fast avtalad tid var kl 16 och han kom strax efter 17. Hade ju varit bra med ett samtal före.. Läs mer
  • Kent J
    Kent J skrev om Ventilationstjänst Norden
    bra bemötande
    sotning av imkanaler Läs mer
  • Dag B
    Dag B skrev om Ventilationstjänst Norden
    Det bar lite oklart vad det handlade om för tjänst, men det utfördes ok Läs mer
  • Gill E
    Gill E skrev om Ventilationstjänst Norden
    Antar att jobbet är ok. Det är inget jag kan kolla.
    Killen var trevlig och servicekänsla. Läs mer
  • Bernt N
    Bernt N skrev om Ventilationstjänst Norden
    Sotarens bemötande korrekta och bra. företagets sätt att sköta kontakten mindre bra. Läs mer
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jättetrevligt bemötande och förhoppningsvis bra jobb. Läs mer
  • .per I
    .per I skrev om Ventilationstjänst Norden
    Trevligt bemötande, trevlig sotare.
    Men otydlig information muntligen om en fastighetsägares skyldighet och det egentliga priset (vilket är ett ordentligt ockerpris).
    Summa summarum, jobbet är utfört ordentligt (tror jag) till en betydligt högre kostnad än om jag anlitade den ordinarie sotningsfirman.
    Jag rekommenderar INTE att anlita denna tjänst. Läs mer
  • Monir H
    Monir H skrev om Ventilationstjänst Norden
    Duktiga killar som gjorde rent imkanalen, allt från bokning till utförande sköttes proffsigt. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Malin T
    Malin T skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jag är mycket nöjd med bemötande från företaget, jag fick hjälp med rengöring av imkanal och spisfläkt samt rengöring av frånluftsventilation i badrummen och tvättstuga. Jonny som var här var mycket trevlig och förklarade vad han gjorde då jag som änka inte vet så mycket om detta jag har ju inte behövt sätta mig in i sådant förut. Jag kan mycket väl rekmondera Sotningstjänst Norden AB för sådana arbeten. Tack. Läs mer
  • Sandra D
    Sandra D skrev om Ventilationstjänst Norden
    Proffsigt och trevligt bemötande! Det märktes att de hade lång erfarenhet av yrket.
    Jag kommer absolut att anlita dem igen och kan varmt rekommendera dem till andra 👍🏻 Läs mer
  • .iréne H
    .iréne H skrev om Ventilationstjänst Norden
    Vi tycker att personen från Sotningstjänst var proffsig och trevlig. Under tiden han arbetade berättade han exakt vad han gjorde och gav tips om åtgärder vi kunde vidta. Det uppskattade vi mycket. Läs mer
  • Stig M
    Stig M skrev om Ventilationstjänst Norden
    Mycket bra bemötande vid beställning samt bekräftelse över när man skulle
    komma och göra jobbet. Representanten som kom och gjorde jobbet var bra
    och mycket noga och proffsig. Läs mer
  • Marie V
    Marie V skrev om Ventilationstjänst Norden
    Inget att anmärka på. Fick hjälp med sotning av köksfläkt och immkanal. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Ventilationstjänst Norden
    Kom inom överenskommen tid och utförde sotningen av kakelugnen snabbt och effektivt och var noggrann med att ej damma ned kring kakelugnen. Läs mer
  • Kullervo G
    Kullervo G skrev om Ventilationstjänst Norden
    Vi tyckte att priset var väldigt högt. De var här mindre än en timme och priset var 1995 kr efter rotavdraget. Vi hade begärt sotning av kakelugn och endast utifrån sotades vi var vana av att sotning gjordes inifrån också. Fläkten inspekterades. Bemötande var det inget fel på vi har en sotare som har hand om detta område och vi tyckte nog att att det gjordes mera av denna när han var här. Läs mer
  • Rolf E
    Rolf E skrev om Ventilationstjänst Norden
    TREVLIGT BEMÖTANDE,FICK IMKANAL OCH FRÅNLUFTSKANALER RENGJORDA AV EN DUKTIG OCH TREVLIG HANTVERKARE. Läs mer
  • Ola W
    Ola W skrev om Ventilationstjänst Norden
    Tror att många med mig förmodar att ett företag som heter Sotningstjänst utför sotning av rökkanaler, inte bara översyn av ventilationskanaler.
    Det står visserligen i den mailade bekräftelsen vad som ingår men jag tycker att ett seriöst företag bör informera tydligt om vad tjänsten de utför innefattar.
    Jag kommer inte att anlita företaget igen! Läs mer
  • Magdalena S
    Magdalena S skrev om Ventilationstjänst Norden
    Fick svar och sotningstid mycket snabbt! Duktig och trevlig personal. Kom dock en halvtimme senare än utsatt tid. Läs mer
  • Ebrahim G
    Ebrahim G skrev om Ventilationstjänst Norden
    Trevlig och kunnig personal! Kom på bestämd tid och rensade mina ventilationskanaler. Kommer anlita dom igen! Läs mer
  • Birgitta C
    Birgitta C skrev om Ventilationstjänst Norden
    Rensning av imkanaler. Trevligt bemötande och bra information om kanalerna i mitt hus. Blev lite besviken efter besöket, då hela toaletten var full av "renset" från kanalerna. Inte trevligt då ett av barnbarnen reagerade starkt på "äcklet" i toan. Annars är jag nöjd! Läs mer
  • Mats G
    Mats G skrev om Ventilationstjänst Norden
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Bra info under tiden med klara budskap och genomgångar vad man själv kan göra för att förbättra och således förhindra eventuella olyckor. Läs mer
  • Naemi Ö
    Naemi Ö skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jättetrevlig och hjälpsam var den sotare som jobbade här hos mej. Läs mer
  • Kjell R
    Kjell R skrev om Ventilationstjänst Norden
    Allt till min fulla belåtenhet. Läs mer
  • Tobias P
    Tobias P skrev om Ventilationstjänst Norden
    Blev kontaktad av Sotningstjänst i Norden AB per telefon. Upplevde dem som väldigt proffesionella i allt från telefonkontakten till arbetet som sotaren utförde. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • Leif C
    Leif C skrev om Ventilationstjänst Norden
    Helt nöjd med agerandet även tidsmässigt och betalning Läs mer
  • Curt A
    Curt A skrev om Ventilationstjänst Norden
    Sotning kanal köket.
    Trevlig sotare och snabbt jobbat
    Kom på utlovad tid Läs mer
  • Wolfgang F
    Wolfgang F skrev om Ventilationstjänst Norden
    Vi tyckte först att allt var bra. Men eftersom det i vår lokaltidning stod en hel del om skojare ang. sotning, så kontrollringde vi både till kommunen och brandkåren och fick veta att ert företag var onödig dyr och att det vi har låtit utföra inte direkt var nödvändig. Vi tyckte själv, att ca 20 minuters arbete inte borde kosta 3644 Kronor.
    Personen som utförde jobbet var däremot trevligt och vi kan ju bara hoppas att det han gjorde var ok. Han har inte rengjort någon fläkt, eftersom vi hade den köpt, bara knappt 2 månader innan. Så bemötandet var det inget fel på. men priset???? Läs mer

Augustendalsvägen 19, 131 52 Nacka strand