Ventilationstjänst Norden

företaget utför avloppsarbeten. Läs mer
    Ventus Norden
    4.0 / 5 i betyg — 1185 omdömen
    Badge2020
    "Punktliga, snabba och jättebra att ha med att göra! Vår säljare Charlie var lyhörd för våra önskemål och tog fram en FTX-lösning som kändes"
  • 2020-03-11

Tage Sören S skrev om Ventilationstjänst Norden
    Beställde stamspolning vilken utfördes till högsta belåtenhet,
    av Albin som jag kan rekommendera. Läs mer
  • DAG RIKARD S

2020-03-10

DAG RIKARD S skrev om Ventilationstjänst Norden
    Fick mina avloppsrör diagnostiserade och spolade samt råd om hur man undviker igenkorkade rör i framtiden. Han som utförde jobbet var Albin, vilken jag rekommenderar varmt. Läs mer
    Storstadens Ventilation AB
    4.8 / 5 i betyg — 37 omdömen
    Badge2020
    "Fick en värme ventilation installerad av en jätte trevlig kille ,väldig proffsigt och snabb service . Och bra informerad :))"
  • 2020-02-25

TORBJÖRN E skrev om Ventilationstjänst Norden
    24/2 var Albin hos oss och stamspolade, utmärkt arbete utfört till full belåtenhet, dessutom fick vi fina tips
    och vill ge eloge för Albins trevliga sätt och bemötande. Läs mer
  • 2020-02-24

JOAKIM B skrev om Ventilationstjänst Norden
    Idag var Albin hos oss och fixade våra stammar. Bra jobbat!!! Nu både låter det och rinner det som en vårbäck i våra avlopp. Jag fick oxå några finfina tips av Albin. Trevligt att träffas.
    Ett tack även till Andreas som tog kontakt med mig.
    Ha det bäst
    //Joakim Läs mer
    SEINT
    4.5 / 5 i betyg — 117 omdömen
    Badge2020
    "Beställde en kanalrengöring (frånluftsventilation) och fick ett väldigt positivt, proffsigt och personligt bemötande från början (Ebba) till"
  • 2020-02-21

ULRIKA B skrev om Ventilationstjänst Norden
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Till Albin - vilket proffs 👍🏻 Läs mer
  • 2020-02-20

STAFFAN L skrev om Ventilationstjänst Norden
    Hej
    Tack för bra jobb.
    Albin kom snabbt då jag inte tyckte att avloppen i handfaten inte funkade som så bra.
    Tack för filtret.
    /staffan Läs mer
    STAFFAN L gillar detta
  • 2020-02-20

KARIN W skrev om Ventilationstjänst Norden
    Stamspolning. Tack för bra jobb idag, Albin - enkelt, effektivt, i tid och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2020-02-17

Lennart Å skrev om Ventilationstjänst Norden
    Stamspolning!
    Snabbt, kunnigt, effektivt, trevligt bemötande!
    Tack Dan!
    Trevligt bemötande även via telefon och mail!
    Tack Lena! Läs mer
  • 2020-02-17

JAN-OLOF E skrev om Ventilationstjänst Norden
    Stamspolning. Utfört snabbt och effektivt. Bra där, Albin! Läs mer
  • Gisela S

2020-02-14

Gisela S skrev om Ventilationstjänst Norden
    Allt fungerade bra. Proffsigt jobb som utfördes på på överenskommen tid. Läs mer
  • MOHSEN M

2020-02-11

MOHSEN M skrev om Ventilationstjänst Norden
    Trevliga och kunniga personal.
    Nöjd med deras jobb.
    Lycka till Gustav och Rickard! Läs mer
  • 2020-02-11

Jessica L skrev om Ventilationstjänst Norden
    Trevlig och tydlig säljare för tjänsten. Trevligt och professionellt bemötande av hantverkarna, som utförde tjänsten. De var mycket självgående och effektiva samt utförde tjänsten väl, enligt vad jag kan förstå. Kom i tid, vilket uppskattas mycket. Fick tydlig feedback på att allt såg bra ut i rörsystemet. Endast ett litet vattenlås under köksbänken som rekommenderas att bytas. Skulle rekommendera att säljaren framöver informerar om att dörren behöver stå lite på glänt utifrån att kompressorn, som behöver användas finns i bilen. Blev lite kallt, hade gärna satt igång kaminerna innan. Men i det stora hela nöjd. Läs mer
  • 2020-02-10

JAN-OLOV W skrev om Ventilationstjänst Norden
    Spolning av avlopp. Snabbt bra och professionellt. Läs mer
  • 2020-02-09

Magnus F skrev om Ventilationstjänst Norden
    Fick hjälp av Albin för att blåsa rent avloppet hemma i våran Villa. Det gick väldigt bra. Fort och smidigt. Det var rent och snyggt när han var klar. Vi har en villa på 220 m2 med 3 badrum / 1 kök och en tvättstuga. Jobbet blev klart på 2 timmar.
    Magnus Läs mer
  • LISE-LOTTE B

2020-02-07

LISE-LOTTE B skrev om Ventilationstjänst Norden
    Bra och snabbt utfort jobbt! Och den som sålde in tjänsten var väldigt saklig och förtroendeingivande, gillar när man inte är en typisk försäljare! Läs mer
  • 2020-02-07

Brita N skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jag är jättenöjd med Gustavs arbete! Trevligt och geschwint gick det. Britta Läs mer
  • GUY AXEL HEMMING H

Mycket nöjd, alla avlopp blev fixade. Mycket trevlig. Läs mer
  • RITA BIRGITTA H

2020-02-06

RITA BIRGITTA H skrev om Ventilationstjänst Norden
    Helt OK. kommer enligt överenskommelse och vid rätt tid. Läs mer

HANS LENNART G skrev om Ventilationstjänst Norden
    Det här vart ju jätte bra.Du skickade en jätte bra kille Läs mer

SVEN B skrev om Ventilationstjänst Norden
    Trevlig kille, väl utfört, avdelad tid räckte. Läs mer

Elisabeth Maria Therese B skrev om Ventilationstjänst Norden
    Mycket nöjd med Gustavs arbete hemma hos oss. Kan varmt rekommendera ventilationstjänst Norden. Läs mer
  • ANNELI L

2020-02-04

ANNELI L skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jag var mycket nöjd med arbetet som den flitige Gustav utförde hos mig i Tullinge. Det är alltid positivt när en duktig tekniker dessutom är trevlig och en hundvän. Rekommenderar varmt Ventilationstjänst Norden. Fick också ett trasigt vattenlås utbytt på några minuter.. Läs mer

Mats Olof E skrev om Ventilationstjänst Norden
    Albin gjorde ett utmärkt jobb snabbt och schysst. Läs mer

Sven Jesper Fredrik J skrev om Ventilationstjänst Norden
    Lättsam personal. Kom i tid och verkade göra ett bra jobb. Läs mer
  • Niklas Jakob G

2020-02-04

Niklas Jakob G skrev om Ventilationstjänst Norden
    Kanontrevliga och jättebra på sitt jobb stor rekommendationer att anlita dom till sina uppdrag Läs mer
    Niklas Jakob G gillar detta

Karl Tomas M skrev om Ventilationstjänst Norden
    Bra bemötande och snabbt jobbat! Fick rören spolade och filmade. Känns tryggt att veta hur det ser ut. Läs mer
  • 2020-02-03

RIM D skrev om Ventilationstjänst Norden
    Professionellt utfört arbete, gick snabbt och nu är det rensad i rören och illa lukten är bort! Läs mer
  • TOBIAS F

2020-02-03

TOBIAS F skrev om Ventilationstjänst Norden
    Bra utfört arbete av spolning av rör och trevlig personal Läs mer
  • TORBJÖRN M

Spolning av avlopp
    Bra bemötande, Proffsigt arbete
    Ingmar Alm Läs mer

Anders Erik R skrev om Ventilationstjänst Norden
    Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer

JENNY A skrev om Ventilationstjänst Norden
    Mycket bra. Kom i tid, trevlig och proffsig. Hjälpte lite extra med att kika på en sak och gav bra tips. Rekommenderar definitivt detta företag. Läs mer

ROLAND T skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jag tyckte att Albin har gjort ett mycket bra jobb Läs mer
  • 2020-01-29

Stefan Lars L skrev om Ventilationstjänst Norden
    Bra service! Kom på utsatt tid och utförde bra arbete! Fixade dessutom ett gammalt problem som jag hade "löst" med silvertejp. Tackar! Läs mer
  • INGER W

2020-01-29

INGER W skrev om Ventilationstjänst Norden
    Väl utfört arbete. Trevlig ovh kunnig person, kom i tid vilket uppskattades. Läs mer
  • 2020-01-27

LENNART R skrev om Ventilationstjänst Norden
    Ett besök som uppfyllde vad ni lovat Läs mer
  • 2020-01-24

ANTE B L skrev om Ventilationstjänst Norden
    Idag har Albin varit här på Tellusgatan 43 och på ett förtjänstfullt sätt spolat rent rören samt avhjälpt ett svårartat stopp i köksavloppet. Även filmning av rören har utförts. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-01-24

ALF LAGE ERIK W skrev om Ventilationstjänst Norden
    Mycket effektivt och proffsigt! Fick flera ”extrajobb” utförda med sånt jag inte ens visste behövde åtgärdas.
    Dessutom trevlig kontakt! Jag är supernöjd med besöket! Läs mer
  • 2020-01-11

Maria Rebecka Birgitta S skrev om Ventilationstjänst Norden
    Meddelade företaget i november att de inte hade tillåtelse att gå in hos våra dementa föräldrar för att spola eller göra andra jobb. Mindre än två månader senare har de varit tillbaka och förväntar sig sig nu 2995 kr. Har meddelat att om de kommer tillbaka eller skickar faktura så blir det polisanmälan. Läs mer
  • 2019-12-16

PIA S skrev om Ventilationstjänst Norden
    Skandal! Vi blev erbjudna att få en rensning av avloppen i området. Stora hus, men dom gick inte igenom hela systemet. 4 månader senare var det helt stopp, och vi kunde inte använda 2 toaletter, 2 handfat och dusch + badkar.
    En ung, trevlig kille kom och försökte med en fjäder men det hjälpte inte. Dagen efter kom han med en högtryck men han kom inte speciellt långt och när vattnet började komma ut på golvet så slutade han.
    Sen lämnades vi utan kommentar eller löfte att jobbet skulle slutföras. Chefen var i Thailand och kunde inte nås.
    Ingen svarade i telefonen eller Mail.
    Dag 11 fick jag rekommendationer och ringde ett företag i Uppsala, som kom, dom lossade toastolen och körde med högtrycken och samtidigt sög upp allt vatten som kom upp, tills proppen löste sig. Efteråt gick dom ner med kamera hela vägen för att se att allt var löst.
    Ventilationstjänst Norden har inte skickat någon faktura, och det ska dom ha eloge för. Läs mer
  • 2019-07-11

Lukas F skrev om Ventilationstjänst Norden
    Gjorde en spolning av avloppen pågrund av att det rann dåligt. Märkte stor skillnad efter arbetet gjordes. De använde även någon kamera för att kolla om något var trasigt i rören efter spolningen. nöjd med arbetet och kommer anlita dom igen Läs mer
  • Mauricio

2019-02-19

Mauricio skrev om Ventilationstjänst Norden
    DET KÄNDES SOM LURENDREJERI! DE ringde, och det låter rimligt när de säger att man ska rengöra ventilationsrör i köket annars blir det problem med försäkringsbolaget. Sedan kom det en unge och körde en roterande borste i 5 minuter, lämnade allt skräp på plats och stack. FORTFARANDE FINNS FETT OCH NÅGRA STENAR ELLER LÖS CEMENT ELLER NGT DÄR INNE. INGEN AVFETTNING, INGEN DAMMSUGARE; jag mådde VÄLDIGT DÅLIGT efteråt och var SUPER ARG. Allt för ca 1500 SEK efter rotavdrag. Den första gången jag ringde fick jag telefonsvarare. Ingen kontaktade mig på hela veckan. När jag ringde igen pratade jag med ansvarig, om att det var orimligt pris för fem minuter att köra en roterande borste. Priset var 1,5 dagars jobb för mig, som de håvar in på max 20 min. Ansvarig erbjöd mig 50 % tillbaka som jag accepterade. MEN ALDRIG ALDRIG DE HÄR TOMTARNA IGEN, OCH ALDRIG ATT JAG ANLITAR NÅN SOM RINGER OCH ERBJUDER SINA TJÄNSTER IGEN. Kolla efter lokala företag, gör prisjämförelser, läs recensioner, kontakta sedan DEM när du hittar nån som verkar pålitlig. Läs mer
  • 2018-12-22

logga i skrev om Ventilationstjänst Norden
    De ringde upp min 90 åriga mamma och övertygade henne om att köksfläkten måste rensas annars gäller inte hemförsäkring. De upplyste inte om lagstadgad ångerrätt. Enligt konsumentvägledare är detta nonsens. Släpp inte in dom - hävda ångerrätt.
    För denna rensning av köksfläkt skulle de debitera 2500 kr. Vid kontakt med lokal sotare upplystes att deras taxa för samma arbete var ca 700 kr.

VARNING FÖR DENNA FIRMA Läs mer
    Maria Rebecka Birgitta S gillar detta
  • 2018-12-06

Argus H skrev om Ventilationstjänst Norden
    Ventilationstjänst Norden ringer upp villaägare, och erbjuder rengöring av imkanal till en kostnad av 1295 kr efter ROT-avdrag. Jag gjorde misstaget att tacka ja till deras erbjudande, och rengöringen bestod i att de förde upp en roterande borste i slagen från köksfläkten. Arbetet tog ca 10 minuter.

Vid kontroll med min ordinarie sotare, visade det sig att denna utför rengöring av imkanalen till ett pris av 700 kr efter ROT-avdrag. Denna berättade då att rengöringen omfattar nedtagning och blötläggning av de delar som går att demontera, t.ex. slangen som går från köksfläkten. Samt inte bara användning av roterande borste, utan även avtorkning av fett.

Dessutom erbjöd han sig att lämna en rabatt på 150 kr för den ordinarie sotningen, om rengöring av imkanalen beställs i samband med sotning. Detta betyder att kostnaden för själva rengöringen av imkanalen endast skulle bli 550 kr, vilket är mindre än halva priset mot vad Ventilationstjänst Norden debiterar.

Det råder fri prissättning i Sverige, och varje företag har rätt att ta vilket pris de vill (bara de informerar om priset i förväg). Sedan är det upp till kunden att välja vilket företag man vill anlita. Ventilationstjänst Norden gör därför inte något olagligt, men de är dyrare och gör ett sämre jobb än den vanliga sotaren. Läs mer
  • Ingemar E

2018-10-17

Ingemar E skrev om Ventilationstjänst Norden
    Oseriöst företag.
    Utför inte överenskommet arbete och svarar inte på reklamation.
    Mycket dyrt för kort hantering.
    Rekommenderas ej.
    Har nu krediterat en del.
    De har i stället för att rensa frånluftskanalerna förorsakat ett stopp som nu kräver åtgärd av annat företag!
    Systemet fungerade bättre före än efter.
    De har fått chansen att åtgärda men icke hört av sig. Läs mer
    Johan B gillar detta
  • Ulla B

2018-09-20

Ulla B skrev om Ventilationstjänst Norden
    Rengöring av spisfläkten skulle enligt skriftlig uppgift ingå i priset. Någon rengöring blev inte gjord; killen lyste in i ett luftgaller och sa att det såg bra ut (trots att fläkten inte blivit rengjord inuti på 15 år!). Han tog inte isär några delar i fläkten för att kontrollera närmare hur det såg ut. Rensningen av imkanalen gjorde han utifrån, från taket. Efteråt hade fläkten fått ett missljud, som jag själv lyckades få bort genom att lossa trumslangen och ta bort skräp som fallit ner på luftventilen (som han borde ha rengjort från fett). Kommer inte att anlita denna firma igen. Läs mer
  • 2017-03-16

Carolina J skrev om Ventilationstjänst Norden
    Gott bemötande. Profsigt utförande. Håller tider. Läs mer
  • 2017-03-13

.alf A skrev om Ventilationstjänst Norden
    Jag blev kontaktad per telefon av företaget som erbjöd den sotning/rengöring som småhusägaren numera måste stå för själv. Jag fick ett bra pris och antog erbjudandet och vi kom överens om en tidpunkt för jobbet.
    Sotaren var skicklig och gjorde ett seriöst och som det visade sig också behövligt arbete. Jag blev helt och hållet nöjd. Läs mer

Bästa ventilationsfirmorna i Nacka:

Christer A Christer A tycker:
“Rensning av från luftkanaler o...” Läs mer