19.10 knackar dom på och försöker sälja. Huset är nedsläckt, jag har en stor fet skyllt där det står "dörrförsäljning undanbedes". Jag har precis nattat 3 förskolebarn varav den ena sover på mig. Jag förklarar att han kommer sjukt olägligt och att jag inte är intresserad. Dörrförsäljaren ignorerar detta och försöker bjuda in sig själv. Jag förklarar att jag har 3 sovande barn i huset och att jag inte är intresserad. Han ignorerar vad jag säger och fortsätter att vara påstridig. Det sluta med att jag får smälla igen dörren...

Verisure Hemlarm
Om företaget
Verisure erbjuder desto mer än bara vanliga larm. Genom våra smarta larmfunktioner får du ett smart, uppkopplat och tryggt hem. Du kan larma av och på ditt hem direkt från telefonen, styra all belysning, få notiser när dina barn kommer hem och går och dessutom mäta allt från luftfuktighet till temperatur därhemma. Bor du i...
1 583 omdömen om Verisure Hemlarm
Omöjligt att säga upp avtal! Blivit lovad 3ggr av kundtjänt att bli uppringd av den enda personen som kan säga upptak, men hör aldrig av sig. Har 2ggr blivit lovad i svar på mina sidor, men inget händer. De har metoder som mäst likna telefonbedrägeriföretag. Vad ni än gör så teckna aldrig avtal med verisure!
Abonnemanget går ej att avsluta. Trots uppsägning i tid fortsätter ni att skicka fakturor. Då man bestrider dessa kommer div ursäkter och löften om korrigering men därefter tar det ånyo fart med nya fakturor och hot om inkasso. Telefonköerna är oändliga eftersom ingen vill ta ansvar och kopplar en vidare. Det har nu pågått i 6 mån, ni behöver verkligen arbeta med er kundvård...
Från direkta lögner angående totala prissättning, till direkt otrevlig kundtjänst, bristfällig kommunikation, behov av att “jaga i fatt” anställda över telefon, saknad utrustning efter installation, felaktiga fakturor med högre prissättning än överenskommet osv etc. har Verisure ingivit ett överlag otroligt opproffisionellt och dåligt intryck. Därav en stjärna. Servisen är hittills chockerande och överaskande dåligt. Ett överlag dåligt intryck tråkigt nog.
Dåligt företag. rekommenderar ej. När skulle jag flytta ut från mitt hus sa dem till mig att jag äger inte mina egna köpta grejer förre fem år. det nämnde dem aldrig när jag skulle bli kund. men tvärtom när jag sa till dem att jag vill säga upp eftersom jag ska flytta då var det första dem sa att jag äger inte mina grejer. det står på avtal. Jag känner mig lurad på ca 10 000 kr. allt som jag hade köpt var tvungen att lämna. rekommendera ej. det kan finnas andra knepiga saker i avtal. känner mig inte trygg en sånt företag. Mvh Sabbi
Uselt företag. Förutom dåliga avtalsvillkor och höga priser så levereras inte tjänsten. Hade ett larm idag. Ingen kontakta mig, utan när jag kom hem 9 minuter senare är det någon som pratar på röstenheten. Det är inte ok och inte vad jag betalar för. Enligt operatören är det "mycket att göra" så de hinner inte ringa. Än mindre att någon skickas ut till adressen. Inget tyder på att annan åtgärd skulle tagits om jag inte hade råkat komma hem. Absolut inte ok, speciellt för ett företag som genererar en halv miljard i vinst per år. /Andreas
Kund mer en sex år. Efter uppdaterad system med nya komponenterär blev det allt försämrat. Huvudpanelen tappar uppkoppling av sig själv och den vid ingångs dörren fel konstruerad. Av fem försök att lösa upp larmen med brickan minst en gång slår man på SOS knappen. Till och med avtalet fullföljs inte av Verisure.
Som många skrivit är huvudintresset att mjölka maximalt med pengar ända in i kaklet. Skickade uppsägning i slutet av december, fick respons någon vecka senare med undran om varför och att de kunde försöka ge ett annat erbjudande. Vilket jag redan fått ett par veckor tidigare, med samma höga månadskostnad som vi haft för länge redan, då vi inte insett hur mycket dyrare Verisure var för oss jämfört med alternativen på marknaden. Så begärde åter uppsägning. Har aldrig fått någon bekräftelse, men visade sig sen att de ville...
Väldigt lätt och enkelt system som aldrig krånglar. Hjälpsam kundsupport som hjälper till oavsett vad man behöver! Rekommenderar starkt detta larm, klart det mest värda leverantören när det kommer till larm.
Väldigt dåligt! Larm som går igång mitt i natten och väcker hela familjen pga att det är dåligt med batteri i en av alla enheter. Dålig support, går knappt att kontakta när det gäller uppsägning, meddelande om uppsägning svarades inte ens på. Vid telefonkontakt blev man kopplad flera gånger med lång väntetid. När larmet gick under semester fick vi själva ringa dit en släkting för att kontrollera (uppblåst fönster/balkongdörr). Ångrar att vi haft det och inte köpt kameror direkt istället.
Hej Niklas! Tråkigt att läsa om din upplevelse av oss, beklagar verkligen att ni inte är nöjda. Jag tar dina synpunkter vidare till rätt avdelningar inom Verisure. //Cecilia
Oseriösa, otrevliga, dyra. UNDVIK! Två olika personer slängde på luren i örat efter 40 minuters telefonkö. När de väl svarar är de generellt ohjälpsamma och otrevliga - om de inte lyckas sälja på dig ännu mer - när du bara ringt för att avsluta ditt abonnemang.
Säkert mycket bra grejer och teknik - kanske behövs inte alla funktioner? Vi har Sector Alarm, och varje gång försäljare från V. varit här pratar de skit om Sector i 60% av tiden. - Hur dåliga de är, kass utrustning som är gammal, hur missnöjda deras kunder är.... = oseriöst! Vi är nöjda med Sector och har ett par kameror. Det vi önskar mest är ett brand- och tjuvlarm när vi inte är hemma. Detta funkar klockrent med snabba utryckningar då det varit misstag av oss :-)
Verisure är det sämsta och dyraste larmet jag någonsin haft. Har nog aldrig känt mig så lurad som när jag efter att sagt upp min larmtjänst hos Verisure tvingades att lämna till baka larmet som jag betalt 7000kr för. Om du funderar på att skaffa ett Verisure larm, läs det finstilta. Dessutom sprider de filmer på kunder som tror att de är trygga i sina hem.
Sämst service, vill bara mjölka på pengar. De höga omdömena är insamlade från företaget men de omdömen från oss andra är bara skit omdömen. Varit kund hos dem i över 20 år men bara fått dåligt bemötande och de bryr sig bara om att få pengar från oss inget annat. Var svårt att säga upp avtalet de försökte allt de kunde för att fortsätta mjölka och till slut visade de sitt riktiga ansikte när vi väl valde att säga upp avtalet.
Fortfarande missnöjd kund och bestrider bestämt vad säljare kommunicerar (relativt vad kontraktet säger). Ni lurar kunder!
Sjukt påträngande telefonförsäljare som inte accepterar ett nej. Trots att jag redan meddelat att jag inte vill bli kontaktad igen, fortsätter de ringa. Gjorde tyvärr misstaget att försöka få en prisuppgift på verisure.se. Någon prisuppgift fick jag aldrig, verkar bara vara ett sätt för dem att samla in personuppgifter. Enda sättet att få dem att sluta ringa (hoppas jag), var att begära radering av personuppgifter hos deras DPO. Efter att till slut fått Verisure att sluta ringa, har de nu börjat komma och knacka på dörren...
Enormt oseriöst företag som gör allt för att få ut maximalt med pengar för varje kund som säger upp avtalet.( speciellt nu efter senaste tidens uppdrag granskning)Är det ens lagligt att göra så?. alltså tre månader uppsägningstid..., du får betala upp till 7000 kr för utrustning om den är skadad ej returnerat . Hotar med handräkning om allt inte lämnas.eller vägras tillträde,vissa saker skall hämtas och andra skall du själv lämna in...väldigt diffust formulerat Ändrar på villkoren efter en uppsägning.Alltså det är rena...
Larmet gick ej trots inbrottsförsök. Efter 2 minuter av våldsamma försök av inbrottstjuven, så lämnar han platsen. Först då går larmet. Jag fångar händelsen på separat kamera. När jag tar kontakt med Verisure gällande händelsen så säger de att de ska kontrollera detta mot en kostnad, trots att det är deras tjänst och produkt som ej gjort exakt vad dess syfte är vid inbrottsförsök. Även denna kontroll uteblev, trots att jag själv varit den som tagit kontakt med Verisure vid tre separata tillfällen. Till slut tröttnade jag...
MYCKET oseriöst företag. När jag skriver till dom får jag detta tillbaka, vilket är rent och skärt LJUG. Så, JAG ska alltså svara att jag inte är intressera av nåt jag aldrig varit intresserad av??? Kommer ALDRIG anlita er!!! "Har vi ringt dig och du inte är kund hos oss avser det mest troligt fråga om du är intresserad av larm från oss. Nästa gång du får ett samtal från oss rekommenderar jag dig att svara och om du inte är intresserad så respekterar vi detta och avslutar där."
Dyr installation men installatören säger att max kostnad blir 500 SEK i månaden därefter. Han glömde nämna att man höjer pris varje år med 10%! Inte ens fyra år efter installationen har vi redan 40% mer i månadskostnaden, just nu 680 SEK i månaden, med gammal utrustning... Skulle avråda alla från Verisure, byte av larmleverantör snart blir realitet för oss
Varning för detta företag är en underdrift. Välj något traditionellt företag med sunda värderingar. Kund sedan två år tillbaka och hade fram till flytt egentligen inget att klaga på . När det fungerar så fungerar det. Men när strular får man verkligen känna på en urusel organisation som onekligen skiter i sina kunder. Allt började vid installation i nya huset gick allt fel, här är några exempel: 1)Vid installation: installatören ville bara åka hem och var extremt slarvig vid monteringstillfället. Klev in med skor...
Svåra att få tag i Omöjligt att säga upp avtal Kommer att byta till ett företag med seriös support och ärliga avsikter
Oerhört dålig service. Maken till aggressiv och snäsig försäljare har jag aldrig tidigare upplevt, en kvinnlig försäljare som kom från Markaryd, när man ställde frågor om deras produkt tog hon illa upp och skulle "berätta för mig så jag förstår". Jag förstår tillräckligt och väljer ett konkurrerande larmföretag, för tänker inte ge mina pengar till ett företag som anställer folk som henne, under all kritik vilket är tråkigt då killen i telefonen lät jättetrevlig. I särklass det sämsta bemötandet från en försäljare jag...
Dålig kundservice. Lova mycket när de säljer men ingen service. En kamera funkar inte och de vill inte byte eller skicka ett teknisk support utan kostnad. De förlora pengar fran köpare. Dyrt och ingen service. köpa inte verisure
Extremt otrevliga säljare. Oprofessionella, hotfulla. Avstå tjänster från Verisure.
Se till att FÅ och lusläsa avtalet innan installation. Vi hade en säljare vid dörren som sålde en bra deal, brådis var det. Avtalet kom inte men installatören gjorde det så vi vägrade honom komma in förrän vi fick avtalet. Så visade det sig plötsligt tillkomma Flera avgifter och ett Helt annat pris än vad som bestämts. Lurendrejare!!!!
Många saker är negativa och frustrerande. Ex nu.. batterier i brandvarnare indikerar för byte.. piper varje 15min och en röst som pratar varje timme, dom är placerade högt och en natt utan vettig sömn för 4 p. Ringde in och dom hjälpte mig koppla bort.. då började nästa detektor likadant och vi blev tvunga att plocka bort den med.. så för att byta batteri som är deras egna o ej finns att köpa på stan så får vi vara utan barn/rök varnare i nästan en vecka.. så ruttet..4 personer o djur ska sova i en villa utan varnare för att batterierna e special och indikerar först först dom e slut. Pinsamt !
RÅDER ALLA SOM HAR VERISURE ATT BYTA ELLER ÖVERVÄGA ANDRA VÄGAR FÖR LARM! DET ÄR EN FALSK SÄKERHET VARS LARM INTE ENS FUNGERAR! Har haft Verisure i huset under flera år. Aldrig tänkt så mycket på det. Men nu när vi väl behövde det, i samband med att vi hade inbrott i huset, ja då fungerar inte larmet alls. Trots att det suttit sensorer i rummet där de tagit sig in, så har larmet inte löst ut. Tekniker kan inte förstå hur det har gått till. De har sedan kunnat smyga runt under kameror och andra sensorer. Det hela...
Väldigt påstridiga försäljare som inte kan ta ett "Nej, tack!", utan försöker skrämma upp folk för att få sälja sina larm.
Har haft deras larm under många år och har fungerat ok. När vi sålde huset tog de nya ägarna över larmet men verisure fortsätter skicka fakturor till mig. Trots att jag vid upprepade tillfällen meddelat dem kommer nya fakturor och betalningspåminnelser med hot om inkasso. Är detta tacken för att vi lämnade över larmet till de nya ägarna och de blev kunder? Jag skulle sagt upp skiten istället!
Varning! Oseriöst uppsökande bolag! Ok produkter men allt annat runt omkring är för mig en upplevelse av mycket oseriöst hanterande av kund. Det man kommer överens om vid avtalsskrivning är löst ”snack” och efter otaliga timmar i att försöka få tag på säljare och en kundtjänst som ej kan hjälpa till får detta bolag bottenbetyg... suck...
Har varit en nöjd kund i flera år för att jag inte haft problem. När jag väl får problem så upptäcker jag att jag som kund är vatten värd och de skiter fullständigt i om du får inbrott eller har tekniska problem. De är bara ut efter att sälja och inte att skydda som borde vara ett larmbolags huvudsakliga uppgift. Jag kommer att hamna i tvist med Verisure om kostnader för väktare för att larmet inte fungerat som det ska och jag vill ha mina ägodelar bevakade även om deras tjänst strular. Chefer och arbetsledning finns inte...
Till er som funderar på att köpa deras tjänster. Köp gärna larm av detta företag om ni vill bli lurade. Lurade på uppsägningstiden. Lurade på månadskostnaden. Lurade av kundtjänsten. Vart lovad över telefon med kundtjänst att det inte var någon uppsägningstid, men nu när jag säger upp deras tjänster så är det 3 månader uppsägningstid, 3 månader! Vad är det som måste ta tre månader? Har varit problem från dag 1 på felaktiga fakturor, så man måste hela tiden ha koll på de fakturor som de har skickat till en. Skulle...
Värdelöst företag, som ringer 2-3 ggr per dag, lägg ner eran terror.
Bra larm! Men dom glömmer att informera sina kunder om man att kommer höja månadsavgiften med 10% per år efter det att man köpt det. Jag hade aldrig köpt ett nytt larm om jag skulle flytta.
OK larmtjänst, usla priser Verisures larmtjänst fungerar OK. Kundsupporten har varit hjälpsam vid de få tillfälle jag haft kontakt med dem. Det som är riktigt uselt är prissättningen. Jag bor i ett radhus i Storstockholm och betalade 2017 405 kr/månad för larmtjänsten. 2018 höjdes avgiften med 9 procent till 441 kr/månad. För 2019 höjdes avgiften till 479 kr/månad. Återigen en höjning med runt 9 procent. För 2020 höjdes avgiften till 520 kr/månad. Jepp, upp med knappt 9 procent igen! Nästa ”justering”...
Jag hade en säljare hemma hos mig för några månader sedan som presenterade larmet hur allt gick till mer eller mindre. jag blev otroligt positivt överraskad över den säljträning den killen uppenbarligen fått då jag själv jobbat med försäljning i ett antal år. nogrann, duktig lyssnare och väldigt lösningsorienterad. Sen att de har en bra produkt gör hela inte sämre
Springer runt på folks tomter och insisterar på möten bland annat och skrämmer upp folk . Riktgt dålig försäljningsstrategi..
Företaget som inte kan ta ett nej! Har sedan vi tackade nej till offerten fått ytterligare 4 samtal med frågan varför vi väljer att tacka nej
Riktigt uselt! Jag faktureras i efterhand för att kunna använda en produkt jag redan betalt för. När jag avslutade berättade jag att jag skulle ge bort min kamera till en som har samma larm. Installatören berättar då att det går bra, men att det kostar att installera den till det andra larmet....helt ok. När min uppsägningstid har löpt ut och min kamera ska installeras i det andra hemmet så fungerar den inte. Den måste då "låsas upp" mot en avgift. Helt plötsligt tillkom en extra avgift...och när jag ifrågasätter så skulle...
Pinsam service för att vara Sveriges ”största” larmleverantör. Bokar en tid med er säljare för att skicka ut en tekniker då vårt larm strular men ingen dyker upp, inte ens hör av sig. Det har gått månader utan att få hjälp, ni är verkligen katastrof..
Riktigt uselt företag som mjölkar pengar på allt. Skaffa verisure är som att kasta 15 000 i sjön. Sen kommer alla månader med avgifter på där... det är lätt att vara efterklok men betala 15 000 för grejerna sen om man säger upp det tar dom tillbaka allt utan att du får en krona för det. Så här i efterhand har jag fattat att man bara hyr grejerna till larmet men då förstår jag inte riktigt varför man ska betala för att installera plus en månadskostnad. Jag skulle inte rekommendera att man tar ett verisure larm.
Helt klart det modernaste larmet och därmed i väldigt hög säkerhetsklass. Ett larm man även har egenvärde av pga funktioner att använda i vardagen som gör det prisvärt.
Skulle få till en överlåtelse av larmet från tidigare ägare. Verisure lovade att komma direkt vid övertagandet. Vi räknade då med samma vecka vi fick huset. Men nej, fick tid två veckor senare. Så där stod vi med ett olarmat hus som vi knappt kunde låsa då det är integrerat i larmsystemet. Tiden avbokades dessutom av verisure och de erbjöd tid ytterligare två-tre veckor senare. Väl på plats bytte teknikern batterier, han hade ingen koll på utrustningen i övrigt. Den utlovade genomgången av hur larmet, appen och alla...
Fick en offert via hemsidan och hamnade då i Verisures kundregister. Sedan dess blir jag uppringd och sms:ad hela tiden. Trots att jag har förklarat att jag inte är intresserad och vill bli avregistrerad så skiter de blankt i detta och ringer gång på gång. Mycket oseriöst och respektlöst företag som inte förstår vad "nej" betyder.
Hej Dennis! Vi beklagar att denna upplevelse inte blev bra. Kontakta oss gärna på socialamedier@verisure.se så ser vi till att få dina uppgifter borttagna ur våra register. //Cecilia
Oseriöst företag! Skickar ut sina säljare som ger helt fel information än det som gäller. Så läs noga igenom det finstilta noga innan ni skriver på. Riktigt dåligt kundbemötande därefter. De är helt enkelt bara ute efter dina pengar och tränger på tills du skriver ett avtal och därefter är man helt ointressant som kund hos de. Hänvisar till olika avdelningar och skyller ifrån sig utan att någon tar tag i ditt ärende och hjälper dig på riktigt. Riktigt dåligt av er Verisure. Hade faktiskt helt annan bild av er innan jag blev kund hos er. Ni borde ta bättre hand om era befintliga kunder
Hej Soran! Tack för er feedback! Att ge korrekt information och ett gott kundbemötande är något som prioriteras högt inom Verisure så vi skulle gärna undersöka saken närmare för att gå till botten med vad som gått snett här. Skicka gärna ett mail till socialamedier@verisure.se med adressen där ert larm är installerat och nämn att ni skrivit till oss på Reco, då tar vi sedan saken vidare till berörda avdelningar. //Robert
Funkat bra till stor del i övrigt men hanteringen av batterier är dålig. Optimalt vore givetvis om de stod för batterierna. Inte helt orimligt med tanke på att man betalar en saftig månadsavgift. Nu vill de kränga sina egna batterier till överpris jämfört med marknaden. Säkert med bra marginal med tanke på volymerna de köper. Mjölkar extra med dyr frakt och fakturaavgifter. Droppen på moset är att de inte skriver ut vilken batteri-typ det är på sina hemsida. Handling säger mer än tusen ord.
Hej Johan! Jag har fört er feedback vidare till berörd avdelning. Batterier räknas som en förbrukningsvara och ingår inte i de flesta avtal. Undantaget är om man har den högsta nivån av serviceavtal, där ingår även batterier. Kontakta oss gärna på 020-724365 om ni vill undersöka möjligheterna att inkludera det i ert avtal. //Robert
Larmet i sig har fungerat bra men nu när jag bestämt mig att gå en annan väg och avsluta larmet, då kommer montörerna hem till dig och ska skruva ner allt utan det du köpt över grundpaketet(Yale doorman & panel i sovrummet i mitt fall), så alla dessa tusenlappar var en installationskostnad, pengar i sjön. Du måste vara abonnent i 5 år först då får du behålla allt.
Hej Dennis! Vi säljer våra larmpaket till subventionerade priser som ligger långt under deras verkliga värde. In i installationskostnaden räknas även teknikerns arbetstid och framkörning. Precis som de mobiloperatörer som säljer mobiltelefoner till förmånliga priser med abonnemang och bindningstid, så gör vi en investering i kunden i samband med installationen och uppstarten av kontraktet. Långa bindningstider passar dock dåligt i vår bransch, därför har vi valt att istället erbjuda tre månaders uppsägningstid på själva...
Har haft problem med larmet sedan april! Tekniker har varit på besök men problemet kvarstår. Senast fick jag sms att de skulle komma den 28 september men den 28 augusti ringde teknikern och meddelade att han stod utanför dörren! Olika bud på vad felet är och varje gång ska det vara åtgärdat men icke. Nu är det batterierna som behöver bytas och som kommer debiteras, varför bytade de inte dessa under någon av de tidigare besöken?! Känner att det är dags att kolla runt på alternativ. Så många gånger man tagit ledigt från jobb och så många gånger man blivit väckt av larmsignalen!
Hej David! Riktigt beklagansvärt att du haft problem med larmsystemet och att detta ännu inte är löst. Återkom gärna till oss, antingen via ett PM på Facebook eller via Support på Mina Sidor, så tar vi dessa händelser vidare som ett reklamationsärende. //Cecilia
Har varit otroligt nöjd med Verisure i flera år men är nu sedan 1 månad tillbaks riktigt missnöjd. Det började med att våra uppkopplade yalelås som funkat i 2 år inte gick att öppna på knappsatsen. Som tur är hade jag möjlighet att öppna via appen, annars var det låssmed eller kofot som gäller. Inte fått någon förklaring varför det kan hända och får dålig support eftersom jag själv installerat låsen. Känns mycket osäkert att inte veta att man kan låsa upp sin egen dörr. Sedan ett par veckor får jag dessutom övervakningsfel...
Hej Peter! Låset är Yales produkt och vi kan därför inte ta ansvar för dess mekaniska funktioner. Jag rekommenderar att du vänder dig till återförsäljaren och forskar i om det finns någon materialgaranti att åberopa. Vi tittar gärna närmare på din fråga om övervakningsfelen, har du Facebook så återkom gärna i ett PM, bifoga din adress och hänvisa till vår konversation på Reco. //Cecilia