Verisure Hemlarm

Verisure Hemlarm

Ring 0101-02 60 10 www.verisure.se
Omdömen totalt
1 589
Snittbetyg
4.4

Om företaget

Verisure erbjuder desto mer än bara vanliga larm. Genom våra smarta larmfunktioner får du ett smart, uppkopplat och tryggt hem. Du kan larma av och på ditt hem direkt från telefonen, styra all belysning, få notiser när dina barn kommer hem och går och dessutom mäta allt från luftfuktighet till temperatur därhemma. Bor du i... 

Skriv ett omdöme

1 589 omdömen om Verisure Hemlarm

Visar 1589 omdömen med 4.4 i snittbetyg
Kenneth lars erik G
Skrev om Verisure Hemlarm

Ett larmföretag som tycker det är helt ok för obehöriga personer att tejpa över deras övervakningskameror utan åtgärd..ringer inte ens och meddelar att larmet löst ut utan lyssnar på de obehöriga personerna utan att ens kontakta larminnehavaren. Undvik det här skämtet till företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Edward S
Skrev om Verisure Hemlarm

Har sagt upp abonnemanget flertal gånger men de fortsätter att skicka ut fakturor. Varje gång jag ringer bekräftar de även att abonnemanget redan är uppsagt. Riktigt dåligt!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Simon T
Skrev om Verisure Hemlarm

19.10 knackar dom på och försöker sälja. Huset är nedsläckt, jag har en stor fet skyllt där det står "dörrförsäljning undanbedes". Jag har precis nattat 3 förskolebarn varav den ena sover på mig. Jag förklarar att han kommer sjukt olägligt och att jag inte är intresserad. Dörrförsäljaren ignorerar detta och försöker bjuda in sig själv. Jag förklarar att jag har 3 sovande barn i huset och att jag inte är intresserad. Han ignorerar vad jag säger och fortsätter att vara påstridig. Det sluta med att jag får smälla igen dörren... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Björn S
Skrev om Verisure Hemlarm

Omöjligt att säga upp avtal! Blivit lovad 3ggr av kundtjänt att bli uppringd av den enda personen som kan säga upptak, men hör aldrig av sig. Har 2ggr blivit lovad i svar på mina sidor, men inget händer. De har metoder som mäst likna telefonbedrägeriföretag. Vad ni än gör så teckna aldrig avtal med verisure!

1
Simon T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Bengt L
Skrev om Verisure Hemlarm

Abonnemanget går ej att avsluta. Trots uppsägning i tid fortsätter ni att skicka fakturor. Då man bestrider dessa kommer div ursäkter och löften om korrigering men därefter tar det ånyo fart med nya fakturor och hot om inkasso. Telefonköerna är oändliga eftersom ingen vill ta ansvar och kopplar en vidare. Det har nu pågått i 6 mån, ni behöver verkligen arbeta med er kundvård...

1
Simon T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Linn J
Skrev om Verisure Hemlarm

Från direkta lögner angående totala prissättning, till direkt otrevlig kundtjänst, bristfällig kommunikation, behov av att “jaga i fatt” anställda över telefon, saknad utrustning efter installation, felaktiga fakturor med högre prissättning än överenskommet osv etc. har Verisure ingivit ett överlag otroligt opproffisionellt och dåligt intryck. Därav en stjärna. Servisen är hittills chockerande och överaskande dåligt. Ett överlag dåligt intryck tråkigt nog.

1
Simon T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sarvjit S
Skrev om Verisure Hemlarm

Dåligt företag. rekommenderar ej. När skulle jag flytta ut från mitt hus sa dem till mig att jag äger inte mina egna köpta grejer förre fem år. det nämnde dem aldrig när jag skulle bli kund. men tvärtom när jag sa till dem att jag vill säga upp eftersom jag ska flytta då var det första dem sa att jag äger inte mina grejer. det står på avtal. Jag känner mig lurad på ca 10 000 kr. allt som jag hade köpt var tvungen att lämna. rekommendera ej. det kan finnas andra knepiga saker i avtal. känner mig inte trygg en sånt företag. Mvh Sabbi

1
Simon T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Andreas L
Skrev om Verisure Hemlarm

Uselt företag. Förutom dåliga avtalsvillkor och höga priser så levereras inte tjänsten. Hade ett larm idag. Ingen kontakta mig, utan när jag kom hem 9 minuter senare är det någon som pratar på röstenheten. Det är inte ok och inte vad jag betalar för. Enligt operatören är det "mycket att göra" så de hinner inte ringa. Än mindre att någon skickas ut till adressen. Inget tyder på att annan åtgärd skulle tagits om jag inte hade råkat komma hem. Absolut inte ok, speciellt för ett företag som genererar en halv miljard i vinst per år. /Andreas

1
Simon T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ivica S
Skrev om Verisure Hemlarm

Kund mer en sex år. Efter uppdaterad system med nya komponenterär blev det allt försämrat. Huvudpanelen tappar uppkoppling av sig själv och den vid ingångs dörren fel konstruerad. Av fem försök att lösa upp larmen med brickan minst en gång slår man på SOS knappen. Till och med avtalet fullföljs inte av Verisure.

1
Simon T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Daniel A
Skrev om Verisure Hemlarm

Som många skrivit är huvudintresset att mjölka maximalt med pengar ända in i kaklet. Skickade uppsägning i slutet av december, fick respons någon vecka senare med undran om varför och att de kunde försöka ge ett annat erbjudande. Vilket jag redan fått ett par veckor tidigare, med samma höga månadskostnad som vi haft för länge redan, då vi inte insett hur mycket dyrare Verisure var för oss jämfört med alternativen på marknaden. Så begärde åter uppsägning. Har aldrig fått någon bekräftelse, men visade sig sen att de ville... 

1
Simon T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lukas G
Skrev om Verisure Hemlarm

Väldigt lätt och enkelt system som aldrig krånglar. Hjälpsam kundsupport som hjälper till oavsett vad man behöver! Rekommenderar starkt detta larm, klart det mest värda leverantören när det kommer till larm.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
NIKLAS A
Skrev om Verisure Hemlarm

Väldigt dåligt! Larm som går igång mitt i natten och väcker hela familjen pga att det är dåligt med batteri i en av alla enheter. Dålig support, går knappt att kontakta när det gäller uppsägning, meddelande om uppsägning svarades inte ens på. Vid telefonkontakt blev man kopplad flera gånger med lång väntetid. När larmet gick under semester fick vi själva ringa dit en släkting för att kontrollera (uppblåst fönster/balkongdörr). Ångrar att vi haft det och inte köpt kameror direkt istället.

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Verisure Hemlarm

Hej Niklas! Tråkigt att läsa om din upplevelse av oss, beklagar verkligen att ni inte är nöjda. Jag tar dina synpunkter vidare till rätt avdelningar inom Verisure. //Cecilia

MARCUS F
Skrev om Verisure Hemlarm

Oseriösa, otrevliga, dyra. UNDVIK! Två olika personer slängde på luren i örat efter 40 minuters telefonkö. När de väl svarar är de generellt ohjälpsamma och otrevliga - om de inte lyckas sälja på dig ännu mer - när du bara ringt för att avsluta ditt abonnemang.

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
CLAES GÖRAN B
Skrev om Verisure Hemlarm

Säkert mycket bra grejer och teknik - kanske behövs inte alla funktioner? Vi har Sector Alarm, och varje gång försäljare från V. varit här pratar de skit om Sector i 60% av tiden. - Hur dåliga de är, kass utrustning som är gammal, hur missnöjda deras kunder är.... = oseriöst! Vi är nöjda med Sector och har ett par kameror. Det vi önskar mest är ett brand- och tjuvlarm när vi inte är hemma. Detta funkar klockrent med snabba utryckningar då det varit misstag av oss :-)

1
Simon T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
MARTIN F
Skrev om Verisure Hemlarm

Verisure är det sämsta och dyraste larmet jag någonsin haft. Har nog aldrig känt mig så lurad som när jag efter att sagt upp min larmtjänst hos Verisure tvingades att lämna till baka larmet som jag betalt 7000kr för. Om du funderar på att skaffa ett Verisure larm, läs det finstilta. Dessutom sprider de filmer på kunder som tror att de är trygga i sina hem.

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
MARTIN P
Skrev om Verisure Hemlarm

Sämst service, vill bara mjölka på pengar. De höga omdömena är insamlade från företaget men de omdömen från oss andra är bara skit omdömen. Varit kund hos dem i över 20 år men bara fått dåligt bemötande och de bryr sig bara om att få pengar från oss inget annat. Var svårt att säga upp avtalet de försökte allt de kunde för att fortsätta mjölka och till slut visade de sitt riktiga ansikte när vi väl valde att säga upp avtalet.

3
Simon T och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
John Fredrik S
Skrev om Verisure Hemlarm

Fortfarande missnöjd kund och bestrider bestämt vad säljare kommunicerar (relativt vad kontraktet säger). Ni lurar kunder!

3
Simon T och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jonas N
Skrev om Verisure Hemlarm

Sjukt påträngande telefonförsäljare som inte accepterar ett nej. Trots att jag redan meddelat att jag inte vill bli kontaktad igen, fortsätter de ringa. Gjorde tyvärr misstaget att försöka få en prisuppgift på verisure.se. Någon prisuppgift fick jag aldrig, verkar bara vara ett sätt för dem att samla in personuppgifter. Enda sättet att få dem att sluta ringa (hoppas jag), var att begära radering av personuppgifter hos deras DPO. Efter att till slut fått Verisure att sluta ringa, har de nu börjat komma och knacka på dörren... 

3
Simon T och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
CARLOS D
Skrev om Verisure Hemlarm

Enormt oseriöst företag som gör allt för att få ut maximalt med pengar för varje kund som säger upp avtalet.( speciellt nu efter senaste tidens uppdrag granskning)Är det ens lagligt att göra så?. alltså tre månader uppsägningstid..., du får betala upp till 7000 kr för utrustning om den är skadad ej returnerat . Hotar med handräkning om allt inte lämnas.eller vägras tillträde,vissa saker skall hämtas och andra skall du själv lämna in...väldigt diffust formulerat Ändrar på villkoren efter en uppsägning.Alltså det är rena... 

3
Simon T och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
DANIEL M
Skrev om Verisure Hemlarm

Larmet gick ej trots inbrottsförsök. Efter 2 minuter av våldsamma försök av inbrottstjuven, så lämnar han platsen. Först då går larmet. Jag fångar händelsen på separat kamera. När jag tar kontakt med Verisure gällande händelsen så säger de att de ska kontrollera detta mot en kostnad, trots att det är deras tjänst och produkt som ej gjort exakt vad dess syfte är vid inbrottsförsök. Även denna kontroll uteblev, trots att jag själv varit den som tagit kontakt med Verisure vid tre separata tillfällen. Till slut tröttnade jag... 

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Inkan H
Skrev om Verisure Hemlarm

MYCKET oseriöst företag. När jag skriver till dom får jag detta tillbaka, vilket är rent och skärt LJUG. Så, JAG ska alltså svara att jag inte är intressera av nåt jag aldrig varit intresserad av??? Kommer ALDRIG anlita er!!! "Har vi ringt dig och du inte är kund hos oss avser det mest troligt fråga om du är intresserad av larm från oss. Nästa gång du får ett samtal från oss rekommenderar jag dig att svara och om du inte är intresserad så respekterar vi detta och avslutar där."

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
LÓRÁND F
Skrev om Verisure Hemlarm

Dyr installation men installatören säger att max kostnad blir 500 SEK i månaden därefter. Han glömde nämna att man höjer pris varje år med 10%! Inte ens fyra år efter installationen har vi redan 40% mer i månadskostnaden, just nu 680 SEK i månaden, med gammal utrustning... Skulle avråda alla från Verisure, byte av larmleverantör snart blir realitet för oss

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Michael N
Skrev om Verisure Hemlarm

Varning för detta företag är en underdrift. Välj något traditionellt företag med sunda värderingar. Kund sedan två år tillbaka och hade fram till flytt egentligen inget att klaga på . När det fungerar så fungerar det. Men när strular får man verkligen känna på en urusel organisation som onekligen skiter i sina kunder. Allt började vid installation i nya huset gick allt fel, här är några exempel: 1)Vid installation: installatören ville bara åka hem och var extremt slarvig vid monteringstillfället. Klev in med skor... 

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
MARJA W
Skrev om Verisure Hemlarm

Svåra att få tag i Omöjligt att säga upp avtal Kommer att byta till ett företag med seriös support och ärliga avsikter

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
JOHAN J
Skrev om Verisure Hemlarm

Oerhört dålig service. Maken till aggressiv och snäsig försäljare har jag aldrig tidigare upplevt, en kvinnlig försäljare som kom från Markaryd, när man ställde frågor om deras produkt tog hon illa upp och skulle "berätta för mig så jag förstår". Jag förstår tillräckligt och väljer ett konkurrerande larmföretag, för tänker inte ge mina pengar till ett företag som anställer folk som henne, under all kritik vilket är tråkigt då killen i telefonen lät jättetrevlig. I särklass det sämsta bemötandet från en försäljare jag... 

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ATHUL VASU D
Skrev om Verisure Hemlarm

Dålig kundservice. Lova mycket när de säljer men ingen service. En kamera funkar inte och de vill inte byte eller skicka ett teknisk support utan kostnad. De förlora pengar fran köpare. Dyrt och ingen service. köpa inte verisure

3
Simon T och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
CHRISTOFFER B
Skrev om Verisure Hemlarm

Extremt otrevliga säljare. Oprofessionella, hotfulla. Avstå tjänster från Verisure.

3
Simon T och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
CECILIA V
Skrev om Verisure Hemlarm

Se till att FÅ och lusläsa avtalet innan installation. Vi hade en säljare vid dörren som sålde en bra deal, brådis var det. Avtalet kom inte men installatören gjorde det så vi vägrade honom komma in förrän vi fick avtalet. Så visade det sig plötsligt tillkomma Flera avgifter och ett Helt annat pris än vad som bestämts. Lurendrejare!!!!

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan Conny M
Skrev om Verisure Hemlarm

Många saker är negativa och frustrerande. Ex nu.. batterier i brandvarnare indikerar för byte.. piper varje 15min och en röst som pratar varje timme, dom är placerade högt och en natt utan vettig sömn för 4 p. Ringde in och dom hjälpte mig koppla bort.. då började nästa detektor likadant och vi blev tvunga att plocka bort den med.. så för att byta batteri som är deras egna o ej finns att köpa på stan så får vi vara utan barn/rök varnare i nästan en vecka.. så ruttet..4 personer o djur ska sova i en villa utan varnare för att batterierna e special och indikerar först först dom e slut. Pinsamt !

1
Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl Jonas B
Skrev om Verisure Hemlarm

RÅDER ALLA SOM HAR VERISURE ATT BYTA ELLER ÖVERVÄGA ANDRA VÄGAR FÖR LARM! DET ÄR EN FALSK SÄKERHET VARS LARM INTE ENS FUNGERAR! Har haft Verisure i huset under flera år. Aldrig tänkt så mycket på det. Men nu när vi väl behövde det, i samband med att vi hade inbrott i huset, ja då fungerar inte larmet alls. Trots att det suttit sensorer i rummet där de tagit sig in, så har larmet inte löst ut. Tekniker kan inte förstå hur det har gått till. De har sedan kunnat smyga runt under kameror och andra sensorer. Det hela... 

3
Simon T och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
VICTORIA F
Skrev om Verisure Hemlarm

Väldigt påstridiga försäljare som inte kan ta ett "Nej, tack!", utan försöker skrämma upp folk för att få sälja sina larm.

3
Simon T och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
STEFAN H
Skrev om Verisure Hemlarm

Har haft deras larm under många år och har fungerat ok. När vi sålde huset tog de nya ägarna över larmet men verisure fortsätter skicka fakturor till mig. Trots att jag vid upprepade tillfällen meddelat dem kommer nya fakturor och betalningspåminnelser med hot om inkasso. Är detta tacken för att vi lämnade över larmet till de nya ägarna och de blev kunder? Jag skulle sagt upp skiten istället!

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
OSCAR F
Skrev om Verisure Hemlarm

Varning! Oseriöst uppsökande bolag! Ok produkter men allt annat runt omkring är för mig en upplevelse av mycket oseriöst hanterande av kund. Det man kommer överens om vid avtalsskrivning är löst ”snack” och efter otaliga timmar i att försöka få tag på säljare och en kundtjänst som ej kan hjälpa till får detta bolag bottenbetyg... suck...

2
Simon T och Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
FREDRIK S
Skrev om Verisure Hemlarm

Har varit en nöjd kund i flera år för att jag inte haft problem. När jag väl får problem så upptäcker jag att jag som kund är vatten värd och de skiter fullständigt i om du får inbrott eller har tekniska problem. De är bara ut efter att sälja och inte att skydda som borde vara ett larmbolags huvudsakliga uppgift. Jag kommer att hamna i tvist med Verisure om kostnader för väktare för att larmet inte fungerat som det ska och jag vill ha mina ägodelar bevakade även om deras tjänst strular. Chefer och arbetsledning finns inte... 

1
Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Stefan Mikael H
Skrev om Verisure Hemlarm

Till er som funderar på att köpa deras tjänster. Köp gärna larm av detta företag om ni vill bli lurade. Lurade på uppsägningstiden. Lurade på månadskostnaden. Lurade av kundtjänsten. Vart lovad över telefon med kundtjänst att det inte var någon uppsägningstid, men nu när jag säger upp deras tjänster så är det 3 månader uppsägningstid, 3 månader! Vad är det som måste ta tre månader? Har varit problem från dag 1 på felaktiga fakturor, så man måste hela tiden ha koll på de fakturor som de har skickat till en. Skulle... 

1
Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Daniel E
Skrev om Verisure Hemlarm

Värdelöst företag, som ringer 2-3 ggr per dag, lägg ner eran terror.

1
Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Tony Mikael O
Skrev om Verisure Hemlarm

Bra larm! Men dom glömmer att informera sina kunder om man att kommer höja månadsavgiften med 10% per år efter det att man köpt det. Jag hade aldrig köpt ett nytt larm om jag skulle flytta.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan R
Skrev om Verisure Hemlarm

OK larmtjänst, usla priser Verisures larmtjänst fungerar OK. Kundsupporten har varit hjälpsam vid de få tillfälle jag haft kontakt med dem. Det som är riktigt uselt är prissättningen. Jag bor i ett radhus i Storstockholm och betalade 2017 405 kr/månad för larmtjänsten. 2018 höjdes avgiften med 9 procent till 441 kr/månad. För 2019 höjdes avgiften till 479 kr/månad. Återigen en höjning med runt 9 procent. För 2020 höjdes avgiften till 520 kr/månad. Jepp, upp med knappt 9 procent igen! Nästa ”justering”... 

1
Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
HAMPUS B
Skrev om Verisure Hemlarm

Jag hade en säljare hemma hos mig för några månader sedan som presenterade larmet hur allt gick till mer eller mindre. jag blev otroligt positivt överraskad över den säljträning den killen uppenbarligen fått då jag själv jobbat med försäljning i ett antal år. nogrann, duktig lyssnare och väldigt lösningsorienterad. Sen att de har en bra produkt gör hela inte sämre

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
CARL S
Skrev om Verisure Hemlarm

Springer runt på folks tomter och insisterar på möten bland annat och skrämmer upp folk . Riktgt dålig försäljningsstrategi..

1
Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
JENNY K
Skrev om Verisure Hemlarm

Företaget som inte kan ta ett nej! Har sedan vi tackade nej till offerten fått ytterligare 4 samtal med frågan varför vi väljer att tacka nej

1
Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Andreas L
Skrev om Verisure Hemlarm

Kundtjänst lämnar felaktig information innan installation vilket plötsligt skulle innebära en merkostnad för mig. Kontaktar dom och får svaret att jag får ta den kostnaden själv. Får en kundnöjdhetsundersökning där jag fyller i att jag är missnöjd och kryssar i att jag vill bli kontaktad. Efter en vecka utan att ngn hört av sig utnyttjar jag ångerperioden på 14 dagar och ber dom ta bort larmet. Bara det är en rätt lång historia så jag tar den inte här.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kjell Peter S
Skrev om Verisure Hemlarm

Riktigt uselt! Jag faktureras i efterhand för att kunna använda en produkt jag redan betalt för. När jag avslutade berättade jag att jag skulle ge bort min kamera till en som har samma larm. Installatören berättar då att det går bra, men att det kostar att installera den till det andra larmet....helt ok. När min uppsägningstid har löpt ut och min kamera ska installeras i det andra hemmet så fungerar den inte. Den måste då "låsas upp" mot en avgift. Helt plötsligt tillkom en extra avgift...och när jag ifrågasätter så skulle... 

2
Jonas N och Cinjau M gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Safet I
Skrev om Verisure Hemlarm

Pinsam service för att vara Sveriges ”största” larmleverantör. Bokar en tid med er säljare för att skicka ut en tekniker då vårt larm strular men ingen dyker upp, inte ens hör av sig. Det har gått månader utan att få hjälp, ni är verkligen katastrof..

2
Jonas N och Cinjau M gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Christoffer Gustav A
Skrev om Verisure Hemlarm

Riktigt uselt företag som mjölkar pengar på allt. Skaffa verisure är som att kasta 15 000 i sjön. Sen kommer alla månader med avgifter på där... det är lätt att vara efterklok men betala 15 000 för grejerna sen om man säger upp det tar dom tillbaka allt utan att du får en krona för det. Så här i efterhand har jag fattat att man bara hyr grejerna till larmet men då förstår jag inte riktigt varför man ska betala för att installera plus en månadskostnad. Jag skulle inte rekommendera att man tar ett verisure larm.

3
Jonas N och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Oskar L
Skrev om Verisure Hemlarm

Helt klart det modernaste larmet och därmed i väldigt hög säkerhetsklass. Ett larm man även har egenvärde av pga funktioner att använda i vardagen som gör det prisvärt.

1
Oskar L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Elisabeth M
Skrev om Verisure Hemlarm

Skulle få till en överlåtelse av larmet från tidigare ägare. Verisure lovade att komma direkt vid övertagandet. Vi räknade då med samma vecka vi fick huset. Men nej, fick tid två veckor senare. Så där stod vi med ett olarmat hus som vi knappt kunde låsa då det är integrerat i larmsystemet. Tiden avbokades dessutom av verisure och de erbjöd tid ytterligare två-tre veckor senare. Väl på plats bytte teknikern batterier, han hade ingen koll på utrustningen i övrigt. Den utlovade genomgången av hur larmet, appen och alla... 

1
Anders B gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Dennis B
Skrev om Verisure Hemlarm

Fick en offert via hemsidan och hamnade då i Verisures kundregister. Sedan dess blir jag uppringd och sms:ad hela tiden. Trots att jag har förklarat att jag inte är intresserad och vill bli avregistrerad så skiter de blankt i detta och ringer gång på gång. Mycket oseriöst och respektlöst företag som inte förstår vad "nej" betyder.

1
Jonas N gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Verisure Hemlarm

Hej Dennis! Vi beklagar att denna upplevelse inte blev bra. Kontakta oss gärna på socialamedier@verisure.se så ser vi till att få dina uppgifter borttagna ur våra register. //Cecilia

soran a
Skrev om Verisure Hemlarm

Oseriöst företag! Skickar ut sina säljare som ger helt fel information än det som gäller. Så läs noga igenom det finstilta noga innan ni skriver på. Riktigt dåligt kundbemötande därefter. De är helt enkelt bara ute efter dina pengar och tränger på tills du skriver ett avtal och därefter är man helt ointressant som kund hos de. Hänvisar till olika avdelningar och skyller ifrån sig utan att någon tar tag i ditt ärende och hjälper dig på riktigt. Riktigt dåligt av er Verisure. Hade faktiskt helt annan bild av er innan jag blev kund hos er. Ni borde ta bättre hand om era befintliga kunder

2
Jonas N och Cinjau M gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Verisure Hemlarm

Hej Soran! Tack för er feedback! Att ge korrekt information och ett gott kundbemötande är något som prioriteras högt inom Verisure så vi skulle gärna undersöka saken närmare för att gå till botten med vad som gått snett här. Skicka gärna ett mail till socialamedier@verisure.se med adressen där ert larm är installerat och nämn att ni skrivit till oss på Reco, då tar vi sedan saken vidare till berörda avdelningar. //Robert

Johan K
Skrev om Verisure Hemlarm

Funkat bra till stor del i övrigt men hanteringen av batterier är dålig. Optimalt vore givetvis om de stod för batterierna. Inte helt orimligt med tanke på att man betalar en saftig månadsavgift. Nu vill de kränga sina egna batterier till överpris jämfört med marknaden. Säkert med bra marginal med tanke på volymerna de köper. Mjölkar extra med dyr frakt och fakturaavgifter. Droppen på moset är att de inte skriver ut vilken batteri-typ det är på sina hemsida. Handling säger mer än tusen ord.

2
Jonas N och Anders B gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Verisure Hemlarm

Hej Johan! Jag har fört er feedback vidare till berörd avdelning. Batterier räknas som en förbrukningsvara och ingår inte i de flesta avtal. Undantaget är om man har den högsta nivån av serviceavtal, där ingår även batterier. Kontakta oss gärna på 020-724365 om ni vill undersöka möjligheterna att inkludera det i ert avtal. //Robert

Filtrera omdömen