Verisure Hemlarm

Verisure erbjuder desto mer än bara vanliga larm. Genom våra smarta larmfunktioner får du ett smart, uppkopplat och tryggt hem. Du kan larma av och på ditt hem direkt från telefonen, styra all belysning, få notiser när dina barn kommer hem och går och dessutom mäta allt från luftfuktighet till temperatur därhemma.

Bor du i villa? Då är det ett hemlarm speciellt anpassade för villor du ska ha. Vi har en rad olika larmpaket som passar för både enskilda villor och radhus. Kontakta oss för att få mer information om vilket paket som passar ditt hus, din planlösning och dina kvadratmeter bäst.

1574 omdömen om Verisure Hemlarm

Sedan starten hos Reco 2015
    2023-01-25 Spontant omdöme
    Väldigt dåligt! Larm som går igång mitt i natten och väcker hela familjen pga att det är dåligt med batteri i en av alla enheter. Dålig support, går knappt att kontakta när det gäller uppsägning, meddelande om uppsägning svarades inte ens på. Vid telefonkontakt blev man kopplad flera gånger med lång väntetid. När larmet gick under semester fick vi själva ringa dit en släkting för att kontrollera (uppblåst fönster/balkongdörr). Ångrar att vi haft det och inte köpt kameror direkt istället.
    Hej Niklas! Tråkigt att läsa om din upplevelse av oss, beklagar verkligen att ni inte är nöjda. Jag tar dina synpunkter vidare till rätt avdelningar inom Verisure. //Cecilia Verisure Hemlarm
    2022-11-01 Spontant omdöme
    Oseriösa, otrevliga, dyra. UNDVIK!

Två olika personer slängde på luren i örat efter 40 minuters telefonkö. När de väl svarar är de generellt ohjälpsamma och otrevliga - om de inte lyckas sälja på dig ännu mer - när du bara ringt för att avsluta ditt abonnemang.
  • 2022-10-17 Spontant omdöme
    Säkert mycket bra grejer och teknik - kanske behövs inte alla funktioner?
    Vi har Sector Alarm, och varje gång försäljare från V. varit här pratar de skit om Sector i 60% av tiden. - Hur dåliga de är, kass utrustning som är gammal, hur missnöjda deras kunder är.... = oseriöst!
    Vi är nöjda med Sector och har ett par kameror. Det vi önskar mest är ett brand- och tjuvlarm när vi inte är hemma. Detta funkar klockrent med snabba utryckningar då det varit misstag av oss :-)
    2022-10-08 Spontant omdöme
    Verisure är det sämsta och dyraste larmet jag någonsin haft. Har nog aldrig känt mig så lurad som när jag efter att sagt upp min larmtjänst hos Verisure tvingades att lämna till baka larmet som jag betalt 7000kr för.
    Om du funderar på att skaffa ett Verisure larm, läs det finstilta. Dessutom sprider de filmer på kunder som tror att de är trygga i sina hem.
    2022-09-21 Spontant omdöme
    Sämst service, vill bara mjölka på pengar. De höga omdömena är insamlade från företaget men de omdömen från oss andra är bara skit omdömen.

Varit kund hos dem i över 20 år men bara fått dåligt bemötande och de bryr sig bara om att få pengar från oss inget annat. Var svårt att säga upp avtalet de försökte allt de kunde för att fortsätta mjölka och till slut visade de sitt riktiga ansikte när vi väl valde att säga upp avtalet.
  • 2022-08-01 Spontant omdöme
    Fortfarande missnöjd kund och bestrider bestämt vad säljare kommunicerar (relativt vad kontraktet säger). Ni lurar kunder!
  • Jonas N
    2022-05-19 Spontant omdöme
    Sjukt påträngande telefonförsäljare som inte accepterar ett nej. Trots att jag redan meddelat att jag inte vill bli kontaktad igen, fortsätter de ringa.

Gjorde tyvärr misstaget att försöka få en prisuppgift på verisure.se. Någon prisuppgift fick jag aldrig, verkar bara vara ett sätt för dem att samla in personuppgifter. Enda sättet att få dem att sluta ringa (hoppas jag), var att begära radering av personuppgifter hos deras DPO.
    2022-04-23 Spontant omdöme
    Enormt oseriöst företag som gör allt för att få ut maximalt med pengar för varje kund som säger upp avtalet.( speciellt nu efter senaste tidens uppdrag granskning)Är det ens lagligt att göra så?. alltså tre månader uppsägningstid..., du får betala upp till 7000 kr för utrustning om den är skadad ej returnerat . Hotar med handräkning om allt inte lämnas.eller vägras tillträde,vissa saker skall hämtas och andra skall du själv lämna in...väldigt diffust formulerat
    Ändrar på villkoren efter en uppsägning.Alltså det är rena maffia fasoner,med vassa advokater bakom fasaden.
    Undrar om ett avtal gäller om man inte tagit del av det.Verisure kräver ett visst lösenord för att säga upp larmtjänst,i samma anda borde krävas också för att acceptera/godkänna avtalet .Jag vill hävda att den inte gäller då utan godkännande ,Jag har aldrig godkänt på något sätt deras avtal,ingen underskrift inget lösenord.eller är det att betrakta som ett "passivt godkännande" då man fortsätter? .det är ett lömskt företag som håller på så där med sina kunder.
    Andra tjänster slutar normalt fungera när man inte betalar,de kan aldrig kräva dig yterligare 3 månader.och förhala uppsägning så i praktiken blir 4 till 5 månader.
    alltså läs avtalen noga alltid ! Det här är så elakt konstruerad till kundens nakdel,Vi konsumenten måste ha ett överordnad skydd som står över allt sånt trams,vi kan inte vara jurister allihopa!.det här är overkligt,det är skrämmande att tänka att de kanske kan ha rätt med hjälp av lagen,och vi får betala upp till tiotusen för kalaset och dras in i rätten...mm och en massa besvär för att vi inte är utbildade jurister från grunden.
    Jag tänker i alla fall låta det gå till kronofogden om det behövs ,får se hur långt de går,jag har betalat för min användning,sa upp det två veckor innan månadens slut, kopplat bort allting .mer kan inte krävas av mig.Jag är inte skyldig verisure nånting sedan månadsskiftet då jag inte nyttjar deras tjänst och har informerat de om upphörande.För att kronofogden skall driva in nåt måste finnas en skuld för en förbrukad/nyttjad tjänst,här finns det bara verisures envishet att vilja hålla det igång i tre månader till.då kan man utforma "slavkontrakt för längre tider" nån måtta måste det få vara.Jag tror att det är bara toma hot från verisure.De vill väl inte få ännu mera negativt reklam
  • DANIEL M
    2022-03-23 Spontant omdöme
    Larmet gick ej trots inbrottsförsök. Efter 2 minuter av våldsamma försök av inbrottstjuven, så lämnar han platsen. Först då går larmet. Jag fångar händelsen på separat kamera. När jag tar kontakt med Verisure gällande händelsen så säger de att de ska kontrollera detta mot en kostnad, trots att det är deras tjänst och produkt som ej gjort exakt vad dess syfte är vid inbrottsförsök. Även denna kontroll uteblev, trots att jag själv varit den som tagit kontakt med Verisure vid tre separata tillfällen. Till slut tröttnade jag och sa upp tjänsten. Nu sitter jag med 12 månaders uppsägningstid på en dyr tjänst som ej fungerar som utlovat.
    2022-03-04 Spontant omdöme
    MYCKET oseriöst företag. När jag skriver till dom får jag detta tillbaka, vilket är rent och skärt LJUG.
    Så, JAG ska alltså svara att jag inte är intressera av nåt jag aldrig varit intresserad av???
    Kommer ALDRIG anlita er!!!

"Har vi ringt dig och du inte är kund hos oss avser det mest troligt fråga om du är intresserad av larm från oss. Nästa gång du får ett samtal från oss rekommenderar jag dig att svara och om du inte är intresserad så respekterar vi detta och avslutar där."
    2022-02-05 Spontant omdöme
    Dyr installation men installatören säger att max kostnad blir 500 SEK i månaden därefter. Han glömde nämna att man höjer pris varje år med 10%! Inte ens fyra år efter installationen har vi redan 40% mer i månadskostnaden, just nu 680 SEK i månaden, med gammal utrustning... Skulle avråda alla från Verisure, byte av larmleverantör snart blir realitet för oss
  • MICHAEL N
    2022-02-04 Spontant omdöme
    Varning för detta företag är en underdrift. Välj något traditionellt företag med sunda värderingar.

Kund sedan två år tillbaka och hade fram till flytt egentligen inget att klaga på . När det fungerar så fungerar det. Men när strular får man verkligen känna på en urusel organisation som onekligen skiter i sina kunder.

Allt började vid installation i nya huset gick allt fel, här är några exempel:

1)Vid installation: installatören ville bara åka hem och var extremt slarvig vid monteringstillfället. Klev in med skor och hade väldigt bråttom att gå igenom manualen/protokollet för att på så sätt vara, per defintiion, klar. Huvudenheten sattes upp för nära dörren och slutade fungera efter ca en vecka. Detta medförde att det inte gick att larma på vissa veckor då enheten ”ballade ur” och slog in en massa siffror självmant.

2) Kamerorna som sattes upp hade batterier som tog slut efter en dag, fungerade ej vid driftsättning. Ringer in till kundservice och erbjuds att få betala ytterligare 4000kr för en installation för att få igång kamerorna. Köpte tillslut egna AAA batterier och tog ner enheterna. Trots detta tog det ca 3 månader innan vi fick tillgång till denna funktion.

3) Givare vid entrédörr var så pass defekt att den ej gav utslag med skalskydd på. Larmet fungerade alltså inte på den viktigaste och enda dörren in till huset.

4) Under denna period har även andra givare gett utslag mitt i natten vilket skrämt slag på barnen och även vi vuxna.

5) När vi påpekat ovan för kundservice (förmodligen 10 samtal med ett snitt på 20 min per samtal) får man 0 respons och blir istället runt bollad bland olika instanser. Istället stänger de ner systemet mitt i natten och vi blir utkastade som kund pga att obetald faktura (obetald pga denna röra)

Det enda som fungerar är säljarnas iver att sälja via dörrknackning sena kvällar efter 20:00 och andra diverse undersökningar som skickas ut per automation.
    2022-01-26 Spontant omdöme
    Svåra att få tag i
    Omöjligt att säga upp avtal
    Kommer att byta till ett företag med seriös support och ärliga avsikter
    2022-01-07 Spontant omdöme
    Oerhört dålig service. Maken till aggressiv och snäsig försäljare har jag aldrig tidigare upplevt, en kvinnlig försäljare som kom från Markaryd, när man ställde frågor om deras produkt tog hon illa upp och skulle "berätta för mig så jag förstår". Jag förstår tillräckligt och väljer ett konkurrerande larmföretag, för tänker inte ge mina pengar till ett företag som anställer folk som henne, under all kritik vilket är tråkigt då killen i telefonen lät jättetrevlig.

I särklass det sämsta bemötandet från en försäljare jag någonsin har upplevt. Är verisure någorlunda intresserade av att sälja säkerhetslösningar så är den jag hade med att göra något de vill göra sig av med å det snaraste. Kontakta mig om ni vill veta vem hon är.
  • ATHUL VASU D
    2021-12-21 Spontant omdöme
    Dålig kundservice. Lova mycket när de säljer men ingen service. En kamera funkar inte och de vill inte byte eller skicka ett teknisk support utan kostnad. De förlora pengar fran köpare. Dyrt och ingen service. köpa inte verisure
  • 2021-11-02 Spontant omdöme
    Extremt otrevliga säljare. Oprofessionella, hotfulla. Avstå tjänster från Verisure.
    2021-08-31 Spontant omdöme
    Se till att FÅ och lusläsa avtalet innan installation. Vi hade en säljare vid dörren som sålde en bra deal, brådis var det. Avtalet kom inte men installatören gjorde det så vi vägrade honom komma in förrän vi fick avtalet. Så visade det sig plötsligt tillkomma Flera avgifter och ett Helt annat pris än vad som bestämts. Lurendrejare!!!!
  • 2021-08-19 Spontant omdöme
    Många saker är negativa och frustrerande. Ex nu.. batterier i brandvarnare indikerar för byte.. piper varje 15min och en röst som pratar varje timme, dom är placerade högt och en natt utan vettig sömn för 4 p. Ringde in och dom hjälpte mig koppla bort.. då började nästa detektor likadant och vi blev tvunga att plocka bort den med.. så för att byta batteri som är deras egna o ej finns att köpa på stan så får vi vara utan barn/rök varnare i nästan en vecka.. så ruttet..4 personer o djur ska sova i en villa utan varnare för att batterierna e special och indikerar först först dom e slut. Pinsamt !
  • Carl Jonas B
    2021-07-16 Spontant omdöme
    RÅDER ALLA SOM HAR VERISURE ATT BYTA ELLER ÖVERVÄGA ANDRA VÄGAR FÖR LARM! DET ÄR EN FALSK SÄKERHET VARS LARM INTE ENS FUNGERAR!

Har haft Verisure i huset under flera år. Aldrig tänkt så mycket på det. Men nu när vi väl behövde det, i samband med att vi hade inbrott i huset, ja då fungerar inte larmet alls.

Trots att det suttit sensorer i rummet där de tagit sig in, så har larmet inte löst ut. Tekniker kan inte förstå hur det har gått till. De har sedan kunnat smyga runt under kameror och andra sensorer. Det hela är löjeväckande. Det handlar inte om att Verisure kan motverka inbrott, men om någon tar sig in, då förväntar jag mig att de apparater som sitter uppe i huset skall fungera och göra sitt jobb.

Det är ett hån mot kunder som betalar pengar. Dessutom så kryper det fram genom telefonkontakt att det endast fungerar i 70% av fallen. Vad i hela helvete är det? Hoppas det var en sommarvikare som fått något om bakfoten.

Kort och gott, BYT FRÅN VERISURE! Ta er en funderare på om det inte är bättre att köpa egna kameror och liknande, Montera och anpassa enligt era behov. För deras tekniker och medarbetare verkar inte vara annat än försäljare.

Och har ni husdjur, var riktigt försiktiga. Då detta kommer användas mot er vid eventuella inbrott! Var EXTREMT försiktiga!

Skulle aldrig ens rekommendera detta till min värsta fiende. Vore oetiskt!
    2021-04-27 Spontant omdöme
    Väldigt påstridiga försäljare som inte kan ta ett "Nej, tack!", utan försöker skrämma upp folk för att få sälja sina larm.
    2021-03-14 Spontant omdöme
    Har haft deras larm under många år och har fungerat ok. När vi sålde huset tog de nya ägarna över larmet men verisure fortsätter skicka fakturor till mig. Trots att jag vid upprepade tillfällen meddelat dem kommer nya fakturor och betalningspåminnelser med hot om inkasso. Är detta tacken för att vi lämnade över larmet till de nya ägarna och de blev kunder? Jag skulle sagt upp skiten istället!
    2021-03-01 Spontant omdöme
    Varning! Oseriöst uppsökande bolag!
    Ok produkter men allt annat runt omkring är för mig en upplevelse av mycket oseriöst hanterande av kund.
    Det man kommer överens om vid avtalsskrivning är löst ”snack” och efter otaliga timmar i att försöka få tag på säljare och en kundtjänst som ej kan hjälpa till får detta bolag bottenbetyg... suck...
    2021-03-01 Spontant omdöme
    Har varit en nöjd kund i flera år för att jag inte haft problem. När jag väl får problem så upptäcker jag att jag som kund är vatten värd och de skiter fullständigt i om du får inbrott eller har tekniska problem.
    De är bara ut efter att sälja och inte att skydda som borde vara ett larmbolags huvudsakliga uppgift.
    Jag kommer att hamna i tvist med Verisure om kostnader för väktare för att larmet inte fungerat som det ska och jag vill ha mina ägodelar bevakade även om deras tjänst strular. Chefer och arbetsledning finns inte tillgängliga och ingen har mandat att ta beslut om kostnader.
    Inser tyvärr att det här är numera är ett dåligt företag och troligtvis var bra en gång i tiden när det var tydligare koppling till Securitas. Undvik de här är mitt råd så slipper du bli besviken och känna dig blåst.
  • 2021-02-18 Spontant omdöme
    Till er som funderar på att köpa deras tjänster.
    Köp gärna larm av detta företag om ni vill bli lurade.
    Lurade på uppsägningstiden.
    Lurade på månadskostnaden.
    Lurade av kundtjänsten.
    Vart lovad över telefon med kundtjänst att det inte var någon uppsägningstid, men nu när jag säger upp deras tjänster så är det 3 månader uppsägningstid, 3 månader! Vad är det som måste ta tre månader?
    Har varit problem från dag 1 på felaktiga fakturor, så man måste hela tiden ha koll på de fakturor som de har skickat till en.
    Skulle få 3 månader gratis, men fick faktura från dag 1.
    Anmälde att få e-faktura för att inte behöva betala deras fakturakostnad, men fick ändå pappersfaktura och då också deras fakturakostnad.
    Och som grädden på moset så fick jag en höjning av den utlovade månadskostnaden.
    Samtalen har blivit allt för många till deras kundtjänst.
    Att hela tiden behöva vara på sin vakt när man köper en tjänst av ett företag känns inte tryckt, speciellt när de ska vara ett säkerhetsföretag, agerar de lika dåligt i utövandet av deras egna produkt? Vågar inte vara kund längre i detta skämt som de kallar företag.

Tillägg:
    Efter att pratat med kundtjänst ytterligare en gång, och ha fått prata med en person på företaget som får ta riktiga beslut, så har nu dessa 3 månaders uppsägningstid tagits bort.
    Så nu får man bara hoppas på att detta gäller.
    Företaget får en extra stjärna för detta, men i det stora hela ändå underkänt.
    Att behöva gå igenom hela denna procedur bara för att få rätt i en fråga som man hade rätt i från början tar upp en hel del tid, självkontroll och moraliskt mod.
    Detta är något som många inte orkar med, och ger upp i förtid. Och därmed ett underkänt betyg.
    Behåll lugnet och stå på er, man har inget att förlora.
  • Daniel E
    2021-02-01 Spontant omdöme
    Värdelöst företag, som ringer 2-3 ggr per dag, lägg ner eran terror.
  • 2020-12-10 Spontant omdöme
    Bra larm! Men dom glömmer att informera sina kunder om man att kommer höja månadsavgiften med 10% per år efter det att man köpt det.

Jag hade aldrig köpt ett nytt larm om jag skulle flytta.
    2020-09-10 Spontant omdöme
    OK larmtjänst, usla priser

Verisures larmtjänst fungerar OK. Kundsupporten har varit hjälpsam vid de få tillfälle jag haft kontakt med dem.

Det som är riktigt uselt är prissättningen.

Jag bor i ett radhus i Storstockholm och betalade 2017 405 kr/månad för larmtjänsten.

2018 höjdes avgiften med 9 procent till 441 kr/månad.

För 2019 höjdes avgiften till 479 kr/månad. Återigen en höjning med runt 9 procent.

För 2020 höjdes avgiften till 520 kr/månad. Jepp, upp med knappt 9 procent igen!

Nästa ”justering” (det är så Verisure kallar höjningar) av priserna blir det redan för oktober 2020 då priset höjs till 555 kr/månad.

Det är en ökning med knappt 7 procent. Fast det har ju bara gått nio månader sedan priset höjdes i januari 2020 så på årstakt blir höjningen – surprise! – 9 procent, fast lite drygt den här gången.

Som jämförelse har konsumentpriserna i genomsnitt ökat med knappt 2 procent per år sedan 2017.

Frågar man Verisure om detta blir svaret att de minsann har ”utvecklat flertalet nya produkter och tjänster för våra kunder under året, vilket är en bidragande orsak till att vi nu justerat prissättningen.”

Men jag har precis samma produkter som jag hade 2017 (de är faktiskt från 2014).

Och den tjänst jag betalar för har inte förändrats, bortsett från en eller kanske två uppdatering av appen (inga egentliga förbättringar, tyvärr.)

Så varför ska jag betala 150 kr mer i månaden nu? Vad får jag för de pengarna?

När jag frågar Verisure så blir det tyst i luren. Sedan återkommer de med ett erbjudande om att begränsa den senaste ”prisjusteringen” till drygt 2 procent. (Se det som ett tips!)

Larmtjänsten är som sagt OK. Men de ständiga prishöjningarna gör det tyvärr omöjligt att rekommendera Verisure.
    2020-05-18 Spontant omdöme
    Jag hade en säljare hemma hos mig för några månader sedan som presenterade larmet hur allt gick till mer eller mindre. jag blev otroligt positivt överraskad över den säljträning den killen uppenbarligen fått då jag själv jobbat med försäljning i ett antal år.

nogrann, duktig lyssnare och väldigt lösningsorienterad. Sen att de har en bra produkt gör hela inte sämre
  • CARL S
    2020-05-11 Spontant omdöme
    Springer runt på folks tomter och insisterar på möten bland annat och skrämmer upp folk . Riktgt dålig försäljningsstrategi..
  • JENNY K
    2020-03-25 Spontant omdöme
    Företaget som inte kan ta ett nej! Har sedan vi tackade nej till offerten fått ytterligare 4 samtal med frågan varför vi väljer att tacka nej
  • 2020-01-15 Spontant omdöme
    Riktigt uselt! Jag faktureras i efterhand för att kunna använda en produkt jag redan betalt för. När jag avslutade berättade jag att jag skulle ge bort min kamera till en som har samma larm. Installatören berättar då att det går bra, men att det kostar att installera den till det andra larmet....helt ok.

När min uppsägningstid har löpt ut och min kamera ska installeras i det andra hemmet så fungerar den inte. Den måste då "låsas upp" mot en avgift. Helt plötsligt tillkom en extra avgift...och när jag ifrågasätter så skulle jag sagt till så länge jag var kund så hade det inte kostat något - det var ju det jag gjorde!

Lite ironiskt så var det inte första gången det blev en extra avgift...

Nöjd med de som fixat på orten med installation mm, men riktigt uselt centralt. Kan icke rekommendera!
  • Safet I
    2020-01-10 Spontant omdöme
    Pinsam service för att vara Sveriges ”största” larmleverantör. Bokar en tid med er säljare för att skicka ut en tekniker då vårt larm strular men ingen dyker upp, inte ens hör av sig. Det har gått månader utan att få hjälp, ni är verkligen katastrof..
  • 2019-09-30 Spontant omdöme
    Riktigt uselt företag som mjölkar pengar på allt.
    Skaffa verisure är som att kasta 15 000 i sjön. Sen kommer alla månader med avgifter på där... det är lätt att vara efterklok men betala 15 000 för grejerna sen om man säger upp det tar dom tillbaka allt utan att du får en krona för det. Så här i efterhand har jag fattat att man bara hyr grejerna till larmet men då förstår jag inte riktigt varför man ska betala för att installera plus en månadskostnad.
    Jag skulle inte rekommendera att man tar ett verisure larm.
  • Oskar L
    2019-09-23 Spontant omdöme
    Helt klart det modernaste larmet och därmed i väldigt hög säkerhetsklass. Ett larm man även har egenvärde av pga funktioner att använda i vardagen som gör det prisvärt.
    2019-09-06 Spontant omdöme
    Skulle få till en överlåtelse av larmet från tidigare ägare. Verisure lovade att komma direkt vid övertagandet. Vi räknade då med samma vecka vi fick huset. Men nej, fick tid två veckor senare. Så där stod vi med ett olarmat hus som vi knappt kunde låsa då det är integrerat i larmsystemet.

Tiden avbokades dessutom av verisure och de erbjöd tid ytterligare två-tre veckor senare. Väl på plats bytte teknikern batterier, han hade ingen koll på utrustningen i övrigt. Den utlovade genomgången av hur larmet, appen och alla komponenter var bristfällig. Bud på att den uteblev helt. Sammankopplingen mellan dörr och larm fungerar fortfarande inte. Det vi har fått att fungera är vår egen förtjänst av många timmars läsande i manualer och på forum.

Ringer således och klagar på teknikern som varit hos oss. De lägger upp ett ärende och tar tre dagar på sig innan de ringer upp för att lösa problemet. Erbjuder en tid tre veckor fram i tiden när det ska komma en ny tekniker.

Då har vi haft huset i nära två månader innan allt förhoppningsvis blir löst. Utöver detta kan nämnas att teknikern på plats hos oss inte hade någon koll på några siffror eller vad som var avtalat. Kan tycka att det är minimumkunskap när man åker ut till en kund.

Skulle inte rekommendera verisure till någon i nuläget. Håll er härifrån, spara era pengar, köp ett basebollträ istället.
    2019-04-18 Spontant omdöme
    Fick en offert via hemsidan och hamnade då i Verisures kundregister. Sedan dess blir jag uppringd och sms:ad hela tiden. Trots att jag har förklarat att jag inte är intresserad och vill bli avregistrerad så skiter de blankt i detta och ringer gång på gång.
    Mycket oseriöst och respektlöst företag som inte förstår vad "nej" betyder.
    Hej Dennis! Vi beklagar att denna upplevelse inte blev bra. Kontakta oss gärna på socialamedier@verisure.se så ser vi till att få dina uppgifter borttagna ur våra register. //Cecilia Verisure Hemlarm
    Har kontaktat er via mail, då får vi hoppas att det fungerar denna gång.
    Omdömet ändras när jag inte har hört av er på några år.
    Dennis B
    2018-12-18 Spontant omdöme
    Oseriöst företag! Skickar ut sina säljare som ger helt fel information än det som gäller. Så läs noga igenom det finstilta noga innan ni skriver på. Riktigt dåligt kundbemötande därefter. De är helt enkelt bara ute efter dina pengar och tränger på tills du skriver ett avtal och därefter är man helt ointressant som kund hos de.
    Hänvisar till olika avdelningar och skyller ifrån sig utan att någon tar tag i ditt ärende och hjälper dig på riktigt.
    Riktigt dåligt av er Verisure. Hade faktiskt helt annan bild av er innan jag blev kund hos er.
    Ni borde ta bättre hand om era befintliga kunder
    Hej Soran! Tack för er feedback! Att ge korrekt information och ett gott kundbemötande är något som prioriteras högt inom Verisure så vi skulle gärna undersöka saken närmare för att gå till botten med vad som gått snett här. Skicka gärna ett mail till socialamedier@verisure.se med adressen där ert larm är installerat och nämn att ni skrivit till oss på Reco, då tar vi sedan saken vidare till berörda avdelningar. //Robert Verisure Hemlarm
  • johan k
    2018-12-13 Spontant omdöme
    Funkat bra till stor del i övrigt men hanteringen av batterier är dålig. Optimalt vore givetvis om de stod för batterierna. Inte helt orimligt med tanke på att man betalar en saftig månadsavgift. Nu vill de kränga sina egna batterier till överpris jämfört med marknaden. Säkert med bra marginal med tanke på volymerna de köper. Mjölkar extra med dyr frakt och fakturaavgifter. Droppen på moset är att de inte skriver ut vilken batteri-typ det är på sina hemsida. Handling säger mer än tusen ord.
    Hej Johan! Jag har fört er feedback vidare till berörd avdelning. Batterier räknas som en förbrukningsvara och ingår inte i de flesta avtal. Undantaget är om man har den högsta nivån av serviceavtal, där ingår även batterier. Kontakta oss gärna på 020-724365 om ni vill undersöka möjligheterna att inkludera det i ert avtal. //Robert Verisure Hemlarm
  • Dennis H
    2018-09-26 Spontant omdöme
    Larmet i sig har fungerat bra men nu när jag bestämt mig att gå en annan väg och avsluta larmet, då kommer montörerna hem till dig och ska skruva ner allt utan det du köpt över grundpaketet(Yale doorman & panel i sovrummet i mitt fall), så alla dessa tusenlappar var en installationskostnad, pengar i sjön.
    Du måste vara abonnent i 5 år först då får du behålla allt.
    Hej Dennis! Vi säljer våra larmpaket till subventionerade priser som ligger långt under deras verkliga värde. In i installationskostnaden räknas även teknikerns arbetstid och framkörning. Precis som de mobiloperatörer som säljer mobiltelefoner till förmånliga priser med abonnemang och bindningstid, så gör vi en investering i kunden i samband med installationen och uppstarten av kontraktet. Långa bindningstider passar dock dåligt i vår bransch, därför har vi valt att istället erbjuda tre månaders uppsägningstid på själva tjänsten. Men som du skrev så behåller vi dock äganderätten till larmkomponenterna de första 5 åren. Om man säger upp avtalet innan man äger komponenterna kan man köpa loss komponenterna om man så önskar. Villkoren för friköp finns här: https://www.verisure.se/frikop //Robert Verisure Hemlarm
  • David L
    2018-09-05 Spontant omdöme
    Har haft problem med larmet sedan april! Tekniker har varit på besök men problemet kvarstår. Senast fick jag sms att de skulle komma den 28 september men den 28 augusti ringde teknikern och meddelade att han stod utanför dörren! Olika bud på vad felet är och varje gång ska det vara åtgärdat men icke. Nu är det batterierna som behöver bytas och som kommer debiteras, varför bytade de inte dessa under någon av de tidigare besöken?! Känner att det är dags att kolla runt på alternativ. Så många gånger man tagit ledigt från jobb och så många gånger man blivit väckt av larmsignalen!
    Hej David! Riktigt beklagansvärt att du haft problem med larmsystemet och att detta ännu inte är löst. Återkom gärna till oss, antingen via ett PM på Facebook eller via Support på Mina Sidor, så tar vi dessa händelser vidare som ett reklamationsärende. //Cecilia Verisure Hemlarm
    2018-08-06 Spontant omdöme
    Har varit otroligt nöjd med Verisure i flera år men är nu sedan 1 månad tillbaks riktigt missnöjd. Det började med att våra uppkopplade yalelås som funkat i 2 år inte gick att öppna på knappsatsen. Som tur är hade jag möjlighet att öppna via appen, annars var det låssmed eller kofot som gäller. Inte fått någon förklaring varför det kan hända och får dålig support eftersom jag själv installerat låsen. Känns mycket osäkert att inte veta att man kan låsa upp sin egen dörr. Sedan ett par veckor får jag dessutom övervakningsfel på alla mina enheter med jämna mellanrum. Förklaringar från Verisure är allt från att jag använt felaktiga batterier, att renovering med verktyg pågår som stör till att det är byggnadsställningen runt huset som påverkar detta. Jag tycker att inget är logiskt och får ingen vidare hjälp. Serviceteknikerna kan inget om detta fel. Hela installationen känns riktigt skral och jag funderar allvarligt på att byta leverantör.
    Hej Peter! Låset är Yales produkt och vi kan därför inte ta ansvar för dess mekaniska funktioner. Jag rekommenderar att du vänder dig till återförsäljaren och forskar i om det finns någon materialgaranti att åberopa.
    Vi tittar gärna närmare på din fråga om övervakningsfelen, har du Facebook så återkom gärna i ett PM, bifoga din adress och hänvisa till vår konversation på Reco. //Cecilia
    2018-07-10 Spontant omdöme
    Usel kundservice. Vi är kunder som bara hamnat hos dem via deras uppköp av ”Trygga Hem” för några år sedan och skulle aldrig ha valt dem. Dom måste vi nu enligt dem få nya SIM-kort i larmet. Det är något som de väljer att göra för sin egen effektivitet. Ändå kan de inte säga när på dagen de kommer utan man måste vara hemma från jobbet en hel dag och bara vänta. Ingen ersättning för detta utgår heller. Vi har börjat se oss om efter en ny leverantör.
    Hej Catarina! Det är Sector Alarm som köpte "Trygga Hem" så jag misstänker att det är dem ni bör vända er till gällande detta. När Verisure bokar service är det för övrigt alltid en specfik tid på dagen som anges :) //Robert Verisure Hemlarm
  • Armend H
    2018-04-24 Spontant omdöme
    Hej!

Ett företag med bra idéer och mycket nytänk. Den stora anledningen till varför jag valde att bli kund hos Verisure för 3,5 år sedan. Valet stod mellan Sector Alarm och Verisure. MEN...

En stor besvikelse kring hanteringen av redan befintliga och lojala kunder. Likt andra företag sätter Verisure stor prioritet på nya kunder och glömmer bort dom som faktiskt stannar kvar. Jag påpekade detta för kundtjänst som menade att erbjudanden skulle komma för befintliga kunder och det gjorde det. Någon liten rabatt på någon enhet som jag inte har någon användning för, kommer inte ihåg vilken det var.

Den största anledningen till varför jag i skrivande stund har kontakt med Sector Alarm och funderingar på att gå över är detta. När vi blev kunder körde vi på största paketet då vi ville känna tryggheten eftersom vi hade haft inbrott tidigare. Jag tror att vi lade till över 6000 SEK på extra produkter förutom startpaketet. När jag noterar att Verisure har höjt min månadsavgift (utan förvarning eller information vid installation) ca ett år efter att vi har blivit kunder ville jag säga upp avtalet då det fanns bättre alternativ hos konkurrenten. Då får jag reda på att produkterna som jag betalat för (inte startpaketet) äger jag inte förrän det hår gått 2 år. Det skulle innebära att jag bortsett från startpaketet, som jag kan förstå att jag hyr och behöver lämna tillbaka, även måste lämna tillbaka produkterna jag själv betalat och som jag dessutom har betalat extra månadsavgift för att ha uppkopplat.

Jag krävde att de skulle ta tag i ärendet och kundtjänst lovade att säljaren skulle höra av sig. Detta var för 1 år sedan. Måste vara en väldigt upptagen säljare...
    Hej Armend! Tack för bra och ärlig feedback. Det är naturligtvis aldrig roligt att få negativ kritik men vi är tacksamma för att du hör av dig och ger oss en chans att bli bättre. Jag tror dock att det uppstått någon form av missförstånd kring hur avtalet är utformat gällande äganderätten av larmsystemet. Du är väldigt välkommen att kontakta oss via 020-7 24 365 eller Support på Mina Sidor för att reda ut begreppen. Vi sätter dig då även i förbindelse med vår kundvårdsavdelning. Önskar dig en fin dag! //Cecilia Verisure Hemlarm
  • Peter W
    2018-04-13 Spontant omdöme
    Min mamma avslutar sitt fasta telefonnummer. Verisure ringer mig och påtalar att man nu inte kan uppfylla sina åtaganden i och med att man inte har någon uppkoppling. Jag hade inte haft en tanke på det.
    -Hur löser vi detta då, frågar jag. Personen i fråga ger mig ett helt sjukt pris på att uppdatera larmet till ett GSM larm. Jag går in på nätet och får ett billigare pris om jag köper ett larm som ny kund. Jag påtalar detta för Verisure som säger att "jaa, så är läget". Så att uppgradera larmet, som kund till er sedan över 10 år, är dyrare än att bli helt ny kund?
    -OK, då säger jag upp mitt larm här och nu, svarar jag. Ja det kan du så klart göra säger en relativt ointresserad operatör.
    -Bra, tack och hej.
    Larmet är nerskruvat av mig och ligger i en kartong, men autogiro fakturor fortsätter att dras.
    Kundvård kallas detta Verisure. Nykundsbearbetning i all ära men det kan finnas en poäng i att värna om trogna kunder.
    Hej Peter! Jag förstår att du reagerar över detta och om du vill får du väldigt gärna kontakta vår kundservice (020-724365, öppet dygnet runt alla dagar i veckan) så kan vi granska vår hantering av detta ärende. Vi brukar nämligen ha förmånliga erbjudanden för befintliga kunder som befinner sig i just den situation som din mor hamnade i när fasta telefonin avslutades. //Robert Verisure Hemlarm
  • William W
    2018-04-04 Spontant omdöme
    Utan att tveka det bästa larmsystemet på marknaden, blir väldigt dyrt nu dock när avgifterna höjts. Blir dyrt att ha många produkter, först kostar det att köpa produkten sen tillkommer en ganska dyr månadskostnad, tråkigt. Ett maxtak hade gjort att man inte tvekat att köpa fler produkter.
    Hej William, tack för feedback! Kontakta oss gärna på 020-7 24 365 så ser vi över ditt abonnemang tillsammans med dig. //Cecilia Verisure Hemlarm
  • KAREL B
    2018-03-17 Spontant omdöme
    The alarm system works great, but the installation process was not what it should be: After having received an offer from a salesperson that came to our house, we agreed to an installation. The installation process (which I had to call for myself, they did not contact me after agreeing to the offer) went fine but when finished the installation person presented us with a much higher installation cost (1300kr more) and monthly fee (60kr more) than our offer listed. We objected to this of course, on which he called the salesperson's boss and that person simply told us "the salesperson was wrong so accept this new price with 2 months for free or we will take everything down again". This is not at all the level of professional service you would expect from a big company like Verisure.
    Hello Karel!

We apologize that you initially were given wrongful information regarding the price. As you state we should do better than that! Please contact our customer support at 020-724365 if you want us to further review the handling of your sale and installation.
    Verisure Hemlarm
    Hi again. I have been in contact with the sales agent and customer support the last days, and we are working on resolving this situation. I feel good with the solution proposed so I can say that I'm a happy customer again now :) Thanks for all the effort! KAREL B
    2018-02-01 Spontant omdöme
    Tjänsten som sådan är säkert bra, men prishöjningar och det faktum att det inte verkar finnas någon garanti på larmenheterna är uselt.
    OM en larmenhet (detektor) går sönder så finns det givetvis ingen garanti på den. Verisure's lösning på detta är att kunden ska teckna ett serviceavtal eller betala för en servicetekniker. Om man inte har ett serviceavtal så får man snällt betala för att byta ut en felaktig enhet (som borde vara ett garantiärende). Kostnaden är 750kr för att en servicetekniker ska åka ut. I denna kostnad ingår 15 min arbetstid, behöver serviceteknikern ytterligare tid så får man betala 350kr för varje 30-minuters period.

Summa summarum - för att få garanti på Verisure's produkter så ska konsumenten betala en extra avgift.

Toppen Verisure!!
    Hej Erik! Det du skriver stämmer inte. Vi lämnar alltid livstids garanti på våra komponenter så länge man är betalande kund, oavsett om man har serviceavtal eller inte. Köper man ett villalarm och tecknar ett nytt avtal så ingår alltid serviceavtal. Serviceavtalet i sin tur innebär att framkörning och arbetstid blir kostnadsfri för kunden om det gäller tekniska fel på larmet. I övriga fall får man rabatt på servicekostnaden. Vi vill självklart se över ditt ärende och följa upp vad som har hänt i ditt fall. Kontakta vår kundtjänst på 020 724 365 så hjälper vi dig. Verisure Hemlarm
    Hej,
    Vad är det som inte stämmer?
    Verisure tar ut en månadskostnad för serviceavtalet. För att Verisure ska åtgärda ett garantiärende (på produkter som har livstids garanti) så krävs det att kunden har ett sericeavtal eller så måste kunden betala för ett servicebesök. Om man inte har ett serviveavtal så är kostnaden 750kr för att en servicetekniker ska åka ut. I denna kostnad ingår 15 min arbetstid, behöver serviceteknikern ytterligare tid så får man betala 350kr för varje 30-minuters period.

För att Verisure ska åtgärda garantiärenden så kostar det för kunderna ......
    Erik W
    Verisures erbjudande låter ju toppen!
    ”Vi har livstidsgaranti på våra produkter, men för att få tillgång till garantin så ska du som kund betala en avgift”.

Dessutom så är ni VÄLDIGT restriktiva i vad kunderna själva får göra , vilket är en normal affärsidé på eftermarknaden.
    2018-01-31 Spontant omdöme
    Tragiskt !!!

Försöker bli av med säljarna som ringer hela tiden både till min fru och mig dessutom mailar febrilt.
    Ringde deras kundtjänst idag igen för 10de gången och bad dom sluta upp med detta
    har ringt 10 tal gånger under 2017 men inget har hjälpt.
    Hej Roland! Det låter inte bra. Skicka gärna ett mail till kundtjanst@verisure.se med vilket telefonnummer de ringer från och ditt nummer så ska vi undersöka det vidare och försöka hjälpa dig att få ett stopp på det hela. Verisure Hemlarm
    2017-12-14 Insamlad av företaget
    Vi har inget att märka på allt har varit toppenbra. Framförallt väldigt trevliga killar som har varit på plats och installerat och pratat för larmet. Även dom som vi har pratat på kundtjänst.
    Det är värt varje krona!!!! Vi har köpt villalarm och smartplugg.
    2017-12-13 Insamlad av företaget
    Jag tycker inte om att priset skall höjas från 2018 när jag bytte ut mitt gamla larm sas det ingenting om prishöjningar mitt gamla larm hade inga höjningar under den tid jag hade det där dåligt tycker jag
    Hej Lars Olof! Jag beklagar att du känner så! Om du vill att vi ser över ditt avtal får du gärna slå en signal till vår kundtjänst på 020-724365. Verisure Hemlarm