Peter W
skrev om
Verisure - Hus och Villalarm
Min mamma avslutar sitt fasta telefonnummer. Verisure ringer mig och påtalar att man nu inte kan uppfylla sina åtaganden i och med att man inte har någon uppkoppling. Jag hade inte haft en tanke på det.
-Hur löser vi detta då, frågar jag. Personen i fråga ger mig ett helt sjukt pris på att uppdatera larmet till ett GSM larm. Jag går in på nätet och får ett billigare pris om jag köper ett larm som ny kund. Jag påtalar detta för Verisure som säger att "jaa, så är läget". Så att uppgradera larmet, som kund till er sedan över 10 år, är dyrare än att bli helt ny kund?
-OK, då säger jag upp mitt larm här och nu, svarar jag. Ja det kan du så klart göra säger en relativt ointresserad operatör.
-Bra, tack och hej.
Larmet är nerskruvat av mig och ligger i en kartong, men autogiro fakturor fortsätter att dras.
Kundvård kallas detta Verisure. Nykundsbearbetning i all ära men det kan finnas en poäng i att värna om trogna kunder.
Läs mer
2018-04-14
Verisure Sverige
svarar Peter W
Hej Peter! Jag förstår att du reagerar över detta och om du vill får du väldigt gärna kontakta vår kundservice (020-724365, öppet dygnet runt alla dagar i veckan) så kan vi granska vår hantering av detta ärende. Vi brukar nämligen ha förmånliga erbjudanden för befintliga kunder som befinner sig i just den situation som din mor hamnade i när fasta telefonin avslutades. //Robert
Anders B
gillar detta