Alla kategorier Hemlarm Östergötland Linköping Verisure Verisure - Hus och Villalarm

Verisure - Hus och Villalarm

En del av Verisurewww.verisure.se

Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping — Visa karta

Verisure erbjuder desto mer än bara vanliga larm. Genom våra smarta larmfunktioner får du ett smart, uppkopplat och tryggt hem. Du kan larma av och på ditt hem direkt från telefonen, styra all belysning, få notiser när dina barn kommer hem och går och dessutom mäta allt från luftfuktighet till temperatur därhemma.

Bor du i villa? Då är det ett hemlarm speciellt anpassade för villor du ska ha. Vi har en rad olika larmpaket som passar för både enskilda villor och radhus. Kontakta oss för att få mer information om vilket paket som passar ditt hus, din planlösning och dina kvadratmeter bäst.

Läs vad 1108 kunder tycker om Verisure - Hus och Villalarm

• Kent A
    Kent A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi har inget att märka på allt har varit toppenbra. Framförallt väldigt trevliga killar som har varit på plats och installerat och pratat för larmet. Även dom som vi har pratat på kundtjänst.
    Det är värt varje krona!!!! Vi har köpt villalarm och smartplugg. Läs mer
  • Lars Olof N
    Lars Olof N skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Jag tycker inte om att priset skall höjas från 2018 när jag bytte ut mitt gamla larm sas det ingenting om prishöjningar mitt gamla larm hade inga höjningar under den tid jag hade det där dåligt tycker jag Läs mer
    2017-12-13 Verisure svarar Lars Olof N
    Hej Lars Olof! Jag beklagar att du känner så! Om du vill att vi ser över ditt avtal får du gärna slå en signal till vår kundtjänst på 020-724365.
    Anders   gillar detta
  • Nils W
    Nils W skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    I natt började brandvarnaren pipa för att batteriet behövde bytas. Jag gick då upp och tog ner den och skulle byta batteri. kort därefter ringde Verisure och meddelade att så fick man inte göra. Endast betrodda tekniker får byta batteri, detta ska meddelas i förtid och tid bokas in med tekniker efter att man godkänt deras kostnadsförslag. Dessutom så på grund av att jag tagit ned brandvarnaren utan att meddela så avbryts alla insatser från Verisure på larmet.

VAD? tänkte jag, är det alltså meningen att vi (med småbarn som behöver den lilla sömn man kan få) ska bli straffade för att vi själva byter batteri, eller ska vi låta den sitta uppe och pipa i 3-4 dagar?? Riktigt dåligt sätt av dem att försöka klämma ut några kronor till. Dessutom så var de på plats för mindre än 6 månader sedan och fixade larmet (då vi hade renoverat hemma). Men tydligen så kontrollerades inte batteri då trots att de sa att nu är allt bra.

Riktigt dåligt. Antingen får ni godkänna att man byter batteri själv, eller så får ni lösa det utan extra kostnad kan jag anse! Läs mer
    2017-12-06 Verisure svarar Nils W
    Hej Nils! Tråkigt att läsa om dina upplevelser och vi beklagar givetvis det inträffade. Återkom gärna till oss på 020 724 365 så får vi följa upp ärendet och se över hur vi kan hjälpa dig vidare.
    Anders   gillar detta
  • Anders Nilsson n
    Anders Nilsson n skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Tragist !!!!

försöker bli av med dom, dom ringer hela tiden, det kommer tonnvis med mail hela tiden.
    tråtts avregistrering kommer mail gång på gång Läs mer
    2017-12-04 Verisure svarar Anders Nilsson n
    Hej Anders! Det låter inte bra. Återkom till oss på 020 724 365 eller skicka ett mail till kundtjanst@verisure.se med dina uppgifter samt vilket telefonnummer vi har ringt från så ska vi omedelbart se över det.
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Initialt mycket bra intryck som gradvis har försämrats. Uttryckte vid införsäljningen intresse av att skalskydda hela huset men blev avrådd då man ju alltid kan komplettera senare. Har nyligen fått reda på att jag hade kunnat få ett tak på månadsavgiften om jag hade köpt allt vid samma tillfälle. Om jag nu skulle köpa ytterligare 15 enheter så skulle månadsavgiften bli betydligt högre. Dåligt att inte informera om detta! Läs mer
    2017-12-04 Verisure svarar Mikael N
    Hej Mikael! Beklagar det inträffade. Självklart borde du ha fått information om detta. Återkom gärna till vår kundtjänst på 020 724 365 så vi kan följa upp ärendet.
  • Johannes N
    Johannes N skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Välgjord sidan, intressant produkter Läs mer
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Det går snabbt och enkelt att få kontakt med er och att få svar på frågor.
    Vad innebär det för mig att ni har flyttat från Täby till västerort?
    Hoppas att jag får några betalningsfria månader då min dotter med familj ska flytta in i sitt hus i Täby den 12/12 i år. De ska låta installera Verisure larm. Jag har informerat er tidigare.
    Vänligen Birgitta Läs mer
    2017-11-24 Verisure svarar Birgitta L
    Hej Birgitta! För dig som kund förändras ingenting. Ditt serviceavtal och tillhörande villkor är de samma. Om du har rekommenderat din dotter så ska du få rekommendationsrabatten när din dotter har fått sitt larm installerat. Återkom annars till vår kundtjänst på 020 724 365 så kikar vi på det.
  • Robert J
    Robert J skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Allt är till belåtenhet från försäljning till installation. Det vi inte tycker om är att vi fick skriva massa namn och adresser till folk som vi trodde var intresserade och vi skulle då få kompensation. Men vi har hört bland våra vänner at ingen hört av sig det tycker vi är dåligt.
    Mvh Robert Johansson Läs mer
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra bemötande från början (för ca 12 år sedan) och från de servicemän som kommit och batterier mm. Vi uppgraderade för ett halvår sedan och allt fungerar bra. Vi har larm med kameror och brandvarnare. Allt har fungerat som vi förväntat oss. Läs mer
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Ser funkar bra. Än så länge har vi inte behövt använda anlänt än dörrlarmen Läs mer
  • ?
    ? skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Verisure fungerar utmärkt och tycks ha en bra service och uppföljning Läs mer
  • Ibrahim A
    Ibrahim A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Försäljaren och installatören var toppen,
    Dom förklara allt för oss
    Proffs👍 Läs mer
  • Ingvar A
    Ingvar A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi tycker att funkar bra och vi är nöjda. Läs mer
  • Christian L
    Christian L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra och trevlig. Kunden i centrum Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra bemötande.
    larmet har fungerat utan problem och jag är mycket nöjd så här långt. Läs mer
  • Sven S
    Sven S skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Ett vänligt och sakligt bemötande. De önskemål vi hade om montering och insalation, motsvarade våra önskningar. Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket gott bemötande från säljaren som lyssnade till mitt behov och hjälpte till mer än han la tyngd på att försöka sälja. Med andra ord inte en klassiskt ”påträngande” säljare. När jag väl valt det larmpaket som jag tyckte passade mina behov skickades en montör ut inom rimlig tid. Montören utförde ett klanderfritt arbete, och gjorde heller ingen stor grej av att jag under installationen kom med tillägg i det paket som jag beställt från början. Efter nån vecka började knappsatsen att skicka sabotagelarm, 2 dagar senare stod en tekniker utanför dörren och avhjälpte felet. Väggen där knappsatsen satt visade sig vara lite för mjuk, så sabotagekontakten på baksidan löste ut när man tryckte på knapparna. Knappsatsen flyttades till ny plats helt utan kostnad. Mycket nöjd med bemötandet från de olika instanserna på företaget. Larmanläggning som jag nu har är lättanvänd och jag har fullt förtroende för att den fungerar som det är tänkt. Det enda jag har ångrat med att skaffa hemlarm är att jag inte valde Verisure från början. Läs mer
  • Jan C
    Jan C skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mitt larm har fungerat bra hela tiden jag haft det. Det inger förtroende. Personalen som jag har pratat med har varit bra. Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra rådgivning att skräddarsy min lösning. Snabb och bra installation. Lätt arbetat och användar vänligt system. Trevlig personal. +++ Läs mer
  • Vittoria W
    Vittoria W skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Fick god kontakt från början och bra information. Huslarm installerades redan veckan efter och det gick snabbt och smidigt. Vi är nöjda. Har inte behövt ställa så mycket frågor. Kanske lite tips och mer instruktioner om hur man kan eller ska göra med vissa saker. Upplever att det är lite svårt/jag har inte riktigt läst på/sett hur man gör för att tidsinställa koder till tex städare etc.
    Helhetsbilden är positiv. Läs mer
  • Jochen K
    Jochen K skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Flyttade mitt larm från en villa till en annan och redan från början var man lyhörd för behov och önskemål. En tät kontakt och öppenhet ledde till affär och ännu en lyckad installation! Läs mer
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi hade ett annat larmföretag och kollade med Verisure. Då kom det en trevlig och duktig dam och demonstrerade deras larm. Det verkade så bra så vi bytte till Verisure. Efter en dryg vecka kom en trevlig och kunnig kille och plockade ned det gamla larmet och monterade det nya och hittills har det fungerat bra så vi är nöjda. Läs mer
    Verisure Sverige, Verisure gillar detta
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Trevlig säljare och trevlig installatör. Allt fungerar som det ska Läs mer
  • Magnus N
    Magnus N skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    fick stor hjälp när jag skulle byta larmet och installatören var kunnig Läs mer
  • Axel H
    Axel H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Nyinstallation av hemlarm.
    Kunnig säljare vid hembesök som inte tvingade på oss ”onödiga” produkter. Serviceminded installatör som tog den tid vi behövde för att lära oss larmet Läs mer
  • Hans R
    Hans R skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    I allra högsta grad kundorienterat och positivt bemötande.
    Jag var på väg att lämna Verisure för en konkurrent.
    Detta ändrade Verisures kontaktperson på genom sitt mycket professionella agerande tillsammans med Håkan i Höllviken.
    Jag är idag mycket tacksam för att vara kvar som kund hos Verisure och mycket nöjd med hur relationen har utvecklats! Läs mer
  • Jan G
    Jan G skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra bemötande hela tiden.
    Dock har det varit problem med vissa komponenter som bytts utan kostnad. Lite svårt för oss äldre att hantera datasystemet. Läs mer
  • Ulf C
    Ulf C skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Funkar som det ska, jättenöjd. Appen kanon. Läs mer
  • Claes B
    Claes B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra bemötande. Snabb montering och genomgång av larmet.
    Larmet fungerar bra enligt önskemål. Läs mer
  • Bengt R
    Bengt R skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Ja! Mycket bra bemötande men alla uppgifter som säljaren kom med var ej sanna! Kommer ej ihåg nu exakt vad det var!
    Överhuvud taget är det ett för dyrt larm! Men det funkar!
    Vi har köpt fler ”smartpluggar” men det är inte helt enkelt att ansluta dem!
    Tänkte ett tag att byta larmet men anslutningen, uppkopplingen kostar kosing!
    Vi borde få rabatt på detta abonnemang!
    400:- kr i månaden är på tok för dyrt! Läs mer
    2017-11-15 Verisure svarar Bengt R
    Hej Bengt! Tack för din feedback! Kontakta oss gärna på kundtjanst@verisure.se eller 020-724365 om du vill att vi granskar hur försäljningen gick till eller om det finns något annat vi kan göra för dig.
  • Göran L
    Göran L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Trevligt och korrekt bemötande vid första mötet då vi också bestämde nivå på tjänster och utrustning.

Bra och proffsig information i samband med installationen!

Efter installationen i juni har vi inte varit i kontakt med er och allt verkar fungera som det ska (vi har inte haft något ”skarpt läge”)

Mvh Göran Läs mer
  • Britt Louise T
    Britt Louise T skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Trevligt o kunnigt bemötande ingen tidsbrist - lugnt Läs mer
  • Natalie S
    Natalie S skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Jag är mycket nöjd för båda köp varor och tjänster!! ! Det mitt i semester tider, men företaget ställde upp sen på eftermiddag och efter arbetstid, suveränt! Anna som förde intonationen var helt underbart person, hade tålamod och hjälpe mig med allt jag behövde. Självklart för Verisure 5 av 5 betyg! Läs mer
  • Karl-georg J
    Karl-georg J skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Väldigt bra bemötande när vi fick hjälp med uppgradering av vårt larm. Vi är mycket nöjda och har rekommenderat Er till goda vänner samt arbetskamrater. Läs mer
  • Thorbjörn H
    Thorbjörn H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Installation larm i lägenhet.
    Mycket nöjd av både administration och tekniker Läs mer
  • Ulrika E
    Ulrika E skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Köpte ett komplett hemlarm med kameraövervakning, brandlarm och smartplugs. Bra bemötande från presentation till installation. Fick en smart kamera som bonus vilket är perfekt när man nu kan kolla sina hundar hemma.
    Kameradetektorn strulade för ett tag sedan, den larmade trots att inget hänt hemma. Snabbt kom en installatör och bytte ut den mot en ny.
    Det bästa är att jag kan övervaka, tända/släcka lampor och larma/larma av via app i mobilen.
    Uppskattar också att det direkt kommer sms/mail om jag har strömavbrott hemma, den infon hade jag inte fått annars.
    Även positivt att det direkt kommer ett sms om man själv råkat larma och larmar av inom några sekunder och ingen åtgärd från Verisure behövs.
    Jättenöjd hittills! Läs mer
  • Leif E
    Leif E skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra info från säljare och installatörer. Ger trygghetskänsla både när man är hemma och bortrest. Läs mer
  • Lennart S
    Lennart S skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Ett mycket proffsig företag. Inger förtroende. Läs mer
  • Rolf Å
    Rolf Å skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Det har fungerat bra från första kontakten till installation och skarpt läge.
    Säljaren kom och hjälpte oss lite extra så vi fick igång tekniken med smartplug osv. Mycket uppskattat av oss.

Så här långt är vi väldigt nöjda med Verisure som har levererat på bästa sätt. Läs mer
  • Siv G
    Siv G skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Fungerar utmärkt. Använder det både dag å natt. Det är en trygghet att ha er . 👍 Läs mer
  • Pierre S
    Pierre S skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra frågade vad jag var utefter och kom med förslag Läs mer
  • Göte A
    Göte A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Service är under all kritik! Har väntat 4 dagar att få felet lagat. Läs mer
    2017-11-14 Verisure svarar Göte A
    Hej Göte. Tack för din återkoppling. Vänligen kontakta oss på 020-7 24 365, så ska vi hjälpa dig med din servicebokning.
  • Yvonne C
    Yvonne C skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket trevligt bemötande av både säljare och installatör. Läs mer
  • Peter Å
    Peter Å skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Enligt önskemål.
    Korrekta och förtroendeingivande.
    De uppfyller mina förväntningar väl. Läs mer
  • Jan Erik A
    Jan Erik A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra installation av villalarm. Läs mer
  • Kristian L
    Kristian L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Gott bemötande på alla sätt! Trevlig person som installerade larmet och beskrev hur det fungerar. Gott bemötande då vi blivit uppringda pga glömt larma av (hände särskilt i början då ovanan var stor!). Har sedan dess inte behövt mer hjälp! Läs mer
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Ett i genomgående positivt kunnigt bemötande ifrån webbsidan till säljaren som kom på hembesök och hela vägen till den riktigt proffsiga teknikern som slutligen monterade och aktiverade vårt villalarm. Läs mer
  • Bertil H
    Bertil H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra första kontakt med en teknisk kompetent säljare. Enkel hantering av larm. Bra med uppkopplade brandvarnare och vattenvärmare. Läs mer
  • Sverker A
    Sverker A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Installerade första larmet 2007. Detta uppgraderades i maj 2017. Flytt av larmet till ny bostad i oktober 2017. Alla kontakter samt frågor har hanterats utmärkt med snabb handläggning. Installatörer var också mycket trevlig samt informativ med all info som skulle lämnas. Läs mer
  • Paal S
    Paal S skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Selgeren av produktet ga god informasjon da vi diskuterte aktuelle løsninger for vår fritidsbolig. Installatøren var flink til å forklare om de ulike komponentene som inngikk i pakken vi installerte, og dette gjorde at vi umiddelbart ble fortrolige med hvordan larmsystemet fungerer. Vi har også fått god hjelp hos Verisure sitt kundesenter når noe har vært uklart for oss, eller når vi har fått feilmelding på hovedenheten (bare skjedd en gang med feilmelding). Läs mer

Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping