Alla kategorier Hemlarm Östergötland Linköping Verisure Verisure - Hus och Villalarm

Verisure - Hus och Villalarm

En del av Verisurewww.verisure.se

Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping — Visa karta

Verisure erbjuder mer än bara ett vanligt larm, med vår smarta funktionalitet får du ett uppkopplat smart hem. Du kan larma av och på direkt från mobilen, styra belysning, få notiser när barnen kommer hem, mäta temperatur och luftfuktighet, m.m.

Läs vad 789 kunder tycker om Verisure - Hus och Villalarm

• Eva R
    Eva R skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi hade Falck och blev överflyttade till Verisure, vi har felanmält att en branddetektor inte larmar till Verisure utan enbart tjuter i huset, det har jag gjort totalt fyra gånger och efter den tredje gången då det gått mer än en månad, ringde vi och sa upp Verisure.
    Då lovade kundtjänst att uppsägningsdatum skulle bli den dag första felanmälan gjordes. Tio minuter efter det samtalet ringde en tjej och sa att felet var åtgärdat. Det kom en uppsägnings bekräftelse och datumet var inte alls det som kundtjänst lovat, men nu trodde vi att allt fungerade iallafall och vi kände oss lugna, men ack så var det inte.
    Idag kom det lite för mycket ånga ur ugnen och larmet gick igen ....ingen ringer från Verisure och larmkillen säger att det inte syns hos dem och ska felanmäla samma fel ...Igen!!
    Detta är inte ok, vi betalar ändå för att kunna känna oss säkra att om något händer när vi inte är hemma ska allt funka.
    Vi ska byta företag och kommer att vara tvungna att betala Verisure till september, känns riktigt dåligt.
    2017-07-17 Verisure Sverige svarar Eva R
    Hej Eva!
    Detta låter inte bra, hör av dig till oss direkt på teknisksupport@verisure.se så ska vi hjälpa dig.
  • Eric J
    Eric J skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Hej!

Jag satt med en säljare från Verisure i Örebro på andra sidan matbordet i mitt nyinflyttade hem och hade innan mötet läst på lite enligt ett test som genomförts på sidan PC för Alla.

En tidning och websida som jag tycker ändå är ganska gedigen och ofta bra grundliga tester. Ett stycke ur texten gällande testet av Verisure lyder: "Grundpriset är relativt högt jämfört med konkurrenterna, men då ingår också en extra rökdetektor samt direct-enheten. Dessutom gör den lägre månadskostnaden att priset i längden jämnar ut sig. Värt att tänka på att du inte köper ditt system, det är en ren abonnemangstjänst."

När jag sa detta så kontrar säljaren med att detta inte stämmer och att man faktiskt köper systemet, visst det kan ha skett en förändring i Verisure's avtal sen den 27e maj 2017 som testet genomförts men jag tycker ändå att det känns riktigt uselt att man ska känna detta tvivel och näst intill känslan att säljaren i fråga hade inställning att dealen var redan klar innan hen ens kommit hem till mig.

Att nämna var väl att man ställde säljaren mot väggen rejält i och med att man byggt ett intelligent hus där alla funktioner som Verisure utmärker sig med finns redan hos mig, och är mycket bättre. En standard kallad KNX. Det fanns med andra ord inga säljargument att hämta hos mig.

Kanske en dålig säljare, eller enbart dåligt informerad. I vilket fall så kommer jag aldrig rekommendera Verisure till en vän. Punkt.
    2017-07-17 Verisure Sverige svarar Eric J
    Hej Eric, tråkigt att höra om intrycket du fått av Verisure.

Huruvida man äger sin utrustning beror på hur länge man varit betalande kund. Mer detaljerad information runt detta finns att läsa på www.verisure.se/frikop

Om ert hushålls redan investerat i ett KNX System, så är det möjligen fel av vår säljare att just fokusera på våra funktioner för ett smart hem, så som Verisure Smart och så vidare.

Inbrott och brandskydd för privata hem är vårt främsta område, vilket vi även är ledande för inom Europa. Det är vad vår säljare borde fokuserat inom när han / hon besökte dig.

Önskar er en trevlig dag!
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Så här långt jättebra och snabb service. Bestämde oss för larm i mitten av juni, installation innan semestern, kan inte bli bättre. Får återkomma efter ett tag för att se hur eventuella larm med mera följs upp. Det har sett litet "knackigt" ut på de senaste rekommendationerna...?
  • Frank L
    Frank L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Usel service och otrevliga mellanchefer. Vd:n Mattias svarar inte och de hävdar in absurdum att de är: "Norra Europas största larmföretag". Eftersom konkurrensen är så dålig i ett så pass litet land som Sverige så kan de strunta i att engagera sig i enskilda kunders problem med tjänsten. De har speciellt anställd personal som svarar på låga betyg och missnöjda recensioner.

Så länge man har en bra tjänstebil och schysst lön och aktiekursen går bra så fungerar det...

Företaget känns inte som Ikea och Clas Ohlson (som bryr sig om kunderna). Jag misstänker att det är något riskapitalbolag med otydlig ägarstruktur och höga aktienoteringar i fokus.

Jag kan som kund inte rekommendera VERISURE AB till någon.

Mycket dyrt och usla uppbindningstider också!
    2017-07-19 Verisure Sverige svarar Frank L
    Hej Frans!

Vad tråkigt att du upplever oss på det viset.
    Du får gärna kontakta oss för att berätta mer om vad det är som hänt och som gör att du känner så.

Vi är annars stolta över vår höga kundnöjdhet och de lovord vi får från våra kunder dagligen.

Frans- ta gärna ta kontakt med vår kundtjänst på 020-724365 och fråga efter arbetsledningen.
    Eva R gillar detta
  • John B
    John B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Jag fick ett telefonsamtal i min mobil ang mitt larm. Operatören ringer till mej och säger att mitt brandlarm har löst ut. Blev lite svett i pannan. Hade inte ett samtal till brandkåren varit på sin plats? Man betalar ganska mycket pengar per månad för att dom ska ringa och säga att brandlarmet har löst ut. Mycket dåligt Securitas
    2017-06-12 Verisure Sverige svarar John B
    Hej John!
    Mycket spelar in när räddningstjänst ska kontaktas vid brandlarm, har du inte fått någon förklaring eller genomgång av händelsen tillsammans med oss är du välkommen att ringa oss på 020 7 24 365 så ska vi reda ut vad som har hänt.
  • Annika R
    Annika R skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Kontakt med Verisure säljare idag 27 Maj.
    Du måste köpa inbrottslarm med brandskydd om du bor i lägenhet men ej i villa ?
    Ringde upp o pratade med annan säljare. Först sa han samma sak men efter ett tag så gick det bra ett köpa bara inbrottslarm.
    Detta var efter det jag sagt att jag kommer kontakta någon högre på huvudkontoret.

Så jävla dåligt. Vilken dålig stil.
    2017-05-29 Verisure Sverige svarar Annika R
    Hej Annika!

Vi har ett lägenhetspaket som lämpar sig för lägenheter, generellt sett kommunicerar vi inte ut andra paket i och med att kunden får en högre månadskostnad och mister serviceavtal, inre tjänst med nyckelförvaring samt brandskydd.

Men vi givetvis ska lägga upp bägge alternativen om det efterfrågas.
  • Robin  T
    Robin T skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Verisure är skit rentutsagt, det enda dom är bra på är att höja priser..
    2017-05-29 Verisure Sverige svarar Robin T
    Hej Robin! Ta gärna kontakt med oss på telefon 020 7 24 365 så ska vi hjälpa dig med ditt ärende.
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Har skrivit under Henrik W - "rekommendation 781"

Jag har försökt kontakta Verisure via "mina sidor".

Ingen kontakt via "mina Sidor" eller direkt - spärrat på Verisure "mina sidor" och kan ej logga in på Reco.

No comments.
    2017-05-09 Verisure Sverige svarar Henrik W
    Hej Henrik! Slå oss en signal på 020 7 24 365 så ska vi hjälpa dig.
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi har varit nöjda kunder i Securitas Direct/Verisure i ca 10 år tills för en vecka sedan.

Inbrottslarm den 26:e april kl 12:16
    Telefonsamtal från Verisure kl 12:23 som jag inte kunde ta emot
    SMS från Verisure kl 12:24 "Vi har försökt nå er efter ett larm på in/utpasseringszon Grovköksdörr XXXXvägen. Ingen ytterligare åtgärd vidtas./Verisure".
    What ?????
    Jag fick slänga mig i bilen för att åka hem och kolla huset.

Jag fick igår 2017.05.03 en mail där Verisure bad mig fylla i hur fantastiskt nöjd jag var med Verisure's senaste larminsats. Jag satte en nolla och kunde fylla i telefonnummer om någon från Verisure kunde få kontakta mig,
    Inte ett ljud.

Har väl betalat 6.000-7.000 för prylarna för knappt 3 år sedan, men det finns inget annat att göra än att byta larmbolag. Nej - jag är inte "Verisure" - jag är "Very unsecure" för ni skiter i att kolla utlösta larm.
    2017-05-12 Fredrik A svarar Henrik W
    Hej Henrik! Ledsen för att jag är sen att återkoppla till dig, och att du är besviken med vår åtgärd. När det gäller vår undersökning just efter larm är vi noga med att återkoppla kunder som uttrycker missnöje. Det är därför min förhoppning att vi har fått kontakt med dig den vägen och att du har fått en förklaring till hanteringen av ditt larm. Om du saknar kontakt får du gärna återkomma till oss på kundtjanst@verisure.se eller 020-724365.
  • Frederick  L
    Frederick L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Har Securitas Direct / Verisure i Spanien och även om det är olika länder så delar de samma namn och då borde de även dela samma förtags profil. Vad ni än gör så skaffa inte Securitas direct / Verisure i Spanien för det är sedan omöjligt att överlåta till någon annan eller bli av med. De säljer in larmet med försäkring att det är lätt att överlåta om man skulle flytta vilket visar sig vara helt omöjligt och en djungel av dokumentation som ingen kan hantera. Spanska Securitas direct verkar helt missuppfattat nyttan med överlåtelse då de i och med det får en ny kund samt att den gamla kunden troligtvis skaffat ett nytt Larm. Nu får de i stället två missnöjda på sikt före detta kunder.
    2017-04-04 Fredrik A svarar Frederick L
    Hej Frederick! Det är intressant att höra dina reflektioner kring de erfarenheter du har gjort med oss i Spanien. Som du kanske vet har vi ett helt annat upplägg här i Sverige - här erbjuder vi överlåtelse till nya inflyttade och ett riktigt bra erbjudande om nytt larm till den som flyttar. Skulle du inte vara klar med ditt kundförhållande med våra kollegor i Spanien får du gärna återkomma så att vi kan assistera dig i dialogen.
  • Ulla A
    Ulla A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra bemötande o hjälp vid installationer o tel.kontakter
  • Carin B
    Carin B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Känns som att Verisure följer upp aktiverade larm lite lättvindigt ( i Malmö i alla fall). Vore bra om de ringde upp & kollade så att allt verkligen är OK.
    2017-02-16 Verisure Sverige svarar Carin B
    Hej! Ta gärna kontakt med vår kundtjänst så ska vi förklara hur vi larmhanterar.
  • Hans A
    Hans A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Skulle vilja ha lite mera grejer i telefon. Men jag är inte man att fixa detta. Skulle vilja fördjupa mig mer. 👍🏻
    2017-02-15 Verisure Sverige svarar Hans A
    Hej Hans!
    Ta kontakt med oss genom Support-funktionen på Mina Sidor eller i appen alternativt ring på 020 7 24 365 så ska vi hjälpa dig.
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Verisure har trevlig personal och har alltid svar på frågorna. Allt de installerat har fungerat perfekt äver med hund som rör sig i huset. Att slå av och på lamporna med app fungerar också utan problem.
    Det ger trygghet att vara kund hos Verisure.
  • Ralf B
    Ralf B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra installatör/tekniker och ett larm som är lätt att använda och har det mesta, även vattendetektor.
  • Lars B
    Lars B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Det ringde på ytterdörren och det var säljare. Jag tackade först nej men gick ut och ropande tillbaka honom för han var inte som många andra säljare, påstridig och övertalande. Det slutade med att i bytte ut vårat tidigare fungerande larm som ringde upp familjemedlemmarna och inte gick till en larmcentral.
    Vad gör man om man sitter långt hemifrån? Ringer en vän som inte svarar.
    Den trygghet vi känner att man kan larma både när man är borta och hemma är obeskrivlig. Vi tror dessutom att bara skylten som sitter vid entrédörrarna och Verisures goda rykte skrämmer bort objudna gäster.
  • Lars B
    Lars B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bemötandet var mycket bra och installationen av larm i vår villa gjordes på
    ett perfekt och smidigt sett. Info om hur det skulle skötas gick mycket smidigt och
    Verisure i Danderyd kan mycket varmt rekommenderas, vilket jag också gör så
    snart jag pratar larm med andra.
  • Jonas
    Jonas skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bara rosor vänligt bemötande occ mycket bra service
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Har fungerat bra från första stund. Trevligt bemötande från säljare och installatör. Den enda jag kan ha synpunkter på är att appen ibland tar väldigt lång tid på sig att svara. Kan ibland ta 20-30s innan jag får en kvittens att larmet är avstängt. Och jag har mycket god mobiltäckning.
  • Anders B
    Anders B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Funkar perfekt inga problem, är helnöjda!
  • Annika B
    Annika B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra info samt service .ett mycket tryggare hem med detta larmsystem.
    Brandlarm,kamerabevakning samt trygghetslarm gör vår vardag tryggare..
    Appen gör det enkelt att hålla koll när man är bortrest.
    Vi är helnöjda med allt
  • Mattias B
    Mattias B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi är supernöjda med Verisure och deras sätt att hantera kunder.
    Trevlig och hjälpsam personal som svarar i telefon.
    Larmet har räddat oss från inbrott en gång.
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra produkter och trevlig installatör
  • Astrid N
    Astrid N skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Är nöjd med såväl bemötande, som utrustning.
    När jag fått igång larmet ofrivilligt har ni ringt upp mig snabbt.
  • Peter A
    Peter A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Beställning av uppgradering av larmvar väldigt stökigt. Mycket missförstånd, fel pris I offert osv.
    2017-02-09 Verisure Sverige svarar Peter A
    Hej Peter! Jag beklagar att det uppgraderingen blev stökig.
    Har allting ordnat sig nu?
    Kontakta oss gärna på kundtjänst annars så ska vi hjälpa dig.
  • Ulla-britt A
    Ulla-britt A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Har haft larmet i flera år. År 2016 slopade jag min marktelefon och har endast mobiltelefon. I samband med detta uppgraderades mitt befintliga larm. Killen som installerade var trevlig och hjälpsam. Hade stor kunnighet.
    Jag känner mej trygg att ha ett larm som fungerar.
  • Stig G
    Stig G skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Har varit kund sedan 90talet och har bara positiva upplevelse
  • Berit A
    Berit A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    efter lite korrigring, ftytt av tel.nr. flytt av larmet. i övrigt,ja det funkar väl vid behov.
    mycket pengar pr. månad.
  • Ulla A
    Ulla A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra och snabbt svarstid
  • Robert B
    Robert B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    bra, enkelt, väldigt familjevänligt, alla klarar av det
  • Rolf B
    Rolf B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    bra bemøtande ,trevlige personer
  • Britt Inger A
    Britt Inger A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra har inte haft några problem.
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Fungerar klockrent. Tyst och smidigt när allt är som det ska, snabb kontakt när det larmar. Teknikutveckling i framkant i branschen.
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra!
  • Joacim A
    Joacim A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Riktigt bra larm. Funkar perfekt. Bra att kunna styra i mobilen oxå.
  • Claes B
    Claes B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Har haft larm sedan länge och fick god hjälp då vi hade inbrott för ett antal år sedan. Vi var utomlands och väktaren tog kontakt och kunde konstatera att man brutit sig in genom ett takfönster varefter hon kallade på polis. Min son kunde komma till plats och släppa in polisen och allt fungerade bra. Eftersom vi var nöjda med företaget valdes detta då vi i början på förra året bytte till ett nytt och mer modernt larm.
  • Lena B
    Lena B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi är jättenöjda, bemötandet, installation och löpande har varit mycket bra. Inget att klaga på.
  • Anders A
    Anders A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra bemötande och hjälp samt god serviceanda
  • Kent B
    Kent B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra installation. Snabb respons när något händer. Snabbt byte av larmenheten vid ytterdörren när den gick sönder. Bra telefon support, men hög månadskostnad.
    Har köpt till ytterligare 3 smartplugs.
    Hittills nöjd.
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Köpte larmet och fick det monterat snabbt och smidigt. Placeringen på en kamera vart inte så bra så att vi fick flera falsklarm när hunden sprang runt. (spegelbild) åtgärdades utan problem. Senare så skulle jag byta dörr och då behövde en tekniker kontrollera installationen igen, även fast det är samma procedur som att byta batteri vilket vi får göra själva. Vidare så är inte av-larmningen med brickorna så effektiv så att det kan dröja upp till 15-20 sekunder och flera försök innan det blir av-larmat. (mitt tidigare konkurrents av-larmning var mycket mer effektiv) Överlag så fungerar larmet klockrent och det är en väl fungerande app till detta.
  • IOliwer H
    IOliwer H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Fungerar kanon bra. Aldrig haft några bekymmer. Skulle en gång montera ner systemet för renovering och glömde då att aktivera renoveringsläget. Två sekunder senare så ringde Verisure upp mig och frågade vad som hände. Med andra ord så har dem fullkoll på mitt hus och det känns tryggt för familjen. Varje natt aktiverar vi skalläget som larmar nedanvåningen och vi är då trygga på ovanvåningen.

Kan varmt rekommendera detta system. Kanske högre pris än konkurrenter men när det kommer till hack och andra intrång så har dem andra inget att sätta emot Verisures kryptering.

Hoppas denna rekommendation hjälper dig att välja.
  • Lars A
    Lars A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra bemötande från första stund, Inga problem att få saker fixade. Larmet fungerar mycket bra
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Grymt bra service, Känsla av trygghet om något skulle hända. Känner mig säker att min familj är trygg när jag inte är hemma.
  • Jörgen C
    Jörgen C skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Utmärkt!
    Förutom det faktum att jag tvingas skriva 30 tecken.
  • Gun B
    Gun B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Det var en trevlig man som installerade larmet. Men tyvärr fungerar inte smarplugg
    2017-02-02 Verisure Sverige svarar Gun B
    Hej Gun! Tack för rekommendationen och för bra återkoppling. Ring oss gärna på 020-7 24 365 eller kontakta oss på kundtjanst@verisure.se så hjälper vi dig få ordning på din Smart plug.
  • Eric B
    Eric B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi är nöjda med vårt villalarm och använder det flitigt.
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi är mycket nöjda med vårat villalarm.
  • Jörgen A
    Jörgen A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Det känns tryggt att ha ett larm från Er.
  • Gunnar A
    Gunnar A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Larmet har fungerat bra hittills och bemötandet har varit bra. Vi har bara haft larmet ett år.
  • Christer B
    Christer B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Eftersom inga problem uppstått så är allt väl.
    Bra att kunna kontrollera med appen.

Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping