Verisure - Hus och Villalarm

En del av Verisurewww.verisure.se

Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping — Visa karta

4.5 i betyg av av 1119 omdömen
Verisure erbjuder desto mer än bara vanliga larm. Genom våra smarta larmfunktioner får du ett smart, uppkopplat och tryggt hem. Du kan larma av och på ditt hem direkt från telefonen, styra all belysning, få notiser när dina barn kommer hem och går och dessutom mäta allt från luftfuktighet till temperatur därhemma.

Bor du i villa? Då är det ett hemlarm speciellt anpassade för villor du ska ha. Vi har en rad olika larmpaket som passar för både enskilda villor och radhus. Kontakta oss för att få mer information om vilket paket som passar ditt hus, din planlösning och dina kvadratmeter bäst.

Läs vad 1119 kunder tycker om Verisure - Hus och Villalarm

• 2019-09-30

Christoffer Gustav A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Riktigt uselt företag som mjölkar pengar på allt.
    Skaffa verisure är som att kasta 15 000 i sjön. Sen kommer alla månader med avgifter på där... det är lätt att vara efterklok men betala 15 000 för grejerna sen om man säger upp det tar dom tillbaka allt utan att du får en krona för det. Så här i efterhand har jag fattat att man bara hyr grejerna till larmet men då förstår jag inte riktigt varför man ska betala för att installera plus en månadskostnad.
    Jag skulle inte rekommendera att man tar ett verisure larm. Läs mer
  • OSKAR L

2019-09-23

OSKAR L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Helt klart det modernaste larmet och därmed i väldigt hög säkerhetsklass. Ett larm man även har egenvärde av pga funktioner att använda i vardagen som gör det prisvärt. Läs mer
    OSKAR L gillar detta
  • 2019-09-06

Elisabeth M skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Skulle få till en överlåtelse av larmet från tidigare ägare. Verisure lovade att komma direkt vid övertagandet. Vi räknade då med samma vecka vi fick huset. Men nej, fick tid två veckor senare. Så där stod vi med ett olarmat hus som vi knappt kunde låsa då det är integrerat i larmsystemet.

Tiden avbokades dessutom av verisure och de erbjöd tid ytterligare två-tre veckor senare. Väl på plats bytte teknikern batterier, han hade ingen koll på utrustningen i övrigt. Den utlovade genomgången av hur larmet, appen och alla komponenter var bristfällig. Bud på att den uteblev helt. Sammankopplingen mellan dörr och larm fungerar fortfarande inte. Det vi har fått att fungera är vår egen förtjänst av många timmars läsande i manualer och på forum.

Ringer således och klagar på teknikern som varit hos oss. De lägger upp ett ärende och tar tre dagar på sig innan de ringer upp för att lösa problemet. Erbjuder en tid tre veckor fram i tiden när det ska komma en ny tekniker.

Då har vi haft huset i nära två månader innan allt förhoppningsvis blir löst. Utöver detta kan nämnas att teknikern på plats hos oss inte hade någon koll på några siffror eller vad som var avtalat. Kan tycka att det är minimumkunskap när man åker ut till en kund.

Skulle inte rekommendera verisure till någon i nuläget. Håll er härifrån, spara era pengar, köp ett basebollträ istället. Läs mer
  • 2019-04-18

DENNIS B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Fick en offert via hemsidan och hamnade då i Verisures kundregister. Sedan dess blir jag uppringd och sms:ad hela tiden. Trots att jag har förklarat att jag inte är intresserad och vill bli avregistrerad så skiter de blankt i detta och ringer gång på gång.
    Mycket oseriöst och respektlöst företag som inte förstår vad "nej" betyder. Läs mer
    2019-04-18 Verisure Sverige svarar DENNIS B
    Hej Dennis! Vi beklagar att denna upplevelse inte blev bra. Kontakta oss gärna på socialamedier@verisure.se så ser vi till att få dina uppgifter borttagna ur våra register. //Cecilia
    2019-04-18 DENNIS B svarar Verisure Sverige
    Har kontaktat er via mail, då får vi hoppas att det fungerar denna gång.
    Omdömet ändras när jag inte har hört av er på några år.
  • 2018-12-18

soran a skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Oseriöst företag! Skickar ut sina säljare som ger helt fel information än det som gäller. Så läs noga igenom det finstilta noga innan ni skriver på. Riktigt dåligt kundbemötande därefter. De är helt enkelt bara ute efter dina pengar och tränger på tills du skriver ett avtal och därefter är man helt ointressant som kund hos de.
    Hänvisar till olika avdelningar och skyller ifrån sig utan att någon tar tag i ditt ärende och hjälper dig på riktigt.
    Riktigt dåligt av er Verisure. Hade faktiskt helt annan bild av er innan jag blev kund hos er.
    Ni borde ta bättre hand om era befintliga kunder Läs mer
    2018-12-19 Verisure Sverige svarar soran a
    Hej Soran! Tack för er feedback! Att ge korrekt information och ett gott kundbemötande är något som prioriteras högt inom Verisure så vi skulle gärna undersöka saken närmare för att gå till botten med vad som gått snett här. Skicka gärna ett mail till socialamedier@verisure.se med adressen där ert larm är installerat och nämn att ni skrivit till oss på Reco, då tar vi sedan saken vidare till berörda avdelningar. //Robert
  • johan k

2018-12-13

johan k skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Funkat bra till stor del i övrigt men hanteringen av batterier är dålig. Optimalt vore givetvis om de stod för batterierna. Inte helt orimligt med tanke på att man betalar en saftig månadsavgift. Nu vill de kränga sina egna batterier till överpris jämfört med marknaden. Säkert med bra marginal med tanke på volymerna de köper. Mjölkar extra med dyr frakt och fakturaavgifter. Droppen på moset är att de inte skriver ut vilken batteri-typ det är på sina hemsida. Handling säger mer än tusen ord. Läs mer
    2018-12-19 Verisure Sverige svarar johan k
    Hej Johan! Jag har fört er feedback vidare till berörd avdelning. Batterier räknas som en förbrukningsvara och ingår inte i de flesta avtal. Undantaget är om man har den högsta nivån av serviceavtal, där ingår även batterier. Kontakta oss gärna på 020-724365 om ni vill undersöka möjligheterna att inkludera det i ert avtal. //Robert
  • David L

2018-09-05

David L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Har haft problem med larmet sedan april! Tekniker har varit på besök men problemet kvarstår. Senast fick jag sms att de skulle komma den 28 september men den 28 augusti ringde teknikern och meddelade att han stod utanför dörren! Olika bud på vad felet är och varje gång ska det vara åtgärdat men icke. Nu är det batterierna som behöver bytas och som kommer debiteras, varför bytade de inte dessa under någon av de tidigare besöken?! Känner att det är dags att kolla runt på alternativ. Så många gånger man tagit ledigt från jobb och så många gånger man blivit väckt av larmsignalen! Läs mer
    2018-09-06 Verisure Sverige svarar David L
    Hej David! Riktigt beklagansvärt att du haft problem med larmsystemet och att detta ännu inte är löst. Återkom gärna till oss, antingen via ett PM på Facebook eller via Support på Mina Sidor, så tar vi dessa händelser vidare som ett reklamationsärende. //Cecilia
  • 2018-08-06

Peter Å skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Har varit otroligt nöjd med Verisure i flera år men är nu sedan 1 månad tillbaks riktigt missnöjd. Det började med att våra uppkopplade yalelås som funkat i 2 år inte gick att öppna på knappsatsen. Som tur är hade jag möjlighet att öppna via appen, annars var det låssmed eller kofot som gäller. Inte fått någon förklaring varför det kan hända och får dålig support eftersom jag själv installerat låsen. Känns mycket osäkert att inte veta att man kan låsa upp sin egen dörr. Sedan ett par veckor får jag dessutom övervakningsfel på alla mina enheter med jämna mellanrum. Förklaringar från Verisure är allt från att jag använt felaktiga batterier, att renovering med verktyg pågår som stör till att det är byggnadsställningen runt huset som påverkar detta. Jag tycker att inget är logiskt och får ingen vidare hjälp. Serviceteknikerna kan inget om detta fel. Hela installationen känns riktigt skral och jag funderar allvarligt på att byta leverantör. Läs mer
    2018-08-07 Verisure Sverige svarar Peter Å
    Hej Peter! Låset är Yales produkt och vi kan därför inte ta ansvar för dess mekaniska funktioner. Jag rekommenderar att du vänder dig till återförsäljaren och forskar i om det finns någon materialgaranti att åberopa.
    Vi tittar gärna närmare på din fråga om övervakningsfelen, har du Facebook så återkom gärna i ett PM, bifoga din adress och hänvisa till vår konversation på Reco. //Cecilia
  • 2018-07-10

Catrin J skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Usel kundservice. Vi är kunder som bara hamnat hos dem via deras uppköp av ”Trygga Hem” för några år sedan och skulle aldrig ha valt dem. Dom måste vi nu enligt dem få nya SIM-kort i larmet. Det är något som de väljer att göra för sin egen effektivitet. Ändå kan de inte säga när på dagen de kommer utan man måste vara hemma från jobbet en hel dag och bara vänta. Ingen ersättning för detta utgår heller. Vi har börjat se oss om efter en ny leverantör. Läs mer
    2018-07-11 Verisure Sverige svarar Catrin J
    Hej Catarina! Det är Sector Alarm som köpte "Trygga Hem" så jag misstänker att det är dem ni bör vända er till gällande detta. När Verisure bokar service är det för övrigt alltid en specfik tid på dagen som anges :) //Robert
  • Armend H

2018-04-24

Armend H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Hej!

Ett företag med bra idéer och mycket nytänk. Den stora anledningen till varför jag valde att bli kund hos Verisure för 3,5 år sedan. Valet stod mellan Sector Alarm och Verisure. MEN...

En stor besvikelse kring hanteringen av redan befintliga och lojala kunder. Likt andra företag sätter Verisure stor prioritet på nya kunder och glömmer bort dom som faktiskt stannar kvar. Jag påpekade detta för kundtjänst som menade att erbjudanden skulle komma för befintliga kunder och det gjorde det. Någon liten rabatt på någon enhet som jag inte har någon användning för, kommer inte ihåg vilken det var.

Den största anledningen till varför jag i skrivande stund har kontakt med Sector Alarm och funderingar på att gå över är detta. När vi blev kunder körde vi på största paketet då vi ville känna tryggheten eftersom vi hade haft inbrott tidigare. Jag tror att vi lade till över 6000 SEK på extra produkter förutom startpaketet. När jag noterar att Verisure har höjt min månadsavgift (utan förvarning eller information vid installation) ca ett år efter att vi har blivit kunder ville jag säga upp avtalet då det fanns bättre alternativ hos konkurrenten. Då får jag reda på att produkterna som jag betalat för (inte startpaketet) äger jag inte förrän det hår gått 2 år. Det skulle innebära att jag bortsett från startpaketet, som jag kan förstå att jag hyr och behöver lämna tillbaka, även måste lämna tillbaka produkterna jag själv betalat och som jag dessutom har betalat extra månadsavgift för att ha uppkopplat.

Jag krävde att de skulle ta tag i ärendet och kundtjänst lovade att säljaren skulle höra av sig. Detta var för 1 år sedan. Måste vara en väldigt upptagen säljare... Läs mer
    2018-04-25 Verisure Sverige svarar Armend H
    Hej Armend! Tack för bra och ärlig feedback. Det är naturligtvis aldrig roligt att få negativ kritik men vi är tacksamma för att du hör av dig och ger oss en chans att bli bättre. Jag tror dock att det uppstått någon form av missförstånd kring hur avtalet är utformat gällande äganderätten av larmsystemet. Du är väldigt välkommen att kontakta oss via 020-7 24 365 eller Support på Mina Sidor för att reda ut begreppen. Vi sätter dig då även i förbindelse med vår kundvårdsavdelning. Önskar dig en fin dag! //Cecilia
  • Peter W

2018-04-13

Peter W skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Min mamma avslutar sitt fasta telefonnummer. Verisure ringer mig och påtalar att man nu inte kan uppfylla sina åtaganden i och med att man inte har någon uppkoppling. Jag hade inte haft en tanke på det.
    -Hur löser vi detta då, frågar jag. Personen i fråga ger mig ett helt sjukt pris på att uppdatera larmet till ett GSM larm. Jag går in på nätet och får ett billigare pris om jag köper ett larm som ny kund. Jag påtalar detta för Verisure som säger att "jaa, så är läget". Så att uppgradera larmet, som kund till er sedan över 10 år, är dyrare än att bli helt ny kund?
    -OK, då säger jag upp mitt larm här och nu, svarar jag. Ja det kan du så klart göra säger en relativt ointresserad operatör.
    -Bra, tack och hej.
    Larmet är nerskruvat av mig och ligger i en kartong, men autogiro fakturor fortsätter att dras.
    Kundvård kallas detta Verisure. Nykundsbearbetning i all ära men det kan finnas en poäng i att värna om trogna kunder. Läs mer
    2018-04-14 Verisure Sverige svarar Peter W
    Hej Peter! Jag förstår att du reagerar över detta och om du vill får du väldigt gärna kontakta vår kundservice (020-724365, öppet dygnet runt alla dagar i veckan) så kan vi granska vår hantering av detta ärende. Vi brukar nämligen ha förmånliga erbjudanden för befintliga kunder som befinner sig i just den situation som din mor hamnade i när fasta telefonin avslutades. //Robert
  • 2018-02-01

Erik W skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Tjänsten som sådan är säkert bra, men prishöjningar och det faktum att det inte verkar finnas någon garanti på larmenheterna är uselt.
    OM en larmenhet (detektor) går sönder så finns det givetvis ingen garanti på den. Verisure's lösning på detta är att kunden ska teckna ett serviceavtal eller betala för en servicetekniker. Om man inte har ett serviceavtal så får man snällt betala för att byta ut en felaktig enhet (som borde vara ett garantiärende). Kostnaden är 750kr för att en servicetekniker ska åka ut. I denna kostnad ingår 15 min arbetstid, behöver serviceteknikern ytterligare tid så får man betala 350kr för varje 30-minuters period.

Summa summarum - för att få garanti på Verisure's produkter så ska konsumenten betala en extra avgift.

Toppen Verisure!! Läs mer
    2018-02-02 Verisure Sverige svarar Erik W
    Hej Erik! Det du skriver stämmer inte. Vi lämnar alltid livstids garanti på våra komponenter så länge man är betalande kund, oavsett om man har serviceavtal eller inte. Köper man ett villalarm och tecknar ett nytt avtal så ingår alltid serviceavtal. Serviceavtalet i sin tur innebär att framkörning och arbetstid blir kostnadsfri för kunden om det gäller tekniska fel på larmet. I övriga fall får man rabatt på servicekostnaden. Vi vill självklart se över ditt ärende och följa upp vad som har hänt i ditt fall. Kontakta vår kundtjänst på 020 724 365 så hjälper vi dig.
    2018-02-02 Erik W svarar Verisure Sverige
    Hej,
    Vad är det som inte stämmer?
    Verisure tar ut en månadskostnad för serviceavtalet. För att Verisure ska åtgärda ett garantiärende (på produkter som har livstids garanti) så krävs det att kunden har ett sericeavtal eller så måste kunden betala för ett servicebesök. Om man inte har ett serviveavtal så är kostnaden 750kr för att en servicetekniker ska åka ut. I denna kostnad ingår 15 min arbetstid, behöver serviceteknikern ytterligare tid så får man betala 350kr för varje 30-minuters period.

För att Verisure ska åtgärda garantiärenden så kostar det för kunderna ......
    2018-02-02 Verisure Sverige svarar Erik W
    Hej igen! Absolut, så långt är det åtminstone delvis sant. Två år efter installation krävs serviceavtal för att tekniker inte ska debitera framkörningsavgift vid garantibyte av komponent. Vid vissa garantibyten kan vi dock erbjuda kunden att enkelt byta ut komponenten själv och då tillkommer inga extra kostnader. För att få mera information om vår garantipolicy så kontakta oss gärna på telefon.
    2018-02-02 Erik W svarar Verisure Sverige
    Verisures erbjudande låter ju toppen!
    ”Vi har livstidsgaranti på våra produkter, men för att få tillgång till garantin så ska du som kund betala en avgift”.

Dessutom så är ni VÄLDIGT restriktiva i vad kunderna själva får göra , vilket är en normal affärsidé på eftermarknaden.
  • 2018-01-31

Roland A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Tragiskt !!!

Försöker bli av med säljarna som ringer hela tiden både till min fru och mig dessutom mailar febrilt.
    Ringde deras kundtjänst idag igen för 10de gången och bad dom sluta upp med detta
    har ringt 10 tal gånger under 2017 men inget har hjälpt. Läs mer
    2018-02-01 Verisure Sverige svarar Roland A
    Hej Roland! Det låter inte bra. Skicka gärna ett mail till kundtjanst@verisure.se med vilket telefonnummer de ringer från och ditt nummer så ska vi undersöka det vidare och försöka hjälpa dig att få ett stopp på det hela.
  • 2017-12-14

Kent A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi har inget att märka på allt har varit toppenbra. Framförallt väldigt trevliga killar som har varit på plats och installerat och pratat för larmet. Även dom som vi har pratat på kundtjänst.
    Det är värt varje krona!!!! Vi har köpt villalarm och smartplugg. Läs mer
  • 2017-12-13

Lars Olof N skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Jag tycker inte om att priset skall höjas från 2018 när jag bytte ut mitt gamla larm sas det ingenting om prishöjningar mitt gamla larm hade inga höjningar under den tid jag hade det där dåligt tycker jag Läs mer
    2017-12-13 Verisure Sverige svarar Lars Olof N
    Hej Lars Olof! Jag beklagar att du känner så! Om du vill att vi ser över ditt avtal får du gärna slå en signal till vår kundtjänst på 020-724365.
    Mikael N, Anders B gillar detta
  • Nils W

2017-12-06

Nils W skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    I natt började brandvarnaren pipa för att batteriet behövde bytas. Jag gick då upp och tog ner den och skulle byta batteri. kort därefter ringde Verisure och meddelade att så fick man inte göra. Endast betrodda tekniker får byta batteri, detta ska meddelas i förtid och tid bokas in med tekniker efter att man godkänt deras kostnadsförslag. Dessutom så på grund av att jag tagit ned brandvarnaren utan att meddela så avbryts alla insatser från Verisure på larmet.

VAD? tänkte jag, är det alltså meningen att vi (med småbarn som behöver den lilla sömn man kan få) ska bli straffade för att vi själva byter batteri, eller ska vi låta den sitta uppe och pipa i 3-4 dagar?? Riktigt dåligt sätt av dem att försöka klämma ut några kronor till. Dessutom så var de på plats för mindre än 6 månader sedan och fixade larmet (då vi hade renoverat hemma). Men tydligen så kontrollerades inte batteri då trots att de sa att nu är allt bra.

Riktigt dåligt. Antingen får ni godkänna att man byter batteri själv, eller så får ni lösa det utan extra kostnad kan jag anse! Läs mer
    2017-12-06 Verisure Sverige svarar Nils W
    Hej Nils! Tråkigt att läsa om dina upplevelser och vi beklagar givetvis det inträffade. Återkom gärna till oss på 020 724 365 så får vi följa upp ärendet och se över hur vi kan hjälpa dig vidare.
    Mikael N, Anders B gillar detta
  • 2017-12-02

Anders Nilsson n skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Tragist !!!!

försöker bli av med dom, dom ringer hela tiden, det kommer tonnvis med mail hela tiden.
    tråtts avregistrering kommer mail gång på gång Läs mer
    2017-12-04 Verisure Sverige svarar Anders Nilsson n
    Hej Anders! Det låter inte bra. Återkom till oss på 020 724 365 eller skicka ett mail till kundtjanst@verisure.se med dina uppgifter samt vilket telefonnummer vi har ringt från så ska vi omedelbart se över det.
  • 2017-12-01

Mikael N skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Initialt mycket bra intryck som gradvis har försämrats. Uttryckte vid införsäljningen intresse av att skalskydda hela huset men blev avrådd då man ju alltid kan komplettera senare. Har nyligen fått reda på att jag hade kunnat få ett tak på månadsavgiften om jag hade köpt allt vid samma tillfälle. Om jag nu skulle köpa ytterligare 15 enheter så skulle månadsavgiften bli betydligt högre. Dåligt att inte informera om detta! Läs mer
    2017-12-04 Verisure Sverige svarar Mikael N
    Hej Mikael! Beklagar det inträffade. Självklart borde du ha fått information om detta. Återkom gärna till vår kundtjänst på 020 724 365 så vi kan följa upp ärendet.
  • Johannes N

2017-12-01

Johannes N skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Välgjord sidan, intressant produkter Läs mer
  • 2017-11-23

Birgitta L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Det går snabbt och enkelt att få kontakt med er och att få svar på frågor.
    Vad innebär det för mig att ni har flyttat från Täby till västerort?
    Hoppas att jag får några betalningsfria månader då min dotter med familj ska flytta in i sitt hus i Täby den 12/12 i år. De ska låta installera Verisure larm. Jag har informerat er tidigare.
    Vänligen Birgitta Läs mer
    2017-11-24 Verisure Sverige svarar Birgitta L
    Hej Birgitta! För dig som kund förändras ingenting. Ditt serviceavtal och tillhörande villkor är de samma. Om du har rekommenderat din dotter så ska du få rekommendationsrabatten när din dotter har fått sitt larm installerat. Återkom annars till vår kundtjänst på 020 724 365 så kikar vi på det.

Robert J skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Allt är till belåtenhet från försäljning till installation. Det vi inte tycker om är att vi fick skriva massa namn och adresser till folk som vi trodde var intresserade och vi skulle då få kompensation. Men vi har hört bland våra vänner at ingen hört av sig det tycker vi är dåligt.
    Mvh Robert Johansson Läs mer

Kjell L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra bemötande från början (för ca 12 år sedan) och från de servicemän som kommit och batterier mm. Vi uppgraderade för ett halvår sedan och allt fungerar bra. Vi har larm med kameror och brandvarnare. Allt har fungerat som vi förväntat oss. Läs mer

Henrik P skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Ser funkar bra. Än så länge har vi inte behövt använda anlänt än dörrlarmen Läs mer
  • ?

2017-11-22

? skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Verisure fungerar utmärkt och tycks ha en bra service och uppföljning Läs mer

Ibrahim A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Försäljaren och installatören var toppen,
    Dom förklara allt för oss
    Proffs👍 Läs mer

Ingvar A skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi tycker att funkar bra och vi är nöjda. Läs mer

Christian L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra och trevlig. Kunden i centrum Läs mer

Anders S skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra bemötande.
    larmet har fungerat utan problem och jag är mycket nöjd så här långt. Läs mer
  • 2017-11-21

Sven S skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Ett vänligt och sakligt bemötande. De önskemål vi hade om montering och insalation, motsvarade våra önskningar. Läs mer
  • Daniel H

2017-11-20

Daniel H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket gott bemötande från säljaren som lyssnade till mitt behov och hjälpte till mer än han la tyngd på att försöka sälja. Med andra ord inte en klassiskt ”påträngande” säljare. När jag väl valt det larmpaket som jag tyckte passade mina behov skickades en montör ut inom rimlig tid. Montören utförde ett klanderfritt arbete, och gjorde heller ingen stor grej av att jag under installationen kom med tillägg i det paket som jag beställt från början. Efter nån vecka började knappsatsen att skicka sabotagelarm, 2 dagar senare stod en tekniker utanför dörren och avhjälpte felet. Väggen där knappsatsen satt visade sig vara lite för mjuk, så sabotagekontakten på baksidan löste ut när man tryckte på knapparna. Knappsatsen flyttades till ny plats helt utan kostnad. Mycket nöjd med bemötandet från de olika instanserna på företaget. Larmanläggning som jag nu har är lättanvänd och jag har fullt förtroende för att den fungerar som det är tänkt. Det enda jag har ångrat med att skaffa hemlarm är att jag inte valde Verisure från början. Läs mer

Jan C skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mitt larm har fungerat bra hela tiden jag haft det. Det inger förtroende. Personalen som jag har pratat med har varit bra. Läs mer

Johan H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra rådgivning att skräddarsy min lösning. Snabb och bra installation. Lätt arbetat och användar vänligt system. Trevlig personal. +++ Läs mer

Vittoria W skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Fick god kontakt från början och bra information. Huslarm installerades redan veckan efter och det gick snabbt och smidigt. Vi är nöjda. Har inte behövt ställa så mycket frågor. Kanske lite tips och mer instruktioner om hur man kan eller ska göra med vissa saker. Upplever att det är lite svårt/jag har inte riktigt läst på/sett hur man gör för att tidsinställa koder till tex städare etc.
    Helhetsbilden är positiv. Läs mer
  • Jochen K

2017-11-20

Jochen K skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Flyttade mitt larm från en villa till en annan och redan från början var man lyhörd för behov och önskemål. En tät kontakt och öppenhet ledde till affär och ännu en lyckad installation! Läs mer

Bengt J skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Vi hade ett annat larmföretag och kollade med Verisure. Då kom det en trevlig och duktig dam och demonstrerade deras larm. Det verkade så bra så vi bytte till Verisure. Efter en dryg vecka kom en trevlig och kunnig kille och plockade ned det gamla larmet och monterade det nya och hittills har det fungerat bra så vi är nöjda. Läs mer
    Verisure Sverige, Verisure Sverige gillar detta

Stefan H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Trevlig säljare och trevlig installatör. Allt fungerar som det ska Läs mer

Magnus N skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    fick stor hjälp när jag skulle byta larmet och installatören var kunnig Läs mer

Axel H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Nyinstallation av hemlarm.
    Kunnig säljare vid hembesök som inte tvingade på oss ”onödiga” produkter. Serviceminded installatör som tog den tid vi behövde för att lära oss larmet Läs mer

Hans R skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    I allra högsta grad kundorienterat och positivt bemötande.
    Jag var på väg att lämna Verisure för en konkurrent.
    Detta ändrade Verisures kontaktperson på genom sitt mycket professionella agerande tillsammans med Håkan i Höllviken.
    Jag är idag mycket tacksam för att vara kvar som kund hos Verisure och mycket nöjd med hur relationen har utvecklats! Läs mer

Jan G skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra bemötande hela tiden.
    Dock har det varit problem med vissa komponenter som bytts utan kostnad. Lite svårt för oss äldre att hantera datasystemet. Läs mer

Ulf C skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Funkar som det ska, jättenöjd. Appen kanon. Läs mer

Claes B skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Mycket bra bemötande. Snabb montering och genomgång av larmet.
    Larmet fungerar bra enligt önskemål. Läs mer

Bengt R skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Ja! Mycket bra bemötande men alla uppgifter som säljaren kom med var ej sanna! Kommer ej ihåg nu exakt vad det var!
    Överhuvud taget är det ett för dyrt larm! Men det funkar!
    Vi har köpt fler ”smartpluggar” men det är inte helt enkelt att ansluta dem!
    Tänkte ett tag att byta larmet men anslutningen, uppkopplingen kostar kosing!
    Vi borde få rabatt på detta abonnemang!
    400:- kr i månaden är på tok för dyrt! Läs mer
    2017-11-15 Verisure Sverige svarar Bengt R
    Hej Bengt! Tack för din feedback! Kontakta oss gärna på kundtjanst@verisure.se eller 020-724365 om du vill att vi granskar hur försäljningen gick till eller om det finns något annat vi kan göra för dig.

Göran L skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Trevligt och korrekt bemötande vid första mötet då vi också bestämde nivå på tjänster och utrustning.

Bra och proffsig information i samband med installationen!

Efter installationen i juni har vi inte varit i kontakt med er och allt verkar fungera som det ska (vi har inte haft något ”skarpt läge”)

Mvh Göran Läs mer

Britt Louise T skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Trevligt o kunnigt bemötande ingen tidsbrist - lugnt Läs mer

Natalie S skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Jag är mycket nöjd för båda köp varor och tjänster!! ! Det mitt i semester tider, men företaget ställde upp sen på eftermiddag och efter arbetstid, suveränt! Anna som förde intonationen var helt underbart person, hade tålamod och hjälpe mig med allt jag behövde. Självklart för Verisure 5 av 5 betyg! Läs mer

Karl-georg J skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Väldigt bra bemötande när vi fick hjälp med uppgradering av vårt larm. Vi är mycket nöjda och har rekommenderat Er till goda vänner samt arbetskamrater. Läs mer

Thorbjörn H skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Installation larm i lägenhet.
    Mycket nöjd av både administration och tekniker Läs mer

Ulrika E skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Köpte ett komplett hemlarm med kameraövervakning, brandlarm och smartplugs. Bra bemötande från presentation till installation. Fick en smart kamera som bonus vilket är perfekt när man nu kan kolla sina hundar hemma.
    Kameradetektorn strulade för ett tag sedan, den larmade trots att inget hänt hemma. Snabbt kom en installatör och bytte ut den mot en ny.
    Det bästa är att jag kan övervaka, tända/släcka lampor och larma/larma av via app i mobilen.
    Uppskattar också att det direkt kommer sms/mail om jag har strömavbrott hemma, den infon hade jag inte fått annars.
    Även positivt att det direkt kommer ett sms om man själv råkat larma och larmar av inom några sekunder och ingen åtgärd från Verisure behövs.
    Jättenöjd hittills! Läs mer

Leif E skrev om Verisure - Hus och Villalarm
    Bra info från säljare och installatörer. Ger trygghetskänsla både när man är hemma och bortrest. Läs mer