Vesivek Sverige AB

Kalmarleden 40, 746 37 Bålsta — Visa karta

Välkommen till Vesivek!

Vesivek är Nordens största takrenoveringsföretag. Företaget grundades i Finland 1993 och sedan 2016 finns Vesivek i Sverige. Sedan starten för mer än 27 år sedan har vi utfört mer än 35 000 villatakrenoveringar. Grunden till vår framgång är vårt fokus på just takrenoveringar. Vi jobbar bara med takrenovering och är experter på vårt område. Vi har ett unikt koncept där vi levererar ett nytt tak till dig på bara ett par dagar. Det lyckas vi med genom effektiv logistik, egna kranbilar, egen anställd person med hög kompetens och lång erfarenhet. Att anlita Vesivek för din takrenovering är ett tryggt och säkert alternativ.

Vi jobbar fast pris och du betalar först efter takrenoveringen är genomförd – inga förskott. Vi erbjuder både plåt och betongpannor och gör allt för att du som kund som bli hundra procent nöjd med det utförda arbetet! Läs mer om oss och vårt koncept på vår hemsida.

Varmt välkommen att höra av dig till oss när du skall renovera, vi ser fram emot att hjälpa dig med ditt nya tak!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 305 kunder tycker om Vesivek Sverige AB

• VANE K

2020-09-23

VANE K skrev om Vesivek Sverige AB
    Mycket nöjd med arbetet. Blev snyggt, gick fort, utfördes proffesionellt och utan problem. Mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2020-09-23

Anneli O skrev om Vesivek Sverige AB
    Dom höll tiden när jag blev lovad, dom jobbade snabbt och kom tillbaks snabbt och åtgärda några saker. Taket blev väldigt bra, hela huset blev snyggare. Trevlig personal. Plåttak kan jag rekommendera till mina vänner, att ni ska utföra. Läs mer
  • 2020-09-23

Nina K skrev om Vesivek Sverige AB
    Snabbt och problemfritt. Höll tidplanen och var mycket professionella i allt arbete och bemötande. Rekommenderas! Läs mer
  • Jonathan L

2020-09-23

Jonathan L skrev om Vesivek Sverige AB
    Väldigt nöjd med Vesivek från start till mål. Vi bor i Vallentuna kommun.

- Proffsiga och kunniga säljare som inte upplevdes som överdrivet "säljiga".

- Tydlig och rak kommunikation där det tydligt framgick vad som skulle göras, hur det skulle gå till och vilken slutprodukt vi kunde vänta oss.

- Väldigt snabbt arbete där gamla taket revs och nya var på plats under en och samma sak. Allt som återstod vad plåtslagarnas arbete. Allt som allt tre dagar med ställningsbygge första dagen.

- Otroligt trevligt bemötande av alla från säljare och ansvarig för projektet till takläggare och plåtslagare. Svarade gärna på frågor och skräddarsydde t.ex. hängrännor och stuprör efter våra behov.

Kommer varmt att rekommendera företaget till bekanta som går i planer på att byta tak. Det är väl egentligen det bästa betyg ett företag kan få. Läs mer
  • 2020-09-22

Atchara S skrev om Vesivek Sverige AB
    God servis och tog sig tid med att ingående visa och förklara vid frågor. Läs mer
  • 2020-09-19

Yvonne U skrev om Vesivek Sverige AB
    Jag bytte tak.
    Är väldigt nöjd. 🌞 Läs mer
  • 2020-09-18

Göran A skrev om Vesivek Sverige AB
    Köpte nytt plåttak efter en proffsigt utförd besiktning som var noggrant dokumenterad med bilder.
    Allt överenskommet arbete utfördes otroligt snabbt av proffsiga arbetare. Efter arbetet utfördes en omsorgsfull städning.
    Efter slutfört arbete genomförde vi en gemensam slutbesiktning.
    Proffsig firma med duktiga hantverkare. Läs mer
  • 2020-09-18

Magnus L skrev om Vesivek Sverige AB
    Proffsigt offertarbete, snabbt och effektivt genomförande och bra resultat. Läs mer
  • 2020-09-17

Anna S skrev om Vesivek Sverige AB
    Omläggning av tak som genomfördes mycket professionellt med flexibilitet och stor kunskap från offert till slutförande.
    Bra kommunikation genom hela processen! Läs mer
  • 2020-09-16

Andersson G skrev om Vesivek Sverige AB
    Trevligt bemötande. Noggrann besiktning som dokumenterades. Förslaget blev plåttak. Otroligt snabbt jobb och nogrannt städat efter slutfört arbete. Profsjobb. Läs mer
  • 2020-09-15

Kenneth M skrev om Vesivek Sverige AB
    Bra info innan avtal
    Bra info om byggtid
    Snyggt och städat efter arbete Läs mer
  • 2020-09-13

Lars B skrev om Vesivek Sverige AB
    Nytt taktegel med tillbehör !
    Utmärkt personal.
    För jobbet en 9a av 10.
    Snabbt och snyggt. Läs mer
  • 2020-09-13

Jonny S skrev om Vesivek Sverige AB
    Det nya plåttaket på plats och byggnadsställningar upp och ner på tre dagar. Läs mer

Lars J skrev om Vesivek Sverige AB
    Byte av eternit- till plåttak. Hela jobbet inklusive bortforsling och sanering av eternit gick på fyra dagar, vilket både vi och grannarna var väldigt nöjda med.

Snabb och proffsig kommunikation med alla inblandade på Vesivek.

Slutresultatet är snyggt och vi är supernöjda. Läs mer

Pia W skrev om Vesivek Sverige AB
    Bra genomgång innan, om arbete material, garantier och pris .
    Lätt att få kontakt med på mobil när det behövdes .
    Mycket trevliga . Bäst helt enkelt.
    Löste allt perfekt Läs mer

Martin T skrev om Vesivek Sverige AB
    Gedigen genomgång av takets kondition och hur projektet genomförs. Väldigt proffsigt bemötande och genomförande genom hela projektet. Resultatet blev väldigt bra. Läs mer
  • 2020-09-10

Türker S skrev om Vesivek Sverige AB
    Beställde läggning av nytt tak.

Bemötandet var överlag mycket bra från början till arbetets slutförande och även därefter. Då syftar jag på all personal jag kom i kontakt med, alltså även grabbarna i arbetsgängen.

Mina förväntningar var mycket höga och de överträffades faktiskt.

Sammanfattningsvis: Vesivek karakteriseras av professionalism, noggrannhet, snabbhet, god kommunikation och inte minst vänligt bemötande. Ett mycket intressant koncept. Tvekar inte en sekund att rekommendera företaget. Läs mer
  • 2020-09-09

Anna L skrev om Vesivek Sverige AB
    Planerade för att byta tak, tog in offert från tre olika bolag. Var inget svårt val. Valet blev Vesivek. Proffsigt bemött och noggrann inspektion av mitt tak. Fick genomförlig information om deras konstruktion och vad som var bäst val av tak för just mitt hus. Fast pris och arbetet kunde påbörjas ganska snart, efter ca tre veckor. Två dagar tog det att få taket bytt och nya stuprör/rännor på plats. Och fantastiskt snyggt blev det. Uppstädat och snyggt på tomten efteråt. Jag är riktigt nöjd. Stort tack Vesivek ni gjorde ett riktigt bra jobb hos mig. Läs mer
  • 2020-09-08

Stéphane L skrev om Vesivek Sverige AB
    Vesivek har hjälp oss att lägga om taket. Är mycket imponerad av den struktur och effektivitet som genomsyrade arbetet hos de olika arbetsteamen. Hela taket var klart på två arbetsdagar. Mycket professionellt! Inklusive upp- och nedmontering av ställningen runt huset tog jobbet fem arbetsdagar. Läs mer
  • 2020-09-08

Joakim S skrev om Vesivek Sverige AB
    De bytte till ett nytt plåttak från tegel.
    Jag är mkt nöjd, proffsig personal som städade efter varje dag och trevlig säljare som förklarade hela uppdraget.
    Dessutom blev det ett bra pris tycker jag.
    Slutresultatet blev över förväntan. Läs mer
  • 2020-09-07

Jessica K skrev om Vesivek Sverige AB
    Beställde en offert på ett nytt tak från Vesivek efter att ha haft besök av en annan takfirma som jag inte kände att jag fick förtroende för (med facit i hand hade mitt takbyte bl.a kostat det dubbla hos dem)

Fick ett mycket proffsigt bemötande hos Vesivek och träffade Staffan Norden på ett möte där han gick igenom mitt dåvarande tak och gjorde en rapport och jag fick en genomgång om förfarandet och allt tydligt förklarat i detalj på ett dessutom pedagogiskt sätt.
    Jag fick ställa alla mina frågor och kände att de bemöttes på ett seriöst och ödmjukt sätt.
    Vesivek kan verkligen vara stolta över så fina medarbetare.

Vesivek levde upp till allt de offererade- det tillkom inga oväntade kostnader och takbytet gick oerhört snabbt och smidigt. Jag hade kontakt med Staffan inför förberedelser och efter att allt var klart och det har varit ett så fantastiskt trevligt bemötande under hela resan. Även produktionsansvarig på plats och hantverkarna jag träffade var mycket trevliga.
    Allt gick precis enligt plan och Vesivek levererade med bravur. Så skickliga och verkligen professionella- allt för kunden attityd.
    Jag rekommenderar de varmt till alla som ska byta tak! /Jessica Läs mer
  • 2020-09-04

Toivo H skrev om Vesivek Sverige AB
    nytt tak av betong pannor. gätte bra bemötande av säljaren och personalen som kom och satt dit det nya taket. Rekommenderar er till andra köpare (var rädd om dom här grabbarna) Läs mer
  • Jaana H

2020-09-03

Jaana H skrev om Vesivek Sverige AB
    Vi valde Vesivek till vårt takbyte och lät oss imponeras av det proffsiga konceptet. Tungt vägande skäl i valet bland takläggare var egen personal med fokus på säkerhet, egen produktion av plåt och trädetaljer samt generösa garantier. Väl genomarbetat och med välsmort maskineri fick vi taket omlagt på utsatt tid. Trevligt bemötande och lyhörd personal med fokus på effektivitet. Om vi blev nöjda? Japp! Läs mer
  • Pekka H

2020-08-30

Pekka H skrev om Vesivek Sverige AB
    Omläggning av taket. Bemötandet har varit mycket bra. Förväntningarna var att arbetet håller en god kvalitet och blir professionellt utfört, dessa har uppfyllts.

Sammanfattas som att Vesivek är ett företag som månar om kunden och kvalitén i utfört arbete. Läs mer
  • 2020-08-30

Bengt Ove B skrev om Vesivek Sverige AB
    Köpte komplett Tak byte. Vi tog in flera offerter från olika aktörer.
    Valet föll då på Vesivek, som låg bra till både prismässigt och utförde tak bytet på endast 1 dag. Helt otroligt!!!
    Sedan kom plåtslagarna som bytte rännor, rör, vindskivsplåtarna samt plåtklädde skorstenen även detta på mindre än 1 dag.
    Trevliga Takläggare och Plåtslagare. Ej att förglömma de som reste ställning runt huset.
    Kan med gått samvete rekommendera Vesivek för "DITT" tak byte. Läs mer
  • 2020-08-28

Håkan B skrev om Vesivek Sverige AB
    Totalrenovering av takpannor, vindskivor, hängrännor och stuprör samt övriga plåtarbeten.
    Mycket bra information inför arbetet och själva arbetet gick snabbt och blev mycket bra.
    Endast en reklamation, men den ordnades snabbt och utan problem.
    Totalt mycket nöjd med resultatet och kontakter med företaget, både före, under och efter avslutat arbetet.
    Jag kan verkligen rekommendera Vesivek Sverige AB för takrenovering! Läs mer

Erik S skrev om Vesivek Sverige AB
    Vi valde Vesivek för att byta taket. Takpannor. Allt blev exakt så som Staffan sa det skulle bli. Förväntansbilden han målade upp uppfylldes helt. Att det gjordes under så kort tid är så här i efterhand helt avgörande. Att ha byggställning runt huset i veckor är ju inget man vill ha. Vi kan varmt rekommendera Vesivek, då de inte bara gjorde ett grymt jobb utan också var trevliga att ha och göra med. . Läs mer

Stig D skrev om Vesivek Sverige AB
    Total takrenoverig. Snyggt och proffsigt arbete och trevligt bemötande. Företaget kan jag rekomendera! Läs mer

Kerstin D skrev om Vesivek Sverige AB
    Proffsigt utfört takbyte under två dagar. Läs mer
  • 2020-08-24

Pekka H skrev om Vesivek Sverige AB
    Omläggning av taket. Bemötandet har varit mycket bra. Förväntningarna var högt kunnande och professionellt bemötande, dessa har uppfyllts. Läs mer
  • 2020-08-23

Shahram S skrev om Vesivek Sverige AB
    Byte tak omkring 240 m2..
    Mycket välplanerad, snabbt och proffsigt. Läs mer
  • Martin L

2020-08-22

Martin L skrev om Vesivek Sverige AB
    Bakgrund: Köpte 2016 en villa byggd 1970 med orginaltaket (sadeltak med betongpannor). Taket var slitet men inte i akut behov att renovera. Vinden hade ingen dålig lukt men det fanns bevis på fukt vid någon tidpunkt. Betongpannorna var väldigt avsandade.

Kontakt: Dörrknackning i området utfördes av Vesivek. Eftersom besiktningen av taket är gratis och takets då befintliga skick var något man funderade på så gick jag med på en besiktning. Tid bokades.

Besiktning: Besiktningen som utfördes var grundlig. Hela takkonstruktionen undersöktes med måttagning och fotografering. En gedigen rapport på besiktningen utfördes och efteråt satt vi och pratade om hur Vesivek utför takrenoveringar, vilket takmaterial som finns att tillgå etc. Utmärkt intryck av besöket då ingen affär skulle knytas där och då. En offert skickades efter några dagar och därefter kontrakt efter finansiering säkrad.

Renovering: Efter kontakt skrivits så skulle då arbete ske. Rivning av det gamla taket och ett nytt tak (plåt med takpanneprofil) på skedde på 1 dag. Plåtarbete skedde dag 2. Sen var taket klart. Renoveringen gick väldigt fort och här syns styrkan i Vesiveks koncept. Samtlig personal på plats var trevlig och hjälpsam med ev. frågor man hade.

Efterbesiktning: Vid efterbesiktningen påtalades ett kosmetiskt fel på en hängränna. Eftersom de valsas i ett stycke så är de något otympliga att hantera och det hade blivit en buckla på mitten när den lyftes upp och monterades. Det skulle åtgärdas meddelade besiktningsmannen från Vesivek och det var skönt att inte behöva strida för åtgärd. Att hängrännan skulle rättas till var en självklarhet. Besiktningsmannen påtalade själv ytterligare en punkt skulle åtgärdas, en punkt jag själv inte upptäckt. Utmärkt intryck återigen av Vesivek.

Efterarbete: Alla punkter på efterbesiktningen åtgärdades. När de var klara med det så meddelade personal från Vesivek att i oturen så uppstod en liten skada på en annan del av huset. Detta var något som vi själva inte hade upptäckt förrän senare och det skulle hade varit svårt att härleda till just detta tillfälle. De hade all chans att slippa undan det men att ta en extra resa hem till oss för att även åtgärda detta var en självklarhet för Vesivek. Utmärkt intryck och uppskattad ärlighet från Vesivek.

Som den som läser detta säkert förstår så har vi varit 100% nöjd med Vesivek. Vi kan starkt rekommendera Vesivek. Läs mer
  • 2020-08-22

Jeanette A skrev om Vesivek Sverige AB
    Vi har bytt tak nu aug 2020. Vi hade höga förväntningar för vår granne var så Nöjd!
    Allt har FUNKAT PERFEKT !!!
    All personal , dom som byggde ställning , takläggarna , plåtarbeten & städet , ALLT VARIT PROFFSIGT & TREVLIGT !
    Bara beröm!!!
    Jeanette & Mathias Alnehem Läs mer
  • 2020-08-20

Susanne L skrev om Vesivek Sverige AB
    Vesivek hjälpte oss att byta vårt plåttak på garaget som hade börjat läcka in. Kunnig personal förklarade hur allt skulle gå till och arbetet utfördes snabbt och galant. Taket blev mycket snyggt. Läs mer
  • 2020-08-20

Jenny R skrev om Vesivek Sverige AB
    Takomläggning

Enkelt, smidigt och seriöst. Kvalitet. Läs mer
  • Andreas B

2020-08-19

Andreas B skrev om Vesivek Sverige AB
    Takbyte på mitt gamla hus.
    Mycket trevliga säljare som ingav förtroende direkt. Gick igenom hur bytet går till och hur lång tid det skulle ta.
    Allt stämde. Gick till och med lite fortare än beräknat.
    Slutresultatet mycket bra.
    Takläggarna trevliga och proffsiga.
    Kort sagt, mycket nöjd.
    Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Siv J

2020-08-19

Siv J skrev om Vesivek Sverige AB
    Nytt betongtegeltak på min villa, som blev jättebra o snyggt med inbyggd skorsten o ventilationsrör. Nytt plasttak på altanen , känns tryggt o säkert för regn.
    Taket var rivet o nylagt på 1 dag av 7 st viga o snabba killar som for fram som små apor över taket.Alla visste vad de skulle göra.
    Nästa dag kom plåtslagarna o gjorde färdigt sitt.
    Takexpert Per Adamsson var mycket tillmötesgående o trevlig o jag fick precis som jag ville för att bli nöjd.
    Allt skräp städades bort exemplariskt , killarna t.o.m kröp på marken för att få bort allt.

Jag är jättenöjd! Läs mer
  • 2020-08-18

Markus C skrev om Vesivek Sverige AB
    Vi bytte ca 200kvm tak på vår villa, precis som utlovat sköttes allt på under en vecka.

Supernöjda med resultatet och imponerade över hur snabbt det gick! Läs mer
  • 2020-08-17

Inger D skrev om Vesivek Sverige AB
    Vi bytte ut vårt gamla tegeltak mot ett nytt.
    Det gjordes en besiktning med en bedömning som kändes professionell och ett trevligt bemötande.

Vi tycker att alla inblandade gjorde ett bra jobb och vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2020-08-13

Peter S skrev om Vesivek Sverige AB
    Nytt tak på villa. Utförande och resultat till belåtenhet. Bemötande och lyhördhet för önskemål och synpunkter över förväntan. Läs mer
  • 2020-08-12

Rolf M skrev om Vesivek Sverige AB
    Nytt tak på 3 dagar. Jag är mycket imponerad av hastigheten från offert till byggställning,takläggarna och färdigställande. Rekommenderar företaget. Rolf Läs mer

Rolf A skrev om Vesivek Sverige AB
    Nytt tak och takpannor samt ventilations skorstenar. Dessutom hängrännor och stuprör.
    Mycket snabbt och proffsigt jobb utfört till fast pris.
    Bra bemötande av Ester som gav oss förtroende.
    Rolf Adolfsson Läs mer

Bernt E skrev om Vesivek Sverige AB
    Vi köpte nytt tak. Imponerande av att det gick så fort. Killarna var väldigt effektiva o verkar veta vad som skall göras.
    Ester, har ett väldigt trevligt bemötande.
    Vi är hittills väldigt nöjda. Läs mer

Tony H skrev om Vesivek Sverige AB
    Takrenovering byte pannor etc.
    Bra bemötande från både arbetsledare och dom som utförde arbetet.
    Förväntningarna som fastighetsägare i ett så stort arbete som detta gav ett mycket bra intryck av arbetets slutförande. Läs mer
  • 2020-08-08

Sven-olof K skrev om Vesivek Sverige AB
    Vi är mycket nöjda med allt från första mötet, planering, offert, bemötande av alla personal och det slutgiltiga resultatet. Kan varmt rekommendera Vesivek till andra som ska göra takbyte. Läs mer
  • 2020-08-08

Nina I skrev om Vesivek Sverige AB
    Vesivek är ett seriöst företag. De höll oss hela tiden uppdaterade kring när och vad som skulle utföras. Takbytet gick väldigt fort och efter att arbetet var utfört gjordes en efterkontroll där de få anmärkningar vi hade åtgärdades. Vi är väldigt nöjda med hur takbytet blev och kan varmt rekommendera Vesivek. Läs mer

Björn H skrev om Vesivek Sverige AB
    Gediget arbete, bra service, professionell uppföljning och korrigering av de få fel som gjorts, kan rekommenderas Läs mer

Göran T skrev om Vesivek Sverige AB
    Komplett Larm för Vila . Säljaren var sakkunnig i sitt sätt att redovisa om Larm och trevlig . Tekniken som installerade Larmet var duktig och väldigt trevlig. Ja företaget lever upp till allt. Det ger det bästa poängen som går att få 😊 Läs mer
    2020-08-10 Vesivek svarar Göran T
    Hej Göran! Tack för ditt omdöme. Dock verkar det som att du har blandat ihop vårt företag med ett annat eftersom vi utförde en takrenovering hos dig. Hoppas du är lika nöjd med taket som med larmet.

Ulf H skrev om Vesivek Sverige AB
    Omläggning av yttertak (betingtegel) inkl fyra takfönster.
    Mycket duktiga, snabba och trevliga hantverkare som gjorde ett utmärkt jobb, på utsatt tid.
    De frågor och få synpunkter vi hade under arbetets gång hanterades utan krångel eller dröjsmål, antingen av arbetsledaren eller direkt av hantverkarna.
    Vi valde Vesivek av tre huvudsakliga skäl: säljaren gav ett seriöst och proffsigt intryck, deras pris var konkurrenskraftigt och genomförandetiden var mindre än hälften än konkurrenternas (4 dagar totalt från början till slut inkl ställningsarbetet) .
    Vi är petiga men jag tror inte arbetet hade kunnat göras bättre utan det var professionellt och seriöst från början till slut.
    Ett tips till ev kunder är att täcka takfönster ordentligt på insidan för det blev nycket spån och skräp, likaså att täcka marken kring huset om man har grus runt - vi fick mycket spån kvar där som är lite besvärligt att få bort, trots att det städades omsorgsfullt av takläggarna. Läs mer

Anders Ö skrev om Vesivek Sverige AB
    Byte plåttak villa. Trevligt bemötande. Snabbt jobbat. Mycket nöjd med resultatet. Läs mer

Kalmarleden 40, 746 37 Bålsta