Alla kategorier Takläggare Uppsala Håbo Vesivek

Vesivek

Kalmarleden 40, 746 37 Bålsta — Visa karta

Välkommen till Vesivek!

Den första november 2018 bytte Nordisk Takexpress AB namn till Vesivek AB.
Vi har sedan starten 2016 varit ett dotterbolag till Vesivek men i och med den nordiska expansion som koncernen gör så har styrelsen beslutat att alla bolag ska arbeta under ett och samma namn, nämligen Vesivek. Har du tidigare använt dig av Nordisk Takexpress så kommer därför ingen förändring ske i avtal och garantier.

För oss står du som kund i fokus, vi är flexibla och anpassar lösningar som passar just dig. Med hjälp av vår erfarenhet och djupa kunskap om tak har vi utvecklat ett system som gör att vi kan byta ditt tak på endast 4 dagar! Då gäller fast pris och du betalar efter att taket blivit godkänt, tryggt och säkert! Vi erbjuder både plåt och pannor och gör allt för att du som kund som bli hundra procent nöjd med det utförda arbetet! Varmt välkommen att höra av dig till oss, vi ser fram emot att hjälpa dig med ditt nya tak!

Läs vad 103 kunder tycker om Vesivek

• Lars S skrev om Vesivek
    Takbyte bra bemötande allt löst efter några incidenter Läs mer
  • Ann-Christine P skrev om Vesivek
    Bytte tak på mitt hus, jättetrevlig personal, noggrannhet, är så nöjd, snabbt o effektivt.... Kan varmt rekommendera Vesivek Läs mer
  • Nils W
    Nils W skrev om Vesivek
    Nytt tak på några dagar. Kunnig och trevlig personal. Vi är helnöjda. Läs mer
  • Benny A
    Benny A skrev om Vesivek
    Byte av tak, 250 kvm och de gjorde ett bra jobb. Hade några synpunkter efteråt, men de blev snabbt åtgärdade👍 Läs mer
  • Robert S skrev om Vesivek
    Precis fått taket bytt av vesivek, snabbt gick det o det syns.. inte direkt finhantverk.
    Det värsta är dock att det i offert stod med byte av murken/rutten råspont, har enkelt själv nu kunnat konstatera att det finns murken råspont kvar.. i det material som jag sett här under byggtiden har jag inte sett nåt som kan liknas vid råspont så misstänker att dom inte bytt nåt alls. kanske har dom bara missat några få råspontsbräder.

Den svarta tätningsmassan dom använder finns överallt på våra vita putsade väggar..
    Hålen runt stuprörs infästningar är körda med stora borren, och sen knappt igenfyllda

Säljaren är iaf anträffbar även efter takbytet. och fortfarande mån om att det ska bli bra.
    nu har betyget hoppat upp 1plupp, nästa vecka kommer en oberende takexpert o besiktar taket o det rekomenderar jag alla att investera i efter alla stora renoveringar.. Läs mer
  • Tommy E skrev om Vesivek
    Utbyte av takbeläggning mycket
    nöjd med sälj och utförande personal.Snabbt och proffsigt utfört. Läs mer
  • Johan U
    Johan U skrev om Vesivek
    Bytte till plåttak från Takexpress.
    Monteringen av taket gick väldigt fort och smidigt.
    Taket ser väldigt bra ut.

Deras plåtslagare var dock lite slarviga. Det läckte från hängrännorna, men det fixade dom till så fort jag påpekade det. Sen hade dom spillt en del svart silikon lite överallt på en helt nybyggd trall som inte går bort.
    Mycket plåtbitar och skruvar kvar på marken fast dom skulle gå runt med magnet sa dom. Och när dom var klara lämnade dom bara ett brev i brevlådan att det var klart fast jag var hemma och dom skulle ha sagt till personligen.

I det stora hela är jag helt klart nöjd. Trevliga försäljare som följer upp allt arbete. Läs mer
  • Oscar B skrev om Vesivek
    bytte tak och vi är nöjda än så länge. kanske lite väl smutsigt inne efter fönsterbyte men helt klart nöjda med taket! Läs mer
  • Annika K
    Annika K skrev om Vesivek
    Så nöjd med allt! ! Snabbt, snyggt och trevligt bemötande hela vägen från första besök till avslut. Läs mer
  • Mattias B
    Mattias B skrev om Vesivek
    Mer än nöjd med Nordisk Takexpress !!
    Dom levererar inte bara topp kvalité på material och utfört arbete, dom lämnar även en fantastisk service och ett gott bemötande . Grymt nöjd att jag anlitade dom. Tack alla på Takexpress!!!

// Mattias // Byggnadsteknisk konsult. Läs mer
  • Ingela K skrev om Vesivek
    Ett bra bemötande av säljarna.
    Löftet att få ett nytt tak på 2 dgr är fel,
    Det tog bara 1 1/2 dag 😀.
    Bra jobbat. Läs mer
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Vesivek
    Snabbt och mycket bra arbete. Utmärkt bemötande, vi är jättenöjda Läs mer
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Vesivek
    Beställde nytt falsat plåttak på villan. Lätt att boka möte, bra förmöte med prisuppgift och planering, fantastiskt bra levererat och monterat i snabb takt 3 dgr. Mkt trevligt bemötande och bra svar på alla frågor. Överträffade förväntningarna. Kändes tryggt. Läs mer
  • Fredrik J skrev om Vesivek
    Bytte vårat tegeltak mot ett nytt snyggt plåttak.
    Mycket trevliga och proffesionella hantverkare som arbetar riktigt fort utan att tumma på kvalitén.
    Följer upp kundnöjdhet och går igenom utfört arbete på ett mycket pedagogiskt sätt.
    Lämnar varje arbetsdag städad och iordning gjord.
    Ska ni byta tak så tveka inte att anlita dessa!

Tack för erat proffsiga och snabba arbete.

Vi är oerhört nöjda!
    Fredrik & Emelie Läs mer
  • Fredrik U skrev om Vesivek
    Byte av tak.
    Bra närvarande säljare. Återkopplande och följde upp.
    Slutresultatet snyggt, städat, rent och snyggt. Läs mer
  • Marie H skrev om Vesivek
    Vi bytte vårat tak och rännor och är supernöjda! Trevligt bemötande ända från säljare till besiktning, måste tillägga snygg presentation. Hela huset har verkligen fått ett lyft. Arbetet utfördes som utlovat på endast 2 dagar. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Jan H skrev om Vesivek
    Jag beställde ett byte av mitt tegeltak. Huset är byggt 1973. En vecka senare kommer ett mycket proffsigt gäng och börjar jobbet ca.7.30. När klockan är ca. 16.30 är dom klara för dagen, då återstår lite av plåtjobbet, det nya tegeltaken är på plats. Plåtkillarna kommer igen nästa dag med plåt detaljer som dom tillverkat. Efter några timmar är allt klar. Dagen efter monteras ställningen ner. Allt detta jobb gjordes i en utetemperatur som var över 30 grader. Huset ser nästan ut som det vore nybyggt.
    Kan varmt rekommendera detta proffsiga företag. Läs mer
  • J .
    J . skrev om Vesivek
    Snabbt och smidigt, kort väntetid på jobbstart, det är plus. Dock uteblev slutbesiktningen av någon anledning och mina funderingar över vissa lösningar förblir osvarade. Avsaknaden av en takfotsplåt och anledningen till att stänga luftspalten mot takfoten så vinden bli oventilerad är en gåta. Sen fick jag plocka skruv och spik som låg utspritt över hela tomten. Skulle dessa frågor besvaras eller åtgärdas skulle mitt betyg ändras. Läs mer
    2018-07-19 Nordisk Takexpress svarar J .
    Hej! Tack för din kommentarer. Vi ber om ursäkt för att vi inte svarat tidigare på det och att det verkar finnas oklarheter kvar. Då vi inte kan identifiera ärendet via dina kommentarer ber dig ta kontakt med oss på taklinjen 0200-217 200 och referera till detta svar så skall vi gå igenom dina frågor och synpunkter med dig. Vänligen Jonas Nordisk takexpress
  • Timo T skrev om Vesivek
    Takexpress har lagt nytt plåttak. Allt började med en ordentlig genomgång av hur arbetet skulle gå till. Det som utlovades gjordes. Efter två dagar hade vi vårat nya tak på plats. Vi är väldigt nöjda och rekommenderar med nöje Nordisk Takexpress. Läs mer
  • Stefan S skrev om Vesivek
    Vi beställde nytt tegeltak. Blev trevligt och proffsigt bemötta. Vi tycker att företaget levde upp till våra förväntningar. Takläggarna var väldigt effektiva och gjorde klart taket på två dagar. Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Vesivek
    Vårt gamla tegeltak från 60-talet hade gjort sitt. Vi tog in några offerter och Nordisk Takexpress ingav mest förtroende. Vi kan konstatera att de håller vad de lovar: snabbt kom ett snyggt svart plåttak på plats! Jobbet gjordes med senaste teknik och ett välsmort arbetslag med omsorg om detaljerna. Vi är mycket nöjda med resultatet! På några dagar var det fixat och inte ett spår av jobbskräp lämnades kvar! Läs mer
    2018-05-17 Nordisk Takexpress svarar Helena H
    Tack för omdömet Helena! Kul att höra att du är nöjd med vårt arbete.
  • Rafik B skrev om Vesivek
    Vi med kort varsel bestämde oss för att byta ut taket, sedan gick allt fort, träffade en trevlig och kunnig försäljare som förklarade hur det gick till. Taket var på plats inom 2 dagar trots att vi har ganska stort och "krångligt" tak, sedan var det ytterligare en halv dag att göra små restinsatser och plocka bort all utrustning/Verktyg/skräp.
    - Mkt trevligt bemötande. Mkt proffsig personal .
    -Allt enligt överenskommelse och löften.
    -Bra information.
    -Mycket nöjd kund i Gamla Uppsala. Läs mer
    2018-05-17 Nordisk Takexpress svarar Rafik B
    Tack för omdömet Rafik. Kul att höra att du är nöjd med vårt arbete.
    Nordisk Takexpress gillar detta
  • Michael S skrev om Vesivek
    Tog 2 dagar att byta taket, ser bra ut. Bra kontakt med säljaren innan påskrift. Säljaren lovade att komma för en uppföljning efter utfört arbete, glöm det. Ser Takexpress bilar varje dag på orten, men efter utfört arbete undviker de av någon anledning kontakt. Altantaket blev skadat, det läcker in vatten vid regn och en av vindskivorna är jag tveksam till om den sitter fast ordentligt. Småskador på buskar och fruktträd på tomten. Mycket skruv och spik runt huset. Kan inte säga att jag är missnöjd, är ingen takexpert och kan inte bedöma kvaliten. Hade varit proffsigt av dem att följa upp arbetet med kunden.

Grannen har anlitat en annan leverantör som hållit på i 2 veckor nu och det ser ut att kunna ta 2 veckor till, frågan är om det är någon skillnad på kvalitet av utfört arbete? Läs mer
  • Helene Å skrev om Vesivek
    Fungerade utmärkt
    Snabba duktiga och proffsiga
    Vi är mycket nöjda med vårt nya tak
    Kan varmt rekommenderas
    Med vänlig hälsning
    Per & Heléne Läs mer
  • Thomas S skrev om Vesivek
    Bra utfört arbete. Allt enligt önskemål Läs mer
  • Jan R skrev om Vesivek
    Jag har lagt om mitt tak (ca 200 kvm) innebärande byte av - läktar, papp, tegel, hängrännor mm. Jag är mycket nöjd med arbetet och på det sätt jag blivit bemött av företaget - mycket professionella yrkesmän som utfört arbetet på ett sätt som vida överstigit mina förväntningar.
    Ett stort arbete har genomförts mycket snabbt - 1,5 dagar för arbetet och städning överträffade helt mina förväntningar.
    Jag vill å det varmaste rekommendera företaget Nordisk Taxexpress. Jag ger företaget högsta betyg. Läs mer
  • Lauri T skrev om Vesivek
    Vi har fått ett nytt tak som vi är jätte nöjda med. Otroligt kompetent,snabb och trevlig personal. Nordisk Takexpress har ett unikt koncept som vi kommer att delge alla.
    Helena o Lasse Läs mer
  • Roger N skrev om Vesivek
    Sakliga och snabba svar på mina frågor om takbyte och olika saker som påverkar livslängd mm. Detta gjorde att jag valde Takexpress för att genomföra takbytet, som de gjorde på 3 dagar inkl allt plåtslagerijobb och städning. Mycket trevliga och kompetenta var de som utförde arbetet. Läs mer
  • Bo H skrev om Vesivek
    Trevligt bemötande, snabbt och proffsigt!
    Nytt tak på två dagar som utlovat.Väldigt nöjd kund! Läs mer
  • René V skrev om Vesivek
    170kvm betongpannor med läkt och duk samt utbyggnad av takutsprång på två sidor klart för plåtarbeten efter en (1) dag!
    I det ingår även rivning av det gamla taket.
    Ett otroligt tempo och bra säljare, rekomenderas starkt! Läs mer
  • Riita J skrev om Vesivek
    Snabb respons på vår förfrågan om ett nytt tak. Trevlig och kunnig försäljare.
    Vårt nya tak blev klart på tre dagar. Killarna var otroligt effektiva. Det märktes att de var ett sammansvetsat gäng.
    Snyggt och rent jobb! Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Robert K skrev om Vesivek
    Trevligt bemötande.
    Utförde arbetet på utsatt tid, lite småmissar, men de har rättats till efter påpekande.
    Kan rekommendera Nordisk Takexpress. Läs mer
  • Göran H skrev om Vesivek
    Vi blev bemötta på bästa sätt och vid matsalsbordet i vardagsrummet kunde vi över en kopp kaffe få beskrivet hur Nordisk Takexpress löser problem med takomläggning. Det var ett lugnt och trevligt samtal utan forcerande säljargument på rad. Vi kunde slå oss till ro och på sin höjd bjuda arbetarna på kaffe och nybakade bullar. Takomläggningen gjordes på ett seriöst sätt på en dag och plåtarbetena på nästkommande dag. Företaget har avtal på arbetsmarknaden. Vi kan varmt rekommendera detta företag. Läs mer
  • Lisbeth W skrev om Vesivek
    Mycket trevligt bemötande
    Arbetet utfördes mycket noggrant och snabbt
    Städat och rent efter utfört arbete Läs mer
  • Zoran C skrev om Vesivek
    Mycket professionella och tillmötesgående. Överträffade mina förväntningar med sitt kunnande, konstruktionslösningar, kvalitet och utförande. Höll alla överenskomna tider med utmärkt resultat.
    Kan, varm, rekommendera Nordisk Takexpress!!! Läs mer
    2018-03-29 Nordisk Takexpress svarar Zoran C
    Stort tack för ditt omdöme Zoran!

Glad Påsk!
  • Björn P skrev om Vesivek
    Jag köpte ett helt nytt plåttak inkl hängrännor och stuprör som ersättning för det drygt 60 år gamla taket. Risto som sålde taket var mycket pedagogisk och visade dels på de brister som det gamla taket hade dels hur bytet skulle gå till.
    Bytet av plåttaket gick snabbare än jag förväntat mig för det gjordes på en dag därefter återstod detaljarbeten inklusive hängrännor och stuprör som också gjordes på en dag. Alltså ett komplett nytt tak på två dagar, helt fantastiskt.
    Alla jag talat med har varit väldigt trevliga och tillmötesgående så alla förväntningar har uppfyllts. Det ända som ställde till med lite frågetecken var att takluckan hade flyttats ett par meter. Det gjordes på grund av regelverk och upptäcktes först då det gamla taket togs bort. Detta gjorde det i princip omöjligt för mig att använda takluckan, vilket jag måste göra ett par gånger om året för att byta filter i en fläktanordning. Nu har dock problemet åtgärdats, så även den del har fungerat bra.
    Alltså är jag mycket nöjd med det arbete Takexpress har gjort. Läs mer
    2018-03-29 Nordisk Takexpress svarar Björn P
    Tack för ditt omdöme Björn och kul att höra att du är nöjd.

Glad Påsk!
  • Lars-håkan E skrev om Vesivek
    Det fungerade utmärkt.
    Inga klagomål. Allt levererades efter överenskommelse.
    Betyget nedan är utmärkt. Läs mer
  • Niklas M
    Niklas M skrev om Vesivek
    Ruggigt snabbt byte av 270 kvm tak på hus och garage, allt klart på 2 dgr!
    Några småsaker som åtgärdades dagen efter takbytet :-) Läs mer
  • Jukka K skrev om Vesivek
    Kanon! Bra och proffsigt bemötande från både säljare, takläggare och administration.
    Nytt tegeltak ( från Benders) med allt underarbete och plåtarbete monterat och klart på två dagar! (Andra hängrännan klar på en timme dag tre.) Dessutom snyggt städat efteråt.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Börje W skrev om Vesivek
    Väldigt bra bemötande från företaget från att Peder kom hit
    och tittade.Jag hade tegeltak förut men jag ville ha plåttak,
    för att jag tycker det är trevligare.Det som jag köpte av er var nytt tak,hängrännor,stuprör, snöskydd ,stegar på taket.
    Mina förväntningar som jag hade innan införlivades verkligen
    Jag är helnöjd med allt jobb som blev utfört.
    Väldigt bra killar att ha att göra med.

Börje Wallin Täby Läs mer
  • Carl Stefan S
    Carl Stefan S skrev om Vesivek
    Mycket nöjda. Helt otrolig fart på arbetet. Fattar inte att allt tak, plåt etc blir klart på 1,5 dag. Bra uppföljning. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Karl Å skrev om Vesivek
    Nytt valmat yttertak på ca 4 dagar. Levererade det som var avtalat och åtgärdade efteråt den lilla brist som kunde påvisas utan att knorra. Som byggnadsingenjör tror jag dessutom mycket på konceptet med flerskiktsventilation av yttertaket. Läs mer
  • Lars H skrev om Vesivek
    Byte av yttertak (betongpannor, läkt, duk), samtliga plåtdetaljer på tak och för avvattning utfört till stor belåtenhet. Snabbt utfört och med, vad vi kan se, hög kvalitet. Små missar åtgärdade utan dröjesmål - bra hanterat. Läs mer
  • Björn P
    Björn P skrev om Vesivek
    Professionellt bemötande allt igenom. Omläggning av ett
    snart 40-årigt tak med nya betongpannor har gjorts. Arbetet omfattade även ny installation av takavvattning, taklucka och genomföringar av ventilationsrör. Installationen av frånluftsfläkt för att förhindra vattenläckage har förbättrats. Arbetet har helt följt förväntad tidsplan och alla åtgärder har helt följt vår förväntan. Allt bemötande och diskussioner har varit helt tillfyllest. Läs mer
  • Ingvar I
    Ingvar I skrev om Vesivek
    Jag har ett väldigt bra omdöme. Från början när jag träffade säljaren, han var ärlig och trevlig som säljledare är. När de kontaktar mig om att arbetet skulle börja så passa det inte oss pga vi jobbar natt och var inne i en jobbar sväng. Vilket de hade förståelse för och startar arbete efter överenskommelse när det passar oss. De blev lite skader på vårat altantak vilket de fixade galant. Jag har gått på en del dåliga företag. Men om alla företag behandlar sina kunder som ni gör, så tror jag att alla är lika nöjd som vi. Stor tack till er... Läs mer
  • Tero Uolevi M
    Tero Uolevi M skrev om Vesivek
    Vi, Tero och Lea Männistö här i Hällby (Eskilstuna) beslutade oss för Takexpress som vår leverantör för vårt nya tak. de var inte billigast men de var överlägset snabbast i både leverans och arbetstid. Dessutom ingick nya rännor och stuprör i kalkylen. som tillverkades på plats! Vårt avtal följdes till punkt och pricka. Arbetet utfördes av proffs på ett beundransvärt sätt. Nya taket var på plats på en knapp dag! likaså plåtarbetena. Bemötandet av både manskap och förmän var den bästa möjliga. Bortforsling av både gamla taket och efterstädning var en tia av tio möjliga. att rekommendera Takexpress är väldigt lätt för oss och vi vill gärna framföra ett stort TACK!, för ett fantastisk arbete! Läs mer
  • Gunilla J skrev om Vesivek
    Träffade företaget på en mässa och kände där att det var dags att renovera taket med hjälp av Nordisk Takexpress snabba och proffsiga sätt att lösa problematiken. Ny takpapp, läkt, tegelpannor och plåtarbeten. Fick en bra offert och arbetet utfördes på ett snabbt och utomordentligt proffsigt sätt utan krångel. Tog 2,5 dagar att utföra allt enligt offert. Saknade ingenting som vi kommit överens om.
    Tack för ett vänligt bemötande av alla inblandade från och med mässan, offerten, utförandet och den slutliga besiktningen. Läs mer
  • Ulf L skrev om Vesivek
    En takfirma som verkligen rekommenderas proffsigt på alla sätt samt mycket trevliga mycket nöjd Läs mer
  • Mats S skrev om Vesivek
    Bra, snabbt och servicekänsla Läs mer
  • Owe A skrev om Vesivek
    Ett mycket bra bemötande av all på Nordisk takexpress.
    Samt att dom är väldigt effektiva i sitt arbete . ingen slö tid där inte.
    Har bytt tak ifrån tegel till plåttak, med allt var det innebär med allt arbete runtomkring för nordisk takexpress . är mycket nöjd med resultatet och utfört arbete. Läs mer

Kalmarleden 40, 746 37 Bålsta