Alla kategorier Takläggare Uppsala Håbo Vesivek

Vesivek

Kalmarleden 40, 746 37 Bålsta — Visa karta

Välkommen till Vesivek!

Den första november 2018 bytte Nordisk Takexpress AB namn till Vesivek AB.
Vi har sedan starten 2016 varit ett dotterbolag till Vesivek men i och med den nordiska expansion som koncernen gör så har styrelsen beslutat att alla bolag ska arbeta under ett och samma namn, nämligen Vesivek. Har du tidigare använt dig av Nordisk Takexpress så kommer därför ingen förändring ske i avtal och garantier.

För oss står du som kund i fokus, vi är flexibla och anpassar lösningar som passar just dig. Med hjälp av vår erfarenhet och djupa kunskap om tak har vi utvecklat ett system som gör att vi kan byta ditt tak på endast 4 dagar! Då gäller fast pris och du betalar efter att taket blivit godkänt, tryggt och säkert! Vi erbjuder både plåt och pannor och gör allt för att du som kund som bli hundra procent nöjd med det utförda arbetet! Varmt välkommen att höra av dig till oss, vi ser fram emot att hjälpa dig med ditt nya tak!

Läs vad 117 kunder tycker om Vesivek

• 2019-06-13

Lennart M skrev om Vesivek
    Proffsigt utfört. Allt var till belåtenhet.

Nytt tal på 2 dagar Läs mer
  • 2019-06-08

Håkan A skrev om Vesivek
    Byte från betongpannor till plåttak.
    Bra helhetslösning där allt ingick.
    Så väl som att det gamla taket återvinns på bästa möjliga sätt och att källor till var byggmaterial kommer i från beskrevs. Var inte med under själva bytet av taket men ställning och så såg bra ut vad gälla arbetsmiljön för dom anställda. Läs mer
  • MATHIAS M

2019-06-07

MATHIAS M skrev om Vesivek
    Ställningen har snart stått här 3veckor, de gick fort att riva å lägga dit nya taket 3-4 dagar men resultatet vart hemskt bulor och repor överallt i alla plåtar, nu har dom varit här å bytit ut dom men nästan samma resultat igen.... Mycket tråkigt när man tror man ska få ett nytt fint tak.
    Rekommenderar inte vesivek Läs mer
  • 2019-06-05

Josefin L skrev om Vesivek
    Vi bytte tak och blev väldigt nöjda. Seriösa, höll vad de sagt hela vägen. De gjorde till och med mer än vad som först ingick i offerten till samma pris. Rent och snyggt efter utfört jobb.

Trevligt bemötande av alla, säljare, ställningsbyggare och takläggare.

Kan varmt rekommendera att anlita dem. Läs mer
  • 2019-05-27

Maud L skrev om Vesivek
    Jag bytte tak snabbt effektivt med superbra kvalite. Vilken personal fantastisk Läs mer
  • Per W

2019-05-25

Per W skrev om Vesivek
    Snabbt takbyte med alla plåtdetaljer på 2 dagar. Bra kommunikation o bra service. Jättenöjda och rekommenderar starkt! Seriöst att man betalar inget förrän allt klart! Läs mer
  • 2019-05-17

David Wei Z skrev om Vesivek
    ett underbart val att använda detta företag för att renovera mitt tak. Bra teknik, mycket snabb i utförande och professionell, bra bemötande från personal. Renovering på mitt tak är klar inom två dagar och nu väntar jag bara på regn och mycket regn för att testa takets funktionalitet. Högt rekommenderad. /Dav Läs mer
  • 2019-05-12

Stina L skrev om Vesivek
    Helt nytt tak. Helt ok. Ja absolut. Underbara killar som jobbade fullt ut.Tomten var städad när dom åkte. Vill rekomendera deras jobb till presumtiva kunder👍👍👍🤗🤗🤗 Läs mer
  • ELIN A

2019-05-09

ELIN A skrev om Vesivek
    Vesivek bytte vårat tak, verkligen imponerad av killarna som gjorde jobbet. Efter tre dagar hade vi ett helt nytt tak. Det blev så snyggt. Ett stort tack till Risto. Mycket trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-04-27

Jan R skrev om Vesivek
    Jag är
    Mycket nöjd med veisek från början till slut. Läs mer
  • 2019-04-26

Patrik N skrev om Vesivek
    Takbyte betongpannor. Klara långt inom lovad tid, som var 2 dagar. Rent och snyggt efter arbetet. Mycket bra uppföljning av säljaren. Läs mer
  • 2019-04-09

Raymond K skrev om Vesivek
    Jag bad Vesivek från Bålsta ta hand om renoveringen av vårt tak från 1974. Jag hade tidigare träffat några aktörer men ingen av de hade gjort så bra intryck som Vesivek. Några saker var mina huvudfrågor: en ärlig bedömning av nuvarande tak, självklart ett rimligt pris, material och kvalitet, leveranstid och sist men inte minst säkerhetstänkandet med tanke på vad jag jobbar med. Efter svar på dessa frågor, fick jag en bra magkänsla och skrev på avtalet på torsdag. Tisdag veckan efter var taket på plats och allt plåtarbete utfört på ett konstnärligt sätt. Gården städad och nästan inget spår av kaoset dagarna innan. Avtalat pris har gällt trots att vissa små saker dök upp under renoveringen. En väldigt viktig aspekt var ett fantastiskt bemötande från första ögonblicket till sista sekunden. Många grannar berömde säkerhetstänket, effektiviteten och resultatet så pass att vissa hängde på tåget och renoverade sitt. Jag tackar Vesivek för arbetet och rekommenderar dem varmt. Raymond i Kungsängen Läs mer
  • 2019-04-07

Margareta F skrev om Vesivek
    Takomläggning med betongpannor på 70-talshus med valmat tak. Trevligt och proffsigt bemötande med snabbt handläggande. Arbetet var välorganiserat och bra utfört inom utlovad tid. Vi kan varm rekommendera företaget. Lars och Margareta Läs mer
  • 2019-04-05

MICHAEL M skrev om Vesivek
    Kan varmt rekommendera Vesivek. Allt från offert till färdigt tak gick mycket snabbt och utan några konstigheter. Läs mer
  • 2019-04-02

Karolina L skrev om Vesivek
    Otroligt snabbt och proffsigt utförande. Från offert till färdigt tak och besiktning. Kan varmt rekommendera Vesivek! Läs mer
  • Kurt F

2019-03-28

Kurt F skrev om Vesivek
    Byte av tak på vårt hus. Helproffsigt och trevligt bemötande av alla från säljare till plåtslagare. De jobbar väldigt effektivt med en väl inkörd process. Känns väldigt tryggt som köpare. Läs mer
  • Lars Erik L

2019-03-27

Lars Erik L skrev om Vesivek
    Byte av tak. Mycket bra info inför arbetet av saklig person vilket gav förtroende. Trevlig personal som kunde sin sak och gav snabbt svar till den frågvise. Jag är imponerad över hela arbetet trots problem med väder. Likaså imponerad över den trevliga personalen. Så ska ett bra hantverksjobb skötas! Läs mer
  • 2019-03-24

Klas B skrev om Vesivek
    Nytt tak på hus och garage.
    Extremt snabba (3dagar). Konkurrenter behöver normalt 15 arbetsdagar.
    Bra pris och det mesta mycket proffsigt gjort.
    Känner att jag med gott samvete kan rekommendera Vesivek till andra. Läs mer
  • 2019-03-22

Sune J skrev om Vesivek
    Hej Jag är jättenöjd. Med allt.
    Hälsa Michael. /Sune. Läs mer
  • Gunilla R

2019-03-21

Gunilla R skrev om Vesivek
    Mitt gamla betongtegeltak byttes mot ett nytt i pannplåt. Nu har jag samhällets snyggaste tak och det är dessutom betydligt lättare och vattentätt.
    Jag är mycket nöjd med bemötandet från Vesiveks personal, tydlig information om tillvägagångssättet, bra uppföljning efteråt. Arbetet gjordes medan jag var bortrest och allting var prydligt och klart när jag kom hem. Inga problem med att få ersättning för en trasig ytterlampa. Jättenöjd! Läs mer
  • 2019-03-19

Johan U skrev om Vesivek
    Omfattande byte av gammalt tak.
    Säljaren och arbetarna var trevliga.

Det enda som bag tycker var negativt är att det var väldigt skräpigt efter att de var klara. Kan bero på det ymniga snöandet också. Mycket spik, skruv, gamla takpannor etc kvar på marken/tomten. Läs mer
  • 2019-03-19

Gunvor L skrev om Vesivek
    Byte av tak på bostadshuset. Jag fick reklam i brevlådan och kontaktade Vesivek och vips hade vi besök av en proffsig person som kollade status på taket och vi fick ett prel.pris .Näst dag kom ytterligare en person för att mäta mer noggrant och att allt skulle klaffa efter deras policy
    En vecka senare var allt städat och klart och vi har grannskapets snyggaste tak
    Snabbt och proffsigt utfört av alla inblandade .Inga sura miner trots snöblask och blåst.

Gunvor Lindahl Rönningen Järlåsa s Läs mer
  • 2019-02-21

Tina N skrev om Vesivek
    Vi bytte vårt tak. Vi har fått en fint bemötande och allt gick galant.
    Professionella killar rakt igenom och jobbet är perfekt utfört. Läs mer
  • 2019-02-21

Thord B skrev om Vesivek
    Byte av tak
    Mycke bra bemötande, bra genomgång av vad dom skulle göra med tydlig kostnad.
    Företaget levererade helt enligt överenskommen tid och kostnad.
    Bra upplevelse av takbyte med mycket trevlig och kunnig personal.
    Kan rekommenderad
    Mvh Thord Läs mer
  • 2019-02-18

Joakim P skrev om Vesivek
    Bra bemötande och proffsigt utförande och ett nytt tak på bara 3 dagar. Plus i kanten för att det var städat och fint på tomten efteråt Läs mer
  • 2019-02-14

Niklas S skrev om Vesivek
    Är otroligt nöjd med hela processen från att ha träffat säljare till att jobbet var utfört!

Vi gjorde klart affären en måndag, torsdag samma vecka var allting med taket klart!

Proffsigt bemötande ifrån alla inblandade, rekomenderas starkt! Läs mer
  • Per B

2019-01-17

Per B skrev om Vesivek
    Uppsättning av plåttak på villa samt garage.

Såg tidigare hur Vesivek utförde ett omfattande byte av tak på en annan fastighet. Blev imponerad av den logistik som fanns samt av de många yrkesmännen som samtidigt fanns på plats och kontaktade dem. Fick omgående kontakt och besök. Kändes mycket seriöst redan från början.
    Det arbete som gjordes på vår fastighet stod över de förväntningar vi hade. God info innan arbetet påbörjades. Väldigt många som arbetade på ett koordinerat sätt. Både av själva takarbetet med läkt, plåttak m.m. och därefter följande plåtarbeten. Allt måttanpassat material fanns på plats vid starten. Efter en dag fanns ett nytt tak på plats. Allt som tagits ned från det gamla taket med häng och stuprännor, bortforslades. Skada på asfalt lagades omgående. Två arbetsdagar och därefter besiktning. Vi är mycket imponerade och nöjda att vi anlitade Vesivek. Läs mer
  • 2019-01-09

Johnny M skrev om Vesivek
    Lade om taket. Trevlig personal. Effektiva och väldigt bra resultat. Läs mer
  • 2019-01-04

Peder B skrev om Vesivek
    Bra takjobb. Kan bli bättre på att ta hänsyn till rabatter, träd etc som står där ställningen sattes upp. Behöver även ta bättre hand om annat runt omkring typ terasstak. Sämre jobb än taket om något annat behövde lagas exempelvis ett söndertrampat terasstak.
    Mycket proffsig hantering av allt även det som behövde åtgärdas efteråt. Läs mer
  • 2018-12-18

Fredrik G skrev om Vesivek
    Fantastiskt bra bemötande och utfört takbyte. Allting fungerade perfekt från första kontakt, till slutfört montage. Läs mer
  • 2018-12-09

Lars S skrev om Vesivek
    Takbyte bra bemötande allt löst efter några incidenter Läs mer
  • 2018-12-09

Ann-Christine P skrev om Vesivek
    Bytte tak på mitt hus, jättetrevlig personal, noggrannhet, är så nöjd, snabbt o effektivt.... Kan varmt rekommendera Vesivek Läs mer
  • Nils W

2018-12-08

Nils W skrev om Vesivek
    Nytt tak på några dagar. Kunnig och trevlig personal. Vi är helnöjda. Läs mer
  • Benny A

2018-12-07

Benny A skrev om Vesivek
    Byte av tak, 250 kvm och de gjorde ett bra jobb. Hade några synpunkter efteråt, men de blev snabbt åtgärdade👍 Läs mer
  • 2018-11-30

Robert S skrev om Vesivek
    Vesivek böt vårt tak för ca 6 månader sen (slutet av nov 2018) o det gick fort..
    Kanske lite för fort, tror dom var här i 3dar.
    Till en början så såg allting bra ut, men för ca 2 veckor sedan 24/5-2019 började det rinna lite vatten längs en innervägg, sen rann det ner lite från en taklampa för att till slut forsa in..
    Så -5 för att ett 6månaders tak läcker in
    +2 för att dom kom ut hit halv 8 en fredagkväll för o försöka hitta läckan.
    +2för att alla jag haft o göra med sedan skadan inträffade har varit väldigt trevliga och tillmötesgående.
    +3 för att deras vattentäta garanti ( :) ) då dom att är här och åtgärdar yttertaket (lägger ny plåt och bytt tätskiktet på den sidan som läckte).

När skadorna inne blivit åtgärdade så kan dom få 2 recos till (om allt håller tätt)

Nu är läckan åtgärdad(troligtvis) jag var inte hemma själv men grannen sa att det gick snabbt.. = mycket folk risk för misstag/att saker glöms bort vilket det vid en första anblick ser ut att ha gjorts..

Nu har vi haft 3 besök till på taket o förhoppningsvis är det bara skrapmärkena i färgen kvar på yttersidan nu (vilka jag bad om färg till för att åtgärda själv) Läs mer
  • 2018-11-14

Tommy E skrev om Vesivek
    Utbyte av takbeläggning mycket
    nöjd med sälj och utförande personal.Snabbt och proffsigt utfört. Läs mer
  • Johan U

2018-11-12

Johan U skrev om Vesivek
    Bytte till plåttak från Takexpress.
    Monteringen av taket gick väldigt fort och smidigt.
    Taket ser väldigt bra ut.

Deras plåtslagare var dock lite slarviga. Det läckte från hängrännorna, men det fixade dom till så fort jag påpekade det. Sen hade dom spillt en del svart silikon lite överallt på en helt nybyggd trall som inte går bort.
    Mycket plåtbitar och skruvar kvar på marken fast dom skulle gå runt med magnet sa dom. Och när dom var klara lämnade dom bara ett brev i brevlådan att det var klart fast jag var hemma och dom skulle ha sagt till personligen.

I det stora hela är jag helt klart nöjd. Trevliga försäljare som följer upp allt arbete. Läs mer
  • 2018-11-12

Oscar B skrev om Vesivek
    bytte tak och vi är nöjda än så länge. kanske lite väl smutsigt inne efter fönsterbyte men helt klart nöjda med taket! Läs mer
  • Mattias B

2018-10-26

Mattias B skrev om Vesivek
    Mer än nöjd med Nordisk Takexpress !!
    Dom levererar inte bara topp kvalité på material och utfört arbete, dom lämnar även en fantastisk service och ett gott bemötande . Grymt nöjd att jag anlitade dom. Tack alla på Takexpress!!!

// Mattias // Byggnadsteknisk konsult. Läs mer
  • 2018-09-08

Ingela K skrev om Vesivek
    Ett bra bemötande av säljarna.
    Löftet att få ett nytt tak på 2 dgr är fel,
    Det tog bara 1 1/2 dag 😀.
    Bra jobbat. Läs mer
  • Ulf B

2018-09-06

Ulf B skrev om Vesivek
    Snabbt och mycket bra arbete. Utmärkt bemötande, vi är jättenöjda Läs mer
  • Torbjörn J

2018-08-24

Torbjörn J skrev om Vesivek
    Beställde nytt falsat plåttak på villan. Lätt att boka möte, bra förmöte med prisuppgift och planering, fantastiskt bra levererat och monterat i snabb takt 3 dgr. Mkt trevligt bemötande och bra svar på alla frågor. Överträffade förväntningarna. Kändes tryggt. Läs mer
  • 2018-08-24

Fredrik J skrev om Vesivek
    Bytte vårat tegeltak mot ett nytt snyggt plåttak.
    Mycket trevliga och proffesionella hantverkare som arbetar riktigt fort utan att tumma på kvalitén.
    Följer upp kundnöjdhet och går igenom utfört arbete på ett mycket pedagogiskt sätt.
    Lämnar varje arbetsdag städad och iordning gjord.
    Ska ni byta tak så tveka inte att anlita dessa!

Tack för erat proffsiga och snabba arbete.

Vi är oerhört nöjda!
    Fredrik & Emelie Läs mer
  • 2018-08-12

Marie H skrev om Vesivek
    Vi bytte vårat tak och rännor och är supernöjda! Trevligt bemötande ända från säljare till besiktning, måste tillägga snygg presentation. Hela huset har verkligen fått ett lyft. Arbetet utfördes som utlovat på endast 2 dagar. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-08-02

Jan H skrev om Vesivek
    Jag beställde ett byte av mitt tegeltak. Huset är byggt 1973. En vecka senare kommer ett mycket proffsigt gäng och börjar jobbet ca.7.30. När klockan är ca. 16.30 är dom klara för dagen, då återstår lite av plåtjobbet, det nya tegeltaken är på plats. Plåtkillarna kommer igen nästa dag med plåt detaljer som dom tillverkat. Efter några timmar är allt klar. Dagen efter monteras ställningen ner. Allt detta jobb gjordes i en utetemperatur som var över 30 grader. Huset ser nästan ut som det vore nybyggt.
    Kan varmt rekommendera detta proffsiga företag. Läs mer
  • 2018-06-05

Timo T skrev om Vesivek
    Takexpress har lagt nytt plåttak. Allt började med en ordentlig genomgång av hur arbetet skulle gå till. Det som utlovades gjordes. Efter två dagar hade vi vårat nya tak på plats. Vi är väldigt nöjda och rekommenderar med nöje Nordisk Takexpress. Läs mer
  • Helena H

2018-05-16

Helena H skrev om Vesivek
    Vårt gamla tegeltak från 60-talet hade gjort sitt. Vi tog in några offerter och Nordisk Takexpress ingav mest förtroende. Vi kan konstatera att de håller vad de lovar: snabbt kom ett snyggt svart plåttak på plats! Jobbet gjordes med senaste teknik och ett välsmort arbetslag med omsorg om detaljerna. Vi är mycket nöjda med resultatet! På några dagar var det fixat och inte ett spår av jobbskräp lämnades kvar! Läs mer
    2018-05-17 Nordisk Takexpress svarar Helena H
    Tack för omdömet Helena! Kul att höra att du är nöjd med vårt arbete.
  • 2018-04-27

Helene Å skrev om Vesivek
    Fungerade utmärkt
    Snabba duktiga och proffsiga
    Vi är mycket nöjda med vårt nya tak
    Kan varmt rekommenderas
    Med vänlig hälsning
    Per & Heléne Läs mer
  • 2018-04-27

Thomas S skrev om Vesivek
    Bra utfört arbete. Allt enligt önskemål Läs mer
  • 2018-04-24

Lauri T skrev om Vesivek
    Vi har fått ett nytt tak som vi är jätte nöjda med. Otroligt kompetent,snabb och trevlig personal. Nordisk Takexpress har ett unikt koncept som vi kommer att delge alla.
    Helena o Lasse Läs mer

Kalmarleden 40, 746 37 Bålsta