Vesivek Sverige AB

Vesivek Sverige AB

Välkommen till Vesivek!

Vesivek är Nordens största takrenoveringsföretag. Företaget grundades i Finland 1993 och sedan 2016 finns Vesivek i Sverige. Sedan starten för mer än 28 år sedan har vi utfört mer än 40 000 villatakrenoveringar. Grunden till vår framgång är vårt fokus på just takrenoveringar. Vi jobbar bara med takrenovering och är experter på vårt område. Vi har ett unikt koncept där vi levererar ett nytt tak till dig på bara ett par dagar. Det lyckas vi med genom effektiv logistik, egna kranbilar, egen anställd person med hög kompetens och lång erfarenhet. Att anlita Vesivek för din takrenovering är ett tryggt och säkert alternativ.

Vi jobbar med fast pris och du betalar först efter takrenoveringen är genomförd – inga förskott. Vi erbjuder både plåt och betongpannor och gör allt för att du som kund som bli hundra procent nöjd med det utförda arbetet! Läs mer om oss och vårt koncept på vår hemsida.

Varmt välkommen att höra av dig till oss när du skall renovera, vi ser fram emot att hjälpa dig med ditt nya tak!

Läs vad 582 kunder tycker om Vesivek Sverige AB 2

2021-09-21
    En synnerligen positiv upplevelse från början till slut. Säljarens presentation av hur mitt nya tak skulle bli stämde fullt ut med resultatet. Hela bygget tog 5 dagar, ställningsbygge och rivning inkluderat. Takläggarna kontaktade mig vid de tillfällen som det uppstod frågor istället för att ta egna initiativ. Jag rekommenderar varmt Vesivek.
    2021-09-19
    Vi är jättenöjda tidsramen hölls,ärliga svar inget bilhandlar snack.Trevliga hantverkare och noggranna.Kan rekommenderas till andra.
    2021-09-16
    Mycket bra.

Stora förväntningar som företaget levde upp till.

Komplett tak, och alla hantverkare samt David som var vår kontakt vid köpet har varit duktiga och trevliga så vi har inget att klaga på.
    2021-09-15
    12/10 för bemötande, utförande och resultat!

Första kontakten med Staffan på Vesivek var informativ, proffsig och vänlig. Staffan förklarar tydligt hur processen kommer att gå till o allting är välorganiserat! Man får ett seriöst intryck direkt.

Allting gick så smidigt och snabbt! Från de första killarna som satte upp byggställning, till takläggarna som gjorde ett fantastiskt jobb, extra tack till Edwin som var en stjärna när det dök upp oväntade problem.

Plåtkillarna gjorde ett utmärkt jobb o hade med sig röd takplåt som de föreslog istället för svart, vilket blev kanon. Sist men inte minst så kom de sista killarna o tog ner byggnadsställning, fyllde i de små hålen o målade ovanpå. Nu finns inga spår.

Ett stort plus för att alla städade ordentligt efter sig. Alla är även mycket trevliga.

Taket är så snyggt! Jag har inget negativt att säga. Ett superstort tack till alla. Vesivek rekommenderas starkt!
    2021-09-15
    Snabbt och bra håller vad som sades.
    rekommenderar detta till folk som jag känner.
    Tackar för utmärkt bemötande.
  • PETER L
    2021-09-14
    Först av allt, 4+ eller 5? Jag ger Vesivek 5.. Allt har fungerat bra, från offertstadie till genomförande. Var tveksam till att de kunde hålla 3 dagar exkl ställningsbyggande men det gick. Bra personal både från Vesivek och ställningsbyggarna. Städade efter sig och ja, jag kan bara säga att jag har goda erfarenheter och rekommenderar denna firma. Går säkert att få det lite billigare annnorstädes men 7 dagar nytt tak inklusive plåtarbeten mm och utan större stök, mycket bra.

Extra plus till Ester och David! Bolaget borde premiera dem!
    2021-09-12
    Bra bemötande och snabb service, hjälp med svar på frågor och tekniska lösningar för takbytet. Företaget levde upp till mina förväntningar och gjorde ett bra jobb.
    2021-09-12
    Smidigt och håller tiderna. Prisvärt samt att dom återkoppla om allt.
    2021-09-12
    Att byta taket med Vesivek var toppen.
    Bra genomgång och information innan bytet. Snabbt och professionellt genomfört.

Enda lilla minuset var lite lång väntan på en ny takfläkt.

Slutbetyg 10 av 10!!
    2021-09-11
    Väldigt proffsiga, allt från säljaren som mätte taket och kom med förslag till dom som utförde jobbet snabbt och städade efter sig så det blev perfekt, väldigt nöjda med VesiVek.
    2021-09-10
    Väldigt trevlig kontakt, tydlig och kommunikativ. Mycket enkla att ha att göra med. Vi bytte hela taket, inklusive råspånt, på vårt hus i vinkel. Arbetet, rivning av befintligt tak och byggande av nytt inklusive plåtdetaljer, tog endast två dagar. Således extremt snabbt arbetat, men också mycket god kvalitet på slutresultatet. Vi är mycket nöjda med att vi använde oss av Vesivek.
    2021-09-10
    Positivt och trevligt bemötande
    Någon liten korrigering ordnades snabbt och glatt
    I det stora en positiv upplevelse och skönt med nytt fräscht plåttak
    2021-09-09
    Vi valde Vesivek efter genomläsning av tidigare omdömen och egen observation av deras sätt att arbeta. Vi fick kontakt med takexperten Henrik som först gjorde en takbesiktning och sedan en genomgång av Vesiveks standardiserade arbetssätt följt av en offert och en tidplan för när arbetet skulle vara kunna utföras och tidsåtgången för detta.

På den utlovade tiden kommer Vesivek efter att först takpannor anlänt och sedan en väl förankrad ställning monterats upp en dag före arbetet.

Takbytet genomfördes mycket proffsigt, noggrant och snabbt. Första dagen plockas det gamla taket bort och man lägger nytt undertak med en duk och därefter strö- och bärläkt. Andra dagen monteras nya vindskivor och takfotsbrädor och man mäter upp för plåtarbeten. Den tredje dagen görs allt plåtarbete inkl taksäkerhet med stegar etc….Resultatet blev väldigt snyggt.

Under arbetes gång har vi haft löpande kontakt med Henrik. Det har också varit en mycket gott bemötande från personalen på plats och lätt att ställa frågor. All personal verkar ha mycket god insyn i varandras arbetsmoment. Likaså noterades en god sammanhållning i gruppen.

Efter varje arbetsdags slut städades marken runt huset och när man lämnade den tredje dagen så var det närmast kliniskt rent från sten, plåtbitar och skruvar.

Besiktning genomfördes efter 4 dagar och det blev MVG. Generösa garantierna skapar också en trygghet.

Vi hade redan höga förväntningar med tanke på tidigare omdömen och de överträffades!

Rekommenderar verkligen Vesivek om ni står i takbytestankar
    2021-09-03
    Lars från Vesivek som besiktigade vårt tak och senare offererade jobbet att byta ut tak, takfönster, hängrännor och ventilationsanslutningar är verkligen bra. Kunnig och kommunikativ. Han berättade vad som skulle ske och vad vi behövde tänka på.
    När de startade jobbet gick det undan! Ett gäng proffs som visste vad de gjorde och gjorde det snabbt dessutom.
    Jag hade höga förväntningar, de infriades. Jag rekommenderar verkligen Vesivek för takrenoveringar.
    2021-09-03
    Trevligt bemötande av säljare Sofia.
    Tydliga förklaringar av både produkter och arbetsmoment.
    Kom på utsatt tid och klara med jobbet enligt avtal.
    Inget att anmärka på.
    2021-09-02
    Har spenderat TIMMAR av min tid på att försöka få dem att följa KONTRAKTET, varje minut av den tiden har de försökt att fuska och komma undan för att spara 1000kr virke på ett 160k arbete.

Det fanns en mycket enkel skriftlig instruktion, lägg brädor tvärsöver med plyfa ovanpå för att skydda GLASTAKET medan ni arbetar!

- Byggställningarna installeras utan skydd på taket...
    - Klagomål från vår sida vid flera tillfällen.
    - "Skydd" läggs på i form av en duk och 5mm plyfa...
    - Mer klagomål till både arbetare och platschef.
    - Skyddet byts ut.

- Avlägsnandet av takpannor sker då utan något skydd medan de byter ut det...
    - Vi ber dem att ta bort duken då vi inte vet dess kemiska komposition. Taket är behandlat med ett självrengörande lager och SKADAS av vissa typer av plaster.
    - De vill inte ta bort duken för "Så gör vi alltid"
    - Plyfan ligger fortfarande utan tvärgående bräder under sig.

- De målar och injicerar silikon ovanför taket utan något skydd alls...
    - De vill montera ner ställningarna ovanför taket ytan skydd, vi ber dem att skydda det vid 3 tillfällen vilket de lovar.
    - De börjar montera ner utan skydd i alla fall, för "Det behövs inte"
    - Jag går ut och säger åt dem, det blir nästan bråk. "Vi tappar INTE saker!!" Bara 1h tidigare hade de missbedömt ett kast av en bräda från ställningarna som förstörde en nyplanterad häckplanta...

- Massiva klagomål och 30min samtal med projektledare och säljare, de beklagar sig.
    - När de sista delarna av ställningarna ska tas bort så kommer de med gammal plyfa med SPIK i som de vill lägga som skydd på glastaket!?!?!
    - Jag ringer och klagar till projektledaren som hade lovat att de skulle följa kontraktet med skydd av taket. Hon försöker då ÖVERTALA mig om att de inte behöver skydda glastaket enligt kontraktet!?!?!

Uruselt Vesivek!
    2021-08-30
    Kanonbra jobb av takexperten Per Adamsson som var mycket tillmötesgående i början av takbytesprojektet. Förklarade bra, var mycket lyhörd och serviceminded. Vi är helnöjda med takbytet till klickfals Svea Stark från ett gammalt korrugerat plåttak cirka 1974.

Ett stort plus ska också tilläggas för smidigheten med offert och snabbheten i att komma ut och kolla på projektet. Vi har hört av oss till flera takläggare som inte ens bemödar sig att svara. Så spara tid och hör av er till Vesivek direkt!

När arbetet väl drog igång gick det snabbt undan. De håller vad de lovar och alla vi interagerade med, inkluderande de som byggde ihop byggställningarna, var trevliga.

Vi har fått plocka lite spik och lite gammalt takmaterial men det är nog sådant som hör till. Det viktiga är trots allt det nya taket som vi är helnöjda med och fick huset att se ut som ett helt nytt hus.
    2021-08-27
    Genomfört takomläggning/takrenovering (betongpannor) via Vesivek.

Från första mötet med Per Adamsson till sista små efteråtgärderna har bemötandet varit på topp. Har inte spelat någon roll om man pratat med säljare, platschef eller takläggare. Samtliga har alltid varit serviceminded. Ingen fråga, fundering eller påpekande har varit för dum. De har tagits seriöst och har löst sig med fokus på att vi blev nöjda.

Själva arbetet var smidigt, effektivt och var snyggt utfört. Eloge till hur välstädat de lämnade efter sig.

Vi supernöjda med vårt nya tak och kan utan problem rekommendera Vesivek. Toppen med Vesiveks konditionsrapport också, kändes ärlig och inte bara för syns skull.
  • Richard B
    2021-08-25
    Kanon bra säljare, noga och tydlig i utförandet av jobbet och vad som skulle göras. Snabbt jobb av grabbarna som utförde jobbet och snyggt och rent när dom var klara. Och väldigt snygga detaljer med plåt jobben. Kan starkt rekommendera Vesivek. // Richard i Tierp
    2021-08-24
    Beskrivningen av arbetet stämde bra överens med verkligheten och de höll tiden bra.

Några små saker behövde åtgärdas i efterhand och där kunde de varit snabbare, hållit högre kvalité och haft en bättre kommunikation.
    2021-08-24
    Snabbt och smidigt takbyte för vår del. Själva bytet tog endast tre timmar. Skönt och tryggt med ett fast pris också. Vår kontaktperson och all personal som utförde jobbet var trevliga och lätta att kommunicera med. Vi kan starkt rekommendera Vesivek för ett bra takbyte.
    2021-08-15
    Supersnabbt och professionellt utfört takutbyte. Bra genomfört projekt från planering, genomförande till återställning och uppföljning. Vi är mycket nöjda.
    2021-07-28
    Jag begärde in offerter från 4 st företag för att lägga om taket på mitt hus. Lars från Vesivek gick igenom taket mycket noggrant, visade mig bilder på hur det såg ut. Jag fick ett mycket trevligt bemötande och fick stort förtroende för företaget, vilket dom verkligen uppfyllde. Taket fixades på en dag, det kom 6 raska killar som jobbade intensivt från tidig morgon till kväll, sedan var det städat och fint, endast ställningen runt huset togs bort någon dag efter.
    Rekommenderas av Ulla i Hässelby
    2021-07-13
    Efter akut behov att lägga om taket och sex olika offerter föll valet på Vesivek. Framförallt beroende på det gedigna arbete som takexperten Staffan gjorde att förklara orsaker och lämpliga åtgärder för lösa renoveringen.
    Vi bytte från betongpannor till plåttak och dessutom rätade upp taket. Allt detta gjorde takläggare och plåtkillar på 2,5 dag. Teamet arbetade metodiskt och sammansvetsat. Alla visste vad som skulle göras. Bra byggnadsställningar var god förutsättning för det omfattande takarbetet att riva, regla och lägga plåt.
    Den finska modellen med kraftiga bär- och ströläkt och med diffusionsspärr känns säkert på vårt gamla valmade tak.
    Kvalitet och garantier från ett företag som arbetat med takrenoveringar under många år gör att vi kan rekommendera Vesivek.
    Björn och Ami Morin
    2021-07-13
    Jobbet i sig ok utfört, finns utrymme för förbättringar dock. Men kommunikationen med oss som kund är en total katastrof och drar ner betyget rejält. Fungerade bra till en början, men när underskriften väl var på plats så var det jag som kund som fick börja jaga för att få reda på när man ska börja utföra takbyte, vad som händer härnäst etc. Och nu 14 dagar efter jobbet är klart har ingen besiktning skett, där vi kan ta upp anmärkningar. Detta utlovar Vesivek ska ske inom 10 dagar, fakturan kom dock jäkligt snabbt...
    Försökt komma i kontakt med både säljare och platsansvarig utan resultat.
    Utöver det har deras lastbil läckt hydralolja som sabbat uppfarten.
  • MICHAEL W
    2021-07-12
    Har ingen synpunkt på takarbetetet då jag inte kan någonting om det. Men det ser riktigt bra ut (plåttak).
    Men den tunga lastbilen med kran har tryckt ner stora fördjupningar i min gräsmatta. Säljaren sa att de skulle ställa lastbilen på grusplan jag har, men var inte hemma när de kom med lastbilen och när jag väl kom hem så stod de på gräsmattan. Och sen så har de knäckt en del blommor på tomten.
    Men ändock nöjd över lag, måste jag säga.
    2021-07-10
    Rekommenderar starkt Vesivek för ert takarbete. Fantastiskt bemötande från takexperten Per som noggrant förklarar hur arbetet går till från start till slut. Arbetarna är noggrana och effektiva och lämnar allt rent efter arbetet. Så letar ni ett företag för ert takarbete så kan ni sluta leta. Ta kontakt med Vesivek så löser dem det åt er.

/En mycket nöjd kund
    2021-07-02
    Nu har vi ett nytt Plåttak Siri Stark svart, som vi är mycket nöjda med, även med de nya hängrännor utan skarv och de stuprör som monterades o.s.v. det började med ett tips från en nära granne som hade anlitat Vesivek och de var väldigt nöjda samt att i.o.m att det var en nära granne så såg ju vi hur snabbt det gick och hur bra det blev hos dem.

Vi ringde det nummer vi fick av grannen och Per Adamsson svarade. Han kom några dagar senare och gav oss en utförlig och bra beskrivning både av hur arbetet skulle gå till, samt en bra bild av plåttakets uppbyggnad med duk och luftning vid takfot och nock. Tiden det skulle ta att färdigställa sattes till 2-4 dagar och detta hölls som lovat.
    Vi var ej hemma dagtid när arbetena pågick men såg allt skräp när vi kom hem..... detta såg vi nästan inga spår av efter att de städat efter sig. en och annan spik/skruv har vi väl hittat efter det men inte mer. En eloge till de som arbetat och till Per Adamsson som är den vi haft löpande kontakt med och som varit alltigenom tillgänglig och gett ett mycket proffsigt och kundvänligt bemötande.

//Göran
    2021-06-30
    Mycket trevligt bemötande, superorganiserat arbete och blir det genomrostning före 2071 så går det på garantin!
    Superproffsiga allihop och några jag gärna rekommenderar vänner och bekanta.
    2021-06-29
    Takexpert och säljare Staffan gav ett förtroendeingivande intryck. Bra genomgång och förklaring samt väl fungerande tidsbokning innan arbetet började. Mina förväntningar uppfylldes mer än väl av Vesivek när de bytte mitt tak på 2 dagar. Säker byggställning och genomtänkt arbetsmiljö vilket för mig som köpare är viktigt. Effektiva och duktiga takläggare och plåtkillar, dessutom trevliga. Proffsigt och snyggt blev det.
    Rekommenderar Vesivek till alla som vill ha ett ordentligt lagt tak och som vill vara säkra på att de får vad de blivit lovade till ett bra pris utan gömda tillägg.
    2021-06-28
    Suveränt bemötande!
    Helt ärlig och komplett kostnadsfri besiktning.
    Fullständigt protokoll.
    System med både högre kvalitet och bättre komponenter än annars finns på marknaden.
    ( jag brukar inte lämna omdömen, men Vesivek över träffade mina förväntningar på alla punkter )
    2021-06-22
    Snabba och duktiga , höll vad dom lovade . Bra arbetsledare och hantverkare.
    2021-06-20
    Kom i tid, trevliga killar, snabbt jobbat och bra städat efter arbetet.
    Dock många missar från företaget....Ingen information om att jag borde täckt insidan av huset då takfönster skulle bytas. Resulterade i en otrolig röra på övervåningen, mer jobb för snickarna som kom när takjobbet var klar och de inte bara fick ta fönstersmygarna utan även byta hela snedtaket, och självklart dyrare arbetskostnad för mig. Skumtvätt av soffa x 2.
    Blev lovad att de gamla fönstren skulle sparas men de som var här hade ingen info om det och ett fönster kastades och de andra två var rejält förstörda.
    En kabel till ventilationsfläkt kapades och de fick inte igång ventilationen igen. Ville först få det till att fläkten nog var gammal och trasig innan men elektriker var här från annan firma och gjorde en tillfällig lösning så nåt fel var det inte mer än att de klippt av kabeln fel. Dock tog vesivek på sig det och elektriker kom och åtgärdade det hela efter nån månad.
    Altanräcket har en liten skada efter att byggställningskillarna tagit ner ställningen. Gick väldigt fort och de var inte lika trevliga som vesiveks killar. Nämnde inte ens att de tappat nåt på räcket och lämnade en del skruvar och skräp efter sig.
    Ingen slutbesiktning av taket har gjorts trots att det sas att det skulle göras när jobbet var klart.
    Påtalat detta och en kille på kontoret i Bålsta skulle höra av sig samma kväll ang ersättning, alt dagen efter. Det är över 2 månader sen och inte ett ljud!!! Men de har ju fått betalt så är väl inte intressant längre.
  • Maria E
    2021-06-16
    Ett fantastiskt bemötande, mycket proffsigt
    Då vi varit i kontakt med en konkurrent som inte alls levde upp till våra förväntningar utan ljög om takets skick.
    Ett proffsigt takbyte, klart på utsatt tid, till ett bra pris samt grannar som sett vårat tak och sedan bestämt sig för att byta sitt. Rekommenderas verkligen hur nöjd som helst.
    VESIVEK s säljare var otroligt noggrann och påläst, tog sig tid och svarade på alla våra frågor. Ni kommer inte att bli besvikna .
    2021-06-16
    Vi är så nöjda med vår takrenovering som Vesivek gjorde åt oss! Dom var klara med hela renoveringen på 2,5 dag och då inkl byte av all plåt på våra tre kupor etc.
    Proffsigt bemötande och ägarskap över hela processen! Kändes väldigt tryggt att anlita dom från början till slut!
    Kan varmt rekommendera Vesivek!
    2021-06-14
    Bra bemötande och ett riktigt bra utfört jobb.
    Snabbt och effektivt takbyte.
    2021-06-12
    Väldigt nöjd med slutprodukten, hade gärna haft lite tydligare återkoppling när arbetet försenades initialt.. och hade inte fått info om att fasaden skulle få bestående märken från byggställningen vilket är ett minus. Men over all väldigt nöjd.
    2021-06-11
    Bra bemötande, arbete och uppföljning.
    Dock saknades en del gällande kommunikation under tiden vilket hade kunnat vara bättre.
    2021-06-11
    Vänligtoch tillmötesgående bemötande.
    Företaget levde upp till förväntningarna och levererade enligt avtalet.
    Jag köppte ett nytt tak till min sommarstuga och allt fungerade som det skulle
  • Klas H
    2021-06-09
    Snabbt, välvilligt och snyggt. Allt man kan önska till ett bra pris och med alla arbetande anställda i företaget med kollektivavtal.
    Vad mer kan man önska?
    2021-06-08
    Byggnadsställningar, takbyte (från betongplattor till plåttak) och sedan allt plåtarbete (hängrännor, stuprör) snabbt på plats helt enligt förväntan. Trevliga och omtänksamma medarbetare som bjöd grannarna på en föreställning i effektivt arbete! Rekommenderas!
    2021-06-07
    Kan varmt rekommendera Vesivek om ni ska byta tak. Tog endast tre dagar att både riva ,bygga nytt tak som då är väldigt stort i vinkel o valmat. Väldigt duktiga killar som både städade o putsade fönstren efter sig.
    2021-06-04
    Takbyte
    Proffsiga takläggare och plåtslagare
    Fint utfört arbete
    Mindre rolig diskussion med sökaren om återställande av hålrum vid takfoten
    Snabbt utfört talbyte
    2021-06-03
    Trevligt bemötande av alla som jag pratade med, byte takpannor med takfotsförlängning plus all plåt. Snabba och väl organiserade. Allt som allt mycket nöjd,
    2021-06-03
    Byte tak på hus och garage Mycket trevligt bemötande och information om företaget och hur arbetet skulle utföras. Väl utfört arbete trevlig och kvalicerad personal . Väldigt nöjd med utseende och arbete . Tack
    2021-06-02
    Bra utfört arbete. Snabbt, tryggt och proffsigt.
    2021-06-02
    Byte av takpannor
    Bra, entydig och snabb leverans
    Inget viktigt att anmärka på och småfel har åtgärdats utan problem
    2021-06-01
    Vesivek genomförde takbyte på vår villa.
    Ett väldigt proffsigt och seriöst bemötande och utförande av både takspecialist och hantverkare.Dessutom genomfördes jobbet väldigt snabbt.
    Tydligt offertförfarande och väldigt seriös genomgång av alla moment inför,under och efter genomförandet.
    Vi kan rekommendera Vesivek till fler.
    2021-05-31
    Vesivek bytte tak åt mig. Jag är otroligt nöjd. Det gick snabbt, det blev snyggt, men framförallt professionella medarbetare, allt från säljare till byggare. Det var uppföljning, det var städat och fint. Sen var det skall tilläggas den bästa offerten också.
    2021-05-31
    Siri stål på taket. Byggställning kom upp på onsdagen taket på torsdagen och hängrännor på fredagen. Kan inte gå snabbare. Så nöjd med Vesivek och deras säljare Peter C. Rekommenderas varmt.//Jonas i Nyköping