Vesivek Sverige AB

Vesivek Sverige AB

Välkommen till Vesivek!

Vesivek är Nordens största takrenoveringsföretag. Företaget grundades i Finland 1993 och sedan 2016 finns Vesivek i Sverige. Sedan starten för mer än 28 år sedan har vi utfört mer än 40 000 villatakrenoveringar. Grunden till vår framgång är vårt fokus på just takrenoveringar. Vi jobbar bara med takrenovering och är experter på vårt område. Vi har ett unikt koncept där vi levererar ett nytt tak till dig på bara ett par dagar. Det lyckas vi med genom effektiv logistik, egna kranbilar, egen anställd person med hög kompetens och lång erfarenhet. Att anlita Vesivek för din takrenovering är ett tryggt och säkert alternativ.

Vi jobbar med fast pris och du betalar först efter takrenoveringen är genomförd – inga förskott. Vi erbjuder både plåt och betongpannor och gör allt för att du som kund som bli hundra procent nöjd med det utförda arbetet! Läs mer om oss och vårt koncept på vår hemsida.

Varmt välkommen att höra av dig till oss när du skall renovera, vi ser fram emot att hjälpa dig med ditt nya tak!

Läs vad 740 kunder tycker om Vesivek Sverige AB 2

2022-10-04 Insamlad av företaget
    Proffsig bemötande från start till slut. Jag är supernöjd med det utförde arbetet. Som kund fick jag tydlig information ang. arbetet och vad jag kunde förvänta mig under arbetsgången.

Allt från första kontakten till möten kring offert, mötet innan arbetet startade och slutbesiktning har överträffat mina förväntningar.

Arbetet skedde effektivt, precis som utlovad och jag är supernöjd.

Ett bra företag att anlita.
    2022-10-04 Insamlad av företaget
    Bra dialog med arbetsledningen.
    2022-10-03 Insamlad av företaget
    Mycket nöjda med både arbetet och personalen, kunniga och trevliga som ingav oss förtroende samt ett bra slutresultat av nytt tak.
    2022-09-30 Insamlad av företaget
    Jag fick en bra service från början till slut.
    Jätte skönt med ett nytt tak på en vecka.
    Rent och snyggt på tomten när dom åkt.
    Valde ett falsat plåttak med inklädda skorstenar . Kanonfint!
    2022-09-28 Insamlad av företaget
    Snabbt och smidigt. Från ett gammalt tak med eternit från -76 blev det ett svart, snyggt plåttak.
    Mycket nöjda.
    2022-09-28 Insamlad av företaget
    Superproffsigt bemötande under hela processen. Takbytet i sig gick väldigt enkelt, snabbt och smidigt och resultatet blev verkligen toppen. Byggstädning efter jobbet var också superbra. Vi kan helhjärtat rekommendera Vesivek till var och en som planerar byta tak på sitt hus!
    2022-09-28 Insamlad av företaget
    Jag beställde byte och omläggning av ett tegeltak och är jättenöjd med hela paketet. Från besiktning till leverans och utförande. Det hela har gått väldigt snabbt och smidigt.
    2022-09-28 Insamlad av företaget
    Vi har köpt nytt tak. Fantastiskt bemötande både före, under och efter takläggningen. Vid en senare reklamation bemöttes vi också av fin service. Bästa tänkbara företag som jag gärna rekommenderar.
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Inför omläggningen av mitt villatak tog jag kontakt och träffade tre olika företag, varav VESIVEK var ett av dom. De två andra gjorde en besiktning av taket och var klara på ca 15 min. VESIVEKs säljare gjorde en väldigt noggrann besiktning och genomgång av ALLT, tex material, byggteknik mm under ca 1,5h, ganska lång tid men otroligt bra och proffsigt. Jag fick klara och raka besked om hela byggprocessen. Dessutom la dom om hela taket på bara en dag.
    Kan verkligen rekommendera dom!
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande av både säljkontakten och gänget som la om taket. Allt gick väldigt snabbt och smidigt. Lyhörda för våra önskemål och frågor. Även uppföljning med platschefen där vi hade ett par saker vi önskade att det åtgärdade fixade de snabbt. Inga problem alls. Kan rekommendera Vesivek om ni vill ha ett nytt tak.
    2022-09-21 Insamlad av företaget
    Vi blev från första stund vänligt och professionellt bemött av Vesivek.
    Det gick väldigt smidigt och fort när de la om vårt tak på huset.
    Nu har vi ett jättefint tak.
    Mycket nöjda.
    2022-09-16 Insamlad av företaget
    Professionellt bemötande på plats hemma. Det gick snabbt från beställning till byte av tak. Vi är väldigt nöjda.
    2022-09-15 Insamlad av företaget
    Gott bemötande av samtliga inblandade. Anpassningsbar personal.
    Vi fick precis det vi förväntade oss; ett nytt tak med nya detaljer och takavvattning, även om det drog ut på tiden några dagar pga försämring av vädret.
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    Blev proffsigt och trevligt bemött av all personal jag träffade och pratade med i telefon,
    gällande ett takbyte.

Hade ett par önskemål, om när de inte kunde jobba på takebytet och de anpassade sig efter dem.
    De erbjöd mig ett möte efter takbytet, för att prata om eventuella problem, det fanns inga att tala om.
    2022-09-12 Insamlad av företaget
    Snabb o bra service. Trevligt bemötande och väldigt kundfokuserat. Genomgång av offert och upplägg var tydligt och lättförstått. All personal vara tillgänglig före under och efter monteringen hade gjorts. Efter monteringen återställde de allt på marken så som det var innan de kom. Fanatiskt bra jobb!
    2022-09-09 Insamlad av företaget
    Trevligt och bra bemötande, snabbt utförande av arbetet (Takbyte).
    Tiden kan endast utvisa om kvaliteten är bra. Men det ser bra ut nu.
    2022-09-09 Insamlad av företaget
    Vesivek bytte tak på mitt hus. Gick väldigt fort och smidigt.
    Uppskattade bedömningen som gjordes innan, bra dokumenterat och proffsigt gjort.
    2022-09-08 Insamlad av företaget
    Ett helt nytt tak, med alla plåtarbeten på totalt två dagar!
    Otroligt effektiva och samspelta killar som sprang runt på taket. Ordentligt städat och inga problem alls.
    Kan verkligen rekommendera denna firma!
    Detta är så långt från ett oseriöst företag man kan komma, proffs ut i fingertopparna på alla
    2022-09-06 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Lite komplikationer men de löste dem snabbt o smidigt.
    2022-08-31 Insamlad av företaget
    Vi kan varmt rekommendera Vesivek! Från ett första riktigt bra intryck av företaget genom takexpert Per som gick igenom allt i detalj till otroligt bra utfört arbete! De som la plåttaket var proffsiga och gick igenom arbetet med oss innan de lämnade fastigheten. Bra bemötande från alla parter inblandade. Snabbt, smidigt och snyggt blev det! Mycket nöjda är vi.
    2022-08-27 Insamlad av företaget
    Mycket bra bra bemötande All personal visste precis vad som skulle göras. Snabbt gick det
    2022-08-24 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Vesivek Svenska AB
    och är JÄTTE nöjda med dom.
    Snabba, på fyra dagar ett nytt tak.
    Ordning och reda, mycket bra utfört jobb. När dom var klara checkade vi av utfört arbete med arbetsledaren.
    När dom lämnade oss var ”ALLT” skräp upplockat och bortkört. Tack för bra jobb.
    Vi kan verkligen rekommendera
    Vesivek Svenska AB

Bertil & Marita Logstedt
    2022-08-22 Insamlad av företaget
    Jag känner mig väldigt nöjd med mitt nya tak , duktiga killar som jobbade hårt och bra bemötande av alla
  • MIKAEL O
    skrev om Vesivek Sverige AB
    2022-08-18 Insamlad av företaget
    Trevlig första kontakt. Välplanerat första besök där processen och pris gicks igenom. Trots att jag såg ut som ett levande frågetecken ibland så tröttnade de inte utan förklarade bara på ett annat sätt tills jag förstod. Taket lades på nolltid, snyggt och fint lämnade de efter sig!
    2022-08-17 Spontant omdöme
    Bra och tydlig offert med all relevant information. Total tid för takläggning inklusive upp-och nedmontering av ställningar, 4.5 dagar. Bra kontakt med både arbetsledare och säljare innan och efter utfört arbete.
    2022-08-13 Insamlad av företaget
    Snabba och flexibla. Knappt två dagar för byte av tak. Till det två dagar för montage och rivning av byggställning. Totalt ca en vecka. Mycket bra.
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Snabba och på det stora hela ett fint resultat. Säljaren verkar inte ha kunskap om vissa delar i byggnationen vilket i vårt fall ledde till att vi blev lovade inklädnad av plåtdetaljer som det sedan visade sig inte kunde kläs in, vilket medförde att resultatet inte blev helt så som vi sett framför oss. Men fick väldigt trevligt och proffsigt bemötande från alla vi mötte under processen och själva taket blev jättefint, färdigt på några dagar. Några detaljer glömdes bort men det ska åtgärdas i efterhand utan några hinder.
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    Hej!
    Utmärkt bemötande av alla från säljare till övrig personal!
    Stora förväntningar
    p g a en grannes i Bettna rekommendation, som hade fått ett väl och inte minst snabbt utfört arbete!
    Vesivek levde verkligen upp till förväntningarna!
    Att lägga om mitt villatak med betongpannor gjordes av 5 man med en långarmad kranbil på en dag, ca 10 tim.
    Se'n gjordes plåtarbetena: "huvar", hängrännor och stuprör av två man kort efter av 2 man på ca 6 tim.
    Alla inblandade mycket duktiga och trevliga! - STOR eloge!
    Och företaget mottog säkerligen mina många fotografier (ur mobilen) och ersättningen mot fakturan med tacksamhet!
    Jag kan verkligen rekommendera Vesivek för många andra villaägare!
    Och grattis till utmärkt fina trycksaker rakt igenom!
    STORT TACK! 🤩
    Wiking Johnsson, 84år Norrgårdsv 17
    642 62 BETTNA.
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Vi upplever att vi har fått mycket bra information och blivit trevligt bemötta av Peter och även efter utfört arbete av andra gällande vårt nya tak. Vi kom hem till ett nytt hus och en välstädad tomt. Alla har besvarat våra frågor och funderingar på ett informativt och trevligt sätt. Vi är mycket nöjda. Jurek och Lotta.
    2022-06-30 Spontant omdöme
    Det är nog första gången jag på riktigt är positivt överraskad av hantverkare.
    Vanligtvis blir man "positivt överraskad" när dom svarar på samtal och dyker upp på utsatt tid men Vesivek har faktiskt positivt överraskat på riktigt.

Innan beställning:
    Trevligt och kunnigt bemötande, tog ordentligt med tid på sig att verkligen kolla igenom skicket på taket, dokumentera osv. En tydlig offert med vad som ingår, inte ingår och övrigt bra att veta. Svarade snabbt på följdfrågorna jag hade.
    Avtalet även det väldigt tydligt om vad dom ska göra, inte göra, vilka material, färgval osv.

Under renovering:
    Dök upp på utsatt tid, knackade på och presenterade sig. Körde första dagen tills det var vattentätt precis som lovat. Alla var trevliga och svarade på frågor/funderingar jag hade under tiden dom arbetade.

Efter dom var klara:
    Faktura tydlig, garantipapper tydliga. Säljaren hörde av sig för en efterkontroll och bara kolla att jag var nöjd osv.

Som jag skrev i inledningen är det nog första gången jag känner att hantverkare gått above and beyond för att göra ett bra jobb, underlova och överleverera.
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Tydlig offert och arbetet genomfördes enligt plan.
    2022-06-26 Insamlad av företaget
    Mycket trevliga och proffsiga kontaktpersoner och team som bytte vårt tak med betongpannor snabbt och smidigt. Helnöjd med det nya taket, inklusive byte av takplåt och hängrännor/stuprör.
    Tyvärr förstördes smygen innanför takfönstret när fönstret byttes så det blir mycket mer efterjobb för oss att fixa då det är fyra decimeterstora hål/skador. Blir kompenserade för materialet som behövs.
    2022-06-24 Insamlad av företaget
    Bra och snabb
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Vi är jättenöjda med vårt takköp från början till slut.

Säljaren Tony ringde på och erbjöd en takbesiktning och jag svarade att visst får du göra en besiktning av vårt tak, bara du vet att vi inte kommer byta något tak i år oavsett resultat av takbesiktningen. 3 veckor senare låg ett nytt tak på vårt hus :-).

Allting flöt på enligt plan och själva takbytet gick på mindre än 2 dagar inklusive allt plåtarbete. Blev ett par mindre händelser som både Tony och arbetsledaren Juuso löste på ett snyggt sätt.

Arbetarna på plats var trevliga och svarade på eventuella frågetecken.

Jag kan varmt rekommendera detta företag till den som går i takbytartankar.

Om man ska komma med nån negativ kritik, om så bara något litet så är det väl att byggställningen runt hela huset stod kvar nästan en vecka efter slutfört arbete. Där hade man väl kanske önskat att den försvann lite snabbare.
    Men jag ger ändå betyget 5 av 5 då allt annat var så positivt!
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Trevligt och proffsigt bemötande från början slut. Vi är mycket nöjda med takbytet och kan varmt rekommendera Vesivek.
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande av Vesiveks säljare som var kunnig och kunde förklara på ett bra sätt. Själva arbetet utfördes med imponerande hastighet och allt var klart på 2 dagar. Mycket nöjd med helheten det enda att anmärka på är informationen om betalningsalternativet som är via Svea bank. Där finns det utrymme för förbättring. Men som sagt takjobbet som ändå är det viktigaste är vi supernöjda med. Huset blev som nytt med det röda (istället för som tidigare svarta) taket!
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Snabba, proffsiga och trevliga
    2022-06-21 Insamlad av företaget
    Bra produkt.
    Men otroligt bra personal med attityden ”inga problem, det löser vi” och bra kommunikation med bra uppföljning.
    Jättenöjd!
    2022-06-21 Spontant omdöme
    Vi är jättenöjda med valet av Vesivek. Väldigt professionellt bemötande av Nazli som tog första kontakt med oss, till depåchef Ester samt alla montörer som arbetade på vårat tak. Rekommenderar varmt Vesivek.
    2022-06-20 Insamlad av företaget
    Redan vid vårt första träff med Staffan upplevde vi ett förtroende givande bemötande . Med proffitionella medarbetare gick vår omläggning på 150m2 på 1 och en halv arbetsdag .Vi vill ge Vesivek en stor eloge för deras arbete. Mvh Bengt o Eva Ravelius
    2022-06-20 Insamlad av företaget
    Mycket professionellt bemötande. 110 m2 tak ink hängrännor och vindskivor lagt på 1 och 1/2 dag. Betyg 5 rattmuffar.
    2022-06-19 Insamlad av företaget
    Ett mycket lyhört och kompetent företag med professionella medarbetare.
    Våra höga förväntningar har hittills infriats.
    Vi har köpt total entreprenad på nytt tegeltak (riva, lägga nytt plus bortförsel av material), samt byte av hängrännor, stuprör och vindskivor.
    Mvh Barbro Pettersson
    2022-06-18 Insamlad av företaget
    Bra bemötande.
    Snabb arbetsgång, kort tid från första kontakten till inspektion av befintligt tak, skrivet avtal och färdigt tak.
    Pga regn hos någon annan skickade de två arbetslag till mig så huvuddelen av taket blev klart på en dag istället för två.
    Erbjöd uppföljning av resultatet, men jag hade inget att anmärka på.
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket korrekt och vänligt bemött av säljaren Sofia. Takläggarna var skickliga och vi kände oss trygga under hela arbetet. Vi hade höga förväntningar och företaget levde verkligen upp till dom. Nytt tak är en stor investering och vi känner oss helnöjda.
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Otroligt bra folk som sprang fram på vårt tak. Började kl 0800 och var klara runt 16.00 även med städning av arbetsplatsen.
    2022-06-15 Insamlad av företaget
    Mycket väl bemött och tydlig och korrekt information. Takarbetarna mycket vänliga och tillmötesgående. Priset förmånligt och bra rabatt via villaägarna.
    2022-06-15 Insamlad av företaget
    Vi bytte tegeltak på vår villa. Efter kontakt med ett par andra företag tyckte vi att Vesivek skulle passa bäst. En trevlig inspektör kollade noggrant vad som behövde göras och gav ett anbud. Då det var EN firma som skulle sköta hela arbetet passade det oss perfekt att slippa ha med flera företagare som gjorde var sin del av jobbet att göra. Takbytet utfördes snabbt och proffsigt på utlovad tid vilket gjorde oss mer än nöjda. Våra kontakter med logistikskötaren och arbetsledarna för de olika delarna av det utförda arbetet var föredömligt. Vi rekommenderar verkligen Vesivek.
    Takrenovering med profilplåt.
    Jag ringde Taklinjen för takkontroll av mitt 1800-talstorp och fick kontakt med Per Adamsson som kom och tittade på förutsättningarna för takrenovering. Per lovade att Vesivek skulle hjälpa mig trots att torpet är litet. Fick ytterligare ett besök då man kontrollerade mått och funderade på bästa lösning på takutsprång, brädor som ligger omlott och det mesta är snett och vint.
    Vi skrev kontrakt och det tog inte många veckor innan jag fick ett samtal om att nu har de tid att göra jobbet. Ställningen kom upp Dag 1. Dag 2 kom fyra trevliga, snabba och duktiga killar och gav mitt torp ett lyft med en takrenovering jag är helnöjd med, trots att jag först var lite fundersam över hur de skulle kunna lösa problemen med mitt gamla torp. Det sista av plåtarbetet blev klart Dag 3.
    Jag kan varmt rekommendera Vesivek för takrenovering. Ett proffsigt gäng som är Vesiveks ansikte utåt och de inte bara gör ett bra jobb utan är dessutom tillmötesgående och trevliga.
    2022-06-14 Insamlad av företaget
    Takföretaget Vesivek har verkligen gjort ett mycket väl utfört arbete med mitt kompletta takbyte. (byte av tak, hängrännor, vindskivor) Hela processen har gått bra från start till färdiglagt tak. Grabbarna var väldigt noga att taket var våtsäkrat innan dom åkte hem första arbetsdagen. Företaget VESIVEK lämnar 10 års garanti på utfört takbyte. Samt materialgaranti för ytskiktet 20/50 år. 20 års garanti på Takplåten (50 år gäller för genomrostning)
    2022-06-14 Insamlad av företaget
    Bemötandet från företagets representanter och deras anställda på arbetsplatsen var exemplarisk.

Förväntning inför byte av plåt på yttertaket var inte speciellt högt ställda, men så smidigt och försynt och snabbt som dessa raska skickliga grabbar utförde takbytet överträffade all förväntan.

Hela konceptet var verkligen väl genomtänkt.

Ture Strömbäck