Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vete-Katten AB

Vete-Katten AB

Kungsgatan 55, 111 22 Stockholm — Visa karta

Vi här på Vete-Katten är stolta över att kunna presentera oss som ett Schweizeri, ett café med serveringsrättigheter. Vår innovativa personal är kärnan i verksamheten och vi handplockar våra råvaror och producerar allt själva från grunden.
FLEMINGGATAN 39, 11232, Stockholm
39 Wäst
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...

Restauranger nära Vete-Katten AB:

Vasagatan 23, STOCKHOLM
Restaurang Räkan - Västsvenska delikatesser på Vasagatan i Stockholm Läs mer ›
Susanne S:
Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Västra Järnvägsgatan 11, STOCKHOLM
På Västra Järnvägsgatan 11 i Centrala Stockholm finner du restaurang CLOU. En ny... Läs mer ›
Helene D:
Vi åt en jättegod 6-rättersmeny där allt var perfekt. Lagom stora portioner, snyggt upplagt och trevlig presentation av alla rätter. Vinpake...

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Regeringsgatan 70, Stockholm
maria r:
Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ok.

Läs vad 28 kunder tycker om Vete-Katten AB

• Martin
    Martin skrev om Vete-Katten AB
    Bra bakverk, bullar och kaffe i genuin miljö rekommenderas!
  • Lena N
    Lena N skrev om Vete-Katten AB
    Otroligt trevligt cafe mitt i stan med anor från långt tillbaka i tiden. Bakverken är fantastiska och de har även bra lunch!
  • Johan P
    Johan P skrev om Vete-Katten AB
    Priset något i överkant, men vilket café har inte det nuförtiden? Alla bakverk är suveräna, det gäller allt från bullar till gifflar! Missa inte frukosten som serveras på vardagsmornar, perfekt för möten eller frukostdate!
  • Stina H
    Stina H skrev om Vete-Katten AB
    Goda kakor och trevlig personal. Klassiker!
  • Roza M
    Roza M skrev om Vete-Katten AB
    Vetekattens bakverk, semlor, prinsesstårta är godast i stan. Mycket mysigt café speciellt under vintern. Jobbigt att man måste hämta sitt té i ett annat rum än där man betalar. Lite dyrt att fika här.
    Vaya P, Ma M gillar detta
  • Team T
    Team T skrev om Vete-Katten AB
    Bra semlor
  • Paulina M
    Paulina M skrev om Vete-Katten AB
    Ett traditionellt och berömt konditori. Inte riktigt min kopp te. Stelt och dyrt och ganska snoffsig personal. Litet utbud av mackor etc. Dock fantastiskt när det gäller beställda tårtor och bakelser. Väldigt fräscha och goda. Bra ställe för externa morgonmöten (små sällskap) då det är relativt tyst och ligger väldigt centralt.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Vete-Katten AB
    När vi hade kontoret centralt besökte jag Vete-katten ofta för större beställningar, men efter vår flytt norr om stan är jag där aldrig, vilket är lite tråkigt, med tanke på att vi verkligen tycker om dem!

Lite retro i stilen, men högklassiga bakverk, mackor och även personal!
    Dessutom gillar jag företag som tycker att folk ska få betala på det sätt de själv vill. Det vill säga att de tar alla kort, kontant, faktura, ja nästan tandguld om det är så!
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Vete-Katten AB
    Troligen ett av Stockholms bästa konditorier, ett riktigt tantfik om du frågar mig. I utbudet finns matbröd, klassiska kakor, bullar och tårtor - du kommer få svårt att välja. Nästan ännu bättre än utbudet är miljöerna som är oerhört vackra både inom- och utomhus.
  • Ann-Marie K
    Ann-Marie K skrev om Vete-Katten AB
    MIljön är hemtrevlig och skönt ostrukturerad med många små rum. Bakverken är högklassiga.Det som drar ner betyget är toaletterna. Var där 13 nov. 2010, skulle besöka toaletten. Toasitsen var trasig,och toapapper saknades,städlistan till trots!!! Skärpning!! Funkar det nästa gång så får ni högsta betyg.
  • Calle L
    Calle L skrev om Vete-Katten AB
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Vete-Katten AB
    Super god fika, en av de bästa fiken i stan och det är sååå mysigt i den äldre delen med gamla möbler.
  • Anders S
    Anders S skrev om Vete-Katten AB
    Ett mysigt kafé där man förs nåt hundra år bakåt i tiden, på ett positivt sätt. Kan bara rekommendera Vete Katten varmt, då det är den känslan som infinner sig när man sitter där!
    Ulrika H, Mikael P gillar detta
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Vete-Katten AB
    Som att backa bandet hundra år – och då menar jag något positivt. Bakverk som både tycks knådats och gräddats av självaste Cunigunda.

Att sitta ner och dricka kaffe i koppar på fat, att hälla upp bönbrygden ur stora samovarer, det kan vara en av vår tids verkliga tidsmaskiner IRL.
    Anders S, Tobias B gillar detta
  • delinda d
    delinda d skrev om Vete-Katten AB
    Riktigt goda bakverk! Ett mysigt ställe som känns lite som hemma hos mormor med en twist
  • Maria S
    Maria S skrev om Vete-Katten AB
    Mysigt, goda bakverk, stökigt under rusningstid men rekommenderas varmt.
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Vete-Katten AB
    Äter ibland lunch här. De har en bakad potatis med skagenröra som är fantastisk. Mysig lokal och snabb betjäning.
  • Valter C
    Valter C skrev om Vete-Katten AB
    Vinnande! Budapest tårtan är enastående.
    Gammaldags miljö och en stark känsla av kunnighet och erfarenhet.
    Glöm inte att det är ett shweiseri (spriträttigheter)
  • -öÖ -
    -öÖ - skrev om Vete-Katten AB
    Bästa semlorna, kan dock vara svårt att få bord och personalen är inte alltid den bästa.
  • Fred T
    Fred T skrev om Vete-Katten AB
    Jag vill ge en 5:a för deras utbud och framför allt tårtorna och pralinerna. Lokalen är dock ingen höjdare och drar ner snittet.
    Jag kan dessutom rekommendera deras hälsofralla till frukost!
  • Art V
    Art V skrev om Vete-Katten AB
    Här har jag ätit den godaste semlan någonsin!
    Riktigt mysigt ställe med personal som klär sig gammeldags med förkläden och huckle.

Det enda jag kan klaga på är att det ofta är trångt, svårt att hitta bord, och lite för ljust, dom borde dämpa belysningen så att det blir myyysigare.
  • Johan W
    Johan W skrev om Vete-Katten AB
    Fantastikt mysigt Cafe! För alla som bara vill njuta av ett riktigt cafe med supergoda bakverk. Rekommenderas starkt!
  • Maria A
    Maria A skrev om Vete-Katten AB
    Perfekt ställe för dig som vill Dejta och Snyfta och Spana i smyg!

M. Gidlöf
  • Hans H
    Hans H skrev om Vete-Katten AB
    Vete-katten är ett anrikt konditori som fortfarande efter över 80 år är mycket populärt. Deras sötebröd, tårtor och choklad(eget pralinbageri av toppklass) är precis så bra som det ska vara! De har fått diplom från Gastronomiska Akademin, det prestigefyllda Pour la Mérite Gastronomique priset, pris av Stiftelsen Sveriges Bästa Bord och blivit utsedda av Arla till Årets Koditori(2005). Räcker inte det för dig, så säg?!
    Men jag vill varna för att det kan vara svårt att få sittplats när det är rusningstid i konditoriet, fastän det är stort med många rum. Konditoriet är välskött och har en fin gammaldags stil. Det finns sedan några år tillbaka en tjusigare "marmoraktig" yttre avdelning mot Kungsgatan där man även kan beställa maträtter vid bordsservering och dricka ett glas bubbel till.
    Dock saknar jag verkligen "ekologiskt" tänkande i detta fina konditori, nu när de ligger på den nivå, som de ju gör. Till och med McDonald's hamburgerrestauranger serverar ekologisk mjölk! Det finns en hel del kaféer i Stockholm som har ekologiskt kaffe. Det ska man sannerligen kunna begära nuförtiden av ett ställe av denna klass och till det prisläge de befinner sig i. För mig drar detta ner totalbetyget.
  • Julia S
    Julia S skrev om Vete-Katten AB
    Klassisk tebjudningsmiljö med ett klientel som framförallt består av mor- och farföräldrar som bjuder sina barnbarn på fika. Och goda bakverk! Det negativa är väl att man alltid måste slåss om borden.
  • Sebastian O
    Sebastian O skrev om Vete-Katten AB
    läste lite olika recensioner om stockholms bästa semla och valde takeaway från vete katten, både jag och kärestan blev oerhört nöjda med våra semlor!
  • Michaela
    Michaela skrev om Vete-Katten AB
    Mysigt café med konditoristämning i flera olika rum och med en liten oas till uteservering inklämd mitt inne mellan Gamla Brogatan och Kungsgatan där det annars är lätt att fastna på ett halvsunkigt snabbmatsställe. God och rejäl räksallad.
  • Elisavet R
    Elisavet R skrev om Vete-Katten AB
    Cafét som går i en gammaldags anda är supermysigt men ändå stilfullt. Ett perfekt café för att ta en fika med mamma eller om man vill ha en vanlig kopp kaffe, i riktiga små fina kaffekoppar. Man kan även få en trocadero vilket känns lite nostalgiskt. Jätte goda wienerbröd!!
    Hans H gillar detta

Kungsgatan 55, 111 22 Stockholm