Vete-Katten AB

Vete-Katten AB

Ring 08-20 84 05 www.vetekatten.se
4.0

Vi här på Vete-Katten är stolta över att kunna presentera oss som ett Schweizeri, ett café med serveringsrättigheter. Vår innovativa personal är kärnan i verksamheten och vi handplockar våra råvaror och producerar allt själva från grunden.

30 omdömen om Vete-Katten AB

Isaak T
Skrev om Vete-Katten AB

Brukar handla kaffe och smörgås ganska ofta, Med en helt okej personal ! Drygare person en hon med rasta frisyren får man leta efter, Anars trevlig personal för det mesta

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Erik A
Skrev om Vete-Katten AB

Fantastiskt konditori som också hjälpte folk under terror attacken på Drottninggatan

Martin
Skrev om Vete-Katten AB

Bra bakverk, bullar och kaffe i genuin miljö rekommenderas!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4130 omdömen 4.0 av 4130 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Lena N
Skrev om Vete-Katten AB

Otroligt trevligt cafe mitt i stan med anor från långt tillbaka i tiden. Bakverken är fantastiska och de har även bra lunch!

Johan P
Skrev om Vete-Katten AB

Priset något i överkant, men vilket café har inte det nuförtiden? Alla bakverk är suveräna, det gäller allt från bullar till gifflar! Missa inte frukosten som serveras på vardagsmornar, perfekt för möten eller frukostdate!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8060 omdömen 4.3 av 8060 omdömen

Stina H
Skrev om Vete-Katten AB

Goda kakor och trevlig personal. Klassiker!

Roza M
Skrev om Vete-Katten AB

Vetekattens bakverk, semlor, prinsesstårta är godast i stan. Mycket mysigt café speciellt under vintern. Jobbigt att man måste hämta sitt té i ett annat rum än där man betalar. Lite dyrt att fika här.

Ma M gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Team T

Bra semlor

Paulina M
Skrev om Vete-Katten AB

Ett traditionellt och berömt konditori. Inte riktigt min kopp te. Stelt och dyrt och ganska snoffsig personal. Litet utbud av mackor etc. Dock fantastiskt när det gäller beställda tårtor och bakelser. Väldigt fräscha och goda. Bra ställe för externa morgonmöten (små sällskap) då det är relativt tyst och ligger väldigt centralt.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Andreas H
Skrev om Vete-Katten AB

När vi hade kontoret centralt besökte jag Vete-katten ofta för större beställningar, men efter vår flytt norr om stan är jag där aldrig, vilket är lite tråkigt, med tanke på att vi verkligen tycker om dem! Lite retro i stilen, men högklassiga bakverk, mackor och även personal! Dessutom gillar jag företag som tycker att folk ska få betala på det sätt de själv vill. Det vill säga att de tar alla kort, kontant, faktura, ja nästan tandguld om det är så!

ANDREAS I
Skrev om Vete-Katten AB

Troligen ett av Stockholms bästa konditorier, ett riktigt tantfik om du frågar mig. I utbudet finns matbröd, klassiska kakor, bullar och tårtor - du kommer få svårt att välja. Nästan ännu bättre än utbudet är miljöerna som är oerhört vackra både inom- och utomhus.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Ann-Marie K
Skrev om Vete-Katten AB

MIljön är hemtrevlig och skönt ostrukturerad med många små rum. Bakverken är högklassiga.Det som drar ner betyget är toaletterna. Var där 13 nov. 2010, skulle besöka toaletten. Toasitsen var trasig,och toapapper saknades,städlistan till trots!!! Skärpning!! Funkar det nästa gång så får ni högsta betyg.

Calle L

Ulrika H
Skrev om Vete-Katten AB

Super god fika, en av de bästa fiken i stan och det är sååå mysigt i den äldre delen med gamla möbler.

Anders S
Skrev om Vete-Katten AB

Ett mysigt kafé där man förs nåt hundra år bakåt i tiden, på ett positivt sätt. Kan bara rekommendera Vete Katten varmt, då det är den känslan som infinner sig när man sitter där!

Ulrika H och Mikael P gillar detta
Magnus B
Skrev om Vete-Katten AB

Som att backa bandet hundra år – och då menar jag något positivt. Bakverk som både tycks knådats och gräddats av självaste Cunigunda. Att sitta ner och dricka kaffe i koppar på fat, att hälla upp bönbrygden ur stora samovarer, det kan vara en av vår tids verkliga tidsmaskiner IRL.

Anders S och Tobias B gillar detta
delinda d
Skrev om Vete-Katten AB

Riktigt goda bakverk! Ett mysigt ställe som känns lite som hemma hos mormor med en twist

Maria S
Skrev om Vete-Katten AB

Mysigt, goda bakverk, stökigt under rusningstid men rekommenderas varmt.

Daniel D
Skrev om Vete-Katten AB

Äter ibland lunch här. De har en bakad potatis med skagenröra som är fantastisk. Mysig lokal och snabb betjäning.

Valter C
Skrev om Vete-Katten AB

Vinnande! Budapest tårtan är enastående. Gammaldags miljö och en stark känsla av kunnighet och erfarenhet. Glöm inte att det är ett shweiseri (spriträttigheter)

-öÖ -
Skrev om Vete-Katten AB

Bästa semlorna, kan dock vara svårt att få bord och personalen är inte alltid den bästa.

Fredrik T
Skrev om Vete-Katten AB

Jag vill ge en 5:a för deras utbud och framför allt tårtorna och pralinerna. Lokalen är dock ingen höjdare och drar ner snittet. Jag kan dessutom rekommendera deras hälsofralla till frukost!

Art V
Skrev om Vete-Katten AB

Här har jag ätit den godaste semlan någonsin! Riktigt mysigt ställe med personal som klär sig gammeldags med förkläden och huckle. Det enda jag kan klaga på är att det ofta är trångt, svårt att hitta bord, och lite för ljust, dom borde dämpa belysningen så att det blir myyysigare.

Johan W
Skrev om Vete-Katten AB

Fantastikt mysigt Cafe! För alla som bara vill njuta av ett riktigt cafe med supergoda bakverk. Rekommenderas starkt!

Maria A

Perfekt ställe för dig som vill Dejta och Snyfta och Spana i smyg! M. Gidlöf

Hans H
Skrev om Vete-Katten AB

Vete-katten är ett anrikt konditori som fortfarande efter över 80 år är mycket populärt. Deras sötebröd, tårtor och choklad(eget pralinbageri av toppklass) är precis så bra som det ska vara! De har fått diplom från Gastronomiska Akademin, det prestigefyllda Pour la Mérite Gastronomique priset, pris av Stiftelsen Sveriges Bästa Bord och blivit utsedda av Arla till Årets Koditori(2005). Räcker inte det för dig, så säg?! Men jag vill varna för att det kan vara svårt att få sittplats när det är rusningstid i konditoriet, fastän...

Julia S
Skrev om Vete-Katten AB

Klassisk tebjudningsmiljö med ett klientel som framförallt består av mor- och farföräldrar som bjuder sina barnbarn på fika. Och goda bakverk! Det negativa är väl att man alltid måste slåss om borden.

Sebastian O
Skrev om Vete-Katten AB

läste lite olika recensioner om stockholms bästa semla och valde takeaway från vete katten, både jag och kärestan blev oerhört nöjda med våra semlor!

Michaela
Skrev om Vete-Katten AB

Mysigt café med konditoristämning i flera olika rum och med en liten oas till uteservering inklämd mitt inne mellan Gamla Brogatan och Kungsgatan där det annars är lätt att fastna på ett halvsunkigt snabbmatsställe. God och rejäl räksallad.

Elisavet R
Skrev om Vete-Katten AB

Cafét som går i en gammaldags anda är supermysigt men ändå stilfullt. Ett perfekt café för att ta en fika med mamma eller om man vill ha en vanlig kopp kaffe, i riktiga små fina kaffekoppar. Man kan även få en trocadero vilket känns lite nostalgiskt. Jätte goda wienerbröd!!

Hans H gillar detta