Veterankraft AB

Vendevägen 90, 182 32 Danderyd — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Veterankraft AB

• Christian . skrev om Veterankraft AB
    Största bedragarna inom bygg. Vi kom överens om en fast kostnad för arbetet på 12 000kr. En kompis som är snickare sa att jobbet skulle ta max tre dagar att utföra. Det tog veterankraft 1,5 vecka. Därefter kommer en faktura på 56 000kr. Jag hade spelat in samtalet över telefon så jag skickade den till inkasso och fick rätt i ärendet. Utöver det så det första ”snickaren” frågar mig när han kommer till min bostad är vart närmsta systembolag finns. De var rätt alkade och hade noll koll. Om inte detta bolag varit med i Fuskbyggarna så är det nog bara en tidsfråga. Läs mer
  • Elisabeth F skrev om Veterankraft AB
    Veterankraft AB - nej tack. Uruselt från början till slut. Arbetet slutfördes aldrig. Antal arbetstimmar rimmar inte alls med det arbete som utfördes. Och hur många etableringar kan man ta betalt för för ett och samma uppdrag?? Måste verkligen avråda från att anlita detta företag. Det finns säkert många duktiga hantverkare som jobbar för dem. Läs mer
  • magnus W skrev om Veterankraft AB
    Bad om offert från veterankraft för att bygga en altan. Deras offert var väsentligt högre än andras varför vi valde en annan leverantör. Döm om vår förvåning när Veterankraft begär ersättning för "Besiktning och konsultation" med knappt 700 kronor. Hutlöst och oförskämt. Har varit i kontakt med deras chef som kräver att vi betalar. Det är ju ett så litet belopp så det är väl inget att tjafsa om. betala så är saken ur världen. Han har dessutom krävt oss på betalning. Min rekommendation är "Använd inte veterankraft"
    Magnus Läs mer
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Veterankraft AB
    Vi anlitade Veterankraft för lite elarbeten. Detta pga att vi trodde att en erfaren elektriker skulle göra jobbet. Så blev det inte. Det tog honom över 2 timmar att skruva fast ett lamputtag i taket. Nu har vi haft andra elektriker här som sagt att jobbet dessutom är felaktigt utfört. De tog även betalt för offerten, något som skulle ingå om de fick jobbet. Det går heller inte att komma i kontakt med företaget per mail längre. Nej passa er för detta företag. Läs mer
  • Sten E
    Sten E skrev om Veterankraft AB
    12 timmar tog det för två (24 arbetstimmar) att städa. Samma städning gjordes av en person på sex timmar, från en annan firma.
    Slöare maskande de borde ha fått sparken... Läs mer
  • Anders K skrev om Veterankraft AB
    Dom skickade på mig en hantverkare som inte var kunnig över huvud taget på sitt jobb (kakling av en mindre gäst-toalett), dessutom var han trist och sur i tonen. När han kollade på jobbet sa han att "Det här tar ju bara en dag". Fem dagar senare var jobbet 1/3 klart, och jag tog mig för att kolla vad som hänt, och blev förstunnad. Plattorna satt snett och vint.
    Hans chef som kom senare, så jag sade upp uppdraget betedde sig dock normalt och förståeligt, men säger att de inte kontrollerar hantverkarnas kunnighet, säger dom att dom kan kakla så får dom kaklingsuppdrag.
    När chefen och hantverkaren skulle gå så började hantverkaren tjata om att jag haft "tillgång" till toaletten och kunde ha klagat innan. Jag som var så dum att jag trodde att en person som utger sig för att vara hantverkare kan sitt jobb.
    Jag fick tillbaka pengarna för kaklet, som måste bort och allt göras om. Men räkning (på timma, dumt nog) slutade på 6000 pix, drygt (minus lite kakel sen då). Helt bortkastade pengar. Läs mer