Alla kategorier Kontrollansvarig Stockholms län Värmdö Villabesiktningar i Stockholm

Villabesiktningar i Stockholm

Odelbergs väg 11, 134 40 Gustavsberg — Visa karta

Villabesiktningar i Stockholm AB bildades för de som är i behov av en husbesiktning vid försäljning av en fastighet i Stockholm.

Villabesiktningar i Stockholm AB är registrerad hos SBR, vilket möijliggör för säljarna att teckna en dolda fel försäkring, den ger dig den trygheten du behöver inför det som förmodligen blir en av de viktigaste affärerna i ditt liv, men förföljer dig i 10 år med ansvaret!

Vi har besiktigat hus under flera år och är godkända av SBR (Svenska Byggingenjörers Riksförbund).

Villabesiktningar i Stockholm Ab har konsultansvarförsäkringen för överlåtelsebesiktning samt energibesiktningar detta innebär en extra skydd för dig som kund.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 25 kunder tycker om Villabesiktningar i Stockholm

• Nicholas H
    Nicholas H skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    José är otroligt nogrann i sin undersökning, vilket hjälper både mig som köpare och säljaren.

Också ett plus att han är väldigt trevlig att ha att göra med och han förklarar allt han ser så att en lekman som jag förstår alla eventuella problem som kan uppstå.

Jag rekommenderar José helhjärtat. Läs mer
  • Camilla N
    Camilla N skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Mycket gedigen o noggrann besiktning av vår villa. Läs mer
  • Alexander F
    Alexander F skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Genomförde överlåtelsebesiktning åt mig som köpare. Väldigt saklig, proffsig och noggrann. Tog sig ex in på vinden trots snöfyllt tak (Anticimex vägrade). Gav också många bra tips samtidigt som han var tydlig att poängtera vad som var hans bedömning som besiktningsman (brister) och vad hans förslag var utifrån mina övriga frågor. Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    José's goda rekommendationer på detta forum bär på tyngd och sanning till 100%. Väldigt trevlig och mycket kompetent yrkesman. Han utför sitt uppdrag med tydlighet och noggrannhet. Han besvarar frågor så att man förstår och hänger med på vad som är viktigt och att han sätter sig in i vår situation som köpare är tydligt. Han gjorde ett flertal gånger under uppdraget det där lilla extra för att vi skulle erhålla kunskap samt känna oss trygga med vårt beslut att köpa vårt drömhus. /M & E Läs mer
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Ytterst kompetent besiktingsman med bra bemötande och attityd. Avser besiktning av villa i samband med köp. Läs mer
  • Filip O
    Filip O skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Väldigt professionellt bemötande från första kontakt till genomförande och uppföljning. Som köpare kände vi inte att det fanns några överraskningar efter besiktningen. Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Vi gjorde en överlåtelsebesiktning på ett hus vi köpt och tog hjälp av villabesiktningar José.
    Träffade José och vi satte oss med säljaren och gick igenom vad som skulle göras samt tog lite info av säljaren.
    José skötte sig själv och vi kunde sitta och ta en kopp kaffe men det va helt ok att följa med under besiktningen.
    José upptäckte lite fel som låg i riskzonen och som nu är åtgärdade.
    Är väldigt nöjd med villabesiktningar och jose och rekommenderar verkligen honom.
    Magnus & Josefin Läs mer
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Jag har en mycket bra upplevelse av José på Villabesiktningar. Han svarade snabbt på förfrågan och erbjöd ett rimligt pris. Han var noggrann, glad, trevlig och pedagogisk under besiktningen och poängterade vad som var viktigt och mindre viktigt samt hjälpte även till efter uppdraget var utfört med frågor. Kan varmt rekommendera Villabesiktningar och José för överlåtelsebesiktnings uppdrag. Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    När vi äntligen hade hittat ett hus och vunnit budgivningen ville vi ha en rejäl genomgång av en SBR-utbildad besiktningsman. Vi blev rekommenderade José av en bekant inom entreprenadbesiktning och vi är mycket nöjda. Detta var vårt första hus vi köpt och José var otroligt noggrann och pedagogisk i sin besiktning/genomgång. Han kom med kloka små råd lite varstans i huset. Han dokumenterade väldigt bra med sin kamera och vi har fått tillgång till alla bilder, ca 100 st via en webtjänst. Säljaren hade gjort en besiktning där man missat en del inte helt oviktig information som José noterade och lyfte upp. Vi rekommenderar verkligen Villabesiktningar och José Läs mer
  • Nelly J
    Nelly J skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Super nöjd med min besiktning! Noggrann och förklarade så att alla förstod. Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • Robert S
    Robert S skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Om ni är säljare bör ni noga överväga om ni ska använda er av Jose/Villabesiktningar. Mitt omdöme baserar jag på att jag utförde även en besiktning av Eminenta på samma hus och kan jämföra. Protokollet baserades delvis på ett inledande samtal där Jose tar upp lagade fel i protokollet, utan att stämma av med kund. Protokollet baseras också delvis på kosmetiska fel som tex en skåra i träpanelen, samt avsaknad dörrstoppare. Sammantaget skapar det en onödig osäkerhet för kund då de verkliga konstruktionsfelen försvinner bakom alla detaljer i protokollet. Idag har jag sålt huset och utgick från Eminentas protokoll som proffsigare då de utgår från faktiska konstruktionsfel. Med bakgrund av ovanstående resonemang bör jag därför att man som säljare bör överväga och välja en annan besiktningsman.

Vänligen!
    Robert Svensson
    Tullinge Läs mer
  • Annelie C
    Annelie C skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Vi är verkligen nöjda med José. Han var professionell och saklig och besiktigade strukturerat och metodiskt så vi fick alla information om vårt hus. Han var snabb att boka och återkoppla och har öven varit behjälplig efteråt. Jag skulle verkligen vilja rekommendera José. Annelie Carlström Läs mer
  • Glenn B
    Glenn B skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Rekommenderas, lätt att se tider i webkalendern först. Saklig genomgång och rakt igenom ett kunnigt bemötande med bra svar på frågor om förbättringar och dylikt. Läs mer
  • David N
    David N skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Köpte en Villabesiktning efter vi skrivit kontrakt. Blev uppringd av José efter att jag nyttjat servicefinder och fick ett seriöst intryck på en gång. När vi genomförde besiktningen var han verkligen noggran med att jag som köpare skulle få en bra genomgång av huset och att jag som inte är alls hemma på byggnadstekniska finesser fick veta mer om hur man kan tänka och vad som är viktigt med ett hus som är byggt på 60-talet. Jag tycker att José gjorde ett utmärkt jobb och tog god tid på sig att gå igenom alla delar av huset. Vi kunde efter detta också justera priset då han hittat saker som var uppenbara fel som Anticimex godkänt och sagt va ok i den befintliga besiktningen. Vill verkligen rekommendera villabesiktningar till alla seriösa husköpare. Läs mer
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Snabb och bra service. Mycket kunnig personal. Kunde däremot varit mer ödmjuk och inte så misstänksam mot personen som var tidigare ägare av huset som skulle besiktigas. Läs mer
  • Lars-Gunnar S
    Lars-Gunnar S skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Vi kände oss lugna efter besiktningen. Vi fick allt förklarat så man förstod. Vi gjorde både energibesiktning och överlåtelsebesiktning. Mycket nöjda. Läs mer
  • Curt L
    Curt L skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Jose är den grundligaste besiktningsmannen man kan tänka sig. Rekommenderas. Läs mer
  • Anders E
    Anders E skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Snabb återkoppling i alla led. Bra redogörelse för alla
    delar i besiktningen. Läs mer
  • Ferdinand W
    Ferdinand W skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Använde Villabesiktningar i Stockholms tjänster för överlåtelsebesiktning av en villa vi precis köpt. Snabb återkoppling från José angående inbokning av tid, punktlig vid besiktningstillfället och mycket proffesionellt bemötande och utförande av besiktningen. Vi gick runt med José under besiktningen och lärde oss mycket av hans pedagogiska stil och detaljerade info om byggteknik.

Det skriftliga protokollet kom dagen efter och var lättförståligt och snyggt och prydligt.

Kan verkligen rekommendera José och Villabesiktningar i Stockholm! Läs mer
  • E
    E skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Kanonbra och professionellt genomförd besiktning av José. Trevligt och pedagogiskt med tydliga beskrivningar av vad han gjorde och varför. Snabb respons med det skriftliga protokollet som också det var lättöverskådligt och tydligt.

Vi är supernöjda! Läs mer
  • Bo L
    Bo L skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Mycket trevligt bemötande. Vi kan inte utvärdera själva tjänsten eftersom vi in köpt fastigheten. Läs mer
  • Therése
    Therése skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Jag/vi tycker att José Escobar var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han förklarade mycket bra vad vi bör tänka på framöver och vad vi bör åtgärda samt i vilken ordning. Jag/vi kan varmt rekommendera honom till andra :-) Läs mer
  • Eva H
    Eva H skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Mycket snabtt, professionellt och sympatisk. Läs mer
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    José hade ett mycket trevligt och proffesionellt sätt. Läs mer
  • Petra M
    Petra M skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Mycket bra service, väl genomförd besiktning och snabb skriftlig respons. Vi kunde inte vara nöjdare! Läs mer

Odelbergs väg 11, 134 40 Gustavsberg