Alla kategorier Kontrollansvarig Stockholms län Värmdö Villabesiktningar i Stockholm

Villabesiktningar i Stockholm

Odelbergs väg 11, 134 40 Gustavsberg — Visa karta

Villabesiktningar i Stockholm AB bildades som ett alternativ för de som är i behov av hjälp med besiktning inför köp/försäljning av en fastighet.

Villabesiktningar i Stockholm AB är registrerad hos SBR, vilket möijliggör för säljarna att teckna en dolda fel försäkring, den ger dig den trygheten du behöver inför det som förmodligen blir en av de viktigaste affärerna i ditt liv, men förföljer dig i 10 år med ansvaret!

Vi har besiktigat hus under flera år och är godkända av SBR (Svenska Byggingenjörers Riksförbund).

Villabesiktningar i Stockholm Ab har konsultansvarförsäkringen för överlåtelsebesiktning samt energibesiktningar detta innebär en extra skydd för dig som kund.
Thulevägen 21, 13555, TYRESÖ
Kontrollansvarig Stefan Eriksson
Jörgen N:
Kontrollansvarig Stefan Eriksson är mycket serviceinriktad och kunnig. Stod på sig mot entreprenader med krav hur olika besiktningar skulle ...

Läs vad 16 kunder tycker om Villabesiktningar i Stockholm

• Nelly J
    Nelly J skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Super nöjd med min besiktning! Noggrann och förklarade så att alla förstod. Rekommenderas verkligen!
  • Robert S
    Robert S skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Om ni är säljare bör ni noga överväga om ni ska använda er av Jose/Villabesiktningar. Mitt omdöme baserar jag på att jag utförde även en besiktning av Eminenta på samma hus och kan jämföra. Protokollet baserades delvis på ett inledande samtal där Jose tar upp lagade fel i protokollet, utan att stämma av med kund. Protokollet baseras också delvis på kosmetiska fel som tex en skåra i träpanelen, samt avsaknad dörrstoppare. Sammantaget skapar det en onödig osäkerhet för kund då de verkliga konstruktionsfelen försvinner bakom alla detaljer i protokollet. Idag har jag sålt huset och utgick från Eminentas protokoll som proffsigare då de utgår från faktiska konstruktionsfel. Med bakgrund av ovanstående resonemang bör jag därför att man som säljare bör överväga och välja en annan besiktningsman.

Vänligen!
    Robert Svensson
    Tullinge
  • Annelie C
    Annelie C skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Vi är verkligen nöjda med José. Han var professionell och saklig och besiktigade strukturerat och metodiskt så vi fick alla information om vårt hus. Han var snabb att boka och återkoppla och har öven varit behjälplig efteråt. Jag skulle verkligen vilja rekommendera José. Annelie Carlström
  • Glenn B
    Glenn B skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Rekommenderas, lätt att se tider i webkalendern först. Saklig genomgång och rakt igenom ett kunnigt bemötande med bra svar på frågor om förbättringar och dylikt.
  • David N
    David N skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Köpte en Villabesiktning efter vi skrivit kontrakt. Blev uppringd av José efter att jag nyttjat servicefinder och fick ett seriöst intryck på en gång. När vi genomförde besiktningen var han verkligen noggran med att jag som köpare skulle få en bra genomgång av huset och att jag som inte är alls hemma på byggnadstekniska finesser fick veta mer om hur man kan tänka och vad som är viktigt med ett hus som är byggt på 60-talet. Jag tycker att José gjorde ett utmärkt jobb och tog god tid på sig att gå igenom alla delar av huset. Vi kunde efter detta också justera priset då han hittat saker som var uppenbara fel som Anticimex godkänt och sagt va ok i den befintliga besiktningen. Vill verkligen rekommendera villabesiktningar till alla seriösa husköpare.
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Snabb och bra service. Mycket kunnig personal. Kunde däremot varit mer ödmjuk och inte så misstänksam mot personen som var tidigare ägare av huset som skulle besiktigas.
  • Lars-Gunnar S
    Lars-Gunnar S skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Vi kände oss lugna efter besiktningen. Vi fick allt förklarat så man förstod. Vi gjorde både energibesiktning och överlåtelsebesiktning. Mycket nöjda.
  • Curt L
    Curt L skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Jose är den grundligaste besiktningsmannen man kan tänka sig. Rekommenderas.
  • Anders E
    Anders E skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Snabb återkoppling i alla led. Bra redogörelse för alla
    delar i besiktningen.
  • Ferdinand W
    Ferdinand W skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Använde Villabesiktningar i Stockholms tjänster för överlåtelsebesiktning av en villa vi precis köpt. Snabb återkoppling från José angående inbokning av tid, punktlig vid besiktningstillfället och mycket proffesionellt bemötande och utförande av besiktningen. Vi gick runt med José under besiktningen och lärde oss mycket av hans pedagogiska stil och detaljerade info om byggteknik.

Det skriftliga protokollet kom dagen efter och var lättförståligt och snyggt och prydligt.

Kan verkligen rekommendera José och Villabesiktningar i Stockholm!
  • E
    E skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Kanonbra och professionellt genomförd besiktning av José. Trevligt och pedagogiskt med tydliga beskrivningar av vad han gjorde och varför. Snabb respons med det skriftliga protokollet som också det var lättöverskådligt och tydligt.

Vi är supernöjda!
  • Bo L
    Bo L skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Mycket trevligt bemötande. Vi kan inte utvärdera själva tjänsten eftersom vi in köpt fastigheten.
  • Therése
    Therése skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Jag/vi tycker att José Escobar var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han förklarade mycket bra vad vi bör tänka på framöver och vad vi bör åtgärda samt i vilken ordning. Jag/vi kan varmt rekommendera honom till andra :-)
  • Eva H
    Eva H skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Mycket snabtt, professionellt och sympatisk.
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    José hade ett mycket trevligt och proffesionellt sätt.
  • Petra M
    Petra M skrev om Villabesiktningar i Stockholm
    Mycket bra service, väl genomförd besiktning och snabb skriftlig respons. Vi kunde inte vara nöjdare!

Odelbergs väg 11, 134 40 Gustavsberg