Villabesiktningar i Stockholm

Villabesiktningar i Stockholm

Vi gör vad vi heter!

Vi är specialister på besiktningar som sker i samband med husförsäljningar, så kallade överlåtelsebesiktningar.

Det går också att lägga till utökade kontroller i samband med besiktningen, t ex fuktmätning av riskkonstruktion, okulär kontroll av vatten samt el-installationer etc.
"Tänk efter, men innan" brukar vi säga.

Ett utlåtande från oss är godkänd som underlag inför tecknande av försäkring mot dolda fel, vilken ger den tryggheten man vill ha när man gör en så stor affär. Försäkringen betalas bara 1 gång och gäller 10 år från tillträdesdagen.

Hör av dig till oss via e-post eller lägg din beställning eller offertförfråga på följande länk;

Läs vad 36 kunder tycker om Villabesiktningar i Stockholm 2

• GABRIEL N
    2021-04-29
    Vi har precis köpt ett hus i Bromma och behövde snabbt få till en egen besiktning även fast säljaren också gjort en besiktning. Anlitade José utifrån att vi såg att han hade många bra omdömen. Är väldigt nöjd med hela besiktningen. Han var kunnig, saklig, gav bra tips och råd samt väldigt noggrann vilket gjorde att vi hittade mycket viktiga punkter som bör åtgärdas. Han tar tid till att förklara varje del så att man själv förstår innebörden och vad man kan eller bör göra. Kan varmt rekommendera till alla som behöver en riktigt bra besiktningsman. Med vänlig hälsning, Gabriel
    2021-03-11
    Jag kan inte vara mer nöjd!!! 😊 Jag anlitade José efter att ha sett de fina omdömena här på reco. Jag instämmer till fullo i lovsången. José var oerhört grundlig, jättekunnig, effektiv och snabb. Han gav också bra tips och råd. Han svarade på mitt första mail inom ett par timmar, men också att jag kunde boka in en överlåtelsebesiktning med kort varsel och jag fick besiktningsprotokollet efter drygt ett dygn efter besiktningen. Från första kontakt till att allt var fixat inkl protokoll tog 4 dagar. Både säljaren av huset och jag som köpare var så imponerade att vi båda sa efter besöket att behöver vi anlita en besiktningsfirma/ -man i framtiden så vill vi ha José. Rekommenderas varmt!
    2020-11-06
    Baserad på omdöme här på Reco bokade jag José för en besiktning.
    José fick förhinder ett par dagar innan han skulle utföra besiktningen. Trots det vägledde han mig mycket vänligt och noggrant per telefon.
    Han berättade för mig vad jag skulle kolla extra noga, vilka konstruktionsrisker det kan finnas, osv. Han föreslog att jag skulle ta ett flertal bilder av de intressanta delarna och skicka de till honom. Det gjorde jag och han bedömde dem, digitalt. Helt pro bono!
    Vilket bemötande, vilken service.
    Inte så ofta stötar man en så trevlig, ärlig och sympatisk person i byggbranschen. Man blir glad och rörd.
    Tack så hemskt mycket.
  • Massimiliano R
    2020-05-08
    Jag kände inte Jose`: ringde honom baserad på omdöme här på Reco då letade efter en besiktningsman som kunde hjälpa mig med en tvist . Han från början försökte reda ut mitt läge och sa till mig vilken väg jag ska gå även om han visste från början det var inom hans område, och sen han rekommenderade en kollega so m kan hjälpa mig utan att jag frågade! Den här är vad jag kallar att vara ärlig och professionell! En bättre värld vore den här om alla skulle jobba så! Tusen tack! Nu har jag en väg att gå för att lösa mitt problem, som känns trygg!
    2020-02-04
    Jag hade förmånen att få Villabesiktningar i Stockholm AB och Besiktningsman José Escobar för överlåtelsebesiktning på huset vi köpt.

Jag har aldrig träffat en mer kunnig och professionell yrkesman än José. José var otroligt professionell redan i vårt inledande samtal och gav mig tips och återkopplade snabbt på mina frågor.

Vid besiktningen var han oerhört noggrann. Han förklarade tydligt konstruktion och byggnadstekniska detaljer, gav förslag på förbättringsåtgärder och gav oss det där ”lilla extra” för att vi skulle känna oss trygga.

Vi fick en skriftlig rapport på mail kort efter utförd besiktning. Vi fick även en länk till flertalet bilder som kändes väldigt bra att få. Vi fick även en noggrann genomgång av rapporten tillsammans med José.

Jag är oerhört tacksam för det fina arbete som Villabesiktningar i Stockholm AB och i synnerhet José Escobar utfört och rekommenderar dem varmt!
  • Marcus G
    2019-11-13
    José var mycket professionell och grundlig. Han förklarade noggrant och gav tid för frågor. Jag har aldrig varit med vid en husbesiktning tidigare och har mycket begränsad kunskap om hus och konstruktion, men kände ändå att jag kunde följa med i hans resonemang och påpekanden. Genomgående mycket snabb återkoppling och ett professionellt bemötande. Rekommenderas verkligen!
  • Björn Axel Marcus G
    2019-05-24
    Strukturerad, informativ och inlyssnande besiktningsman. En mer grundläggande genomgång av process och involverande besiktning har jag inte varit med om tidigare. Kan varmast rekommendera José för ett mycket väl utfört arbete. Snabb återkoppling, tydliga leveranser och lyhörd är några omdömen jag gärna nämner.
    2019-05-20
    Extremt professionell, hjälpsam och trevlig var besiktningsman José, både inför och under överlåtelsebesiktningen av huset vi köpte.
    De var också förvånansvärt snabba med att skicka sitt utlåtande.

Han undersökte noggrant husets alla delar och tog sig tid att samtidigt förklara konstruktionen och byggnadstekniska detaljer och var tydlig med att delge eventuella risker som skulle kunna finnas samt hur pass allvarliga de var.

José kändes väldigt erfaren och det var en fröjd att se en yrkesman som verkligen kan sin sak arbeta.

Jag kommer högst troligt vända mig till honom igen om vi får för oss att flytta.
    Villabesiktningar i Stockholm AB kan varmt rekommenderas.
    2019-03-12
    Vi vände oss till Jose då vi med kort varsel behövde en besiktning av den nyköpta villan.
    Jose är professionell och väldigt noggrann då han utför besiktningar. Jose förklarar vad han gör och ger förslag på vilka förbätrningar han anser borde utföras.
    Vi fick den skriftliga rapporten på mailen dagen efter utförd besiktning.

Vi kan varmt rekommendera Villabesiktningar AB och Jose Escobar.
    2018-10-13
    Vi hade José som var tydlig proffesionell och bra, kan rekommendera honom starkt!
    2018-07-03
    Jag kontaktade José Escobar
    Besiktningsman SBR då vi med kort varsel behövde en energideklaration.
    Han ordnade en snabb tid och möte med oss den 2/7 och mejlade dokumentet till oss den 3/7.
    Mycket trevlig och hjälpsam fackman. Vi kommer att rekommendera honom om ngn av våra bekanta behöver hjälp med liknande tjänster.
    Toran Aghili
  • Nicholas H
    2018-04-05
    José är otroligt nogrann i sin undersökning, vilket hjälper både mig som köpare och säljaren.

Också ett plus att han är väldigt trevlig att ha att göra med och han förklarar allt han ser så att en lekman som jag förstår alla eventuella problem som kan uppstå.

Jag rekommenderar José helhjärtat.
    2018-04-03
    Mycket gedigen o noggrann besiktning av vår villa.
    2018-04-03
    Genomförde överlåtelsebesiktning åt mig som köpare. Väldigt saklig, proffsig och noggrann. Tog sig ex in på vinden trots snöfyllt tak (Anticimex vägrade). Gav också många bra tips samtidigt som han var tydlig att poängtera vad som var hans bedömning som besiktningsman (brister) och vad hans förslag var utifrån mina övriga frågor.
    2017-11-26
    José's goda rekommendationer på detta forum bär på tyngd och sanning till 100%. Väldigt trevlig och mycket kompetent yrkesman. Han utför sitt uppdrag med tydlighet och noggrannhet. Han besvarar frågor så att man förstår och hänger med på vad som är viktigt och att han sätter sig in i vår situation som köpare är tydligt. Han gjorde ett flertal gånger under uppdraget det där lilla extra för att vi skulle erhålla kunskap samt känna oss trygga med vårt beslut att köpa vårt drömhus. /M & E
    2017-11-24
    Ytterst kompetent besiktingsman med bra bemötande och attityd. Avser besiktning av villa i samband med köp.
  • Filip O
    2017-09-11
    Väldigt professionellt bemötande från första kontakt till genomförande och uppföljning. Som köpare kände vi inte att det fanns några överraskningar efter besiktningen.
    2017-09-05
    Vi gjorde en överlåtelsebesiktning på ett hus vi köpt och tog hjälp av villabesiktningar José.
    Träffade José och vi satte oss med säljaren och gick igenom vad som skulle göras samt tog lite info av säljaren.
    José skötte sig själv och vi kunde sitta och ta en kopp kaffe men det va helt ok att följa med under besiktningen.
    José upptäckte lite fel som låg i riskzonen och som nu är åtgärdade.
    Är väldigt nöjd med villabesiktningar och jose och rekommenderar verkligen honom.
    Magnus & Josefin
    2017-06-30
    Jag har en mycket bra upplevelse av José på Villabesiktningar. Han svarade snabbt på förfrågan och erbjöd ett rimligt pris. Han var noggrann, glad, trevlig och pedagogisk under besiktningen och poängterade vad som var viktigt och mindre viktigt samt hjälpte även till efter uppdraget var utfört med frågor. Kan varmt rekommendera Villabesiktningar och José för överlåtelsebesiktnings uppdrag.
  • Martin S
    2017-05-18
    När vi äntligen hade hittat ett hus och vunnit budgivningen ville vi ha en rejäl genomgång av en SBR-utbildad besiktningsman. Vi blev rekommenderade José av en bekant inom entreprenadbesiktning och vi är mycket nöjda. Detta var vårt första hus vi köpt och José var otroligt noggrann och pedagogisk i sin besiktning/genomgång. Han kom med kloka små råd lite varstans i huset. Han dokumenterade väldigt bra med sin kamera och vi har fått tillgång till alla bilder, ca 100 st via en webtjänst. Säljaren hade gjort en besiktning där man missat en del inte helt oviktig information som José noterade och lyfte upp. Vi rekommenderar verkligen Villabesiktningar och José
    2016-03-10
    Super nöjd med min besiktning! Noggrann och förklarade så att alla förstod. Rekommenderas verkligen!
    2015-11-07
    Om ni är säljare bör ni noga överväga om ni ska använda er av Villabesiktningar. Mitt omdöme baserar jag på att jag utförde även en besiktning av Eminenta på samma hus och kan jämföra. Protokollet baserades delvis på ett inledande samtal där Villabesiktningar tar upp lagade fel i protokollet, utan att stämma av med kund. Protokollet baseras också delvis på kosmetiska fel som tex en skåra i träpanelen, samt avsaknad dörrstoppare. Sammantaget skapar det en onödig osäkerhet för kund då de verkliga konstruktionsfelen försvinner bakom alla detaljer i protokollet. Idag har jag sålt huset och utgick från Eminentas protokoll som proffsigare då de utgår från faktiska konstruktionsfel. Med bakgrund av ovanstående resonemang bör jag därför att man som säljare bör överväga och välja en annan besiktningsman.

Vänligen!
    Robert Svensson
    Tullinge
    2014-05-21
    Vi är verkligen nöjda med José. Han var professionell och saklig och besiktigade strukturerat och metodiskt så vi fick alla information om vårt hus. Han var snabb att boka och återkoppla och har öven varit behjälplig efteråt. Jag skulle verkligen vilja rekommendera José. Annelie Carlström
    2014-02-28
    Rekommenderas, lätt att se tider i webkalendern först. Saklig genomgång och rakt igenom ett kunnigt bemötande med bra svar på frågor om förbättringar och dylikt.
    2014-02-25
    Köpte en Villabesiktning efter vi skrivit kontrakt. Blev uppringd av José efter att jag nyttjat servicefinder och fick ett seriöst intryck på en gång. När vi genomförde besiktningen var han verkligen noggran med att jag som köpare skulle få en bra genomgång av huset och att jag som inte är alls hemma på byggnadstekniska finesser fick veta mer om hur man kan tänka och vad som är viktigt med ett hus som är byggt på 60-talet. Jag tycker att José gjorde ett utmärkt jobb och tog god tid på sig att gå igenom alla delar av huset. Vi kunde efter detta också justera priset då han hittat saker som var uppenbara fel som Anticimex godkänt och sagt va ok i den befintliga besiktningen. Vill verkligen rekommendera villabesiktningar till alla seriösa husköpare.
    2014-02-24
    Snabb och bra service. Mycket kunnig personal. Kunde däremot varit mer ödmjuk och inte så misstänksam mot personen som var tidigare ägare av huset som skulle besiktigas.
    2014-02-24
    Vi kände oss lugna efter besiktningen. Vi fick allt förklarat så man förstod. Vi gjorde både energibesiktning och överlåtelsebesiktning. Mycket nöjda.
    2014-02-24
    Jose är den grundligaste besiktningsmannen man kan tänka sig. Rekommenderas.
    2014-02-24
    Snabb återkoppling i alla led. Bra redogörelse för alla
    delar i besiktningen.
  • Ferdinand W
    2013-10-06
    Använde Villabesiktningar i Stockholms tjänster för överlåtelsebesiktning av en villa vi precis köpt. Snabb återkoppling från José angående inbokning av tid, punktlig vid besiktningstillfället och mycket proffesionellt bemötande och utförande av besiktningen. Vi gick runt med José under besiktningen och lärde oss mycket av hans pedagogiska stil och detaljerade info om byggteknik.

Det skriftliga protokollet kom dagen efter och var lättförståligt och snyggt och prydligt.

Kan verkligen rekommendera José och Villabesiktningar i Stockholm!
  • E
    2013-07-11
    Kanonbra och professionellt genomförd besiktning av José. Trevligt och pedagogiskt med tydliga beskrivningar av vad han gjorde och varför. Snabb respons med det skriftliga protokollet som också det var lättöverskådligt och tydligt.

Vi är supernöjda!
  • Bo L
    2013-03-21
    Mycket trevligt bemötande. Vi kan inte utvärdera själva tjänsten eftersom vi in köpt fastigheten.
    2013-03-20
    Jag/vi tycker att José Escobar var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han förklarade mycket bra vad vi bör tänka på framöver och vad vi bör åtgärda samt i vilken ordning. Jag/vi kan varmt rekommendera honom till andra :-)
    2013-03-14
    Mycket snabtt, professionellt och sympatisk.
    2013-03-13
    José hade ett mycket trevligt och proffesionellt sätt.
    2013-03-13
    Mycket bra service, väl genomförd besiktning och snabb skriftlig respons. Vi kunde inte vara nöjdare!