Villatakexperten

www.villatakexperten.se
  • BadgeSevenYears
Ligue 08-408 325 85 Compartilhar

About company

Villatakexperten utför takläggning och reparation i hela Stockholmsregionen och Uppsala. Vi har som målsättning att alltid leverera högkvalitativa till ett konkurrenskraftigt pris, något som i slutändan ger nöjda kunder. Vi erbjuder flexibla lösningar, punktlighet och tak av högsta kvalitet med gedigen erfarenhet av yrket och...

363 omdömen om Villatakexperten

David L
Escreveu sobre Villatakexperten

Rakt igenom nöjd med Villatakexperten! Pålitliga, idoga, noggranna, effektiva. Allt från första kontakt och offert till besiktning har fungerat utmärkt.

Mats A
Escreveu sobre Villatakexperten

Toppen! Snabb och bra kommunikation och inget strul eller andra konstigheter. Vi kom överens om pris och tidpunkt för takbyte och därefter utfördes arbetet snabbt, snyggt och effektivt av riktiga proffs. Efterföljande kvalitetsinspektion av Lindblad Solutions gav grönt ljus på alla punkter.

Anne-Sofie J
Escreveu sobre Villatakexperten

Är väldigt nöjd med allt. Från att vi ringde och beställde jobbet till att det vart klart. Vädigt duktig och snabb personal. Kommer varmt att rekommendera er till andra.

Carina M
Escreveu sobre Villatakexperten

Teamet från Villatakexperten är både professionella och trevliga. Ivan, Markus och resten av teamet har gjort ett fantastiskt jobb med att lägga om taket och fixa med takfönstren. Extra plus med extern besiktningsman och bra dokumentation över arbetet som gjorts. Kan varmt rekommendera Villatakexperten

Anders M
Escreveu sobre Villatakexperten

Mycket bra bemötande och trevlig personal. Framstår som kompetenta och gör ett högkvalitativt arbete. Kan starkt rekommenderas för takbyte och

Jonas S
Escreveu sobre Villatakexperten

Överlag mycket nöjda, några mindre missförstånd men dessa löstes bra. Mycket bra slutresultat.

Pierre S
Escreveu sobre Villatakexperten

Villatakexperten har haft ett trevligt bemötande och varit väldigt lösningsorienterade. Vår upplevelse är att de gör ett väldigt bra jobb’

Richard S
Escreveu sobre Villatakexperten

Villatakexperten levde upp till alla förväntningar. Vi är mycket nöjda med resultatet!

Johan C
Escreveu sobre Villatakexperten

Genomgående proffesionellt bemötande och kontinuerlig uppföljning. Resultat också enligt förväntantan. Rekommederar dem starkt! :)

Lennart L
Escreveu sobre Villatakexperten

Alltid mycket proffsiga och kunniga, och snabba när det verkligen behövs. Nu senast i samband med en vattenskada, som visade sig bero på ett sönderrostat rör under takisoleringen. Dessförinnan en helrenovering av ett helt tak.

Johan T
Escreveu sobre Villatakexperten

Professionellt. Missade kanske på tiden något mot slutet men inget stort.

Per
Escreveu sobre Villatakexperten

Vi är mycket nöjda med Villatakexperten. Takomläggningen gjordes professionellt med en hög grad av noggrannhet och en kontinuerlig uppföljning. De kom på utsatt tid och arbetade flitigt och var därmed klara på utsatt tid. Bra bemötande! Vi kan varmt rekommendera Martin, Marcus, Pawel, och deras duktiga medarbetare!

Christer C
Escreveu sobre Villatakexperten

Professionellt jobb o trevliga killar som jobbade hos mig.. Man kunde kommunicerat lite bättre i förväg om vilka dagar som man inte var på plats. Drar av en stjärna för det.

Joakim L
Escreveu sobre Villatakexperten

Vi hade in offerter från en 7-8 olika firmor, och landade till slut på Villatakexperten. De var redan från start väldigt öppna och kommunikativa, förklarade allt man undrade över, inklusive förloppet och tidsplan, och kom med råd och alternativ baserat på vad vi ville. Under resans gång så höll de oss uppdaterade, informerade om vad som hände och vad de stötte på där uppe. Det har varit enkelt att få tag på dem när man velat, och framförallt är vi mycket nöjda med resultatet. Kan inte annat än varmt rekommendera Martin, Marcus, Pawel, och grabbarna!

Amelie E
Escreveu sobre Villatakexperten

Jag är nöjd med både bemötande och utförandet av arbete. De kom på utsatt tid och var klara på två veckor.

Mika P
Escreveu sobre Villatakexperten

Vi tycker att vi har blivit bemötta på bästa sätt av VTE. Kan varmt rekommendera dom.

Karin G
Escreveu sobre Villatakexperten

Villatakexperten har just lagt om vårt tak. Allt har blivit enligt överenskommelse hela vägen. De har hållit tiden och offerten. De hör av sig regelbundet för att kolla att vi är nöjda eller om vi har frågor. De har varit supertrevliga precis hela tiden och gett ett mycket gott intryck. Taket fick högsta betyg av takbesiktningsmännen när arbetet var klart. Jag kan varmt rekommendera dem!

Caroline M
Escreveu sobre Villatakexperten

Vi är mycket nöjda med Villatakexperten. Trevligt bemötande med kontinuerlig uppföljning. Takomläggningen gjordes professionellt och snyggt, på utlovad tid samt med extern slutbesiktning

Lena H
Escreveu sobre Villatakexperten

Trevligt bemötande, med uppföljning under hela projektet.

Carl-Johan F
Escreveu sobre Villatakexperten

Hus från 1975 som behövde nytt tak. Bra bemötande! Mycket måna om att vi skulle bli nöjda med slutresultatet! Tack!

Tom-Åke H
Escreveu sobre Villatakexperten

Väldigt trevligt bemötande. Ett proffsigt utfört arbete. Jag är väldigt nöjd med bytet av takpappen på mitt garagetak.

Johan L
Escreveu sobre Villatakexperten

Takomläggningen blev professionellt och snabbt genomförd. Tydlig och bra kommunikation från företaget.

Jesper S
Escreveu sobre Villatakexperten

Att vi valde Villatakexperten är något som vi inte ångrar. Vårt tak blev superfint med fina detaljer som visar skicklighet och yrkesstolthet, även kommunikationen har fungerat felfritt under projektets gång. Ett extra tack till dem superduktiga och trevliga killarna som utförde vårt takbyte. Vi kan varmt rekommendera Villatakexperten.

Niklas F
Escreveu sobre Villatakexperten

Takbyte på villatak. Snabbt och smidigt, trevlig kontakt med Martin och bra takläggare på taket. Inga skräpigheter i trädgården. Allt som allt tog det två veckor från att ställningen restes till att allt var klart och den togs ner.

Joakim C
Escreveu sobre Villatakexperten

Proffsiga och noggranna. Städade upp efter sig varje dag. Stort plus med besiktning då arbetet var avslutat och bra med dokumentation att alla är fackmannamässigt utfört. Rekommenderar dem starkt

Kevin S
Escreveu sobre Villatakexperten

Snabbt och proffsigt utfört arbete

Bo C
Escreveu sobre Villatakexperten

Villatakexperten har lagt om tak och monterat solpaneler på vår villa. Det är svårt att se hur det skulle kunnat göras bättre! Snabb offert. Håller priset. Håller eller överträffar utlovad tid. Alla är trevliga och kunniga. De utförda arbetena håller högsta klass. En riktigt positiv uplevelse.

Mikael B
Escreveu sobre Villatakexperten

Bra bemötande, bra utförande av Matti. Snabb hantering.

Lennart A
Escreveu sobre Villatakexperten

Ytterst snabba i kommunikationen. Tydlig beskrivning som också följdes och inga ”negativa överraskningar”. Effektiv leverans av en superduktig takläggare. Vill sammanfatta det hela som: proffsigt, kunnig, snabb, kändes mycket tryggt. Mina grannar har också anlitat samma firma så jag hade höga förväntningar som också införlivades. Rekommenderas!!!

David L
Escreveu sobre Villatakexperten

Bra genomfört takbyte. Kan varmt rekommendera!

Stefan Å
Escreveu sobre Villatakexperten

Vi sökte företag som kunde utföra både takomläggning och installation av solpaneler. Villatakexperten gav ett mycket proffsigt och förtroendeingivande intryck. Bra produkter snabb leverans och utförlig information. Vi beställde takomläggning och solpaneler. Offerten var lätt att förstå och komplett. Efter vi godkände offerten gick allt fort, på drygt 3 veckor var allt klart. All personal som vi har haft kontakt med samt de som varit på plats har varit supertrevliga, duktiga och pålitliga. Kan starkt rekommendera Villatakexperten för liknande arbeten.

Per W
Escreveu sobre Villatakexperten

Vi har renoverat taket på 6 radhus, bytt ut undertak till råspont och lagt på nya takpannor. Otroligt snabbt, trevligt och professionellt bemötande vid offertförfarandet. Effektivt och mycket väl utfört arbete enligt överenskommen tidplan. Jag är imponerad!

Amelie H
Escreveu sobre Villatakexperten

Att få taket bytt av Villatakexperten har varit en otroligt proffsig process från start till mål. Alla inblandade har tagit ansvar för ett kvalitetsmässigt utförande av sina uppgifter och att löpande informera om framstegen. Taket blev riktigt snyggt och ett fint lyft till huset.

Örjan N
Escreveu sobre Villatakexperten

Mycket bra duktig killar håller tider och städar efter sig

Nicole S
Escreveu sobre Villatakexperten

Jag rekommenderar verkligen villatakexperten. De har kundservice utöver det vanliga och gör det lilla extra för att man ska bli nöjd. De bytte tak på vår villa och garage, det gick mycket snabbare än vad jag trodde. (Jag hade tagit in offert ifrån ett annat bolag som byter rekordsnabbt på 3 dagar men då bygger de in allt det gamla och då var det hela 35% dyrare. Nu fick jag ett riktigt takbyte gjort och dessutom till ett mycket bättre pris.) Takbytet allt som allt ink ställningar tog endast 2 veckor vilket jag är...

Sofia H
Escreveu sobre Villatakexperten

Professionellt utfört arbete med vårt nya tak från första kontakt till slutbesiktning som utfördes av extern takinspektör. All dikumenatation fick ci, även foton som togs undwr arbetets gång. Deras bemötande har varit trevligt och det var lätt att få kontakt. De takläggare som var på plats och satte upp taket var trevliga, effektiva och städade fint efter sig varje dag. Säkerheten var god och vi är väldigt nöjda, inga överraskande extraavgifter. Tack så mycket!

Katarina W
Escreveu sobre Villatakexperten

Kunniga, trevliga, lyhörda och noggranna! Verkliga EXPERTER på takbyte!

Lennart S
Escreveu sobre Villatakexperten

Villatakexperten lade nytt tak på vår villa. Det var en smidig professionell process med en tydlig skriftlig specifikation, transparent offert, rimlig prissättning och bra beskrivning om vad som skulle göras, och när. Till det bra kommunikation med projektledaren under resan och överlag en trygg kundupplevelse.

Christian J
Escreveu sobre Villatakexperten

Anlitade Villatakexperten för kontroll och byte av eventuellt trasiga takpannor. Fick ett bra och serviceinriktat bemötande från offert till utfört arbete. Arbetet utfördes dessutom med noggrannhet och gott samarbete! Kommer absolut att anlita dem igen för framtida takjobb!

Annika Cecilia L
Escreveu sobre Villatakexperten

Skulle inte rekommendera dem för fem öre. Vår förening anlitade villatakexperten. Saker som hände: * Vid ösregn glömde de stänga tackluckan så vatten öste in i lägenheten högst upp. Ren tur att folk var hemma som fick torka upp allt så det inte blev vattenskador. * Reklam"flaggan" de hade satt upp med plankor fladdrade och slog mot väggen vid blåst så det small och boende kunde inte sova. Flera ggr sa vi till men de lade ut den igen så man som privatperson blev tvungen att varje gång gå upp på taket och dra undan den. *...

Svar från Villatakexperten

Hej Annika, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme! Tråkigt att du känner ett sådant missnöje över vårt arbete. Hälften av sakerna du skriver om har jag inte hört talas om innan. Den 29:e oktober 2020 hade vi en slutbesiktning av vår entreprenad, under besiktningen uppdagades ett par mindre felaktigheter som vi sedan åtgärdade. Gällande storleken på jobb så har vi gjort hundratals villor med större tak än er förening med 8 lägenheter. Jag ber dig igen att maila ett underlag från er ”utredare” med det som...

Stig J
Escreveu sobre Villatakexperten

Med hjälp av Villatakexperten har vi bytt tak på vårat hus. Allt har fungerat jättebra från första kontakt via offert till slutligt genomförande. Allt på tid och kostnad och dessutom med ett alltid lika trevligt bemötande.

Peder G
Escreveu sobre Villatakexperten

Villatakexperten var hos oss under maj 2023 och lade om taket och satte upp solpaneler. Takpannor, läkt, papp och vindskivor samt hängrännor och stuprör revs ner plus att delar av yttertaket byttes ut då det var i dåligt skick. Samtidigt bytte vi ut våra tre takfönster. Detta skedde snabbt och proffsigt och vi hade hela tiden en bra kommunikation med takläggarna och arbetsledarna. När vi undrade något fick vi alltid ett snabbt och informativt svar. Villatakexperten installerade sedan solceller och här hade vi också...

Mikael B
Escreveu sobre Villatakexperten

Bra mottagande och bra säljare. Förklarade processen på ett bra och väldigt trevligt sätt

Gunnar E
Escreveu sobre Villatakexperten

Villatakexperten har varit bra ända från början - från upphandling till slutförande av arbetet. Mycket trevlig och kompetent personal. Vi kände oss trygga när arbetet började. Vårt tak på ett Eurohus är stort och komplicerat så det kändes viktigt att anlita en firma som visste hur det skulle göras. Takkillarna jobbade metodiskt och bra och vi hade löpande kontakt med deras chef under hela arbetets gång. Vi kan varmt rekommendera denna firma.

Elin J
Escreveu sobre Villatakexperten

Allt fungerade otroligt smidigt från början till slut. Villatakexperten är kunniga, jobbar snabbt och håller vad de lovar. Vi är supernöjda med vårt nya tak och takfönster!

Leif R
Escreveu sobre Villatakexperten

Något bristande återkoppling från företaget inledningsvis. Vi hade höga förväntningar på utfört arbete och material. Vi kan konstatera att allt motsvarade våra förväntningar. Personalen är professionell och lyhörd för våra synpunkter.

Marcus G
Escreveu sobre Villatakexperten

Vi hade högt ställda förväntningar som företaget levde upp till. Ordning och reda, i det stora och det lilla. Omfattande fotodokumentation som gavs till oss i samband med besiktning av taket. Takläggarna höll snyggt och prydligt på arbetsplatsen och grovstädade efter varje arbetspass. Marcus, Täby

Karin B
Escreveu sobre Villatakexperten

Vi har bytt tak på vårt kedjehus och är mycket nöjda med resultatet. Kommunikationen med Martin Eriksson har varit smidig och han har varit lyhörd för våra behov. Hantverkarna på plats har utfört ett bra arbete och det var ordning och reda på arbetsplatsen. Vi kan rekommendera Villatakexperten.

Johanna P
Escreveu sobre Villatakexperten

Vi är så nöjda med vårat nya tak! Proffsiga, noggranna och trevliga takläggare. Tack Martin & Co för trevligt bemötande och ett väl utfört arbete! Rekommenderas!!

Jani K
Escreveu sobre Villatakexperten

Helt klart den bästa entreprenad firman jag haft att göra med. Från offert till utfört arbete mer än väl godkänd. Takläggarna var alltid itid och städade efter sig varje kväll.