Alla kategorier Takläggare Stockholms län Solna Villatakexperten

Villatakexperten

Box 491, 191 24 Sollentuna — Visa karta

Villatakexperten utför takläggning och reparation i hela Stockholmsregionen och Uppsala. Vi har som målsättning att alltid leverera högkvalitativa till ett konkurrenskraftigt pris, något som i slutändan ger nöjda kunder. Vi erbjuder flexibla lösningar, punktlighet och tak av högsta kvalitet med gedigen erfarenhet av yrket och branschen. En tydlig arbetsprocess finns utformad, med avslutande kontroll och garanti, detta för att skapa trygghet för kunden. Vi är dessutom godkända av Villaägarnas Riksförbund.

Välkommen att kontakta oss för ett inledande kostnadsfritt hembesök!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 54 kunder tycker om Villatakexperten

• Anders K
    Anders K skrev om Villatakexperten
    Professionella genom hela takbytet. Kan varmt rekommendera Villatakexperten. //Anders Läs mer
  • Carl H
    Carl H skrev om Villatakexperten
    Byte av tak, bra pris och framför allt riktigt bra genomfört.
    Förväntade mig mycket och kan inte klaga på något. Läs mer
  • Stefanie R
    Stefanie R skrev om Villatakexperten
    Trodde en tak renovering skulle vara jobbigt och dyrt. Men blev glad överraskad. Villatakexperten kom direkt när jag behövde dem, fick offert samma dag och kunde lägga om taket några dagar senare. Blev fint och bra till en bra pris och fick flera telefonsamtalen där de kollade med mig om allt var som önskat. Verkligen super bra. Läs mer
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Villatakexperten
    Vi anlitade Villatakexperten för att få villataket omlagt med ny takpapp inklusive alla plåtdetaljer som fotplåt, hängrännor, krönplåt mm. Pappen lades utanpå befintlig papp.

Vi har blivit väl bemötta, fick snabbt svar på vår offertförfrågan och fick jobbet utfört utan några dröjsmål eller krångel. Vi fick fortlöpande underhandsinfo om vad som skulle ske och när osv genom Martin som även fanns tillgänglig vid frågor.

Jag förväntade mig att det skulle vara längre väntetid till projektstart och trodde absolut att det skulle ta längre än 4 arbetsdagar mellan start och färdigställande.

Tack Martin och Villatakexperten, ni har verkligen levererat! På rätt tid, kostnad och med ett kanonresultat. Inga oväntade problem eller extrakostnader som man ofta hör om. Det har känts tryggt och bra hela vägen, jag kan verkligen rekommendera andra att anlita er. Läs mer
  • Göran W
    Göran W skrev om Villatakexperten
    Vi beställde en omläggning av vårat tak,lagning av råspånt,ny papp,nya läkt och nytt tegel samt vindskivor,hängrännor,stuprör,snörasskydd,taksteg och ventilationshuv till köksfläkt.Vi fick snabbt en tydlig och enkel offert som vi kunde anta,dom frågor vi hade fick vi snabbt svar på från Martin och han var lätt att nå.Jonny som gjorde jobbet var punktlig och jobbade lungt och metodiskt,han var dessutom trevlig att ha och göra med och höll snyggt runt omkring sig.Taket blev jättefint och vi är nöjda! Vi kan rekommendera Villatakexperten. Göran och Fia. Läs mer
  • Britt-Inger S
    Britt-Inger S skrev om Villatakexperten
    Takbyte

När vi bestämt att lägga om vårt tak (ca 220kvm) begärde vi in 5 offerter och bokade möte med respektive representant. Efter kontroll av referenser m.m. valde vi att gå vidare med Villatakexperten som gav ett bra intryck samt en rimlig, tydlig och prisvärd offert.

Det arbete som skulle utföras var byte av papp, bärläckt, pannor, hängrännor, stuprör, vindskivor samt lite målning och plåtarbete. Bemötande har varit bra från början till slut. Stort tack till arbetsledaren Martin Eriksson som höll regelbunden kontakt under arbetets gång.

Vill även passa på att ge stor eloge till takläggaren Matti som med sitt kunnande och effektiva arbetssätt färdigställde vårt tak på en vecka med gott resultat.

VI kan varmt rekommendera Villatakexperten, utan tvekan.

Britt-Inger, Stefan och Anna

Åkersberga Läs mer
  • Lena L
    Lena L skrev om Villatakexperten
    Hatten av för Martin och hans gäng på Villatakexperten.

Fort gick det och snyggt blev det, dessutom trevligt bemötande från start till mål. Läs mer
  • Christoffer K
    Christoffer K skrev om Villatakexperten
    Sällan jag rekommenderar hantverkare/entreprenörer men det här gänget kan jag verkligen rekommendera! De har lagt om mitt säteritak som utgjorde både en och två utmaningar.
    Resultat blev riktigt bra och jag är toppen nöjd.

Bra närvaro och dialog med Martin och bra punktlig utförande av takläggarna! Läs mer
  • Hans-G E
    Hans-G E skrev om Villatakexperten
    Fick tips av grannen på omläggning av tak.
    Fick ett snabbt och bra bemötande och en ungefärlig start på arbetet.
    När arbetet började gick allt mycket snabbt. 1 man klarade jobbet
    på 1 vecka.
    Tack till takläggare Matti som gjort ett utomordentligt jobb Läs mer
  • Annika W
    Annika W skrev om Villatakexperten
    Garaget och tak på utbyggnad reparerade och klara snabbt professionellt och effektivt. Trevligt gäng. Läs mer
  • Roger J
    Roger J skrev om Villatakexperten
    Vänligt och bra bemötande från början till slut. Vi fick ett superfint tak på rekordtid.
    Allting sköttes utan problem eller påstötning från våran sida.
    Kan starkt rekommendera Martin och hans gäng. Läs mer
  • johannes r
    johannes r skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten har lagt om vårt garagetak nyligen. De är mycket trevliga och vi är jättenöjda med resultatet :-). Läs mer
  • Dag R
    Dag R skrev om Villatakexperten
    Nytt tak, nya hängrännor och nya stuprör. Fixades på tre dagar av duktiga killar som inte snackade så mycket men jobbade desto mer. Resultatet ser bra ut. Läs mer
  • Marianne T
    Marianne T skrev om Villatakexperten
    Vi behövde byta tak på vår enplansvilla byggd 1981. Valet av leverantör föll på Villatakexperten beaktat offertens tydlighet, pris, kontaktpersonens kompetens och trevliga bemötande.
    Jobbet utfördes precis som överenskommet. Takläggarna var väldigt effektiva, kom tidigt och jobbade i ett hela dagarna. De höll ordning omkring sig och var trevliga att ha att göra med. Skulle jag byta tak någon mer gång framöver, skulle valet av leverantör vara enkelt. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Villatakexperten
    Vi behövde byta vårat 40-åriga tak med betongpannor och kontaktade Villatakexperten. Deras kontaktperson Martin kom och tittade på jobbet och vi gick igenom vad och hur vi ville ha det. Efter ett par dagar hade vi en supertydlig offert där allting var specificerat i detalj. När bytet kom igång ringde Martin med jämna mellanrum och kollade att allt gick som vi förväntat, vilket det gjorde. Killarna som gjorde jobbet var hänsynsfulla och höll arbetsplatsen så snygg som det går. När jobbet var avslutat, efter en dryg vecka, var arbetsplatsen städad och fin. Vi kan rekommendera Villatakexperten, allt har gått så snabbt och smidigt som man kan önska från första kontakt till färdigt tak. Läs mer
  • Mats B
    Mats B skrev om Villatakexperten
    Mycket trevliga att ha och göra med.
    Vi bytte taket på villan och garaget.
    Martin är lyhörd för kundens önskemål och de har bra hantverkare.
    Mycket nöjda! Läs mer
  • Bengt T
    Bengt T skrev om Villatakexperten
    Omläggning av tak med tegelpannor.Vi blev mycket vänligt bemötta redan vid första besöket. Utförandet var gjort av en mycket proffsig kille, som dessutom var mycket trevlig.Vi är mycket nöjda med slutresultatet. BENGT O YWONNE Läs mer
  • Tom M
    Tom M skrev om Villatakexperten
    Mitt 50 år gamla tak behövdes renoveras och en vän rekomenderad villataksexperten. Efter ett möte med representanten för takfirman så bestämde vi oss snabbt för att anlita dom. Containers och byggnadsställningar kom på plats på avtalad tid. Grabbarna började jobba med taket så fort allt var på plats. Jobba gjordes fort och proffsigt. Ett stort plus att dom var otroligt varsamma med våran trädgård och omgivning. Allt gick smidigt och enligt planerna. Man kan inte säga annat än 'bra gjort grabbar' . Läs mer
  • Lasse L
    Lasse L skrev om Villatakexperten
    Jag bytte ett 40 år gammalt plannja plåttak i ganska bra form mot ett nytt betongplattetak inkl tillbehör som häng- och stuprännor, skorstensplåtar och snörasskydd.

En mycket bra kontakt med ansvarig chef. Imponerad över arbetetsutförarens noggrannhet och snabbhet. Taket blev en fin helhet efter att huset hade byggts ut några gånger.

Skönt att ha ett nytt snyggt tak inför vi ska sätta upp solcelleskärmar på del av taket.

Känner mig trygg och nöjd efter att ha fått taket fixat av ett proffs inför kommande pension. Läs mer
  • Magnus
    Magnus skrev om Villatakexperten
    Anlitade Villatakexperten för takomläggning på huset. Ny råsponnt, papp, läkt, betongpannor, hängrännor, stuprör samt ny plåt runt skorsten/ventilation.
    Bra kontakt med Martin från första besök, erhöll detaljerad offert med allt arbete+material specificerat.
    Arbetet utfördes på utsatt tid, av effektiva hantverkarna som man lätt kunde fråga/prata med, kontinuerlig kontakt med Martin under hela arbetet.
    Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera Villatakexperten! Läs mer
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Villatakexperten
    Vi la om vårat papptak och bytte hängrännor och ny plåt runt om. Fick ett trevligt bemötande från första början. Från det första mötet för en offert till arbetet var klart har företaget varit positivt engagerad och vi har haft en bra dialog oss imellan. Jobbet är proffsigt utfört och vi kan varmt rekommendera detta företag. Kommer att anlita dom igen om vi skulle behöva. Vi fick ett trevligt bemötande av alla inblandade. Läs mer
  • Maud W
    Maud W skrev om Villatakexperten
    Mycket nöjd och kommer rekommendera er. Läs mer
  • Ove T
    Ove T skrev om Villatakexperten
    - takomläggning
    - lätt att komma i kontakt, vänligt, respektfullt, professionellt
    - yrkeskunskap, tidshållning, stämde
    - fungerande bra samarbete, motsvarar förväntningarna Läs mer
  • Therese R
    Therese R skrev om Villatakexperten
    Vi behövde lägga om tak på hus och garage och Martin på Villatakexperten ledde arbetet på ett ypperligt sätt. Täta återkopplingar på arbetet, noga med att meddela extra kostnader, och en bra offert där allt var specificerat. Arbetslaget var effektiva och hänsynsfulla och gjorde det enkelt för oss att bo i huset under tiden. Rekommenderar Villatakexperten till alla som behöver göra takarbeten! Läs mer
  • Gustav E
    Gustav E skrev om Villatakexperten
    Vi skulle byta tak våren 2017 och tog in 5 offerter. Vi fastnade för Villatakexperten. Vi fick förtroende för Martin Eriksson , som såg till att allt utfördes på utsatt tid. Taket o hängrännor byttes på ca 1 vecka av hantverkaren Matti. Mycket duktig !
    Kan verkligen rekomendera Villatakexperten. Läs mer
  • Marcus Q
    Marcus Q skrev om Villatakexperten
    Kompetenta, snabba och mkt bra resultat. Läs mer
  • Jack V
    Jack V skrev om Villatakexperten
    Har precis haft nöjet att anlita Villatakexperten. Från första kontakt till offert, beslut taget och utfört arbete tog det ca 10 dagar (platt papptak). Rekommenderar absolut Villatakexperten och vår kontakt Martin var suverän. Jack i Huddinge Läs mer
  • Jacob T
    Jacob T skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten hjälpte mig med takrenovering av villa där papp, läkt och pannor byttes. De förlängde även takutsprånget vid gavlarna. Målerijobb samt byte av häng- och stuprör ingick.

Allt har funkat bra från första mötet med Martin. Alltid snabb återkoppling och inga problem att få tag på. Detaljerad offert som tydligt listade allt som ingick samt vilket material som skulle användas levererades snabbt efter första mötet. Avtal levererades också och beskrev tydligt vad som gällde.

Själva arbetet utfördes på ett mycket bra sätt. Fanns det några oklarheter så ställde arbetarna frågor så vi var överens. Jobbet utfördes inom tidplan och inga oväntade tillägg dök upp, vi fick till och med lite extra målerijobb utan extra kostnad. Uppskattade att de under hela arbetet höll ordning på alla saker och alltid var noga med att städa efter sig.

Innan pannorna kom på plats hade vi även en genomgång av allt jobb och taket kunde besiktigas.

Jag är mycket nöjd med Villatakexperten! Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Villatakexperten
    Vi fick rekommendation om Villatakexperten i samband med att vi skulle installera solceller. Vi behövde lägga om taket först, samt passade på att bygga om en takkupa och en balkong.
    Vi är väldigt nöjda med bemötande och genomförande. Till och med våra grannar kom och frågade vem som la om taket, eftersom de hade noterat den effektivitet och hastighet som arbetet fortlöpte med. Läs mer
  • Roger C
    Roger C skrev om Villatakexperten
    Vi fick hjälp med att fixa taket. Bra service från dag ett.
    Inget strul överhuvudtaget och han som var här och gjorde arbetet var fantastiskt bra . Vår granne anlitade Villatakexperten och är lika nöjd som vi är. //Anna Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om Villatakexperten
    Vi renoverade taket på vår radhuslänga av 4 st fastigheter. Villatakexperten visade stort kunnande, härligt engagemang med ärlig kundkontakt och stort hjärta.

Tack för bra utfört arbete och lycka till i framtiden. Kan varmt rekommendera Martin c/o. Läs mer
  • John Z
    John Z skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten la om mitt tegeltak. Jag fick stort förtroende från början av den professionella säljaren. Efter det löpte arbetet på som avtalat. Killarna dök upp i tid. Jobbade hårt och var almänt väldigt bra att ha att göra med.

Jag och familjen är väldigt nöjda med resultatet och efter att ha jämfört med andra offer känner vi oss trygga med att vi valt inte bara det bästa utan även det mest prisvärda alternativet.

//John med familj Läs mer
  • Micke B
    Micke B skrev om Villatakexperten
    Vi hade besök av en trevlig och smidig kille som hette Martin.
    När väl offerten hade "landat" efter nån dag på mailen så funderade vi i nån vecka och jämförde med två andra firmor så bestämde vi oss för att acceptera Villatakexpertens offert då den var tydlig och enkel att förstå sig på samt att priset var helt ok.
    Jobbet gick galant och Martin fanns alltid på telefonen när vi hade div frågor mm.
    Kan varmt rekommendera detta företag. Läs mer
  • Robin K
    Robin K skrev om Villatakexperten
    Vi tog in villatakexperterna för att byta taket samt isolera vår villa i Huddinge. Mycket nöjd med både utförande och uppföljning efteråt. Kommer rekommendera vidare. Läs mer
  • Joel H
    Joel H skrev om Villatakexperten
    Vi lade om vårt tegeltak på villan i höstas och fick hjälp av en kille hos dem som heter Martin. Allting sköttes väldigt professionellt från första besiktningen till att taket var helt omlagt. Inge vanligt strul med tider och så som man är van vid utan punktligt och väldigt trevlig personal!

Rekommenderar dem starkt! Läs mer
  • Ingemar J
    Ingemar J skrev om Villatakexperten
    Villatakdpecialisten la nytt tak på vårt hus. Bytte råsponten, nytt underlag, läkt och cementtegel. La också mer isolering på kattvindar. Det gick fort och blev mycket snyggt, så bra som det kan bli på ett gammalt hus.
    Ingemar och Ingrid
    Vitmåravägen 62
    Upplands Väsby Läs mer
  • Christopher M
    Christopher M skrev om Villatakexperten
    Jag är otroligt nöjd med mitt takbyte, inte bara resultatet utan också hur jag blev bemött samt hur jobbet utfördes.

Taket var bytt på en vecka och jobbet gjordes mkt proffsigt, efter det att jobbat varklart var området kring huset rent och snyggt. Läs mer
  • Jan P
    Jan P skrev om Villatakexperten
    Mycket kunnigt och trevligt bemötande i samband med offertbesök. Suverän och duktig takläggare (Matti). Bra jobb med plåtarbete över större burspråk med ordentlig avvattning, Plåttäckningen ansluter ända fram tiill och över nock. Snygga betongpannor (Jönåker Protektor). Helt nytt tak med råspont och fibermattor på hus och garage. Bra styrning av jobbet av Martin Eriksson. Är idag en mycket nöjd kund och kan verkligen rekommendera detta företag! Fick mycket för pengarna (förmånligt pris). Jan Pettersson Skälby Järfälla Läs mer
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Villatakexperten
    Mycket bra och informatift bemötande under hela entreprenadtiden. Entreprenaden har innefattat rivning/demontering av bef. takpannor, läkt, papp och tillhörande plåtar. Montering av nytt material vilket utfördes mycket noggrant samt under kort tid. Bortforsling av dem. material samt slutstädning. Är mycket nöjd med entrprenaden samt dess utförande och bemötande från hantverkare.
    Entreprenaden har har således uppfyllt mina förväntningar. Läs mer
  • Elisabeth A
    Elisabeth A skrev om Villatakexperten
    Bemötandet av samordnaren Martin var undermåligt. Vid första kontakt i deras formulär så svarar ingen från företaget. Jag ringer efter en vecka för att höra varför ingen återkopplat på offertförfrågan. Blir hänvisad till en Martin. Han hävdar han inte mottagit ngt mail. Vidare har den kontakten med Martin varit undermålig rakt igenom. Han svarar inte på mail, sms eller telefonsamtal. Tillslut ringer min man upp och då svarar han! Han svarar sedan endast på mitt sms då jag uppgav att jag betalat fakturan! Dålig information kring utbyggnaden av takfoten och att måleri inte ingick. Bristande information av Martin. Takläggaren Marti var däremot trevlig och gjorde ett jättebra jobb. Jag skulle absolut aldrig rekommendera företaget till någon jag känner!! Läs mer
    2017-06-29 K3 Byggnads svarar Elisabeth A
    Hej Elisabeth, verkligen tråkigt att ni upplevt mitt arbete så undermåligt. Den uppfattningen fick jag verkligen inte av din man när vi sågs vid slutbesiktningen. Jag tar tar med mig din feedback och kan till viss del hålla med om att kommunikationen mellan oss kunnat vara bättre. Bra att ni nöjda med arbetet det är trots allt det viktigaste..!

Jag önskar er en trevlig sommar!

Martin
  • Per M
    Per M skrev om Villatakexperten
    Vi bytte yttertak ( papp, läkt , betongpannor och regnvattensystem ) på vår villa i Täby. Villatakexperten gjorde ett bra jobb , allt från första kontakt med offert till slutfört arbete inkl. slutstädning . Allt väldigt proffsigt utfört ,helt enl. tidplan samt överenskommen kostnad. Läs mer
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Villatakexperten
    Ett noggrant och proffsigt takarbete utfört enligt överenskommen tid och offert vi är
    mycket nöjda med Martin Eriksson och hans team Vid nästa projekt kommer vi att anlita dom igen Vi kan varmt rekommendera dom Läs mer
  • Risto H
    Risto H skrev om Villatakexperten
    Mycket nöjd med takbytet! Allt gick enligt plan och inga som helst bekymmer med något. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Villatakexperten
    Vi fick hjälp med omläggning av tak - rivning av pannor, papp, läkt, hängrännor, dålig råspont osv., ockulärbesiktning och åtgärder som behövdes, ny papp, läkt, pannor, vindskivor, skorstensbeslag, hängrännor m.m. Tog ca 1 vecka (ca 180 kvm tak med vinkel).

Vi fick ett seriöst intryck redan vid inledande mötet och offereringen. Vi tog in många offerter men valet föll på K3 (Villatakexperten) då dom ingav mest förtroende till ett bra pris. Bra kommunikation under arbetets gång samt rimliga förslag på extra åtgärder som genomfördes direkt under arbetets gång (efter vårt godkännande). Engagerad och lättillgänglig projektledare. Bara positivt! Läs mer
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Villatakexperten
    Bemötandet var bra från början och jobbet som utfördes gick galant och snabbt.
    Takläggaren var kunnig och visste precis hur han skulle göra. Det märktes att han jobbat länge och hade stor erfarenhet av takläggning. Han var helt ensam och fixade taket med att ta bort alla pannor, läkt, papp och bytte ut råsponten på flera ställen. Han la ny papp, ny läkt och nya pannor. Hela jobbet tog knappt 1 vecka. Helt suveränt!

Målarna var också duktiga och gjorde ett bra jobb.

Vi är mycket nöjda med resultatet och har fått ett fint tak och fint målat. Läs mer
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Villatakexperten
    Vi anlitade Villatakexperten för omläggning av vårat tak, vi är jättenöjda. Bra arbetsledning, duktiga takläggare och inga överraskningar på fakturan. Kan verkligen rekommendera Villatakexperten Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Villatakexperten
    K3 lade om taket på vår villa. Hela arbetet från montage av ställningar, leverans av material, läggning av taket till städning av arbetsplatsen var en smidig process. Trots en hel del regn slutfördes på rätt tid. Ett riktigt gediget jobb från början till slut. Väldigt trevlig personal dessutom. Läs mer
  • Alexander V
    Alexander V skrev om Villatakexperten
    Tog in K3 för takrenovering. Fick redan vid första kontakt på telefon en bra känsla i magen. Seriöst och vänligt bemötande som fick mig att känna den trygghet jag behövde. Känslan visade sig stämma och resultatet var minst lika bra som det inledande intrycket. Har varmt rekommenderat företaget till vänner och familj. Läs mer
  • Fatih C
    Fatih C skrev om Villatakexperten
    Hej!

Jag skulle varmt vilja rekommendera K3 Entreprenad till alla som behöver deras tjänster & service. Väldigt service minded, alltid tillgängliga vid telefon & mail. Under hela byggnationen har de informerat mig om byggnationens gång med bilder & information då jag under tiden var utomlands. Var supernöjd med jobbet när det blev färdigt. Det finns få företag som K3 Entreprenad, de höll i mitt fall alla datum & det var inga konstigheter alls.

Jag tackar för deras tjänster samt för den service jag fått.

Med vänliga hälsningar Lilla Rött! Läs mer
  • Christina N
    Christina N skrev om Villatakexperten
    Omläggning av villatak.
    Samarbetet med K3 har fungerat mycket bra; från första besöket, offertgivningen, takläggningen fram till slutbesiktning. K3 hade en duktig och noggrann takläggare, som vi kunde framföra våra frågor till under arbetets gång. Läs mer

Box 491, 191 24 Sollentuna