Villatakexperten

Villatakexperten

Villatakexperten utför takläggning och reparation i hela Stockholmsregionen och Uppsala. Vi har som målsättning att alltid leverera högkvalitativa till ett konkurrenskraftigt pris, något som i slutändan ger nöjda kunder. Vi erbjuder flexibla lösningar, punktlighet och tak av högsta kvalitet med gedigen erfarenhet av yrket och branschen. En tydlig arbetsprocess finns utformad, med avslutande kontroll och garanti, detta för att skapa trygghet för kunden.

Välkommen att kontakta oss för ett inledande kostnadsfritt hembesök!

Läs vad 191 kunder tycker om Villatakexperten 2

2021-05-06
    Snyggt , snabbt till rimlig kostnad !
    Jättenöjda !
    2021-04-29
    Jag är väldigt nöjd med hur Villatakexperten genomförde takomläggningen på mitt hus och mitt garage. Projektplanen hölls tidsmässigt och arbetet sköttes enligt beskrivning och förväntan. Den externa besiktningsmannen som ingår i deras upplägg är också ett plus. Den löpande kontakten med bolagets platsansvarige fungerade utmärkt.
    2021-04-28
    Vi är mycket nöjda med vårt takbyte. Genom hela processen från hembesök, rådgivning, offert, utförande, besiktning och slutförande har Villatakexperten varit mycket professionella och tillförlitliga. All kontakt har skötts av en kontaktperson som kontinuerligt informerat och stämt av med oss. Det har känts mycket tryggt och enkelt. Besiktning gjordes vid två tillfällen av en oberoende leverantör. Alla materialval är de bästa alltifrån färg, hängrännor, takpannor, vindskivor mm. Att arbetet startat och blivit klart enligt planen är ett plus. Dyrt? Jag tror det ligger mycket i talesättet : Man får det man betalar för, så min bedömning är att det är prisvärt. Vi tycker att vårt tak är superfint och rekommenderar mycket varmt Villatakexperten .
    2021-04-23
    Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak! Villatakexperten hjälpte oss att lägga om vårt tak mitt i vintern när ett takläckage uppstod. Killarna arbetade på riktigt bra trots det tuffa vädret och var väldigt kunniga och trevliga. Marcus Grimsrud som ledde projektet hade stor fokus på vår kundnöjdhet var enkel att ha en dialog med. Han fanns alltid tillgänglig för frågor och såg till att projektet utfördes på utsatt tid. Vi har fått många kommentarer från grannarna om att taket är snyggt vilket också är kul!
    2021-04-14
    Snabbt och effektivt arbete. Mycket serviceinriktade
    2021-04-08
    Vårt garagetak av papp var gammalt och slitet . Det behövde repareras.
    Takexperten kom med en offert som lät rimlig och bra .
    Nu är taket klatt ! Det gick snabbt och det blev
    superfint !! Lite extra fint faktiskt ! Vi är så nöjda .
    2021-03-31
    Smidigt från början till slut. Höll tiden och vad de lovade. Trevliga i alla kontakter. Rekommenderar!
    2021-03-29
    Ett nytt tack lades på vårt hus. Gamla pannor plockades ned och nya lertegel-pannor lades. Vi fick också hjälp med installation av ett takfönster. Jag blev mycket vänligt bemött och arbetet genomsyrades av proffsighet och jag blev löpande informerad om status och även efter arbetet har resultatet följts upp. Det här kan tyckas vara självklarheter men det är alltför ofta man inte får detta och det är verkligen värdefullt och tryggt som köpare. Kan inte annat än att rekommendera Villatakexperten till andra som behöver hjälp med sitt tak.
    2021-03-29
    Anlitade Villatakexperten för att lägga om taket. Riktigt bra och proffsigt bemötande av Martin från första kontakt. Arbetet flöt på bra, utfördes med kvalité och med väldigt bra kommunikation hela vägen.
    Hade en liten incident där arbetarna råkade göra hål i vår markisduk, men detta löstes på bästa sätt, med fokus på att jag som kund skulle bli nöjd!
    Extra plus för att dem erbjuder besiktningsman som gjorde både förbesiktning när tätskiktet var på plats, samt slutbesiktning när allt var klart.
    Kan varmt rekommendera Martin och Villatakexperten om du ska lägga om ditt tak!
  • 2021-03-29
    Kan verkligen rekommendera Villatakexperten. De är snabba, raka och smidiga, jobbet blev jättebra. Det blev lite strul och missförstånd på vägen men det löstes på bästa sätt vilket ger ett extra pluspoäng :)
    2021-03-09
    Helt omlagt tak från grunden då det gamla hade gjort sitt på vårt hus.
    Kontakten från början till slut har varit fantastisk. Trevlig, proffsig och informativ.
    Killarna som har jobbat med rivning, lagt ny papp, lagt läkt, bytt vissa delar av råspånten, plåtarbete, hängrännor och klätt skorstenen har varit otroligt duktiga och effektiva. Besiktning vid två tillfällen, vilket känns tryggt och bra. Kan verkligen rekommendera dem! Resultatet är toppklass.
    2021-03-07
    Villatakexperten hjälpte mig att byta tak, inklusive takfönster, panel på fönsterkupor och allt plåtarbete. Naturligtvis även läkt papp och den råspont som var dålig. Jag är väldigt nöjd med hela processen, från första till sista kontakt. Även arbetet på insidan p.g.a. fönsterbyten blev riktigt bra! Ett extra plus med den oberoende besiktningsman som gjorde både mellan- och slutbesiktning.
  • Peter W
    2021-03-02
    Otroligt bra på alla fronter. Suverän dialog med oss som kund, otroligt hårt och kunnig arbetande personal med ett suveränt fint resultat, vilket också besiktningsmannen kunde intyga (inkl att allt material som betongpannor mm är bäst på marknaden). Besiktningsmannen två besiktningar ingår i grundkonceptet och därmed ursprungspriser och det är ett stort plus.
    2021-02-19
    Proffsiga, noggranna, tog initiativ, var problemlösande och behöll dialog genom hela arbetet. Villatakexperten la om vårt tak. Vi kände oss hela tiden i goda händer och att inga risker togs (tex med tanke på väder osv). Vi har redan rekommenderat dem till andra. Tack för ett mycket bra samarbete och arbete!
    2021-02-17
    Jag anlitade Villatakexperten för omläggning av tak och inklädnad av skorsten och kan inte annat än rekommendera dom.

Väl utfört arbete och fakturan matchade offerten. Projektet kom igång ett par veckor efter ursprunglig plan men det känns helt ok givet att arbetet utfördes mitt under Covid19-pandemin (men självklart av friska killar). Själva arbetet flöt sedan på enligt plan och utfördes under en dryg vecka.

Avetablering och städning efteråt sköttes också exemplariskt.

Bra dialog med Marcus under hela projektet – från första telefonsamtalet och via offertförfarandet, projektets genomförande och hela vägen in i mål.
    2021-02-15
    Beställde nytt tak. De gav en detaljerad offert. Kom när de skulle, utförde jobbet inom utsatt tid och taket besiktades sedan.
    Mycket bra.
    2021-02-10
    Mycket nöjd med mitt val av Villatakexperten för takbyte på min villa.
    Proffsiga från start till mål och mycket skönt att ha samma kontakt (Marcus i vårt fall) med genom hela processen. Från offert till besiktning. Alltid nära och snabba svar.
    2021-02-10
    Byte av tak av effektiva professionella hantverkare från ax till limpa och utmärkt administrerat.
    2021-02-07
    Takbytet var hur enkelt som helst med Villatakexperten. Bra information, tydlig offert, proffsig planering och utförande. Jag uppskattade särskilt den löpande informationen och hur snabbt det gick.
    2021-01-27
    Vi anlitade Villatakexperten för att lägga om hela vårt tak då det uppstått läcka. Från start har jag känt mig helt trygg i deras kompetens och projektledningen av Martin. Tidsplanen och kostnader har hållits och teamet som var här under två veckor var superbra att ha omkring sig. Flexibla och tillmötesgående, trevlig och pålitliga. Kan varmt rekommendera!! /Maria
  • 2021-01-23
    Bra kontakt med företaget under hela arbetet. Från offert till slutbesiktning (som ingick). Hantverkarna pratade inte svenska. Erfarna och snabba. Mycket bra utfört arbete.
    2021-01-19
    Trevliga, proffsiga och respektfulla. Slutresultatet blev mycket bra och vi har haft en god dialog under arbetets gång.
    2020-12-27
    Takbyte med betongtakpannor samt råspont.
    Planen var startmöte på onsdagen, resa ställning på torsd- fredag inkl materialleverans och start på måndagen men starten blev rejält försenad drygt 1 vecka men man jobbade på väldigt bra både kvällar och två helger under två veckor.
    Mycket bra ordning och reda, killarna plockade alltid rent vid avslut även om det var sena kvällar.
    Känns som att man var noggrann och att jobbet är rätt utfört så när som några mindre besiktningsanmärkningar som de skall åtgärda.
    På hela taget är vi nöjda med Villatakexperten.
  • Slim L
    2020-12-16
    Vi anlitade Villatakexperten till att byta ut vårt villatak inklusive tillbyggnadens tak.
    Vi anlitade Villatakexperten delvis tack vare bemötandet vid första mötet. Under hela arbetet har Marcus Grimsrud som kontaktperson och projektansvarig varit väldigt tillmötesgående, proffsig och trevlig.
    Visst är man lite orolig inför ett stort renoveringsarbete, men farhågorna kom helt på skam. Killarna, som gjorde jobbet, var fantastiska, jobbade på hela tiden utan pratpauser och mycket kunnigt. Besiktningen hade heller inga anmärkningar.
    Ställningarna och hela arbetet säkerhetsmässigt var föredömligt inklusive Corona-säkert.
    Varmt tack till Marcus och jobbarna!
    2020-12-02
    Villatakexperten hjälpte oss att lägga om vårt tak på Lidingö under 2020 och resultatet blev sjukt bra! Rekommenderas verkligen och Martin är väldigt bra och enkel att ha kontakt med.
    2020-11-20
    Takrenovering och förlängning av takfot.
    Jag förväntade mig ett professionellt bemötande utifrån de behov vi hade på vårt hus.
    Jag kan säga att arbetet blev väl utfört, och att det var över förväntan.
    Utöver utförandet är vi nöjda med kommunikationen, ibland så händer det saker som fördröjer arbetet och vi uppfattar att kommunikationen varit prima. Vi har inte kunnat se några skillnader oavsett vem som för tillfället är ansvarig.
    Vi vill även lägga ett plus i hur arbetet har organiserats. Ställningarna sattes upp och ner i effektiv sätt, materialet kom in i hyffsad bra tid, vilket gav intrycket av en välfungerande organisation. Om det är tur eller inte låter vi vara osagt, men det är en aspekt som är viktigt för att kunna ge det högsta betyget i vårt fall.
    2020-11-08
    Villatakexperten lade om taket på vårt hus och carport i Bromma. Vi är väldigt nöjda och takläggarna arbetade mycket effektivt och snabbt. Några mindre missförstånd med målningen och fönsterkarmen på ett burspråk klarades snabbt upp och åtgärdades till fullo. Vi rekommenderar gärna Villatakexperten.
    2020-11-04
    Byte av tak inklusive entrétak.
    Mycket bra bemötande, seriöst och bra service under resans gång.
    Höga förväntningar som infriades.
    Ett par saker som blev fel rättades till efter dialog med Martin.
    Skickliga och snabba hantverkare.
    2020-10-26
    Köp av nytt takmontage.
    Vi har blivit väl bemött av företaget.
    Företaget levde upp till alla våra förväntningar som vi hade.
    Vår kontaktman Marcus Grimsrud har varit proffsig i sin yrkesutövning. Lätt att få tag på och trevligt bemötande.
    Vi är väldigt nöjda med det jobb de har utfört.
    2020-10-25
    Efter offerter från tre olika byggfirmor och några besök hos villaägare som har fått deras tak omlagd av respektive byggfirmor har vi bestämt oss att anlita Villatakexperten för omläggning av vårt villatak.
    Villatakexperten har gjort ett mycket bra jobb, allt nytt: råspont, läkt, icopal, betongtakpannor, takutsprång, vindskivor, taksteg, skorstenar, hängrännor/stuprör, osv., för ett konkurrenskraftig pris.
    Hantverkarna var proffsiga och trevliga, kontakten med Martin Eriksson lätt, några små problem löstes snabbt.
    Vi är mycket nöjda med vårt nya tak och kan varmt rekommendera Villatakexperten.
    2020-10-16
    Omläggning av tak (tegelpannor) inkl byte av papp samt viss reparation (fuktskadad råspont).
    Bra och proffesionellt bemötande inför och avstämningar under arbetet av säljare (Martin). Arbetet genomfördes inom den överenskomna tidsplanen och enligt överenskommet pris. Jag kan varm rekommendera Villatakexperten.
    2020-10-09
    Vad som skiljer bra och mindre bra företag är framförallt hur de hanterar situationer som man kanske inte riktigt räknat med. Vi hade ett litet misstag under projektet men Villatakexpertens sätt att hantera det hela var exemplariskt. Stort TACK //Magnus
    2020-09-29
    Nytt tak med betongplattor och allt flöt på enligt tidsplan och offert. .
    2020-09-21
    Omläggning av yttertak.
    Resultatet av det utförda arbetet ser fint ut!
    Vd'n Martin var lätt att nå men framförhållningen med information kring skeenden i byggprocessen var ofta kort.
    Besiktningsmannens protokoll (förbesiktning) var slarvigt gjort bl.a.foton på fel hus. Slutbesiktning görs senare.
    2020-09-20
    Jag köpte omläggning av tak. Jag blev mycket väl bemött av personalen från Villatakexperten.
    Min tidigare erfarenhet av att hantverkare är inte alltid snabbhet att göra klart samt att inte kommunicera med mig som kund om det inte behövs.
    Arbetet som Villatakexperten utförde gjordes snabbt och effektivt. Man kommunicerade med mig som kund under hela projektet och mina funderingar togs i beaktande. Jag är mycket nöjd.
    En sak som jag vill skicka med är betaltiden, 7 dagar är något kort tycker jag.

Min upplevelse är utmärkt utfört arbete och kontakt med mig som kund. Jag är mycket nöjd.
    2020-09-18
    nytt tak
    inte så bra när jag efteråt klagade på att inte ens besiktning hittade fel.
    saknas brädor i taknocken

hoppas att de fixar detta de har fått foto
    2020-09-11
    Vi är uppriktigt väldigt nöjda med Villatakexperten, som har gjort ett utmärkt jobb med att byta ut och lägga nytt plåttak på vårt hus. De håller tider och löften samt levererar kvalitet i arbetet, trots att de dessutom höll ett konkurrenskraftigt pris. Skönt också att som kund kunna släppa hela ansvaret på en firma, som tar hand om hela entreprenaden, väldigt smidigt och mycket värt. Som en bonus är personalen trevliga och lätta att ha att göra med. Vi kan varmt rekommendera Villatakexperten för alla som skall byta eller laga tak.
    Med vänliga hälsningar / Jack & Sara
    2020-09-09
    Med fyra anbud som underlag valde jag Villatakexperten för att lägga om mitt tak. Den tydliga offerten och goda referenser i närområdet var avgörande för mitt val. Jag är mycket nöjd med arbetet. Det genomfördes på en dryg vecka med energi och effektivitet och väl fungerande logistik. Uppskattar mycket kontakterna med vd:n och hans personliga engagemang under arbetets gång.
    2020-08-20
    Väldigt nöjda med Villatakexperten. Tydlig offert till konkurrenskraftigt pris. Martin var lätttillgänglig och mån om att vi som kund blev nöjda. Trevliga hantverkare som arbetade snabbt och professionellt. Kändes också tryggt att besiktning av takomläggningen ingick i priset (av extern besiktningman). Arbetet klart på en vecka.
    2020-08-17
    Gjorde om tak på ca 120kvm. Martin var vår kontaktperson.

Har svårt att hitta något negativt att anmärka på. Kommunikationen och utförandet var av högsta klass och arbetet var klart på 1 vecka. På 7 dagen var ställningen borta och på 8 dagen var containern borta. Rent och snyggt runt huset och kontakt med Martin varannan dag.

Gör er själva en tjänst och anlita Villatakexperten,
    2020-07-15
    Efter en gedigen upphandling valde vi Villatakexperten för att lägga om taket på vår villa med byggår 1914. Ett relativt svårt jobb. Vi valde Villatakexperten baserat på ett proffigt bemötande och komplett offertunderlag. Alltid kul när förväntningarna överträffas. Dom utförde jobbet mycket bra och höll oss informerade i stort sett dagligen kring processen, vilket skapade trygghet och förtroende. Vi kan varmt rekommendera företaget om ni funderar på att lägga om ert tak.
    2020-07-13
    Vi har beställt takomläggning till vår villa i Enskede gård.
    Vi blev mycket väl bemötta av företaget, arbetsledning, takläggare och ställningresare. Vi hade sett referenshus med tak från Villatakexperten och hade högt ställda förväntningar, vilka alla infriades Det var städat och snyggt efter slutfört arbete och planteringarna runt huset klarade sig helt och hållet.
    Vi är mycket nöjda
    Yngve Zebühr och Karen Sørensen
    2020-07-12
    Villatakexperten har bytt vårt tak, vindskivor och plåtar. Vi är oerhört nöjda med allt från första kontakt till genomförande och avslut i tid. Perfekt ledning med mycket proffsiga, snabba och supertrevliga hantverkare.
    Varmaste rekommendationer!
    2020-07-11
    Takbyte blev bra bemött och ett bra utfört jobb
    2020-07-05
    Takomläggning. Mycket professionellt bemötande. Lovade mycket, men höll allting. Hade höga förväntningar och de infriades. Svarade alltid snabbt när vi hade frågor, dök upp som avtalat och jobbade effektivt. Resultatet blev bra, jag är mycket nöjd.
    2020-07-04
    VTE lade ett nytt tak på min villa med ny läkt, takpapp, betongtegel, hängrännor/stuprör, vindskivor, taksteg, takbrygga, skorstensbeslag. Reparation av gammal råspont. Allt genomfört professionellt och snabbt av ett sympatiskt team, från offert till slutbesiktning. Jag kan varmt rekommendera dem.
  • KARL B
    2020-06-17
    STORT TACK till Villatakexperten som tätade tätskikt på villa i Trångsund i samband med solcellsinstallation. Ni kom till huset på angiven tid och proffsigt arbete som ni också dokumenterade med foton för tex försäkringsbruk i framtiden. Och ni synchade bra med övriga personer som arbetade på taket med solcellsinstallationen. TREVLIGA är ni också;.)
  • 2020-06-14
    Grymt trevliga med mycket hänsyn till boende, på tre-fyra dagar var taket bytt och allt skräp och byggställning borta! Martin som har haft kundkontakten är lätt att få tag på och ger snabb respons! Snyggt jobbat, vi är super nöjda!
    2020-06-09
    Villatakexperten lade om vårt tak, allt från papp upp till pannor, hängrännor och plåtjobb. Det utfördes på ett föredömligt och professionellt sätt. Tidsplanen följdes som utlovat.
    Villatakexperten levde upp till våra förväntningar och önskemål.
    Rekommenderas varmt.
    2020-06-08
    Hej, jag beställde ett jobb läggning papptak. Martin Eriksson tog hand om allt o jag lutade mig bara tillbaka. Snabbt, proffsigt o tillmötesgående på alla sätt. Jag hade redan fått bra referenser på dom o framför allt Martin. Han o bolaget motsvarade dom helt. Ett toppjobb helt enkelt.