Villatakexperten

Villatakexperten utför takläggning och reparation i hela Stockholmsregionen och Uppsala. Vi har som målsättning att alltid leverera högkvalitativa till ett konkurrenskraftigt pris, något som i slutändan ger nöjda kunder. Vi erbjuder flexibla lösningar, punktlighet och tak av högsta kvalitet med gedigen erfarenhet av yrket och branschen. En tydlig arbetsprocess finns utformad, med avslutande kontroll och garanti, detta för att skapa trygghet för kunden.

Välkommen att kontakta oss för ett inledande kostnadsfritt hembesök!

Läs vad 225 kunder tycker om Villatakexperten 2

2021-11-29
    Vi har allra bästa erfarenhet. Höll bra kontakt, var noggranna och snabba.
    Fick skriftligt utlåtande från Besiktningsfirman.
    Kan varmt rekommenderas vidare!
    2021-11-23
    Vi fick ett väldigt proffsigt bemötande av Villatakexperten och vi upplevde att de hade koll på läget hela tiden. Vi kände också att de ansträngde sig lite extra för att problemet vi hade med vårt tak inte skulle återkomma.
    Takläggarna som arbetade med taket var också supertrevliga och härliga att ha i trädgården :)
    Vi lade om absolut hela taket, dvs även plankorna under pappen, samt lade om allt golv och isolering på vinden.
    2021-11-22
    Vi valde Villatakexperten för att byta vårt tak. (Papp, läkt och betongpannor.)

Vi är väldigt nöjda med allt från offert till klart tak. Det gick snabbt och smidigt med alla inblandade entreprenörer, inga onödiga lucker eller missförstånd.

Bra med extern kontrollant, inga missade detaljer eller genvägar med material eller genomförande.

Toppentrevligt bemötande från alla inblandade i projektet. Jag kan verkligen varmt rekommendera Villatakexperten.
    2021-11-21
    Fick ett bra intryck av företaget under takomläggningen. Jag uppfattade de som gjorde jobbet som kunniga och engagerade. Kostnaden för besiktning ingick och jag fick själv välja en oberoende besiktningsman vilket är bra. Några mindre påpekanden från besiktningsmannen åtgärdades utan problem för mig. Efter slutbesiktningen 2021-06-30 lovade företaget att fixa ett par mindre saker. Det har inte gjorts trots flera påstötningar och upprepade löften. Därför måste jag tyvärr sätta ett lågt betyg. Ett företag ska hålla det man lovar även om det handlar om mindre saker.
    Hej,

Tack för att ni tagit er tid att ge oss ett omdöme. Håller med om att de mindre anmärkningarna varav ett par som egentligen inte ingick offerten borde varit åtgärdade vid det här laget. Vi tar till oss er feedback och är medvetna om att vi under sommaren/hösten haft svårt att leva upp till vår normalt väldigt snabba handläggningstid.

Med vänlig hälsning,
    Martin
    2021-11-09
    Vi beställde omläggning av yttertaket på vårt souterränghus som består av två huskroppar med valmade tak på olika höjd, infogade i varandra, plus ett uterum och en förrådsbod som också är integrerade med byggnaden.
    Vi upplevde snabb handläggning och genomgång på plats av vad som behövde göras fram till offert och avtal. Vi fick en tydlig och detaljerad offert och avtal (Hantverkarformuläret).
    Visserligen relativt lång väntan innan det blev vår tur för byggstart men när det skedde så var det med stor intensitet, effektivitet och gediget kunnande.
    Trevliga hantverkare och mycket skickliga yrkesmän. Resultatet är anslående välgjort i alla detaljer. Dessutom städat och snyggt både under processens gång och efter avslutat arbete.
    Två besiktningar har ingått i avtalet där vi deltagit och kunnat ställa frågor till den oberoende besiktningsmannen. Hela processen är också fotodokumenterad och överlämnad till oss tillsammans med besiktningsprotokoll, garantibevis, materialdokumentation m.m.
    Vi är mycket nöjda med att ha anlitat Villatakexperten för omläggning av vårt villatak och kan utifrån vår erfarenhet varmt rekommendera företaget.
    2021-10-28
    Supernöjda med vår takomläggning. Snyggt, snabbt och proffsigt utfört.
    2021-10-27
    Snabbt och bra utfört jobb. Fick jaga och påminna dem för offert, men det var det värt
    2021-10-23
    Jag valde Villatakexperten för min takomläggning efter rekommendation av grannen och mina egna iakttagelser vid dennes takomläggning. Trevligt bemötande och klara besked. Snabbt och välgjort arbete av professionell hantverkare. Allt flöt mycket bra. All heder till Martin, Marcus och deras duktiga hantverkare, som jag gärna vill varmt rekommendera.
    Barbro F.
    2021-10-22
    Snabbt och effektivt och trevligt.
    2021-10-15
    Mycket bra genomförande av komplett takbyte inklusive paneler, plåtarbeten, takfönster mm. Smidiga och trevliga att jobba med. Vi är mycket nöjda!
    2021-10-14
    Under ett av sommarens mest ihärdiga regn fick vi ett läckage från taket i badrummet. Efter 50 år var det så dags att göra något åt villans yttertak. Ett antal offerter senare och besök av olika takfirmor valde vi att anlita Villatakexperten. Ett proffsigt bemötande av Martin och Marcus, tydlig offert med bästa materialval, rimligt pris och att bytet av tak inte skulle göras på några få dagar avgjorde. Starten för takomläggningen blev något försenad p g a allt regnande i augusti/september. För vår del spelade det ingen större roll då Villatakexperten redan hade gjort en tillfällig reparation för att undvika fortsatt läckage. Med ett valmat tak på ca 240 kvm tog det drygt 2 veckor från montering av byggställning till att vi hade ett nytt fint tak. Under hela takomläggningen hörde projektledaren Martin av sig regelbundet för att stämma av hur arbetet fortskred, väldigt proffsigt och något vi verkligen uppskattade. Killarna som jobbade på taket är de stora hjältarna. Några mer kunniga, effektiva och sympatiska än Alex och Ivan får man leta efter. De gjorde verkligen ett kanonjobb! Tack alla inblandade hos Villatakexperten - killarna som monterade och rev byggställningen, Alex och Ivan, plåtslagaren samt Martin och Marcus.
    2021-10-14
    Ett otroligt snabbt och väl utfört arbete, har ingenting negativt att säga alls. De ringde flera gånger under tiden för arbetet för att höra hur vi tyckte det förlöpte och om vi hade frågor eller synpunkter. Rekommenderas!
    2021-10-02
    Enkla att ha att göra med och grymt snabba. La om hela taket på en vecka! Helt otroligt. Kan inte nog rekommendera dessa proffs.
    2021-10-01
    Omläggning radhus-tak
    +Glatt o korrekt bemötande
    +Leverans matchade beställning
    +Underhands-information OK
    +inget kvarvarande skräp på gräsmattan/altanen
    2021-09-28
    Trevligt bemöt.
    Duktig montör.

Lång tid mellan beställning och att arbetet blev utfört.
  • Petri S
    2021-09-27
    Eftersom det var ett stort jobb så tog jag in flera offerter och villatak var långt under dom andra företagen. Dom höll alla tider som utlovat. Mycket trevlig personal. Plus i kanten att dom höll rent och snyggt efter varje dags arbete . Kan starkt rekommendera Martin och hans team .
    2021-08-30
    Highly dissappointed with the sales team. Have to follow up so many times before they give a date to start work (at the time of selling they said 4-6 weeks, work actually started after 10 weeks). The chimney was not rustproofed since weather was not good. Was to be done this summer, i have called them so many times but never get a one day appointment to do the work, and still have not gotten a timeslot from them. The work done by the roof guys is actually good. The low review is due to the bad experience with the sales team.
    Hej,

Tack för att ni tagit er tid att ge oss ett omdöme. Vi är verkligen ledsna att vår säljavdelning inte kunnat tillfredsställa er på ett bättre sätt.

Vi tar till oss er feedback och är medvetna om att vi periodvis haft svårt att leva upp till vår normalt väldigt höga servicenivå gentemot våra kunder. Vi är väldigt glada att höra att ni trots det låga omdömet ändå är nöjda med slutprodukten.

Allt gott!
    2021-08-14
    Mycket proffsigt rakt igenom. Kanske inte billigast, men helt klart det bäst valet för oss.
    2021-08-12
    Renovering av tak. Mycket proffsigt och seriöst. Arbetet gick snabbt med en bra dialog hela tiden. Som utlovat fast snabbare och välstädat efteråt.
    Rekommenderas starkt!
    2021-08-01
    Vi anlitade Villatakexperten för att lägga om vårt tak. Vi har fått ett proffsigt och trevligt bemötande genom hela processen. Villatakexperten har varit lyhörda och varit duktiga på att återkoppla om progressen i arbetet. Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera dem till andra.
    2021-07-25
    Proffsigt bemötande, ligger bra i pris och ett proffsigt arbete.
  • Lars C
    2021-07-24
    Ett proffsigt utförande och bemötande. Vi är mycket nöjda med företaget och rekommenderar gärna Villatakexperten.
    2021-07-21
    Vi anlitade villatakexperten för att lägga om vårt tak då vi skulle montera upp solceller efteråt. Vi har haft kontakt med Martin under hela processen och det har varit mycket bra från första stund. Martin har hela tiden stämt av och gett oss information. De som utförde takbytet var superbra och det kändes tryggt och väldigt kompetent rakt genom. Det blev lite försening med att plocka ner byggställning i slutet men det är inget som sänker betyget.
    2021-07-04
    Vi anlitade Villatakexperten för byte av tak och panel på vår villa. Killarna som jobbade var både duktiga och effektiva, resultatet är vi supernöjda med. Vi kände oss trygga då arbetsledaren höll kontakt med oss för avstämning genom hela processen.
    Vi rekommenderar varmt Villatakexperten!
    Familjen Holmberg
    2021-07-02
    Tak renovering bestående av nytt tegeltak samt omläggning av papptak på garage. Jobbet utfördes snabbt och skickligt. Bra bemötande och professionellt hanterande av hela processen. Kan varmt rekommendera detta företag.
  • Lennart B
    2021-06-16
    Vi frågade flera takfirmor i Stockholm om att offerera vårat projekt att byta tak på tre hus i Roslagen. Villatakexperten gav ett mycket proffsigt och bra bemötande och kom in med den offert som vi valde.

Vi hade en bra resa i genomförandet och två besiktningar av en oberoende firma efter vägen.

Nu är allt klart, jättebra resultat och alla är nöjda!
    2021-06-15
    Omläggning av tak, nya stuprör. Trevligt bemötande, professionellt genomfört, höll tidsplan och snyggt resultat.
    2021-06-11
    Givetvis blir det fullpott till Villatakexperten! Ett av dom bättre byggprojekten, om inte DET bästa, vi upplevt. Allt flöt på precis enligt plan för takbytet på vår enplansvilla med ca 200+ kvm tak. Bra planerat och utfört utan anmärkning - inom satt tidsram dessutom! Proffsiga helt enkelt. Kommer att rekommendera Martin och co till alla som hintar om att deras tak möjligen behöver ses över. Kul med företag som har yrkesstolthet i ryggraden och levererar felfritt! ⭐⭐⭐⭐⭐
    2021-06-07
    Efter att tagit in 5 olika offerter så valde vi Villatakexperten, mycket tack vare de goda betygen här på Reco.

Trots långt mellan offert (november-2020) och utförande (maj 2021) pga att vi ville ha takfoten målad, mitt under en pågående global pandemi så har dom skött entreprenaden på ett föredömligt sätt.
    Bra dialog före, under och efter hela entreprenaden.

Entreprenaden bestod av en takrenovering (ca 95 kvm) bestående av nytt takunderlag, nya betongtakpannor, nya vindskivor, plåtarbeten, nya hängrännor och stuprör samt målning av takfot.

Något som jag tycker att du som läser detta omdöme är att tänka på är besiktning, som utförs av tredje part och vid två tillfällen, en förbesiktning innan pannor läggs på plats och sedan när arbetet är klart. Det ingår i Villatakexpertens offert.

Och Matti som gjorde arbetet är fantastisk, en arbetsmyra som är duktig och oerhört effektiv och välplanerad.

Och arbetsledningen är lösningsorienterade och har skött sig bra och är verkligen mån om att kunden ska vara nöjd, det märks.

Så, jag brukar sammanfatta det hela så här när jag är nöjd, genom att ställa frågan ”Skulle jag välja Villatakexperten igen?”

Ja, varje dag, hela veckan utan att tveka.
    2021-05-31
    Fantastiskt bra på alla sätt! Vi gjorde en totalrenovering av taket och är så nöjda med företaget. Lätt att få kontakt med, jobbade effektivt och med strålande resultat. Kände oss väl omhändertagna som kunder. Kan verkligen rekommendera detta företag till alla som funderar på takrenovering. Stort tack till Martin, Pawel och resten av gänget som arbetade med vårt takprojekt!
    2021-05-31
    Duktiga takläggare som vill göra ett bra jobb och jobbar effektivt
    2021-05-26
    Omläggning av tak. De jobbade bra och blev klara inom utsatt tid. Svarade snabbt på de frågor jag hade och jag blev nöjd med slutresultatet.
  • Joakim L
    2021-05-23
    Total takrenovering med byte av tak och regnvattensystem på ca 300kvm. Genomfördes på två veckor och med ett mycket bra resultat!
    Ingår oberoende besiktning i entreprenaden (halv- och slutbesiktning) vilket upplevs som mycket seriöst.

Bra bemötande och öppna för dialog före- under och efter genomfört jobb.

Riktigt duktiga killar på taket!
    2021-05-21
    Vi har precis fått taket omlagt av Villatakexperten och är mycket nöjda. Bra bemötande, offerten kom snabbt och var bra specad. Jobbet utfördes snabbt, snyggt och effektivt och resultatet kontrollerades av oberoende besiktningsman.
    2021-05-06
    Snyggt , snabbt till rimlig kostnad !
    Jättenöjda !
    2021-04-29
    Jag är väldigt nöjd med hur Villatakexperten genomförde takomläggningen på mitt hus och mitt garage. Projektplanen hölls tidsmässigt och arbetet sköttes enligt beskrivning och förväntan. Den externa besiktningsmannen som ingår i deras upplägg är också ett plus. Den löpande kontakten med bolagets platsansvarige fungerade utmärkt.
    2021-04-28
    Vi är mycket nöjda med vårt takbyte. Genom hela processen från hembesök, rådgivning, offert, utförande, besiktning och slutförande har Villatakexperten varit mycket professionella och tillförlitliga. All kontakt har skötts av en kontaktperson som kontinuerligt informerat och stämt av med oss. Det har känts mycket tryggt och enkelt. Besiktning gjordes vid två tillfällen av en oberoende leverantör. Alla materialval är de bästa alltifrån färg, hängrännor, takpannor, vindskivor mm. Att arbetet startat och blivit klart enligt planen är ett plus. Dyrt? Jag tror det ligger mycket i talesättet : Man får det man betalar för, så min bedömning är att det är prisvärt. Vi tycker att vårt tak är superfint och rekommenderar mycket varmt Villatakexperten .
    2021-04-23
    Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak! Villatakexperten hjälpte oss att lägga om vårt tak mitt i vintern när ett takläckage uppstod. Killarna arbetade på riktigt bra trots det tuffa vädret och var väldigt kunniga och trevliga. Marcus Grimsrud som ledde projektet hade stor fokus på vår kundnöjdhet var enkel att ha en dialog med. Han fanns alltid tillgänglig för frågor och såg till att projektet utfördes på utsatt tid. Vi har fått många kommentarer från grannarna om att taket är snyggt vilket också är kul!
    2021-04-14
    Snabbt och effektivt arbete. Mycket serviceinriktade
    2021-04-08
    Vårt garagetak av papp var gammalt och slitet . Det behövde repareras.
    Takexperten kom med en offert som lät rimlig och bra .
    Nu är taket klatt ! Det gick snabbt och det blev
    superfint !! Lite extra fint faktiskt ! Vi är så nöjda .
    2021-03-31
    Smidigt från början till slut. Höll tiden och vad de lovade. Trevliga i alla kontakter. Rekommenderar!
    2021-03-29
    Ett nytt tack lades på vårt hus. Gamla pannor plockades ned och nya lertegel-pannor lades. Vi fick också hjälp med installation av ett takfönster. Jag blev mycket vänligt bemött och arbetet genomsyrades av proffsighet och jag blev löpande informerad om status och även efter arbetet har resultatet följts upp. Det här kan tyckas vara självklarheter men det är alltför ofta man inte får detta och det är verkligen värdefullt och tryggt som köpare. Kan inte annat än att rekommendera Villatakexperten till andra som behöver hjälp med sitt tak.
    2021-03-29
    Anlitade Villatakexperten för att lägga om taket. Riktigt bra och proffsigt bemötande av Martin från första kontakt. Arbetet flöt på bra, utfördes med kvalité och med väldigt bra kommunikation hela vägen.
    Hade en liten incident där arbetarna råkade göra hål i vår markisduk, men detta löstes på bästa sätt, med fokus på att jag som kund skulle bli nöjd!
    Extra plus för att dem erbjuder besiktningsman som gjorde både förbesiktning när tätskiktet var på plats, samt slutbesiktning när allt var klart.
    Kan varmt rekommendera Martin och Villatakexperten om du ska lägga om ditt tak!
  • 2021-03-29
    Kan verkligen rekommendera Villatakexperten. De är snabba, raka och smidiga, jobbet blev jättebra. Det blev lite strul och missförstånd på vägen men det löstes på bästa sätt vilket ger ett extra pluspoäng :)
    2021-03-09
    Helt omlagt tak från grunden då det gamla hade gjort sitt på vårt hus.
    Kontakten från början till slut har varit fantastisk. Trevlig, proffsig och informativ.
    Killarna som har jobbat med rivning, lagt ny papp, lagt läkt, bytt vissa delar av råspånten, plåtarbete, hängrännor och klätt skorstenen har varit otroligt duktiga och effektiva. Besiktning vid två tillfällen, vilket känns tryggt och bra. Kan verkligen rekommendera dem! Resultatet är toppklass.
    2021-03-07
    Villatakexperten hjälpte mig att byta tak, inklusive takfönster, panel på fönsterkupor och allt plåtarbete. Naturligtvis även läkt papp och den råspont som var dålig. Jag är väldigt nöjd med hela processen, från första till sista kontakt. Även arbetet på insidan p.g.a. fönsterbyten blev riktigt bra! Ett extra plus med den oberoende besiktningsman som gjorde både mellan- och slutbesiktning.
  • Peter W
    2021-03-02
    Otroligt bra på alla fronter. Suverän dialog med oss som kund, otroligt hårt och kunnig arbetande personal med ett suveränt fint resultat, vilket också besiktningsmannen kunde intyga (inkl att allt material som betongpannor mm är bäst på marknaden). Besiktningsmannen två besiktningar ingår i grundkonceptet och därmed ursprungspriser och det är ett stort plus.
    2021-02-19
    Proffsiga, noggranna, tog initiativ, var problemlösande och behöll dialog genom hela arbetet. Villatakexperten la om vårt tak. Vi kände oss hela tiden i goda händer och att inga risker togs (tex med tanke på väder osv). Vi har redan rekommenderat dem till andra. Tack för ett mycket bra samarbete och arbete!
    2021-02-17
    Jag anlitade Villatakexperten för omläggning av tak och inklädnad av skorsten och kan inte annat än rekommendera dom.

Väl utfört arbete och fakturan matchade offerten. Projektet kom igång ett par veckor efter ursprunglig plan men det känns helt ok givet att arbetet utfördes mitt under Covid19-pandemin (men självklart av friska killar). Själva arbetet flöt sedan på enligt plan och utfördes under en dryg vecka.

Avetablering och städning efteråt sköttes också exemplariskt.

Bra dialog med Marcus under hela projektet – från första telefonsamtalet och via offertförfarandet, projektets genomförande och hela vägen in i mål.
    2021-02-15
    Beställde nytt tak. De gav en detaljerad offert. Kom när de skulle, utförde jobbet inom utsatt tid och taket besiktades sedan.
    Mycket bra.