Villatakexperten

Box 491, 191 24 Sollentuna — Visa karta

Villatakexperten utför takläggning och reparation i hela Stockholmsregionen och Uppsala. Vi har som målsättning att alltid leverera högkvalitativa till ett konkurrenskraftigt pris, något som i slutändan ger nöjda kunder. Vi erbjuder flexibla lösningar, punktlighet och tak av högsta kvalitet med gedigen erfarenhet av yrket och branschen. En tydlig arbetsprocess finns utformad, med avslutande kontroll och garanti, detta för att skapa trygghet för kunden.

Välkommen att kontakta oss för ett inledande kostnadsfritt hembesök!
Lör-Sön: 09:00-15:00

Läs vad 159 kunder tycker om Villatakexperten

• 2020-09-29

Pia R skrev om Villatakexperten
    Nytt tak med betongplattor och allt flöt på enligt tidsplan och offert. . Läs mer
  • 2020-09-21

Gunnar H skrev om Villatakexperten
    Omläggning av yttertak.
    Resultatet av det utförda arbetet ser fint ut!
    Vd'n Martin var lätt att nå men framförhållningen med information kring skeenden i byggprocessen var ofta kort.
    Besiktningsmannens protokoll (förbesiktning) var slarvigt gjort bl.a.foton på fel hus. Slutbesiktning görs senare. Läs mer
  • 2020-09-20

Annika Z skrev om Villatakexperten
    Jag köpte omläggning av tak. Jag blev mycket väl bemött av personalen från Villatakexperten.
    Min tidigare erfarenhet av att hantverkare är inte alltid snabbhet att göra klart samt att inte kommunicera med mig som kund om det inte behövs.
    Arbetet som Villatakexperten utförde gjordes snabbt och effektivt. Man kommunicerade med mig som kund under hela projektet och mina funderingar togs i beaktande. Jag är mycket nöjd.
    En sak som jag vill skicka med är betaltiden, 7 dagar är något kort tycker jag.

Min upplevelse är utmärkt utfört arbete och kontakt med mig som kund. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-09-18

Hans G skrev om Villatakexperten
    nytt tak
    inte så bra när jag efteråt klagade på att inte ens besiktning hittade fel.
    saknas brädor i taknocken

hoppas att de fixar detta de har fått foto Läs mer
  • 2020-09-11

Jack M skrev om Villatakexperten
    Vi är uppriktigt väldigt nöjda med Villatakexperten, som har gjort ett utmärkt jobb med att byta ut och lägga nytt plåttak på vårt hus. De håller tider och löften samt levererar kvalitet i arbetet, trots att de dessutom höll ett konkurrenskraftigt pris. Skönt också att som kund kunna släppa hela ansvaret på en firma, som tar hand om hela entreprenaden, väldigt smidigt och mycket värt. Som en bonus är personalen trevliga och lätta att ha att göra med. Vi kan varmt rekommendera Villatakexperten för alla som skall byta eller laga tak.
    Med vänliga hälsningar / Jack & Sara Läs mer
  • 2020-09-09

INGEMAR L skrev om Villatakexperten
    Med fyra anbud som underlag valde jag Villatakexperten för att lägga om mitt tak. Den tydliga offerten och goda referenser i närområdet var avgörande för mitt val. Jag är mycket nöjd med arbetet. Det genomfördes på en dryg vecka med energi och effektivitet och väl fungerande logistik. Uppskattar mycket kontakterna med vd:n och hans personliga engagemang under arbetets gång. Läs mer
  • 2020-08-20

Magnus S skrev om Villatakexperten
    Väldigt nöjda med Villatakexperten. Tydlig offert till konkurrenskraftigt pris. Martin var lätttillgänglig och mån om att vi som kund blev nöjda. Trevliga hantverkare som arbetade snabbt och professionellt. Kändes också tryggt att besiktning av takomläggningen ingick i priset (av extern besiktningman). Arbetet klart på en vecka. Läs mer
  • 2020-08-17

Alexander P skrev om Villatakexperten
    Gjorde om tak på ca 120kvm. Martin var vår kontaktperson.

Har svårt att hitta något negativt att anmärka på. Kommunikationen och utförandet var av högsta klass och arbetet var klart på 1 vecka. På 7 dagen var ställningen borta och på 8 dagen var containern borta. Rent och snyggt runt huset och kontakt med Martin varannan dag.

Gör er själva en tjänst och anlita Villatakexperten, Läs mer
  • 2020-07-15

JOACHIM N skrev om Villatakexperten
    Efter en gedigen upphandling valde vi Villatakexperten för att lägga om taket på vår villa med byggår 1914. Ett relativt svårt jobb. Vi valde Villatakexperten baserat på ett proffigt bemötande och komplett offertunderlag. Alltid kul när förväntningarna överträffas. Dom utförde jobbet mycket bra och höll oss informerade i stort sett dagligen kring processen, vilket skapade trygghet och förtroende. Vi kan varmt rekommendera företaget om ni funderar på att lägga om ert tak. Läs mer
  • 2020-07-13

Yngve Z skrev om Villatakexperten
    Vi har beställt takomläggning till vår villa i Enskede gård.
    Vi blev mycket väl bemötta av företaget, arbetsledning, takläggare och ställningresare. Vi hade sett referenshus med tak från Villatakexperten och hade högt ställda förväntningar, vilka alla infriades Det var städat och snyggt efter slutfört arbete och planteringarna runt huset klarade sig helt och hållet.
    Vi är mycket nöjda
    Yngve Zebühr och Karen Sørensen Läs mer
  • 2020-07-12

Jan R skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten har bytt vårt tak, vindskivor och plåtar. Vi är oerhört nöjda med allt från första kontakt till genomförande och avslut i tid. Perfekt ledning med mycket proffsiga, snabba och supertrevliga hantverkare.
    Varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2020-07-11

Janne W skrev om Villatakexperten
    Takbyte blev bra bemött och ett bra utfört jobb Läs mer
  • 2020-07-05

Mikael F skrev om Villatakexperten
    Takomläggning. Mycket professionellt bemötande. Lovade mycket, men höll allting. Hade höga förväntningar och de infriades. Svarade alltid snabbt när vi hade frågor, dök upp som avtalat och jobbade effektivt. Resultatet blev bra, jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-07-04

B-g F skrev om Villatakexperten
    VTE lade ett nytt tak på min villa med ny läkt, takpapp, betongtegel, hängrännor/stuprör, vindskivor, taksteg, takbrygga, skorstensbeslag. Reparation av gammal råspont. Allt genomfört professionellt och snabbt av ett sympatiskt team, från offert till slutbesiktning. Jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • KARL B

2020-06-17

KARL B skrev om Villatakexperten
    STORT TACK till Villatakexperten som tätade tätskikt på villa i Trångsund i samband med solcellsinstallation. Ni kom till huset på angiven tid och proffsigt arbete som ni också dokumenterade med foton för tex försäkringsbruk i framtiden. Och ni synchade bra med övriga personer som arbetade på taket med solcellsinstallationen. TREVLIGA är ni också;.) Läs mer
  • 2020-06-14

Daniel Emil J skrev om Villatakexperten
    Grymt trevliga med mycket hänsyn till boende, på tre-fyra dagar var taket bytt och allt skräp och byggställning borta! Martin som har haft kundkontakten är lätt att få tag på och ger snabb respons! Snyggt jobbat, vi är super nöjda! Läs mer
  • 2020-06-09

Jari A skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten lade om vårt tak, allt från papp upp till pannor, hängrännor och plåtjobb. Det utfördes på ett föredömligt och professionellt sätt. Tidsplanen följdes som utlovat.
    Villatakexperten levde upp till våra förväntningar och önskemål.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-06-08

Jonas H skrev om Villatakexperten
    Hej, jag beställde ett jobb läggning papptak. Martin Eriksson tog hand om allt o jag lutade mig bara tillbaka. Snabbt, proffsigt o tillmötesgående på alla sätt. Jag hade redan fått bra referenser på dom o framför allt Martin. Han o bolaget motsvarade dom helt. Ett toppjobb helt enkelt. Läs mer
  • 2020-05-27

HÅKAN B skrev om Villatakexperten
    Efter kontakt med Martin så diskuterades önskemål och projektstart. Allt har klaffat med logistik precision. Den noggrannhet och arbetsmoral som killarna på taket visade var imponerande. Det kändes skönt med dubbla besiktningar och att man inte sparade in på varken detaljer eller kvalitet på material. Jag rekommenderar varmt alla som liksom jag "går igång" på fina, rena och perfekta tak att kontakta Villatakexperten.

/Håkan Läs mer
  • Ylva Gertrud O

2020-05-23

Ylva Gertrud O skrev om Villatakexperten
    Allt funkade perfekt. Duktiga i bemötande och information, proffsiga och snabba i genomförandet. Duktiga hantverkare. Hanterade egna önskemål och tillägg mycket bra. Vi är väldigt nöjda och vill verkligen rekommendera Villatakexperten!! Läs mer
  • 2020-05-20

Elin S skrev om Villatakexperten
    Jag har inget att klaga på. Supernöjd och skulle absolut rekommendera till andra! Läs mer
  • 2020-05-20

Pontus L skrev om Villatakexperten
    Vi är väldigt nöjda med takomläggningen som Villatakexperten gjorde åt oss på vårt 20-talshus. Arbetet innefattade alla delar av taket (nytt tegel, papp, plåtarbeten, taksäkerhet etc) och följde den uppsatta tidplanen och inga avvikelser förekom. Det var lätt att kommunicera med Martin och Paul (arbetsledare) och alla i gänget som var här och arbetade var vänliga och trevliga. Vi har bara bra saker att säga om Villatakexperten och rekommenderar dom varmt! Läs mer
  • KARL-ERIC P

2020-05-16

KARL-ERIC P skrev om Villatakexperten
    Verkligt bra arbete och kommunikation i ett lite komplicerat projekt. Vi gjorde vanlig yttertaksrenovering på nordsidan och helintegrerad solcellslösning på sydsidan där Villatakexperten samverkade perfekt med den andra leverantören och dessutom hittade den perfekta lösningen i övergång mellan "vanligt" tak och solcellerna. Läs mer
  • 2020-05-15

Michael W skrev om Villatakexperten
    Proffsigt bemötande och utmärkt utfört arbete. Läs mer
  • 2020-05-06

Maria L skrev om Villatakexperten
    Vi är mycket nöjda med arbetet. Inget att klaga på. Bra bemötande och noggrannt arbete utfört. Vi hade några saker som behöver fixas till och det ordnades utan problem. Läs mer
  • 2020-05-05

Magdalena R skrev om Villatakexperten
    Ordning och reda! Gör det de säger att de ska göra. Proffsiga Läs mer
  • Lars-Göran L

2020-05-05

Lars-Göran L skrev om Villatakexperten
    Martin och hans gäng levde verkligen upp till namnet Villatakexperter, allt stämde från början till slut och ett snabbt och proffsigt arbete där alla visste vad som skulle göras, gjorde att mitt hus går en strålande vår tillmötes, en en gång tack.
    Lars-Göran Lilja, Älvsjö Läs mer
  • 2020-04-30

Magnus F skrev om Villatakexperten
    Anlitade Villatakexperten för renovering av tak på Carport. Mycket bra rådgivning och snabb kommunikation av Martin. Väl utfört jobb helt i linje med de förväntningar jag hade. Inga konstigheter! Läs mer
  • 2020-04-22

Martin T skrev om Villatakexperten
    Vi är väldigt nöjda med vårt nya villatak (takpapp). God kommunikation och dokumentation. Snabbt jobbat men noggrant och med snyggt resultat. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-04-18

Torbjörn A skrev om Villatakexperten
    Mycket snabbt och bra jobb
    Mycket välstädat
    Inte billigast, men ”you get what you pay for”
    Fast pris uppskattas
    /Torbjörn - Bålsta Läs mer

Carl H skrev om Villatakexperten
    Bra bemötande och bra återkoppling under arbetets gång. Levde upp till mina förväntningar. Ordning och reda, killarna var noggranna med städningen efter varje avslutad arbetsdag. Läs mer

Ronnie P skrev om Villatakexperten
    Perfekt från start till mål, tydlig offert och snabbt arbete. Martin har alltid varit tillgänglig. Klart över förväntan från någon som tidigare aldrig haft något att göra med hantverkare tidigare. Läs mer

Christer S skrev om Villatakexperten
    Omläggning av hela taket. trasig och dålig råspont byttes. Ny papp, läkt, taktegel,vattenavrinning, rännor, stuprör, vindskivor och takfotsbrädor.
    Mycket nöjd med hela leveransen. Allt ifrån offertunderlag till slutleverans. Ordning och reda, inga konstigheter och kontinuerlig uppföljning av arbetsledare. Det kändes gediget med bra material och duktiga hantverkare. Besiktning under gång och en slutbesiktning av utomstående besiktningman. Allt dessutom dokumenterat med bilder under hela processen. Läs mer
  • Mats L

2020-04-03

Mats L skrev om Villatakexperten
    Bara positivt att säga om Martin och företaget från offert till slutbesiktning av vårt nya tak. Snabbt och proffsigt utfört och Martin höll daglig kontakt under hela arbetet. Läs mer
  • Per K

2020-04-03

Per K skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten utförde ett utmärkt arbete när de lade ett nytt betongpannetak inkl alla tillhörande arbeten såsom ny duk, läkt , avvattning, plåtar etc. Alltid ett trevligt bemötande av Martin och övriga på Villatakexperten. Löpande avstämningar skedde dagligen och det var inga problem att nå Martin med ev frågor. Arbetet genomfördes snabbare än tidsplan och en extra bra detalj är den besiktning som genomfördes av en extern besiktningsman utan någon anmärkning på utfört arbetet. Bedömer den fasta offerten som mycket prisvärd och kan absolut rekommendera Villatakexperten. Läs mer
  • 2020-04-03

Torbjörn B skrev om Villatakexperten
    Takomläggning.
    Proffsigt och trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-03-27

Peter Å skrev om Villatakexperten
    Byte från enkupigt lertegel till svarta betongpannor plus förlängning av takfot på gavlar samt byte av all plåt och taksäkerhet.
    Bra bemött av Martin som återkopplade regelbundet under byggtiden.
    Allt gick väldigt snabbt och killarna var trevliga.
    Kan verkligen rekommendera Villatakexperten.
    // Peter i Järfälla Läs mer
  • 2020-03-26

Pierre B skrev om Villatakexperten
    Gott intryck i alla delar. Tydlig och bra offert. Besiktning ingick vilket är väldigt positivt, både en besiktning när pappen lagts på plats, samt en slutbesiktning.

Väldigt nöjd med slutresultatet.

Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Lennart L

2020-03-25

Lennart L skrev om Villatakexperten
    En komplett omläggning av vårt tak, inklusive en del reparationer av undertak, och nya rännor och stuprör.
    Mycket proffsigt utfört, och på bara 2 veckor mitt i vintern.
    Tack Martin, och dina proffsiga hantverkare !
    Lennart Lilja Läs mer
  • 2020-03-24

Andreas G skrev om Villatakexperten
    Tak och takkupor. Arbetet flöt perfekt med ständig info från arbetsledning om läget. Läs mer
  • 2020-03-22

Hans W skrev om Villatakexperten
    Till villatakexperten
    Vi kontaktade villatakexperten, som snabbt hörde av sig om ett möte.
    Vårt tak var otätt och det läckte in i ett av våra rum via takluckans överbeslag och en rörgenomföring.
    Martin villatakexperten klev ut på taket tätade läckan över röret provisoriskt med en plastpåse, han var väldigt trevlig och proffsig och vi kom snabbt fram till vad som skulle göras. Samtalet resulterade i en offert på ett komplett yttertak. Arbetet sattes igång direkt efter utlovad tid.
    Martin var lätt att få kontakt med under arbetes gång och höll mig uppdaterad.
    Jag tyckte företaget levde upp till de förväntningar jag hade.
    Takläggarna var kunniga och noga och dessutom mycket trevliga.
    De höll rent och fint på arbetsplatsen under hela arbetets gång.
    Jag fick en USB-sticka med bilder tagna på arbetet.
    Min upplevelse av företaget är bara positivt och jag är så nöjd att jag valde villatakexperten.
    Jag skulle gärna rekommendera er. Läs mer
  • 2020-03-13

Gunilla H skrev om Villatakexperten
    Snabb jour hjälp - besök av Martin.
    Duktiga, trevliga killar som utförde jobbet redan dagen efter.
    Exemplariskt bemötande, så vi är supernöjda. Läs mer
  • Tony L

2020-03-12

Tony L skrev om Villatakexperten
    Omläggning av både husbyggnad och garage
    Blev väldigt bra bemött, hade kontakt med Martin som återkopplade väldigt snabbt vilken förstås är en bra fördel för kunden, och omläggningen gick snabbt och smärtfritt.
    Kan varmt rekommendera Villatakexperten😁
    Vh.Tony Läs mer
  • 2020-03-12

Mathias Å skrev om Villatakexperten
    Takomläggningen gick väldigt snabbt och smidigt, inga problem om jag ville ändra eller lägga till något. Städat och snyggt efteråt. Proffesionellt företag Rekomenderas! Läs mer
  • 2020-03-12

Daniel S skrev om Villatakexperten
    Komplett takbyte inkl ny råspont. Villatakexperrten och Martin har varit fantastiska att ha att göra med, lätta att få kontakt med vid frågor och annat. Takkillarna jobbade snabbt och bra, var hjälpsamma och höll rent och fint runt huset under hela arbetet. Kan verkligen rekommendera Villatakexperten! Läs mer
  • HANS G

2020-03-06

HANS G skrev om Villatakexperten
    Bra bemötande, mycket bra och effektivt jobb, även bra städning. Läs mer
  • 2020-03-03

Agneta L skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten utförde takarbete effektivt och kvalitativt. Läs mer
  • 2020-03-02

Roger P skrev om Villatakexperten
    Bra kommunikation, lösningsorienterade. Snabbt jobb. Bra resultat. Läs mer
  • 2020-03-01

Robert E skrev om Villatakexperten
    Vi har i februari fått vårt tak renoverat med ny papp och plåtarbeten.
    Villatakexperten har varit väldigt proffsiga och med ett genomgående trevligt bemötande.
    Arbetet gick väldigt snabbt och vi fick löpande rapporter på arbetets status.
    Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Villatakexperten Läs mer
  • 2020-02-11

HENRIK J skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten lade om vårt tak i Älvsjö i juli/augusti 2019 och jobbet utfördes med bravur. Rent och snyggt på arbetsplatsen, trevlig personal och lätt att ha kontakt med företaget (Martin) och hans anställda. Jag kan inte göra annat än att rekommendera företaget till er som funderar på att lämna offert. En speciallösning hos oss med bygget av en takkupa genomfördes också utan några problem. Läs mer

Box 491, 191 24 Sollentuna