Villatakexperten

Villatakexperten

Villatakexperten utför takläggning och reparation i hela Stockholmsregionen och Uppsala. Vi har som målsättning att alltid leverera högkvalitativa till ett konkurrenskraftigt pris, något som i slutändan ger nöjda kunder. Vi erbjuder flexibla lösningar, punktlighet och tak av högsta kvalitet med gedigen erfarenhet av yrket och branschen. En tydlig arbetsprocess finns utformad, med avslutande kontroll och garanti, detta för att skapa trygghet för kunden.

Välkommen att kontakta oss för ett inledande kostnadsfritt hembesök!

Läs vad 277 kunder tycker om Villatakexperten 2

2022-11-18 Verifierad kund
    Mkt proffsigt bemötande, tydlig och detaljerad offert, bra kommunikation under arbetets gång och väl genomfört arbete med hög kvalitet och väl avslutat med extern inspektion.
    2022-11-13 Verifierad kund
    Takbyte, valmat tak ca 260kvm diffusionsöppen trampsäker duk och betongpannor i Täby.
    Proffsigt utförande av mycket trevliga och duktiga hantverkare. Alltid snyggt städat och mycket snyggt resultat.
    Vi är jättenöjda.
    2022-11-03 Spontant omdöme
    Takomläggning i Bromma.
    Vi är jättenöjda, Villatakexperten har gjort ett fantastiskt arbete!
    Snabb start, effektivt genomförande och en trygg kontroll när allt var klart. Vi hade också en bra kontakt med Martin under hela bygget. Mycket stark rekommendation!
    2022-11-01 Verifierad kund
    Takomläggningar med ny råspont , täckpapp, pannor, hängrännor och stuprör samt ny plåt på takkupa. Fungerade bra . Kontaktpersonen trevlig.
    Ville ha ett bra o snyggt tak och fick det
    2022-10-28 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda, snabbt och fint och alla jätte trevliga.
    2022-10-14 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande, klara besked, inga dröjsmål, mycket väl utfört arbete.
    2022-10-14 Verifierad kund
    Toppen bra. Tog 1 vecka som sagt. Fint resultat. Jätte nöjda
    2022-10-06 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, arbetet utfördes på utlovad tid, allt flöt på.
    Takpappen lades lite snabbare än förväntat då fler personer sattes in.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Byte av några trasiga taktegel på en villafastighet.
    Snabbt och proffsigt utfört
    2022-09-27 Verifierad kund
    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasaaaaaassssaaaaaaaaaaaaaaaaa
    2022-09-23 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Beställde omläggning av villatak med betongpannor. Blev förvånad över att det gick så snabbt. Tog 1,5 vecka från offerten till allt var klart. Arbetet utfördes mycket professionellt och organiserat. Takläggarna var mycket trevliga. Ett plus för att de städade efter sig efter varje dag (nog rätt ovanligt idag). Kan verkligen rekommendera företaget.
    2022-09-22 Verifierad kund
    Utförlig offert, bra bemötande.
    Bra flyt på jobbet, inga störande uppehåll.
    Är nöjd.
    Omläggning av tak från tegel till betongplattor.
    2022-09-22 Verifierad kund
    Väldigt snabb respons med offert och bra diskussion om arbetet som skulle göras. 100 % nöjd med resultatet än så länge.
    Rekommenderas varmt
    2022-09-21 Verifierad kund
    Offerten var tydlig och kunde enkelt justeras vid möte innan arbetets start.
    Tid för start av arbetet och tid för genomförande enligt plan.
    Inget skräp och spill på gräsmattan under arbetet.
    Uppföljning med foton av taket för dokumentation under jobbet.
    2022-09-21 Verifierad kund
    Vi kan varmt rekommendera Villatakexperten. Trevligt bemötande och proffsigt jobb genom hela projektet som innebar byte av tak och takfönster. Martin och hans killar får högsta betyg av oss.
  • Jimmy E
    skrev om Villatakexperten
    2022-09-20 Verifierad kund
    Martin med sitt team på Villatakexperten kan jag varmt rekomendera, extremt bra kommunikation, kunnig personal och väl utfört arbete!
    2022-09-17 Verifierad kund
    Allt var bra, utmärkt utfört takbyte.
    Städar och håller efter sig varje dag tills allt är klart.
    Alla rekommendationer.
    2022-09-17 Verifierad kund
    Mycket bra och snabb renovering
    Resultatet mycket Känns säkert för framtiden HELNÖJD
    2022-09-15 Verifierad kund
    Super proffsiga och trevliga killar.
    Snabba och flexibla.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Ett bra bemötande, bra och kunnig personal. Levde upp till förväntningarna
    2022-08-27 Verifierad kund
    Synnerligen väl med råge
    Vi har alltid mycket höga förväntningte4ar på företag och personer vi kontrakterar
    Företaget uppfyllde våra förväntningar.
    Vi bytte betongpannetak efter 50 år med
    tillhörande delar.Vi är mycket nöjda med
    det nya taket
    2022-08-15 Verifierad kund
    Vi är supernöjda med vår kontakt med ”Villatakexperten” och hur arbetet genomfördes.
    Vi har lagt om taket på ett sekelskifteshus med brutet tak. Resultatet blev perfekt!
    Allting genomfördes med systematisk precision, snabbt men utan stress och hafs.
    Vår uppfattning om hantverkare har blivit rehabiliterad!
    2022-08-11 Verifierad kund
    Villatakexperten har levererat till vår fulla belåtenhet vad gäller tidsplan och kvalite på arbetet. Vi rekommenderar gärna företaget till de som önskar./ Gunnar Rantzow
    2022-08-08 Verifierad kund
    Mycket kunnig och snabb personal! Bra bemötande. Bra logistik! Kan varmt rekommendera Villatakexperten!
    2022-08-03 Verifierad kund
    Takpannebyte inkl råspont , all plåt etc. Proffsigt och flexibelt!
    2022-07-31 Verifierad kund
    Vi bytte hela taket och är väldigt nöjda med allt.
    2022-07-23 Verifierad kund
    Mycket bra arbete, bra information och kontakt under arbetets gång. Fantastiskt plåtarbete.
    2022-07-15 Verifierad kund
    Villatakexperten lever upp till sitt namn. Vi blev i vår tur rekommenderade att använda dom. Vi fick en läcka i taket och behövde göra nytt tak. Vi är super nöjda. Snabb respons på offerter och sen vid ett ja från oss påbörjades arbetet direkt och gjordes snabbt och effektivt och väldigt proffsigt. Säljaren hörde av sig under hela processen och kollade av allt.
    Super nöjd med detta företag och med vårat nya snygga tak.
    2022-07-11 Verifierad kund
    När jag så såg hur Villatakexperten lade om taket på en grannfastighet blev jag imponerad av att man gjorde ett snabbt arbete med full arbetssäkerhet och ett mycket fint resultat. Jag talade med husägaren en tid senare. Han var mycket imponerad av hur arbetet hade gjorts och slutresultatet. Jag har nu själv anlitat Villatakexperten, som har lagt om mitt tak. Jag delar helt min grannes upplevelse. Min uppfattning är att Villatakexperten består av mycket professionella och trevliga yrkesmän. Jag kan inte se att arbetet hade kunnat genomförts på ett bättre sätt än det Villatakexperten gjort. Ett stort tack!
    2022-07-08 Verifierad kund
    Bra och trevligt bemötande.
    Arbetet gick snabbt och friktionsfritt. Lyhörda för våra synpunkter.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Bra bemötande. Bra genomgång inför offerten, tydlig offert. Bra genomfört arbete.
    Mycket nöjd.
    2022-06-24 Verifierad kund
    väldigt bra och seriös samarbetspartner. Bra att jobbat tillsammans med!
    2022-06-21 Verifierad kund
    Bra kontakt med arbetsledaren som hörde av sig ang. arbetet.
    Bra och snabbt utfört arbete till bra pris
    2022-06-07 Verifierad kund
    Villatakexperten hjälpte oss med ett fullständigt takbyte.

Vi är väldigt nöjda med både resultatet och hur de utförde arbetet. Bra kommunikation från Martin & Markus från start till mål.

Killarna som utförde arbetet var noggranna och snabba. Plus i kanten att de städade efter sig varje dag så det var rent och snyggt!

Vi kan rekommendera Villatakexperten!
    2022-05-28 Verifierad kund
    Villatakexperten har på ett fantastiskt sätt genomfört ett komplett takbyte (pannor, papp, avvattning, plåtarbeten, målning) på vårt 50-tals hus. Projektet höll tidsramen och kommunikationen med byggjobbarna var positiv och tydlig.
    Alla nya önskemål som uppstod blev väl bemötta av den pålitliga stjärnan Martin som såg till att vi blev 100% nöjda med vårt nya, fina tak.
    2022-05-19 Verifierad kund
    Mycket hjälpsamma och trevliga att ha och göra med. Proffsiga och snabba.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Vi anlitade Villatakexperten för byte av tak på en villa och är mycket nöjda.

Betryggande att de hade besiktning i två delar, en när grundarbetet lagts och en efteråt.

Vi är oerhört nöjda med bemötande och kommunikation från Marcus och Martin och de som utförde arbetet var också trevliga och effektiva.
    2022-05-09 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med företagskontakten och med arbetet. Bra kommunikation. Klart ett av de bästa företag jag har anlitat för huset. Trevliga hantverkare. Oväntade problem med skorsten utanför offerten uppmärksammades och jag fick hjälp med åtgärd.
  • Emmely L
    skrev om Villatakexperten
    2022-05-05 Verifierad kund
    Takbytet gick snabbt och företaget skötte de utmaningar som uppstod galant!
    2022-05-01 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande.
    Snabbt och perfekt utfört arbete vid byte av vårat villatak. Kan med gott samvete rekomenders Villatakexperten.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Vi fick ett bra bemötande i den inledande fasen och personalen som arbetade på platsen var ett professionellt arbetslag som utförde entreprenaden på ett strukturerat sätt, ordning och reda.
    2022-04-11 Verifierad kund
    Anlitade Villatakexperten för total renovering av tak (från takstolar och utåt). Nöjd med alla delar; bra och tydlig kommunikation innan, under och efter arbetet. Arbetet kändes noggrant och ordentligt genomfört och de svårigheter som dök upp längs vägen löstes enkelt.

Lite dyrare än de andra offerter vi tog in, till viss del pga rejälare materielval men mycket nöjda ändå. Väl värt de extra tusenlapparna. Kan och kommer verkligen rekommendera företaget.

Slutordet kan besiktningsmannen få stå för: "Grattis till ett bra val av hantverkare"

// Jerker
    2022-04-01 Verifierad kund
    proffsigt bemötande och trygg leverans !

höll vad dom lovat och lite till

grabbarna på plats jobbade som bara den och höll lovad tidplan
    2022-03-31 Verifierad kund
    Från första mötet har Martin varit lyhörd, intresserad och tydlig. Snabb med offert och alltid tillgänglig under arbetets gång. Killarna som utförde takbytet var snabba, noggranna och upplevdes som mycket duktiga på sitt jobb. De höll rent och snyggt under arbetets gång och dokumenterade de olika momenten.
    2022-03-30 Verifierad kund
    Gjorde ett komplett takbyte, betongpannor, nytt regnvattensystem , vindskivor och nya plåt huvar till skorsten och ventilation. Villatakexperten gjorde ett gediget arbete och allt fungerade som utlovat trots otur med både väder och vind under arbetet. Kan varmt rekommendera Villatakexperten till alla som funderar på att renovera sitt tak. 15 års garanti, duktiga hantverkare och material av högsta kvalitet
    2022-03-08 Verifierad kund
    Företaget mötte mitt behov på ett proffsigt sätt och prioriterade mig som kund när behovet var som störst.
    Upplevelsen på företaget var mycket proffsigt och Marcus som styrde arbetet av tak bytet på våran fastighet får jag ge en stor eloge.
    2022-02-22 Verifierad kund
    Hjälpte oss med att byta ut plåtar som blåst av tak nocken efter en storm. Jobbet gjordes enligt ök. och blev jätte snyggt. Man passade även på att byta träplankorna bakom plåten vilket uppskattades liksom bortforsling av avfallet. Vi är super nöjda med det här företaget!
    2022-02-20 Verifierad kund
    Lade om vårt tak med enkupigt lertegel. Nya stuprännor också. Superproffsiga och trevliga! Martin höll hela tiden kontakten via telefon eller SMS. När de råkade renovera takluckan istället för att ta bort den var det tur att jag såg det, men det var inga pro (dryg vecka)blem att fixa. Höll tidsramen perfekt
    2022-01-27 Verifierad kund
    Villatakexperten bytte vårt 50 år gamla hustak. Vårt hus fick nya betongpannor, hängrännor och stuprör. Vi fick ett mycket trevligt bemötande av alla inblandade hantverkare och projektledare. Renoveringen dokumenterades löpande och vi fick regelbunden info om hur arbetet fortskred. Allt genomfördes helt enligt den plan som hade satts upp innan arbetet startade. Vi kan varmt rekommendera Villatakexperten. // Matz
    2022-01-25 Verifierad kund
    Takomläggning - villa.
    Bra bemötande, trevlig personal, och mycket väl utfört arbete. Jag är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Villatakexperten!