Viscus AB

Östra Sänkverksgatan 2, 413 27 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Viscus, vi är ett hälso- och friskvårdsföretag. Vår verksamhet riktar sig både till företag och privatpersoner där målet är att ge en långsiktig och hållbar lösning för våra kunder. Vi presterar genom resultatuppföljning, därför utgör kompetens och kvalitet grunden för hur vi arbetar. Viscus erbjuder personlig träning, pre- & rehab, massage, naprapati, hälsoprofilbedömning, företagshälsovård, coaching, föreläsning etc. Vi har vår kund i fokus och anpassar alltid tester, behandling och träning efter individens behov och mål.

Läs vad 20 kunder tycker om Viscus AB

• Malin H
    Malin H skrev om Viscus AB
    Tack Viscus för att ni hjälper mig att vara i bästa form på mina tävlingar! Tränare med mycket kompetens , erfarenhet och positiv energi! Supernöjd!
  • Sandra C
    Sandra C skrev om Viscus AB
    Supernöjd kund :) Jag är elitidrottare, har VM-titlar och innehar världsrekord. Jag är även utbildad PT. Jag får hjälp av Viscus med träning, träningsupplägg och behandlingar. För mig är det väldigt viktigt att allt är proffesionellt och funkar till 100%. Jag vill ge ett jättetack till Viscus för den hjälp jag får att få ut max av min träning! Jag fylls alltid av positiv energi när jag är där!!!
  • Johan N
    Johan N skrev om Viscus AB
    Vårt bolag tränar tillsammans med Viscus en gång i veckan. För oss har det blivit ett grymt sätt att integrera team-building och friskvård, det är helt klart en aktivitet som stärker vårt employer brand. Grymt bemötande och riktigt upplyftande tränare gör det till en både kul och nyttig aktivitet. Därutöver väljer flera i vår personal att träna med Viscus PT:s vid sidan av, samtliga är som jag förstått det mycket nöjda.
  • Ulla K
    Ulla K skrev om Viscus AB
    Är nöjd PT kund sedan 2 år och kan varmt rekommendera Viscus till andra. Min PT coachar mig på ett engagerat sätt anpassat efter just mina förutsättningar. Ett extra plus för Viscus är att flera PTs har en mycket bred kompetens. Jag uppskattar att jag kan få massage av min PT och dessutom hjälp med sjukgymnastik och naprapati när det behövs.
  • Jens F
    Jens F skrev om Viscus AB
    Jag tränar just nu med Roger Granqvist 1 gång i veckan på Viscus. Engagemang, kunskap och service helt efter mina förväntningar! Jag rekommenderar verkligen Viscus till alla som vill komma i gång eller ta nästa steg med sin träning. Jag har tidigare provat PTs hos några av de stora aktörerna på marknaden och ingen av de kan mäta sig med Viscus.

Jag har följt bolaget sedan de startade då jag pluggade tillsammans med VD:n Johan Hallenby. Viscus är helt klart en uppstickare som har tagit PT till en helt ny nivå.
  • Dee
    Dee skrev om Viscus AB
    A system of measuring and comparing that not even their own PTs can understand and/or explain. Bad. No positive energy. Poor knowledge in coaching and inspiring.
  • M
    M skrev om Viscus AB
    Träningen var utan struktur och kändes som ett ihopplock av övningar från nätet. Klart sämst vad gäller positiv anda och motivation.
  • Jonas P
    Jonas P skrev om Viscus AB
    Mycket nöjd med såväl personal som upplägg. Har fått fantastiska resultat och känner mig verkligen motiverad att träna igen. Får superbra support av Henry och pushas verkligen. Lokalerna har dessutom blivit superfina efter renoveringen!
  • Mino
    Mino skrev om Viscus AB
    Kände ingen kvalitet i hur allting sköttes överlag. Vissa saker var bitvis bra men det räcker inte för att ge ett positivt intryck. Oklart kring uppföljning och målsättning. Lovades en personlig träning - var allt annat än personlig!! Alla gör samma sömniga övningar. Träningsupplägg och konsekventa mätningar uteblev och kostrekommendationerna var tunna och gav inget. Det mest tråkiga var bristen på positiv coachning som skulle motivera. Kan inte rekommenderas.
  • Love
    Love skrev om Viscus AB
    Sökte hjälp med träning och testade olika personliga tränare i Göteborg. Resultaten var inte så varierande som man kunde vänta sig eftersom det är så mycket personkemi. Generellt bland dessa friskusar är ett brinnande intresse för träning och stor vilja att vilja förmedla kunskap och glädje. Utom hos ett företag....Viscus AB. Jag blev helt förfärad när jag såg på hur konstigt PTn från Viscus betedde sig. Hälsade inte, gäspade och kom med trötta övningar. Totalt oinspirerande. När jag nämnde för några vänner är detta inte helt ovanligt...
    Dee gillar detta
  • Cia
    Cia skrev om Viscus AB
    Tränade för en tid sedan med Viscus ab PT Head Coach vilket inte var en positiv upplevelse. Han var märkbart slarvig med mätningar och tester och blandade ihop sina klienter, kom flertal gånger försent utan ursäkt och kompensation uteblev när jag fick betala för uteblivna pass pga hans semester eller sjukdom. när jag reagerade blev jag kallad lögnare och fick höra kommentarer om min personlighet... Har fortfarande inte fått annat svar än att jag är den enda han haft sådana problem med och att jag inte är välkommen tillbaka!

Jag är normalt en väldigt beskedlig person som inte gör mycket väsen av mig. Min tolkning är att jag inte var tillräckligt intressant att titta på och inte tillräckligt tränad innan för att vara en utmaning. Kände mig styvmoderligt behandlad och vill faktiskt ge rådet att tänka efter en extra gång innan du skriver på några papper...
    Vill även tillägga att själva träningen var helt planlös och ostrukturerad utan målsättning. Med facit i hand och efter ha testat andra PT så kan jag inte förstå att jag stod ut. Får skämmas över att ha kastat bort både tid och pengar. Vill du ha hjälp med träning så gå till en seriös PT som vill och kan, en sådan hittar du idag inte på Viscus!
    Dee gillar detta
  • Coco
    Coco skrev om Viscus AB
    Viscus AB erbjuder oinspirerad träning med obefintliga resultat. Ingen grund finns. Kan och vill inte leva upp till kundernas behov. Lovar runt och håller tunt. Småpojkarna till tränare har inte mycket mer än ett vackert utseende att komma med. Chippendales nästa?
  • Johan
    Johan skrev om Viscus AB
    Viscus Ab VMT-Viscus Military Training är ett skämt. Deltagarna är egna anställda samt deras flickvänner samt några udda typer som köpt på letsdealrea. Ingen betalar fullt pris för detta! Dessutom är tröjorna jättefula och känns helt ute.
  • Olle
    Olle skrev om Viscus AB
    En varning för ett företag som är farligt nära gränsen till oseriöst. Ger hela PT branschen dåligt rykte.
  • Peter T
    Peter T skrev om Viscus AB
    Kunnig personal som verkligen har hjälpt mig ta min träning till en ny nivå. Äntligen någon som ser till den långsiktiga hälsan och inte bara kortsiktig vinning. Extra stort plus för deras personliga och vänliga bemötande - känner mig alltid välkommen!
  • Lejoninnan
    Lejoninnan skrev om Viscus AB
    Tyvärr tummen ned, fick inte alls det stöd jag borde fått. Går nu hos ett större etablerat gym och får betydligt bättre resultat med deras PT
  • Niklas N
    Niklas N skrev om Viscus AB
    Säljer träning istället för att sälja dåligt samvete!
  • Carl Å
    Carl Å skrev om Viscus AB
    Tack vara military training och personlig tränare Johan Hallenby så är det inte längre kroppen som är bromskolsen när jag vill köra mountainbike downhill, klättring eller snowboard. Kan varmt rekommendera military training för den som vill komma igång utan att spendera några stora pengar.
  • Svante J
    Svante J skrev om Viscus AB
    Med hjälpt av Per och Viscus har jag kommit enormt långt i min träning. Innan jag skaffade PT gick träningen trögt men nu har jag nått både upp till och över mina uppställda mål. Rekomenderar varmt det här företaget!! Att man dessutom kan träna Military training och få massage hos samma bolag är ett stort plus!!
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Viscus AB
    Bara+++++! Viscus AB hjälpte mig att komma igång med min träning på allvar. Jag kan varmt rekomendera deras personliga tränare då de har hjälpt mig att ta fram ett kostschema och träningsschema som verkligen passar mig.

Östra Sänkverksgatan 2, 413 27 Göteborg