Vs-Hus AB

Hamngränd 10, 721 30 Västerås — Visa karta

Till grund för vårt engagemang ligger ett utvecklat intresse för arkitektur, byggande och förvaltning av fastigheter. Att förvärva, rusta, förädla och långsiktigt förvalta gamla och nya hus är därför en naturlig del av vår verksamhet.

Läs vad 17 kunder tycker om Vs-Hus AB

• Lisa K
    Lisa K skrev om Vs-Hus AB
    Kan inte annat än att hålla med övriga recensenter - helt otroligt att detta "företag" fortfarande får bedriva verksamhet - Överväger du att hyra av dem? Tänk om och tänk rätt - det är inte värt det!

Vänd dig till en seriös hyresvärd istället och håll dig långt borta från deras verksamhet!
  • Alex W
    Alex W skrev om Vs-Hus AB
    Riktigt oseriöst företag. Skickar ut fakturor med på hittades saker, vägrar prata om det i telefon, vägrar svara på mail. Indragen F-skatt sedel, näringsförbud och tvångsförvaltning av alla deras fastigheter borde ha skett för länge sen.
    Hans L gillar detta
  • Hans L
    Hans L skrev om Vs-Hus AB
    Man får ju inte tag i lise-lott en arogant kvinna,bett henne ringa mej i 2 veckor,å hon har inte ringt dålig stil hyr inte av vs hus
  • therese j
    therese j skrev om Vs-Hus AB
    MED ETT ORD: USELT PÅ ALLA SÄTT
  • björn l
    björn l skrev om Vs-Hus AB
    En hyres värd som man vill ha så lite som möjligt att ha att göra med. En arrogant kvinna som saknar all empati för sina medmänniskor.
    Fly medan ni kan
  • johanna  b
    johanna b skrev om Vs-Hus AB
    Hej! Jag har vart anställd åt vs-hus i 4 år nu! Jag städar 36 st trappuppgångar som tar ca 4 dagar å få färdigt. Jag har vart sjuk nu till och från i två veckor men fick klagomål från min chef att de inte är städat å att de ser skitigt ut. Jag har frågat henne om hon kunde ta hit en till som kan hjälpa mig, men fick till svar att de var för dyrt å att hon kunde lika gärna anställa en städfirma. Jag blev chockad å visste inte vad jag skulle göra.. På dessa 36 trappuppgångar får jag göra vårstädning å höststädning som innebär att jag ska - tvätta fönster, socklar, räcken, lamporna å sedan våt torka väggar å tak. Å detta ska ta 30 minuter per/ trapp.. Hon vill även att jag ska sopa källar gångar å städa tvättstugorna. Allså vill hon att jag ska städa 36 trappuppgångarna + 3 tvättstugor + 3 källargångar. Utöver de vill hon att jag ska klara av vårstädning så mycket jag hinner innan veckan är slut! Låter de rimligt ?? Å vill ni veta nå sjukt?!! Idag fick jag sparken på grund av arbetsbrist!!! Hoppas folk förstår hur illa hon behandlar folk. Arga hälsningar från snart en Fd vs-hus anställd!!!
    björn l gillar detta
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Vs-Hus AB
    Oacceptabelt dåligt.
    Det är ett under att verksamheten får fortsätta.

Sunkiga fastigheter, bortsprungna vaktmästare, och totalt omöjligt att komma i kontakt med huvudkontoret.
    Plötsliga hyreshöjningar, dålig isolation, medeltida ellösningar.

Välj inte Vs-hus om du så får betalt för det!
  • hanna e
    hanna e skrev om Vs-Hus AB
    Vill ha kontakt med er som har erfarenhet av VS-Hus och vill berätta för Sveriges Televisions Tvärsnytt, hör av er till mig på 021-495 22 23 eller hanna.eklund@svt.se
    Tack,
    Hanna Eklund
    SVT Tvärsnytt
  • M
    M skrev om Vs-Hus AB
    Ett clownföretag. Lovade att inom två år göra välbehövligt stambyte, men först skulle fasaden renoveras. Fyra år senare har inget hänt och till den nya hyresgästen har man sagt exakt samma sak. Fel åtgärdas inte om man inte tjatar hysteriskt mycket. Frågor svårast inte på trots att svar utlovats. Oseriösa helt enkelt och ingen som har hört talas om dem har något gott att säga.
  • Therese K
    Therese K skrev om Vs-Hus AB
    Ja vad ska man säga om den här hyresvärden?? Kan nog inte säga annat än att de är ett j-vla skit bolag. Jag har tyvärr haft oturen att de va någon som tände eld i våran källare.
    Jag har aldrig blivit så dåligt bemött någonsin.
    Jag har inte kunnat utnyttjat min lägenhet sen dess och de är snart 4 veckor sedan och jag tycker rent tekniskt att ja inte ska betala någon hyra då min lägenhet va totalt rökskadad, alla mina saker ligger på rengöring på en saneringsfirma, vilket alltså betyder att jag inte har en enda sak i lägenheten, ändå tycker dom att jag har haft tillgång till min lägenhet hela tiden, de va mitt val att inte vara där!
    Dom tycker att jag gått och väl kunde bo där trotts detta med min 7 åriga dotter, hela lägenheten och trappen stinker brandrök! mina tapeter är grådaskiga av röken! Hur fan kan man tycka att ett litet barn kan bo där??
    när jag och mitt försäkringsbolag har ifråga satt de så har dom bara satt sig på tvären och vart så otrevliga! Så nu kommer jag stå på mig! och sen flytta illa kvickt!
    Som tidigare har skrivit: FLYTTA INTE DIT VAD NI ÄN GÖR! dom kommer bara med enmassa tomma löften och står för dåligt bemötanden!!
  • Peter
    Peter skrev om Vs-Hus AB
    Dålig. Behöver inte säga mer....
  • Maria J
    Maria J skrev om Vs-Hus AB
    Riktigt dålig service, fick inte våran badkarsfront förrän efter vi flyttade ut från lägenheten (1.2 år bodde vi där). 10 gradigt sovrum som vi inte fick kompensation för trots att vi inte kunde använda rummet på ca 3 månader. Det tog dom ca 4 månader från att vi lämnat in klagomål om värmen i sovrummet tills dess att dom skickade ut en kille att fixa elementet. Snöröjning och skottning och sanda vägen utanför var det dåligt med. Grannen fick skotta undan så att vi andra kom fram. När vi flyttade ut klagades det friskt från Vs-hus om att det var slitage i det rum vi låtit barnen bo i trots att jag+ ett vittne kollat och sa att tapeterna var helt oki. Och vi fick en räkning på att en nyckel saknades trots att det inte gör det enligt papprena vi skrev på. Flera av grannarna har även dom tröttnat rejält på hyresvärden och dess skötsel av fastigheten. Nämde jag att det verkar omöjligt att få tag i hyresvärden? Ja, det är allt från: Nej tyvärr, dom är på möte, dom är ute i ärende eller nej, dom är ute på jobb. Man får ALDRIG tag i dom då man ska prata om klagomål eller konfrontera dom. P.s Jag och mina döttrar blev utelåsta i höstas då det var kallt...vi hade INGA ytterkläder och skor. Våran hund var inlåst i lägenheten (hund hade separationsångest). Dom sa: Ni får själva ordna med upplåsning, vi kan inte åka ut och låsa upp åt alla som låst sig ute. Sjysst inställning när man driver ett fastighets bolag.
  • niklaz e
    niklaz e skrev om Vs-Hus AB
    vi hyr just nu av vs-hus i norberg och har haft jätte problem med dem! allt från livsfarlig el till klagomål riktade mot oss som vi inte ens rår för!

de är väldigt oprofessionella och behöver ändra på sig ordentligt för att få behålla sina hyresgäster. vi har nu beslutat att flytta
  • C
    C skrev om Vs-Hus AB
    Vi hyr lägenhet av Vs.Hus,och innan vi flyttade in så lät det så bra med allt.Det skulle ordnas och rustas och vi hade tur för vår lägenhet var helt nyrustad,men ganska snart efter inflytt så märkte vi fel och brister som vi har påpekat massor med gånger.Bland annat en vattenläcka i vårt tak i vardagsrummet,som stinker mögel.Vs-Hus verkar totalt ignorera detta + snöröjning och allmän tillsyn av husen.
    När man ska ta sig till tvättstugan så får man klättra över snövallar-OM man kommer så långt,för risken på vägen dit är att man halkar o slår sig gul och blå.Har en granne som hjälpte mig i morse att byta glödlampor i källaren för att kunna hitta till tvättstugan :-/,samma granne har även sandat utanför,men betalar man en så pass dyr hyra som vi gör så ska man åtminstone kunna kräva att sånt sköts?
    Jag rekomenderar inte Vs-Hus som hyresvärld,och vi letar dagligen efter annat boende.
    Hans L gillar detta
  • Idun H
    Idun H skrev om Vs-Hus AB
    Fyra ord till Dig som funderar på att hyra av VS Hus; "Välj en annan hyresvärd!" Två ord till Dig som redan hyr av VS Hus; "Jag beklagar!"
    Man kan ju tycka eller i alla fall försöka inbilla sig att folk som står som kontaktpersoner på både hemsida och på skyltar i trappuppgångar skulle vara service-inriktade och tillmötesgående gentemot sina hyresgäster. Men ack så man kan bedra sig.
    Jag skulle nog lätt kunna få ihop ett gäng grannar för att kunna skramla ihop till en charmkurs som både hänvisad kontaktperson och telefonist skulle behöva gå på.
    Det spelar nämligen ingen roll hur trevlig Du är eller vad för ärende Du har, det verkar alltid åska på andra sidan luren ändå, om Du förstår var jag vill komma.
  • Elina L
    Elina L skrev om Vs-Hus AB
    Kan absolut inte rekommendera VS-hus under några omständigheter. Det verkar så fint på hemsidan att de vill "rusta upp och förvalta gamla hus" - vilket bara är bullshit. Har hört flera grannar som blivit tillsagda att de själva får stå för kostanden om något går sönder så som fläkt och vitvaror. Sedan är de på kontoret riktigt otrevliga och har strulat ordentligt. Så som sagt, kan du välja något annat bolag, gör för guds skull det. Ingen orkar hålla på så som vi får göra med dessa värdar.
  • Tommy G
    Tommy G skrev om Vs-Hus AB
    Otrevligt bemötande, dåligt underhåll av hus och lägenheter. Svårt att få tag på fastighetsskötare och få hjälp med reperationer. Dåliga på att sammarbeta, kusinmentalitet... och det blir kvalitén lidande av. Kan du välja något annat bolag så GÖR DET. Drar dig på pengar när du ska flytta.

Hamngränd 10, 721 30 Västerås