VVStrygg Norden AB

• BadgeFiveYears
4.5
Llama 08-509 238 26 Compartir

About company

Bor du i en äldre villa med gjutjärnsrör? Det kan vara dags att renovera! Oavsett om du har problem som stopp i avloppet eller dålig avrinning eller bara undrar över skicket, erbjuder vi kostnadsfri rörinspektion för villor i Mälardalen och Dalarna. Visar det sig att ditt avlopp behöver åtgärdas får du vid besöket en offert...

270 omdömen om VVStrygg Norden AB

Sedan starten hos Reco 2020

Gabrielle F
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Trevligt och proffesionellt bemötande. Snabbt och smidigt arbete. Rekommenderas!

Karl-Gustaf A
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Mitt uppdrag omfattade en avloppsrenovering. Jag fick först besök av en projektledare som undersökte på vilket sätt uppdraget kunde genomföras. Vissa svårigheter gjorde att två besök av montörer fick avbrytas. Det tredje försöket utfördes av en person som lyckades genomföra mitt uppdrag, och det på ett som jag uppfattade mycket kunnigt sätt och och hans vänliga bemötande underlättade genomförandet för min del.

Maud W
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Väldigt väl bemött. Nyfiken som jag är ville jag veta hur det gick till med relining och montören tog sig tid att förklara och visa. Efter vad jag läst om företaget så uppfylldes allt till belåtenhet. Lämnade efter sig ett rent och fint hem 😀

Stefan E
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Mycket bra bemötande, gjorde avloppsrenovering medan jag var borta kom hem allt var fixat städat och rent. Jag rekommenderar VVStrygg Norden AB

Björn E
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Mycket god service, fint och väl genomfört arbete.

Brigitte K
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

På grund av sjukdom kommer mitt svar först nu. Jag fick rörsystemet förnyat. Mycket trevligt besök, utförlig fotodokumentation och beskrivning av arbetet i offerten samt överenskommelse om exakt tid för arbetet. Den unge medarbetare hade tyvärr lite bråttom och var dessutom för optimistisk och täckte inte mattan på ett extremt belastat ställe, fastän jag hade frågat och varnat honom. Men han såg till och ordnade med mattvätt. Dagen efter avslutat arbete upptäckte jag stopp vid 2 handfat, men det kunde åtgärdas efter...

Gerd J
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Kommunikationen med säljaren efter att avtal ingåtts var obefintlig.Lovade vara tillgänglig dygnet runt men har ännu inte svarat på de mejl vi skickat. Positivt var att montören höll kontakt med oss hela projektet igenom, svarade snabbt på sms och tog själv initiativ till kommunikation vilket gjorde att vi kände oss välinformerade och trygga. Projektet tog en dag längre att genomföra än planerat men det medförde för oss inga större olägenheter.

Kenneth P
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Nöjda med utfört arbete på vårt avloppssystem

Gertrud S
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Arbetet tog lite längre tid än fem dagar Måndag till Fredag. Kom kl. 11.00 på måndagen när arbetet skulle börja. Var ej klara på Fredagen. Dom kom tillbaka på lördagen kl. 9.30 och höll på till kl. 14.00. Det blev vissa förseningar som jag inte vet så mycket om. Är just nu nöjd med arbetet och hoppas allt ska fungera. Mvh Asta Saat -.,

Christine W
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Alla vi hade att göra med var trevliga och kompetenta. Vi ville ha relining av våra rör och det gjorde dom snabbare än förväntat. De städade undan efter sig så det såg bra ut efter avslutat arbete. Vi fick bra information och usb som visar hur de gjort arbetet.

Sune T
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Beslut om relining fattades eftersom rören var 60 år och eftersom två rostläckage nyligen hade måst åtgärdas akut. Gratis kamera undersökning underlättade beslutet. Offerten på runt 130 tkr omfattade avlopp och dagvattenledning i en villa på ca 200 kvm. Avloppet var avstängt i 3-4 dagar och hela jobbet avklarat på 5 dagar. Efter renoveringen av golvbrunn för dagvatten upptäcktes att sand inträngt som på sikt skulle ha medfört stopp. Åtgärdades med relining. Avrinningen från handfat ökade påtagligt som en följd av att avluftningsröret...

Mats K
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Snabb och bra kommunikation. Kom som överenskommet Lämnade arbetsplatsen avstädad.

Helmut W
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Proffsigt bemötande, arbetet utfördes ( relining av avloppsrör ) som man kan förvänta sig av ett känt företag.

Hans T
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Trevligt bemötande och professionellt utfört jobb.

Bengt L
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Mycket nöjda med det arbete som utfördes . Trevliga personer som utförde jobbet

Eddy C
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

När ni kom hem allting funkade bra och smidigt, vi är super glad med jobbet !!!

Eva B
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

* Profetionellt, effektivt och trevligt bemötande *Har / hade inga andra förväntningar än att allt ska fungera bra ,vilket kommer att visa sig. *Relining

sten a
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Utfört arbete stämde väl överens med offert. Kunnig, trevlig och snabb personal som utförde arbetet på utlovad tid.

Johan H
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Superbra bemötande med tydlig information och ett jättebra jobb utan att fastna i detaljer.

Maria K
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Allt fungerade väldigt bra, införsäljning, utförande och återkoppling när arbetet var klart! Stort tack till Kim ock Tuukka!

Gunter Q
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Mycket väl utfört jobb. Montören kom i tid varje dag, samt meddelade dagen innan vad som kommer att ske under morgondagen.

Kjell-Åke P
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Montören kom sent på förmiddagen och höll på långt i på kvällarna. Ett förslag att man börjar 08:00-08:30 så det inte blir sena kvällar. Annars var arbetet väl utfört. Hade barn som skulle sova men hade lite problem att de inte somnade när de skulle.

Ulf B
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Såvitt jag förstår var det väldigt noga utfört av en mycket trevlig kille

David P
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

VVS-trygg har varit proffesionella och kompetenta genom hela processen. Trevligt bemötande och flexibla i planeringen och genomförandet. Snabba svar på mail och sms även på kväll och helg. Jag tycker att de överträffat mina förväntningar och jag är mer än nöjd som kund.

Monica B
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Killarna som gjorde reliningen gjorde ett fantastiskt jobb. De var artiga och trevliga, lämnade allt snyggt och jobbade rejält så tidsplanen i princip kunde hållas. Hade dock önskat att utlovad återkoppling från kontoret blivit av. Jag skulle anlita dem igen och rekommendera dem till mina vänner.

Eva R
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Väl genomfört arbete från första besiktning till avslutat arbete. Bra genomgång efteråt. Nöjd

Ingrid L
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Bra bemötande av er. Väldigt nöjd med er representant, Johan som utförde jobbet. Vi valde att sätta strumpa i våra avloppsrör i huset.

Carl-Ivar S
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Bra kommunikation från start, lätta att få tag i och trevligt bemötande. Jobbet gjordes när vi var borta, men fick allt förklarat vad som gjorts och ett USB med före och efter filmer. Väldigt nöjd

Siwert O

OK OK Se faktura hej SIEWERT

Emilia B
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Mycket bra dialog under införsäljning, VVS Trygg genomförde relining med strummetoden i vårt hus samt bytte ut rör som var synliga (på ett ställe). Däremot var dialogen sämre under och efter genomförandet. Den sämre dialogen (noll återkoppling om vad som hände de första tre dagarna) under genomförandet påtalades och blev något bättre efter det. Tyvärr så tryckte deras bil till så att flera stenar på uppfarten sjönk ner väldigt långt. Stenar på vår uppfart har för flera år sedan sjunkit ner (och då åtgärdats), men aldrig...

Börje H
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Informationen från er är mycket dåligt. Ingen kontakt om att allt är ok och att ni skulle komma avtalad tid. Den som skulle göra jobbet ,ringde sent på söndagen och sa att han kommer imorgon. En man gjorde jobbet och han var mycket proffsig, och hade en öppen dialog om vad han gjorde. Jag är nöjd med utförandet av reliningen . Är mycket missnöjd med hur ni sköter era kundkontakter. Är inte säker på om jag skulle rekommendera relinening av er p.g.a av er dåliga kundkontakt. Nu var han mycket profssig som gjorde jobbet,...

Kjell P

Perfekt bbbbbbbbbbbbbbbbbbnnnn. Bbbbnnbbbbbbbbnnn nbbbbbbbbra

Lars C
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Tog längre tid än lovat, annars ser allt ut att vara bra

Johan Ä
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Vädigt trevliga. Lyssnar på vad man säger. Urför ett noggrant arbete. Filmas både före och efter samt att får själv filmen på en sticka. Lång garantitid. Mycket nöjd. 👍

Ingmarie C
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Dörrarna på vid gavel när huset lämnades vid 10 gr, kallt. Fronten på badkaret borde inte satts tillbaka eftersom vi fick ta bort den omgående vid rengöring skitigt som attan under.

Carl Gustav F
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Vi, husägare, bedömde att det var dags att göra något åt husets över 50 år gamla avloppssystem innan något allvarligt inträffade. Representant för VVS Trygg "knackade dörr" i området och vi kom överens om tid för "gratis granskning" av systemet. I väntan på detta sökte vi på nätet efter information om företaget och fick från "oberoende källor" mycket positiv information. Representanten kom och gjorde en mycket ingående filmning och analys av vårt system. Hans agerande styrkte oss i tron att vi kunde gå vidare med VVS Trygg....

Agneta Ö
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Jag visste att Tuukka var duktig men han överträffade ändå mina förväntningar. En sån stjärna ni har! Professionell, noggrann och trevlig. Hade jag kunnat hade jag givit honom 15 av tio. Jag kommer att rekommendera honom till alla som vill få sina gamla avloppsrör relinade. Agneta

Eleonora S
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Bra bemötande och mycket bra arbete jag är helnöjd

Bengt N
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Fick ett bra bemötande och hade stora förväntningar inför beställd relining. Arbetet genomfördes snabbt, effektivt och professionellt. Jag är mao mycket nöjd.

Jan O
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Trevligt och informativt bemötande vid undersökningen av våra avloppsrör vilket gjorde att det var lätt att besluta att köa tjänsten. Reliningen gjordes på den tid som utlovades. Vi valde att sova hemma under veckan men med facit i hand skulle vi nog övervägt ett annat alternativ . Det beror på att en kompressor gick under natten och som störde matron. Montören var trevlig och tillmötesgående att svara på våra frågor och informera om sitt arbete. Vi är nöjda med det bemötande vi fått från firman och särskilt med de...

Per N
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Jag hade beställt relining av ett 16 m långt betongrör från huset till kommunens serviceledning. Tidplanen hölls även om de blev lite försenade första dagen men sluttidpunkten hölls dag två. Inga extra kostnader. Alla inblandade, Robert, Simo och Calle, uppträdde professionellt och löste snabbt de problem som uppstod. Det inträffade dock ett mycket allvarligt problem första kvällen då trycket i strumpan försvann och den kollapsade i det gamla röret. Jag var som tur var hemma och upptäckte problemet och fick snabbt tag på...

Anders M
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Kompetenta att göra jobbet som Renoa inte klarade. Snyggt jobbat!

Fastighets S
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Super kommunikation, både med säljare, arbetsledare och övriga inblandade. De höll tidsplanen som lovat och levererade ett mycket bra resultat. Vill ge VVStrygg mina varmaste rekommendationer!

Ove J
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Vi hade beställt relining av den äldre delen av vårat avlopp. De vi hade kontakt med var väldigt trevliga och verkade engagerade och noggranna. Och svarade gärna på frågor från oss. De var också noga med att hålla rent och snyggt under, och efter, jobbet. Men någonstans blev det en miss. De skulle ha kommit på måndagen, men dök inte upp av någon okänd anledning. Vi ringde, och de bad om ursäkt och undrade om det gick bra på tisdagen och, som tur var, så gick det bra för oss också, så det löste sig, men det blev ju en liten plump i protokollet. Därav 'bara' fyra stjärnor.

Björn H
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Bra och trevliga killar i företaget som verkar vara seriöst. Det blev lite strul med själva planeringen arbetet då nån blev sjuk men det löste sig efter två veckor. Själva jobbet verkar ha blivit väl utfört.

Asiye K
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

När hem försäkringen skickade Antisemex och vi fick reda att det var dags att göra nåt åt rören i huset, Så började jag med att gå runt i internet och lät 4 firmor komma hem till mig. Jag hade lite svårt och välja mellan 1 firma och VVSTrygg, Och det sa jag till båda firmorna som vi hade kontakt med, Medans den 1 firman började prata lite fint om hur bra dom var men att VVStrygg var ny i branschen och att dom inte gjorde så fint jobb som dom osv, Medans VVStrygg ( Robert ) inte sa nåt fult om andra firmor,...

Marianne P
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Trevligt bemötande och trevlig personal

Ulf T
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Efter ett par förseningar så kom dom äntligen för att genomföra relining av avloppsrören en vecka efter utlovad tid.

Ola B
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Vänligt och pedagogiskt bemötande vide hembesök, konkurrenskraftig offert, snabbt och ambitiöst utförande med god information hela vägen. Av allt att döma blev resultatet utmärkt men med sånt här vet man väl inte förrän om många år. Sett till den tidsaspekten är företagets storlek och historik (förvisso främst i Finland) betryggande.

Anders N
Escribió sobre VVStrygg Norden AB

Vi blev överlag väl bemötta av företaget.