VVStrygg Norden AB

Bor du i en äldre villa med gjutjärnsrör? Det kan vara dags att renovera!

Oavsett om du har problem som stopp i avloppet eller dålig avrinning eller bara undrar över skicket, erbjuder vi kostnadsfri rörinspektion för villor i Mälardalen och Dalarna. Visar det sig att ditt avlopp behöver åtgärdas får du vid besöket en offert på renovering.

Vi är experter på relining med strumpmetoden – en smidig och säker renoveringsmetod där ett nytt, bärande rör installeras inuti de gamla stammarna. Håller lika länge som stambyte, men billigare och du slipper riva upp väggar och golv. Arbetet tar i snitt fyra dagar och många av våra kunder väljer att bo kvar hemma under tiden.

Varmt välkommen att boka en kostnadsfri rörinspektion idag!

Läs vad 133 kunder tycker om VVStrygg Norden AB 2

2022-09-27 Verifierad kund
    Proffsiga, effektiva och super trevliga.

Ett råd till den som funderar på sitt avlopp vänta inte för länge
    på att göra en kontroll.
    Låt detta förtag genomföra den det är det väl värt.
    Vi gjorde en relining efter att ha sett hur avloppet såg ut.
    2022-09-27 Verifierad kund
    Väldigt lättsam och trevlig personal. Väldigt nöjd med resultatet. Rekommenderas 👍
    Servisledning och köksledning
    2022-09-18 Verifierad kund
    Vi blev väl bemötta av företaget.
    Företaget gjorde det vi förväntats oss.
    Vi köpte relining av avloppsystemet.
    2 killar som på ett bra sätt ut förde jobbet,
    snabbt och effektivt under 3 dagar.
    Bra städning när jobbet var klart.
    2022-09-11 Verifierad kund
    Jag fick svar på alla mina frågor som var många efter en vecka är jag fortfarande nöjd avloppen ikällaren och golvbrunnarna ser bra ut till skillnad mot förut
    2022-09-07 Verifierad kund
    Trevlig personal. Tillgängliga och arbetsamma.
  • Morgan B
    skrev om VVStrygg Norden AB
    2022-08-31 Verifierad kund
    VVStrygg fick uppdraget att relina min fastighet.
    Säljaren som kom var trygg och säker, filmade avloppet och visade på det som jag redan misstänkte, relining var nödvändigt.
    Offert kom dagen efter… jag ringde upp säljaren och vi kom överens.
    Några veckor senare påbörjades arbetet, de började med att täcka in all ytor mycket bra, arbetet flöt på, proffsiga killar som också tog sig tid att visa och förklara hur och vad de skulle göra. När de var klara så syntes det inte att de varit här, de lämnades en film till mig som visade hur mina nya avlopp ser ut.

Hela hanteringen var mycket proffesionell.

//Morgan
    2022-08-31 Verifierad kund
    En del förseningar och kommunikationsmissar men överlag ett väldigt bra arbete och vi är nöjda med slutresultatet
    2022-08-25 Verifierad kund
    trevligt och seriöst.
    Att dom skulle göra ett bra arbete,det har dom gjort
    Vi köpte tjänsten Religning
    2022-07-06 Verifierad kund
    Den blev som planerat och alla var mycket trevliga och omtänksamma.

Jag ställde till lite problem och det togs emot på ett förstående och trevligt tillmötesgående sätt.

Bara Beröm till VVStrygg Norden AB
    2022-06-27 Verifierad kund
    Snabba att återkoppla vid min första intresseanmälan. Snabbt på plats för en första bedömning av rörens status och sedan kunde vi planera in jobbet när vi var bortresta. Sammantaget en positiv upplevelse.
    2022-06-09 Spontant omdöme
    Vi fick besök av VVStrygg Robert Ragvald och det var första gången vi träffat en så lugn, pedagogisk och tydlig reparatör och hantverkare. Han kunde sin sak och visade oss genom arbetets gång vad vi behöver resp inte behöver göra. Kan varmt rekommendera VVStrygg. Mvh mats och louise
    2022-06-08 Verifierad kund
    Fick erbjudande om relining av avlopp då fastigheten är byggd på 60-talet. Kom en säljare/projektledare och filmade avloppet och konstaterade att behov fanns för att åtgärda rostiga rör inom en snar framtid. Han lovade "allt och lite till" , åkte och skickade en offert via mejl, som vi till slut tackade ja till. Detta var i mars-22.
    30 maj skulle arbetet på börjas. Teknikerna kom 14,00, efter ett antal telefonsamtal, och konstaterade efter lite filmning att
    i morgon kör vi igång. Under tiden skulle familjen bo på hotell eftersom dusch och toalett var urkopplat. Det visade sig att inget hotell var bokat, men efter några timmar ordnades det. Arbetet flöt på, tog någon dag längre p.g.a senarelagd start. Efter arbetets slutförande försökte jag kontakta säljaren för att få svar på några frågor. Han har inte svarat än, trots flertal mejl. Senaste
    mejlet gick en kopia till kundservice chefen. Kort därefter blev jag kontaktad av teknikerna. Fick svar på mina frågor av Teknikerna som var mycket trevliga och tillmötesgående. Undrar hur företaget skulle fungera utan sina engagerade tekniker, eftersom planering och kommunikation inte verkar vara "bästa grenen" bland säljare/projektledare/arbetsledare. Förväntade mig att info. om starttid, bokning hotell skulle komma några dagar innan start
    vilket inte skedde. Hade också förväntat mig att kontakt med säljaren kunde ske löpande vid ev. funderingar, men det fungerade inte. Trodde att någon från företaget skulle höra av sig efter slutfört arbete för kolla läget, men icke. Däremot kom fakturan innan teknikerna lämnat kvarteret, så något verkar fungera snabbt i alla fall. Hoppas att arbetet blir så bra som utlovats men det får framtiden utvisa. Tveksamt om jag skulle rekommendera VVS-Trygg, då jag upplever dåligt engagemang från leden ovanför teknikerna. Som sagt utan teknikernas kunnande, engagemang och kundbemötande tror jag företaget
    haft svårt att locka kunder.
    2022-06-04 Verifierad kund
    VVStrygg lever upp till sitt namn!
    Vänliga, professionella, kunniga och skötsamma. Inga negativa överraskningar.
    Som förväntat i ett hus från 1954 bekräftade första kamerainspektionen ett behov av relining, som tur var var avloppet inte i sämre skick än att relining var fullt möjligt. Arbetet planerades till 4 dagar där de som utförde jobbet bodde i närheten (bra miljötänk och tidseffektivt) och jobbade långa dagar då det behövdes. Arbetet kunde tidigareläggas då en lucka i planeringen uppstod, vilket vi var glada för.
    De som gjorde jobbet var kunniga och hade enbart som mål att allt skulle bli bra. De var båda vänliga och mycket intresserade av sitt jobb, de verkade också trivas mycket bra med sitt jobb.
    Självklart blir det lite stökigt under tiden ett sådant jobb pågår, men det var fullt möjligt att bo kvar hemma under tiden.
    Efter avslutat jobb hade pyttesmå läckage uppstått på vattentillförseln till våra toalettstolar, det löste de genom att få en rörfirma att fixa alla anslutningar, helt utan extrakostnad.

VVStrygg står för sina ord och ger marknadens bästa garanti. Metoden de använder med strumpa som impregneras med epoxi verkar vara den bästa man kan välja, något som även mitt försäkringsbolags experter tyckte.
    Ett företag jag kan rekommendera!
    2022-05-28 Verifierad kund
    Bra bemötande.
    Uppfyllde våra förväntningar.
    Gjorde ett bra jobb.
    Relining av avloppsrör i källargolv.

Svårt att ange betyg. Har man tryggt på uselt av misstag går det ej att ta bort🤔.
    Mitt betyg ska vara utmärkt🙂.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabba och effektiva
    2022-05-22 Verifierad kund
    Vi behövde relina samtliga avlopp i vårt hus och hela vägen ut till tomtgränsen. Vi kontaktade VVStrygg som gav oss ett bra intryck och kunde utföra arbetet omgående. Vi är väldigt nöjda med hela processen och det som de levererat. Rekommenderar varm VSStrygg!
    2022-05-14 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Trots smärre problem som dök upp hanterade killarna det profesionellt.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Bemött: Mycket bra av arbetsledare och jobbtekniker. Önskar lite bättre Feedback från sälj/kontakt.
    Förväntningar: Smidig renovering, bra kommunikation vid t ex problem, bra resultat. Uppfylldes, trodde dock jag skulle fått återkoppling vid problemen, dvs. "hur mycket dyrare skulle det bli".
    Sammanfattning: Köpte tjänst Relineing. Har den 24 april begärt PDF-kopia på överlämningsprotkollet (på pappers-/karbonkopian jag har syns nästan ingenting). Inte fått än.
    2022-05-01 Verifierad kund
    Bra bemötande. Snabbt utfört arbete. Bra städat efteråt. Plus för att vi fick på hotell under tiden arbetet pågick.
    2022-04-26 Verifierad kund
    Bra bemött. Mycket nöjda. Allt flöt på bra. Det som strulade berodde på gamla cementrör. Allt blev bra till slut.
    Relining av avloppsrör.
    2022-04-24 Verifierad kund
    Toppen bemötande från sälj till inspektion. Levererade tjänsten utöver förväntningar. Flexibla, kunniga, prismässigt helt värda sitt pris. Tveka inte att anlita VVS trygg.

Relining ca 220kvm i källaren.
    2022-04-07 Verifierad kund
    Hej!
    Håkan heter jag och tycker att jag fått en fin service från första telefonkontakten, offert givningen och genomförandet, allt har fungerat på ett bra sätt.
    Jag har genomfört en relineing av husets avlopp som har både gamla och nyare rör. Kostnaden hamnade på ett par tusen lägre är den ursprungliga offerten, de som genomförde detta var proffsiga och trevliga och allt fungerade inom den tidsram som var satt. Jag har redan rekommenderat VVStrygg till andra!
    2022-03-23 Verifierad kund
    Bra bemötande, noggranna och professionella. Rekommenderas
    2022-03-15 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med det bemötande jag fick och på det sätt som arbetet med reliningen av vårt avlopp utfördes.
    Trots försening av arbetet så kan jag rekommendera vvstrygg.
    2022-03-12 Verifierad kund
    Allt var toppen från första försäljaren till dom som utförde jobbet. Mycket proffsig personer och trevliga. Har bara gott att tala om.
    2022-03-09 Verifierad kund
    Noggranna, trevliga, höll tidplanen, budget, lämnade arbetsplatsen ren och städad. Lyhörda för önskemål och avrådde från saker som de inte kunde garantera blev bra eller var bortkastade pengar (”hur länge ska du bo här? För ett alternativ är ju att vi bara rensar så allting fungerar igen”)

Anlitade dem för relining av stammarna i en villa från 60-talet. Inte billigast men värd varenda krona och kommer definitivt höra av mig igen om jag skulle flytta till annat hus där behovet var samma.

Kan varmt rekommenderas, kan därtill meddela att vi jobbade hemifrån i princip hela tiden de jobbade vilket fungerade utmärkt
    2022-02-02 Verifierad kund
    Vi har låtit VVStrygg renovera hela delen av vårt avloppssystem i källarvåningen/under bottenplattan och ut till servisen i gatan. Vårt hus, byggt 1969, är i ett plan med källare.

Först fick vi snabb och tydlig information av säljaren och tryggt stöd i våra funderingar över olika åtgärdsalternativ. Jag var själv med när säljaren filmade befintliga avloppsystemet.

På plats var hantverkarna sedan både trevliga och ordentliga. Jobbet blev utfört enligt plan och allt (även städning) fungerade utmärkt, med minimala störningar. Hantverkarna svarade på mina nyfikna frågor och kom på avtalade tider.

Jag hade trott att det skulle lukta betydligt mer av kemikalier från reliningen, men det gjorde det inte alls. Tipsar om att försöka placera kompressorerna till relining-strumporna så långt från sovrummen som möjligt, gärna bakom stängda dörrar, då de tuffar igång i ca 45 sekunder var 90.de minut.

Säljaren besökte oss/hantverkarna en dag under pågående arbete, dels för att höra att allt flöt på och dels för att ta med fika till företagets medarbetare, vilket stärkte min uppfattning om att de både månar om att kunden är nöjd och om arbetsmiljön för hantverkarna. Kändes bra.

Sammanfattningsvis hade vi en mkt bra upplevelse av denna leverantör och kan varmt rekommendera VVS-Trygg för liknande entreprenader.
    2022-02-01 Verifierad kund
    VVS Trygg levde inte alls upp till de utfästelser lovades vid beställningstillfället.
    Arbetet skulle ta ca 4-5 dagar men tog över en månad.
    Allmänt virrigt. Dålig kommunikation.
    5 ggr fick vi lämna bostaden och bo på annan ort. Medförde ökade kostnader för vår del samt att vi befann oss i en utsatt situation där löften gavs som ej visade sig hålla. Mycket dåligt.
    Vi fick lägga oerhört mycket energi och kraft på att få reliningen genomförd. Tydligen tre olika arbetslag var här. De började sent och åkte tidigt. De hade kommunikationssvårigheter eftersom ingen riktigt hade koll på vad som var gjort. VVS Trygg kommer jag inte att rekommendera till andra.
    Hej Tomas.

Som vi har pratat om så har vi precis som hela världen drabbats av att många personer varit sjuka, i karantän eller hemma med sjuka barn i december pga Corona.
    Denna extremsituation gjorde att vi vart tvungna att förändra och ställa in många arbeten i december.
    Det är hemskt tråkigt när sådant händer och speciellt när det inträffar innan jul.
    I ditt fall så hade du ett hål i köksledningen som vi bedömde var viktigt lösa så du kunde använda ditt kök under Jul och nyår.
    Vi vart tvungna att ta folk från andra sighter för att kunna lösa situationen med ditt köksavlopp.
    Det som inte var akut flyttade vi till v2 och då drabbades tyvärr de nya montörerna som vi flyttat till dig från annat jobb av Corona och vi fick komma tillbaka en vecka senare.
    Vi är inte nöjda med detta flyttande av personer och jobb. Kommunikationen kunde varit bättre men att så många skulle bli sjuka eller behövde vabba är något vi aldrig tidigare upplevt tidigare.
    Vi har kompenserat dig för dessa oegentligheter och i slutändan var du enligt din egen utsago nöjd med resultatet även om vägen dit inte var optimal för någon av oss.
    Vi kan lära oss av detta men sådan extremsituation som det var i december hoppas jag aldrig vi eller vårt land hamnar i igen.

Jesper
    2022-01-25 Verifierad kund
    på grund av sjukdom blev arbetet uppskjutet några veckor, sedan gick allt smärtfritt. Tog hänsyn till våra tidsönskemål och blev mycket vänligt och hänsynsfullt bemött. Vi önskar att alla hantverkare vore som dom.
    Tack och tack för att ni hade förståelse att vi vart tvungna att skjuta på ert jobb. VVStrygg Norden AB
    2021-12-14 Verifierad kund
    Vi är supernöjda med relingen. Allt fungerade utmärkt från början till slut! Kan verkligen rekommendera VVStrygg!!
    2021-11-28 Verifierad kund
    Supertrevligt bemötande och proffsighet.
    2021-11-18 Verifierad kund
    Otroligt bra bemötande och ett otroligt bra och snabbt utförande. De 3 som utförde jobbet var mycket professionella. Kan varmt rekommendera företaget.
    2021-10-26 Verifierad kund
    Proffsiga med bra respons och bemötande
    2021-10-24 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande i alla led. De var lyhörda för önskemål och besvarade frågor på ett tydligt och pedagogiskt vis.
    2021-10-22 Verifierad kund
    Utfört relining av avloppsstam från hus ut till väg samt stam från övervåning ned till krypgrunden. De koordinerade även arbete med rörmokare som bytte ut stam i krypgrunden. Professionellt och kunnigt bemötande över hela linjen, från säljas till utförande.
    2021-10-18 Verifierad kund
    Bemötandet från Hantverkarna som utförde Relining och övr. avloppsarbeten i min fastighet var utmärkt. Arbetet utfördes snabbt och skickligt.
    2021-10-13 Verifierad kund
    Mycket professionellt arbete och samtidigt med god känsla för att inte störa husägaren onödigt
    2021-09-30 Verifierad kund
    Väldigt hjälpsamma och kunniga. Proffesionella i sitt bemötande.
    2021-09-08 Verifierad kund
    Bra bemötande, snabb återkoppling. Lämnade arbetsplatsen utmärkt fint städad. Hittills är jag mycket nöjd med deras arbete.
    2021-09-02 Verifierad kund
    Bra bemötande från första kontakt o hela vägen till färdig relining av avloppsrören i vårt hus.
    Mycket professionella och trevliga tekniker! Tidsplan liksom priset hölls. Plus också för noggrann städning efteråt.
    Känner stort förtroende för att reliningen är mycket bra utförd!
    Vi kan verkligen rekommendera VVStrygg!
    / Claes i Täby
    Hej Claes,

Tack för din rekommendation och dina snälla ord!

2021-08-18 Spontant omdöme
    VVStrygg var här efter ett stopp i avloppen för att undersöka anledning till stopp, samt undersöka om en eventuell relining skulle kunna åtgärda problemen. Jag måste verkligen ge tumme upp för hela processen, bokningen via hemsidan gick enkelt och jag fick en tid inbokad snabbt. Själva teknikern som kom ut var extremt professionell och gick igenom hela filmning och rördragning i detalj. Tyvärr gick inte detta problem att lösa med relining men jag hade inte tvekat att anlita VVSTrygg om så vore fallet.
    Hej Pär,

Tråkigt att vi inte kunde genomföra själva reliningen hos er, men väldigt kul att du fick en bra uppfattning om oss!

Tack för dina fina ord.

• Karin B
    skrev om VVStrygg Norden AB
    2021-08-13 Verifierad kund
    Bemötandet har varit mycket bra genomgående. Det som diskuterats och offererats har också genomfört med god kvalitet. Vi köpte en total avloppsrenovering och det gjordes på bästa sätt, trots att vi tillbringande tiden hemma i villan hela tiden. Jag är mycket nöjd med både arbetet och personalen!
    Hej Karin,

Kul att du är nöjd med allt från början till slut!

2021-08-04 Verifierad kund
    Toppen. Mycket kunniga och trevliga. Proffs.
    Hej Johan,

Tack för rekommendationen!

2021-08-02 Verifierad kund
    Vänligt bemötande. de höll tidsramarna och lämnade snyggt efter sig.
    relining
    Hej Erik,

2021-07-20 Verifierad kund
    Mycket trevligt och professionellt bemötande och utförande från besiktning av stammar till utförande av relining.
    De får ett extra plus i kanten för punktlighet!

Jag kan varmt rekommendera detta bolag.
    Hej Thomas,

Tack för dina fina ord och din rekommendation!

2021-06-28 Verifierad kund
    Det har varit ett bra bemötande och vad jag kan bedömma ett bra utfört reliningarbete
    Hej Michael,

2021-06-28 Verifierad kund
    Ett genom hela processen ett professionellt skött arbete.
    Hej Tomas,

Tack för rekommendationen!

2021-06-21 Verifierad kund
    Ett mycket seriöst o utomordentligt informativt bemötande redan vid första kontakten och det har gällt för hela projektet
    Vi är mycket nöjda o känner stt vi valde rätt företag och har lererats precis allt vi hade kommit överen om
    Dom var mycket noggranna med för o efterkontroller samt att det inte har synts att dom varit här ,rent o städat
    Så nu känner vi oss väldigt trygga med 22 meter avlopp som vi varit oroliga för
    Janne Klingestedt Segeltorp
    Hej Jan,

Vi anser att det är viktigt att vara med hela vägen, det är även därför vi erbjudet en efterkontroll 24 månader efter utfört arbete!

2021-06-18 Verifierad kund
    Proffsigt. Lätt att komma överens.
    Hej Birgitta,

2021-05-31 Verifierad kund
    Avloppsrenovering.

Mycket trevliga och kompetenta hantverkare som var hos mig.
    Dom levde absolut upp till mina förväntningar.
    Hej Stefan,