VVStrygg Norden AB

VVStrygg Norden AB

Bor du i en äldre villa med gjutjärnsrör? Det kan vara dags att renovera!

Oavsett om du har problem som stopp i avloppet eller dålig avrinning eller bara undrar över skicket, erbjuder vi kostnadsfri rörinspektion för villor i Mälardalen och Dalarna. Visar det sig att ditt avlopp behöver åtgärdas får du vid besöket en offert på renovering.

Vi är experter på relining med strumpmetoden – en smidig och säker renoveringsmetod där ett nytt, bärande rör installeras inuti de gamla stammarna. Håller lika länge som stambyte, men billigare och du slipper riva upp väggar och golv. Arbetet tar i snitt fyra dagar och många av våra kunder väljer att bo kvar hemma under tiden.

Varmt välkommen att boka en kostnadsfri rörinspektion idag!

Läs vad 85 kunder tycker om VVStrygg Norden AB 2

2021-06-18
    Proffsigt. Lätt att komma överens.
    2021-05-31
    Avloppsrenovering.

Mycket trevliga och kompetenta hantverkare som var hos mig.
    Dom levde absolut upp till mina förväntningar.
    2021-05-29
    Stamrenovering - relining i ett 60 år gammalt radhus
    2021-05-27
    Relining av villa. Robert, säljare oerhört proffsig o tillmötesgående. Tydliga, förklarande, tillmötesgående.

Från start till slut är vi mycket nöjda. Rekommenderas
    2021-05-25
    Proffsigt från försäljning offert och genomförandet. Det blev precis som man beskrivit i offerten. Det gick fort och effektivt.
    2021-05-24
    Bra bemötande från första träff till faktura. Höll utlovade tider. Proffsiga!
    2021-05-17
    Bra utfört jobb,
    Bra bemötande
    2021-05-09
    Relining av gammalt 50-tals avlopp. Arbetet startade och avslutades enligt plan. Golven skyddades från nedsmutsning men slangar, kablar och händer smutsade ner väggar, eluttag och dörrkarmar. Slipning av golvbrunn utfördes utan att tillse att slipdamm inte spred sig till övriga huset.
    2021-05-07
    Relining av gamla rör.
    allt funkade bra.
    2021-05-06
    jag köpte Relining med strupmetoden .

jag blev bra bemöt av personerna som kom till oss från företaget vvstrygg norden ab .

jag upplevde de gjorde ett bra jobb och under de 5 till 6 dagar.

som de jobbade .
    2021-04-26
    Seriös och bra firma. Personalen ingav trygghet och förtroende.

Arbetet tog 7 istället för 4-5 dagar pga struliga rör och det blev väldigt dammigt i ett rum vid en uppkommen bilning i betonggolvet.

Personalen gjorde det som gick att göra för att få igång vatten och avlopp när arbetet drog ut på tiden, dammet tog till slut en städfirma anlitad av VVS Trygg hand om och vår kontaktperson svarade på sms t.o.m. sena kvällar när vi skrev "i panik".

Kan inte annat än att rekommendera för relining!
    2021-04-25
    Otroligt proffsigt företag, med duktiga killar.
    Gjorde ett jätte fint jobb och det kändes tryggt att lämna hemmet, trots man inte var hemma💖 kan varmt rekommendera detta företag.
    Relining avlopp.
    Trevliga installatörer som städade efter sig. Jobbade effektivt och vi kunde bo kvar i huset under hela processen.
    2021-04-23
    Trevligt bemötande från start till slut och jag upplevde en ärlighet från företagets sida i sina rekommendationer för just mitt hus.
    2021-04-23
    Relining. Resultatet blev bra i slutändan, och de var väldigt noggranna och seriösa inför jobbet. Dock tog jobbet tre gånger så lång tid som utlovat och de fick lov att gräva upp en stor del av vår trädgård. Det brast också lite i informationen under tiden - bl.a. fick vi inte veta klart att det skulle låta högt även under nätterna.
    De levde med andra ord inte helt upp till förväntningarna vad gäller tidsåtgången och smidigheten i att slippa gräva upp för att gå in i rören utifrån. Men resultatet blev som sagt bra i alla fall.
    Tack Magnus för din feedback igen, både här tidigare, nu och i samtalen med oss. Vi ser inget nytt i det omdöme nu mot det du skrev den 22 mars förutom att du givit oss ett högre betyg denna gång än förra gången. Vi är glada att rören blev bra och tråkigt att vi var tvungna att gräva och allt annat som inte gick som det skulle och vi har tagit upp detta så det som kan undvikas undviks i framtiden. Därför är feedback så viktig för oss så vi kan utvecklas och bli bättre. VVStrygg Norden AB
    2021-04-09
    Arbetet utfördes mycket professionellt och effektivt enligt överenskommen tidsplan. Trevligt bemötande i alla lägen. Enda skälet till att jag inte satte en femma är att det är väldigt svårt för en lekman att bedöma resultatet då det är omöjligt att titta in i rören. VVS trygg lämnar dock garantier och skulle det bli några problem så skall det bara vara att ringa dem. Skönt att få det gjort. De hittade två sprickor i rören i ett 60-tals hus så det kändes som att man fick valuta för pengarna direkt.
    2021-04-09
    avloppsrenovering ,de var duktiga och de utförde renoveringen bra och kan rekommendera de till andra kunder.
    2021-04-03
    Relining av avloppssystem.
    Trevligt bemötande av säljare och installatörer.
    Ganska stökigt under arbetet men tack vare smidig process och anpassning så kunde vi bo kvar i huset under hela processen.
    2021-03-30
    Mycket seriösa och trevliga. Arbettet genomfört på utlovad tid, Tack!
    2021-03-22
    Jag köpte relining av avloppsrör i småhus.
    Säljare intygade att relining var möjlig varpå avtal skrevs och arbetare dök upp för att bara konstatera att det inte alls var möjligt med relining från den planerade ingången, och avbryta jobbet. Ett halvår senare, efter förslag från mig, togs golvplattor upp för att göra relining från en annan plats i rummet. En säkring gick sönder utan övervakning, vilket tillsammans med temperaturväxlingar förlängde arbetet till tre veckor, utan att vi dessförinnan fått annat besked än de utlovade 4 dagarna. En stor del av vår trädgård fick grävas upp och häck fick tas ner, vilket efteråt inte återställdes mer än att jorden lades tillbaka (häcken saknades fortfarande, en annan del av gräsmattan var trampad till lera, ett hål för tvättställning var försvunnet mm.).
    Vi informerades inte om att en kompressor skulle stå och bullra i huset både dagar och nätter, utan fick improviserat lösa de uppkomna sömnproblemen genom ommöblering mm.
    Vid återställandet av toalett i det rum varifrån arbetet utfördes skruvades toalettstolen åt för hårt så den sprack och fick ersättas av en ny, dock utan annan extra kostnad för oss än lite ytterligare dröjsmål. Efteråt fick vi information om att några andra rör under det uppbrutna golvet hade behövt bytas (detta hade bara antytts i förbifarten tidigare, utan att vi fick upplysning nog för att kunna ta beslut), och att det hade varit enklare och billigare att göra det direkt - när golvet ändå var öppet - än att lägga igen golvet och bryta upp det igen för att göra arbetet senare, vilket nu blir fallet.
    På det hela taget är vi nöjda med nya rör, men tycker att arbetet hade kunnat utföras långt tryggare och att informationen till oss hade behövt vara bättre - mindre inkorrekt, bristfällig och fördröjd.
    Tack Magnus för din feedback både här och i samtalen med oss. Arbetet hos dig skulle tagit 5 dagar och tog i stället 12 dagar pga. många olyckliga omständigheter som du beskriver. Vi har i genomgången av ditt projekt med alla inblandade upplevt att du fått information löpande. I din feedback så beskriver du att du inte delar denna uppfattning. Vi kan bara konstatera att vi då inte varit tillräckligt tydliga i vår kommunikation till dig. Detta är något vi måste förbättra i framtida projekt dvs. att vi ska bli lika bra i kommunikation som de nya rören vi åtgärdar blir. Fördelen för dig som kund när olyckliga omständigheter inträffar är att vi arbetar med fast pris, detta till trots ökade kostnader för oss, bibehålls vårt överenskomna pris till dig. VVStrygg Norden AB
    2021-03-22
    Relining av källaren uppdraget sköttes utmärkt och snabbt.
    2021-03-17
    Proffsigt gjort allting.De återställa allt efter sig
    Och priset är det samma som avtalet. personal mycket trevlig
  • Bengt Å
    2021-03-16
    Renovering av avlopp
    Utfördes av Sofi och André
    Väldigt professionellt utfört och blev väl informerad under arbetets gång
    Första kontakten var med Rickard Kavlie, punktlig och väldigt informativ hur arbetet skulle utföras dessutom mycket trevligt och proffsigt bemötande
    Allt kändes tryggt från första börja så brydde mig inte om att kolla priset med någon annan
    Kan verkligen rekommendera VVS trygg norden AB
    2021-03-14
    Relining i villa från -67.
    Arbetet påbörjades en dag senare än planerat och tog tre dagar mer än planerat.
    Det strulade med två golvbrunnar men även problem med härdning.
    Lite synd när montörerna lämnar läsk burkar lite varstans i huset, annars trevliga och verkar kunniga.
    2021-03-08
    Utmärkt förarbete och genomförande. Ganska dyrt , givet att det var klart på fyra dagar, (ett par dagar snabbare än beräknat) men samtidigt upplevde jag arbetet som extremt effektivt. genomfört.
    2021-03-05
    relingning i rören, bra killar på plats (Jocke och Tobias) bra säljare Robert. väl genomfört arbete. Jocke och Tobias lätta att prata med och visade vad de gjorde och förklarade.
    Hej Birgitta, Tack för din rekommendation! Killarna blev superglada av att se dina fina ord! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
    2021-03-02
    Mycket professionellt bemötande i hela processen från försäljning till genomförande och uppföljning efter avslutat arbete.
    Hej Erland, Vi på VVStrygg tycker att det är lika viktigt att följa med kunden under hela processen. Kul att du uppmärksammade det! Tack för din rekommendation! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
    2021-02-24
    Utmärkt bemötande, proffsigt genomförande rakt igenom.
    Hej Anders, Tack för din rekommendation! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
    2021-02-22
    Relining av avloppet i huset. Trevligt bemötande av killarna som gjorde jobbet, förklarar vad dom gör osv.
    Förväntningarna var att det skulle bli jobbigt att vara utan avlopp i en vecka. Men allt flöt på utan bekymmer.
    Bra utfört jobb.
    Hej Bengt, Tack för din rekommendation! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
  • Emil B
    2021-02-15
    VVS trygg genomförde en komplett reling av vår villa. Arbetet var stort så det tog 8 dagar men de höll tidsplan och var klara i tid (till och med något tidigare än väntat sista dagen). Huset var välstädat när de var klara och de gav ett professionellt intryck igenom hela processen.

Mycket nöjda och kan varmt rekommenderas!
    Hej Emil, Tack för din rekommendation! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
    2021-02-10
    Renovering av gammalt avlopp från 1960 samt tillägg av servisledning. Bra hantering totalt sett trots en del strul med planeringen. Jobbet blev klart i rätt tid och enligt överenskommet pris. Kan rekommendera VVStrygg.
    Hej Michael, Tack för din rekommendation. Skönt att vi kunde leverera enligt tidplan trots att vi stötte på lite problem på vägen! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
    2021-02-08
    Jag köpte en relining av vår fastighets avloppssystem. Bemötande har varit profesionellt och vänlig. Mycket service minded.
    Hej Stig, Tack för din rekommendation! VVStrygg Norden AB
    2021-01-20
    Vi hade ett akut behov av att göra en relining en avloppsledning. VVSTrygg gav en offert och genomförde arbetet enligt plan på ett mycket professionellt sätt.
    Hej Jakob, Tack för din rekommendation, alltid kul att kunna hjälpa till i akuta problem! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
    2021-01-19
    VVS trygg är snabba, serviceinriktade och professionella.

Mycket nöjd!
    Hej Jon, Tack för din rekommendation! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
    2021-01-06
    Relining av avloppsrör
    Bra bemött av företaget och dess montörer
    Förväntningarna uppfyldes gällande tid och information och kompetens
    Helt enkelt nöjd med arbetet
    Hej Jan-Erik, Tack för din rekommendation. Det är viktigt för oss att alltid hålla en dialog med kunden samt att leverera i tid. Kul att du är nöjd! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
    2020-12-15
    Gjorde relining i mina avlopp med detta företag. Väldigt trevliga och professionella. Höll allt de lovade och lite till samt ärligheten lös rakt igenom.

Kan starkt rekommendera dem och relining var en perfekt lösning för mig.
    Hej Mark, Tack för dina fina ord och din rekommendation. Om du kikar på vår hemsida så ser du att tillit är ett av våra ledord, kul att höra att vi förtjänar att ha det där! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
  • Johan T
    2020-12-08
    Relining
    Bra positivt och proffsigt bemötande. Jämförde med två andra och det jag fastnade för var dels den animerade filmen om hur det ska gå till och dels priset
    Hej Johan, Tack för din rekommendation! Vår animatör hälsar också tack! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
  • Ulla Linnéa Gudmunds O
    2020-12-01
    Högt pris för en arbetsinsats på c:a 2x20 tim.
    Svårt att bedöma kvaliteten - trots filmsnuttar.
    Killarna som jobbade verkade kunniga och var engagerade i jobbet.
    2020-11-21
    Relining av avlopp i nedre del av hus och till tomtgräns. Företaget har varit informativa, tillgängliga och kommunikativa - vid såväl kundbesök, offert och utförande. Under arbetet som tog 5 dagar uppdagades okända problem i avloppsnätet. Information och hantering av detta var utmärkt från ett kundperspektiv. De som utförde reliningen var respektfulla mot de boende, kommunikativa om vad som pågick (vid behov och önskemål från kund) och helt självgående. Har inga klagomål utan kan endast ge VVS Trygg de bästa rekommendationer.
    Hej Helene, Tack för dina fina ord och din rekommendation! Mvh Amar Kundservice VVStrygg Norden AB
    2020-11-15
    Relining, de känns seriösa och ger ett mycket trevligt bemötande.
    Hej Yvonne, Bemötandet vi har fått från er alla har inte varit något annat än fantastiskt! Tack för din rekommendation, Mvh Amar - Kundservice VVStrygg Norden AB
    2020-11-14
    Arbetet som utfördes var Relining (renovering)av samlingsledning (avloppsledningen).
    Personalen var lätt att ha och göra med och gav ett mycket
    professionellt intryck när arbetet utfördes.
    Företaget tillhandahöll en bod med dusch/WC utrustning och individuella mulltoaletter för utnyttjande nät avloppet inte kunde användas.
    Renoveringen har i sin helhet gått lättare än jag hade förväntat mej.
    Hej Hans, Vid stora projekt som ert så ser vi det som en självklarhet att ni ska kunna duscha osv under tiden för arbetet. Kul att det gick smidigare än förväntat också! Tack för dina fina ord och din rekommendation. Mvh Amar - Kundservice VVStrygg Norden AB
    2020-11-14
    Dedikerade och så oerhört trevliga hela tiden. Visade verkligen att de förstår att det är så jobbigt att vara utan avlopp under arbetet.
    Hej Pehr, Alla ni från samfälligheten har varit otroligt trevliga och haft ett stort tålamod. Ett rent nöje att få utföra jobb hos er! Mvh Amar - Kundservice VVStrygg Norden AB
  • Bjarne D
    2020-11-10
    Mycket professionellt agerande.
    Väldigt trevliga och hjälpsamma medarbetare.
    Allt har fungerat bra.
    Hej Bjarne, Tack för förtroendet och din rekommendation! Mvh Amar - Kundservice VVStrygg Norden AB
    2020-11-09
    Har har relinat samtliga rör i huset och fått arbetet utfört av VVStrygg Norden AB.
    Jag har blivit väldigt väl och proffsigt bemött Av säljaren samt de som utförde arbetet i huset.
    Efter att arbetet slutförts Var mitt hem så välstädat och det fanns inga spår efter att rörarbete pågått under några dagar, mycket snyggt och rent.
    Jag hade fått rekommendationer av en granne att kontakta VVStrygg då de var väldigt nöjda med arbetet. Jag kan bara instämma med att jag är väldigt nöjd och nu känner mej trygg med att rören nu är åtgärdade och kommer att hålla tätt fortsättningsvis utan att jag behöver fundera över kommande läckor och rör som vittrar sönder.
    Hej Carina, Tack för din rekommendation. Kul att er granne rekommenderade oss, extra kul att ni blev lika nöjda! Mvh Amar - Kundservice VVStrygg Norden AB
  • Solveig N
    2020-10-30
    VVStrygg var snabbast att besvara min förfrågan på relining.
    Tyvärr missades ledningar vid kamerainspektionen vilket föranledde flera besök. Ej heller fungerade inplaneringen av arbetet och kommunikation till kund.
    Arbetsteamet Joakim och Tobias, som slutligen utförde arbetet,
    var professionella, ansvarstagande, punktliga, ihärdiga och måna
    om att hålla kunden informerad under arbetets gång. Ett kund- leverantörsförhållande när det är som bäst!
    Hej Solveig, Tack för din feedback. Vi tar till oss den och kommer gå igenom alla saker du nämner och ser hur vi kan förbättra våra processer ytterligare. Hos dig så har förarbetet inte fungerat så som vi vill att det ska göra och vi får be om ursäkt för det. Kul att du blev nöjd med slutresultatet och i slutändan så är det ju det som är viktigast (även om allt annat är viktigt) Mvh Amar - Kundservice VVStrygg Norden AB
    2020-10-27
    Relining av hela avloppet i huset.
    Trevlig personal. Om de har gjort ett bra jobb eller inte ligger i sakens natur att jag inte har en aning om, det syns ju inte. Men jag har fullt förtroende för att de har gjort ett bra jobb. Allt inom den överenskomna tiden.
    Hej Eva, Tack för din rekommendation. Eftersom att det ingår en efterkontroll 2 år efter utfört arbete så behöver du inte gå speciellt länge utan att veta hur det blev! Mvh Amar - Kundservice VVStrygg Norden AB
    2020-10-26
    Relining av avloppstam under huset. Gick fort och smidigt.
    Hej Christer, Tack för din rekommendation! Mvh Amar - Kundservice VVStrygg Norden AB
    2020-10-10
    Mycket positiv upplevelse. Professionellt bemötande, förtroendeingivande. kommer i tid.Alltid direkt återkoppling. Förväntningar infriades
    Hej Reinhard, Tack för din rekommendation. Alltid kul att se att vi kan infria de förväntningar ni har på oss! Mvh Amar - Kundservice VVStrygg Norden AB
    2020-10-05
    Relining. Mycket trevligt bemötande, kunniga, punktliga. Jag har bara positiva erfarenheter av företaget.
    Hej Ingrid, Tack för din rekommendation! VVStrygg Norden AB
    2020-09-30
    Vi har gjort en relining av avlop ute på tomt.
    Det var fantastiskt bra och seriöst bemötande både av säljare och de som utförde jobbet. De stötte på lite hinder på vägen som dom löste väldigt skickligt. Jag kan rekomenderar VVSTrygg till 100%.
    Hej Karl, Tack för dina fina ord och din rekommendation! VVStrygg Norden AB