VVStrygg Norden AB

Domnarvsgatan 33 Lokal 21, 163 53 Spånga — Visa karta

Bor du i en äldre villa med gjutjärnsrör? Det kan vara dags att renovera!

Oavsett om du har problem som stopp i avloppet eller dålig avrinning eller bara undrar över skicket, erbjuder vi kostnadsfri rörinspektion för villor i Mälardalen och Dalarna. Visar det sig att ditt avlopp behöver åtgärdas får du vid besöket en offert på renovering.

Vi är experter på relining med strumpmetoden – en smidig och säker renoveringsmetod där ett nytt, bärande rör installeras inuti de gamla stammarna. Håller lika länge som stambyte, men billigare och du slipper riva upp väggar och golv. Arbetet tar i snitt fyra dagar och många av våra kunder väljer att bo kvar hemma under tiden.

Varmt välkommen att boka en kostnadsfri rörinspektion idag!

Läs vad 30 kunder tycker om VVStrygg Norden AB

• 2020-07-24

SVEIN HELGE K skrev om VVStrygg Norden AB
    Proffsiga, kunniga och serviceinriktade hantverkare som även kom med en del extra tips och trix vad gällde villan! Läs mer
    2020-07-27 VVStrygg Norden AB svarar SVEIN HELGE K
    Hej Svein,

Tack för din rekommendation, våra medarbetare kommer ofta från andra hantverksyrken och tycker bara att det är kul att få hjälpa lite extra!

Ha en underbar sommar.

MVH Amar - Kundservice
  • 2020-07-23

Peter K skrev om VVStrygg Norden AB
    Trevliga representanter, både säljare och installatörer. De kom när de sa. De gav sig inte innan allt var klart, och såg ut som det skulle. Vi har inget negativt att säga. Läs mer
    2020-07-23 VVStrygg Norden AB svarar Peter K
    Hej Peter,

Tack för din rekommendation!

Du får ha en underbar sommar,

Mvh Amar - Kundservice
  • Lars N

2020-07-06

Lars N skrev om VVStrygg Norden AB
    Jag hade beställt relining av avloppsrör till vår villa.
    Personalens bemötande var mycket professionellt, både försäljning såväl som de som utförde jobbet. De gjorde det här lilla extra som man inte förväntade. Alltid i tid och höll vad de lovade.
    Jag kan starkt rekommendera dem! Läs mer
    2020-07-06 VVStrygg Norden AB svarar Lars N
    Hej Lars,

Tack för din rekommendation och dina fina ord!

Så kul att höra att du är nöjd med oss och vårt sätt att jobba på!

Du får ha en underbar sommar.

Mvh Amar - Kundservice
  • 2020-06-26

Carl S skrev om VVStrygg Norden AB
    Relining av avlopp

Bra teknisk lösning, trevlig personal som dock var underbemannad.

Klar på tid men med ett par irriterande restpunkter Läs mer
    2020-06-26 VVStrygg Norden AB svarar Carl S
    Hej Carl,

Tack för din rekommendation!

I dessa tider så tar vi alltid det säkra före det osäkra när det kommer till sjukdom, så om någon känner sig minsta lilla krasslig så låter vi inte dom komma in och jobba.

Tyvärr resulterar detta ibland att montörerna blir underbemannade.

Jag ber arbetsledaren höra av sig till dig så fort han har tid gällande restpunkterna.

Ha en underbar sommar!

Mvh Amar - Kundservicechef
  • J

2020-06-23

J skrev om VVStrygg Norden AB
    Vi gjorde relining av huset där rören är från 60-talet. Trevligt bemötande från företaget i alla kontakter vi hade med dem. Jobbet skulle ta en vecka men visade sig vara mer omfattande än vad de trott vid första kamerainspektionen. En lärdom är att det kan vara bra att räkna med en vecka som buffert om något skulle gå fel eller ta mer tid än väntat. Även om det nu tog lite längre tid för oss löste de det hela väldigt bra och det blev aldrig något problem för oss.

Montören som ansvarade för vårt hus, Henrik, var en riktig stjärna. Otroligt noggrann, kunnig och serviceinriktad. Han fick oss att känna oss fullständigt trygga med att resultatet blev så bra som det bara kunde bli. Även städningen efter jobbet var helt klanderfri (nog renare än när de kom!). Läs mer
    2020-06-23 VVStrygg Norden AB svarar J
    Hej,

Tack för din rekommendation!

Att ha en bra kommunikation från början till slut och att lämna allt som det såg ut innan (eller lite bättre till och med!!) är superviktigt för oss.

Henrik (vår alldeles egna stjärna) tackar och bockar för era fina ord!!

Ha en underbar sommar
    Amar // Kundservice
  • 2020-06-16

Ann-christine W skrev om VVStrygg Norden AB
    Blev övertalad om relining och mycket väl bemött. Bättre än bäst i bemötande och arbetsinsatser. Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Ann-christine W
    Hej Ann-Christine, alltid gott att höra att vi har skött oss väl och att du är nöjd med arbetsinsatsen. Ha en fin midsommar!! Mvh Amar
  • 2020-06-16

Bengt J skrev om VVStrygg Norden AB
    - Relining av avloppssystemet
    - Företaget tog kontaktmed mig, men på ett bra sätt.
    - Se nedan, jag vet inte än. Men hittills verar det fungera

- Jag tycker det har fungerat bra. Hur sedan själva avloppssystemet fungerar i framtiden återstår att se.
    Som har redan har framfört finns vissa ställen där arbetarna, trevliga i sig, avlämnat märken, troligen från svarta sulor. Jag ska se hur svårt det är att ta bort dem, det finns nåmligen svarta sulor och svarta sulor. Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Bengt J
    Hej Bengt! Kul att du har upplevt kontakten med oss som bra men givetvis tråkigt om det har blivit märken efter vi har varit där. Ring in till oss så skickar vi ut någon som kan kika på det och se till att det försvinner! Mvh Amar
  • 2020-06-10

Henrik O skrev om VVStrygg Norden AB
    Bra utfört arbete. Trevlig personal och säljare.
    Blev diskussion om priset efteråt men det ordnade sig bra för min del. Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Henrik O
    Hej Henrik,
    det är alltid viktigt för oss att båda parter ska bli nöjda när vi utför jobb så det är skönt att höra att det löste sig med priset!
    Ha en fin midsommar! Mvh Amar
  • 2020-06-08

Janne H skrev om VVStrygg Norden AB
    Relining av avloppsrör ut till gatan.
    Väldigt liten väntetid.
    Tog sen bara 2 dagar.
    Mycket duktig personal, bra arbete. Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Janne H
    Hej Janne,

Montörsteamet hälsar att dom tackar så hjärtligt för dom fina orden! Kul att vi kunde hjälpa dig snabbt så man kan fira midsommar hemma. Och på tal om det, ha en fin midsommar! Mvh Amar
  • 2020-06-01

Cecilia R skrev om VVStrygg Norden AB
    Mycket bra jobbat! duktiga och professionell. Jag rekommenderar dem. Jakob utmärk säljare! Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Cecilia R
    Hej Cecilia,

Tusen tack för din rekommendation! Jacob hälsar och tackar för dina fina ord! Ha en underbar midsommar!

VVStrygg Norden AB gillar detta
  • 2020-06-01

Lars J skrev om VVStrygg Norden AB
    Relining.
    Mycket bra bemötande från början till slut. Trevliga att ha att göra med och alla vi mötte från företaget gjorde ett mycket gott intryck. Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Lars J
    Hej Lars,

Kul att höra att vi lyckades ingjuta ett så gott intryck hos dig! Hoppas att rören blev lika bra som bemötandet!! Ha en underbar midsommar!

• 2020-05-25

Tomas C skrev om VVStrygg Norden AB
    Fick mina nästan 65 år gamla avloppsrör i gjutjärn relinade häromveckan. Henrik J som gjorde jobbet var väldigt proffsig. Och även om den film som gjordes för ett år sedan inte visade på några stora skador fanns nu några rejäla (ca 2x2 cm) hål i rören under huset så det var verkligen tur att jag kom till skott nu.
    Jag är mycket nöjd med VVSTrygg! Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Tomas C
    Tack för din rekommendation Tomas!

Ibland tar det inte mer än 1 år innan rören går från bra till dåligt skick.. Tur att vi upptäckte problemet i tid och kunde åtgärda det!

Ha en underbar midsommar! Mvh Amar
  • 2020-05-12

Per J skrev om VVStrygg Norden AB
    Trevligt bemötande tog dock lite extra tid innan det blev helt klart. Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Per J
    Hej Per,

Kul att du upplevde bemötandet på ett positivt sätt, tråkigt att det tog längre tid än det som var sagt från början och hoppas att det inte ställde till med några problem för dig, om så är fallet så är du alltid välkommen att höra av dig till vår kundtjänst!

Ha en fin midsommar!! Mvh Amar
  • 2020-05-11

Andreas B skrev om VVStrygg Norden AB
    Snabb respons, återkoppling och leverans. Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Andreas B
    Tack för din rekommendation Andreas!

Ha en fin midsommar!

• 2020-05-05

Erik J skrev om VVStrygg Norden AB
    Jobbet blev betydligt mindre än förväntat vilket borde tydligare visa sig på fakturan. Jobbet genomfördes snabbt och förhoppningsvis bra. Läs mer
    2020-06-17 VVStrygg Norden AB svarar Erik J
    Hej Erik,

Vad tråkigt att du känner så, vi tog bort dom ledningarna som inte skulle renoveras i fakturan och gav dig samma pris som vilken annan kund som helst skulle få.

Desto mer du renoverar desto billigare blir varje ledning. Tar man bort t.ex 3 av 6 ledningar totalt så är det lätt att tänka att halva priset försvinner, men där tar man inte hänsyn till t.ex etableringskostnaden osv.

Om det dyker upp några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Tack för din rekommendation och ha en underbar midsommar!
  • 2020-05-05

Mats J skrev om VVStrygg Norden AB
    Blev uppringd och erbjuden gratis filmning av mina gamla gjutjärns- och betongrör under platta och mark. Visade sig, som förmodat, i kraftigt behov av åtgärd. Valde efter bra diskussion med säljaren att relina mina rör med flexibel strumpa. På fyra dagar rensades, rengjordes och renoverades insidan av alla rör med epoxystrumpa. Otroligt seriöst och proffsigt genomfört, från sälj till genomförande och avslut. Kan inte påstå att det var billigt, men i förhållande till tid, genomförande och påverkan på boendet (minimalt) så var det lätt värt det. Kommer sova gott om nätterna resten av tiden vi bor i det här huset. //Mats Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Mats J
    Hej Mats,

Tusen tack för din rekommendation och dina fina ord. Underbart att höra att vi kan hjälpa till att sova gott! Vi på VVStrygg sover gott när vi genomför ett bra arbete hos en kund!

Ha en fin midsommar! Mvh Amar Palm // Kundservice Chef
  • 2020-04-23

Mats K skrev om VVStrygg Norden AB
    Fast vi inte hade problem med avloppet kändes det viktigt med en renovering då rören var närmre 70 år. Ville inte drabbas av akuta problem. Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Mats K
    Hej Mats,

Relining gör man i förebyggande syfte och eftersom dina rör hade gått på övertid ett par år så var det helt rätt beslut!

Tack för din rekommendation och ha en underbar midsommar!

Mvh Amar Palm // Kundservice Chef
  • 2020-04-23

Peter F skrev om VVStrygg Norden AB
    Vi anlitade VVStrygg för att renovera avloppet i vår villa med relining.
    Arbetet utfördes inom offertens tidsramar och pris. Trots några oförutsedda hinder klarade hantverkarna tidsplanen.
    Killarna som gjorde jobbet var mycket proffsiga, de höll rent och jobbade på, var dessutom trevliga och respekterade att de arbetade i vårat hem.
    Vi kan inte vara mer nöjda med utfört arbete och resultatet.
    Peter och Katarina på 32:an. Läs mer
    2020-06-16 VVStrygg Norden AB svarar Peter F
    Hej Peter och Katarina.

Tack för er rekommendation och era fina ord!

Oförutsedda hinder dyker tyvärr upp ibland, skönt att höra att det hanterades på ett bra sätt!

• 2020-04-14

Jaakko L skrev om VVStrygg Norden AB
    - Renovering av avloppsystemet.

- På ett korrekt och trevligt vis.

- Ett professionellt bra jobb som också blev utfört därefter.

- Det var ett trevligt team som utförde renoveringen och som ordnade upp eventuella hinder längs vägen på ett smidigt vis. Läs mer
    2020-06-17 VVStrygg Norden AB svarar Jaakko L
    Hej Jaakko,

Tusen tack för din rekommendation!

• 2020-04-13

Hej Tomas,

Ha en trevlig midsommar!

• 2020-04-10

Kristina L skrev om VVStrygg Norden AB
    Vi beställde en relining av alla rör i huset. Arbetet tog längre tid än utlovat, till stor del på grund av corona. Jag är imponerad av att arbetet genomfördes utan problem då arbetet visade sig vara en riktig utmaning. Problem löstes på vägen av er duktiga medarbetare. Läs mer
    2020-06-17 VVStrygg Norden AB svarar Kristina L
    Hej Kristina,

• 2020-04-07

Jonas Ö skrev om VVStrygg Norden AB
    Avloppsrenovering med relining. Mycket nöjd med resultatet samt med all kontakt med säljare och montörer. Arbetet gick fort allt var klar på 6 dagar och montörerna var alltid i tid och mycket trevliga. Läs mer
    2020-06-17 VVStrygg Norden AB svarar Jonas Ö
    Hej Jonas,

Tack för din rekommendation!

Vi är mycket stolta över våra duktiga montörer! Kul att ni blev nöjda med insatsen!

• Per Mikael E

2020-03-26

Per Mikael E skrev om VVStrygg Norden AB
    Våra avlopp och brunnar av järn i källaren var igenrostade och vi behövde åtgärda detta. Vi valde relining.
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande vid kostnadsfri besiktning.
    Hantverkarna kom till utsatt tid och gav ett trevligt och professionellt intryck. Arbetet utfördes under 4 dagar inom utsatt tid och de lämnade rent och snyggt efter sig.
    De hjälpte mig t o m att anförskaffa och installera en pump till avloppsbrunn i källaren!
    Trevligt bemötande och professionellt utfört. Läs mer
    2020-06-17 VVStrygg Norden AB svarar Per Mikael E
    Hej Per Mikael,

Alltid kul när vi kan hjälpa till med saker som inte är inom vårt egentliga område!

• 2020-03-24

Kerstin E skrev om VVStrygg Norden AB
    Beställde avloppsrenovering med relining avraka rör på 4m.Superproffsigt bemötande med bra genomgång av arbetets förlopp.Fick fortsatt uppföljning genom hela arbetsförloppet på ett förståligt sätt.Trots nya svåra utmaningar genomfördes arbetet på ett verkligt kunnigt och erfaret sätt.Resultatet blev för oss ett bättre resultat än vi kunnat förväntat oss. Vi är nöjda med er firmas utförande och speciellt vår arbetare på plats. Läs mer
    2020-06-17 VVStrygg Norden AB svarar Kerstin E
    Hej Kerstin,

Det är alltid viktigt att se till att ni som kund hos oss känner er delaktiga i processen, underbart att höra att resultatet blev bättre än vad ni hade förväntat er!

Ha en underbar midsommar och tusen tack för era värmande ord!

• 2020-03-24

Hans M skrev om VVStrygg Norden AB
    Relining av avloppsledningar i en villa.

Mycket bra bemötande från första början till arbetets avslutande.
    Vårt hus byggdes 1957 så ledningarna är ca 60 år gamla, med en nedsatt funktion och "direkta fel som hål och sprickor" nu direkt efter "renoveringen" fungerar allt perfekt.

Teknikerna som utförde arbetet var trevliga och professionella, man höll i stort utlovad installationstid. Före arbetsstart skyddades golv och trappor effektivt. Efter arbetets slutförande städades påverkade rum.

Hans Markgren Läs mer
    2020-06-17 VVStrygg Norden AB svarar Hans M
    Hej Hans,

Tack för din rekommendation!

Kul att vi kunde hjälpa dig med problemen du hade!

• 2020-03-02

Ingrid M skrev om VVStrygg Norden AB
    Jag beställde relining av mina avloppsrör i mitt radhus, där jag hade mycket gamla rör. Kontakten med företaget var utmärkt, de svarade snabbt på alla mina frågor. Under arbetets gång dök det upp svårigheter som ingen hade räknat med så att ett golv och en vägg behövde bilas upp och en annan firma blev inblandad för att lägga nytt golv. Detta kostade ingenting extra, så jag fick ett nytt golv i ena hallen så att säga på köpet. Jag kan absolut rekommendera denna firma. Läs mer
    2020-03-02 VVStrygg Norden AB svarar Ingrid M
    Hej Ingrid, vad glada vi blir för ditt omdöme! Härligt att du fick nytt hallgolv “på köpet” 😃

Barbro A skrev om VVStrygg Norden AB
    Relinig av rör.Trevliga killar som utförde jobbet,städat o snyggt efter dom.Däremot när jag hade en förfrågan om del betalning fick jag ingen återkoppling,vilket jag anser svagt. Läs mer
    2020-03-02 VVStrygg Norden AB svarar Barbro A
    Tack för omdömet Barbro! Vi strävar efter att alltid lämna våra kunders hem i minst lika rent och städat skick som när vi kom 🧹✨
    Vi ber om ursäkt att du inte fick svar på förfrågan om delbetalning, en miss från vår sida! Tack återigen!

Lennart S skrev om VVStrygg Norden AB
    Renovering avlopp Mycket bra bemötande Väl genomförandet Blev som jag ville Tog bra hand om reklamationen Jag är nöjd Läs mer
    2020-03-02 VVStrygg Norden AB svarar Lennart S
    Hej Lennart, härligt att du är nöjd :) Tack för omdömet och för att vi fick förtroendet att renovera din villas avlopp!

Jan U skrev om VVStrygg Norden AB
    Reparation av avloppen
    Trevlig personal
    Bra information
    Helt nöjd med det jag kunde se Läs mer
    2020-03-02 VVStrygg Norden AB svarar Jan U
    Tusen tack för ditt omdöme Jan! Efter vår relining kan du känna dig trygg med att din villas avlopp kommer vara i gott skick i många, långa decennier framöver :)

• 2020-02-05

Gun-britt J skrev om VVStrygg Norden AB
    Avloppsrelining. Bra att ha fått rören filmade både före och efter arbetet. Sparat på USBminne. Läs mer
    2020-03-02 VVStrygg Norden AB svarar Gun-britt J
    Tack Gun-Britt, kul att du är nöjd! Våra kunders trygghet är det viktigaste för oss, därför dokumenterar vi alltid rören före och efter renovering och ger till våra kunder på USB-minne.

Domnarvsgatan 33 Lokal 21, 163 53 Spånga