Wallenstam AB

Kungsportsavenyen 2, 411 36 Göteborg — Visa karta

Wallenstam är med drygt 300 fastigheter ett av Sveriges större renodlade och börsnoterade fastighetsbolag. Kunderna består av ca 10 000 hushåll och ca 1 500 företag.

Läs vad 3 kunder tycker om Wallenstam AB

• Murre S
    Murre S skrev om Wallenstam AB
    På Boplats Göteborg där jag stått i kö i många år anmälde jag intresse på en förstahandslägenhet som ägs av Wallenstam med motiveringen att jag önskade bo närmare mitt arbete. I annonsen för lägenheten på Boplats Göteborg hade Wallenstam angivit "Ingen rangordning. Hyresvärden väljer ut och erbjuder kontrakt till en av dem som anmält intresse genom att titta på de bostadssökandes profiler."

Av över 500 sökanden blev jag av Wallenstam kallad till visning tillsammans med två andra sökanden. Omedelbart efter visningen tackade jag ja och skrev dessutom några positiva rader till uthyraren på Wallenstam, bland annat om hur mycket jag hade tyckt om lägenheten. Svaret jag fick var "Vi går efter hur lång tid man har på Boplats, när vi erbjuder våra lägenheter." Jag blev konfunderad. I annonsen hade det ju inte stått "Rangordning: Dagar hos Boplats", som det står på övervägande delen av alla lägenheter, vilket jag påpekade för Wallenstam. Jag fick inget svar på den anmärkningen.

Mer än tre veckor senare och tre dagar efter att lägenheten enligt annonsen skulle hyras ut frågade jag Wallenstam varför det på Boplats inte stod att lägenheten var uthyrd. Wallenstam ändrade då informationen på Boplats till "Du har svarat ja. Lägenheten ska ej hyras ut via Boplats". Wallenstam svarade mig att de hade gett lägenheten till en av sina befintliga hyresgäster istället. Jag hade alltså förgäves slösat bort min tid och energi samt pengar (resekostnad) på hela processen.
  • M
    M skrev om Wallenstam AB
  • P O B
    P O B skrev om Wallenstam AB
    Ett sniknare företag får man leta efter. De gör allt för att suga ut sina hyresgäster. Dessutom riktigt otrevligt bemötande från ansvariga om man är oense om något. Kan du välja en annan hyresvärd så gör det så slipper du garanterat problem i framtiden.

Kungsportsavenyen 2, 411 36 Göteborg