Alla kategorier Färja Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen Rederikontor

Rederikontor

Lindhagensgatan 100, 112 18 Stockholm — Visa karta

Waxholms Ångfartygs AB, i dagligt tal kallat Waxholmsbolaget, har trafikerat Stockholms skärgård sedan 1869. 1970 övertog Waxholmsbolaget djurgårdsfärjorna som trafikerar Stockholms hamn. Bolaget ägs sedan 1967 av Stockholms läns landsting.

Läs vad 2 kunder tycker om Rederikontor

• Kevin
    Kevin skrev om Rederikontor
    Jag åkte väldigt mkt båt i skärgården när jag var liten. Fullkomligt älskar det. Deras fartyg gör resan till ett sant nöje, särskilt med deras snabbgående "V-båtar" (varav alla utom Saxaren går på 22 knop). Dom tar en snabbt och bekvämt ut till de flesta öar i Stockholms fantastiskt vackra skärgård. Oavsett om de konkurrerande Cinderellabåtarna kör på 30 knop, så är känslan att resa med Waxholmsbolaget överlägsen! För mig representerar Waholmsbolagets båtar essensen i svensk sommar, och kommer alltid vara starkt förankrad i min barndom och uppväxt. Att stå ute på däck och känna vinden i ens hår är en känsla som slår allt annat. Den enda nackdelen är att det är ganska dyrt att resa med skårgårdsbåtar. En enkel resa kan kosta en bit över 100 kr, så månadskort/båtluffarkort är ett måste ifall man vill resa mkt. Om priserna vore lägre hade jag rest betydligt oftare. Samtidigt skall det tillägas att priserna för Waxholmsbolaget är lägre än hos Cinderellabåtarna, så i konkurrensen så är deras fartyg ändå det billigaste och absolut roligaste sättet att resa med i Stockholms skärgård. Rekommenderar ALLA att ge sig ut och upptäcka hur underbart det är att åka ut i skärgården med båt. Har du inte gjort det, så testa! Du kommer älska det!
  • R****** E
    R****** E skrev om Rederikontor
    åker en hel del med waxholmsbolaget ute till skärdgården och fick tipset av en som jobbade i informationen att köpa båtkortet om jag skulle åka mycket, har åkte mycket och värt , bra personal trevlig,

Lindhagensgatan 100, 112 18 Stockholm