Webhallen Sverige AB

Södra Förstadsgatan 41, 211 43 Malmö — Visa karta

3.0 i betyg av av 2 omdömen

Webhallen är ett av svenskt e-handelsföretag som säljer spel, film, mjukvara, hårdvara, hemelektronik och hushållsprodukter både över internet och i butik. Välkommen till butiken på Djäknegatan 16 i Malmö!

Läs vad 2 kunder tycker om Webhallen Sverige AB

• Ahmad Zidane S

2019-03-29

Ahmad Zidane S skrev om Webhallen Sverige AB
    Köpte Asus Rog dator skärm för 9 000kr. Skärmen slocknar exakt efter 3 år och 1 månad.
    Garantin är slut Men jag chansar att reklamera till Asus.

Svaret jag får tillbaka är att den skärmen jag har köpt är en DOA(Dead on arrival), dvs att skärmen va sönder vid leverans och webhallen hade fått en ersättnings skärm.
    Chockande att Webhallen som är så stora skulle göra en sådan sak tänker jag.

När man Då kontaktar Webhallen får man som svar. Det måste ha blivit något fel vi beklagar att du fått en skärm som du inte skulle få, men vi kan inte göra något.

Webhallen va då väldigt tydliga med att jag inte ska fortsätta kontakten med Asus.
    Utan någon förklaring får man veta att de inte ska göra något, utan jag får infinna mig i att de har lurat mig och gå vidare.

Hur lågt kan ett företag sjunka att sälja varor som är reklamerade utan någon fabriks garanti till fullpris och lura sina kunder.
    Jag köpte inte skärmen på rea eller med någon rabatt. Jag betalade fullt pris för det bästa som fanns då.

Idag kostar samma skärm 7000kr det som köptes då va det absolut bästa som fanns.

Asus kan inte göra något och anser att jag som kund borde ta det med butiken för de skulle aldrig sålt skärmen. De själva förstår inte varför Webhallen har gjort på detta sätt. Asus tyckte att det är inte bra för varumärket.

Tror ni Webhallen tar ansvar?
    Nej det gör dem inte.

Ingen chef kontaktade mig. Ingen ansvarig som bad om ursäkt eller försökte förstå att det är ett svek mot sin kund. Utan detta ska bara tystas ner.

Vill varna alla som köper "high end" produkter från Webhallen. Skicka iväg ett mail med serienr till leverantören och kolla om produkten är ny.
    Skulle inte förvåna mig att Webhallen säljer produkter som varit reklamerade utan att nämna det för sina kunder.

Hur som helst håller på att kolla vilka alternativ som finns för mig som kanske kan ge mig rättvisa mot Webhallen. Läs mer
    Ahmad Zidane S gillar detta
  • 2013-08-07

Magda P skrev om Webhallen Sverige AB
    Kanon! Skulle köpa intern hårddisk och fick all hjälp och tips man behövde. Stort Tack Patrik för toppenbemötande! Läs mer