Alla kategorier Bilvård Stockholms län Solna Wellkept

Wellkept

Englundavägen 2, 171 41 Solna — Visa karta

Välkommen till Wellkept!

Här använder vi endast de bästa preparaten när vi utför rekond och lackskyddsbehandlingar på bilar, båtar och motorcyklar. Vår personal vet vad de gör och genomgår kontinuerligt utbildningar för att vi ska bli ännu bättre.

Vi är så säkra på vår sak att vi kan ge något vi kallar Nöjd-Kund-Garanti: bäst service och bäst kvalitet till bästa pris! Du får garanti på pris, leverans och kvalitet samt en lånebil helt utan extra kostnad när du låter oss ta hand om din bil och göra den som ny igen.

Kom förbi oss på Wellkept när du vill att ditt fordon ska få riktigt bra skötsel!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 531 kunder tycker om Wellkept

• Lasse N
    Lasse N skrev om Wellkept
    Weltklasse!
    Kundvård, bilvård.
    Min 50 år gamla bil blev som ny, eller snarare bättre än ny.
    Tack ! Läs mer
  • Johan C
    Johan C skrev om Wellkept
    En grymt bra upplevelse från bokning till hämtning av bil! Läs mer
  • Jan K
    Jan K skrev om Wellkept
    Bilvård av högsta klass🌟🌟🌟🌟🌟 Läs mer
  • Petter L
    Petter L skrev om Wellkept
    Mycket nöjd med min Wellkept-behandling. Superbra kundservice. Bra svar på frågor och en fin genomgång av vad man ska tänka på efter behandlingen för att hålla lacken superfin länge. Kan varmt rekommendera Wellkept😊 Läs mer
  • Johan Ö
    Johan Ö skrev om Wellkept
    Otroligt serviceminded, trevlig personal och ett förstklassigt resultat. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2018-06-29 Mats N svarar Johan Ö
    Härligt Johan och tack så mycket. Du får gärna komma förbi ofta på en kaffe så vi får njuta av din fantastiska bil. Ha en skön sommar.
  • André G
    André G skrev om Wellkept
    Köpte en keramisk lackbehandling av min nya Volvo XC60 och blev otroligt proffesionellt och trevligt bemött. Läs mer
    2018-06-29 Mats N svarar André G
    Tack det samma André. Hoppas du gillar lackskyddsbehandlingen också ;-)
  • Martti H
    Martti H skrev om Wellkept
    Bra lackbehanlig och bra service Läs mer
    2018-06-28 Mats N svarar Martti H
    Ja, lackskyddet är bra, det keramiska (ProCeramic) som du valde är ännu bättre. Tack Martti.
  • Martin R
    Martin R skrev om Wellkept
    Lackbehandling och klädselskydd. Bilen var ren och fin. Återstår att se hur den klarar smuts från små barn 😉 Läs mer
    2018-06-28 Mats N svarar Martin R
    Tack Martin. Låt inte barnen sitta i bilen så går det nog bra ;-)
  • John H
    John H skrev om Wellkept
    Mycket trevlig och proffesionell personal som gör ett riktigt bra jobb! Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-06-28 Mats N svarar John H
    Tack så mycket för rekommendationen John. Välkommen åter ;-)
  • Göran G
    Göran G skrev om Wellkept
    Mycket bra bemötande av personal och arbetet var utmärkt!Arbetet var hel recondring på bil
    S60 Vovo..samt en bula på motorhuven.
    Jag kommer att tipsa mina bekanta om wellkept.

Med vänlig hälsning,:Göran Gigg Läs mer
    2018-06-20 Mats N svarar Göran G
    Hej och tack för dina fina ord. Den bästa reklamen vi kan få är ju från våra kunder så tipsa på du bara ;-)
  • Erik M
    Erik M skrev om Wellkept
    Pps ceramic
    Bra och proffsigt bemötande Läs mer
    2018-06-20 Mats N svarar Erik M
    Tack Erik. Den heter ProCeramic men bra att du är nöjd :-)
  • Tomas W
    Tomas W skrev om Wellkept
    Ett mycket proffsigt bemötande Läs mer
    2018-06-19 Mats N svarar Tomas W
    Och en mycket proffsig kund, det går på ett ut! Tack så mycket Tomas.
  • Per G
    Per G skrev om Wellkept
    Bra ren bil som förväntat. Gillade inte att man bytte text vid regplåt. En fråga om jag vill köra runt med reklam hade varit på plats. Läs mer
    2018-06-19 Mats N svarar Per G
    Förlåt Per ;-(
    Vi glömde tala om att vi satt på en dekal på nederdelen av skylten. Den kan lätt tas bort och lämnar inga spår. Kom förbi om du kan så tar vi bort den åt dig. Tack.
  • Bo J
    Bo J skrev om Wellkept
    Har i år haft två bilar för behandling. En Mercedes 2017 andra behandlingen utvändigt motortvätt samt invändigt. Den andra en polo 2016 med första behandlingen utvändigt. Det är 5 bilarna hos Wellkept alltid med utmärkt resultat.
    Bo Jonsson Läs mer
    2018-06-19 Mats N svarar Bo J
    Suveränt Bo. Stort tack för att du tog dig tid att skriva här på Reco.se. Vi uppskattar det verkligen.
  • Björn W
    Björn W skrev om Wellkept
    Rutor invändigt flammiga. Hantagsskydd ojämt aplicerade. Läs mer
    2018-06-15 Mats N svarar Björn W
    Aj, aj Björn, det var inte bra! Vi ber om ursäkt för slarvet. Självklart skall vi fixa till det. Jag ringer dig nästa vecka så hittar vi en tid som passar dig. Det är bra att du kontaktade oss så kan vi bli bättre i framtiden.
  • Anders W
    Anders W skrev om Wellkept
    Lackbehanling vilket jag gjort på tidigare bilar och bemötandet och jobbet var perfekt, som tidigare ggr. Läs mer
    2018-06-19 Mats N svarar Anders W
    Det är bra Anders. Det skall ju förhoppningsvis bli bra alla gånger man kommer hit. Tack för din rekommendation.
  • Monika B
    Monika B skrev om Wellkept
    Super nöjd med arbetet. Väldigt proffsiga o service minded. Bra information om dom hittat nåt på bilen. Kan varmt rekomendera Wellkept. Så smidigt med lånebilen. Läs mer
    2018-06-19 Mats N svarar Monika B
    Hej Monika. Bra att du är nöjd och visst är det bra med fri lånebil (eller fri elcykel) om man behöver. Tack.
  • David L
    David L skrev om Wellkept
    Prisvärt, mycket bra service och perfekt resultat Läs mer
    2018-06-19 Mats N svarar David L
    Roligt att du är nöjd med oss. Vi tycker det är trevligt att du kom till oss, hoppas vi ses igen. Tack skall du ha.
  • Johan B
    Johan B skrev om Wellkept
    Full recond. Profsigt bemötande. Bilen i famtastiskt skick efteråt. Mycket nöjd. Läs mer
    2018-06-19 Mats N svarar Johan B
    Härligt Johan. Vi gillar alla rekommendationer men mest en sådan som du skrivit. Tack!
  • Klaus K
    Klaus K skrev om Wellkept
    Gott bemötande och väl utfört arbete
    Tack Läs mer
    2018-06-15 Mats N svarar Klaus K
    Tack själv Klaus och välkommen igen.
  • Benny P
    Benny P skrev om Wellkept
    Otroligt hjälpsam och trevlig personal. Beställde lackskydd typ keramiskt Läs mer
    2018-06-15 Mats N svarar Benny P
    Bra val Benny. Den keramiska är ju ett snäpp bättre. Hoppas du blir nöjd med den. Tack.
  • Ulf W
    Ulf W skrev om Wellkept
    De keramiska behandlingen är överraskande bra. Behövs bara regn för att bilen ska bli ren från damm och pollen.
    Alltid lika trevligt att lämna en ny bil hos Wellkept. Läs mer
    2018-06-15 Mats N svarar Ulf W
    Kul att du är nöjd och hur du upplever lackskyddet. Precis som det skall vara. Tack Ulf.
  • Olof S
    Olof S skrev om Wellkept
    Ny bil solidsvart som fick keramisk lackskyddsbehandling. Otroligt nöjd med resultatet, trevlig och serviceinriktad personal i alla delar av processen!

Vi ses för återbehandling! Läs mer
    2018-06-15 Mats N svarar Olof S
    Hej och tusen tack för din rekommendation Olof. Just med solidsvart lack är det ju extra viktigt med bra skydd.
  • Johannes L
    Johannes L skrev om Wellkept
    Jag lämnade in bilen för återbehandling i mitten av mars och valde keramiskt den här gången. Alltid samma trevliga bemötande och bilen såg mycket fin ut när jag hämtade den. Jag hade inte valt till inre rengöring men när jag hämtade bilen hade man städat och fixat här med. Plastmattan i bagaget var värst pga vintern och barnvagn men den såg ut som ny!

Efter någon tvätt upptäckte jag dock lite oljeliknande fläckar på huven (syntes bara i visst ljus och i en viss vinkel) som jag inte fick bort. Mailade till Wellkept och bifogade bilder. Dröjde bara 15-20 minuter innan Mats ringde och bokade in mig för att de skulle titta på den. Efter en ny vända hade de fixat motorhuven och taket där det tydligen också var några fläckar. Som bonus hade de lagt på glasbehandling på framrutan (om jag förstod Mats rätt) och bilen var ren och fin.

Jag är normalt sett allergisk mot reklam på bilen och jag brukar ta bort det snarast men Wellkepts slogan på regskylten får sitta kvar.

Kan bara varmt rekommendera Mats och de andra på Wellkept! Läs mer
    2018-06-11 Mats N svarar Johannes L
    Oj, som en artikel i en tidning! Det var bra att du såg märkena och att de gick bort helt och hållet. Tack för din fina (och långa) rekommendation.
  • Roger H
    Roger H skrev om Wellkept
    ett mycket gott mottagande av kunnig glad personal...
    arbetet med vår ”arona” var ett proffsjobb som gjorde oss mycket nöjda ...finare än när vi köpte den av seat
    och ett mycket humant pris..,
    kan verkligen rekommenderas
    Roger och Elisabeth Hessling Läs mer
    2018-06-11 Mats N svarar Roger H
    Det glädjer oss att ni är nöjda och att vi kan "klå" bilhandlaren på glansen ;-) Tack så mycket.
  • Johan L
    Johan L skrev om Wellkept
    Allt gick smidigt, från bokning till lämna/hämta bil. Riktigt bra resultat. Väldigt nöjd överlag. Läs mer
    2018-06-05 Mats N svarar Johan L
    Kanon Johan. Det skall inte kännas som ett projekt att lämna in bilen till oss. Bra att du är nöjd. Tack skall du ha.
  • Janne J
    Janne J skrev om Wellkept
    In utvändig totalsanering och som vanligt en femma i betyg!! Läs mer
    2018-06-05 Mats N svarar Janne J
    Tack Janne. Vi gillar femmor och du är alltid välkommen.
  • Mika T
    Mika T skrev om Wellkept
    Mycket trevligt beömtande och ett bra resultat! Läs mer
    2018-06-05 Mats N svarar Mika T
    Det glädjer oss Mika. Då är vi nöjda också. Tack för din rekommendation.
  • Peter L
    Peter L skrev om Wellkept
    Smidiga, trevliga - och snyggt blev det! Läs mer
    2018-06-05 Mats N svarar Peter L
    Smidiga? Ja det gillar vi :-) Tack skall du ha Peter.
  • Markus A
    Markus A skrev om Wellkept
    Jättebra service och grymt lackskydd Läs mer
    2018-05-22 Mats N svarar Markus A
    Klockrent Markus! Tusen tack att du rekommenderar oss :-)
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Wellkept
    Bra mottagande bra jobb utmärkt resultat
    Tack Läs mer
    2018-05-07 Mats N svarar Tommy B
    Tack Tommy. Vad bra att du blev nöjd. Hoppas vi ses igen.
  • Camilo B
    Camilo B skrev om Wellkept
    BMW G31. Trevlig och engagerad personal. Beställde stora paketet: Keramisk lackbehandling, fälgbehandling, glasbehandling vindruta, skydd dörrhandtag och läderbehandling+toning av rutor. Bilen blev riktigt fin. Har dock inte tvättat bilen än, så kan ej uttala mig om hur lättvättad den är. Enda missen var att det missades att montera på handtagsskydden. Få se när jag har möjligheten att åka förbi och få det åtgärdat. Läs mer
    2018-05-02 Mats N svarar Camilo B
    Hej Camilo. Du kommer att bli glatt överraskad första gången du tvättar bilen ;-) Vi ber om ursäkt för missen med handtagsskydden. Ge oss 15-20 minuter någon gång när du passerar förbi så fixar vi till det. Tack skall du ha.
  • Lasse L
    Lasse L skrev om Wellkept
    Bra och kundvänlig personal.
    Utförlig och bra information både före och efter.
    Behandlingen ver kar vara bra.
    Dåligt med lånebilar Läs mer
    2018-05-02 Mats N svarar Lasse L
    Tack så mycket Lasse. Verkar som du överlag är nöjd. Vi har 2 VW Polo som lånebilar (vi får inte plats med fler) och de bokas upp ganska snabbt, speciell nu på våren då vi har som mest att göra. Men om man inte har tid att vänta på en dag då lånebilen är ledig så har vi ju en fri Elcykel att låna ut. Passar kanske inte alla men den finns i alla fall.
  • Nils H
    Nils H skrev om Wellkept
    Proffsig, gedigen och smidig process. Skinande bil Läs mer
    2018-04-26 Mats N svarar Nils H
    Och skinande kommer den vara lång tid framöver. Tack skall du ha Nils.
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Wellkept
    Lackkonservering.
    Mycket väl utfört arbete. Trevligt bemötande. Det fanns ingen lånebil, tycker de kunde reducerat priset en hundring.
    Annars hade de fått högsta betyg. Läs mer
    2018-04-26 Mats N svarar Tommy H
    Tack för din rekommendation Tommy. Din Q7:a blev superfin. Vi har ju 2 lånebilar som fritt får lånas men de är ju populära naturligtvis. Speciellt nu under våren när vi har extra mycket bokat. Det finns alltid en lånebil att tillgå men kanske inte just när man själv vill ha den.
    P.s. Nu har vi även en fri Elcykel att låna ut ;-)
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Wellkept
    Bra service och trevligt bemötande! Bilen blev fin och det syntes att de lagt ner mycket jobb och omsorg. Ett litet, litet minus var att de glömde vindrutan invändigt eller snarare inte riktigt rent.
    Rekommenderas varmt ändå!
    MVH Patrik L Läs mer
    2018-04-26 Mats N svarar Patrik L
    Tack Patrik. Förlåt oss för slarvig rengöring av rutan. Har du tid och lust så kom förbi så gör vi rent den ordentligt på några minuter.
  • Jan-Erik J
    Jan-Erik J skrev om Wellkept
    Bra läge.
    Bra bemötande.
    Bra leveranstid.
    Erfarenheten om två år får visa om även resultatet blev bra. Läs mer
    2018-04-23 Mats N svarar Jan-Erik J
    Tack så mycket Jan-Erik. Vi är säkra på att du upplever lackskyddet som fullgott, även efter två år. Om inte så får du höra av dig.
  • Jan Erik H
    Jan Erik H skrev om Wellkept
    Lackbehandling. Utmärkt utförande och bemötande. Läs mer
    2018-03-28 Mats N svarar Jan Erik H
    Och utmärkt bil! Din Alfa är något att vila ögonen på. Tack skall du ha.
  • Marcus Ö
    Marcus Ö skrev om Wellkept
    Aldrig blivit så bra bemött av en säljare. Oftast är det säljfloskler som osar av någon som vill kränga, men hos Wellkept fick jag direkt en trovärdig, pålitlig och exceptionellt pedagogisk genomgång av alla mina frågor. Blev extremt nöjd med resultatet och väldigt väl omhändertagen genom hela arbetet. Dessutom gratis lånebil, tvättsvampar, tvättmedel etc. Läs mer
    2018-03-28 Mats N svarar Marcus Ö
    Hej Marcus. Vi rodnar lite faktiskt men vi försöker ju bara vara så som vi själva önskar bli behandlade och det är glädjande att du uppskattar det. Att du sedan blev nöjd med det keramiska lackskyddet är ju toppen. Det var ju därför du kom till oss, eller hur?
    Tack för din fina rekommendation.
  • Leif A
    Leif A skrev om Wellkept
    Nytt Lackskydd
    Ja verkligen
    Absolut
    Mycket bra bemötande Läs mer
    2018-03-20 Mats N svarar Leif A
    Tack Leif. Din Honda HR-V blev superfin tyckte vi. Lycka till !
  • Peter B
    Peter B skrev om Wellkept
    Lackförsegling m.m.
    Ja
    Ja
    Mycket trevlig personal. Läs mer
    2018-03-20 Mats N svarar Peter B
    Hej och tack Peter för din rekommendation. Inte så många ord kanske men misstänker och utgår från att du blev nöjd.
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Wellkept
    Lämnade min nya Volvo XC60 hos Wellkept för lackbehandling och helrekond. Bilen blev jättefin samt att det var trevlig och kunnig personal. Rekommenderar gärna till vänner och bekanta. ///Thomas Läs mer
    2018-03-12 Mats N svarar Thomas M
    Hej Thomas. Ja, det blev ju inte riktigt bra först men vi löste det tillsammans och din bil blev väldigt fin till slut ;-) Tack för din rekommendation.
  • Micke H
    Micke H skrev om Wellkept
    Då skall vi se. Väldigt bra kundmottagning ( Mats ) som tog sig tid att berätta och visa vad som blev gjort samt bra information innan inlämning.
    Jag är extremt petig vad gäller min bil så efter mycket funderande bokade jag tid hos Wellkept.
    När jag köpte bilen var den inte i så roligt skick så jag amatörpolerade den så gott jag kunde.

Vid utlämning stod den och blänkte i ett hörn som en diamant . Skillnad på en amatör och proffs.
    Väldigt nöjd med underarbetet dvs poleringen som är A och O när man lackskyddar en bil.

Ge killen som polerade den en klapp på axeln.

Detta gäller då PPS-behandling + fälgbehandling.

Det enda lilla minus är att batteriet blivit lite urladdat sedan inlämning vilket kan bero på några olika faktorer.

Dock skulle jag inte tveka en sekund att lämna in bilen igen till Wellkept.
    Nu återstår att se hur lackskyddet håller.

Bra ! Mvh Micke Läs mer
    2018-03-09 Mats N svarar Micke H
    Wow! Du har verkligen tagit dig tid att skriva. Tusen tack för det och kul att du är nöjd. När vi gör en utvändig behandling (som i ditt fall) så tar vi för vana att snygga till lite runt golvytorna och rengöra mattorna också. Då har antagligen dörrarna varit öppna hela dagen och det kan ha dragit ur batteriet lite. Hoppas det är fullt tryck nu i alla fall.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Wellkept
    Vilket fantastiskt företag Wellkept är! Gjorde en keramisk behandling på min svarta saab 9-3 aero för några månader sen. Fortfarande lika fin och blank! Mycket bra service och kundkontakt.

/Andreas Läs mer
    2018-03-09 Mats N svarar Andreas H
    Kanon Andreas! Bra att du är nöjd med vårt keramiska lackskydd. Det har blivit otroligt populärt och omtyckt på kort tid.
    Tack skall du ha.
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Wellkept
    Gjorde en keramisk lackskyddsbehandling inkl invändig behandling samt polering av lyktorna precis innan jul. Blev mycket nöjd med resultatet och bilen är som ny igen.
    Toppen att dom kunde fylla i de stenskott som fanns för en som inte är lika stadig på handen! :-) Rekommenderat företaget till vänner och familj. Läs mer
    2018-03-01 Mats N svarar Henrik E
    Hej Henrik. Din Skoda blev toppen och det är ju bra med nypolerade strålkastare i mörkret. Tack för din rekommendation.
  • Jan G
    Jan G skrev om Wellkept
    Trevligt bemötande
    Helrekond
    Resultatet vet jag ännu inte, då jag rest bort. Läs mer
    2018-02-28 Mats N svarar Jan G
    Hej. Då hoppas vi att du är nöjd när du kommer hem. Tack skall du ha.
  • Thomas J
    Thomas J skrev om Wellkept
    Bokade tid hos Wellkept på min nya Qashqai efter en mycket informativ genomgång ang. lackskydd. Trevligt bemötande både i ”luren” och på plats. Resultatet ser också jättebra ut även om man kanske bör vänta något halvår innan ett slutomdöme. Kommer absolut rekommendera Wellkept till vänner och bekanta! Läs mer
    2018-02-28 Mats N svarar Thomas J
    Hej Thomas. Med det keramiska lackskyddet lämnar vi 2 års garanti. Har du några synpunkter (bra eller dåliga), hör av dig till oss men vi är säkra på att du kommer att bli helnöjd även på sikt. Tack för rekommendationen.
  • Erik T
    Erik T skrev om Wellkept
    Väldigt trevligt bemötande hela vägen Läs mer
    2018-02-28 Mats N svarar Erik T
    Det är toppen Erik. Hoppas du blir nöjd med den keramiska lackskyddsbehandlingen också :-)
  • Isak W
    Isak W skrev om Wellkept
    Bra proffsigt bemötande. Rena och snygga lokaler. Rekommenderas! Läs mer
    2018-02-23 Mats N svarar Isak W
    Rena och snygga lokaler!? Jo jag tackar jag :-D
    Det är viktigt att det är någorlunda rent så vi inte drar runt smutsen när vi jobbar. Bra att du är nöjd, Isak och hoppas vi ses igen.
  • Raymond J
    Raymond J skrev om Wellkept
    Trevliga och kunniga och gjorde ett utomordentligt bra jobb , återkommer självklart👍 Läs mer
    2018-02-23 Mats N svarar Raymond J
    Tackar! Din Audi har snart slagit rekord på visningar på vår Facebook sida. Vi ses ;-)

Englundavägen 2, 171 41 Solna