Alla kategorier Bilvård Stockholms län Solna Wellkept
Rekommenderat företag 2015 - Wellkept

Wellkept

Englundavägen 2, 171 41 Solna — Visa karta

Välkommen till Wellkept!

Här använder vi endast de bästa preparaten när vi utför rekond och lackskyddsbehandlingar på bilar, båtar och motorcyklar. Vår personal vet vad de gör och genomgår kontinuerligt utbildningar för att vi ska bli ännu bättre.

Vi är så säkra på vår sak att vi kan ge något vi kallar Nöjd-Kund-Garanti: bäst service och bäst kvalitet till bästa pris! Du får garanti på pris, leverans och kvalitet samt en lånebil helt utan extra kostnad när du låter oss ta hand om din bil och göra den som ny igen.

Kom förbi oss på Wellkept när du vill att ditt fordon ska få riktigt bra skötsel!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 395 kunder tycker om Wellkept

• Björn M
    Björn M skrev om Wellkept
    Bra resultat och kundhantering
  • Uffe L
    Uffe L skrev om Wellkept
    WellKept utförde kanonjobb på min nya XC60, fantastisk bra resultat utav lackskyddet!! Mycket hög servicekänsla och proffsionalism som bara varmt kan rekommenderas. Två dagar efter att jag hämtade bilen drämde en idiot upp sin bildörr i min, och lämnade kvar ett märke. Åkte ner till gänget på WellKept som efter lite jobb kunde få märket till att försvinna samt återställa lackskyddet :) stort tack ska ni ha!! Det är kundservice på hög nivå!
    2017-02-22 Mats N svarar Uffe L
    Kanon, Uffe! Vi försöker alltid att upprätthålla en hög nivå på vår kundservice (du är vår kund, inte bara din bil), så vi är glada att du uppskattar den! Tusen tack och välkommen igen.
    Mats N gillar detta
  • Susanne O
    Susanne O skrev om Wellkept
    Fantastiskt trevlig och hjälpsam personal. Bilen blev jättefin!
    2017-02-20 Mats N svarar Susanne O
    Det glädjer oss Susanne. Kul att du blev nöjd.
  • Gunilla O
    Gunilla O skrev om Wellkept
    Mycket bra service och trevligt bemötande!
    2017-02-14 Mats N svarar Gunilla O
    Tack så mycket Gunilla. Ta nu hand om din fina Mazda ;-)
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Wellkept
    Wellkept är med utan tvekan den bästa recondfirman jag använt. Deras bemötande och servicegrad är sjukt bra och många andra företag i andra branscher har mycket att lära. Dessutom är slutresutat fantastiskt och jag trodde ej det var min bil som jag hämtade ut.
    2017-02-08 Mats N svarar Daniel H
    Oj, vi rodnar ;-) Vad glada vi alla blir för din rekommendation Daniel. Och bra att du blev nöjd förstås. Tack så mycket.
  • Lars K
    Lars K skrev om Wellkept
    Allt var toppen trevligt bemötande professionellt utfört arbete med min bil en klar 5:a på en 5 gradig skala
    2017-02-08 Mats N svarar Lars K
    Hej Lars. 5:or älskar vi! Tusen tack och välkommen åter när det blir dags för återbehandling.
  • Christoffer S
    Christoffer S skrev om Wellkept
    Jag är mycket nöjd med deras proffsiga bemötande och framförallt resultatet av lackbehandlingen. Perfekt med lånebil. / BMW
    2017-02-07 Mats N svarar Christoffer S
    Då blir vi glada. Vi gjorde ju även fälg-/glas-/handtagsbehandling på din bil. Hoppas du får glädje av dem. Tack så mycket Christoffer.
  • Lilian M
    Lilian M skrev om Wellkept
    Helt fantastisk, kunnig, professionell bemötande och jobb på bilen. Kan varm rekommendera denna företag.
    2017-02-06 Mats N svarar Lilian M
    Vad roligt Lilian! Och kul att ha dig här (+ din bil förstås ;-). Tack för dina fina ord.
  • Lennart W
    Lennart W skrev om Wellkept
    Mycket nöjd med lackförseglingen och mycket bra bemötande.
    2017-01-19 Mats N svarar Lennart W
    Det var ju bra Lennart! Din Seat blev kanonfin. Hoppas du är nöjd med glasbehandlingen. Tack skall du ha.
  • Assar S
    Assar S skrev om Wellkept
    Bra service och bra resultat. Tack!
    2017-01-19 Mats N svarar Assar S
    Tack själv för din rekommendation Assar. Vi ses.
  • David N
    David N skrev om Wellkept
    Mycket fint jobb! Pålitliga och duktiga
    2017-01-12 Mats N svarar David N
    Tack David. Kul jobb med en fantastisk bil ;-)
  • Mats B
    Mats B skrev om Wellkept
    Har lackskyddat flera personbilar under ett flertal år, alltid med gott resultat.
    2016-12-29 Mats N svarar Mats B
    Ja, du har haft några bilar här och det är vi glada för. Kul att du är nöjd. Tack Mats.
  • Jacob F
    Jacob F skrev om Wellkept
    Bra kontakt med tydlig info i telefon. Proffsigt bemötande vid inlämning och förtroendeingivande bra resultat vid hämtning. Högsta betyg.
    Jacob Ferrer
    2016-12-29 Mats N svarar Jacob F
    Vad kul Jacob! Tack för en tydlig rekommendation. Högsta betyg gillar vi ;-)
  • Johan F
    Johan F skrev om Wellkept
    Mycket bra bemötande och bilen superfin...
    2016-12-27 Mats N svarar Johan F
    Toppen Johan! Det blev en snygg F-Pace ;-)
  • Johan H
    Johan H skrev om Wellkept
    Proffsigt bemötande och kunnig personal.
    Lackförsegling utfördes med topp resultat.
    2016-12-19 Mats N svarar Johan H
    Tack för din rekommendation, Johan. Bra att du blev nöjd.
  • Hans G
    Hans G skrev om Wellkept
    Bra service i form av bra mottagning och trevligt återlämnande som känns omsorgsfullt
    2016-12-13 Mats N svarar Hans G
    Tack Hans. Tack för rekommendationen. Du nämner inget om själva lackskyddsbehandlingen men jag tror nog du var nöjd även med den :-)
    Din Tiguan blev fantastisk!
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Wellkept
    Mycket bra service och kundbemötande
    Proffsigt utfört arbete
    2016-12-12 Mats N svarar Thomas L
    Bra Thomas. Kul att du är nöjd med oss och behandlingen ;-) Tack.
  • Annika B
    Annika B skrev om Wellkept
    Trevligt o professionellt bemötande
    2016-12-12 Mats N svarar Annika B
    Tackar, tackar Annika. Välkommen igen.
  • Sören B
    Sören B skrev om Wellkept
    Mycket trevligt bemötande och utsökt resultat av rekonditioneringen.
    2016-12-08 Mats N svarar Sören B
    Ja, din BMW blev ju som ny. Ta hand om den så ses vi igen. Tack för din rekommendation.
  • Lisa D
    Lisa D skrev om Wellkept
    Kan inte bli nöjdare än vi är, snabbt en tid från att vi bokade. Bilen är som ny står på vår gata och glänser och gnistrar så grannarna är avundsjuka🎆Vi är supernöjda också med nya och felfria filmen på rutorna och ett helt igenom 100 procent väl utförr arbete. Högsta betyg från oss. Tusen tack Lisa och Thord
    2016-12-07 Mats N svarar Lisa D
    Vad kul Lisa och Thord! Det glädjer oss att ni är nöjda. Skicka hit grannarna så fixar vi deras bilar också ;-) Tack för rekommendationen.
  • Conny H
    Conny H skrev om Wellkept
    Proffsigt och trevligt bemöttande.
    2016-12-07 Mats N svarar Conny H
    Det gillar vi, Conny :-D Vi hör av oss om 18 månader när det är dags för återbehandling. Tack.
  • Alex A
    Alex A skrev om Wellkept
    Bra service, bra utfört jobb och prisgaranti.
    2016-12-07 Mats N svarar Alex A
    Tack så mycket Alex! Hoppas att du även gillar glasbehandlingen.
  • Jon S
    Jon S skrev om Wellkept
    Väldigt bra bemötande och galant resultat .
    2016-11-30 Mats N svarar Jon S
    Tack Jon. Och skönt att vi fick bort bucklan på din Mini. Vi ses ;-)
  • Per W
    Per W skrev om Wellkept
    Kanon bemötande och riktigt bra utfört arbete. Rekommenderas!
    2016-11-30 Mats N svarar Per W
    Tack för din rekommendation Per. På återseende :-)
  • Lars-Göran E
    Lars-Göran E skrev om Wellkept
    Jag blev väl bemött och kände mig betydelsefull som kund. Jag fick en lackförsegling av min bil. Den behandlades såväl utvändigt som invändigt. Wellkept gav ett mycket gott intryck och de lade sig mån om att jag skulle känna mig nöjd med utförd tjänst men även att jag var en viktig kund.
    2016-11-23 Mats N svarar Lars-Göran E
    Bra att du upplevde det så Lars-Göran. Du är ju lika viktig som jobbet på själva bilen. Utan dig finns ju ingen bil ;-) Tackar.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Wellkept
    OK en del tycker att jag är petig med mina bilar, själv skulle jag säga ganska noggrann.
    Hade en bil inne hos Wellkept för polering och lackbehandling och jag är grymt imponerad av resultatet.
    Kan rekommendera dem alla dagar i veckan.
    På återseende!
    /Mikael
    2016-11-23 Mats N svarar Mikael B
    Hej Mikael. Kul att ha dig här, en frisk fläkt definitivt. Samuel blev stolt och glad över allt beröm. Tack skall du ha.
  • Marcus G
    Marcus G skrev om Wellkept
    Inte billigast men mkt bra arbete.
    2016-11-23 Mats N svarar Marcus G
    Exakt så Marcus. Inte billigast men inte dyrast och vi värnar om att arbetet blir bra utfört. Tack.
  • Kapinga T
    Kapinga T skrev om Wellkept
    Det var bra med den service jag fick och jag är nöjd.
    Jag kan väl rekommendera till andra.
    Tack.
    2016-11-23 Mats N svarar Kapinga T
    Hej Kapinga. Stort tack för din rekommendation.
  • Göran D
    Göran D skrev om Wellkept
    Bra service, och bra bemötande. Sämre när vi hämta bilen.
    2016-11-21 Mats N svarar Göran D
    Hej Göran. Det första låter ju bra men det andra inte så bra. Hoppas du inte upplevde oss som otrevliga. kanske var vi lite stressade. Hur som helst så ber vi om ursäkt för det.
  • Micael J
    Micael J skrev om Wellkept
    Smidigt och tillmötesgående, verkar kunniga och skickliga, svarar gärna på frågor och förklarar
    2016-11-18 Mats N svarar Micael J
    Hej. Ja, frågar man inte får man inget veta ;-) Tack för din rekommendation Johan.
  • Johan S
    Johan S skrev om Wellkept
    Väldigt trevligt bemötande av både seriös och kunnig personal. Väldigt nöjd med både kontakt och såklart resultatet av själva behandlingen. Rekommenderas starkt.
    2016-11-18 Mats N svarar Johan S
    Vad glada vi blir att allt är till belåtenhet. Vi sträcker på oss. Tack Johan :-)
  • Roland E
    Roland E skrev om Wellkept
    Gott bemötande och väldigt god service helt igenom
    2016-11-18 Mats N svarar Roland E
    Tack Roland! Vi uppskattar att du skriver här på Reco.se.
  • Johan A
    Johan A skrev om Wellkept
    Funkade super de fixa även tonade rutor och vart jag kunde få bra underreddbehandling
    2016-11-18 Mats N svarar Johan A
    Bra Johan! Ja, vi fixar ju solfilm, bucklor och foliering medan bilen är här på lackskyddsbehandling. Det är mycket uppskattat bland våra kunder och vi tipsar gärna om Rostskyddsmetoder i Vinsta. Tack för ditt inlägg.
  • Per D
    Per D skrev om Wellkept
    Mkt bra bemötande både vid beställning per telefon, inlämning och avhämtning.
    2016-11-17 Mats N svarar Per D
    Det var bra Per. Utgår från att blev nöjd även med behandlingen ;-) Tack skall du ha.
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Wellkept
    Hej
    Mycket trevligt och gott mottagande samt utmärkt service
    2016-11-17 Mats N svarar Bengt N
    Hej Bengt. Trevligt att ha dig här. Tack och på återseende.
  • Mostafa H
    Mostafa H skrev om Wellkept
    Väldigt bra jobb. Jag är helnöjd med arbeter 😄
    2016-10-20 Mats N svarar Mostafa H
    Det var bra Mostafa. Tack för rekommendationen ;-)
  • Christopher U
    Christopher U skrev om Wellkept
    Super proffsiga och bra resultat, kan verkligen rekommendera wellkept till andra
    2016-10-19 Mats N svarar Christopher U
    Vad kul att du är nöjd, då är vi det också! Tack skall du ha Christopher.
  • Kicki A
    Kicki A skrev om Wellkept
    Bra bemötande, bra jobb, trevlig personal
    2016-10-19 Mats N svarar Kicki A
    Hej Kicki. Vi uppskattar din feedback och även trevliga kunder! Hoppas vi ses igen i framtiden.
  • Anders A
    Anders A skrev om Wellkept
    Profsigt utfört arbete och kundorienterad dialog!
    2016-10-19 Mats N svarar Anders A
    Det tog ju ett tag att få bort nedfallet på din bil men slutresultatet blev kanon. Tack Anders.
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Wellkept
    Det är tredje gången jag anlitar Wellkept i Solna.

Bilen är kanonfin och de gör alltid ett bra jobb. Kommer att använda de fler gånger!
    2016-10-19 Mats N svarar Alexander L
    Ja, din svarta BMW blev väldigt fin. Har du den kvar om 18 månader är du välkommen igen om du vill. Tack för din rekommendation.
  • Mårten E
    Mårten E skrev om Wellkept
    Fjärde gången på Wellkept i Solna men till skillnad från föregående gånger då det varit relativt nya bilar nu med min 20 år gamla entusiastbil, en Citroën Xm. Wellkept utförde en komplett behandling. Som vanligt fantastiskt nöjd, den blev som ny. Jag tackar och bockar för ett fantastiskt arbete! Jag återkommer i närtid på återbesök med min 2 år gamla tjänstebil.
    2016-10-19 Mats N svarar Mårten E
    Hej Mårten. Det faktum att du kommer till oss gång efter gång talar sitt tydliga språk! Att du tar dig tid att skriva här på Reco.se blir vi naturligtvis extra glada för. Och självklart är du välkommen med din tjänstebil. Tack skall du ha.
  • Johannes L
    Johannes L skrev om Wellkept
    Gjorde en utvändig behandling av ny bil. Otroligt professionellt bemötande och enastående resultat. Mats redogjorde noga för behandlingen och tog sig tid att svara på alla frågor. Kan bara rekommendera Wellkept!
    2016-10-17 Mats N svarar Johannes L
    Ja, lite pedagogisk information skadar inte. Det är trots allt många som inte vet exakt vad en lackskyddsbehandling innebär och vi förklarar gärna ;-) Din Passat blev väldigt fin. Tack Johannes.
  • Vera Marie E H
    Vera Marie E H skrev om Wellkept
    Super bra, från telefonbemötandet till attityden på plats till en slutprodukt som blev verkligen bra
    2016-10-17 Mats N svarar Vera Marie E H
    Bra Vera Marie! Kul att du uppskattar det vi gör. Vi försöker att vara mer är bara en bilvårdsfirma och det innebär att du som kund måste vara i fokus från början till slut (även bilen naturligtvis ;-) Tack skall du ha.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Wellkept
    Bra omhändertagande
    med mkt trevlig personal. Fint och snabbt arbete.
    2016-10-14 Mats N svarar Magnus L
    Ja, vi älskar våra kunder ;-) Och alla våra kunder är supertrevliga, då är det ju ingen konst att vara trevlig tillbaks. Tack Magnus.
  • Stig H
    Stig H skrev om Wellkept
    Är väldigt nöjd än så länge Trevlig personal och vänligt mottagning
    2016-10-14 Mats N svarar Stig H
    Då hoppas vi att det håller i sig. Åtminstone håller lackskyddet i 18 månader. Tack för din rekommendation.
  • Thomas P
    Thomas P skrev om Wellkept
    Bra bemötande, perfekt resultat, jag blev helnöjd. Kan bara rekommendera!
    2016-10-14 Mats N svarar Thomas P
    Helnöjd med rekommendation! Det är det vi strävar efter. Tack så mycket Thomas.
  • Sven E
    Sven E skrev om Wellkept
    Orkar inte skriva.. ..vilken blev bra. .. jag hvhxjxzbg jjvgg n vhjgkkglhfmjj
    2016-10-14 Mats N svarar Sven E
    Ja du behöver inte Sven ;-) Tror jag kan utläsa att du trots allt blev nöjd (det kan ju vara någon slags kod). Tack..
  • Ralf T
    Ralf T skrev om Wellkept
    Jättebra bemötande. Gediget arbete.
    2016-10-14 Mats N svarar Ralf T
    Härligt Ralf. Då känner vi oss nöjda. Tack skall du ha.
  • Richard Å
    Richard Å skrev om Wellkept
    Hade bilen inne för en återbehandling av lackskyddet och valde utöver det även inre rengöring inkl behandling av läderklädseln plus motortvätt.

Första gången jag hade bilen inlämnad hos Wellkept var när den var nästan ny för knappt två år sen och fast jag var väldigt nöjd med resultatet även den gången blev ju skillnaden inte så stor just för att bilen var nästintill ny.

Har sen dess varit rädd om bilen och tagit väl hand om den på en för mig normal nivå, dvs tvättat den manuellt både in och utvändigt utan att gå till överdrift (inte stått på knä med tandborste i handen för att få bort det sista på fälgarna). Så även den här gången när jag lämnade in den var den redan i fint skick men hade självklart tappat den där riktiga nybilskänslan.

När jag däremot hämtade ut bilen var den verkligen som näst intill ny igen, otroligt fint utfört jobb! In i minsta detalj märktes vilket jobb som lagts ned. Invändigt doftade den som ny utan så mycket som ett dammkorn i sikte och t om ställen som under tanklocket glänste som när den var ny. Fick även hjälp med att fylla i en del stenskott med lackstift jag lämnade tillsammans med bilen och även där blev resultatet helt suveränt!

Med ett sånt här resultat i kombination med det alltid lika trevliga och professionella bemötandet kan det inte bli annat än högsta betyg!!
    2016-09-14 Mats N svarar Richard Å
    Vi får ju nästan hybris! Vi är otroligt glada och tacksamma över all positiv respons vi får här på Reco.se men ett mer positivt omdöme får vi leta efter. Vi har haft en eller två kommentarer tidigare som är långa som en kort novell. Vi står uppställda på led med mössorna i handen och bugar och tackar tillsammans. Tusen tack Richard.
    2016-09-14 Richard Å svarar Mats N
    Ett välförtjänt omdöme så tack själva!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Lars L
    Lars L skrev om Wellkept
    Bra service och arbete .Kommer att återkomma
    2016-09-12 Mats N svarar Lars L
    Och vi kommer att vänta på dig ;-) Tack och välkommen igen.

Englundavägen 2, 171 41 Solna