Alla kategorier Bilvård Stockholms län Solna Wellkept

Wellkept

Englundavägen 2, 171 41 Solna — Visa karta

Välkommen till Wellkept!

Här använder vi endast de bästa preparaten när vi utför rekond och lackskyddsbehandlingar på bilar, båtar och motorcyklar. Vår personal vet vad de gör och genomgår kontinuerligt utbildningar för att vi ska bli ännu bättre.

Vi är så säkra på vår sak att vi kan ge något vi kallar Nöjd-Kund-Garanti: bäst service och bäst kvalitet till bästa pris! Du får garanti på pris, leverans och kvalitet samt en lånebil helt utan extra kostnad när du låter oss ta hand om din bil och göra den som ny igen.

Kom förbi oss på Wellkept när du vill att ditt fordon ska få riktigt bra skötsel!
Öppet just nu

Proffsig, gedigen och smidig process. Skinande bil Läs mer
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Wellkept
    Lackkonservering.
    Mycket väl utfört arbete. Trevligt bemötande. Det fanns ingen lånebil, tycker de kunde reducerat priset en hundring.
    Annars hade de fått högsta betyg. Läs mer
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Wellkept
    Bra service och trevligt bemötande! Bilen blev fin och det syntes att de lagt ner mycket jobb och omsorg. Ett litet, litet minus var att de glömde vindrutan invändigt eller snarare inte riktigt rent.
    Rekommenderas varmt ändå!
    MVH Patrik L Läs mer
  • Jan-Erik J
    Jan-Erik J skrev om Wellkept
    Bra läge.
    Bra bemötande.
    Bra leveranstid.
    Erfarenheten om två år får visa om även resultatet blev bra. Läs mer
    2018-04-23 Mats N svarar Jan-Erik J
    Tack så mycket Jan-Erik. Vi är säkra på att du upplever lackskyddet som fullgott, även efter två år. Om inte så får du höra av dig.
  • Jan Erik H
    Jan Erik H skrev om Wellkept
    Lackbehandling. Utmärkt utförande och bemötande. Läs mer
    2018-03-28 Mats N svarar Jan Erik H
    Och utmärkt bil! Din Alfa är något att vila ögonen på. Tack skall du ha.
  • Marcus Ö
    Marcus Ö skrev om Wellkept
    Aldrig blivit så bra bemött av en säljare. Oftast är det säljfloskler som osar av någon som vill kränga, men hos Wellkept fick jag direkt en trovärdig, pålitlig och exceptionellt pedagogisk genomgång av alla mina frågor. Blev extremt nöjd med resultatet och väldigt väl omhändertagen genom hela arbetet. Dessutom gratis lånebil, tvättsvampar, tvättmedel etc. Läs mer
    2018-03-28 Mats N svarar Marcus Ö
    Hej Marcus. Vi rodnar lite faktiskt men vi försöker ju bara vara så som vi själva önskar bli behandlade och det är glädjande att du uppskattar det. Att du sedan blev nöjd med det keramiska lackskyddet är ju toppen. Det var ju därför du kom till oss, eller hur?
    Tack för din fina rekommendation.
  • Leif A
    Leif A skrev om Wellkept
    Nytt Lackskydd
    Ja verkligen
    Absolut
    Mycket bra bemötande Läs mer
    2018-03-20 Mats N svarar Leif A
    Tack Leif. Din Honda HR-V blev superfin tyckte vi. Lycka till !
  • Peter B
    Peter B skrev om Wellkept
    Lackförsegling m.m.
    Ja
    Ja
    Mycket trevlig personal. Läs mer
    2018-03-20 Mats N svarar Peter B
    Hej och tack Peter för din rekommendation. Inte så många ord kanske men misstänker och utgår från att du blev nöjd.
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Wellkept
    Lämnade min nya Volvo XC60 hos Wellkept för lackbehandling och helrekond. Bilen blev jättefin samt att det var trevlig och kunnig personal. Rekommenderar gärna till vänner och bekanta. ///Thomas Läs mer
    2018-03-12 Mats N svarar Thomas M
    Hej Thomas. Ja, det blev ju inte riktigt bra först men vi löste det tillsammans och din bil blev väldigt fin till slut ;-) Tack för din rekommendation.
  • Micke H
    Micke H skrev om Wellkept
    Då skall vi se. Väldigt bra kundmottagning ( Mats ) som tog sig tid att berätta och visa vad som blev gjort samt bra information innan inlämning.
    Jag är extremt petig vad gäller min bil så efter mycket funderande bokade jag tid hos Wellkept.
    När jag köpte bilen var den inte i så roligt skick så jag amatörpolerade den så gott jag kunde.

Vid utlämning stod den och blänkte i ett hörn som en diamant . Skillnad på en amatör och proffs.
    Väldigt nöjd med underarbetet dvs poleringen som är A och O när man lackskyddar en bil.

Ge killen som polerade den en klapp på axeln.

Detta gäller då PPS-behandling + fälgbehandling.

Det enda lilla minus är att batteriet blivit lite urladdat sedan inlämning vilket kan bero på några olika faktorer.

Dock skulle jag inte tveka en sekund att lämna in bilen igen till Wellkept.
    Nu återstår att se hur lackskyddet håller.

Bra ! Mvh Micke Läs mer
    2018-03-09 Mats N svarar Micke H
    Wow! Du har verkligen tagit dig tid att skriva. Tusen tack för det och kul att du är nöjd. När vi gör en utvändig behandling (som i ditt fall) så tar vi för vana att snygga till lite runt golvytorna och rengöra mattorna också. Då har antagligen dörrarna varit öppna hela dagen och det kan ha dragit ur batteriet lite. Hoppas det är fullt tryck nu i alla fall.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Wellkept
    Vilket fantastiskt företag Wellkept är! Gjorde en keramisk behandling på min svarta saab 9-3 aero för några månader sen. Fortfarande lika fin och blank! Mycket bra service och kundkontakt.

/Andreas Läs mer
    2018-03-09 Mats N svarar Andreas H
    Kanon Andreas! Bra att du är nöjd med vårt keramiska lackskydd. Det har blivit otroligt populärt och omtyckt på kort tid.
    Tack skall du ha.
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Wellkept
    Gjorde en keramisk lackskyddsbehandling inkl invändig behandling samt polering av lyktorna precis innan jul. Blev mycket nöjd med resultatet och bilen är som ny igen.
    Toppen att dom kunde fylla i de stenskott som fanns för en som inte är lika stadig på handen! :-) Rekommenderat företaget till vänner och familj. Läs mer
    2018-03-01 Mats N svarar Henrik E
    Hej Henrik. Din Skoda blev toppen och det är ju bra med nypolerade strålkastare i mörkret. Tack för din rekommendation.
  • Jan G
    Jan G skrev om Wellkept
    Trevligt bemötande
    Helrekond
    Resultatet vet jag ännu inte, då jag rest bort. Läs mer
    2018-02-28 Mats N svarar Jan G
    Hej. Då hoppas vi att du är nöjd när du kommer hem. Tack skall du ha.
  • Thomas J
    Thomas J skrev om Wellkept
    Bokade tid hos Wellkept på min nya Qashqai efter en mycket informativ genomgång ang. lackskydd. Trevligt bemötande både i ”luren” och på plats. Resultatet ser också jättebra ut även om man kanske bör vänta något halvår innan ett slutomdöme. Kommer absolut rekommendera Wellkept till vänner och bekanta! Läs mer
    2018-02-28 Mats N svarar Thomas J
    Hej Thomas. Med det keramiska lackskyddet lämnar vi 2 års garanti. Har du några synpunkter (bra eller dåliga), hör av dig till oss men vi är säkra på att du kommer att bli helnöjd även på sikt. Tack för rekommendationen.
  • Erik T
    Erik T skrev om Wellkept
    Väldigt trevligt bemötande hela vägen Läs mer
    2018-02-28 Mats N svarar Erik T
    Det är toppen Erik. Hoppas du blir nöjd med den keramiska lackskyddsbehandlingen också :-)
  • Isak W
    Isak W skrev om Wellkept
    Bra proffsigt bemötande. Rena och snygga lokaler. Rekommenderas! Läs mer
    2018-02-23 Mats N svarar Isak W
    Rena och snygga lokaler!? Jo jag tackar jag :-D
    Det är viktigt att det är någorlunda rent så vi inte drar runt smutsen när vi jobbar. Bra att du är nöjd, Isak och hoppas vi ses igen.
  • Raymond J
    Raymond J skrev om Wellkept
    Trevliga och kunniga och gjorde ett utomordentligt bra jobb , återkommer självklart👍 Läs mer
    2018-02-23 Mats N svarar Raymond J
    Tackar! Din Audi har snart slagit rekord på visningar på vår Facebook sida. Vi ses ;-)
  • Ola N
    Ola N skrev om Wellkept
    Bra service och snabba. Första gången jag är hos wellkept, får återkomma med hur det håller om några månader. Läs mer
    2018-02-23 Mats N svarar Ola N
    Hej och tack Ola. Det blev en fantastisk lyster på din Passat. Se den på vår Facebook sida om du vill. Återkoppla gärna senare om hur du upplever den keramiska lackskyddsbehandlingen.
  • Anders B
    Anders B skrev om Wellkept
    Tack för ett snabbt agerande med en mycket positiv kundkontakt. Nybilspolering med keramikprogram samt glas- och däckbehandling. På köpet även gjordes fint på insidan, allt till ett bra pris. Jag är helnöjd! TACK! Läs mer
    2018-02-08 Mats N svarar Anders B
    Det är vi som tackar Anders! Vi är glada att vi fick ta hand om din bil. Har du bilen kvar så är du välkommen igen om 24 månader för en återbehandling av ditt keramiska lackskydd.
  • Wilder R
    Wilder R skrev om Wellkept
    Jag tycker att det är bra och duktiga medarbetare där! Läs mer
    2018-02-08 Mats N svarar Wilder R
    Hej och tack för att du skriver här på Reco.
  • Björn-henrik L
    Björn-henrik L skrev om Wellkept
    Jag har för fjärde gången haft min Skoda inne för behandling hos Wellkept, ännu en gång ett mycket förstklassigt arbete, hatten av för tekniker Oskar, han gjorde även nybilskänsla i kupén trots att det ligger utanför ´programmet´. Ett trevligt och proffsigt bemötande i övrigt. Imponerad.
    /Bussförare Björn Läs mer
    2018-02-05 Mats N svarar Björn-henrik L
    Ja nu har du varit här några gånger och vi förstår att du är nöjd eftersom du kommer tillbaka. Har du bilen kvar om 18 månader är du välkommen igen naturligtvis. Tack skall du ha Björn.
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Wellkept
    Lämnade in min bil för lackskyddsbehandling. Otroligt nöjd med resultatet samt mycket imponerad av företagets servicemedvetenhet från början till slut. Läs mer
    2018-02-05 Mats N svarar Henrik A
    Härligt att höra Henrik. Det är ju inte bara din bil som är kund hos oss, du är ju minst lika viktig själv. Utan dig får vi ju inte ta hand om din bil! Tack.
  • Lisbeth A
    Lisbeth A skrev om Wellkept
    Proffsigt bemötande och fantastiskt fint arebete vi är mkt nöjda Läs mer
    2018-01-30 Mats N svarar Lisbeth A
    Kul att du är nöjd Lisbeth. Tänk på att höra av dig om du undrar över något. Tack skall du ha.
  • Helena B
    Helena B skrev om Wellkept
    Lackskydd.............................................. Läs mer
    2018-01-30 Mats N svarar Helena B
    Ja det blev ju lite fel på ditt inlägg ;-) Men efter vårt samtal vet jag att du är nöjd och det är huvudsaken för oss (och dig naturligtvis).
  • Sam S
    Sam S skrev om Wellkept
    Aldrig lackskyddat tidigare så kan inte säga om det är bättre eller sämre än någon annan. Bilen ser bra ut iaf och vattnet pärlar sig som det ska när man tvättar bilen. Körde vanlig pps behandling, behandlade framrutan och fälgarna. Ingick "no scratch" i det paketet också men den hade jag nog inte rekommenderat för jag tycker den syns alltför väl på bilen, den var inte så osynlig som jag trodde den skulle vara men å andra sidan kanske det är bättre att den syns istället för massa skrapmärken, smaksak.

Jättebra bemötande annars och ingen risk att Mats skulle sälja in något du egentligen inte behöver utan det kändes ärligt och straight forward.

/Sam Läs mer
    2018-01-22 Mats N svarar Sam S
    Vilken härlig recension Sam. Och trevlig läsning! No-Scratch tar du bort lätt själv eller så gör vi det här på några minuter men som du själv skriver så skyddar den mot repor under handtagen. Tack skall du ha.
    Sam gillar detta
  • Mats E
    Mats E skrev om Wellkept
    Jag är helnöjd med hela processen från 1:a kontakt till leverans. Fick dessutom bra tips om skötsel och underhåll. Läs mer
    2018-01-15 Mats N svarar Mats E
    Hej Mats. Fint att du är nöjd. Ja, Alla kunder får ju med sig en tvätthandbok och den är bra att ha ibland, annars går det alltid bra att ringa oss och fråga. Tack.
  • Soulis G
    Soulis G skrev om Wellkept
    Jag köpte lackskydd-rekond till min bil i somras och efter 4 månader så upptäckte jag några fläckar i baksätet. Inga problem, killarna bokade en tid för att återställa och passade på att beställa en biltvätt som jag oförväntat blev bjuden på det plus lånebil. Kan man förvänta sig bättre service? Tummen upp Wellkept, självklart kommer jag tillbaka. Läs mer
    2018-01-15 Mats N svarar Soulis G
    Våra kunder är den viktigaste ingrediensen i vår verksamhet. Vi strävar alltid efter 100% nöjda kunder. Om det inte blir perfekt är det bra att man hör av sig, då fixar vi och lär oss samtidigt. Tack för att du hörde av dig angående fläckarna och tack för din rekommendation :-D
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Wellkept
    Gjorde en komplett behandling av bilen och var mycket nöjd med resultatet. Vänligt och proffsigt bemötande från början till slut. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-01-15 Mats N svarar Mikael H
    Din Volvo XC60 blev väldigt fin, eller hur? Trevligt att du blev nöjd Mikael och hoppas vi ses i framtiden. Tack så mycket.
  • Erik A
    Erik A skrev om Wellkept
    Lackskydd av ny bil, Wellkept rekommenderat av kollega.
    Mycket trevligt bemötande, både på telefon innan och vid inlämning av bilen. Bilen blev klar till avtalad tid, och under tiden fick jag lånebil som även den var ren och fin. Resultatet var jag mycket nöjd med.
    Kommer garanterad återvända för nya behandlingar och rekommenderar Wellkept varmt! Läs mer
    2018-01-15 Mats N svarar Erik A
    Toppen Erik. Din 530 blev verkligen fin och behöver du en ordentlig handtvätt längre fram, får du höra av dig. Tack för att du tog dig tid här på Reco.
  • Per Åke J
    Per Åke J skrev om Wellkept
    Bokade en lackbehandling på en ny bil. Blev utförligt informerad om vad det innebar och konsekvenserna av den.
    Fick även ett nytt prisförslag motsvarande ett annat erbjudande jag fått
    Blev mycket nöjd med både resultatet och bemötandet.
    Högsta betyg! Läs mer
    2018-01-15 Mats N svarar Per Åke J
    Högsta betyg Per Åke!! Som grädde på en Semla, perfekt :-)
    Vi tackar & bugar för din rekommendation.
  • Bengt B
    Bengt B skrev om Wellkept
    Helt Suverent
    Från mottagande till bilen Läs mer
    2018-01-10 Mats N svarar Bengt B
    Tusen tack, Bengt! Snygg RS3 blev det också.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Wellkept
    Mycket bra resultat och bemötande, rekommenderas!

/Magnus Läs mer
    2018-01-10 Mats N svarar Magnus H
    Tack så mycket Magnus. Roligt att du är nöjd.
  • Tommy G
    Tommy G skrev om Wellkept
    Väldigt nöjd med den keramiska lackbehandlingen som gjordes på min Audi A4, grym service med professionellt bemötande!
    Mindre nöjd med att man satte dekal på insidan av min tonade bakruta utan att prata med mig som kund innan detta gjordes, den lär vara svår att få bort utan att förstöra toningen om jag så skulle vilja det. Läs mer
    2017-12-20 Mats N svarar Tommy G
    Hej Tommy. Den första delen lät ju bra men den andra sämre. Det är ju jag som missade att tala om det då jag lämnade ut bilen till dig. Jag ber om ursäkt för det. Att ta bort dekalen är inga problem om du vill. Jag ringer dig så kan du väl komma förbi när du har möjlighet. Det tar bara 5 minuter. Tack för att du ändå ger oss 5 Recos ;-)
  • Börje N
    Börje N skrev om Wellkept
    Bra bemötande hela tiden och ett bra utfört arbete. Jättenöjd. Läs mer
    2017-12-19 Mats N svarar Börje N
    Ja det var många färgprickar på din bil men jag tror vi fick bort alla. Tack för din rekommendation Börje.
  • Woitec W
    Woitec W skrev om Wellkept
    Trevlig och provsit bömetande .nöjd med utfört arbete Läs mer
    2017-12-19 Mats N svarar Woitec W
    Tack detsamma Woitec. Välkommen igen ;-)
  • Lars M
    Lars M skrev om Wellkept
    Vår ny KODIAQ har fått ett Kemiskt lackskydd. Jätte nöjd. Tack Läs mer
    2017-12-14 Mats N svarar Lars M
    Hej Lars. Jag tror du slant på tangenterna :-) Du har fått ett keramiskt lackskydd. Bra att du är nöjd & tack så mycket.
  • Göran B
    Göran B skrev om Wellkept
    Bra på alla vis o jag är riktigt nöjd!0 Läs mer
    2017-12-07 Mats N svarar Göran B
    Fantastiskt Göran! Hör av dig om det är något du undrar över. Tack skall du ha :-)
  • Per A
    Per A skrev om Wellkept
    Jag har fått ett mycket bra bemötande i alla avseende.
    Jag köpte lack,glas,textil och fälgbehandling .Allt utfört till full belåtenhet .
    Utnyttjade deras prisgaranti också vilket sänkte priset med omkring 1000 kronor Läs mer
    2017-11-16 Mats N svarar Per A
    Bra bemötande, bra jobb och bra pris. kan det bli bättre ;-) Tack själv Per.
  • Björn T
    Björn T skrev om Wellkept
    Tydligt. Professionellt och vänligt samt ett utmärkt jobb. Läs mer
    2017-10-30 Mats N svarar Björn T
    Det är bra Björn. Hoppas du även uppskattar glasbehandlingen. Tack.
  • Jan F
    Jan F skrev om Wellkept
    Jag har nu på kort tid haft 2 bilar inlämnade för utvändigt lackskydd på Wellkept. Trevligt och proffsigt bemötande samt ett väl utfört jobb. Jag är mycket nöjd med företaget och resultatet! Läs mer
    2017-10-30 Mats N svarar Jan F
    Bra Jan. Det gillar vi! Tack så mycket.
  • Torbjörn L
    Torbjörn L skrev om Wellkept
    Mycket bra bemötande och förklaringar Läs mer
    2017-10-30 Mats N svarar Torbjörn L
    Toppen Torbjörn. Vi finns här om du har något mer du undrar över. Tack så mycket.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Wellkept
    Mycket positivt och professionellt bemötande och genomförande av all service, med mycket gott slutresultat. Läs mer
    2017-10-30 Mats N svarar Mikael S
    Det glädjer oss både att du blev nöjd och med din rekommendation. Tack Mikael.
  • Mattias V
    Mattias V skrev om Wellkept
    Väldigt professionellt bemötande och utförande av jobbet. Bra ordnat med lånebil också. Läs mer
    2017-10-25 Mats N svarar Mattias V
    Tack så mycket Mattias. Bra att du uppskattade fri lånebil. Hoppas vi ses igen.
  • Anders D
    Anders D skrev om Wellkept
    Bra bemötande.
    Höll tiden.
    Bra utfört jobb. Läs mer
    2017-10-25 Mats N svarar Anders D
    Kanon Anders! Då har vi gjort vårt jobb ;-) Tack för rekommendationen.
  • Johan D
    Johan D skrev om Wellkept
    Kanonbra, väldigt professionellt till skillnad mot mycket mot konkurrensen. Läs mer
    2017-10-19 Mats N svarar Johan D
    Hej Johan. Intressant det du skriver om konkurrensen. Vi vill ju gärna "sticka ut" och då är våra kunder och deras omdömen och betyg väldigt viktiga. Vi behandlar våra kunder som vi själva vill bli behandlade när vi köper en tjänst/produkt. Tack för din rekommendation.
  • Adrian J
    Adrian J skrev om Wellkept
    Jag fick hjälp med lackskyddsbehandlig på min nya bil samt skinn, fälg, handtag och glas behandling. Bilen fick en kanon finish! Läs mer
    2017-10-19 Mats N svarar Adrian J
    Kul att du blev nöjd Adrian. Välkommen igen.
  • Christoffer H
    Christoffer H skrev om Wellkept
    Ett sanslöst bra resultat. Genom åren har Wellkept fått ta hand om samtliga mina bilar och resultatet är alltid lika bra. Denna gång gjorde de en keramisk behandling som jag tycker överträffar alla mina förväntningar avseende kvalitet och kostnad. Stort tack! Läs mer
    2017-10-10 Mats N svarar Christoffer H
    Ja, du ramlar in titt som tätt med bilar av olika slag. Vi är glada och tacksamma för att du kommer till oss varje gång och extra roligt att du är nöjd såklart. Såg att du även skrev på vår Facebook-sida. Tack för det!
  • Anestis G
    Anestis G skrev om Wellkept
    Fantastiskt service, fantastiskt resultat, bra priser. Ska absolut tillbaka. Läs mer
    2017-10-10 Mats N svarar Anestis G
    3 bra argument. Vi håller med (blygsamt) ;-) Tack så mycket Anestis!
  • Kaj L
    Kaj L skrev om Wellkept
    Beställde lackskyddsbehandling samt behandling av fälgar/rutor och skydd under dörrhandtagen. Blev fantastiskt väl bemött från början till slut. Fick lånebil under tiden. Kan gladeligen rekommendera företaget till den som önskar professionell bilvård. Läs mer
    2017-11-28 Mats N svarar Kaj L
    Hej Kaj. Din XC60 blev verkligen fin. Kul att du uppskattar våra tjänster och vår service. Hoppas vi ses igen. Tack så mycket för din rekommendation.
  • Jonny O
    Jonny O skrev om Wellkept
    Allt fungerar som det ska👍🏻🎯 rekommederas för den som bryr sig on bilen. Bra med lånebil också! Läs mer
    2017-09-27 Mats N svarar Jonny O
    Mitt i prick Jonny. Tack för rekommendationen och lycka till med bilen.

Englundavägen 2, 171 41 Solna