Alla kategorier Bilvård Stockholms län Solna Wellkept

Wellkept

Englundavägen 2, 171 41 Solna — Visa karta

Välkommen till Wellkept!

Här använder vi endast de bästa preparaten när vi utför rekond och lackskyddsbehandlingar på bilar, båtar och motorcyklar. Vår personal vet vad de gör och genomgår kontinuerligt utbildningar för att vi ska bli ännu bättre.

Vi är så säkra på vår sak att vi kan ge något vi kallar Nöjd-Kund-Garanti: bäst service och bäst kvalitet till bästa pris! Du får garanti på pris, leverans och kvalitet samt en lånebil helt utan extra kostnad när du låter oss ta hand om din bil och göra den som ny igen.

Kom förbi oss på Wellkept när du vill att ditt fordon ska få riktigt bra skötsel!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 447 kunder tycker om Wellkept

• Leif O
    Leif O skrev om Wellkept
    Trevlig personal som jag hoppas som förra gången då dom gjorde ett bra jobb som dom lovade YPS 143.
  • Larisa V
    Larisa V skrev om Wellkept
    Bra service, bilen blev jätte fint.
    Jag är nöjd till 100%.
    2017-09-22 Mats N svarar Larisa V
    100%!! Det gillar vi. Tusen tack Larisa.
  • Lasse K
    Lasse K skrev om Wellkept
    WK har skött min bil i 5 år, alltid mycket nöjd!
    Nu senast var bilen full av kåda från gran så jag beställde utvändig tvätt o frågade om de kunde åtgärda kådan.
    Bilen var som vanligt skinande ren, kådan som verkligen satt hårt var som bortblåst.
    Att få bort all kåda kostade några hundringar extra.
    Dessutom var bilen rengjord inuti, trots att det var en utvändig tvätt jag beställt!
    Toppbetyg!!

/ Lasse
    2017-09-18 Mats N svarar Lasse K
    Hej Lasse. Tack för din trevliga rekommendation. Hoppas du har möjlighet att parkera bortom träden i framtiden. Annars får du komma tillbaka.
  • Micke J
    Micke J skrev om Wellkept
    Bra information om vad som gjort samt hur man ska tvätta bilen samt att rekonden var jättebrs
    2017-09-07 Mats N svarar Micke J
    Ja, din XC60 blev ju fin. Skillnaden på en obehandlad bil och en som är lackskyddsbehandlad är ju som natt & dag. Tack skall du ha.
  • Eje B
    Eje B skrev om Wellkept
    WK har gjort en total genomgång av min bil. Lackbehandling, invändig rengöring inkl klädsel, rutor mm. Även bagageutrymmet och motortvätt ingick. Jag är mycket nöjd med resultatet. E.B
    2017-09-07 Mats N svarar Eje B
    Hej Eje. Skönt att vi lyckades göra dig nöjd ;-) Hoppas vi ses igen.
  • Anders J
    Anders J skrev om Wellkept
    Trevliga, serviceinriktade och kunniga!
    2017-09-07 Mats N svarar Anders J
    Tack för din rekommendation Anders. Vi uppskattar den.
  • Musti E
    Musti E skrev om Wellkept
    Kundservice i världsklass!!!
    Wellkept tar ansvar och levererar som vanligt. Jag är supernöjd med resultatet.

Tack Mats
    2017-09-05 Mats N svarar Musti E
    Härligt Musti!! Glöm inte att kolla in din bil på facebook.com/wellkept. Tack skall du ha.
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Wellkept
    Bra bemötande och tydlig information.
    Ett mycket bra arbete som uppfyllde mina önskningar.
    2017-08-29 Mats N svarar Kenneth H
    Det är toppen, Kenneth! Om 18 månader önskar vi dig tillbaka ;-) och då får du dina önskningar uppfyllda igen. Kul att du är nöjd. Tack !
  • David E
    David E skrev om Wellkept
    Tredje bilen som får behandling av Wellkept och som vanligt ett mkt bra resultat. Kunnig personal och alltid bra service.
    Rekommenderas!
    2017-08-29 Mats N svarar David E
    Tack för rekommendationen, David. Din Carrera blev superfin.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Wellkept
    Dom var oerhört trevliga och mycket proffsiga och bilen blev som ny trots sina 20 år på nacken och svart solid lack!!
    Rekommenderar dom varmt till alla!!
    Bästa rekonden i Stockholm 😊
    Mvh//Mustang Fredde
    2017-08-18 Mats N svarar Fredrik H
    Tack för den fina recensionen Fredrik. Ja din Cobra blev kanonfin. Vi hörs & ses.
  • Peter S
    Peter S skrev om Wellkept
    Full behandling. Trevligt bemötande. Bra jobb! Kul att träffa er i Solna.
    2017-08-18 Mats N svarar Peter S
    Du är alltid välkommen Peter. Bra att du blev nöjd, och tack skall du ha.
  • Grzegorz S
    Grzegorz S skrev om Wellkept
    Jag är mycket nöjd med deras arbete.
    2017-08-18 Mats N svarar Grzegorz S
    Tack så mycket Grzegorz. Då ses vi säkert om 18 månader igen ;-)
  • Sabina B
    Sabina B skrev om Wellkept
    Jättebra! Bra mottagande och resultat.
    2017-07-19 Mats N svarar Sabina B
    Kanon! Tusen tack Sabina och välkommen igen.
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Wellkept
    Trevligt bemötande från början till slut.
    Påpekade småskavanker som jag själv inte sett.
    2017-07-19 Mats N svarar Stefan B
    Bra att du är nöjd och som du själv märkte så är det risk för att små märken & skavanker kommer fram när bilen blir ren och polerad, framför allt på en inte helt ny bil. Tack Stefan.
  • Carl-henrik B
    Carl-henrik B skrev om Wellkept
    Mycket nöjd med bemötande och utfört arbete. Tyvärr försvann/ inte lades tillbaka min fina parkeringsskiva från Fayence, min nya isskrapa från Mercedes, svart.
    Ni bytte ut skylten Mercedes Stockholm på nummerplåten till Er egen - inte Ok utan medgivande.
    Detta är inte Ok om man lämnar bilen för dyr behandling!
    2017-07-13 Mats N svarar Carl-henrik B
    Hej och tack för din feedback. Tråkigt med skrapan/skivan och jag ber om ursäkt om vi slarvat bort dem. Vi är normalt noga med allt löst som ligger i bilen och vi lägger tillbaks det i svarta Wellkeptpåsar. Kontrollera en gång till är du snäll, i sidofickor, handskfack och lyft luckan i bagageutrymmet. Självklart kompenserar vi dig på något sätt om vi slarvat bort dem. Beträffande bakskylten så har vi satt på en klisterdekal. Tag i kanten och dra bort. Vi har alltså inte bytt ut skylten, däremot har vi missat att informera dig och för det ber vi om ursäkt. Kommer du tillbaka om 18 månader för en återbehandling så skall vi skärpa till oss.
  • Torbjörn C
    Torbjörn C skrev om Wellkept
    Lackförsegling och inpregnering av klädsel på ny bil.
    2017-07-12 Mats N svarar Torbjörn C
    Tack för din kommentar Torbjörn.
  • Peter F
    Peter F skrev om Wellkept
    Komplett behandling inkl fälg och glasbehandling.
    Solfilm på bakrutorna (görs av extern firma).

En 10 år gammal bil blev nästan som ny både invändigt och utvändigt. Bra maskinpolerat och lackförseglingen håller 18 mån, bilen är extremt lätt att tvätta nu.

Trevlig personal och kundservice, fri lånebil om man säger till, de fixar små stenskott i lacken om man tar med sig ett lackstift i bilens originalfärg.

Enda negativa var att 2st spjäll hade lossnat i ventilationsgrillen, det var nog inte lätt att se för dem. Var lite småmeckigt att få dit dem igen.
    Sen var det 2-3 småbubblor i solfilmen på bakrutan, det gick att fixa till själv med en liten nål.

I det stora hela så är jag väldigt nöjd, fick en hink med tvättprodukter från deras egna sortiment också.
    2017-07-12 Mats N svarar Peter F
    Kul att du blev nöjd Peter. Och bra att du kunde fixa till spjällen i grillen. Det var inget vi upptäckte på plats tyvärr. Små bubblor blir det ibland på solfilmen men när den torkar till så sträcker den ut sig och då försvinner bubblorna automatiskt. När du nu tog hål själv så var lite försiktig när du gör rent rutan på insidan, i alla fall till en början. Tack för din rekommendation.
  • Bojan R
    Bojan R skrev om Wellkept
    Seriösa, kan sin grej och håller det dom lovar. Svårt att hitta någon seriös i denna branch, men Wellkept är ett undantag.
    Tveka inte, boka! Rekommenderas!
    2017-07-11 Mats N svarar Bojan R
    Va kul Bojan! Vi uppskattar verkligen att du gillar vår seriositet och att du är nöjd. Tack skall du ha.
  • Bo O
    Bo O skrev om Wellkept
    Fick en reklambroschyr i brevlådan, ringde upp, fick en närmare beskrivning av produkten, det fanns en återbudstid två dagar senare och jag hämtade återigen en nästan ny bil, häftigt ...
    2017-07-11 Mats N svarar Bo O
    Ja, vi hade lite tur att du fick en tid så snabbt. Tack för ditt inlägg Bo.
  • Mats B
    Mats B skrev om Wellkept
    Fint glänsande resultat och snabba skrubbfria tvättar gör nu till en fröjd att bara spola av sitt åk i fortsättningen :) , tack well kept för er fina insats. / Mats
    2017-07-04 Mats N svarar Mats B
    Toppen Mats. Glöm inte bort avfettningsmedel då och då, framför allt senare i höst/vinter. Tack för din rekommendation.
  • Tobias Å
    Tobias Å skrev om Wellkept
    Tillmötesgående, ordentliga och följer upp med kund efter behandling för att se om allt är bra. Rekommenderas!
    2017-07-04 Mats N svarar Tobias Å
    Tack, tack Tobias. Våra kunder är det mest värdefulla vi har så de är alltid vår prioritet. Välkommen igen ;-D
  • Hans B
    Hans B skrev om Wellkept
    Rekond utvändigt/invändigt. Mkt bra bemötande, det jag kan klandra mig själv för är att jag inte försåg Wellkept med billack så att de kunde fixa stenskott på motorhuven, eventuellt hade de mot ringa avgift kunnat köpa billacken då bilhandlaren ligger nära dem.
    2017-06-21 Mats N svarar Hans B
    Hej och tack skall du ha för din rekommendation, Hans. Närmsta BMW handlare ligger inte precis runt hörnet och om även om vi skulle kört och köpt ett lackstift är det inte säkert att det funnits hemma. Och om något blir fel med färgen blir ju vi ansvariga och det är ju inte så trevligt. Om du har vägarna förbi och tar med dig färg så "duttar" vi dina stenskott på en kvart. Kaffe får du under tiden :-)
  • Pontus W
    Pontus W skrev om Wellkept
    Proffsigt från start till mål!
    2017-06-21 Mats N svarar Pontus W
    Tack Pontus. Vi uppskattar din rekommendation.
  • Yord N
    Yord N skrev om Wellkept
    Väldigt bra bemötande från bokning till hämtning av bil. Bilen såg som ny ut efter färdig behandling. Extra plus för lånebilen som man utan problem fick låna under tiden. Kan inget annat än att rekommendera WellKept till alla som vill ha en skinande ren bil, bra bemötande och proffsigt utfört arbete.
    2017-06-21 Mats N svarar Yord N
    Fantastisk rekommendation, Yord. Vi blir väldigt glada att du tar dig tid att skriva och hoppas naturligtvis att vi ses igen. Vi kallar dig automatiskt efter 18 månader när det är dags för en återbehandling. Tack så mycket!
  • BengtH B
    BengtH B skrev om Wellkept
    Nybils lackskydd med extra tillbehör.
    Det som drar ned betyget är skyddet på rutorna, funkar inte alls. Annars mycket bra bemötande och information.
    Brukade tvätta min förra bil där och kommer att fortsätta.
    2017-06-15 Mats N svarar BengtH B
    Hej Bengt.
    Tack för att du delar med dig. Gällande glasbehandlingen är problemet till 99% din ruta. I de enstaka fall som behandlingen inte fungerar har det alltså inget att göra med själva produkten eller appliceringen. Jag skulle vilja att du kommer in till oss så polerar vi bort glasbehandlingen. Det tar ca 30 minuter. (Bra att du är nöjd med allt annat:-)
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Wellkept
    Som en pedant person som jag är så ställer jag höga krav på dem jag anförtror mina ägodelar. Wellkept är ett gäng proffs som vet hur man behandlar en kund och resultatet är brilliant. Tog en total rekord av min bil en Honda HR-V infattar lacksydd, invändigt skydd för lättare rengöring och en glasbehandling som får vattnet att bara rinna av. Efteråt gick vi igen hur man tvättar bilen nogrannt. Mycket nöjd med deras arbete och rekommenderar dom starkt// Tomas
    2017-06-12 Mats N svarar Tomas K
    Hej Tomas. Först och främst, tusen tack för din fina rekommendation. Vi har som policy att inte göra halvdana jobb, inte ens om kunden ber om det för att få ett lite lägre pris. För oss är det allt eller inget som gäller. Alla våra kunder ställer höga krav på det vi gör och vi försöker alltid leverera högst kvalitet.
  • Gunnel K
    Gunnel K skrev om Wellkept
    Har alltid blivit väl bemött och alltid varit nöjd med utförandet på min bil.
    2017-06-07 Mats N svarar Gunnel K
    Och väl bemött kommer du alltid att bli Gunnel. Tack för rekommendationen.
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Wellkept
    Alltid över förväntan, tredje bilen jag har haft hos er för behandling och alltid varit kanon nöjd 😊
    2017-06-05 Mats N svarar Mikael A
    Härligt Mikael. Vi gillar att du kommer tillbaka gång efter gång. Tack för det.
  • Robert G
    Robert G skrev om Wellkept
    Bra information och bokning för två bilar. Resultaten över föväntan.
    2017-06-05 Mats N svarar Robert G
    Ja, då hoppas vi att du verkligen är nöjd, Robert. Hoppas du uppskattar glasbehandlingen.Tack skall du ha.
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Wellkept
    Jag upplevde bemötande mycket professionellt.
    Genomtänkt helhet på service.
    Jag skulle rekommendera Well kept!
    2017-06-01 Mats N svarar Henrik B
    Tack så mycket Henrik. Tack för din rekommendation och behöver du en tvätt efter sommaren så är det bara att höra av dig.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Wellkept
    Bästa rekond i Stockholm . Proffesionellt bemötande och bil i toppresultat
    2017-06-01 Mats N svarar Magnus L
    Tack Magnus. Ja vi gör vårt bästa i alla fall. Kul att du uppskattar oss för vi uppskattar dig :-)
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Wellkept
    Mycket bra
    Bilen blev kanon
    Trevlig personal
    Stort tack
    2017-05-23 Mats N svarar Mikael R
    Ja, då är även vi nöjda. Tack för att du tog dig tid att skriva här. Det uppskattar vi väldigt mycket.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Wellkept
    Bra bemötande när jag ringde dem gav ett förtroendeingivande intryck. Väl genomfört arbete. Generellt mycket nöjd.
    2017-05-23 Mats N svarar Fredrik L
    Toppen Fredrik. Din F-Type blev väldigt fin. Tack :-)
  • Peter L
    Peter L skrev om Wellkept
    Trevligt bemötande och bra resultat 👍😊
    2017-05-23 Mats N svarar Peter L
    Precis som det skall vara. Tack skall du ha och välkommen igen.
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Wellkept
    Mycket trevligt bemötande, både i telefon och på plats. Bilen blev jättefin och jag fick bra info om skötsel m.m
    2017-05-23 Mats N svarar Åsa L
    Tack för din rekommendation Åsa och fint att du blev nöjd. Dyker det upp andra frågor om skötsel så hör av dig.
  • Sonja H
    Sonja H skrev om Wellkept
    Wellkept motsvarade mina förväntningar till 100 procent och lite till.
    2017-06-12 Mats N svarar Sonja H
    Tack Sonja. Det glädjer oss. Tyvärr missade du nog att ge oss ett relevant antal "Recos". 1 = Dålig. 5 = Superbra.
  • daniel g
    daniel g skrev om Wellkept
    jag har anlitat wellkept 2 gånger nu och är brutalt nöjd med allt verkligen.
    vad glad man blir att det finns ett företag som wellkept, rekommenderas starkt
    stort tack till Christian och mats vi ses nästa vår igen
    Med vänlig hälsning Daniel passat cc
    2017-05-17 Mats N svarar daniel g
    Kul att höra Daniel :-D
    Ja, då ses vi igen nästa år och behöver du en ordentlig tvätt innan dess är det bara att höra av dig. Tack.
    daniel g gillar detta
  • Silvy V
    Silvy V skrev om Wellkept
    Jag är en mycket nöjd kund. Trevligt bemötand. Kanske lite rörigt med tiden men det löste sig på bästa sätt.
    2017-05-17 Mats N svarar Silvy V
    Och trevlig kund (inte minst). Tack för ditt omdöme Silvy.
  • Johan L
    Johan L skrev om Wellkept
    Trevligt mottagande och ett bra utfört jobb👍😃
    2017-05-09 Mats N svarar Johan L
    Tack Johan. Din bil ligger ute på vår Facebooksida. facebook.com/wellkeptab
  • Anna K
    Anna K skrev om Wellkept
    Bilen får ett riktigt bra lackskydd och tål regn och smuts bättre. Blir även lättare att tvätta och hålla fin. Rekommenderas!
    2017-05-09 Mats N svarar Anna K
    Tack Anna. Rätt på alla punkter. Vi kan väl tillägga att värdet på bilen håller lite bättre.
  • Gunnar K
    Gunnar K skrev om Wellkept
    Proffsigt bemötande, perfekt med fri låne bil och en fint resultat.
    2017-05-08 Mats N svarar Gunnar K
    Hej och tack Gunnar. Hoppas vi ses nästa år igen :-)
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Wellkept
    Mkt bra bemötande. Hög servicenivå och ett perfekt resultat. Rekommenderad!
    2017-04-11 Mats N svarar Gunnar H
    Tack för det Gunnar! Din X3 blev superfin. Hoppas du blev nöjd med extrabehandlingarna (glas, fälg & handtag).
  • Joakim K
    Joakim K skrev om Wellkept
    Toppen bra service och jobb!

Varma hälsningar

Joakim / Flyttfirma Peter Åkare AB
    2017-03-31 Mats N svarar Joakim K
    Bra Joakim. Tack för din rekommendation.
  • Robin T
    Robin T skrev om Wellkept
    Mycket god service. Strålande resultat
    2017-03-31 Mats N svarar Robin T
    Toppen Robin. Kul att du är nöjd och bra att bucklan försvann.
  • Dan L
    Dan L skrev om Wellkept
    Mycket nöjd med lack behandlingen och den invändiga behandlingen.
    2017-03-31 Mats N svarar Dan L
    Tack Dan och lycka till med din Lexus.
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Wellkept
    bra rakt igenom, vore grymt om dom utökade öppettiderna,
    2017-03-28 Mats N svarar Mattias P
    Vi har nog funderat på det Mattias. Några tycker att vi skall öppna 07:00 och några andra att vi skall ha öppet till 18:00. Men det är inte så lätt som det ser ut. Tack för din feedback.
  • Ingvar L
    Ingvar L skrev om Wellkept
    Allt som hade med hanteringen av min bil inför lackkonservering till hyrbil fungerade smidigt och utan problem.
    2017-03-28 Mats N svarar Ingvar L
    Det är bra Ingvar. Vi vill att det skall var så enkelt och problemfritt för våra kunder. Tack.
  • Joanne N
    Joanne N skrev om Wellkept
    Snabb och bra service. Trevligt bemötande och bra jobb.
    2017-03-23 Mats N svarar Joanne N
    Kul att du blev nöjd med din Volvo, Joanne. Hoppas du uppskattar glasbehandlingen när det regnar och fälgbehandlingen när du tvättar. Tack för din rekommendation. Du är nummer 400 som skrivit om oss här på Reco.se
  • Ann C
    Ann C skrev om Wellkept
    Haft bilen ett år före behandlingen men fick tillbaka en bil som var som NY. Otroligt bra utfört. Luktar gott. Fick också mycket bra information om hur jag kan sköta bilen (jag behövde det). Förutom detta var det jättetrevlig personal också!
    2017-03-23 Mats N svarar Ann C
    Hej Ann och tack så mycket för din fina rekommendation. Behöver du mer information så vet du vart du skall ringa.
  • Kjell D
    Kjell D skrev om Wellkept
    Toppenjobb utfört av toppenkillar😄
    2017-03-13 Mats N svarar Kjell D
    Vi gillar toppenkunder med toppenbilar!!!
    Tack Kjell

Englundavägen 2, 171 41 Solna