Wellstep

Wellstep

Välkommen till Wellstep!

Få en friskare, gladare och mer effektiv personal med oss på Wellstep. Vi gör det lite roligare att träna i form av stegtävlingar och aktivitetsutmaningar.

Vilken typ av nivå du än ligger på vad det gäller motion så behöver vi alla motivation att röra på oss.

Varför Wellstep?
  • Det är roligt
  • Tar väldigt lite tid
  • Alla kan vara med
  • Stärker sammanhållningen
  • Bra uppfattning om din egen hälsa
  • Registrera både via mobil och dator

Använd stegräknare och se vem som kommer först eller anta aktivitetsutmaningen och rör på dig 30 min per dag. Valet är ditt!

Läs vad 25 kunder tycker om Wellstep 2

• 2021-04-14
    Vi köpte en activity challenge på 6 veckor för hela vårt bolag.

Jag har blivit jättebra bemött och min kontakt har varit väldigt hjälpsam.

Hade inga direkta förväntningar då det var första ggn jag arrangerade en sådan här utmaning, men jag förväntade mig självfallet support när jag behövde det och det har jag fått:-)

Superroligt och lätt sätt att få till mer rörelse i vardagen. Enkel app. Hade önskat lite enklare sätt att exportera resultatdatan till excel, men det är nog det enda jag saknat.
  • 2021-03-08
    Vi valde att köpa in en aktivitetsutmaning för våra medarbetare under en period på sex veckor här i början av 2021.
    Vi blev otroligt bra bemötta och fick ett stabilt och kompentent intryck av företaget. Snabb respons och ett makalöst enkelt samarbete.
    NI levererar en bra, enkel, prisvärd och grafiskt begriplig produkt. Bra koncept att inte vara bunden till steg utan omvandlings-möjligheterna gör att fler kan inkluderas dels beroende på individuella fysiska möjligheter men även individuella preferenser.
  • 2021-03-05
    Vi körde stegtävlingen via Wellstep med 30 medarbetare. Vi är supernöjda, snacket kring rörelse & motion har aldrig varit mer centralt på arbetsplatsen än nu. Det jämfördes steg dagligen och det skapade en godare sammanhållning i hela gruppen då vi delade upp lagen över hela butiken. Blir spännande att köra en ny tävling framöver när vi har statistik att gå på och kunna utmana varandra utefter varje individs kapacitet. Vi kommer definitivt att köra igen!
  • 2021-03-04
    Vi fick det vi trodde och beställde , en ganska enkel och visuell uppföljning på steg o aktivitet.
    För att uppnå ett högre betyg så hade jag velat se mer detaljer som tex vilka aktiviteter de olika deltagarna har registrerat.
    Men fungerade alldeles utmärkt och enkelt att administrera
  • 2021-03-01
    Bra service, trevlig personal och en bra tjänst.
  • 2021-03-01
    Vi valde en utmaning, att uppnå 30 minuter av ngn form av aktivtet varje dag.
    Enklet och genomförtbart för alla. 30 minuter kan man alltid ta sig tid till.
    Framför allt att promenad var med i listan, en promenad är enkelt att få till på kanske tex lunchrasten
    Tror att det var uppskattat, några vill hellre ha tävling mne det hade vi förra året och då blev det en väldig stress bland kollegorna och många hoppade av.
    Fredrika Knutsson har varit oerhört hjälpsam under hela perioden.
  • 2020-12-17
    kundtjänsten var riktigt bra och allt gick som vi förväntade oss. Appen är väldigt lätt att använda såväl som webbplatsen.
  • 2020-12-16
    Vi på Käppalaförbundet har gjort aktivitetsutmaningen 3 månader med goda resultat och glada medarbetare. Jag har fått trevligt bemötande, jättebra och snabb service av Fredrika. Allting har varit väldigt enkelt, men gett oss som företag bra motivation till friskvård för en billig peng. Hade inte så mycket förväntningar, men hemsidan var lätt att hitta och som sagt enkel och användarvänlig. Vi är väldigt nöjda med hela upplägget och servicen. Vi kommer troligtvis vända oss till Wellstep igen framöver när vi behöver dra igång en friskvårdssatsning igen. Tusen tack!
  • 2020-12-03
    Jag tycker det funkat väldigt bra med wellstep enkelt och smidigt verktyg. Servicen har varit på topp men den kontaktperson vi haft under den tiden vi körde vå tävling (Fredrika) Stor eloge till henne!
    Vi kommer definitivt använda oss av er igen
  • 2020-11-20
    Vi anordnade genom Wellstep en stegtävling på arbetsplatsen. Företaget gav ett väldigt bra bemötande med snabba och tydliga svar på frågor både inför och under tävlingen. Företaget levde verkligen upp till förväntningarna. Stegtävlingen var en succé och väldigt uppskattad på arbetsplatsen. Den bidrog till peppande teamwork kollegor sinsemellan samt bidrog till en ökad aktivitet för den enskilde. Det var för vissa problem med appen och registrering av steg via webbläsare. Appen kunde behöva en omstart. Kundtjänst var snabb på att svara så problem med registrering via webbläsare kunde åtgärdas. I övrigt väldigt bra app och tävlingssida som var användarvänlig och gav en bra överblick. Det var bra att det gick att välja mellan att vara synlig och anonym.
  • 2020-11-18
    Genomförde en steg- och aktivitetstävling med Wellstep. Appens funktionalitet motsvarade våra förväntningar och det var en kul upplevelse för hela organisationen.
  • 2020-11-18
    Min arbetsplats köpte en stegtävling av Wellstep.

Jag blev utmärkt bemött av Wellstep. Mycket trevlig och kunnig personal.

Stegtävlingen var uppskattad av kollegorna.
  • 2020-11-06
    Tycker att appen kunde vara bättre. Att man kan se lagmedlemmarna samlade i lag. Väldigt lätt att dubbel slå in stegen när man registrerar de.

Annars en rolig tävling..
  • 2020-11-04
    Tjänsten var precis vad vi sökte. Enkel idé att ta sig från A till B och att man överskådligt kunde se sina och andras resultat. Vi fick väldigt bra hjälp av Fredrika som svarade tydligt och snabbt på mina mejl och även via samtal. Dock skulle appen kunna förbättras med ett modernare gränssnitt.
  • 2020-11-04
    Jag köpte en aktivitetsutmaning till våra anställda och vi är jättenöjda. Bra support hela vägen.
  • 2020-10-03
    Kul att kunna följa hur långt teamet gått.
    Kul med antalet % kring jorden
    enkelt att omvandla aktiviter till steg
    Enkelt att lägga till ehna steg när migreringen inte funkat

×Kopplingen mellan pacer o wellstep krånglade vissa dagar så de gällde att kontrollera så pacer räknade och sen migrerade.
    ×hade varit kul om man kunde sett vart man slutade exakt när man gått förbi sitt mål.
  • 2020-09-08
    Aktivitetstävling t företaget.
    Mycket bra service, snabba svar, helt unikt och anpassat tävlingsupplägg. Enkel app som gör jobbet. Vi är nöjda!
    Skulle Som admin velat kunna skicka notiser vi appen till deltagarna, men med tanke på den prisvärda lösningen har jag full förstående för att inte alla funktioner är möjliga.
  • 2020-09-07
    Vi hade en stegtävling på jobbet, stegräknare köpte vi in. Trevlig personal, gott bemötande.
  • 2020-09-07
    Vi köpte aktivitetstävlingen.

Kontakten med företaget har varit jättebra, Fredrika Knutson på kundsupport har varit supertrevlig och hjälpsam. 5/5 stjärnor till henne.

Vi ställde en del frågor innan vi beställde Wellstep och utifrån svaren på de frågorna tycker vi att produkten de har levererat har levt upp till våra förväntningar.

Det vi har saknat är att kunna registrera tiden mer exakt. Det är helt okej att en aktivitet ska vara minst 15 minuter lång, men därefter borde man kunna registrera varje minut eller i alla fall var femte minut.

Över lag har dock vår upplevelse av Wellstep varit jättebra!
  • 2020-09-06
    Vi körde en skräddarsydd stegaktivitet för vårt företag och våra kunder genom Wellstep. De hjälpte oss sätta upp en karta med delmål som vi skulle ta oss till under aktivitetsperioden.
    Vi blev bra bemötta och fick snabb respons och hjälp med sidan.
    En enkel och förståelig sida.
    Det som fungerade mindre bra enligt flera deltagare var synkningen mellan Wellstep och stegapp Pacer.
  • 2020-09-04
    Jättekul app där du kunde följa dina kollegor på en karta och se
    Var de fanns på kartan.
    Sämre var att du inte kunde ända lösenord.och du kunde inte stanna inloggad utan måste logga om hela tiden.
    Det var svårt att chatta emellan gruppen i appen.
  • 2020-09-04
    Superbra kommunikation! Tack för en bra tävling och hjälp!
  • 2020-09-04
    Vi köpte aktivitets tjänsten där all aktivitet räknades
    Mkt bra bemötande
    Förväntningarna uppfylldes
    Vi är mkt nöjda och kommer att bedriva tävling igen medarbetarna uppskattade det mkt
  • 2020-09-04
    Vi ville ha en motionssatsning som gjorde att fler började motionera regelbundet. Det tycker jag blev resultatet.
    Blev bra bemött av Wellstep och vi kommer nog att använda dem igen.
  • 2020-09-04
    Vi valde att köra en aktivitetstävling inom vår organisation vilket var mycket uppskattat. All implementering och uppstart var väldigt enkelt och smidigt med väldigt bra bemötande från Wellstep.
    Vår ambition var att göra något som skulle peppa medarbetarna på de olika kontoren att ha ett gemensamt mål och med fokus på fysisk aktivitet vilket vi lyckades med så på det hela taget är vi väldigt nöjda.