Alla kategorier Övrigt Halland Kungsbacka Zoo-Mässan AB

Teknikgatan 2, 434 37 Kungsbacka — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Zoo-Mässan AB

• angela j
    angela j skrev om Zoo-Mässan AB
    (Numera arkenzoo) Var i affären för första gången idag och jag förstår verkligen varför han har så dåligt rykte. Riktigt dåligt bemötande och ingen vilja att hjälpa till! Jag hade lite frågor och ville ha någon att vända mig till för att få tips och råd angående fåglar, han svarade inte på en enda fråga utan sa att det är sånt du själv får ta reda på. Jag bad om bra referenser men det kunde han inte ge, däremot kunde han berätta att han jobbat med fåglar över 20 år och håller föreläsningar ibland. Han ville briljera, men inte hjälpa. Faktiskt det sämsta bemötande jag någonsin fått (förutom Beijer Kungsbacka)! Förstår folk som åker långväga för att slippa handla av honom!
  • Christoffer C
    Christoffer C skrev om Zoo-Mässan AB
    "Säljiga" och påstridiga. När jag var i butiken så varnade de flera kunder för att använda apotekets fästingmedel för hundar, och drog en massa skräckexempel med folk de kände som råkat ut för biverkningar. Skräckpropaganda och "råttan i pizzan"-historier. Därefter sålde de ett verkningslöst (min personliga, men tycker jag välgrundade åsikt - läs på och bedöm själv) magnethalsband för 350 spänn. "Det tar ett par dagar för magnetfältet att alstras". Sen lovade de att det skulle funka kanon.

Oansvarigt och oschysst. Självfallet kan mediciner som fungerar ha biverkningar. Bra tumregel: Ingen risk för biverkningar = Ingen möjlighet till effekt. Om ens hund får biverkningar slutar man naturligtvis använda medlet. Risken för biverkningar måste vägas mot risken för mycket allvarliga konsekvenser av fästingburna sjukdomar.

Fint utbud av akvariefiskar dock.
  • Axel A
    Axel A skrev om Zoo-Mässan AB
    Absolut bästa zooaffären jag vet!!! Personalen är proffs på det dom säljer och antalet arter är inte litet.
    Enda nackdelen är priserna som är lite över normalt men kvaliteten och kunnandet är verkligen värt det!!!!!!!!!!!
    Rekommenderas varmt (typ kokande)

Teknikgatan 2, 434 37 Kungsbacka