feedback company

018-56 96 00
Fastighetsbyrån Uppsala

Dragarbrunnsgatan 22 753 80 UPPSALA

www.fastighetsbyran.se

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Uppsala och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Mer funktioner

Vad tycker du om Fastighetsbyrån Uppsala

Läs vad Recos användare tycker om Fastighetsbyrån Uppsala

skrev om Josefin Lindberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Josefin Lindberg har haft hand om försäljningen av min lägenhet,som hon har lyckats bra med.jag är mycket nöjd.Josefin är trevlig och glad lätt att samtala med. Jag har bara goda erfarenheter av företaget.

Josefin Lindberg svarar Sigrid L:

Tack Sigrid, det värmer att höra dina fina ord! Stort tack till dig för förtroende att få sälja din fina lägenhet och hoppas du ska trivas varmt i ditt nya boende. God jul & gott nytt år!

skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Förekommande och hjälpsam med allt från papper till visning. God hjälp vid kontakt med köpare vid försäljningen av min villa. Åsa
    skrev om Erin Kiruk en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig, förstående och professionell mäklare! Vi fick alltid svar på våra frågor och han var alltid lättillgänglig. Han utformade försäljningen efter våra behov och önskemål in i minsta detalj vilket vi var jättenöjda med. En mäklare som vi absolut skulle kunna rekommendera!
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rashin är inte bara en bra mäklare! hon har empati och känsla för vad som är bra.

Jag köpte ett hus av min son för jag älskade det, tyvärr hade jag inte råd att ha det kvar.

Men Rashin förstod det och hon hittade rätt köpare. nån som älskade huset lika mycket som jag.

Så jag fick inte ut allt för vad vi renoverat, men det var ju en renovering för 10 år famåt!

Men jag fick i alla fall så jag blev nöjd!

Dom som äger huset i dag, stortrivs! jag har fått varit där och sett dom göra om köket.

Nu i dag innan jul fick jag ett sms att dom fortfarande stortrivs. Det kommer lite post till min son fortfarande, hur nu det kan komma sig.

Så i mellandagarna ska jag ut och hämta posten, jag tror det är nått dom nya ägarna vill visa mig mera. Dom har nog gjort nått nytt!

Det känns jättebra och jättekul att få se vad som händer med mitt drömhus.

Så Rashin är bra, inte bara en bra mäklare, utan en mäklare med empati och känsla.

Det tackar jag för!

Det är kul att ha kontakt med nya ägarna.

Jag älskade det där huset!

Förra julen var jag där och firade, det var underbart, braskaminen som värmde och sprakade, den vi satte in!

Så Rashin tycker jag, har känsla för det som blir bra!

Nu får hon gärna hitta ett nytt hem för mig och min dotter också!

Med vänlig hälsning

Annelie
  • Status: 3
    skrev om Fastighetsbyrån Uppsala:
    stjärna Jag skulle inte rekommendera Fastighetsbyrån baserad på våra erfarenheter! Jätte dålig service, stöd och då blev inköp av nya bostaden en mardröm! Det går inte att beskriva allt, men jag vill dela vissa synpunkter så ni andra kan undvika samma misstag/problem: - otydligt information om processen, detaljer på kontrakter, journaler från mäklaren etc. - vi fick inte frågelistan, trots att vi frågade efter en - säljarna skrivit den under själva köpet och då blev det väldigt otydligt vilka garderober/hyllor stannar eller inte (det blev mest INTE), mäklaren hjälpte inte att underlätta diskussioner med säljarna - vid varje tillfälle träffade vi 2 eller 3 olika mäklare, vi fick papperna men inga bra beskrivning av processen, oftast var det bara kommentar: läs dem och skriv under. -mäklare var oftast försena till mötena - säljarna sa att de har bara 2 nycklar till huset, vi frågade vid många tillfälle om detta t.o.m mäklare men vi fick inget svar alls! Under överlämning informerade mäklaren oss att det finns ett huvudlås med 5 nycklar (!!!) som krånglar lite och ett extralås. Jag låste dörrar och kunde inte öppna dem igen - tack och lov min 1-åring son var med mig på rätt sidan av dörren - vi stöd där och frös i 3 timmar innan någon kunde hjälpa oss. Ordförande av bostadsrättsförening sa att säljarna visste om låset och ville att förening betalar för det istället vid många tillfälle, men den kostnaden ägaren betalar själv. Märkligt att säljarna och mäklaren har aldrig använd huvudlåset och sa ingenting om detta innan köpet. - lägenheten var ostädat...Mäklaren fixade en städningsfirman och de kunde komma in så snabbt dörrarna var lagade. Mäklaren tog kostnaderna för detta, vilket är den enda positiva i hela situationen. - säljarna har sagt att de känner inte till något fel med utrusning, men det var inga kablar i lampor i badrummet, kökslucka var inte monterad till spisen, den ramlade ner när jag öppnade spisen, tvättmaskin centrifugerar inte, handtaget till centraldammsugare föll isär i små bitar (jag överdriver inte ens)....Mäklaren säjer att det var vår plikt att kontrollera lägenheten men hur ofta kan man tvätta, baka en kaka, dammsuga eller tända alla lampor på visningen??? Hur går det till att säljarna kände inte till allt detta? Precis som men låset???!!!

Då blev det mycket högre kostnader än vi trodde och vi lärde oss att inte tro på andra över huvud taget! Om du vill köpa en lägenhet, hitta en jurist innan du pratar med Fastighetsbyrån. Om du vill sälja och gillar att fuska - kanske det är en mäklarfirma till dig.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Tack vare Jakob så bor vi där vi bor idag!
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag fick ett proffessionellt bemötande som gjorde att jag kände mig bekväm och trygg i samband med försäljning av min lgh. Rebecca hade engagemang för mig som kund och genomförde en bra leverans som skapade mycket bra känsla hos mig.
    skrev om Josefin Lindberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Flexibel kundorienterad och gav ett bra intryck

Josefin Lindberg svarar Gustaf S:

Tack Gustaf för din rekommendation! Ser fram emot en fortsatt framtida god kontakt. Önskar dig en god jul & ett gott nytt år!

skrev om Josefin Lindberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Väldigt nöjd! Positiv trevlig och lyhörd!

Josefin Lindberg svarar Jenny S:

Vad kul att höra! Tack så mycket. Hoppas ni får en god jul & ett gott nytt år! :)

skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Robin har varit mycket bra att ha att göra med. Skött min försäljning på ett proffsigt sätt. Jag kan varmt rekommendera Robin som mäklare Peter Wezelius
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Glad och hjälpsam.Finns alltid till hands.Seriös!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är supernöjda med det hjälp som vi fått av henne. Hon kommer säkerligen även att få sälja det åt oss!
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Ej köpt tjänst, men väl radhus i Svartbäcken som Rashin förmedlade
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Tycker han var trevlig och gav ett proffsigt intryck. Är väldigt nöjd
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag tycker att det var ett fint bemötande, glad och trevlig och lugn.

Däremot tycker jag det var lite fel att hon sa grattis till lägenheten när den andra budaren hade lagt ner sitt bud. Dagen efter budade de över. Allt kan ju hända och då kanske det är dumt att ge falska förhoppnignar om man sedan hade förlorat budgivningen eller inte förstå att det inte är klart förän man skrivit papper.

Men annars tydlig och pålitlig gentemot både köpare och säljare.
    skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är mycket nöjda med Klas som proffsig mäklare och kan varmt rekomendera honom till vänner och bekanta.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Smidig, tydlig och leverans med ett leende.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    jag fick ett bra bemötande när jag köpte min lägenhet
    skrev om Joel Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Finns inget att klaga på när det kommer till Joel!
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Professionellt bemötande. Tydlig och informativ. Varm i kontakten. Seriös och kunnig.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag är mycket nöjd med Fastighetsbyrån. Andreas är trevlig, kunnig och engagerad.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag och min man köpte en villa av Mattias Lindahl. Mattias var professionell, trovärdig och personlig, vi är mycket nöjda med bemötandet!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    En byrå som genom sin storlek öppnar många ytor att nå intresserade köpare. Vår mäklare var hela tiden aktiv i sina strävanden att hitta köpare och visade lägenheten kontinuerligt.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Försäljning av bostadsrätt i Uppsala. Jag är mycket nöjd med Rebecca, hon är professionell och har ett mycket trevligt bemötande och erbjuder en stor hjälpsamhet. Hon känns väldigt kunnig och lägger ner mycket tid och engagemang på sina kunder.Fastighetsbyrån känns som ett säkert och framgångsrikt mäklarbolag. Sammantaget är jag mycket nöjd!
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    har köpt ett fritidshus. Fick mycket bra hjälp och bemötande av Robin.
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Som köpare upplevde jag Henrik trevlig/kunnig att "köpa av". Tog sig tid och var snabb på att återkoppla.
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra och utmärkt kontakt genom hela prcessen
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi blev mycket professionellt bemötta, när vi sålde vår bostadsrätt. Förväntningarna infriades helt.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Väldigt professionell, tillmötesgående och trevlig. Skötte allting snabbt och smidigt. Jag är väldigt nöjd.
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Engagerad, kunnig och trevlig mäklare. Toppservice!
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jättesimpelt köp Henrik ordnade allt väldigt snabbt och enkelt, trevligt bemötande
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    En toppenkille som gör sitt absolut yttersta o lite till för att lyckas m försäljningen.Alltid glad, positiv o trevlig. Stääler alltid upp o har tid m frågor när man ringde.Även otroligt uppskattad av köparen av min lgh.
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Sålde vår lägenhet i Industristaden. Henrik Gunnarsson visade professionellt bemötande och var effektiv under hela försäljningsprocessen. Kommer absolut att anlita honom igen i framtiden. Kan varmt rekommendera Henrik Gunnarsson som mäklare. /Annemarie Ljungberg
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket kompetent, bra bemötande och ett gediget engagemang.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rebecca bemöter kunder på ett mycket bra sätt och hon får kunden att känna sig viktig. Hon har ett otroligt minne. hon kom ihåg oss från en visning till en annan och vi köpte en lägenhet som hon hade hand Om. 1,5 år senare var vi på visning av hus och hon kände igen oss och på så sätt fick hon uppdraget av oss att sälja vår lägenhet.
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Proffsigt och okomplicerat hanterat. Jag köpte ett bostadsrättsradhus.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Sålde vår lägenhet 2012. Hon är duktig, pålitlig, förtroendeingivande, mycket bra service/hög servicenivå. Har även varit till stor hjälp för mig i samband med deklaration och ny värdering av min nuvarande bostad. Kommer anlita henne vid eventuella bostadsaffärer i framtiden.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rebecka var snabb, kunnig och professionell genom hela affären. Bemötandet var över all förväntan, då hon alltid verkade vara tillgänglig för våra samtal och funderingar samt att hon kunde svar på frågorna och lösa problemen på ett bra sätt.

Genom hela affären skötte sig Rebecka Freij exemplariskt och jag kan verkligen rekommendera Rebecka! Alla parter är helnöjda.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket gott bemötande vid försäljning av lägenhet.
    skrev om Elna Nilsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag blev bemött på ett vänligt och professionellt sätt. Trevlig mäklare!

Elna Nilsson svarar Tiina O:

Tack Tiina. Hoppas du trivs i din mysiga lägenhet!

skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rebecca var mycket professionell lättsam och trevlig. Samarbetet i samband med försäljningen fungerade bra och Rebecca gav ett säkert intryck. Det var alltid lätt att både få kontakt och raka besked. Genom hela processen upplevde jag att Rebecca var villig att lägga tid på att göra ett bra jobb och säkerställa att det blev en så bra affär som möjligt. Jag kan absolut rekommendera Rebecca och skulle gärna anlita henne igen om jag behöver en mäklare.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Superbra bemötandet, jätte motiverad. Vi var helt nöjda.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi köpte lägenhet före visning Hon var duktig och trevlig. Enda haken var att vi först vid kontraktskrivandet fick reda på att lägenheten var mindre än angivet att hyran var högre än angivet (att den låg på en annan våning än angivet såg vi ju när vi var där)
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi träffade Rebecca i samband med en lägenhetsvisning och fick snabbt en bra relation med henne. Hon engagerade sig på ett naturligt sätt i vårt intresse för lägenheten. Hon var noga med att följa upp buden personligen vilket bidrog till högt fötroende.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig, snyggt klädd, bra utseende och mycket trevlig och initiativrik person. Bra humör och humor, lätt till skratt men även till allvar och empatisk. Har säkert en bra framtid inom sitt yrkesområde som inspiratör till kollegor och praktikanter. En riktig förebild. Vi fick den hjälp vi sökte efter och bemöttes med allra största respekt av Andreas. Det är vår sammanfattning. Vi rekommenderar honom varmt. Kerstin och Mats Klöfver

Andreas Ödman svarar Kerstin K:

Hej Kerstin & Mats! Tack så hemskt mycket för de fina orden! Jag är övertygad om att ni kommer trivas fantastiskt bra i er nya lägenhet. Vi hörs igen i Januari när det är dags att deklarera!

skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jättebra bemötande. Proffsig och kunnig. Kändes pålitligt och tillmötesgående. Mycket bra!
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rebecca var mäklare för en bostad som vi köpte. Bemötandet var bra, hjälpen var bra, Rebecca var flexibel!

Våra förväntningar var innan köpet outvecklade. Vi upplever dock att vi fått den hjälp och service som vi behövt, inga konstigheter! Hur god servicen var i relation till vad den kostade är svårt att säga då vi inte har en aning om priset!
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är helnöjda med Fastighetsbyrån och Henrik Gunnarsson! Försäljningen gick smidigt från början till slut.
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    mycket bra..........................................................................................................................................................................................................................
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rebecca var otroligt proffsig och tillmötesgående vid köpet av vår nya bostad!
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Fastighetsbyrån är ett bra företag med många kompetenta anställda. Våran syn på bemötandet från berörd mäklare var superb. Tack för allt!
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rebecca var en alltigenom professionell fastighetsmäklare till den grad att hon inte avvek en millimeter från manualen trots att vår familj hade ömmande skäl för en särbehandling. Detta resulterade som det visade sig efterhand i en onödigt pressad flyttsituation. Bemötandet avvek kraftigt från det vi fått av andra mäklare på ett negativt sätt.
    skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Klas Ördell är väldigt glad, positiv och engagerad. Fick känslan att han aldrig tvekade att göra det där lilla extra för att tillmötesgå intresserade spekulanter. Klas Ördell var bra på att informera mig om vad som hände under processen. Kort sagt så tycker jag att han gjorde ett kanonjobb och jag skulle inte tveka att använda honom som mäklare i eventuella framtida affärer samt att jag absolut kan rekommendera honom för andra som vill sälja sin bostad. Lycka till i framtiden!

Chiratchaya
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Gott, professionellt bemötande. Vi köpte en lägenhet där Sofia var mäklare. Kontakten fungerade felfritt.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Försäljningen av vår lägenhet sköttes på ett utmärkt sätt. Allt klaffade inkl deklarationshjälpen efter försäljningen
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket duktig och proffsig mäklare. Vi var väldigt nöjda med bemötandet och omhändertagandet av vår bostadsaffär. Rekommenderas verkligen!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Tydlig, kunnig, jordnära, chosefri.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mäklartjänst. Utmärkt bemötande och svar på alla de frågor jag hade även efter avslutad affär.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Fastighetsbyrån i Uppsala och särskilt Jakob Ekerot gav mig professionellt bemötande och jag har alltid blivit trevligt bemött.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag har prsonligen inte köpt någon tjänst av Jakob Ekerot, men min son har köpt lägenhet, som förmedlades av Jakob. Jag har alltså varit med som stöd till min son i processen. Jag har bara gott att säga om Jakob. Han är kunnig, trevlig, flexibel, tillmötesgående, humoristisk och ger ett ärligt intryck.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Elenor Jansson har fått uppdraget att sälja mitt hus Elenor är en duktig mäklare och med det avser jag att hon är bra på att följa upp presumtiva köpare, hon är mycket bra på att kommunicera med säljaren och är lätt att få tag på när man behöver Hon har god social kompetens och är mycket engagerad i hela säljprocessen Vid behov tar hon in annan kompetens från kollegor. Vad jag särskilt uppskattar är att hon inte framstår som " en smart mäklare" ( för mig är en slags nidbild av en mäklare en person som där maximalt stylad, pratar mycket och kommer med absoluta "sanningar") Elenor är personlig på ett sätt som jag lärt mig uppskatta allt mer och jag tycker hon har en ödmjukhet inför uppdraget som jag värdesätter
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevligt bemötande och bra och löpande information under hela försäljningsprocessen av min sommarstuga.
    skrev om Elna Nilsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Elna Nilsson på fastighetsbyrån i Uppsala är en mäklare som jag varmt rekommenderar. Jag har både varit köpare och säljare till bostadsrätter som Elna har haft ansvar för, och hon inger ett proffsigt, pålitligt och mycket gott intryck.

Elna Nilsson svarar Elina S:

Tack Elina! Lycka till i den stora staden och varmt välkommen att höra av dig igen om det blir aktuellt att flytta tillbaka till Uppsala i framtiden. :)

skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag fick ett väldigt proffiskt och självsäkert bemötande av Jakob, vilket fick man att känna mig trygg.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag tycker att allt har vart bra! Vi har alltid fått snabba svar på eventuella frågor osv. Har inget att klaga över!
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Egentligen ingen erfarenhet från tidigare mäklare. Kan tycka att vår affär på 2.6 miljoner kronor gick väldigt fort och att vi skulle göra klart allt från visning till färdigt köp på 3 dagar. Affären känns bra i efterhand, men eftersom det var vår första så hade vi uppskattat lite lugnare tempo.

Andreas Ödman svarar Jerker D:

Hej Jerker! Vad kul att höra att allt känns bra för er. Jag förstår verkligen att ni upplevde att det gick väldigt fort. Det är många förstagångsköpare som berättar samma sak för mig. Tyvärr är trycket väldigt stort på bostadsmarknaden här i Uppsala och då går affärerna snabbare än vad både mäklare och kunder ibland hade önskat.

skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Allt gick smidigt och bra, han gjorde ett bra jobb.

Janne God Jul
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra, duktig och proffsig mäklare.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag var jättenöjd med hennes service och stöd både före, under och efter försäljningen. Hon besvarade mina funderingar snabbt och försäljningen gick över förväntan.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Fick igenom en snabb affär. Gav bra råd.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    köpt en lägenhet vi fastighetsbyrån.

det var helt ok
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jätte bra tycker vi är verkligen super nöjda med allt !!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Elinor var väl OK, men jag har lite svårt för FTB generellt då jag har dålig erfarenhet av den firman sen tidigare.

Elenor Jansson svarar Erik B:

Hejsan Erik. Tack för ditt svar. Tråkigt att du har haft dålig erfarenhet av oss vid tidigare tillfälle. Kom gärna med feedback hur jag kunde ha fått din erfarenhet av mig från OK till mycket bra. God jul och Gott nytt år/ Elenor Fastighetsbyrån

- Mvh Elenor J 2014-12-11
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande, kunnig och snabb.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Som förstagångssäljare har jag inte mycket att jämföra med när det gäller mäklare men jag uppfattade Elenor som duktig, seriös, mycket trevlig, tillgänglig, hjälpsam och absolut värd en rekommendation!
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Den mesta kontakten hade min dotter, jag var bara med vid kontraktsskrivningen. Enligt dottern har allt fungerat bra. Hon tyckte väl att det tog lite för lång tid innan budgivningen var klar men det tror inte jag berodde på mäklaren
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hantering av mitt lägenhetsköp mötte mina förväntningar
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Han är en fantastik kille , hjälpsam ,tillgänglit, kunnig och mer kan jag inte säga
    skrev om Joel Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Positivt och ärligt bemötande, reko. Engagerad. Enkel att få tag på via telefon. Köpte en enrumslägenhet på luthagsesplanaden, mkt nöjd. Joels engagemang förenklade köpet av lägenheten. Över förväntan, bra jobbat.

skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mkt vänligt bemötande både med köpet,o även efter avslutad affär! Kan varmt rekommendera Rebecca Freij för den som både ska sälja o köpa??
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Tydligt och bra engagemang vid första mötet. Allt flöt på bra, lyhörd för mina önskningar

Är nöjd och kan tänka mig att använda mig igen av hennes tjänster.
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi fick ett jättebra intryck från första mötet vid försäljningen av vår lägenhet.

Fastighetsbyrån och Henrik svarade upp till våra krav och önskemål under hela affären. Vi rekommenderar mer än gärna Henrik och Fastighetsbyrån till våra vänner.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag har köpt en bostadsrätt av Rebecca Freij, hon var inte med vid visningen av lägenheten, men vi avtalsskrivningen och bokningen av visningen. Hon verkade mycket kunnig på området och objektet, hon var trevlig och saklig. Jag kände tillit till henne och skulle vi sälja i framtiden så kommer vi förmodligen att ringa henne. :)Inflytt sker i början på januari och jag hoppas på att känna mig lika nöjd då. MVH/Madelene
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är nöjda med information och som vi fick Henrik kan sitt Jobb han har den compitense som krävs .vi önskar er God Jul och Gott Nyt år .
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag rekommenderar varmt Henrik på Fastighets byrån i Uppsala. Trevligt bemötande. Henrik gjorde ett mycket bra arbete med min lägenhet. Klart godkänd.
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande o service vid försäljning av lägenhet.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi anlitade Jakob som mäklare när vi skulle sälja vår lägenhet. Det gick hur bra som helst, med en kanonförsäljning som resultat.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi köpte en lägenhet genom Rebecca. Snabb affär, bra underlag och konkreta svar på de funderingar vi hade. En positiv och mycket "enkel" mäklare att ha kontakt med.
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Lite seg på att återkoppla på frågor ibland, men annars väldigt bra, kompetent och serviceminded.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    God kunskap om lägenheten, god service och mycket trevligt bemötande!
    skrev om Joel Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande vid försäljning av lägenhet. Mycket bra på att hålla kontakt och bistå under köpprocessen.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hon är glad, engagerad och kunnig i sitt arbete. Vi ville inte bo kvar i vår bostadsrätt och önskade flytta därifrån så fort som möjligt och det klarade hon väldigt bra. Till diklarationen hjälper hon oss för att redovisa reavinsten, skatten och allt som har med den processen att göra.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Professionell, relationsbyggande och tydlig i sitt sätt att agera. Bara positivt att säga.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Utmärkt. Påläst, gott intryck.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rebecca Freij har sålt min lägenhet på ett utmäkt sätt. Hon hade tidigare förmedlat kontakt med en bankman och räknat ut den vinstskatt jag ska betala. Det var tack vare detta, att jag fått lånelöfte och var förberedd på avdragen på försäljningssumman för skatt och arvode som jag "vågade" köpa en lägenhet. Inför försäljningen av min lägenhet gav hon råd om hur lägenheten skulle presenteras inför fotografering och visning. Jag är mycket nöjd!
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande och snabba svar på de frågor som uppkom.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jakob Ekerot var trevlig och tillmötesgående. Han hjälpte oss med det vi behövde. Ett stort plus var att han svarade oss även under sin semester! Vid kontraktsskrivningen hade vi Joel Olsson och han gick igenom kontraktet otroligt bra och förklarade vad varje punkt innebar. Vi är väldigt nöjda med den service vi erhållit.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig, positiv och engagerad mäklare.
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Josefin var otroligt hjälpsam när vi köpte vår lägenhet. Hon är hur trevlig som helst och vi kommer med största sannolikhet att kontakta henne när vi en dag ska sälja lägenheten.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Genomgående effektiv och professionell.
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi köpte vårt hus via Rashin för några månader sen och är mycket nöjda med allt. Hon höll oss informerade om allt och tog sig tid trots många andra spekulanter.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Personligt och professionellt bemötande, och jag kände att han var mån om att vi som köpare skulle vara nöjda.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bemötandet jag fick av Rebecca första gången vi träffade var väldigt professionellt och hon var väl påläst inför mötet. Det som gjorde att jag valde Rebecca som mäklaren för att förmedla min bostad var hennes energi, vilja och mindset. Och i efterhand så var det ett korrekt beslut, hon överträffade de mål vi hade och gjorde försäljningen till en exceptionellt smidig process med god kommunikation hela vägen. Ska jag sälja igen så kommer jag garanterat att använda mig av henne. En varm rekommendation helt enkelt.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi valde Rebecca Freij efter tips från en kompis. Hon är lyhörd, trevlig och har superkoll! Att sälja lägenheten med hennes hjälp var väldigt smidigt, vi kände oss trygga med henne och hennes kunskap om marknaden. Rekommenderar henne till all som ska sälja i Uppsala!
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mattias hjälpte oss med att sälja vårt hus i Uppsala. Vi fick ett stort förtroende för Mattias från start, han var väldigt engagerad och professionell i sitt arbetssätt. Vi fick kontinuerlig återkoppling och om vi hade frågor så fick vi alltid tydliga och bra svar. Jag kan absolut rekommendera Mattias och gör det redan till mina vänner och kollegor

//Peter Sundelin
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag fick ett bra och proffsigt bemötande av Elenor när hon hjälpte mig att sälja min lägenhet i Uppsala. Processen gick smidigt och bra till.
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    gjorde allt utmärkt,har inte nogåt att klaga på.Hade ett bra bemötande.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hel nöjd med allting, haft Jakob vid tidigare tillfällen också och var lika nöjd då som nu!
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket professionellt bemötande. Han var engagerad och ägnade tid åt våra frågor. Han löste även vissa problem på ett fantastiskt sätt som uppstod i samband med försäljningen och som tog mycket tid i anspråk. Tack vare Mattias fantastiska arbete påverkade dessa problem inte slutpriset på vår fastighet. Vi kan varmt rekommendera andra att anlita Mattias Lindahl.

Mattias sålde vårt hus på Eriksgatan 8 B i Luthagen, Uppsala.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevligt bemötande och medlade väl mellan säljare och köpare.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi köpte ett hus som Mattias Lindahl var mäklare på.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Perfekt hantering av försäljning av vår lägenhet. Snabb och bra kommunikation om hur försäljningssituationen utvecklades med koncisa råd utan överdrifter. Vår uppfattning är att även dom som köpte lägenheten hade fått en öppen och relevant beskrivning av försäljningsobjektet. Rebecca höll ihop affären från start till mål, vi är mycket nöjda!
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag har köpt en bostadsrätt som såldes av Andreas.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hon är mycket professionellt, kunnigt glad och positiv person! Hon tar sitt arbete med den största allvar! Jag skulle tänka mig anlita henne igen som mäklare!

Utmärkt mäklare!!
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rebecca gav en väldigt snabb och bra service.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Försäljning av lägenhet i Uppsala. Bra bemötande från början tills affären blev klar. Verkar hålla vad hon säger att hon ska göra. Väldigt positiv i sin yrkesroll. Hon ger som mäklare ett allmänt bra intryck. jag skulle rekomendera Rebecca till andra som ska sälja.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag brukar kalla honom för Stjärnmäklaren. Han är det. Bästa känsla för läget i alla lägen.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rak, tydlig och snabb i kommunikationen. Tillgänglig, kunnig och påläst.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevligt bemötande, professionell hantering!
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mattias sålde vårt hus utanf Uppsala i höstas Vår upfattning är att Mattias på ett mycket professionellt sätt tillgodosåg våra önskemål och att han gjorde sitt yttersta för att vi som säljare skulle bli nöjda med försäljningen av vårt hus. Trots att husmarkanden inom vårt område hade det lite tufft vid försäljningstillfället så känner vi att att Mattias gjorde de absolut bästa utifrån förutsättningarna. Vi kan varmt rekomendera Mattias för liknande uppdrag då vi blev bemötta på ett mycket professionellt sätt från början till slut
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hon är en helt igenom superproffsig mäklare på Fastighetsbyrån i Uppsala. Från start till mål vid försäljning av vårt hus var hon trevlig, driven till max med en varm, ödmjuk, kunnig och charmig aura. Kanon helt enkelt.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Engagerad och ärlig. Oerhört hjälpsam inför men även efter försäljningen. Hjälpte mig som köpare mycket och gav ett mycket seriöst intryck.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Superbra! Han har varit till stor hjälp under vår husförsäljning.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rebecca har ett mycket vinnande sätt, inkännande och är en fullt igenom proffsig säljare. Rekommenderar henne varmt till den som frågar.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag kände redan vid det första mötet ett stort förtroende för Mattias. Han var sedan hela vägen till försäljningen bra på att hålla mig informerad om utvecklingen tills försäljningen av mitt sommarhus var klar. Mycket proffsig genomförd affär av Mattias som jag gärna anlitar igen vid behov. m.v.h. Kerstin Johrèn5
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    mäklaruppdrag vid försäljning av villa.
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Josefin är mycket trevlig, professionell, trygg, kunnig och pålitlig. Dessutom är hon väldigt rak och tydlig i sin kommunikation. Vi rekommenderar henne varmt och kommer att kontakta henne igen i framtiden.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Min make och jag köpte ett kedjehus i Uppsala våren 2013. Min make avled före tillträdesdagen och likvidavräkningen. Jag ville då köpa huset själv helt utan inblandning av dödsboet. Mattias uppfattning var att det inte var möjligt - vilket jag visste att det var. Så småningom löste frågan sig som jag ville men lite konfunderad var jag över okunskapen. I övrigt var kontakterna mycket bra. De skedde med min son som ombud vilket inte var något problem
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Försäljning av fastighet, bostadshus.

Mycket bra kontakt. Upplever Mattias som engagerad och kunnig och även hans medarbetare.

Jag återkommer gärna som kund.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande vid visning och köp av bostadsrätt. Trevlig och lagom engagerad mäklare, förtroendeingivande och inte alls så påstridig som andra jag varit i kontakt med. Jag hade ingen särskild förväntan så det är svårt att beskriva hur tjänsten motsvarade den.
    skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Skötte försäljningen på ett mycket professionellt sätt. Visade stor kunskap om bostaden, området och föreningen. Mycket nöjd! Återkoppla väldigt snabbt och höll mig uppdaterat under hela processen! Mycket nöjd med Klas och kan rekommendera honom starkt!
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket nöjd! Bra driv & energi. Tydlig, kunnig och hjälpsam!
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Riktigt proffesionell, trygg och pålitlig.
    bra
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rebecka Freij är en mycket kunnig och engagerad mäklare. Hon är mycket bra på att kommunicera, pålitlig, håller sina löften och åtaganden. Hennes bedömningar angående förväntad försäljningspris och försäljningstid visade sig stämma bra vid flera tillfällen. Efter att hon har sålt vår lägenhet rekommenderade vi henne till andra, som i sin tur också var mycket belåtna med hennes arbete. Det är alltid lite pirrigt med en så stor affär som ett lägenhetsköp eller försäljning och hon visade sig vara en klippa. Vi rekommenderar henne varmt!
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Lätt att ha att göra med, ung fräsch och pigg och ändå lika erfaren som en mäklare med 100 år i brachen.
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag tycker Rebecca har varit jätteduktig, proffessionell och hjälpsam vid mitt köp av lägenheten. Supertrevlig och fanns alltid till hands när jag hade frågor. En toppenmäklare!
    skrev om Rebecca Freij en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Kompetent, trevlig. Lätt att samarbeta med och alltid tillgänglig på tlf eller mail.
    skrev om Joel Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevligt bemötande, snabb och tjänstvillig.
    skrev om Elna Nilsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hej. Elna är en av de få fastighetsmäklare som jag har fullt förtroende för. Inte nog med att hon lyssnar, kommer med egna förslag samt är mycket proffsig i samband med avslut, hon har en unik förmåga att läsa in mig som kund och mina behov, kunskaper mm.

Hon tar dessutom till sig av förslag och tankar vilket gör att en affär alltid blir till bådas belåtenhet utgår jag från.

Vi har nu köpt 2 lägenheter och sålt 2 via henne och varje gång har resultatet blivit bättre än vår förväntan både avseende avslut och incitament vid försäljning.

Elna vet att vi tycker mycket om att jobba med henne och hon är den ultimata mäklaren för oss och mig då jag reser så mycket. Hon får det högsta betyget från mig och familjen och vi rekommenderar henne gärna. Lasse Vänelid

Elna Nilsson svarar Lars V:

Vilka fina ord Lasse! Nöjet är helt på min sida, ska bli spännande att se vad det blir nästa gång! :) God Jul och Gott nytt år önskar jag dig och resten av familjen!

skrev om Elna Nilsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hon är super snäll o duktig ;-)

Elna Nilsson svarar Husham H:

Tack Husham! Vi får se vad det blir nästa gång... God jul och Gott nytt År!

skrev om Joel Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Aktiv arbetsmyra som återkopplar bra under processen.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    EJ har en omedelbar varm och ambitiöst utstrålning. Hon är "närvarande" i kontakten och visar samtidigt prov på hög professsionalitet och är strukturerad.

Elionor förenar tror jag äkta intresse för människor med ett högt krav på sig själv i att göra ett bra arbete.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig, professionell, hjälpsam, lätt att ha att göra med! Kan verkligen rekommenderas.
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra engagerad mäklare, kände oss trygga som köpare.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Tillmötesgående och villig att hjälpa till och fixa upp allt som strular. Förenklar svåra saker och är väldigt trevlig! :)
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket bra bemötande. Proffsigt och personligt. Mäklartjänst.
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevligt, noggrant o professionellt bemötande o skött fastighetsaffär, rek. mer än gärna.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag sålde min lägenhet genom Swedbank fastighetsbyrå. Jag fick den hjälp jag behövde och det mesta gick smidigt och enkelt. Jag har inga klagomål.
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag är nöjd med den service och sakkunnighet som Sofia har visat oss. Hon har varit lätt att nå/komma i kontakt med och har varit flexibel och lätt att sammarbeta med.
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vänligt och engagerat bemötande. Hon var intresserad av mig som kund samtidigt noggrann med information.
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag fick ett väldigt fint bemötande av Sofia. Hon kändes kunnig, intresserad, driftig men samtidigt inkännande. Kontakten kändes bra direkt. Jag har uppskattat att hela tiden bli uppdaterad med ny information. Sofia hjälpte mig att sälja en lägenhet.
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi har varit väldigt nöjda med Robin och kan varmt rekommendera honom.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag är super nöjd med att ha haft Ellinor som mäklare. Hon kunde sin sak och hon kändes otrolig trygg i det hon gjorde.jag kommer varmt rekommendera henne för mina vänner.jag tycker ni som företag är helt fantastiska. Ni ger valuta för pengarna.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande, lyhörd, noga att det ska bli bra för alla parter. Förtroendeingivande. Kan bli bättre på att informera läget efter visning tex. Är mycket informativ och bra vid de telefonsamtal vi haft.
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Lätt att ha kontakt med, tydlig och mycket trevlig. Blev en bra och smidig affär.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag kan varmt rekommendera Jakob Ekerot som mäklare. Han var alltid oerhört lätt att ta kontakt med, tydlig i kommunikationen och effektiv. Slutpriset blev även det över förväntan!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Elenor Jansson är kunnig, trevlig och en varm person som är mycket service medveten. Vi är nöjda och kan lätt rekommendera henne tilla andra.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag tycker att det är bra med löpande uppdatering om hur värdet på lägenheten förändras . Hittills till det bättre ????. Detta är vårt första köp utav bostad så man har inget att jämföra med men jag har inget jag kan klaga på .
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    andreas har god hand om människor samt att han är säker på när Andreas arbetar. Andreas förklarar på ett riktigt bra sätt för mig som inte är helt insatt i alla termer och andra saker. Mycket bra kille helt enkelt!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket pålitlig och hjälpsam mäklare. Ställer upp när som helst och hade inga problem att påbörja en ny process efter att första budgivningen inte givit något.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Elenor är världens bästa mäklare! Hon har stenkoll och lägger allt man säger på minnet. Hon är professionell och otroligt service minded!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    En professionellt bemötande på alla plan.Mycket stöd och hjälp under hela processen samt bra återkoppling på allt. Jag sålde en lägenhet.