feedback company

Betyg
Recos
Checkins
018-56 96 00
Förfrågan är helt kostnadsfri och är ej bindande
Fastighetsbyrån Uppsala

Dragarbrunnsgatan 22 753 80 UPPSALA

www.fastighetsbyran.se

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Uppsala och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Mer funktioner

Vad tycker du om Fastighetsbyrån Uppsala

Läs vad Recos användare tycker om Fastighetsbyrån Uppsala

skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra mäklare, svarar snabbt på frågor. Känns förtroendeingivande.
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Eftersom jag arbetat på Swedbank och även haft mycket med dem att göra. Har även haft egen försäljning med dem tidigare men då med Per Isberg ( mycket nöjd) så valde vi dem. Fick Robin Johansson på förslag via Per Isberg och är mycket nöjd.
    skrev om Josefin Lindberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Har väl inte fått träffa henne tillräckligt många gånger för att kunna ge en rättvis bedömning, MEN, de två gångerna man träffat henne har det varit hur trevligt som helst. Hon verkar kunna sitt område som mäklare också för den delen.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Lysande mäklare. Professionell, engagerad, övertygande.
    skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Kompetent och bra mäklare! Väldigt nöjd med hela försäljningen
    skrev om Joel Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mäklaren var mycket hjälpsam, pedagogisk och trevlig. Alla pappersarbeten gick snabbt och smidigt. Fick bra med info om varje del i hela processen, hur allt skulle gå till mm. Mycket nöjd.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Alltid tillgänglig, hjälpsam, kunnig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevligt och informativt! Kändes lättsamt och jag fick den information jag behövde. Mycket bra bemötande!
    skrev om Malin Fagerström en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra och trevlig mäklare. Bra på att svara på frågor och förklara.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Skött hela vår husförsäljning på ett mycket bra sätt. Bemötande har varit proffsigt men ändå personligt
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande, saklig, ordningssam.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Fantastisk mäklare! Tydlig och sansad. Det hon får det största plusset för är för hennes snabba återkoppling! Funderade man över något svarade hon på mail omgående. Hon la heller inte för mycket egen värdering i lägenheten, jag gillar inte när mäklaren säljer in objektet för mycket. Hon lät oss analysera och fundera själv på visningen och fanns i bakgrunden och svarade på våra frågor. Riktigt proffsig och ingenting med köpet kändes stressigt eller forserat. Höj hennes lön vettja. Mvh Lina Lund Jonsson
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket bra mäklare som är engagerad och positiv. Man känner sig mycket trygg som kund.
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Proffsigt och trevligt bemötande!
    skrev om Lovisa Söderlund en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hej! Lovisas bemötande var bra. Däremot kände jag mig inte helt nöjd efter försäljningen. När vi pratade med Lovisa så berättade hon att det skulle skickas ut reklamblad i närområdet. Detta gjordes aldrig... Inte heller sattes den "till salu" skylt ut som förbipasserande hade kunnat sett, Hon berättade också att hon hade en maillista med flera hundra personer som väntade på att få köpa en 3:a i vårat område, då vart man bra snopen när det bara dök upp 3 personer på båda visningarna. Jag tyckte också att det kändes oproffsigt när Lovisa inte hade fått tag i någon planlösning, jag googlade lite och hittade en planlösning på en likadan lägenhet som hennes kollega skulle sälja. Därefter gjordes också flertal missar på planlösningen, då meddelade vi de fel vi upptäckt och en del rättades till. Men vissa fel kvarstod. Vi fick också påpeka stavfel i bostadsbeskrivningen... Så överlag kändes det inte som att mäklaren gjorde allt, men det kan ha varit tillfälligheter givetvis. Betalar man över 50000kr för en tjänst så vill man ju få det som lovats och slippa göra uppgifter åt mäklaren.

skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag fick ett mycket bra bemötande. Klas Ördell var inkännande, lyssnande och tog hänsyn till våra tankar. Han inger förtroende, var lätt att nå och höll oss hela tiden uppdaterade. En positiv person. Köpet är i nuläget inte helt avslutat. Vår gamla och svaga Mor äger 10% av lägenheten och skulle hon gå bort innan allt är klart innebär det en ytterligare handläggning med kontakt med både säljare och köpare. Hur detta kommer att avlöpa vet jag inte, men hoppas på det bästa.
    skrev om Joel Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hela fastighetsbyrån i Uppsala gav ett oerhört oproffisionellt intryck.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig mäklare med bra koll på marknaden.
    skrev om Josefin Lindberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Josefin inger förtroende. Hon värnar både köpares och säljares intressen på ett just och personligt sätt. Dessutom är hon avspänd och glad. Det känns bra.
    skrev om Malin Fagerström en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi fick ett mycket bra intryck av Malin, hon var kompetent och noggrann med alla detaljer. Det kändes också tryggt att veta att Fastighetsbyrån har en stor kundbas och det gick väldigt snabbt att sälja vår lägenhet till ett bra pris.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Härlig mäklare med mycket engagemang! Ap glad att hon var min mäklare som gjorde mitt första lägenhetsköp smidig och tydlig.
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Kan varmt rekommendera Rashin! Från början till slut överpresterar hon på samtliga punkter, tack Rashin!
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hysén-klass! Sex getingar av fem möjliga!
    skrev om Malin Fagerström en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Malin var engagerad och duktig. Hon kände för oss och gjorde sitt bästa
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hej jag tycker bra om mäklaren Sofia ehlin löfvdahl om jag hade funderingar på min försäljning av lägenheten då fick jag bra svar så jag kunde känna mig trygg Mvh Carin
    ......,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Väldigt bra mäklare, hjälpsam, professionell, tillmötesgående och trevlig. Skötte allting snabbt och smidigt. Jag är väldigt nöjd. En kunnig och bra mäklare som jag varmt kan rekommendera.
    skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Klas Ördell är en mycket trevlig,kompetent tillmötesgående och lättillgänglig person.
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Min upplevelse har varit att jag alltid fått ett genuint vänligt bemötande. Jag är väldigt nöjd!
    skrev om Malin Fagerström en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket bra och engagerad. Enda kruxet var att jag trodde budgivningen var klar och sen kom nytt bud. Inget hon kunde påverka dock förmodar jag.
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Kunnig, proffsig, problemlösande och trevlig!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Fantastiskt trevlig och profisonell mäklare! Gjorde allt för att båda parter skulle bli nöjda. Vi är jättenöjda med Elenor som mäklare!
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Köpte lägenhet av fastighetsbyrån och är mycket nöjd med hela affären. Har köpt av de tidigare och varit lika nöjd alla gånger.
    skrev om Erin Kiruk en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    full pott, lätt att ha o göra med, inga frågor var för dumma att ställa, bra attityd och service känsla! Kände mig trygg köpet igenom! Rekommenderas starkt!
    skrev om Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är väldigt nöjda med Elenor Jansson på Fastighetsbyrån i Uppsala. Trevlig, trygg, positiv och med konkreta svar på våra frågor. Hela affären kändes trygg och vi har inget negativt att säga.
    skrev om Joel Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Proffsig, tillmötesgående och smidig!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag fick ett fantastiskt bemötande och perfekt kontakt med Elenor på fastighetsbyrån. Försäljningen gick verkligen perfekt helt tack väte Elenor!
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    En strålande mäklare. Kan verkligen rekommendera henne. Otroligt professionell, vi är mycket nöjda med hennes stora engagemang.
    skrev om Erin Kiruk en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Erin är en bra mäklare och vi är nöjda med hans insatser under hela försäljningsprocessen av vår sommarstuga. Han är en trevlig person, besvarade alltid vår telefon, SMS och mejl och höll oss uppdaterade om hur det gick med det uppdrag han fick från oss. Vi önskar honom lycka och framgång, och kommer att rekommendera honom till våra vänner och bekanta.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Positiv, engagerad och proffsig. Kan starkt rekommendera Andreas!
    skrev om Lovisa Söderlund en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Lovisa har varit väldigt bra då hon kunnat erbjuda oss en förmånlig affär och har haft koll på vårat intresse. Vi har känt oss välbemötta och omhändertagna
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket närvarande i både det lilla och stora. Proffsig och vänlig från början till slut. Josefin har sålt två lägenheter åt oss och jag kan varmt rekommendera att anlita henne som mäklare!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Snabb och utmärkt. Blev trevligt bemött.
    skrev om Erin Kiruk en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Erin är en otroligt engagerad mäklare. Jag fick snabb och trevlig respons från första kontakten och hela säljprocessen har fungerat jättebra. Jag är väldigt nöjd och kan varmt rekommendera Erin som mäklare!
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jakob uppfyllde mina krav för vad en mäklare ska göra, tillgänglig och hjälpsam! Dock - för att fastighetsbyrån inte fixade styling och städ
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Professionellt och personligt bemötande.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag har bara talat med honom på telefon två ggr. Han verkar välstrukturerad och bra för sin uppgift.
    skrev om Josefin Lindberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag tycker det är märkligt att ni skickar denna enkät/förfrågan innan mäklaruppdraget är genomfört. Sedan skickar ni en påminnelse innan affären är avslutad. Meningen är väl att jag ska bedöma mäklaren från start till mål, inte halvvägs i processen. Dessutom, vem har formulerat fråga 1) här bredvid. Hur noggrann och seriös är man när man släpper iväg sådana meningar?
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mattias har utfört sitt uppdrag klanderfritt och professionellt och jag kan starkt rekomendera honom som mäklare
    skrev om Lovisa Söderlund en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Supertrevlig och duktig mäklare!
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande, tog sig tid att ordna extra visning med kort varsel. Trevlig och korrekt vid kontraktskrivningen.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Positivt bemötande. Mycket trevligt sätt.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket bra! Engagerat, kunnigt.
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rashin gav mig en mycket god kunnig och snabb service. Jag kan absolut rekommenderar henne.

Med vänlig hälsning, Agneta A Envägen 5b Uppsala
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande och bra hjälp! Det kunde vara så att vi fick mer information om vad som är på gång för stunden och vad som kommer att hända, uppdatering!
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket duktig! Trevligt bemötande! Pålitlig. Tog sig ordentlig tid att läsa igenom och förklara alla punkter för oss nyblivna husägare. Kanon!
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag har bara bra erfarenheter av det bemötande jag fått från Andreas Ödman vid Fastighetsbyrån, Uppsala. Han framstår som kunnig och noggrann, ger raka svar på likaledes raka frågor - och verkar ta sitt arbete seriöst. Det enda jag kan tycka brast lite, var att jag tidvis tyckte att jag inte fick efterfrågad information så snabbt som jag hade önskat - jag tänker då främst (enbart) på tiden efter att budgivningen påbörjats. Dock vill jag gärna förklara detta med att min lägenhet bjöds ut till försäljning och visning just de dagar man beslutat att dra tillbaka Finansinspektionens förslag om amorteringskrav - vilket lade sordin på den (som jag upplevde det) intensiva köp/säljkarussel som varit veckan innan. Att jag själv blev nervös kan också inverka på den, i mitt tycke, lite sena information jag då fick. En ovan situation för köpare/säljare och - gissar jag - mäklare. Slutresultatet menar jag har blivit gott, och Andreas har hört av sig och diskutterat olika alternativ och lösningar. Så mitt betyg på Andreas blir i slutändan ändock: Utmärkt!
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vid budgivning skall man vara säkert som mäklare att alla budgivare har ekonomin klart för att kunna ge bud. I mitt fall den andra budgivare hade inte och kom med högre bud ändå och höjde priset på lägenheten vilket tycker jag att det är fel från mäklarens sidan.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra på att sälja in sig men tyckte mest det var hans kollega som jobbade. Löste problem med annons, vilket var bra dock.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Elenor har under hela processen väglett mig med stor kunnighet och ett stort hjärta. Jag vill varmt rekommendera Elenor till både säjare som köpare.
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi känner oss väl bemötta av Rashin Cohen och fick fortlöpande information om processen i fastighetsförsäljningen.
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi upplevde Robin som både trevlig kunnig tillmötesgående. Vi fick förtroende för Robin som mäklare.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Kunnig, drivande behaglig som person.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Upplevdes som hetsig och ville boka kontraktet samma kväll trots att vi sa att vi inte hade hunnit pratat med varandra när vi vunnit budgivning. Hade inte förståelse för situationen vi befann oss i. Blev inte heller tillfrågad om vi ville ha hjälp med att sälja vårt eget hus...vilket vi trodde va självklart ?

Jakob Ekerot svarar Anette A:

Hej. Det är tråkigt att du upplevt att det kändes stressigt. Säljarna hade tidigare varit med om en köpare som hoppade av samma dag som en planerad kontraktskrivning så av den anledningen ville vi ha ett kontrakt skrivet så snart budgivningen var avklarad. Angående er egen bostad så ville jag inte tjata om den då ni berättat om de tråkigheter som nyligen inträffat samtidigt som ni påtalat att ni tidigare varit i kontakt med en annan mäklare, så det var medvetet från min sida.

- Mvh Jakob E 2015-06-08
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    attias har gjort ett mycket gott arbete och är en mycket trevlig person

MVH Yvonne ( inte Britt)
    skrev om Josefin Lindberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Josefine är trevlig, flexibel och lösningsfokuserad.

Josefin Lindberg svarar Elin S:

Tack Elin för den rekommendationen och tack för att jag fick hjälpa er att sälja er fina lägenhet. Och vilket fantastiskt slutpris sedan! :) Hoppas du får en härlig sommar!

skrev om Josefin Lindberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket professionell. Kunnig och engagerad. Lyssnade och gav bra och snabb återkoppling. Betyg 5.

Josefin Lindberg svarar Inger R:

Tack så mycket Inger för den fina rekommendationen. Vad kul att du är nöjd. Jag får tacka så mycket för förtroendet att hjälpa dig med din försäljning. Du kommer trivas jättebra i din nya lägenhet. Ha en härlig sommar!

skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Personligt engagerat professionellt smidigt seriöst flexibelt pålitligt .....tryggt
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Ett mycket trevligt o förtroendeingivande intryck ,glad o lättsam.
    skrev om Lovisa Söderlund en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Lovisa var mycket hjälpsam under försäljningen av min lägenhet. Hon var både kunnig och tillgänglig för att svara på mina frågor. Jag är jättenöjd med Lovisas arbete.
    skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är jättenöjda med att köpa lägenhet från fastighetsbyrån. Och speciellt nöjda är vi med att Klas var mäklaren som sålde, han har alltid varit hjälpsam och gett den hjälp man behöver. Vilket vi uppskattar mycket!
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig och kunnig mäklare! Dock lite opersonlig men väldigt bra på sitt jobb!
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Universums bästa mäklare! Sån enorm personlig service, stöd i situationer då vi kände oss okunniga och enormt engagerad i sina kunder!
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Helt bra gjort på alla detaljer. Man får all information som behövs och vad är bäst att göra. Rätt person i sin branch. Rekommenderar högt.
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Engagerad, involverad, strategisk samt förstående
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Eleanor är mycket trevlig och entusiastisk utan att vara påträngande. Hon har också bra koll på det hon ska. Toppenbetyg!
    skrev om Malin Fagerström en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag tycker det har varit ett utmärkt arbete från start till slut. Jag är jättenöjd med både min mäklare och företaget i stort och kommer absolut tipsa vänner och bekanta om fastighetsbyrån. /Freddie
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mattias har gett oss ett mycket gott intryck. Han har varit ärlig och seriös i våra kontakter. Full koll på allt kring vår försäljning och en mycket energisk säljare.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    trevlig , rolig och en mycket bra kille!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig, professionell och hjälpsam.
    skrev om Lovisa Söderlund en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    bra bemötande och stort engagemang. Väldigt nöjda med hennes insats
    skrev om Fastighetsbyrån Uppsala:
    Fastighetsbyrån har varit till stor hjälp under hela säljprocessen. Jag vill rekommendera Fastighetsbyrån för deras kunnighet och trevliga bemötande.
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra och trevlig ska rekomendera henne om jag hör någon som ska sälja
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag rekommendera Josefine Falkner varmt, god service och högt tålamod.
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Allt funkade kanon från början till slut:)

Grymt trevlig och visste vad hon höll på med:)
    skrev om Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag är nöjd av bemötaandet och betalandet.Stort sätt jag är nöjd.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hans vänliga, kunniga och proffsiga sätt gav mig förtroende redan vid första träffen. Mattias har gjort ett strålande jobb. Jag kan varmt rekommendera honom. Han har skött det hela på ett professionellt och proffsigt sätt. Mycket bra bemötande, omtänksam, alltid tillgänglig och mycket god service. Jag rekommenderar alla mina vänner att ta hjälp av Mattias Lindahl.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Väldigt glad över valet att låta Andreas Ödman handha försäljningen av min bostad. Tillgänglig, professionell, engagerad, påläst och sakkunnig. Goda, raka råd erhölls som ledde till en mycket god affär. Rekommenderar Andreas varmt// Mona F
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Kunnig mäklare som lyssnar på sina köpare.
    skrev om Joel Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig och ambitiös kille som jag kan rekommendera för en smidig affär
    skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rekommenderar fastighetsbyrån till andra!
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    mycket bra bemötande och hon levde väl upp till mina förväntningar. mycket väl utfört uppdrag.
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket trevligt och professionellt bemötande både per telefon och vid möten. Lätt att prata med. Förtroendeingivande.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är väldigt nöjda med hur Jakob skötte vår försäljning, allt från tidig planering till slutlig kontrakskrivnig.
    skrev om Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är väldigt nöjda med hur fastighetsbyrån skötte våran försäljning, allt från tidig planering till slutlig kontrakskrivnig.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Tillmötesgående och förstående av min situation. Rak och hjälpsam. Rolig, lätt att ta olika medmänniskor.
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket pålitlig och trygg mäklare.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig, effektiv & positiv. Mäklaren levde upp till vår förväntan och vi fick ett bra bemötande.
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi fick ett trevlig och professionellt bemötande av Rashin. Hon är snabb på att återkoppla och ge råd och information i alla steg under försäljningen. Rashin hade tidigare fått höga betyg, vilket gjorde att vi hade höga förväntningar på henne. Hon levde mer än väl upp till våra förväntningar. Allt detta har gjort att vi har haft en bra upplevelse av försäljningsprocessen.
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är jättenöjda med Robin som mäklare, dels pga av att han är väldigt pedagogisk och trevlig. Han är även väldigt hjälpsam.
    skrev om Lovisa Söderlund en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Lovisa har varit mycket välfungerande i sina kontakter med mig, både via mail, sms och personligen! Hon har fått mig att känna mig lugn och har uppmanat mig att "i lugn och ro..." tänka över saker och ting. På de spörsmål jag haft har hon svarat prompt och om det har behövts har hon tagit reda på svar hon inte hade direkt! Köpet drog ut till tid när banken inte var öppen längre men det var till stor fördel för mig!!!!!!! Kort sagt, ett bemötande utöver förväntan!
    skrev om Robin Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket professionell. Vi uppskattar särskilt hans vilja att återkoppla, hålla sig uppdaterad inför vår försäljning och hans kontaktnät.
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Rashin är fantastisk! Engagerad, kunnig, professionell och närvarande i allt hon gör. En helt eminent mäklare och människa! Lika duktig på att sälja hus som att vara på andra sidan när jag ville köpa hus.
    skrev om Lovisa Söderlund en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket nöjd med fastighetsbyrån i Uppsala.
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Som budgivare upplevde jag denna mäklare som väldigt oprofessionell i sitt sätt att sköta budgivningen på en för oss VÄLDIGT attraktiv lgh. När budgivning efter ca 2 dygn började närma sig avgörande, bara 2 budgivare kvar, så får jag under mitt jobb närmast ett ultimatum att inkomma med ytterligare bud annars säljs bostaden till den andra budgivare. Jag förklarade att jag var på jobbet och inte kunde fatta beslut om vi skulle lägga ett nytt bud och framför allt hur mycket det budet skulle ligga på, innan jag pratat med min fru efter jobbet. Innan jag slutat jobbet så ringer mäklaren upp och säger att budgivningen är slut............. Fastighetsbyrån vill tydligen INTE göra affärer med människor som har vanliga jobb med vanliga arbetstider.

Nu sitter jag, en besviken, närmast chockad pappa med en otroligt besviken familj i hemmet och funderar på:

Vad var det som hände? Vi var ju beredda att inkomma med ytterligare bud.

I Fastighetsbyråns reklam sägs det att deras mäklare skall företräda BÅDE säljare OCH köpare. Det har inte gjorts i detta fall och det har drabbat oss som familj VÄLDIGT hårt.

Sofia Löfdahl Ehlin svarar Arne W:

Hej Arne, Jag vill börja med att beklaga att ni känner er besvikna över handläggningen av budgivningen och tacka för att du tog dig tid att skriva. Angående din kommentar att Fastighetsbyrån bett om att få din rekommendation borttagen så stämmer det inte riktigt, det gick ut ett mail från Reco till dig som talade om att en av dina rekommendationer plockats bort, den som plockats bort var den där det endast stod "dubblett....", så där blev det nog ett litet missförstånd. Vi tycker det är viktigt att alla får tycka till, även ni som är missnöjda. Som sagt, vi är jätteledsna att du och din familj känner att det blev stressigt. I en budgivning är det alltid säljaren som avgör när avslut ska ske, inte budgivaren och inte heller mäklaren. I detta fallet hade säljaren ett tydligt önskemål om att avluta affären innan helgen då de tyckte att hela processen var påfrestande. Mäklaren vidarebefordrade detta önskemål både via sms och muntligt och följde sedan säljarens anvisningar och avslutade affären torsdag kväll. Vi försöker vara tydliga när vi kommunicerar till våra blivande köpare hur en budgivning går till och vi beklagar att vi misslyckats denna gång. Du är varmt välkommen att höra av dig till mig om du har ytterligare frågor. Du når mig på 018-569615. Vänliga hälsningar Elna Nilsson, Kontorschef

- Mvh Elna N 2015-04-27
    Arne W svarar Fastighetsbyrån Uppsala :

Hej Elna, Mitt inlägg togs bort med den (lite förenklade) anledning att Fastighetsbyrån vill att den skulle tas bort. Så skriver iallafall Reco.se i mail till mig och jag har ingen anledning att betvivla deras uppgifter. Jag hade sparat inlägget på ett annat ställe så jag kopierade inlägget därifrån och lade in det igen, därför finns det nu kvar. Du har rätt att jag råkade skapa en dublett och den har också tagits bort, vilket ju är bra.

"Nu vill Fastighetsbyrån att denna recension ska tas bort.......... wonder why? :-)"
    04-26 22:05
    skrev om Erin Kiruk en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Erin är en fantastisk och duktig mäklare som är ärlig och tillgänglig. Han lyssnar på sina kunder och tar hänsyn till deras åsikter och gör sitt bästa för att göra kunderna nöjda som möjligt. Han gjorde ett superbra jobb för ossnär vi skulle sälja våran lägenhet. Vi rekommenderar honom varmt till andra, Erin arbetar verkligen utifrån sitt bästa. Om jag behöver en mäklare igen i framtiden kommer jag definitivt ta kontakt med honom först och be om hjälp.
    skrev om Erin Kiruk en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag tycker att Erin har varit väldigt tillmötesgående och flexibel. Jag och min man har fått en bra bild av honom.
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Josefin Falkner har genomfört försäljningen av vår bostad på ett utomordentligt sätt. Hon är noggrann och lyhörd och håller vad hon lovar. Vi är väldigt nöjda med hennes arbete.
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Josefin har varit valdigt vanlig, hjalpsam och kunnig, sa allt har flytit pa bra.
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Väldigt bra bemötande och bra intryck som var genomgående under hela processen. Mäklartjänst, sålde vår lägenhet.
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Josefin är en påläst mäklare, noggrann och förberedd. Dessutom lugn och trevlig som person. Trygg att ha vid all stress det innebär att sälja sin bostad. Vi är supernöjda från början till slut!
    skrev om Erin Kiruk en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket trevlig och tillmötesgående mäklare. Kan starkt rekommendera Erin!
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är väldigt nöjda med hela försäljningen! Det gick smidigt och bra. Vi kan starkt rekommendera mäklaren Andreas Ödman.
    skrev om Erin Kiruk en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Erin är kunnig och serviceinriktad. Jag upplever att jag fick ett mycket gott bemötande och snabb respons de gånger jag sökte honom. Det är uppenbart att han tycker om sitt jobb!
    skrev om Malin Fagerström en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hej, min upplevelse av Malin Fagerström var väldigt bra. Hon var trygg och säker. Mitt köp kändes enkelt och tryggt.

Malin Fagerström svarar Ida R:

Hej Ida och tack för det goda omdömet! Hoppas renoveringen går bra och att du ska trivas i lägenheten!

skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Josefin Falkner på Fastighetsbyrån har hjälpt oss med försäljningen av vår bostadsrätt på ett mycket proffesionellt sett. Allt gick mycket snabbt och smidigt från värdering, fotografering, uppläggning av annons, budgivning och kontraktsskrivning och man kände sig trygg som kund. Roland Jansson
    skrev om Malin Fagerström en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevligt och vänligt bemötande. Hjälpsam. Korrekt och proffesionell.

Malin Fagerström svarar Curt R:

Hej Curt! Kul att ni känner er nöjda! Det var kul att jag kunde vara behjälplig i ert bostadsletande och att det dök upp en lägenhet som passade er till slut!

skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Ett bra bemötande,trevlig. kan apsolut rekomendera henne.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Har haft nöjet att både köpa och sälja med Jakob nu. Det finns de mäklare som ser till sitt eget bästa och det finns de som även tänker på kunden, Jakob tillhör den senare kategorin. Med Jakob som mäklare får du hjälp med köp och försäljning på ett personligt plan samt att han ser till att affären blir så bra som möjligt för dig. Jakob har alltid svarat på frågor och försökt ge tips för att guida en rätt, extra bonus är de återkommande breven från Jakob med marknadsstatus och hans syn på marknaden framöver. Kan starkt rekommendera Jakob!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Elenor skötte försäljningen av vår lägehet på ett bra sätt, hon var lättillgänglig och höll sina utlovade löften.
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi har köpt en lägenhet. Tack vare Josefin gick det mycket smidigt. Fantastiskt vad tålmodig hon varit med alla våra speciella krav.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Andreas ingav ett professionellt och förtroendeingivande intryck.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Snabb och trevlig affär där Jakob gav en genuin o personlig känsla genom hela köpet.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mattias är mycket tillmötesgående, proffsig och trevlig att ha att göra med!
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande och personlig service.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Kunnig mäklare som känns professionell.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi är jätte nöjda med Jacobs insats
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Josefin har stor del i att jag i dag är glad ägare av en ny lägenhet. Josefin kändes väldigt professionell och kunnig i sin yrkesroll. Hon var alltid redo att svara på mina frågor, ordna möten och var väldigt snabb att uppdatera mig kring händelseutvecklingen gällande objektet jag var intresserad av.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag vill rekommendera Fastighetsbyrån i Uppsala som mäklarbyrå. Jag hade Jakob Ekerot som mäklare och han var proffsig, återkopplade hela tiden om hur allt fortlöpte och gjorde en snabb och lyckad försäljning.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag är väldigt nöjd med hela processen, samt vår mäklare Jakob. Det har inte varit några oklarheter alls, utan allt har flutit på snabbt och smidigt. Vi har fått svar på alla våra frågor och en utmärkt guidning på vägen.
    skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jakob agerade professionellt och med glimten i ögat. Vi är helt klart nöjda
    skrev om Malin Fagerström en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Gott bemötande på alla sätt. Alltid tillgänglig med snabba svar. Visade oss intresse och vänligt bemötande.

Malin Fagerström svarar Ann-christin S:

Tack Ann-Christin, kul att du är nöjd!

skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vi har fått bra bemötande från Andreas. Han har återkopplat snabbt och kunnat ge svar på det frågor vi haft i samband med vårt lägenhetsköp. Vår dotter som gick på visningen har också fått ett positivt intryck i den kontakt hon har haft
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande, trevlig och informativ
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mattias är en mycket trevlig o kunnig mäklare, lätt att ha o göra med. Alltid tillgänglig, ordnade o grejade så att vi fick som vi ville. Det var bara att luta sig tillbaka från början till slut!
    skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Bra bemötande, professionell, lyhörd och kunnig.
    skrev om Rashin Cohen en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Proffsig, duktig och trevlig! Vi rekommenderar Rashin varmt!
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Korrekt, sakligt och lättsamt. Affären är dock inte färdigt än.
    Professionell, trevlig o tillmötesgående
  • Status: 2
    skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevligt bemötande och kunnig på objektet.
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hon var bra och lätt att ha att göra med
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vår mäklare vid Fastighetsbyrån var tillgänglig och tillmötesgående och ställde alltid upp när vi behövde hjälp eller hade frågor. Man fick ett väldigt trevligt bemötande vid varje kontakt. Jag tyckte särskilt bra om att hon var pedagogisk och förklarade allt noga när vi gick igenom köpekontraktet.
    skrev om Josefin Falkner en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Super nöjd med Josefin! Lätt tillgänglig alla dagar i veckan, super trevlig och gör sitt jobb utmärkt!
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Kanon har förmågan att dra fram äss i rockärmen. Bara korthajar och riktiga proffs kan det. Är supernöjd helt enkelt.
    skrev om Andreas Ödman en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig, tillgänglig och väldigt hjälpsam. Han har varit ett bra stöd i vårt första lägenhetsköp, då det kändes som att han verkligen tog sig tid för oss.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mattias Lindahl har gjort ett mkt bra och engagerande arbete med försäljningen av vårt hus. Från början till kontraktsskrivning har han gjort det som varit vårt bästa. Varma rekommendationen från fam. Grafström
    skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig och kompetent. Kan rekommenderas./en köpare
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Vid försäljningen av vår bostadsrätt skötte Elenor allt med bravur. Hennes engagemang och proffessionalitet är fantastisk. Man känner genast att hon har ett genuint intresse av att allt ska bli så bra som möjligt för alla parter. Elenor är en mäklare jag rekommenderar till alla, väldigt mycket även för hennes humor, värme och vänlighet. Med vänlig hälsning, Carina
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Trevlig, kunnig, tillgänglig, entusiasmerande! Skicklig i budgivningsprocessen. Denna gång köpte jag en lägenhet som hon sålde men kan mycket väl tänka mig att välja henne nästa gång jag säljer lägenhet.
    skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Kunnig mäklare med ett väldigt trevligt bemötande. Alltid kontaktbar och har gjort ett väldigt bra jobb med försäljningen av vårt hus.

Mattias Lindahl svarar Helena A:

Tack för de fina orden Helena! Hoppas ni hittar en tomt snart:)

skrev om Henrik Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Mycket bra bemötande, ger snabba och kunniga svar.
    skrev om Elna Nilsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Hon gjorde precis vad en mäklare förväntas göra och utöver det var hon en mycket trevlig och härlig person.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag tycker att Elenor Jansson har det en Fastighetsmäklare skall ha,trevligt bemötande,proffsig under hela försäljningen!M.V.H. Margareta Lundin.
    skrev om Malin Fagerström en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Malin har haft ett suveränt bemötande och även ställt upp när hon var på utbildningshelg utomlands.

Malin Fagerström svarar Hans A:

Tack Hans, va kul att ni är nöjda! Hoppas att Gabriel ska trivas i sin nya bostad! Hälsa Värmland

skrev om Klas Ördell en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Quick to response email and sms most of the time. Need to check facts a bit more carefully when it comes to details of apartment's bostadsrättförendning. Need to check how interested the potential buyers are before asking the owner for private flat show but of course this is always difficult if buyers are tricky. Overall quite a nice person to work with and quick in responding and fixing things.
    skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Sofia arbetar proffsigt och visar en lägenhet från dess bästa sida och har koll på både stora och små detaljer.
    skrev om Elenor Jansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala:
    Jag tycker att hon är väldigt myc