Alla kategorier Övrigt Västra Götaland Göteborg 2:a Långgatans Tattoo/ Schmidt Tattoo HB

2:a Långgatans Tattoo/ Schmidt Tattoo HB

Andra Långgatan 24, 413 28 Göteborg — Visa karta

VÄLKOMMEN TILL AMERICAN ARTStudion American Art Tattoo ligger på en av Göteborgs mest omtalade gator, Andra långgatan.Här trängs restauranger, barer, strippklubbar och antikaffärer. Studion är den näst äldsta i Sverige.I Nyhavn hos den kända tattoo Jack jobbade Oskar Lagoni, han öppnade under sent 70-tal studion American Art i Göteborg. I början av 80-talet flyttades studion till Andra Långgatan 24 där den ligger än idag. Många kända tatuerare har börjat sin karriär i denna studio, bland annat: Björn / City Tatto, Per / Elektriskt 413 Tattoo och Kröli / American Art Tattoo.2006 tog Peter och Kröli över studion då Oskar gick i pension. Peter och Kröli var medlemmar i MC klubben Inkslinger MC, studion kallades ofta för Inkslinger Tattoo men studion heter 2:a Långgatans Tattoo.Idag driver Peter “Schmitten” studion själv.Besök oss gärna på Facebook: Peter Andra Långgatan

Läs vad 1 kund tycker om 2:a Långgatans Tattoo/ Schmidt Tattoo HB

• Martin B
    Martin B skrev om 2:a Långgatans Tattoo/ Schmidt Tattoo HB
    Efter 15 års velande om jag skulle tatuera mig och vad jag skulle välja för motiv så valde jag Peter Schmidt Tattoo. Peter lyssnade på mina funderingar och gav mig förslag. Jag fick stort förtroende för honom och han gjorde en Vädur,Döskalle och Spindelnät. 2 x 5 timmar senare är jag mycket nöjd med resultatet. Jag vill varmt rekommendera denna Tatuerare om du är över 50 år och som jag väntat och velat hit och dit. Åk till Peter på Andra Långgatan i Göteborg och konsultera honom. Du kommer inte att ångra ditt val av varken Tatuerare eller de motiv som han föreslår. Killen är rena psykologen han förstod att jag ville få bort min skolpojkslook.

Mycket nöjd kund som kommer att bli stamkund.

MaXimus

Andra Långgatan 24, 413 28 Göteborg