2 Snickare AB

Gnistagatan 15, 754 54 Uppsala — Visa karta

Vi på 2 Snickare är ett byggföretag med tio års erfarenhet inom branschen. Därför har vi sett många olika arbetssätt, anställda och koncept och vet vad som fungerar på riktigt.

Vi är en totalentreprenad och är med dig från början till slut genom hela projektet. Våra byggare erbjuder ett brett utbud av byggtjänster och du kan få hjälp med allt från nybyggnation till tillbyggnad, ombyggnad, badrumsrenovering och takarbeten.

Vi utför jobb i hela Uppsalaregionen och kommer även till Stockholm om du önskar.

Välkommen att kontakta oss för rådgivning och offert!

Läs vad 37 kunder tycker om 2 Snickare AB

• SOFIA B

2019-11-22

SOFIA B skrev om 2 Snickare AB
    Byggde om min lägenhet från en 2:a till en 3:a. Mycket bra samarbete från start till mål. Tydlig information hela vägen från Emil Holm. Hantverkarna gjorde ett mycket bra jobb. Bra kommunikation, pålitlighet och trevligt bemötande. Är mer än nöjd med resultatet. Jag skulle verkligen rekommendera 2Snickare om du ska bygga om hemma. Läs mer
  • Rasmus Eric Viking U

2019-11-02

Rasmus Eric Viking U skrev om 2 Snickare AB
    Konstruera och byggde min musik musikstudio. Bra kundkontakt,Mmcket väl utfört arbete och följde tidplanen helt och hållet. Jag kan varmt rekommemdera 2 snickare. Läs mer
  • 2019-08-27

Daniel A skrev om 2 Snickare AB
    Det är slående hur okunskapen inom byggentreprenad lyser igenom i detta företag.
    Jag skulle inte ens rekommendera min värsta fiende att anlita dessa skojare och byggfuskare.
    Vi hade beställt ett stort (livs)byggprojekt och har blint litat på de väl smorda orden som Stiven exempellöst slänger ur sig i alla situationer. Han har alltid många svar på tal och om något är fel så är det sällan hans fel.
    Men från dag ett har han farit med grova osanningar, gång på gång skickat felaktiga fakturor som han i senare skede bortförklarat med diverse ursäkter den ena sämre än den andra. Men favoriten är att han inte gjort något med avsikt och därför inte kan beskyllas.
    Nu 2 miljoner fattigare står vi med ett svartbygge då han bevisligen inte visste att om man ändrar i bärande konstruktion så måste det till en bygganmälan. I grund och botten så är bygganmälan givetvis mitt ansvar som beställare men då arbetet bedrivits på löpande räkning så ligger det i sin natur att när entreprenören vill implementera en lösning så informerar han beställaren och vad detta innebär.
    Vidare så saknar företaget en fungerande egenkontroll. Något de tycker är ursäktat då de inte är experter inom det området.
    2snickare har alltså ändrat i bärande konstruktion (takstolar) utan att ta in en konstruktör för att göra beräkningar. Jag har nu i efterhand tagit in Bjerking AB för att räkna på dessa takstolar och de dömde ut konstruktionen totalt; Utan förstärkningar är konstruktionen undermålig.
    Bjerking har kommit med ett förslag på konstruktion som även går att göra avsteg från såvida man räknar på dessa avsteg. Stiven har fått erbjudande om att rätta till sin felaktiga konstruktion och avsåg initialt att göra detta men nu anser han inte längre att det behövs.
    Stiven bedömer vidare att den besiktning som han stått för räcker som bevis för att konstruktionen är godkänd och att de garantier de lämnar räcker gott och väl.
    Men den besiktningen 2snickare lutar sig mot har inte tagit hänsyn till att det saknas Bygganmälan och därmed en Kvalitetsansvarig samt obligatoriska konstruktionsberäkningar samt besiktningsmannen har inte kunnat besiktigat själva konstruktionen då han saknar underlag samt delar av konstruktionen varit inbyggd.
    De råd jag fått från sakkunniga på Bjerkings är att anmäla 2snickare till ARN samt stämma dem på de extra kostnader som uppstått och kommer uppstå. Läs mer
    2019-08-27 Stiven I svarar Daniel A
    Tråkigt när tonen blir så här. Det är också skälet till att vi överenskommit om att avbryta arbetet och avsluta kontakten. Vi skulle bland annat förstärka en konstruktion, inte göra en ny. Vi har avslutat kontakten så smidigt vi kunnat. Kunden är nu arg för att vi påpekat att allt inte är betalt. Det är mest betalning för hantering av restavfall mm. Kunden har nu delvis ändrat sina önskemål mot vad de var från början. Vi hoppas att tonläge och relation med den nya byggaren och personal blir bättre. Vi har verkligen försökt allt för att få en nöjd kund.
    2019-08-27 Daniel A svarar Stiven I
    Det är inte hela sanningen.
    Slutbetalning skulle erläggas efter avrop. Ett avrop som enbart är godkänt av 2snickare.
    Därtill så var det stora frågetecken rörande containerkostnader som inte retts ut.
    Från vårt perspektiv när vi sitter här med en av Bejerking AB underkänd konstruktion samt ett svartbygge så är entreprenaden ej avslutad.
    Ni har verkligen inte försökt göra allt för att få en nöjd kund. Däremot att ni är nöjda med de närmare 2 miljoner som jag betalat för svartbygget råder inga tvivel om.
    Och det är beklagligt att nu när fakta står mot era lögner så vill ni dra er ur.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-04-10

Lisbet J skrev om 2 Snickare AB
    2 Snickare AB fixade mitt yttertak. Ett stort arbete som blev jättebra.
    Mina förväntningar uppfylldes till 100%.
    Jag blev bra bemött och alltid informerad om allt som behövde göras.
    Killarna som utförde arbetet var flitiga och noggranna. Jag är helnöjd och rekommenderar företaget till andra som behöver hjälp med förbättringar på sina hus. Läs mer
  • 2019-04-10

Tommy E skrev om 2 Snickare AB
    Mycket bra bemötande och bra och snabbt utförda arbeten vi är mycket nöjda Läs mer
  • Nicklas B

2018-10-18

Nicklas B skrev om 2 Snickare AB
    Pålitliga och mycket bra service. Läs mer
  • 2018-10-12

Johan H skrev om 2 Snickare AB
    Jobbar snabbt och noga! Jag är super nöjd med 2 snickares tjänster. ”Det finns inga problem bara lösningar” det stämmer verkligen in. Stiven är en klippa. 2 snickare är mitt självklara val i framtiden. Läs mer
  • 2018-10-12

Peter N skrev om 2 Snickare AB
    Stiven har jag haft kontakt med och är mkt nöjd med allt från första möte till arbetet slutfört.Även mycket nöjd med hantverkarna som utfört ombyggnationen klockrent + det va städat och fint när dom lämnat. Läs mer
  • 2018-10-02

Brf Högberget skrev om 2 Snickare AB
    De var trevliga att prata med men de gav otydliga offerter, ringde till flera av oss ist f att skriftligt svara på frågor, vilket ledde till höga priser och ingen möjlighet att diskutera kostnader i förväg och de planerade inte arbetet i förväg vilket också ledde till högre kostnader. Vi kommer inte att anlita dem mer. Läs mer
    2018-10-02 Stiven I svarar Brf Högberget
    Hej.

Tack för att ni lämnar feedback om oss.
    Vi har försökt kontakta er idag via telefon den 2/10 för att vi känner oss chockade över negativiteten i omdömet och betyget efter 3 utförda uppdrag. Uppdragen fick bra slutresultat utan besiktningsanmärkningar av en opartisk besiktningsman som ni valt.

Vi har haft nöjet att utföra 3 olika uppdrag åt er förening, vi har även efter sista uppdraget gått upp på taket tillsammans med vice ordförande för att lägga anbud på en omfattande takomläggning.

Dom två första gångerna upplevde vi att allt gick väldigt bra. Här anser vi att vår kommunikation har fungerat väldigt bra eftersom att ni valde att anlita oss en tredje gång.

Det tredje och minsta men mest riskfyllda uppdraget medförde en oväntad ställningskostnad som ert omdöme och betyg baseras på, trots att vi tidigare utfört två mer omfattande och mer kostsamma uppdrag.

Det tredje uppdraget handlade om att lägga om plåt på två balkongtak på fjärde våningen. Vi är väldigt måna om att hålla ned kostnaderna så mycket det går och därför försökte vi montera plåten med hjälp av skylift. När vi väl påbörjat projektet visade det sig att blecket ovanför plåttaket på balkongerna var dåligt och felinstallerat, detta kunde vi inte se innan påbörjat arbete. Vi blev då tvungna att byta den plåten och den plåten kommer man inte åt med skylift då den sitter längst in mot fasad.
    Skyliften var tänkt för ordinarie uppdrag för att hålla ned kostnaderna och hålla hög säkerhet. Vi gjorde ändå ett ärligt försök med skyliften och vi insåg då att skyliften inte var en möjlig eller säker lösning för montaget. Vi mejlade er då ett prisförslag för uppresning av ställning den 15/6 – 2017. Därefter reste vi upp en ställning, och 2Snickare stod för alla kostnader som skyliften medfört.

Vi upplever att det här omdömet och betyget är baserat på en ställningskostnad för våra hantverkares säkerhet på det minsta av 3 uppdrag där kvalitén har varit genomgående bra och inga besiktningsanmärkningar hittats.

Vi är aldrig omöjliga och ber er nu att kontakta oss via telefon eller mejl för att få klarhet och förståelse för ert missnöje, samt om det är något vi kan göra för er.
  • 2018-09-26

Jeanette W skrev om 2 Snickare AB
    1) byte av golv och dörrar på samt målning av övervåning i radhus
    2) renovering av badrum

Vänligt bemötande. Miss i kommunikation gällande kostnad för t.ex. borttagande av tapet gjorde mig besviken. Rekommenderar att få pris på allt som ska göras så snart det bara går för att få koll på kostnaden.

Mycket nöjd med nya badrummet. Läs mer
  • 2018-09-26

Susanne G skrev om 2 Snickare AB
    Trevligt bemötande, lite osäkert intryck och dyrt. Använde inte er tjänst. Skulle byggt altan. Läs mer

Yvonne U skrev om 2 Snickare AB
    Offert till altan
    Bra sätt
    Hade inga förväntningar Läs mer

Tommy W skrev om 2 Snickare AB
    Ville bygga en altan vid vårt fritidshus och valet föll, efter en del letande, kontrollerade med inhämtning av offerter etc, på 2 Snickare AB. Fick bra kontakt och 2 Snickare gjorde besök på plats vilket visade på engagemang för vårt projekt.
    Utförande och tidsåtgången för altanbygget levde mer än väl upp till de förutsättningar som 2 Snickare utfäst i skriftliga dokument.
    Sammanfattningsvis så är vi väldigt nöjda med 2 Snickare och kan varmt rekommendera dem. Läs mer

Anders N skrev om 2 Snickare AB
    Vi anlitade 2Snickare för utomhusarbete på vår villa. Redan vid vårt första möte med Stiven så fick vi en god känsla av att det var ett seriöst företag. Det visade sig stämma. Från byggstart till avslut hade vi en bra dialog. Vi är så nöjda och tacksamma att vi följde vår magkänsla och valde detta företag.
    Vi kan varmt rekommendera 2Snickare. Läs mer

Monica E skrev om 2 Snickare AB
    Gjorde om mitt badrum till klinker o kakel och blev jättenöjd med redultatet. Trevliga killar som gjorde ett bra jobb. Kan varmt rekommendera 2 Snickare. Läs mer

Anna-carin B skrev om 2 Snickare AB
    Vi gjorde en omfattande renovering av källare, kök och vardagsrum, med nytt värmesystem, badrum/tvättstuga i källare, ombyggnad av entré och groventré samt nya ytskikt. Vi fick ett engagerat, kompetent bemötande och önskemål uppfylldes snabbt. 2 snickare lever verkligen upp till sitt motto: inga problem, bara lösningar! Läs mer

Jenny O skrev om 2 Snickare AB
    Ett bygglov, bra bemötande, professionellt. Läs mer

Urban O skrev om 2 Snickare AB
    Bra jobbat,
    Lyhörda och duktiga
    Är supernöjd. Läs mer

Tolga S skrev om 2 Snickare AB
    Snabbt svar, god bemötande o håller vad de lovar Läs mer

Erik M skrev om 2 Snickare AB
    Fick offert på ett väggbygge. Tror att ni tyckte jobbet var för litet för att ge ett rimligt prisförslag. Läs mer

Verifierad kundrelation
    Sara H skrev om 2 Snickare AB
    Jag var mer insatt i byggnadsregler för våtrum än de var. Läs mer
    2018-09-24 Stiven I svarar Sara H
    Vi upplever att er kritik är felriktad då vi inte utfört något arbete eller kommit ut på ett platsbesök hos er.
    Ni tog kontakt med oss i Juli 2016 och vi hade inte möjlighet att ta oss an ert projekt, så vi hänvisade er till ett annat företag.
    Vi har under lång tid haft extremt mycket förfrågningar och vi är välidgt måna om att hjälpa så många som möjligt.
    Därför hänvisar vi vidare till andra företag för att underlätta processen, sen hur det företaget i ert fall upplevdes kan inte vi ta ställning till.
    Vi tackar numera nej till jobb vi inte kan utföra istället för att rekommendera andra företag som kan skada inte bara sitt utan även vårt rykte.

Ni får gärna kontakta oss om vi kan hjälpa er med något.

Med vänliga hälsningar, 2Snickare

Samuel R skrev om 2 Snickare AB
    2Snickare har bytt tak, målat om vårt hus och har alltid skött saker professionellt och varit lätta att jobba med. Läs mer

Inger K skrev om 2 Snickare AB
    Anlitade dem för att bygga ett trädäck i 2 etage. 2Snickare var positiva och lätta att ha att göra med och få kontakt med. De var öppna för att diskutera olika lösningar och komma med alternativa förslag, och de höll utlovad tid. Jag är jättenöjd med resultatet. Läs mer

Elin L skrev om 2 Snickare AB
    Vi har anlitat företaget tre gånger. De två första gångerna var TOPPEN! Sista gången anlitades en underleverantör och då blev det himla mycket tjafs om antal timmar etc. Läs mer
    2018-09-22 Stiven I svarar Elin L
    Hej Elin,

Tack för din feedback! Detta var något vi verkligen tog till oss efter vårt senaste arbete hos er 2016 när vi utförde er ytskiktsrenovering. Vi är ledsna att vår dåvarande underleverantör hade ett gammalmodigt sätt att utföra sina dagböcker på och därmed också att redovisa sina timmar.

Vi upplevde dock att ni var väldigt nöjda efter vår generösa kompensation och att vi fick ett bra avslut samt att ni kände att vi tog vårt ansvar. Detta gjorde vi eftersom vi tyckte vår kundrelation var viktigare än dessa timmar ni ansåg vara fel.

Jag hoppas att ni gärna anlitar oss igen vid eventuella framtida arbeten. Om något fortfarande känns dåligt får ni mer än gärna ringa oss på tel:018-143314 så ska vi försöka lösa det på bästa sätt!

Med vänliga hälsningar, 2Snickare
  • Birgitta N

2018-09-20

Birgitta N skrev om 2 Snickare AB
    Supernöjd med arbetet och med alla inblandade i projektet. Kan varmt rekommendera 2snickare. Dom är bäst. Läs mer
  • 2018-09-20

Elis D skrev om 2 Snickare AB
    Projektledarna var oerhört noggranna med att dina synpunkter och önskemål skulle uppfyllas till 100% Läs mer
  • 2018-09-20

Christopher B skrev om 2 Snickare AB
    Inget svar på lång tid. Usel offert underlag. Finns förbättringarspotential Läs mer
    2018-09-21 Stiven I svarar Christopher B
    Hej Christopher,

Vi beklagar att ni är missnöjda med vår offert och kommunikation, så här ser det ut från vår sida.

Ni kontaktade oss i början av juni och vi kom ut på ett platsbesök för att gå igenom projektet. Vi lämnade sedan en offert den 12 Juni som ni inte accepterade utan hade en hel del funderingar kring. Ni skrev till oss den 13 juni och ville få svar på funderingar ni hade kring offerten. Vi svarade dagen efter den 14 juni med svar på alla era funderingar via mejl med tydliga rubriker för varje del som ni var osäker på. I själva offerten fanns svar på era funderingar och vi visade det i mejlkonversationen. Efter vi svarade på ert mejl den 14 juni återkopplade ni aldrig och kontakten upphörde från er sida.

Vad gäller offertens kvalitet och innehåll så är offerten väldigt specad och detaljerad, offerten var 9 sidor lång och går igenom alla arbetsmoment för varje enskilt rum. Det som inte ingår i offerten är skrivet i fetstil för att göra det så tydligt som möjligt för att undvika missförstånd och överraskningar. Vi strävar alltid mot att vara transparenta och tydliga så att det aldrig sker missförstånd för vi är extremt måna om att det ska bli rätt, tydligt och kännas tryggt.

Vi beklagar att er upplevelse inte blev som ni förväntat, vi hoppas att det vi kommenterat ovan är svar på det ni upplevde dåligt och vi uppskattar all feedback.

Lycka till med allt!
    /2Snickare
  • Charlotte H

2018-09-20

Charlotte H skrev om 2 Snickare AB
    2snickare byggde i höstas vårt uterum och jag är så nöjd, både med resultatet, arbetet och priset. Då jag var helt okunnig i ämnet behövde jag mycket hjälp. Stiven var jättebra på att guida mig igenom alla steg, för- och nackdelar och eventuella risker. Byggandet började tidigare än jag trott, och det gick snabbt. Under tiden uppstod en hel del andra frågor som de avhjälpte direkt och väldigt generöst. De flyttade den gamla altandelen till en plats i trädgården där jag ville ha den, fixade nytt handtag till altandörren, städade snyggt efter sig, hämtade alla säckar med jord m.m. för mycket mindre pengar än vad det egentligen skulle kostat, fixade spotarna i taket trots att det kanske egentligen inte borde ingått. Ja, de var hjälpsamma och företagsamma helt enkelt!
    Nu under våren har vi sett några mindre justeringar som behövde göras och de har kommit på några dagar och fixat det.
    Nästa gång vi har behov av någon renovering eller liknande kommer jag definitivt att vända mig till 2snickare.
    Med vänlig hälsning,
    Charlotte Läs mer
  • 2018-05-20

Charlotta W skrev om 2 Snickare AB
    Renovering och målning av fasad.
    Mycket trevligt, flexibelt och tillmötesgående bemötande. Förståelse för, och lösningar av, specifika krav. Läs mer
  • 2018-04-27

Soveig S skrev om 2 Snickare AB
    Totalentreprenad
    Utmärkt, noga med att vi skulle vara nöjda
    Dom levde upp till våra förväntningar.
    Dom lyssnade på oss vi hade bra diskussioner och var med i hela processen.
    När något blev fel så tog dom fullt ansvar och rättade till utan extra kostnader. Läs mer
  • 2018-04-27

Kenneth O skrev om 2 Snickare AB
    Är VD för ett stort fastighetsbolag i centrala Uppsala. Vi använder oss av 2Snickare som är väldigt duktiga och noggranna. Kan varmt rekommendera byggbolaget 2Snickare.

Kenneth Ohlsson Läs mer
  • Nicklas  K

2018-04-27

Nicklas K skrev om 2 Snickare AB
    2snickare hjälpte oss att bygga vårt hus
    Vi är mycket nöjda, de höll tiden som utlovats var noggranna och städade upp efter sig.
    Kan varmt rekommenderas
    Mikael med fam Läs mer
  • 2018-03-12

Inger C skrev om 2 Snickare AB
    Jag har anlitat 2Snickare två gånger, båda gångerna för att uppföra uteplatser. Företaget var kom på utsatt tid och utförde de arbeten vi kommit överens om inom den tid vi kommit överens om. De var lätta att komma i kontakt med och jag är mycket nöjd med de jobb de utfört. Jag rekommenderar dem gärna. Läs mer
  • 2018-03-07

Elham K skrev om 2 Snickare AB
    Anlitade 2 Snickare, för flertal projekt under 2016.
    Var överlag väldigt nöjda med deras insats och bemötande.
    Steven var väldigt lätt att kommunicera med, de gånger det strulade/ inte gick enligt planerna kunde han på ett smidigt sätt lösa det.

Fam Kellgren i Nåntuna Läs mer
  • 2018-03-06

Monica E skrev om 2 Snickare AB
    Väldigt trevliga killar som gjorde ett utmärkt jobb. Jag kan absolut rekommendera 2 snickare. Läs mer
  • 2018-03-05

Fredrik P skrev om 2 Snickare AB
    Ett mycket snabbt och väl utfört målningsjobb på min fasad. Har även bytt tak med bra resultat. Läs mer
  • 2018-03-01

Kristina F skrev om 2 Snickare AB
    Jag kan inte ge någon recension av deras arbete. Vi har haft en tid av rekognoscerande men sedan har kontakten helt avstannat (från deras sida) Läs mer
    2018-03-01 Stiven I svarar Kristina F
    Hej Kristina!

Vi vill först och främst be om ursäkt för att det har skett ett tråkigt missförstånd! Vid vårt senaste samtal så rekommenderade vi er att ta kontakt med kommunen innan vi fortsatte projektet för att ni skulle slippa eventuella onödiga extrakostnader om brandtrappan inte skulle bli godkänd. Vi har därför i vår tur inväntat svar från er sida då vi trott att ni skulle återkomma till oss. Men vi ska självklart lösa detta så alla blir nöjda!

Vi har provat ringa dig några gånger under dagens gång samt mailat dig utan framgång, så du får gärna kontakta oss så snart du får tillfälle.

Med vänliga hälsningar, Stiven

Gnistagatan 15, 754 54 Uppsala