2 Snickare AB

2 Snickare Bygg är ett byggföretag med siktet inställt på framtiden. Vi besitter spetskompetens inom projektledning, bygglovsritningar och konstruktion. Våra kunder är både privatpersoner och företag, vi arbetar i totalentreprenad eller som generalentreprenör och ansvarar för allt från ritningar till byggnation till färdigt projekt.

Våra ingenjörer och projektledare jobbar för att nå bästa resultat till bästa pris, och vi jobbar alltid för att våra kunder ska vara nöjda och få en bra slutprodukt. 2Snickare samordnar installatörer och hantverkare för ett problemfritt projekt. Vi utför mindre och större arbeten inom bygg, projektering och byggservice i Uppsala och Stockholm med omnejd.

Vi är även tillgängliga för konsultation i hela Sverige när det kommer till framtagning av ritning eller beräkning av olika typer av konstruktioner som balkar, pelare eller tak. Kontakta oss för ett kostnadsfritt platsbesök, rådgivning eller offert.

Läs vad 58 kunder tycker om 2 Snickare AB 2

2021-04-30
    Konstruktion och uppförande av attefallstllbyggnad. Vi är väldigt nöjda med tillbyggnaden. Bra kommunikation med konstruktör och projektledare hos 2snickare. Mycket bra resultat. Kommunikationen med en underentreprenör om rörarbeten har inte fungerat alls och trots påtryckningar och löften om snar åtgärd är arbetet inte utförts än trots att projektet i övrigt är slutfört för två månader sedan. Oklart varför 2snickare inte anlitat annan underentreprenör för rörarbeten när detta företag uppenbarligen inte har kapacitet eller är intresserade.
    Hej,

Tack för ert omdöme och vad kul att ni är nöjda med resultatet.
    Gällande rörmokaren så samarbetar vi med en och samma firma för att vi vill säkerställa god kvalitet och vi litar på dessa rörmokare. Jag har kontaktat rörfirman vid flertalet tillfällen för att se till att de har er i åtanke och åker ut till er. Vad jag har fått höra är att rörfirman är under stor press och gör sitt bästa och att nu senast är företaget drabbade av Covid-19 så de har personalbrist och kämpar med sina projekt. Det är väldigt sällan våra samarbetspartners inom installation inte har möjlighet att på kort varsel utföra arbeten åt oss och våra kunder. Rörmokare och andra installatörer som vi samarbetar med ligger utanför våra offerter för att vid stor belastning, sjukdom eller andra förhinder så kan kunden själv ta in en installatör.

Även om inte rörmokarens uppdrag hos er är kritiskt eller på något sätt akut ska vi se till att det utförs så snart som möjligt.
    Hör gärna av er till mig så ska vi se till att lösa detta så att rörmokaren monterar en radiator i er nya tillbyggnad.

Mvh Emil
    2021-04-30
    Bra och snabb kommunikation. Fick hjälp med ett utlåtande om bärigheten i en takkonstruktion.
  • 2021-04-24
    Företaget byggde en attefallstillbyggnad åt och gjorde om vårt tak. Vi blev mycket nöjda med tillbyggnaden och taket och hur företaget genomförde det hela. De var också till bra hjälp när vi ansökte om bygglov. Företaget har ett bra fungerande team och rekommenderas varmt!
    2021-04-10
    Rev bärande vägg, satte in fransk balkong och div småjobb
    Jättebra bemötande av arbetsledaren, mycket trevliga snickare . Arbetet levde upp till mina förvöntningar. Eller kanske lite mer än förväntat faktiskt.
  • 2021-03-17
    Jag köpte projektering av min attefallsutbyggnad och har fått otroligt bra support hela vägen med div. ändringar som Emil har utfört mycket snabbt och proffsigt.

Rekommenderar!
    2020-10-02
    Snickeriarbete Installation av modern Boschdiskmaskin.
    Ett alldeles utmärkt bemötande av hela personalen vid besök på firman. Kunniga, trevliga, effektiva. Ordnade snickare till nästa dag. Han klarade detta precisionsjobb utmärkt. Firmans logotyp "Inga problem bara lösningar" stämmer bra! Kommer att rekommendera firman till alla som kan behöver deras tjänster. Bara en ögonblicksbild från besöket : när vi satt och väntade på chefen Stiven blev jag bjuden på en kaka. Kakan var en DRÖM och det passar fint på upplevelsen!!
  • 2020-09-28
    Bygge av gäststuga. Väldigt bra dialog och mycket trevligt bemötande samt att alla de problem som uppstod löstes efter hand på ett bra sett. Stor flexibilitet för ändringar under hand. Dock problem med ritningar som inte stämde där hålen för fönster och dörr blev för stora. Det saknades också rimlighetsbedömning för jobb hos underleverantör som 2 snickare skickade vidare. Snickarna försökte också hoppa över fuktmätning (golv) eftersom säkerhetsmarginalerna var så stora. Det kändes lite osäkert. Slutresultatet blev bra.
    Hej Björn,

Tack för ert omdöme och er feedback, vi uppskattar er ärlighet och era åsikter och vi tar till oss dom för att kunna utvecklas och ge bästa service åt våra kunder.

Ritningarna till ombyggnationen stämde inte helt överens med beställningen av dörr och fönster.
    Vi har nu med fönster och dörroffert som underlag för fönster och dörröppningar och går inte bara på ritningsmått.

Rimlighetsbedömning på offerter hos våra underleverantörer i detta fall markentreprenör är något som vi inte kan ta ställning till.
    Det vi kan göra när vi tar in offerter för vissa typer av arbeten är att begära motivering av offerten och priset.
    Det priset jag fick från markentreprenören var det bästa de kunde ge och de motiverade varför.
    De skulle tacka nej till uppdraget om de var tvungna att gå lägre.
    När vi kommit till denna punkt att de inte kan gå lägre i pris så presenterade vi deras offert som ett förslag.
    Vad ni eller vi tycker är rimligt är inte relevant då markentreprenören hade tackat nej om de hade behövt gå ner mer i pris.
    Då får vi ta in fler offerter från andra underleverantörer och ni hade en av er bekant markentreprenör som lämnade ett kanonpris som ingen av våra underleverantörer kunde konkurrera med.
    Då föll självklart valet på den markentreprenörer som ni var bekant med.

Fuktmätning och uttorkning av platta gjordes för att skynda på färdigställandet av projektet.
    Det är oskäligt att skriva att vi ''försöker hoppa över en fuktmätning''. På vårt initiativ ville vi fuktmäta plattan i badrummet för att där ska det monteras tätskikt och garantier från plattsättare gäller där. Fuktbelastningen och vattensamling var högre i badrummet då plattan gjöts med lägre nivå där pga fallspackling och el-golvvärme. Våra garantier gäller i övriga utrymmen (golv) där ni säger att vi försöker hoppa fuktmätning, då våra garantier gäller här krävde vi ingen fuktmätning i dessa utrymmen. Fuktmätning gjordes ändå ute i övriga utrymmen på ert initiativ och mätningen gav det resultat vi förväntade oss, dvs godkänt. Även fast vi lämnar garantier så kommer vi i framtiden fuktmäta hela plattan oavsett vems garantier utrymmet gäller för att det ska kännas ännu säkrare för er som kund.

Vi är glada över att ni är nöjda med slutresultatet och hoppas att ni har oss i åtanke för framtida projekt.
    Tack för er feedback, vi tar åt oss allt och strävar alltid efter förbättring.
    Vi önskar er en trevlig fortsättning.

/Emil 2Snickare
    2020-09-24
    Trevligt bemötande, proffsigt utfört arbete till rimlig kostnad.
  • 2020-09-23
    Köpte ett hus med 30 år gammal dränering och kontaktade 2 Snickare för offert på omdränering men efter lite resonemang så blev jag rekommenderad en fuktmätning istället vilken visade att det inte fanns något behov, trots gammal dränering.
    De sparade mig 200 000 med motiveringen att de hellre hade en nöjd referens än en onöjd kund, tack för det 2 Snickare!
    2020-09-23
    Gammalt kök, ombyggnad till sovrum. Rivning av köksskåp, utjämning av golv och väggar Och tak, ny parkett, omsockling. Även detaljarbete i kök (passbitar, täckskivor)
    Mycket bra kommunkation, arbetet kunde göras mycket snabbt efter förfrågan, gjordes på 3 dagar. Mycket fint resultat.
    2020-09-23
    Snabb hjälp
    Trevligt bemötande
    Bra utfört arbete
  • 2020-06-17
    Professionella. Lyssnade in vad vi ville ha och var sedan snabba med att anpassa konstruktionsritningarna efter våra önskemål.
  • 2020-06-08
    Hjälpte mig fixa mitt badrum som hade läkande vatten. Super snabbt och smidigt.
  • 2020-05-31
    De hjälpte mig sanera delar av min lägenhet och jag var väldigt nöjd både med resultatet och priset. De var både servicefokuserade samt lösningsorienterade.
  • 2020-05-28
    jag anlitade 2 snickare för anläggande av ett trädäck på min altan och jag är mycket nöjd med arbetet Folke Öberg
  • 2020-05-14
    Vi kontaktade 2 Snickare med ett mindre köksjobb med vetskapen om att det kunde vara svårt att få tag i hantverkare för ett sådant mindre jobb. Det gjorde att jobbet inte kunde utföras omedelbart men kommunikationen med dom var bra och vi fick information om när det beräknades kunna göras på ett tydligt sätt. Jobbet blev väl utfört och resultatet blev snyggt! Visste att det kunde uppstå problem med vissa detaljer då det var svårt att hitta nya produkter till gamla konstruktioner i köket men snickaren löste problemen på ett smart sätt och var mycket trevlig i diskussioner kring hur det kunde göras. Vi är alltså mycket nöjda med deras jobb!
  • 2020-05-12
    Vi har bara gott att säga om 2 Snickare. Vi gjorde stora renoveringar på vårt nyköpta hus och under hela tiden har samarbetet fungerat bra och vi har känt oss trygga med det som utförts. De hjälpte oss även med att totalrenovera ett kök för ett par år sedan.

De är alltid lätta att bolla idéer med, lätta att få tag på (svarar i telefon alt. återkopplar snabbt vilket tyvärr inte varit självklart med andra hantverkare vi varit i kontakt med) och de känns framför allt genuint intresserade av att leverera något bra. Eftersom vi inte heller har tänkt helt rätt i alla situationer har det varit ytterst värdefullt för oss att Stiven även fungerar som en rådgivare i de projekt vi gett oss in i.

Vi har varit nöjda med resultatet på alla renoveringarna, och i de fåtal fall vi haft åsikter har de varit snabba med att komma ut och korrigera och rätta till. Som sagt, bara gott att säga om det här bolaget.
    2020-05-11
    Lätta att ha med att göra. Bra resultat!
  • Thord H
    2020-05-11
    Trädgårdsrenovering med uppsättning av pergola.
    Mycket trevligt bemötande och korrigeringar utan klagomål.

Jobbet utfört med effeltivitet och belåtenhet.
    2020-05-08
    2 Snickare AB renoverade badrum och byggde ny tvättstuga på vårt sommarställe. Det gick snabbt och professionellt. Inga problem. Upptäckte fuktskador i den blivande tvättstugan, de åtgärdade de snabbt.
    Under hela byggtiden hade vi kontakt o uppdateringar av projektledaren Emil.
    Vi rekommenderar 2 Snickare AB varmt.
  • Andreas L
    2020-05-08
    Hjälp från start till mål med att bygga carport och förråd. Från planering, bygglovsritningar och proffsigt och snabbt färdigställande. Genomgående utmärkt, och fantastiskt projektlederi.
  • SOFIA B
    2019-11-22
    Byggde om min lägenhet från en 2:a till en 3:a. Mycket bra samarbete från start till mål. Tydlig information hela vägen från Emil Holm. Hantverkarna gjorde ett mycket bra jobb. Bra kommunikation, pålitlighet och trevligt bemötande. Är mer än nöjd med resultatet. Jag skulle verkligen rekommendera 2Snickare om du ska bygga om hemma.
  • 2019-11-02
    Konstruera och byggde min musik musikstudio. Bra kundkontakt,Mmcket väl utfört arbete och följde tidplanen helt och hållet. Jag kan varmt rekommemdera 2 snickare.
  • 2019-08-27
    Det är slående hur okunskapen inom byggentreprenad lyser igenom i detta företag.
    Jag skulle inte ens rekommendera min värsta fiende att anlita dessa skojare och byggfuskare.
    Vi hade beställt ett stort (livs)byggprojekt och har blint litat på de väl smorda orden som representanten från företaget exempellöst slänger ur sig i alla situationer. Han har alltid många svar på tal och om något är fel så är det sällan hans fel.
    Men från dag ett har han farit med grova osanningar, gång på gång skickat felaktiga fakturor som han i senare skede bortförklarat med diverse ursäkter den ena sämre än den andra. Men favoriten är att han inte gjort något med avsikt och därför inte kan beskyllas.
    Nu 2 miljoner fattigare står vi med ett svartbygge då han bevisligen inte visste att om man ändrar i bärande konstruktion så måste det till en bygganmälan. I grund och botten så är bygganmälan givetvis mitt ansvar som beställare men då arbetet bedrivits på löpande räkning så ligger det i sin natur att när entreprenören vill implementera en lösning så informerar han beställaren och vad detta innebär.
    Vidare så saknar företaget en fungerande egenkontroll. Något de tycker är ursäktat då de inte är experter inom det området.
    2snickare har alltså ändrat i bärande konstruktion (takstolar) utan att ta in en konstruktör för att göra beräkningar. Jag har nu i efterhand tagit in Bjerking AB för att räkna på dessa takstolar och de dömde ut konstruktionen totalt; Utan förstärkningar är konstruktionen undermålig.
    Bjerking har kommit med ett förslag på konstruktion som även går att göra avsteg från såvida man räknar på dessa avsteg. Företaget har fått erbjudande om att rätta till sin felaktiga konstruktion och avsåg initialt att göra detta men nu anser han inte längre att det behövs.
    Företaget bedömer vidare att den besiktning som han stått för räcker som bevis för att konstruktionen är godkänd och att de garantier de lämnar räcker gott och väl.
    Men den besiktningen 2snickare lutar sig mot har inte tagit hänsyn till att det saknas Bygganmälan och därmed en Kvalitetsansvarig samt obligatoriska konstruktionsberäkningar samt besiktningsmannen har inte kunnat besiktigat själva konstruktionen då han saknar underlag samt delar av konstruktionen varit inbyggd.
    De råd jag fått från sakkunniga på Bjerkings är att anmäla 2snickare till ARN samt stämma dem på de extra kostnader som uppstått och kommer uppstå.
    Tråkigt när tonen blir så här. Det är också skälet till att vi överenskommit om att avbryta arbetet och avsluta kontakten. Vi skulle bland annat förstärka en konstruktion, inte göra en ny. Vi har avslutat kontakten så smidigt vi kunnat. Kunden är nu arg för att vi påpekat att allt inte är betalt. Det är mest betalning för hantering av restavfall mm. Kunden har nu delvis ändrat sina önskemål mot vad de var från början. Vi hoppas att tonläge och relation med den nya byggaren och personal blir bättre. Vi har verkligen försökt allt för att få en nöjd kund. 2 Snickare AB
    Det är inte hela sanningen.
    Slutbetalning skulle erläggas efter avrop. Ett avrop som enbart är godkänt av 2snickare.
    Därtill så var det stora frågetecken rörande containerkostnader som inte retts ut.
    Från vårt perspektiv när vi sitter här med en av Bejerking AB underkänd konstruktion samt ett svartbygge så är entreprenaden ej avslutad.
    Ni har verkligen inte försökt göra allt för att få en nöjd kund. Däremot att ni är nöjda med de närmare 2 miljoner som jag betalat för svartbygget råder inga tvivel om.
    Och det är beklagligt att nu när fakta står mot era lögner så vill ni dra er ur.
    Daniel A
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-04-10
    2 Snickare AB fixade mitt yttertak. Ett stort arbete som blev jättebra.
    Mina förväntningar uppfylldes till 100%.
    Jag blev bra bemött och alltid informerad om allt som behövde göras.
    Killarna som utförde arbetet var flitiga och noggranna. Jag är helnöjd och rekommenderar företaget till andra som behöver hjälp med förbättringar på sina hus.
    2019-04-10
    Mycket bra bemötande och bra och snabbt utförda arbeten vi är mycket nöjda
  • 2018-10-18
    Pålitliga och mycket bra service.
    2018-10-12
    Jobbar snabbt och noga! Jag är super nöjd med 2 snickares tjänster. ”Det finns inga problem bara lösningar” det stämmer verkligen in. Stiven är en klippa. 2 snickare är mitt självklara val i framtiden.
    2018-10-12
    Stiven har jag haft kontakt med och är mkt nöjd med allt från första möte till arbetet slutfört.Även mycket nöjd med hantverkarna som utfört ombyggnationen klockrent + det va städat och fint när dom lämnat.
  • 2018-10-02
    De var trevliga att prata med men de gav otydliga offerter, ringde till flera av oss ist f att skriftligt svara på frågor, vilket ledde till höga priser och ingen möjlighet att diskutera kostnader i förväg och de planerade inte arbetet i förväg vilket också ledde till högre kostnader. Vi kommer inte att anlita dem mer.
    Hej.

Tack för att ni lämnar feedback om oss.
    Vi har försökt kontakta er idag via telefon den 2/10 för att vi känner oss chockade över negativiteten i omdömet och betyget efter 3 utförda uppdrag. Uppdragen fick bra slutresultat utan besiktningsanmärkningar av en opartisk besiktningsman som ni valt.

Vi har haft nöjet att utföra 3 olika uppdrag åt er förening, vi har även efter sista uppdraget gått upp på taket tillsammans med vice ordförande för att lägga anbud på en omfattande takomläggning.

Dom två första gångerna upplevde vi att allt gick väldigt bra. Här anser vi att vår kommunikation har fungerat väldigt bra eftersom att ni valde att anlita oss en tredje gång.

Det tredje och minsta men mest riskfyllda uppdraget medförde en oväntad ställningskostnad som ert omdöme och betyg baseras på, trots att vi tidigare utfört två mer omfattande och mer kostsamma uppdrag.

Det tredje uppdraget handlade om att lägga om plåt på två balkongtak på fjärde våningen. Vi är väldigt måna om att hålla ned kostnaderna så mycket det går och därför försökte vi montera plåten med hjälp av skylift. När vi väl påbörjat projektet visade det sig att blecket ovanför plåttaket på balkongerna var dåligt och felinstallerat, detta kunde vi inte se innan påbörjat arbete. Vi blev då tvungna att byta den plåten och den plåten kommer man inte åt med skylift då den sitter längst in mot fasad.
    Skyliften var tänkt för ordinarie uppdrag för att hålla ned kostnaderna och hålla hög säkerhet. Vi gjorde ändå ett ärligt försök med skyliften och vi insåg då att skyliften inte var en möjlig eller säker lösning för montaget. Vi mejlade er då ett prisförslag för uppresning av ställning den 15/6 – 2017. Därefter reste vi upp en ställning, och 2Snickare stod för alla kostnader som skyliften medfört.

Vi upplever att det här omdömet och betyget är baserat på en ställningskostnad för våra hantverkares säkerhet på det minsta av 3 uppdrag där kvalitén har varit genomgående bra och inga besiktningsanmärkningar hittats.

Vi är aldrig omöjliga och ber er nu att kontakta oss via telefon eller mejl för att få klarhet och förståelse för ert missnöje, samt om det är något vi kan göra för er.
  • 2018-09-26
    1) byte av golv och dörrar på samt målning av övervåning i radhus
    2) renovering av badrum

Vänligt bemötande. Miss i kommunikation gällande kostnad för t.ex. borttagande av tapet gjorde mig besviken. Rekommenderar att få pris på allt som ska göras så snart det bara går för att få koll på kostnaden.

Mycket nöjd med nya badrummet.
  • 2018-09-26
    Trevligt bemötande, lite osäkert intryck och dyrt. Använde inte er tjänst. Skulle byggt altan.
    Offert till altan
    Bra sätt
    Hade inga förväntningar
    2018-09-25
    Ville bygga en altan vid vårt fritidshus och valet föll, efter en del letande, kontrollerade med inhämtning av offerter etc, på 2 Snickare AB. Fick bra kontakt och 2 Snickare gjorde besök på plats vilket visade på engagemang för vårt projekt.
    Utförande och tidsåtgången för altanbygget levde mer än väl upp till de förutsättningar som 2 Snickare utfäst i skriftliga dokument.
    Sammanfattningsvis så är vi väldigt nöjda med 2 Snickare och kan varmt rekommendera dem.
  • 2018-09-25
    Vi anlitade 2Snickare för utomhusarbete på vår villa. Redan vid vårt första möte med Stiven så fick vi en god känsla av att det var ett seriöst företag. Det visade sig stämma. Från byggstart till avslut hade vi en bra dialog. Vi är så nöjda och tacksamma att vi följde vår magkänsla och valde detta företag.
    Vi kan varmt rekommendera 2Snickare.
  • 2018-09-25
    Gjorde om mitt badrum till klinker o kakel och blev jättenöjd med redultatet. Trevliga killar som gjorde ett bra jobb. Kan varmt rekommendera 2 Snickare.
  • 2018-09-25
    Vi gjorde en omfattande renovering av källare, kök och vardagsrum, med nytt värmesystem, badrum/tvättstuga i källare, ombyggnad av entré och groventré samt nya ytskikt. Vi fick ett engagerat, kompetent bemötande och önskemål uppfylldes snabbt. 2 snickare lever verkligen upp till sitt motto: inga problem, bara lösningar!
    2018-09-24
    Ett bygglov, bra bemötande, professionellt.
    Bra jobbat,
    Lyhörda och duktiga
    Är supernöjd.
    2018-09-24
    Snabbt svar, god bemötande o håller vad de lovar
    2018-09-24
    Fick offert på ett väggbygge. Tror att ni tyckte jobbet var för litet för att ge ett rimligt prisförslag.
    Verifierad kundrelation
    Jag var mer insatt i byggnadsregler för våtrum än de var.
    Vi upplever att er kritik är felriktad då vi inte utfört något arbete eller kommit ut på ett platsbesök hos er.
    Ni tog kontakt med oss i Juli 2016 och vi hade inte möjlighet att ta oss an ert projekt, så vi hänvisade er till ett annat företag.
    Vi har under lång tid haft extremt mycket förfrågningar och vi är välidgt måna om att hjälpa så många som möjligt.
    Därför hänvisar vi vidare till andra företag för att underlätta processen, sen hur det företaget i ert fall upplevdes kan inte vi ta ställning till.
    Vi tackar numera nej till jobb vi inte kan utföra istället för att rekommendera andra företag som kan skada inte bara sitt utan även vårt rykte.

Ni får gärna kontakta oss om vi kan hjälpa er med något.

Med vänliga hälsningar, 2Snickare
  • 2018-09-22
    2Snickare har bytt tak, målat om vårt hus och har alltid skött saker professionellt och varit lätta att jobba med.
    2018-09-22
    Anlitade dem för att bygga ett trädäck i 2 etage. 2Snickare var positiva och lätta att ha att göra med och få kontakt med. De var öppna för att diskutera olika lösningar och komma med alternativa förslag, och de höll utlovad tid. Jag är jättenöjd med resultatet.
    2018-09-22
    Vi har anlitat företaget tre gånger. De två första gångerna var TOPPEN! Sista gången anlitades en underleverantör och då blev det himla mycket tjafs om antal timmar etc.
    Hej Elin,

Tack för din feedback! Detta var något vi verkligen tog till oss efter vårt senaste arbete hos er 2016 när vi utförde er ytskiktsrenovering. Vi är ledsna att vår dåvarande underleverantör hade ett gammalmodigt sätt att utföra sina dagböcker på och därmed också att redovisa sina timmar.

Vi upplevde dock att ni var väldigt nöjda efter vår generösa kompensation och att vi fick ett bra avslut samt att ni kände att vi tog vårt ansvar. Detta gjorde vi eftersom vi tyckte vår kundrelation var viktigare än dessa timmar ni ansåg vara fel.

Jag hoppas att ni gärna anlitar oss igen vid eventuella framtida arbeten. Om något fortfarande känns dåligt får ni mer än gärna ringa oss på tel:018-143314 så ska vi försöka lösa det på bästa sätt!

Med vänliga hälsningar, 2Snickare
  • 2018-09-20
    Supernöjd med arbetet och med alla inblandade i projektet. Kan varmt rekommendera 2snickare. Dom är bäst.
    2018-09-20
    Projektledarna var oerhört noggranna med att dina synpunkter och önskemål skulle uppfyllas till 100%
    Inget svar på lång tid. Usel offert underlag. Finns förbättringarspotential
    Hej Christopher,

Vi beklagar att ni är missnöjda med vår offert och kommunikation, så här ser det ut från vår sida.

Ni kontaktade oss i början av juni och vi kom ut på ett platsbesök för att gå igenom projektet. Vi lämnade sedan en offert den 12 Juni som ni inte accepterade utan hade en hel del funderingar kring. Ni skrev till oss den 13 juni och ville få svar på funderingar ni hade kring offerten. Vi svarade dagen efter den 14 juni med svar på alla era funderingar via mejl med tydliga rubriker för varje del som ni var osäker på. I själva offerten fanns svar på era funderingar och vi visade det i mejlkonversationen. Efter vi svarade på ert mejl den 14 juni återkopplade ni aldrig och kontakten upphörde från er sida.

Vad gäller offertens kvalitet och innehåll så är offerten väldigt specad och detaljerad, offerten var 9 sidor lång och går igenom alla arbetsmoment för varje enskilt rum. Det som inte ingår i offerten är skrivet i fetstil för att göra det så tydligt som möjligt för att undvika missförstånd och överraskningar. Vi strävar alltid mot att vara transparenta och tydliga så att det aldrig sker missförstånd för vi är extremt måna om att det ska bli rätt, tydligt och kännas tryggt.

Vi beklagar att er upplevelse inte blev som ni förväntat, vi hoppas att det vi kommenterat ovan är svar på det ni upplevde dåligt och vi uppskattar all feedback.

Lycka till med allt!
    /2Snickare
  • 2018-09-20
    2snickare byggde i höstas vårt uterum och jag är så nöjd, både med resultatet, arbetet och priset. Då jag var helt okunnig i ämnet behövde jag mycket hjälp. Stiven var jättebra på att guida mig igenom alla steg, för- och nackdelar och eventuella risker. Byggandet började tidigare än jag trott, och det gick snabbt. Under tiden uppstod en hel del andra frågor som de avhjälpte direkt och väldigt generöst. De flyttade den gamla altandelen till en plats i trädgården där jag ville ha den, fixade nytt handtag till altandörren, städade snyggt efter sig, hämtade alla säckar med jord m.m. för mycket mindre pengar än vad det egentligen skulle kostat, fixade spotarna i taket trots att det kanske egentligen inte borde ingått. Ja, de var hjälpsamma och företagsamma helt enkelt!
    Nu under våren har vi sett några mindre justeringar som behövde göras och de har kommit på några dagar och fixat det.
    Nästa gång vi har behov av någon renovering eller liknande kommer jag definitivt att vända mig till 2snickare.
    Med vänlig hälsning,
    Charlotte
  • 2018-05-20
    Renovering och målning av fasad.
    Mycket trevligt, flexibelt och tillmötesgående bemötande. Förståelse för, och lösningar av, specifika krav.