2 Snickare AB

2 Snickare AB

2snickare.se
  • BadgeFourYears

Välkommen till 2 Snickare Bygg - Din partner för framtidsinriktade byggprojekt! Söker du ett pålitligt och erfaret byggföretag som tar ditt projekt till nästa nivå? Då har du kommit rätt. På 2 Snickare Bygg kombinerar vi avancerad spetskompetens inom projektledning, bygglovsritningar och konstruktion för att skapa en framtidssäker...

92 omdömen om 2 Snickare AB

Sedan starten hos Reco 2018

Christofer S
Skrev om 2 Snickare AB

Toppen! Bättre grannar kan jag inte tänka mig! Vi bor i lgh ovanför deras lokal. Har fått hjälp och goda råd och sett till att få våra golv i kök och hall omlagda med mycket kort varsel och faktureringen var exemplarisk i sin noggrannhet.

Svar från 2 Snickare AB

Hej Christofer! Tack så mycket för ditt fantastiska omdöme! Det värmer verkligen att höra att du uppskattar vårt grannsamma engagemang. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig med golvomläggningen och att du är nöjd med faktureringens noggrannhet. Om det finns något annat vi kan göra för att göra din boendesituation ännu bättre, tveka inte att säga till. Vi är tacksamma för att ha dig som granne!

Hans B
Skrev om 2 Snickare AB

Bra bemötande och väl utfört jobb. Dessutom bra och tydlig information i samband med att uppdraget bestämdes/Hans

Svar från 2 Snickare AB

Hej Hans! Stort tack för ditt positiva omdöme! Vi är glada att höra att du upplevde ett bra bemötande, att arbetet utfördes väl och att vår information var både bra och tydlig under hela processen. Det är vår målsättning att överträffa förväntningarna, och vi är tacksamma för att du valde oss för ditt uppdrag. Om det finns något annat vi kan göra för dig, är du alltid välkommen att höra av dig!

Anita P
Skrev om 2 Snickare AB

Jag fick hjälp med ett litet jobb med två dörrar. Jag blev trevligt bemött och jobbet utfördes på utsatt tid och med bra kvalitet. Jag uppskattade att snickarna städade och tog med sig skräpet efter utfört arbete.

Svar från 2 Snickare AB

Hej Anita! Stort tack för ditt vänliga omdöme! Det gläder oss att höra att du blev trevligt bemött och att jobbet med de två dörrarna utfördes enligt dina förväntningar och på utsatt tid. Vi lägger stor vikt vid kvalitet och ordning, så det är särskilt uppskattat att du noterade att våra snickare även städade och tog med sig skräpet efter avslutat arbete. Om du behöver hjälp med något annat i framtiden, är du varmt välkommen att höra av dig. Tack igen!

Magnus F
Skrev om 2 Snickare AB

Duktiga snickare och bra kundfokuserat företag

Svar från 2 Snickare AB

Hej Magnus! Tack så mycket för ditt uppskattande omdöme! Det värmer att höra att du tycker att våra snickare är duktiga och att företaget fokuserar på kunden. Vi strävar alltid efter att leverera högkvalitativa tjänster med kundens behov i fokus. Om det finns något mer vi kan göra för att överträffa dina förväntningar, är du välkommen att låta oss veta. Tack igen för din feedback!

Lena-Liisa T
Skrev om 2 Snickare AB

Snabb, trevligt, proffsigt och prisvärt

Carl-Owe S
Skrev om 2 Snickare AB

Mycket tydlig och bra kommunikation kring offert och leverans av snickeriarbeten på vår balkong med nya golvmaterial mm Trevliga hantverkare som utförde ett mycket professionellt arbete på överenskommen tid och kost - dessutom bra städat efter utfört uppdrag.

Kent L
Skrev om 2 Snickare AB

Set blev bra i köket, snabbt jobb bra grabbar

Charlotta E
Skrev om 2 Snickare AB

2 Snickare AB var pålitliga vad gäller planering och tidpunkt för utförandet. Altanen blev väldigt fin och snickarnas bemötande var trevligt och tydligt med vad som skulle göras. Jag rekommenderar dem varmt!

Sebastian H
Skrev om 2 Snickare AB

Mycket trevliga och kompetens. Service i världsklass!

Gertrud N
Skrev om 2 Snickare AB

Jag fick, trots att jag missat en överenskommen tidpunkt, ett mycket vänligt bemötande och snabb hjälp med mitt problem - trasiga antika möbler. Kunnig personal, villiga att hjälpa mig snabbt.

Peter J
Skrev om 2 Snickare AB

Bra bemötande och väldigt nöjd med jobbet som gjordes.

Hans F

Utmärkt, kommer punktligt och jobbar färdigt samma dag. /.Hans Forssell

Hannes L
Skrev om 2 Snickare AB

Proffsigt bemötande och bra utfört arbete.

Barbro U
Skrev om 2 Snickare AB

Två erfarna och flexibla snickare. Kom också med bra förslag.

Stefan H
Skrev om 2 Snickare AB

Jag blev snabbt och vänligt bemött, och reparationen i badrummet utfördes smidigt och professionellt.

ANDREAS A
Skrev om 2 Snickare AB

Fick hjälp med demontering av glasparti och förberedelse inför platsbygge av hylla + några nya trösklar. Mycket nöjd!

Kjell M
Skrev om 2 Snickare AB

Danne och Rasmus är bäst!!!! Vi är jättenöjda med resultatet och kommer absolut rekommendera er till andra bekanta. Mvh Mikael

Eva B
Skrev om 2 Snickare AB

2 Snickare AB byggde vår övre våning. De har varit med från planeringsstadiet och hjälpt till med många bra förslag och lösningar på förutsebara och oförutsedda problem. När det gäller själva byggjobbet: 2 Snickare AB och deras underentreprenörer gjorde, så vitt vi kan bedöma, ett enastående arbete och tillhandahöll kreativa lösningar på de hinder som uppstod på vägen. Alla personer som vi hade kontakt med, antingen på plats eller per telefon, var mycket vänliga och hjälpsamma.

Bruno F
Skrev om 2 Snickare AB

Professionellt och trevligt bemötande. Snickarna som var hos oss var väldigt trevliga och duktiga. Kändes tryggt med de.

Johan M
Skrev om 2 Snickare AB

Vi fick de kontruktionsritningar vi behövde för bygget av ett garage och en studio som vi ritat själva. Det vi behövde var hållfasthetsberäkningat och tips på byggmetoder då vi ska bygga allt själva. Det som var bra var att vi hade en bra dialog hur vi tänkte med bygget samt fick ett personligt möte där vi gick igenom allt. Extra bra har varit bemötandet från Emil (trevlig och kunnig) och att jag är välkommen att ringa under byggets gång för tips och råd.

HELENA O
Skrev om 2 Snickare AB

Mycket professionellt arbete och trevlig personal!

Jan A
Skrev om 2 Snickare AB

Oerhört trevliga snickare! Fint renoveringsarbete med köket, klockren kommunikation. Snabba, flexibla, lyhörda och proffsiga. Problemlösare. Bland de bästa hantverkare vi någonsin haft. Vi är helt enkelt jättenöjda. Det kan bara bli högsta betyg.

Lina K
Skrev om 2 Snickare AB

Väldigt snabba och tydliga svar! Bra kommunikation och väldigt bra arbete! Snälla och skickliga hantverkare som gjorde verkligen toppen jobb!

Lennart A
Skrev om 2 Snickare AB

Mina förväntningar uppfylldes med råge och problemen löstes snabbt och med gott humör. Det gällde en tung Ääytterdörr som inte kunde stängas pga ett trasigt gångjärn.

Maria S
Skrev om 2 Snickare AB

Jag blev rekommenderad detta företag för min tillbyggnad som blev färdig i september. Jag är mycket nöjd över det snabba resultatet och tacksam för snabb och professionell hjälp av deras projektledare Alexander. Kommer varmt rekommendera 2 Snickare vidare. Vi är mycket nöjda med dem!

Fredrik P
Skrev om 2 Snickare AB

Professionellt och vänligt bemötande. Skickligt utfört arbete med bra resultat. Trevlig, tillgänglig och bra projektledare. Perfekt resultat. Allt mycket bra förutom att allt blev dyrare än vad som uppskattats från början. Lärdom: specificera "ALLT" innan offert för att undvika en massa tillkommande kostnader som inte ingår i offerten.

Mikael O
Skrev om 2 Snickare AB

Blev bemött bra och trevligt av samtliga personer som genomförde uppdraget, från planering till slut. Jag fick vara delaktiv under projektets gång och mina åsikter lyssnades på, så i slutet var jag nöjd.

Victoria J
Skrev om 2 Snickare AB

Tog hjälp av 2 snickare för att renovera köket. Är mer än nöjd, det tog dom 1 dag att slå ut det gamla köket. (Köket vi valde kommer från Ikea) Tredje dagen dom var här hade dom lagt nya golvet, och majoriteten av köket var uppsatt. Snabbt, smidigt och det blev riktigt snyggt. Vi kommer att använda oss av 2 snickare igen.

Horst K
Skrev om 2 Snickare AB

Vänlig bemötande och snabb utfört arbete

Daniel Y
Skrev om 2 Snickare AB

I somras tog vi in offerter för utbyggnad av vår altan och 2 snickare var ett av få bolag som svarade snabbt och proffsigt vilket ledde till att vi valde dom. När dom väl satte igång så gick det snabbt och smidigt. Snickarna kom 15 min innan bestämd tid under dom dagar som dom höll på. Jobbet gjordes på 3 dagar och resultatet blev kanon. Jag vill passa på och tacka Emil och Stiven som kunde lösa detta med kort varsel. Tack Kan varmt rekommendera detta bolag Med vänlig hälsning, Daniel

Åke S
Skrev om 2 Snickare AB

Kompetenta, kundvänliga och duktiga i alla led.. Dom levde upp till våra förväntningar. Dom glasade in ett uterum

Christine D
Skrev om 2 Snickare AB

Snabb återkoppling, bra bemötande.

Maria B
Skrev om 2 Snickare AB

Vi har fått mycket bra hjälp med allt fr byggkartor. bygglov, räkna ut martrialkostnader, olika tips om hur vi skulle ha det i trädgården för bästa resultat. Ett engagerat företag som vi känt oss trygga med. Vi fick hjälp med att bygga plank. staket, lägga stenplatta för ett växthus och sen även sätta ihop växthuset. Våran villa fick också ny panel på en sida. Det färdiga resultatet är vi mer än nöjda med och det blev en fin inramning av tomten med staket och plank.

Liv Å
Skrev om 2 Snickare AB

Höga förväntningar som helt uppfyllts. Mycket bra bemötande och väl utförda ombyggnader och renoveringar i stort och smått. Vi har fått hjälp att hitta nya lösningar och fått dem på plats som tänkt. Mycket nöjda!

Svar från 2 Snickare AB

Hej Liv! Stort tack för din positiva feedback. Vi är glada att vi kunnat hjälpa dig så att höra att du är nöjd med oss och vårt arbete gör oss väldigt glada! Mvh, Sofia 2Snickare

Lars H
Skrev om 2 Snickare AB

Konstruktion och uppförande av attefallstllbyggnad. Vi är väldigt nöjda med tillbyggnaden. Bra kommunikation med konstruktör och projektledare hos 2snickare. Mycket bra resultat. Kommunikationen med en underentreprenör om rörarbeten har inte fungerat alls och trots påtryckningar och löften om snar åtgärd är arbetet inte utförts än trots att projektet i övrigt är slutfört för två månader sedan. Oklart varför 2snickare inte anlitat annan underentreprenör för rörarbeten när detta företag uppenbarligen inte har kapacitet eller är intresserade.

Svar från 2 Snickare AB

Hej, Tack för ert omdöme och vad kul att ni är nöjda med resultatet. Gällande rörmokaren så samarbetar vi med en och samma firma för att vi vill säkerställa god kvalitet och vi litar på dessa rörmokare. Jag har kontaktat rörfirman vid flertalet tillfällen för att se till att de har er i åtanke och åker ut till er. Vad jag har fått höra är att rörfirman är under stor press och gör sitt bästa och att nu senast är företaget drabbade av Covid-19 så de har personalbrist och kämpar med sina projekt. Det är väldigt sällan våra...

Linus D
Skrev om 2 Snickare AB

Bra och snabb kommunikation. Fick hjälp med ett utlåtande om bärigheten i en takkonstruktion.

Magnus W
Skrev om 2 Snickare AB

Företaget byggde en attefallstillbyggnad åt och gjorde om vårt tak. Vi blev mycket nöjda med tillbyggnaden och taket och hur företaget genomförde det hela. De var också till bra hjälp när vi ansökte om bygglov. Företaget har ett bra fungerande team och rekommenderas varmt!

Maja H
Skrev om 2 Snickare AB

Rev bärande vägg, satte in fransk balkong och div småjobb Jättebra bemötande av arbetsledaren, mycket trevliga snickare . Arbetet levde upp till mina förvöntningar. Eller kanske lite mer än förväntat faktiskt.

Rickard L
Skrev om 2 Snickare AB

Jag köpte projektering av min attefallsutbyggnad och har fått otroligt bra support hela vägen med div. ändringar som Emil har utfört mycket snabbt och proffsigt. Rekommenderar!

Anita L
Skrev om 2 Snickare AB

Snickeriarbete Installation av modern Boschdiskmaskin. Ett alldeles utmärkt bemötande av hela personalen vid besök på firman. Kunniga, trevliga, effektiva. Ordnade snickare till nästa dag. Han klarade detta precisionsjobb utmärkt. Firmans logotyp "Inga problem bara lösningar" stämmer bra! Kommer att rekommendera firman till alla som kan behöver deras tjänster. Bara en ögonblicksbild från besöket : när vi satt och väntade på chefen Stiven blev jag bjuden på en kaka. Kakan var en DRÖM och det passar fint på upplevelsen!!

Björn D
Skrev om 2 Snickare AB

Bygge av gäststuga. Väldigt bra dialog och mycket trevligt bemötande samt att alla de problem som uppstod löstes efter hand på ett bra sett. Stor flexibilitet för ändringar under hand. Dock problem med ritningar som inte stämde där hålen för fönster och dörr blev för stora. Det saknades också rimlighetsbedömning för jobb hos underleverantör som 2 snickare skickade vidare. Snickarna försökte också hoppa över fuktmätning (golv) eftersom säkerhetsmarginalerna var så stora. Det kändes lite osäkert. Slutresultatet blev bra.

Svar från 2 Snickare AB

Hej Björn, Tack för ert omdöme och er feedback, vi uppskattar er ärlighet och era åsikter och vi tar till oss dom för att kunna utvecklas och ge bästa service åt våra kunder. Ritningarna till ombyggnationen stämde inte helt överens med beställningen av dörr och fönster. Vi har nu med fönster och dörroffert som underlag för fönster och dörröppningar och går inte bara på ritningsmått. Rimlighetsbedömning på offerter hos våra underleverantörer i detta fall markentreprenör är något som vi inte kan ta ställning till....

Berin E
Skrev om 2 Snickare AB

Trevligt bemötande, proffsigt utfört arbete till rimlig kostnad.

JOAKIM L
Skrev om 2 Snickare AB

Köpte ett hus med 30 år gammal dränering och kontaktade 2 Snickare för offert på omdränering men efter lite resonemang så blev jag rekommenderad en fuktmätning istället vilken visade att det inte fanns något behov, trots gammal dränering. De sparade mig 200 000 med motiveringen att de hellre hade en nöjd referens än en onöjd kund, tack för det 2 Snickare!

Emma D
Skrev om 2 Snickare AB

Gammalt kök, ombyggnad till sovrum. Rivning av köksskåp, utjämning av golv och väggar Och tak, ny parkett, omsockling. Även detaljarbete i kök (passbitar, täckskivor) Mycket bra kommunkation, arbetet kunde göras mycket snabbt efter förfrågan, gjordes på 3 dagar. Mycket fint resultat.

Erik B

Snabb hjälp Trevligt bemötande Bra utfört arbete

Markus B
Skrev om 2 Snickare AB

Professionella. Lyssnade in vad vi ville ha och var sedan snabba med att anpassa konstruktionsritningarna efter våra önskemål.

Erik Martin A
Skrev om 2 Snickare AB

Hjälpte mig fixa mitt badrum som hade läkande vatten. Super snabbt och smidigt.

John Anders Henric J

De hjälpte mig sanera delar av min lägenhet och jag var väldigt nöjd både med resultatet och priset. De var både servicefokuserade samt lösningsorienterade.

Folke Ö
Skrev om 2 Snickare AB

jag anlitade 2 snickare för anläggande av ett trädäck på min altan och jag är mycket nöjd med arbetet Folke Öberg

Mattias W
Skrev om 2 Snickare AB

Vi kontaktade 2 Snickare med ett mindre köksjobb med vetskapen om att det kunde vara svårt att få tag i hantverkare för ett sådant mindre jobb. Det gjorde att jobbet inte kunde utföras omedelbart men kommunikationen med dom var bra och vi fick information om när det beräknades kunna göras på ett tydligt sätt. Jobbet blev väl utfört och resultatet blev snyggt! Visste att det kunde uppstå problem med vissa detaljer då det var svårt att hitta nya produkter till gamla konstruktioner i köket men snickaren löste problemen på ett...