Efter priset på värmepumpen, snabb och bra installation. Bra med samkörning med elektriker.
Sjölunds Värme AB
Om företaget
Sjölunds Värme AB är ett företag som erbjuder VVS-tjänster till privatpersoner och företag i Örnsköldsvik. Vi har 50 års erfarenhet i branschen och 20 välutrustade bilar som alltid finns till din tjänst när du behöver det. Vi hjälper till med allt från badrumsrenovering till service av en droppande kran. Vi utför en rad olika...
331 omdömen om Sjölunds Värme AB
Sedan starten hos Reco 2025
Alltid kontaktbar. God kompetens. Kundvänliga.
Bra kommunikation med säljare, kunnig och kompetent tekniker som monterade luftvärmepumpar. Svårt att uttala mig om hur effektivt aggregatet är, då det är sommartemperatur.
Hej PA, kul att höra, tack så mycket! Ha en fortsatt fin sommar 🌸
Fin och korrekt dialog under hela processen från offert till avslut med montering.
Stålande ord, tack så mycket! Vi är glada att just du är kund hos oss 😀
Trevlig och informativ service av bergvärmepump. Vaknade dock upp till ett iskallt hus dagen efter vilket jag fick avdrag på fakturan för. Jag är mycket nöjd med arbetet och bemötandet jag fått av Sjölunds Värme och skulle utan tvivlan rekommendera dem.
Tack snälla AC, kul att höra! Vad bra vi kunde kompensera för kallt hus på morgonen, så ska det ju givetvis inte vara. Ha en fin sommar 🌸
Bra resultat , håller vad dom lovat , ställer alltid upp
Tack snälla, det var kul att höra, vilka tre viktiga byggstenar för fint samarbete. Välkommen åter till oss och ha en fin sommar ☀️
Bra och snabb service, kan varmt rekommendera Sjölunds!/ Suss
Kul att höra det Suss, vi är så glada o tacksamma för vårt fina samarbeten genom alla år 💛
Lågt att göra med, kan alltid lösa problem
Men vad kul att du känner så om oss, välkommen åter vid framtida arbeten och ha en fin sommar 🌸
Min upplevelse: En bra och trygg firma. Alltid trevligt bemötande och snabba svar vid frågor rörande värmepumpen. Mycket tacksam över att få vara kund, trots att vi bor ett bra stycke bort. Serviceteknikern som kontrollerade pumpen gjorde ett professionellt intryck på mig då han tydligt förklarade vad han kontrollerat och åtgärdat.
Fantastiskt roligt att höra din recension av oss A-C! Vi är så tacksamma för din utförliga beskrivning och att ni är återkommande kund hos oss. Ha en fin sommar ☀️🌸
Har varit kund hos Sjölunds Värme i drygt 30 år så det säger väl allt vad jag tycker om dem
Tack Anne-Charlotte, ja det är verkligen talande! Vad glada vi är att ni fortsatt är kund hos oss år efter år, stort tack än en gång 💛
Fick snabbt hjälp av trevlig personal med att laga läckande vattenledning
Tack Elisabeth, vad kul att höra! Välkommen åter till oss på Sjölunds Värme ☀️
Väldigt kunniga och lätt att ha att göra med. Gör ett professionellt jobb och är lyhörda för kundens önskemål. Det arbete jag anlitade dem var för en vattenskada i ett badrum som fick följdverkningar i ytterligare ett badrum.
Tack Nils Ivar! Skönt att vi kunde hjälpa dig igenom de arbeten som behövde göras efter den tråkiga vattenskadan och tack för förtroendet ☀️
Mycket bra. Snyggt arbete, nöjd.
Tack Rolf, det var kul att höra! Vi är glada att du är återkommande kund hos oss 👍🏼
Bra bemötande i kunddisken snabbt o kort väntan på att jobb skall göras ,trevlig rörmoxkare snappt o bra jobb.
Vad roligt att höra det, tack så mycket! Vi är glada att ni är kund hos oss 😀
Arbete snabbt utfört. Lyhörd för mina önskemål. Bra samordning med MIVA och Själevads el.
Kul att höra det Gunilla, tack så mycket och ha en fortsatt fin vår och sommar ☀️
Sjölunds Värme fixar problem snabbt proffsigt bra killar
Tack snälla för dina fina ord om oss, och att du trogen kund ☀️
Snabb hjälp. Kunde ha vänt vred som de satt när de demonterade men vi fixade det själva
Tack för din recension av oss, vi är tacksamma att ni är kund hos oss på Sjölunds Värme 👍🏼
Mycket bra bemötande De levde upp till mina förväntningar. Vi fixk hjälp med stopp i avloppet i köket mycket snabbt.
Men vad härligt att höra att vi kunde hjälpa dig med så kort varsel! Välkommen åter till oss på Sjölunds Värme ☀️
duktig i arbetet och gjorde det snyggt. Dock vet jag inte om arbetstiden stämmer eftersom han kom hit och for sen för att hämta material och åt lunch för att efter lunchen återkomma och påbörja och avsluta jobbet?
Hej Pär! Vår tid räknas från start till stopp av arbetet, även materialinköpet ingår, vår lunchtid betalar du absolut inte för😅 Återkom gärna till oss om du har frågor på din faktura så kikar vi på det! Maila oss på; faktura@sjolundsvarme.se så löser vi det inom kort☀️
Bra dom kunde sin sak trevliga var dom ochså ett bra bemötande kan rekommendera dom till andra
Tack för dina fina ord, de uppskattar vi! ☀️
Vänligt bemött, snabbt och proffsig handläggning. Företaget kan varmt rekommenderas. Karl Ingberg
Tack Karl, vilka fina ord om oss! Stort tack och välkommen åter till oss på Sjölunds Värme ☀️
Det kom en lugn och trevlig grabb och fixade mitt problem snabbt och bra jag är mycket nöjd
Kul att höra det Britt, tack så mycket för dina fina ord! Välkommen åter till oss ☀️
Proffsigt utförande och trevlig personal
Tack snälla, vilken fin recension av oss ☀️🎉
Bra bemötande. Snabbt utfört och mycket smidigt. Bra utförande Ingen riktig återkoppling på vad som utförts
Hej Jens, tack för din input, den tar vi till oss! Givetvis ska vi återkoppla efter avslutat arbete för att ni som kund ska känna er delaktiga även om allt vi gjort framkommer specat på fakturan =)
Tog lite tid till uppstart, men sen när det påbörjades har de gjort ett bra jobb. Trevligt bemötande. Rekommenderas.
Ja det är tråkigt när det blir lite väntetid pga högt tryck men vi försöker hjälpa till så snart vi kan, välkommen åter till oss ☀️
Då de till slut kom tillbaks med en offert så var allt helt perfekt!
Hej Peter, ja när du beställde arbetet var det en viss väntetid pga högt tryck men kul att höra att allt blev bra i slutändan 🎉👍🏼
Snabb, konkret o bra service som alltid!
Kul att höra, stort tack för dina fina ord om oss☀️
Jag fick problem med min bergvärmepump och fick snabbt hjälp av en supertrevlig man. Visade sig även att denne man hade installerat pumpen för en herrans massa år sedan - vilket var lite roligt. Han var väldigt proffsig och kunnig.
Nämän vilket sammanträffande att samma montör hade installerat pumpen tidigare, då kunde han nog ert system 😅👍🏼 Välkommen åter till oss!
Bra kvalitet i professionen dock kan kommunikationen med kunden väsentligt förbättras på ett plan. Ta kontakt innan ni avser att komma och det gäller varje gång och så också när det förändras för er dvs ni behövde ändra så ni kommer en timma senare . Jag som kund dvs inköpare behöver också planera min dag. I övrigt trevliga och professionella hantverkare.
Hej Bengt och tack för din input, de tar vi verkligen till oss. Vi ringer alltid och bokar tid som funkar med er som kund innan vi kommer, kollade i ditt fall men då hade inte kund fått tag på dig på telefonen utan testade att åka ut istället och se om du var hemma så du skulle få snabbare hjälp =) Välkommen åter till oss ☀️
Bra service. Snabb återkoppling.
Tack, vad kul för oss att höra! Välkommen åter!
Kontakter har varit enkla. Lätt att diskutera olika alternativ med dem. Jag har återkommit med flera olika uppdrag till dem. Jag är mycket nöjd med bemötandet.
Tack, vilken utförlig och fin recension, välkommen åter vid tillfälle 😀
Väldigt bra bemötande och installationen av min bergvärmepump blev bättre en jag hade trott. Jag beställde mot offert så inga diskussioner om pris eller liknande.
Vad roligt för oss att höra, stort tack! Snabbt och enkelt ska det va' 👍🏼😀
Mycket bra och proffsigt bemötande. Fin installation av luftvärmepump. Bra pris jmf med annan lokal installatör. Rekommenderas varmt.
Vilken fin och utförlig recension, den tackar vi för och önskar dig välkommen åter =)
Snabb och bra installation av beställda produkter
Kul att höra, tack så mycket! Välkommen åter =)
Hej! Fixade vår värmepump snabbt och smidigt. Blev ett extra besök av reparatör för tydligen hade det glömts bort att slå på en säkring. Fick faktura även på det besöket, men efter ett samtal så fick vi en ny faktura där det var korrigerat. Ärligt och bra. Rekommenderar Sjölunds värme😀
Hej! Ibland går fakturor iväg som inte ska iväg, men vi försöker vara så snabba som möjligt att ta bort dem om det händer. Tack snälla för din fina recension av oss =)
Professionellt bemötande och utfört arbete till ett förhållande lågt pris jämfört med övriga lokala firmor. Fick dessutom jobbet utfört per omgående efter beställning.
Men wow vilka fantastiskt fina ord, de värmer att höra för oss! Välkommen åter ☀️
Villiga att få jobbet gjort så vid en lucka i deras schema så fick vi vår värmepump insatt trots att vi kanske inte var först i kön.. // T . Augustsson
Hej Thorbjörn, vad fint att höra! Vi gör så gott vi kan och försöker pussla lite så det ska funka så bra som möjligt för kunden =)
Bra upplevelse av den kontakt jag haft med företaget.
Kul att höra, tack så mycket och välkommen åter!
Tack så mycket! Fick bra hjälp inför en renovering i mitt hus. Vi ska inreda en kallvind och ni tipsade mig om hur vi ska få värme där.
Tack själv för fint samarbete och för din fina kommentar! Välkommen åter till oss ☀️
Bra jobb och trevlig personal.
Tack Jan för din varma recension av oss!
Bra och smidig installation av ett vattenfilter
Vilken fin recension, tack så mycket för förtroendet vid vårt arbete hos dig 👍🏼
Bra bemötande och bra service
Tack snälla, det var kul att höra! Du är så välkommen åter till oss =)
Proffsigt bemötande, bra kommunikation, väl genomfört arbete!
Hej Håkan och tack för din varma recension av oss, det uppskattar vi! Tack för du är trogen kund hos oss ☀️
Good and honest work! Uncompliacted communication, reasonable and fair pricing. Thank you very much for the service!
Oh thank you so much for your kind words, we really appriciate your comment! Welcome back at anytime☀️
Jag upplevde en mycket fin kontakt och hjälpsam vid första telefonkontakten snabb hjälp och trevlig och duktig kille som utförde jobbet så jag kan absolut rekommendera er mvh Ann-Mari Larsson
Hej Ann.Mari och tack för din recension, det är precis så vi vill att det ska vara, en fin kontakt från start till slut så att säga. Välkommen åter till oss på Sjölunds Värme 😀
Bra mottagande med en snabb återkoppling som ledde till ett snabbt beslut. Noggrann och duktig tekniket som gjorde att jag är helnöjd
Vad kul att höra, tack så mycket för din recension!
Har fått fråga fråga fråga saker. Ingen egentligt svar på exv HUR värmepumpen fungerar, varför det är på visst sätt mm
Tack för din recension av oss!
Mycket nöjd med snabbt och bra jobb när vattenutkastaren gick akut sönder
Vad kul att höra, ha en fortsatt fin påsk och vår 🐣☀️
Jimmy på Sjölunds Värme är värd sin vikt i guld! Lätt att nå kontakt, presenterar proffsiga lösningar som utförs snabbt och elegant. Vi är mycket nöjda med arbetet som man utfört
Vi håller med, tack snälla för dina fina ord! Välkommen åter till oss och Glad Påsk!
Det tog ett antal besök innan avloppet blev bra. En packning borde vara standard utrustning när man åker ut till en med läckande rör
Hej Mona, vi har fullt av packningar i bilarna, men ibland behövs en storlek eller sort som inte är normen, men då fixar vi såklart det ändå så det blir tätt =) Glad Påsk på er!