Electrolux AB

Sankt Göransgatan 143, 112 17 Stockholm — Visa karta

Läs vad 8 kunder tycker om Electrolux AB

• Jörgen H
    Jörgen H skrev om Electrolux AB
    Har haft stora problem med en av Electrolux dyrare tvättmaskiner, vi tänkte att vi som 3 barnfamilj kommer att använda den mycket så vi köpte en av de dyrare modellerna.
    Kan tyvärr konstatera att trots utbyte av maskinen återkommer problem med den vid intensiv användning. Kundtjänsten har en alldeles för lång responstid för dagens samhälle(7 dagar) och kan/vill inte hjälpa till med detta.
    Vi har helt enkelt förstått att Electrolux själva anser att tvättmaskinen inte skall hålla mer än under garantitiden, därför blir det aldrig mer detta varumärke.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Electrolux AB
    Undvik Electrolux/Huskvarnas vitvaror till vare pris eller räkna med att ni får spendera min 50% extra på priset de kommande 5-6 åren.

Hade 6 Electrolux produkter hemma, 4 har behövts repareras sammanlagt 6 gånger. Inget gehör alls från "Kundservice" ingen förståelse från servicestället. Alla reparationer har fått betalas ur egen ficka.

Undvik!!!
  • Kristoffer C
    Kristoffer C skrev om Electrolux AB
    Bra vitvaror och support helt enkelt. Kvalitén har varit bra för de produkter jag köpt.
  • stellan p
    stellan p skrev om Electrolux AB
    Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera!

VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER!

Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera::

Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende.
    Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen.
    De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn, bytt hela dörren igen och därefter bytt gångjärnen på den nya dörren.

Anledningen till att din kyl inte blivit utbytt på reklamation beror på
    förutsättning att för man ska ha rätt att häva köpet, är att felen som uppkommer är reklamationsfel,
    d.v.s fel som har uppkommit i tillverkningen.
    Gångjärnen är bara ett exempel på fel som de åtgärdat som inte går under reklamationsfel.

IDIOTER. Enligt deras svar är det inte tillräckligt att Electrolux service varit hemma hos mig 7 ggr
    och försökt laga kylskåpet. Det är enligt dom normalt med deras produkter..........
    Alltså 7 ggr jag fått ta ledigt för att vara hemma och passa när Electrolux kommer. Och det är normalt för deras skitprodukter och skitåterförsäljare.

MVH
    Stellan & Sandra
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Electrolux AB
    SÄMSTA JÄVLA SKIT FÖRETAG TOTALT OTREVLIGA ATT HJÄLPA SINA KUNDER MED RESERVDELAR PÅ SERVICEBUTIKEN "VET DU INTE VAD DU HÅLLER PÅ MED LÄMMNA IN DEN PÅ SERVICE " JÄVLA MUPP SOM JOBBAR I KASSAN FICK INTE ENS PRATA MED EN REPARATÖR PINSAMT
  • Emma K
    Emma K skrev om Electrolux AB
    Det kommer nog bli min fånigaste reco, men jag älskar min elecroluxdammsugare. Eller det är egentligen min sambos. För första gången i mitt liv är det helt ok att dammsuga haha
    Tex har munstycket gummilister så att man inte repar sina möbler eller lister. Dessutom är den tyst och det luktar inte damm i hela lägenheten efter en session. Nu planerar jag nästa julklapp till pappa, han ska fan ha en!
  • Pär S
    Pär S skrev om Electrolux AB
    Extremt bra service. Och bra produkter. Hela mitt kök är Electrolux, och det har funkat under lång tid, och jag är mycket nöjd. Snyggt är det också!
  • Johan K
    Johan K skrev om Electrolux AB
    Generell kommentar om Electrolux:
    Servicen är suverän! Det är bara att ringa så kommer dom och fixar, utan krångel! Skulle jag bara betygsätta servicen skulle det bli en femma!
    Man kan dock ifrågasätta kvalitén på produkterna då jag lagat tvättmaskinen två gånger, kyl och frys en gång, spis två gånger... Därav det lägre betyget.

Sankt Göransgatan 143, 112 17 Stockholm