Electrolux AB

1.5

27 omdömen om Electrolux AB

Marie L
Skrev om Electrolux AB

Hopplös kundservice, man kopplas vidare om om igen och får aldrig hjälp med frågor angående produkt och köp. Ingen återkopplar på telefon eller mejl. Frustrerande och tidskrävande, välj annan leverantör!

Susanne Elisabeth C
Skrev om Electrolux AB

Har köpt en dammsugare som har ett felkonstruerat munstycke, det suger fast överallt. Detta medges av Elektrolux. . Efter ihärdig mailkonversation vidhåller de att jag skall åka till Gotland och hämta kvittot ! Så fyrkantiga så man dör. !! Harar Elektrolux, sämsta.

Malin Emma Maria A
Skrev om Electrolux AB

Gör er själva en tjänst och handla från någon annan . Har varit i kontakt med kundtjänst ett flertal tillfällen med undermålig support . Lovat återkoppla , vilket inte har hänt. Har strul med fakturor, bland annat på en spishäll vi inte har fått (och dom VET att den inte levererats , inte ens lämnat lagret) ”Ärendet skickas vidare” = ingenting händer. Beställde en ny häll (varför den andra orden makulerades), den levererades trasig. JAG som privatperson får jaga DOM. Är så galet missnöjd med dom att vi absolut kommer byta...

INKAN H
Skrev om Electrolux AB

Pratade med en handläggare idag runt halv elva tiden som definitivt borde byta jobb. Nu kommer jag handla min dammsugaren någon annanstans. INTE sugen på att handla här!!

Henrik S T
Skrev om Electrolux AB

Har TYVÄRR hela uppsätningen av vitvaror från detta totalt undermåliga företag (byggherrens val, INTE mitt...). Produktkvaliteten och INTE MINST kundtjänst och kundrelationer är bland det absolut sämsta jag någonsin upplevt, i alla kategorier. Välj Siemens/Bosch eller något annan märke som har produkter som fungerar, håller och hanteras professionellt!!!

Pär E
Skrev om Electrolux AB

Jätte dålig kundbebötande aldrig mer. Fick krånga flera veckor för de lovar saker som att ringa upp, men ingen ringde upp Bojkotta. Köp nått annat.

Jonsson A
Skrev om Electrolux AB

Köpte ny Electrolux spis i mars och blev levererad i slutet av mars. Vecka 1 så började spisen krångla och propparna löste ut. Sen stod felen i kö med denna spis och kundtjänsten svarar i telefon men sen händer inget speciellt mer. Allt skall ta veckor och nu är reklamation inlämnad som skall ta en vecka att bedöma…… Alltså fundera några gånger innan du köper en Electrolux!

Ingemar F
Skrev om Electrolux AB

Köpte en spishäll som höll två veckor, sen helt död.

RONÉN B
Skrev om Electrolux AB

Electrolux kundtjänst är en av de mest värdelösa kundtjänster jag någonsin haft att göra med. Bångstyriga och orimliga i sitt tänk. Electrolux kundtjänst informerar om att ett ärende gällande diskmaskin skall gå på garantin. Tekniker på plats informerar även om att det berörda ärendet går på garantin. En halvtimme senare erhåller jag en faktura som är på mer än hälften av kostnaden för en ny diskmaskin. Ingen av verksamheterna, varken Electrolux eller Vitvaruservice i Stockholm AB, vill ta på sig något ansvar eller komma...

HAMPUS B
Skrev om Electrolux AB

Köpte Electrolux Kyl samt Frys för 2 år sedan och nästan alla lådor i båda har nu skador. Kvalitén är usel och jag rekommenderar att välja annat märke än Electrolux. Har varit i kontakt med dem på Chat, telefon samt skickat in Garantiärende som dom avslog direkt då det är utanför tiden 2 år (gått 2 år samt några månader). Så köper ni Kyl o Frys från Electrolux kan ni räkna med att inredningen sannolikt går sönder kring 2 års användande.

Lars Göran M
Skrev om Electrolux AB

Electrolux Service.... De var trevliga och tillmötesgående när vår frys hade gått sönder. Efter att jag uppgett vad som var fel och exakt modell så säger kundservice att en tekniker kan komma ut och laga skåpet. Jag fick uppfattningen om att det var ett vanligt fel och de kände till problemet. Tyvärr var det lång väntetid på tekniker men efter en månad så dök han upp. Han hade inte några grejer med sig utan skulle felsöka. Efter att felet var bekräftat så åkte han och skulle beställa reservdelar. 2 veckor senare kommer han...

Yuzhou L
Skrev om Electrolux AB

Tro inte på garantierna. Electrolux hänvisar till handhavandefel och till att det som går sönder inte ingår i garantin. Dessutom har dom en värdelös kundsupport som inte hör av sig och som velar hit och dit. Har ni problem vänd er till ARN. Om alla med problem gör det så kanske det händer nått.

Mohammed Ali J
Skrev om Electrolux AB

Efter 9 månader reklamation på kyl & frys, kom de på att erbjuda en kod där får man 40% på valfritt köp på deras hemsida. På deras hemsida är priserna drygt 40% dyrare än de andra varuhus. Nu vet jag inte om det är ett skämt eller förnedring som Electrolux gör mot sina kunder ?

IDA R
Skrev om Electrolux AB

Dåliga varor som inte fungerar och sämsta tänkbara support! Levererar en frys som är obrukbar redan vid leverans. Bokar en tid att laga den 1 MÅNAD framåt. När denna dag äntligen kommer och min sambo tagit ledigt från jobbet för att släppa in dem (eftersom det inte på något sätt går att önska tid) så kommer ingen.. först när vi ringer supporten och undrar var de är får vi besked om att de skjutit fram de ytterligare 11 dagar. Ingen förklaring och ingen tid får vi. Support och verkstad skyller på varann när man ringer. Aldrig...

Andres M
Skrev om Electrolux AB

Bedrövliga produkter och kundservicen kan vara den sämsta jag någonsin varit med om. Blev kontaktad av Martin Kwarnmark som otroligt nog verkar ha någon form av ansvar på företaget. Han behöver verkligen gå en kurs i customer support

KATARINA E
Skrev om Electrolux AB

KÖP INTE ELEKTROLUX/elektrohelios kylskåp! Jag köpte en kombinerad kyl och frys som snabbt gick sönder. Avrinningshålet frostade igen och det är alltid en pöl med vatten i kylskåpet. Jag fick inga pengar tillbaka men fick betala 895 kr för att en tekniker från Elektrolux kom hem och konstaterade att avrinningen inte fungerade (som jag ju redan berättat för dem) Det gjorde ingenting åt felet. Kundtjänst är helt dysfunktionella. De ringer inte upp som utlovat, har undermålig kunskap om produkterna tekniskt och svarar ej på mail. Telefonkö. KÖP INTE ELEKTROLUX!!!

Claes Peter B
Skrev om Electrolux AB

Obefintlig service!!! Produkten, läcker inom 1,5 år och INGEN hjälp att se över felet erbjuds. Service och supporten fungerar ej, finns inte! Jag fick köpa en ny maskin från annat märke utanför denna organisations serviceområde. Finns ingen anledning att köpa någon produkt som hanteras av dem: Electrlolux, AEG, Husqvarna, Helios, VOSS, Zanussi. Köp vilket annat märke som helst och ej via WhiteAway.se

Jon Martin W
Skrev om Electrolux AB

Dåliga produkter (kyl, frys, diskmaskin) med upprepade fel. Spiken i kistan var när kundtjänst ljög en rakt upp i ansiktet och efterdebiterade en totalt felaktig faktura. ARN nästa. Sämst.

Leif P
Skrev om Electrolux AB

VARNING för Electrolux produkter! Har ett kylskåp som är fem år gammalt med kolsyrat vatten i dörren och nu vill inte vattenpumpen längre. Får hit en servicekille från Electrolux och han vill ha 7500 för att byta pumpen!!! Det är så orimligt dyrt att han till och med rekomenderar att inte reparera den utan kasta och köpa ny!!! (Nästan exakt samma pump, samma fabrikat men annat tryck, kan man hitta i USA för ca 100 dollar). Helt otroligt girigt av Electrolux, få kunderna att kasta produkter som mycket enkelt och billigt...

Jörgen H
Skrev om Electrolux AB

Har haft stora problem med en av Electrolux dyrare tvättmaskiner, vi tänkte att vi som 3 barnfamilj kommer att använda den mycket så vi köpte en av de dyrare modellerna. Kan tyvärr konstatera att trots utbyte av maskinen återkommer problem med den vid intensiv användning. Kundtjänsten har en alldeles för lång responstid för dagens samhälle(7 dagar) och kan/vill inte hjälpa till med detta. Vi har helt enkelt förstått att Electrolux själva anser att tvättmaskinen inte skall hålla mer än under garantitiden, därför blir det aldrig mer detta varumärke.

Daniel B
Skrev om Electrolux AB

Undvik Electrolux/Huskvarnas vitvaror till vare pris eller räkna med att ni får spendera min 50% extra på priset de kommande 5-6 åren. Hade 6 Electrolux produkter hemma, 4 har behövts repareras sammanlagt 6 gånger. Inget gehör alls från "Kundservice" ingen förståelse från servicestället. Alla reparationer har fått betalas ur egen ficka. Undvik!!!

Kristoffer C
Skrev om Electrolux AB

Bra vitvaror och support helt enkelt. Kvalitén har varit bra för de produkter jag köpt.

stellan p
Skrev om Electrolux AB

Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera! VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER! Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera:: Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende. Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen. De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn,...

Erik Tommy E
Skrev om Electrolux AB

SÄMSTA JÄVLA SKIT FÖRETAG TOTALT OTREVLIGA ATT HJÄLPA SINA KUNDER MED RESERVDELAR PÅ SERVICEBUTIKEN "VET DU INTE VAD DU HÅLLER PÅ MED LÄMMNA IN DEN PÅ SERVICE " JÄVLA MUPP SOM JOBBAR I KASSAN FICK INTE ENS PRATA MED EN REPARATÖR PINSAMT

Emma K
Skrev om Electrolux AB

Det kommer nog bli min fånigaste reco, men jag älskar min elecroluxdammsugare. Eller det är egentligen min sambos. För första gången i mitt liv är det helt ok att dammsuga haha Tex har munstycket gummilister så att man inte repar sina möbler eller lister. Dessutom är den tyst och det luktar inte damm i hela lägenheten efter en session. Nu planerar jag nästa julklapp till pappa, han ska fan ha en!

Pär S
Skrev om Electrolux AB

Extremt bra service. Och bra produkter. Hela mitt kök är Electrolux, och det har funkat under lång tid, och jag är mycket nöjd. Snyggt är det också!

Johan Magnus K
Skrev om Electrolux AB

Generell kommentar om Electrolux: Servicen är suverän! Det är bara att ringa så kommer dom och fixar, utan krångel! Skulle jag bara betygsätta servicen skulle det bli en femma! Man kan dock ifrågasätta kvalitén på produkterna då jag lagat tvättmaskinen två gånger, kyl och frys en gång, spis två gånger... Därav det lägre betyget.