Nordiska Kompaniet
3.1 i betyg av av
9 omdömen
Vi på Nordiska Kompaniet månar om högsta möjliga service i våra varuhus.
Snälla hjälp oss bli bättre, skriv vad du tycker om oss.
Snälla hjälp oss bli bättre, skriv vad du tycker om oss.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag9 omdömen om Nordiska Kompaniet
-
skrev om Nordiska Kompaniet
Noll service - när fel produkt skickades...
Köpte två stk 400ml Body Builder Volumising Mousse Transparent från Nordiska Kompaniets hemsida.
De skickade två stk 100ml i stället, och när jag gör dem uppmärksamma på felet tackar de och berättar att det varit fel på hemsidan, och priset var fel.
Jag påpekar att priset inte var vansinnigt på något sätt, utom verkade som okej erbjudande, och förväntade att de skickade ut rätt produkt till mig.
I början vägrar de och säger att jag får returnera produkten, och att det då återbetalas.
Dette vägrar jag, och säger att jag inte önskar återbetalning utom rätt produkt, och nämner att de skicket bekräftelse på 400 ml på mailen och i leveransen.
När jag säger att jag då får låta ARN ta koll på saken är det plötsligt möjligt skicka ut rätt produkt, om bara jag skicker tillbaka de fel produkt först. Jag berättar då att jag för längst skickat tillbaka de fel produkt. (10 dagar före, med returblankett utfyllnad med fel produkt)
Plötsligt är det då inte möjligt att skicka rätt produkt igen, då de gjort automatisk återbetalning (då de inte fick berättat att jag inlämnad retur paketen till PostNord).
Om det är sant koller de tydligen inte på returblankett man skickar med sakerna.
Vägrar köpa någonting från dem igen. Kundservice vid NK gör ALLT de kan hitta på för att inte yta någon service. -
skrev om Nordiska Kompaniet
Onödigt dyrt när mycket av deras sortiment finns billigare på Åhléns City!
-
skrev om Nordiska Kompaniet
Hade ett presentkort som gått ut 2014-12-31 som jag gick upp på 3:e plan för att prata om idag, måndag. Självklart tänkte jag att det säkert går att lösa, pengarna (500:-) var ju sedan en god tid tillbaka redan i NK,s ägo.
Svaret jag fick var att korten gäller i 1 1/2 till 2 1/2 år. Ok tänkte jag, men det måste gå att lösa, men nej.
Jag jobbar själv i en rörelse där vi säljer presentkort. Den stora skillnaden är att vi ej har något bäst-före-datum. Vi resonerar snarare som så att, om kunden är så duktig på att hålla reda på sitt presentkort ska han/hon självklart få nyttja det, oavsett när.
Hursomhelst kommer jag starkt avråda alla jag möter att införskaffa presentkort som gåva etc. Jag tycker det är oerhört svagt att inte kunna lösa detta. Det enda NK vinner på sin strategi är att skaffa sig missnöjda kunder.
Niclas -
skrev om Nordiska Kompaniet
Hög standard! Trevlig personal.
-
skrev om Nordiska Kompaniet
Har bara varit där en gång och minns inte så mycket av besöket annat än att det var stort och såg dyrt ut. Varken bu eller bä.
-
skrev om Nordiska Kompaniet
Vet väl inte om det här är min grej riktigt. Förmodligen har det att göra med mina bonnläppsgener och att jag kan klä mig i allt som är okej sytt i sömmarna, men att skapa ett forum för folk att handla grejor med för mycket påslag för att ha råd med hyran landar utanför mitt gränsland!
Fina grejor for sure, men ett big NJA på det Här spektaklet! -
skrev om Nordiska Kompaniet
"i någons ådror flöt allt som var billigt, obegåvat och fult", Bruno K. Öijer.
NK, En värld av konsumtion. Där all sorg kan få lämnas utanför – tillsammans med eftertankens karga skörhet, tillsammans med ensamheten i stora lilla sammanhanget. -
skrev om Nordiska Kompaniet
åh jag äslkar att komma in på nk. man känner sig liksom lite speciell i den lite exklusiva byggnaden där man är lite exkluderad pga av priserna i vissa affärer. men lika kul att gå och titta i!
-
skrev om Nordiska Kompaniet
Stockholms bästa köpcenter för mode. Många snygga märken trängs i den flera våningar höga byggnaden. Fräsch och lyxig känsla på stället där man ofta hittar nya, snygga plagg.