ABC RÄDDALIV

ABC RÄDDALIV

abcraddaliv.se
  • BadgeTwoYears

Vi på ABC RÄDDALIV tror på att varje ögonblick räknas och att varje individ förtjänar en säker och frisk tillvaro. Med vårt team av dedikerade och pedagogiska kursledare, erbjuder vi hands-on-utbildningar - på plats, online eller via e-learning. Vi lyssnar på våra kunders behov och skräddarsyr utbildningsupplägg efter era specifika...

230 omdömen om ABC RÄDDALIV

Mariette W
Skrev om ABC RÄDDALIV

Mycket bra kurs! Instruktören var trevlig, pedagogisk,noggrann med upprepning och att vi förstod vad och varför vi gör vad. Gav information om hur vi hittar stöd för att hålla kunskapen vid liv. T.ex. med olika appar.

Louise G

Väldigt pedagogiskt & professionellt

Susanne S
Skrev om ABC RÄDDALIV

Jag tyckte den var bra och givande

Lisbeth C
Skrev om ABC RÄDDALIV

Mycket pedagogiskt och informativ. Vi lärde oss mycket och fick agera själva. Mycket bra

Marianne R
Skrev om ABC RÄDDALIV

Trevligt och proffsigt genomfört instruktionsprogram med lagom blandning av teori och praktik Hade inga förväntningar, men uppskattade de tips om länkar och appar som var nytt för mig.

Dennis Ö
Skrev om ABC RÄDDALIV

Jag kände mig välkommen och blev bemött på ett trevligt sätt. HLR kursen blev mycket bättre än jag förväntat mig. Kursledaren var själv arrangerad,, detta smittade av sig även på oss övriga.

Ilse Ö
Skrev om ABC RÄDDALIV

Instruktören var mycket professionellt och förmedlade kunskaperna på ett intressant och engagerat sätt. Förväntningarna överträffades, utbildningen var mer omfattande än jag hade förväntat mig.

Sanna S
Skrev om ABC RÄDDALIV

Tydliga instruktioner och trevlig handledare!

Kristina K
Skrev om ABC RÄDDALIV

Mycket bra HLR kurs. Mycket bra instruktör!

Cat C
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bästa och mest detaljerade och övergripande kursen jag gått.

Marie M
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra och tydlig information med bra praktiska övningar.

Gisela A
Skrev om ABC RÄDDALIV

Jag blev proffsigt och mycket bra bemött. Jag hade faktiskt låga förväntningar på HRL-kursen, men blev väldigt positivt överraskad. Jag kände att jag kan hantera en HRL-situation i framtiden. Instruktören var tydlig, pedagogisk och trevlig.

Petra R
Skrev om ABC RÄDDALIV

Jättebra utbildare! Tydlig och pedagogisk och bra att man varvade teori och praktik.

Kicki F
Skrev om ABC RÄDDALIV

Detta var en mycket viktig kurs, som ALLA borde gå. Man fick en överskådlig genomgång hur man skall gå till väga om man kommer i kontakt med någon, som är nödställd och inte visar något livstecken. Kursen var varvad med teori och praktik på ett lagomt vis. Alla var engagerade och Maria kunde på ett sakligt sätt besvara våra frågor. Maria var jättebra på att lära ut! Om man skulle ställas inför en nödsituation så hoppas och tror jag att man kan vara mycket mer behjälplig nu efter att ha gått denna HLR kurs.

Ewa Ö
Skrev om ABC RÄDDALIV

Trevlig instruktör och bra på att lära ut. Kursen flöt på i ett bra tempo. Mycket lärorikt..

Ulla E
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra och mycket pedagogiskt sätt att instruera

Maria H
Skrev om ABC RÄDDALIV

Mycket bra utbildning på alla sätt. Tydligt och mycket proffsigt presenterat. Bra blandning av teori och praktisk träning. Bra instruktion gällande appar och hjälpmedel.

Inga J
Skrev om ABC RÄDDALIV

Mkt. nöjd med HLR-kursen. Maria var fantastiskt duktig och pedagogisk. Vi fick träna effektivt och göra repetitioner i omgångar. Dels medvetslöshet och framstupa sidoläge, dels hjärtstopp med inblåsningar och hjärtkompressioner. Bra att få träna med hjärtstartaren. Vi tränade också hur man agerar om man får främmande föremål i luftvägarna..Vi fick också lära oss AKUT-test vid strokemisstanke. Känner mig mer säker nu att agera om jag befinner mej nära person med livshotande tillstånd. Kursen var mycket trevlig och lärorik! Högsta betyg till Maria!

Staffan E
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra ledare. Bestämd. Kollade hela tiden att vi gjorde rätt. Lagom stor trevlig grupp. Inga direkta förväntningar. Som novis fick jag reda på mycket. Intressant. Kursen anordnades av Ling-förbundet.

Bengt D
Skrev om ABC RÄDDALIV

Kurs i HLR. Proffsigt, instruktivt, lärorikt och trevligt. Jag hade väntat mig att få lära mig HLR men inte att det skulle vara så lustfyllt.

Per S
Skrev om ABC RÄDDALIV

En genomgående positiv och lärorik utbildning med engagerad kursledare

Anders Andrén A
Skrev om ABC RÄDDALIV

Deltog i HLR utbildning på Långedrag (GKSS) i går den 7/4. Jag vet inte vilken gång i ordningen jag gick en HLR-kurs men gårdagens utbildning var nog den bäst genomförda jag varit med om. Såväl den teoretiska som den praktiska delen var mycket bra. Pedagogiskt framförande högklassiskt och tydligt med gott om tid för frågor och kompletteringar. Den praktiska delen följde modellen " visa - instruera - öva" och genomfördes lugnt och metodiskt med gott om tid för var och en att repetera.

Charlotte S
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra kurs med tydlig instruktör

Annika Ekman E
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra och tydliga instruktioner,. enkla minnesregler. viktig träning. borde alla göra en gång om året. tack för professionell genomgång Maria.

Svar från ABC RÄDDALIV

Tack Annika för ditt fina omdöme 🌷 Va glad jag blir att du uppskattade det pedagogiska upplägget ❤️

Carina S
Skrev om ABC RÄDDALIV

Klar och intressant information med praktik. Duktig instruktör. Välorganiserat.Kändes som jag lärde mig.

Svar från ABC RÄDDALIV

Tack Carina för ditt fina omdöme 🌷 glad för att du uppskattade det pedagogiska upplägget och mig som instruktör ❤️

Sandra A
Skrev om ABC RÄDDALIV

Pedagogiskt, många olika delar, välplanerat. Inte för mycket information på en och samma gång, inte för lite. Jag förväntade mig att lära mig om HRL, sätta i halsen och fick allt det.

Svar från ABC RÄDDALIV

Tack Sandra för ditt fina omdöme 🌷 Va glad jag blir att du upplevde kursen som lättsam och det pedagogiska upplägget som proffsigt 🌟🌟🌟

Jennie B
Skrev om ABC RÄDDALIV

Otroligt viktig, och bra utbildning.

Tack Jennie för ditt fina omdöme 🌷

Fredrik H
Skrev om ABC RÄDDALIV

Mycket bra och lärorik kurs.............................

Tack Fredrik för ditt fina omdöme 🌷

Anders W
Skrev om ABC RÄDDALIV

Väldigt informativ utbildning och instruktören gav tid att svara på alla våra frågor på ett väldigt bra sätt

Svar från ABC RÄDDALIV

Tack för ditt fina omdöme Anders 💐 Extra glad att du uppskattade det pedagogiska upplägget 🌟🌟🌟

Anders A
Skrev om ABC RÄDDALIV

bemötandet var sakligt, kunnigt och vänligt. Imponerande att maria lärde sig alla deltagares namn. Visade på intresse för vilka vi var. saknade kringfaktorer som kan påverka situationen. Ett mer levande scenario, men vet att det inte är det enklaste.

Tack Anders för ditt fina omdöme 🌷

Damir I
Skrev om ABC RÄDDALIV

Väldigt fint och professionellt bemötande som gav till mig en stark känsla att jag kan rädda någon som är drabbade. Vi hade redan dem grejer i våran förening. En helt underbar utbildning! Tack för allt!

Svar från ABC RÄDDALIV

Tack Damir för ditt fina omdöme 🌷 Va glad jag blir att du uppskattade mitt bemötandet och det pedagogiska upplägget som proffsigt 🫶

Caroline T
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra växling mellan teoretisk och praktisk information. Maria var grym

Svar från ABC RÄDDALIV

Tack Caroline för ditt fina omdöme och att du uppskattade det pedagogiska upplägget 🤩💐

Liselott B
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra kursledare, och bra utbildning

Tack för ditt fina omdöme Liselott 💐

Jenny S
Skrev om ABC RÄDDALIV

Vi hade inte möjlighet att ta så mycket tid från arbetsdagen men ni lyckades få med vad som kändes som väldigt nyttig info och praktiska övningar på två bra timmar.

Tack för ditt fina omdöme Jenny 💐

Thomas A
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra :) och viktig kurs som jag uppskattade mycket.

Tack Thomas för ditt fina omdöme 💐

Christina C
Skrev om ABC RÄDDALIV

Hej, mycket bra och nyttig kurs, känner mig säkrare om jag skulle hamna i nödsituation.

Svar från ABC RÄDDALIV

Hej Christina tack för ditt fina omdöme🌷härligt att höra att du känner dig tryggare att agera om du hamnar i skarpt läge 🫶

Ingrid I
Skrev om ABC RÄDDALIV

Mycket bra information grundligt genomgång och att vi fick öva flera gånger på oss själva och även på dockor

Tack Ingrid för ditt fina omdöme 💐

Margareta. M
Skrev om ABC RÄDDALIV

Utmärkt presentation. Bra med övningar och personlig uppföljning. Perfekt Margareta holmegaard

Svar från ABC RÄDDALIV

Hej Margareta, tack för ditt fina omdöme 🌷jag blir glad att du uppskattade det pedagogiska upplägget 🫶

Sofia S
Skrev om ABC RÄDDALIV

Väldigt bra utbildning som gav en bra grund i akut omhändertagande vid olika olycksfall samt HLR. Bra instruktör som engagerade deltagarna.

Svar från ABC RÄDDALIV

Tack Sofia för ditt fina omdöme 🌷 fint att du tyckte om det pedagogiska upplägget och instruktörens bemötande till kursdeltagarna 🌟

Mona M
Skrev om ABC RÄDDALIV

Mycket proffsig och pedagogisk framställning. Nyttigt innehåll och bra med de praktiska övningarna. Bättre än förväntat. Har tidigare gått HLR som inte alls varit lika omfattande.. Mycket nöjd med kursen och min egen insats också.

Svar från ABC RÄDDALIV

Tack Mona för ditt fina omdöme 🌷 Va glad jag blir att du upplevde kursen över dina förväntningar och över din egna insats under utbildningen 🌟🌟🌟

Charlotte C
Skrev om ABC RÄDDALIV

Det var en intressant och bra utbildning som tog upp flera livräddande tekniker och inte bara HLR. Bra att man fick prova på allt och att utbildningen blandades med både mycket praktisk övning samt teoretisk information i form av föreläsning samt filmer.

Anna A
Skrev om ABC RÄDDALIV

Över förväntan. Otroligt proffsig instruktör. Superbra med alla övningar.

Ulrika J
Skrev om ABC RÄDDALIV

Jag har bara gott om att säga om den hrl kursen jag gick genom mitt arbete.Först tänkte jag så många timmar känns ju jätte långt men det gick så fort och så jätte intressant samt Maria var så bra på attvisa och föreläsa

Anette E

Bra bemötande Över förväntan bra Lugnt och metodiskt, inge stress

Rialda D
Skrev om ABC RÄDDALIV

Tyckte det var lärorikt och en bra uppläggning. Kunna själv testa och göra det praktiska, träna och prova på. Något jag kommer lära upp mina barn.

Solveig E
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra upplägg och proffsig utbildare

Tomi K
Skrev om ABC RÄDDALIV

Mycket bra, tydligt och professionellt

Amy L
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra information och pedagogiskt upplägg!

Jörgen O
Skrev om ABC RÄDDALIV

Bra utbildning, mycket praktiska övningar. Trevlig ledare, lätt att känna sig bekväm trots att jag inte kände ngn av de andra deltagarna.

Eva B
Skrev om ABC RÄDDALIV

En mycket bra dag och lärde mig otroligt mycket nyttigt!!