Active Recycling Scandinavia AB

Active Recycling Scandinavia AB

Välkommen till Active Recycling!

Vi är det innovativa återvinningsföretaget som erbjuder privatpersoner, företag och bostadsrättsföreningar/samfälligheter kostnadseffektiva återvinningslösningar där miljön och kunden alltid står i fokus.

Våra tjänster innefattar:

- Avfallscontainer / Container
- Försäljning och upphämtning av Active Bags (storsäck)
- Plockservice och bortforsling av större föremål och avfall
- Avfallshantering vid vår- och höststädning för Brf och Samfälligheter
- Återvinningstjänster för hantering av dödsbo

När du anlitar oss kan du förvänta dig kostnadseffektiva återvinningslösningar med hållbarhet och miljötänk i fokus.

Varmt välkommen att be om en offert från oss. Vi svarar alltid inom 60 minuter på vardagar och levererar önskad tjänst inom 48 timmar. Om du undrar över någonting så har vi lyhörd och kunnig personal på plats som är tillgängliga för att svara på dina frågor.

Läs vad 251 kunder tycker om Active Recycling Scandinavia AB 2

2022-09-20 Verifierad kund
    Serviceinriktade. Vänligt bemötande. Proffsigt. Prisvärt.
    Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme och fina ord Annika! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-09-20 Verifierad kund
    Enkelt, smidigt och ett proffsigt bemötande.
    Tack snälla Mikael för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-09-17 Verifierad kund
    Vänligt, kompetent och effektivt
    Tack för att du tog dig tiden för att skriva denna recension Bo, det uppskattas! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-09-13 Verifierad kund
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Mycket bra information om tjänsten. All info om pris stämde till 100%.

Kan verkligen rekommendera Active Recycling
    Tack för dina fina ord Hans och för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-09-11 Verifierad kund
    Bra bemötande
    Hade räknat med 1025 kr istället för 1400 kr för container nr 2.
    Allt funkade bra för övrigt
    Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme Conny! Du bör ha fått en offert innan vi la in en tömning på containern. Ett hemtag/tömning är oftast dyrare än själva utsättningen då lastbilen bl.a åker till anläggning för att tippa av materialet. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-09-06 Verifierad kund
    Snabb och bra service
    Allt fungerade som utlovat
    Skoj att höra Lennart! Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-30 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med det bemötande och hjälp jag fått av speciellt Alexander på Active Recycling
    Skoj att höra Jöran! Tack för dom fina orden och för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och allt sköttes som lovat. Enda negativa var väl att vi fick betala för extra dagar för att dom inte hade tid att hämta containern.
    Tack för att du tog dig tiden för att lämna denna feedback Conny! Tyvärr händer detta ibland när våra kunder inte har ett fastställt hemtagsdatum av containern. Vi försöker alltid plocka hem den så snabbt som möjligt efter vi fått informationen om att den är redo för hemtag, dock kan man precis som du, råka ut för extra dygnshyra då vi hade helt fullt på lastbilarna och det dröjde två dagar. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-23 Verifierad kund
    Snabbt och bra bemötande. Ett företag jag kan rekommendera.
    Tack snälla Anders för denna fina rekommendation och för att du tog dig tiden! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-21 Verifierad kund
    Bortforsling av skogsavfall. Jättebra, engagerat bemötande och den tjänst jag beställt utfördes till full belåtenhet. Kommer definitivt att anlita Active Recycling om framtida behov uppkommer.
    Skoj att höra Peter! Tack för att du tog dig tiden för att skriva detta fina omdöme, det uppskattas enormt! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-12 Verifierad kund
    Jättebra bemötande snabbt agerande och trevlig medarbetare
    Skoj att höra Ove! Tack för att du tog dig tiden för att lämna denna recension. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-09 Verifierad kund
    Ett mycket bra bemötande. Problem som uppstod löstes på ett sätt utmärkt sätt.
    Tack för det fina omdömet Krister och för att du tog dig tiden! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-09 Verifierad kund
    Fantastisk service och snabb och enkel leverans !
    Skoj att höra Maja! Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme. Active Recycling Scandinavia AB
  • Joachim N
    skrev om Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-09 Verifierad kund
    Snabb återkoppling och bra information även när lastbilen inte ville vara med. Väl utförd tjänst.
    Allt går att lösa! Tack för att du tog dig tiden för att skriva denna recension Joachim. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-09 Verifierad kund
    Tydlig information. Snabba svar. Bra tjänst!
    Därför vi heter "Active" :) Tack för att du lämna detta fina betyg Emma! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-07 Verifierad kund
    Snabbt, trevligt och informativt!
    Lite osäker, kände inte till företaget så väl.
    Våra förväntningar överträffades med råge!
    Allt toppenbra!
    Underbart att höra Inger! Tack snälla för denna fina feedback. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-07 Verifierad kund
    Vänligt bemötande
    Mycket smidigt och lätt.
    Härligt att höra Denny! Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-06 Verifierad kund
    Snabbt trevligt bemötande.
    Leverans av container som utlovat.
    Dyr avgift för sortering av blandat avfall.
    Sammanfattning: Lite dyrt annars bra
    Tack för din feedback Nicklas! Kan inget annat att hålla med om att blandat avfall är en dyr fraktion jämfört med många andra behandlingsavgifter. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-08-03 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd med den service och hjälp jag fick från Active Recycling. Jag hade svårt att uppskatta hur många säckar jag skulle beställa och Basil hjälpte mig. Allt var utmärkt från första kontakt till hämtning av säckarna. Toppen. // Maria Kungsholmen
    Underbar läsning! Tack för att du tog dig tiden för att skriva denna recension Maria. Basil är informerad och tackar även han med! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-22 Verifierad kund
    Superbra och snabb kontakt med mycket trevlig bemötning. Speedy service av Big Bagshämtning med ordentlig och korrekt papperarbete.
    Levde upp till alla förväntningar och mera.
    Kommer att bara använda er för mina projekt i framtiden.
    MvH,
    Mia Westby
    (Projectledare för Boel)
    Underbara Mia! Det har inget annat än varit roligt att vara behjälplig med ditt projekt. Tack för att du tog dig tiden för att skriva denna fina recension och du är mer än välkommen för framtida projekt. All lycka till! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-20 Verifierad kund
    Fungerar bra och smidigt. Kommer nog använda mig av deras tjänster igen och
    Skoj att höra Erik. Tack snälla för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-19 Verifierad kund
    Bra service - inga problem med lämning och återhämtning av container. Smidigt!
    Härligt att höra Anders! Tack för att du tog dig tiden för att lämna denna feedback. Active Recycling Scandinavia AB
  • Nuria T
    skrev om Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-18 Verifierad kund
    Excellent customer service, easy to deal with and quick to help. I definitely will use their services again!
    Thanks for your kind words Nuria and for taking the time to write this review. You are more than welcome back! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-18 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande
    Låga förv. som överträffades.

Mycket nöjd, hyrde en container
    Härligt att höra Per! Tack snälla för detta fina betyg. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-15 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med både kundtjänst o hämtning av avfall, väldigt trevligt bemötande o proffsigt utfört!
    Skoj att höra Marcus! Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta fina omdöme. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-13 Verifierad kund
    Blev väldigt bra bemött, det var min sambo som hade ansökt till en början med min Mail samt telefonnummer, jag behövde en container och hittade er.
    Jag hade inga förväntningar men företaget gjorde bra ifrån sig, Basil var till stor hjälp.
    Jag är nöjd med allting tack för mig.
    Vilken härlig läsning! Tack Kim för att du tog dig tiden för att skriva denna fina recension. Basil har mottagit denna feedback! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-11 Spontant omdöme
    Hade lite bråttom att ordna en container. Pratade med flera företag.
    Fick tag på Basil, mycket bra och proffsigt bemötande.
    Jag bokade fel tid, fick boka om, ändra tider osv inga problem - Basil och chaufförerna fixade det.
    Tack Basil och Active Recycling.
    Underbar läsning Quintin! Tack för att du tog dig tiden för att skriva och lämna detta fina omdöme. Basil har mottagit din feedback. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-11 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande, enkelt för privatperson att få hem en container!
    Tack för dina fina ord Christine och för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-11 Verifierad kund
    Jag hyrde en mindre container för att bli av med jord. Mycket bra bemötande och intresse av att hjälpa mig med det jag ville trots att det var med lite kort varsel.
    Härligt att höra Maria! Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta fina omdöme. Active Recycling Scandinavia AB
    Hjälpsamma och tillgängliga, tack
    Tack själv Jan, och tack för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-11 Verifierad kund
    Mkt bra bemötande och bra service.
    Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta fina betyg Sanna! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-08 Verifierad kund
    Mycket trevlig chafför som var här och lämnade
    Härligt att höra Leif! Det skall jag hälsa chauffören. Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-06 Verifierad kund
    Mycket bra och proffsigt bemötande och extremt lösningsorienterade.
    Tack Brian och Basil för all er hjälp.
    Mycket bra jobbat
    Tack för dina fina ord och recenssion Jeton! Basil och Brian har mottagit detta. Må bäst! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-06 Verifierad kund
    Allt funkade perfekt avseende tjänster och bemötande vid utkörning och hämtning av (en mycket fräsch) avfallscontainer. Allt till rimligt pris
    Underbart att höra Bengt! Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta fina omdöme. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-07-02 Verifierad kund
    Snabba och bra bemötande och snabb leverans och hämtning av container på 10 kubik. Uppfyllt våra förväntningar.
    Oerhört skoj att höra Ewa! Tack för dina fina ord och för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-30 Verifierad kund
    Mycket snabb o utmärkt service både från kontoret och chauffören som levererade containern! Kan varmt rekommendera Active Recycling. Dessutom ett väldigt bra pris i förhållande till andra företag jag jämförde med.
    Underbar läsning! Tackar så mycket för att du tog dig tiden för att skriva denna fina recension Lotta. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-23 Verifierad kund
    Container kom och hämtades precis enligt överenskommelse, bra kontakt, trevlig chaufför.
    Skoj att höra Eva! Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta fina omdöme. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-21 Verifierad kund
    Bra service. Det enda var att avlämningen kom på morgon fast vi önskat att den skulle kommit efter kl 12.00. Men nu gick det bra i alla fall då det fanns ngn hemma som kunde guida vart continern skulle stå.
    Hej Jeanette! Ajdå, då gick det lite för fort.. Skönt att det löste sig ändå och tack för att du tog dig tiden att lämna denna feedback! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-21 Verifierad kund
    - Bra bemötandet
    - konkurrenskraftigt pris
    - kom vid överenskommen tid
    Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme Anders! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-18 Verifierad kund
    Bra i alla avseende, jag fick snabb hjälp och det var lätt och snabbt att komma i kontakt med göretaget
    Härligt att höra Mats! Tack för att du tog dig tiden för att skriva denna fina recension. Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-17 Verifierad kund
    Trevligt bemötande .
    Har haft container 2 gånger har fungerat utmärkt.
    Behöver jag det igen anlitar jag er.
    Tummen upp.
    Skoj att höra Patrik! Tack för din fina recension. Du är alltid välkommen åter! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-16 Verifierad kund
    Snabbt svar på nätsök. Jättetrevligt o smidigt bemötande. Fick klar info om allt kring hyra av container. Över förväntan vad betr engagemanget för att det skulle bli rätt. Flexibelt hämtningsdatum. Underentreprenören som placerade containern var oxo en stjärna som placerade containern perfekt på nolltid på vår litet trixiga uppfart.
    En alltigenom lyckad historia!
    Oerhört trevlig läsning! Tack för att du tog dig tiden för att skriva denna fina recension Ene, det uppskattas! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-16 Verifierad kund
    Mottagandet av säljaren Basil var personligt och tydligt informerande. Chauffören som lev var skicklig då han lyckades baxa in på trång p-plats.
    Skoj att höra Pia! Jag har vidarebefordrat ditt fina omdöme till Basil och chaufför. Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta betyg! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-13 Verifierad kund
    Bra och tydliga besked. Leverans som överenskommet.
    Avtransport som planerat.
    Tydligt ska det vara! Skoj att allt gick smidigt Lars-Erik och tack för det fina betyget! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-13 Verifierad kund
    Bra service, tydlig offert och bra pris.
    Skoj att höra Cecilia! Tack för att du tog dig tiden för att lämna detta omdöme! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-12 Verifierad kund
    Mycket trevligt bra och snabbt bemötande.
    Fick hjälp omedelbart, verkligen ingen långbänk!
    AR löste smidigt inom 2 dgr från första kontakt till avslut på det vi behövde hjälp med till en väldigt rimlig och prisvärd kostnad
    Vi nöjda på alla sätt!
    Det är precis därför vi heter "Active"! Tack för att du tog dig tiden att lämna denna fina feedback Caroline, uppskattas! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-10 Verifierad kund
    Enkel och smidigt. Inte dyrare än andra alternativ.
    Precis som vi vill ha det! Enkelt, smidigt och rimligt pris. Tack för att du tog dig tiden för att lämna denna feedback Håkan! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-09 Verifierad kund
    Trevligt bemötande när jag beställde. Kontainern kom på avtalad tid och hämtades som vi bestämt. Fungerade alldeles utmärkt.
    Underbart! Tack snälla för att du tog dig tiden för att lämna detta fina betyg Anneli! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-09 Verifierad kund
    Jag blev mycket bra och proffsigt bemött vid kontakten med Active Recycling (telefonsamtal)!

Företaget levde upp till mina förväntningar.

Jag hyrde en container som visade sig vara av exakt den storlek och typ jag behövde.
    Däremot hade en 2-axlat lastbil varit lämpligare att backa in med på just min smala garagenerfart.
    Skoj att höra Börje! Du har helt rätt, en 2-axlig hade kanske varit mer lämplig, dock hade nog containern varit mindre. Skönt att allt gick fint ändå och tack för att du tog dig tiden för denna feedback! Active Recycling Scandinavia AB
    2022-06-07 Verifierad kund
    Bra service och allt levererat som utlovat
    Härligt att höra Henry! Tack för att du tog dig tiden att lämna detta omdöme! Active Recycling Scandinavia AB