ADHD Hälsan

Välkommen till ADHD Hälsan!

Som en del av Psykologihälsan AB har vi funnits med sedan 2002 och hjälpt människor med utredning och behandling av ADHD samt ADD. Unikt för oss på ADHD Hälsan är att vi har väldigt korta väntetider. Utredning kan startas redan inom 2 veckor efter att en screeningintervju har genomförts. En utredning tar sedan ca 3 veckor och efteråt får du återkoppling av oss både muntligen och i skrift.

Hos oss på ADHD Hälsan använder vi oss av evidensbaserad utredningsmetodik för att göra en professionell utredning. Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller läs vad våra tidigare klienter tycker om oss här nedan.

Läs vad 39 kunder tycker om ADHD Hälsan 2

• 2022-11-28 Insamlad av företaget
    Jag utreddes för ADHD under en period där det var lite längre kö-tid än vanligt, trots det gick allt väldigt fort. Jag upplever att jag blev trevligt bemött, tagen seriöst, lyssnad på, samt att det fanns stor möjlighet för frågor och diskussioner.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig och var därmed lite nervös och bekymrad. Detta uppmärksammades och diskuterades så jag kunde känna mig trygg.

Det visade sig att jag har ADHD, jag fick både tips och perspektiv att reflektera kring, det gick även fort att få påbörja behandling. Hela processen har varit fantastisk och jag vill ge STORT tack till både Nathalie och Eric för deras engagemang och tid.

Rekommenderar ADHD Hälsan starkt till de som vill utredas, utöver det ovannämnda så har mötena även varit väldigt informativa! Det hjälper verkligen en att få en bra uppfattning om vad resultaten innebär för en!
  • 2022-11-25 Insamlad av företaget
    Inga onödiga dröjsmål. Det var en smidig process med bra bemötande. Rekommenderas starkt!
  • 2022-11-20 Insamlad av företaget
    Tack Martin för all hjälp och stöd! Jag har skjutit på att göra en adhd-utredning i flera år och en stor del till de är rädslan och osäkerheten i hur jag skulle bli bemött och att jag ogillar att prata om jobbiga saker men jag är såå glad och positivt överraskad. Martin fick mig att känna mig förstådd, bekräftad och det kändes naturligt och lätt att prata om saker som jag annars inte pratar om. Jag är jätte nöjd och rekommenderar alla som funderar på att göra en utredning, gör den här! Enda saken jag skulle ändra på i hela upplägget är att jag skulle vilja ha fortsatt några samtal till när behandlingen börjar 😊
    Oj, vad fint omdöme 😊. Stort tack. Jag är så glad för din skull, att du tog steget och vågade! Martin ADHD Hälsan
  • 2022-11-05 Insamlad av företaget
    Bra och professionellt. Jag var först lite skeptisk till att endast föra alltihop via distans men mina tvivel avfärdades rätt snabbt. Jag kände mig hörd och förstådd genom hela processen och nu när allt är sagt och gjort har jag svårt att tänka mig att jag hade kunnat hitta några bättre.
    Stort tack för ditt fina omdöme! Hälsningar Martin ADHD Hälsan
  • 2022-11-02 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bra hjälp för oss, vi utredde vår son för adhd. Trevliga proffsiga och han kände sig verkligen trygg, även vi föräldrar. Rekommenderas verkligen. Allt gick jättefort, ca 2 veckor. Vi är så nöjda att vi gjorde det här. Stort tack till Nathalie och Martin.
    Vi tackar verkligen för det fina omdömet! Martin & Nathalie ADHD Hälsan
  • 2022-10-27 Insamlad av företaget
    Bra och proffesionellt bemötande, fick hjälp fort.
    Vi är så glad över att få så fint omdömme och att de fått bra hjälp! Hälsningar Martin på Adhdhälsan ADHD Hälsan
    2022-10-27 Insamlad av företaget
    Bra bemötande! Känner mig hörd och sedd.
    Snabb återkoppling och effektiva möten.

Tack Martin för all hjälp!

/Nora
    Tack Nora. Vad glad jag blir! Hälsningar Martin ADHD Hälsan
  • 2022-10-13 Insamlad av företaget
    Allt gick så smidigt och lättsamt , utredningen tog bara 2veckor. Kunde boka tider när det passade mig.
    Fint proffsigt bemötandet.
    Karin var mycket lättsam och förstående.
    Skönt att kunna göra allt hemma på distans. 💕 Glad att jag valde just er! Stort TACK!
    Hej Elin
    Vad härligt att höra att allt gick så bra och att du är så nöjd! Hälsningar Martin på Adhdhälsan
  • 2022-10-08 Insamlad av företaget
    Professionellt bemötande och levde verkligen upp till mina förväntningar.
    Vi tackar för ditt fina omdömme! ADHD Hälsan
  • 2022-10-01 Insamlad av företaget
    Gick så otroligt smidigt och jag kunde få besöken på tider som passar mig. Allt kändes väldigt proffsigt! Karin var behaglig och lätt att prata med!
    Stort tack för ditt fina omdöme! ADHD Hälsan
  • 2022-09-30 Insamlad av företaget
    ADHD utredning vuxen.

Skönt att det var på distans och gick snabbt. Engagerad och inlyssnande kontaktperson och kände mig trygg hela vägen.
  • 2022-09-15 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande proffsigt intryck
    Stort tack för fint omdöme! MvH Martin ADHD Hälsan
  • 2022-09-04 Insamlad av företaget
    * Kort kötid
    * Snabb utredning (runt 2 veckor)
    * Martin var väldig kunnig och man kände att han brydde sig
    * Visades att jag inte hade ADHD, men de hjälpe ändå med förslag om vad kan vara felet
    * Skulle 100% rekommendera
    Tack så mycket för det fina omdömet!! Hälsningar Martin ADHD Hälsan
    2022-08-30 Insamlad av företaget
    Tidseffektiva, proffsiga och med gott bemötande. Rekommenderas varmt!
    Stort tack för det fina omdömet! ADHD Hälsan
  • 2022-08-28 Insamlad av företaget
    Jag fick prata med en trevlig psykolog. Utredningen som gick väldigt fort landade i att jag har add.

Jag kontaktade dem i semestertiderna så jag fick vänta i cirka 2-3 veckor på att påbörja min utredning. Men så fort de var tillbaka från sin semester och var på plats så tog utredningen (och screeningintervjun) cirka tio dagar, med flera samtal, test och samtal med min förälder.

Jag kan starkt rekommendera för den som misstänker sig ha adhd/add och vill testa medicinering. Tack vare en grundlig screeningintervju, så slipper man med största sannolikhet att betala för en utredning som inte landar i någonting.
    Vad roligt att höra att det blev så bra för dig! Tack för fin recension. ADHD Hälsan
  • 2022-08-28 Insamlad av företaget
    Jag gjorde en adhd utredning och jag kände mig så väl omhändertagen, blev mycket väl bemött och Martin fick en att känna sig trygg. Kändes mycket proffsigt gjort.
    Tack för fin recension Jasmine. Vänliga hälsningar, Martin ADHD Hälsan
  • 2022-07-24 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd med ADHD hälsan. Det har gått fort från diagnos till behandling, dom lyssnar och förstår mer än vad statliga vården gör. Det kostar mycket pengar men det är det verkligen värt.
  • 2022-07-21 Insamlad av företaget
    Är oerhört nöjd och tacksam för det bemötandet jag fick. Kände mig betrodd och upplevde endast ett professionellt bemötande under hela min ADHD-utredning. Fick snabb återkoppling efter första egenremissen och sedan möjlighet för en snabb och effektiv utredning efter mitt eget behov. Så bra att allt gick att göra via distans och har bara positivt att säga om Martin från både mig och mina föräldrar då vi alla känner att utredningen, trots intensiv fungerade över förväntan. Tack igen!
    Tack för den enormt fina återkopplingen och framförallt, vad roligt att det blev så bra för dig! MvH Martin ADHD Hälsan
  • 2022-07-20 Insamlad av företaget
    Oerhört nöjd med hanteringen hos ADHD Hälsan. Fick hjälp av Tobias som var fantastisk, lyssnade in och gick till djupet med en mycket väl utförd utredning.

Framförallt så var det oerhört smidigt att kunna göra allting på distans. Samt KORT väntetid. Han tog sig dessutom tid att färdigställa utlåtandet under sin påbörjade semester.

Blir verkligen 5 av 5 från mig. Det behövs fler privata aktörer som kan sätta press på landstingets långa väntetider (som är döden för folk med ADHD när det ska krånglas och väntas på saker).
    Vad kul att läsa denna fina recension och framförallt att det blev en så bra utredning för dig. MvH Martin ADHD Hälsan
  • 2022-07-18 Insamlad av företaget
    Ett mycket gott och professionellt bemötande, kändes helt tryggt under hela samtalet.
    Tack Linda för det fina omdömet trots att vi inte gick vidare. MvH Martin ADHD Hälsan
  • 2022-07-15 Insamlad av företaget
    Jag träffade Torbjörn varje vecka i 1,5 timme i en månad ca.
    Gjorde screening och ADHD utredning vuxen
    Det lugna och fina bemötande jag fick av Torbjörn vecka efter vecka, gjorde att man ville liksom aldrig det skulle ta slut. Det spelade ingen roll vad jag berättade eller sade, så var han lugn och inte alls chockad, det förvånade mig. Hans bemötande plus Martins är i världsklass. Service minded och tar verkligen hand om sina kunder. Tack
    Tack Monika. Vad härligt att det blev så bra för dig och tack för superfint omdöme. MvH Martin ADHD Hälsan
  • 2022-07-01 Insamlad av företaget
    Engagerad, empatisk och har en makalös förmåga att få en att vilja öppna upp sig. Utredningsprocessen tillsammans med Martin har varit en rätt igenom positiv upplevelse och jag ger honom mina allra bästa rekommendationer.
    Stort tack för dom fina orden. Jag är glad att det blev så bra för dig! //Martin ADHD Hälsan
  • 2022-05-25 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt bra och professionellt bemött. Jag hade förväntningar om en smidig och effektiv bedömning vilket ADHD hälsan levde upp till. Jag fick min ADHD diagnos här på ungefär 1,5mån efter att jag har krånglat i 3-4 år. Så jag är väldigt tacksam och nöjd.
    Tack Fredrik. Så roligt att höra att vi kunde hjälpa dig! ADHD Hälsan
  • 2022-05-23 Insamlad av företaget
    Upplevde ett mycket vänligt och professionellt bemötande vid en adhd utredning. Svarade snabbt på frågor vid mejlkontakt och upplevde ett stort förtroende för psykolog. Fick en tidsplan för utredning vilket man höll.
    Tack för ett mycket fint omdömme! ADHD Hälsan
  • 2022-04-06 Insamlad av företaget
    Jag ville bli utredd för ADHD och utredningen gick jättebra! Jag blev bemött på ett väldigt bra sätt. De jag hade kontakt med var riktigt trevliga och förstod en. Till och med under utredningen utredde vi andra saker än det som jag skickade egenremiss om vilket tycker jag är bra för då vill de verkligen att man ska få rätt hjälp. Riktigt nöjd!
    Tack för den fina återkopplingen. Roligt att höra att du blev så nöjd! MvH Martin ADHD Hälsan
    2022-02-28 Insamlad av företaget
    Proffesionellt och trevligt bemötande. Jag gjorde en ADHD utredning som var omfattande och i min mening välgjord. Skulle rekomendera ADHD Hälsan till alla som frågar :)
    Tack John. Vad roligt att höra att du är nöjd! ADHD Hälsan
  • 2022-02-24 Insamlad av företaget
    Proffsigt, omtänksamt och noggrant utförd utredning.
    Tack för fina omdömen och ett bra samarbete! ADHD Hälsan
    2022-01-25 Insamlad av företaget
    Efter många år av psykisk ohälsa så ramlade poletten äntligen ner. När jag väl bestämde mig för att jag behövde göra en utredning för adhd så ville jag såklart göra den NU.

Hela processen gick snabbt och kändes väldigt djupgående och proffsig. Fick bra tillit till Martin och hela utredningen blev en fin och väldigt bra upplevelse. Utredningen blev som en terapi i sig och jag kände mig sedd, bekräftad och förstådd,

Efter många år av sökande efter rätt hjälp landade jag äntligen rätt.

Tack! Rekommenderar varmt!
    Tack Sara. Jag blir så glad för din feedback! Martin ADHD Hälsan
  • 2021-12-27 Insamlad av företaget
    Blev väl bemött. Fungerade bra med zoom samtal och var lätt att hänga med med delad skärm. Var skönt att slippa åka hemifrån och få massa intryck utifrån, kunde fokusera bättre på samtalet under utredningen. Utreddes för ADHD
    Tack, vad roligt att höra! Mvh Martin ADHD Hälsan
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött med respekt och ett bra mottagande, även proffesionellt och noggrant utförande av jobb.

Jag hade förväntningar av att få hjälp och svar på frågor jag ställt mig hela livet inte minst nu.

Effektivt och uppstyrt, bra samspel och förståelse och noggrannhet.

Jag gjorde en ADHD utredning
    Tack Emelie! Jag blir väldigt glad att det blev bra för dig. //Martin ADHD Hälsan
  • 2021-12-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Korta väntetider. Dom ser verkligen till patientens bästa med en nog och vetenskaplig utredning.
    Betyg 5/5
    Tack för det Jimmy, kul att höra! ADHD Hälsan
    2021-12-04 Insamlad av företaget
    Jag sökte hjälp för utredning av ADHD. Jag upplever att jag fick snabb hjälp, blev tagen på allvar och väl bemött. Jag hoppades på att få hjälp och det fick jag. Sammanfattningvis mycket nöjd!
    Stort tack Anna! ADHD Hälsan
    2021-11-25 Insamlad av företaget
    Var väldigt nervös innan men det blev helt igenom en positiv upplevelse! Martin är trevlig, lättsam, lugn och kunnig. Kunde inte bli bättre!
    Tack Anna. Vad roligt att höra!! Martin ADHD Hälsan
  • 2021-11-11 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt bra bemött när jag tog kontakten. Fick bra känsla direkt och det hela kom igång snabbt.
    Var själv lite nervös vad jag gett mig in på men allt det försvann direkt. Mina förväntningar var egentligen inte så stora, var rädd att stora problem inte skulle tas upp men jag blev helt klart positivt motbevisad. Mkt glatt överraskad.
    Jag blev diagnostiserad för ADHD
    Vad glad jag blir att det blev så bra för dig! Martin ADHD Hälsan
  • 2021-11-11 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och god kontakt.
    Tack för fint omdöme och för bra samarbete! Martin ADHD Hälsan
  • 2021-11-11 Insamlad av företaget
    Duktig, noggrann och gick genom olika anfalls vinklar på problemen. Väldigt nöjd.
    Tack för ett gott samarbete. MvH Martin ADHD Hälsan
  • 2021-07-08 Insamlad av företaget
    Jag är jättenöjd med ADHD Hälsan för deras bemötande samt att min utredning gick snabbt och enkelt. Det var lätt att få kontakt och jag fick snabbt svar.
    2021-07-07 Insamlad av företaget
    Korta väntetider och proffsig service!
  • 2021-07-04 Insamlad av företaget
    Trevligt och proffsigt bemötande.