Aerius Ventilation AB

Välkommen till ventilationsfirman Aerius på Reco, här samlar vi feedback från alla våra kunder, stora som små. Vi vill veta hur vi ständigt kan bli bättre. Aerius erbjuder kunder ett brett tjänsteområde inom ventilation och energioptimering. Alltifrån ventilationsservice i hela Storstockholm till att byta FTX aggregat i hela mellansverige. Utöver detta anpassar vi energieffektiva ventilationslösningar för villor, BRF:r och kommersiella fastigheter.

Vi har gedigen erfarenhet inom följande tjänsteområden:
-FTX-Aggregat & FTX-System
-Modernisering, underhåll & reparation för villor samt bostadsrättsföreningar
-Energioptimering & Energieffektivisering av ventilationssystem
-Ventilationsrengöring & Service
-Felsökning av ventilationssystem
-Byte av frånluftsfläktar, stora som små

Vi erbjuder kostnadsfria hembesök runtom Stockholms Län med omnejd.

Läs vad 291 kunder tycker om Aerius Ventilation AB 2

2022-12-07 Insamlad av företaget
    Min fläkt för ventilationen skar vilket resulterade i snabb fuktbildning.

Fick snabb hjälp och otroligt bra bemötande.

Under hela processen från första kontakt till igångsättning så har man varit mån om att det skall bli så bra som möjligt och att jag är nöjd.

Rekommenderas!
    2022-11-25 Insamlad av företaget
    Väldigt kunniga på FTX-system för villor.
    Snabba och tjänstvilliga i alla kontakter.
    2022-11-24 Insamlad av företaget
    Från första kontakt till sista fungerade det väldigt bra med trevligt och professionelt bemötande innan/under/efter de 3 tillfällena som företaget har varit hemma hos oss. Vi gjorde kanalrengöring samt bytte ut en fläkt
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    Snabb och effektiv hjälp gällande felsökning, åtgärder och rengöring av min FTX-anläggning. Mycket kunnig och trevlig tekniker. Noggrann uppföljning samt dokumentation. Rekommenderas varmt!
  • Patrik B
    2022-11-22 Spontant omdöme
    Varning för detta företag. Väldigt oseriöst. Efter den upplevelsen jag har så känns det som att alla tidigare omdömen är fejk. Bokade en tid med Andreas som jobbar på företaget. När tiden sen kommer dyker ingen upp och jag får ringa upp Andreas som då säger att de blivit något fel och att de kan komma dagen efter istället. Jag har då varit hemma från jobbet för att ta emot tekniken. Dagen efter ringer tekniken mig vid 9 och säger att han blir sen och kan komma vid 10:00 förhoppningsvis (vi hade bokat 8:30.) Jag ringer Andreas igen och vi bokar en ny tid i morse vid 8:00. 8:10 skickar jag ett sms och frågar om tekniken är på väg. Får inget svar och 8:20 ringer jag Andres som då svarar och säger att han ska kolla upp det. Han ringer 5 minuter senare igen och säger att tekniken har fått problem med bilen och kommer vid 12.00 istället, alltså 4 timmar försent. NU ÄR JAG FLY FÖRBANNAD OCH BER DEM DRA ÅT HEL..... För det första hade det varit fel på bilen så hade man väl hört av sig innan och inte 30 minuter efter utsatt tid och då bara för att jag kontaktade dem. Jag kan köpa att det blir fel 1 gång med inte 3 gånger. Spontant känns det som att de har anställt fel person på kundtjänst som inte klarar av sitt jobb. Tyvärr får hela förtaget lida av det och jag kan inte säga något om själva jobbet eftersom det aldrig utfördes.
    Det här var ju ingen rolig läsning att beskåda... speciellt inte när jag vet hur hårt alla kämpar och sliter varje dag för att göra våra kunder nöjda.

I ditt fall kan vi bara beklaga att bokningen blev som den blev, Andreas medger att han gjort bort sig och han försöker inte på något sätt ursäkta de misstagen som skett i ditt fall.

Med det sagt är det inte heller okej att du skriker på Andreas och slänger på luren i örat på honom.

Alla gör misstag, ingen är perfekt. Vi fattar att du är irriterad, det gör vi verkligen. Det gäller dock att ha lite is i magen i vissa situationer och hade du haft det så är jag säker på att Andreas hade löst det här galant åt dig med en fin kompensation på det hela.

Jag kommer att skicka dig ett mejl under dagen och hoppas på ett gehör från ditt håll. Min förhoppning är att vi får chansen att motbevisa din uppfattning om oss. Om inte, så hoppas jag ändå att det löser sig för din del.

/VD
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Genomförde en FTX installation med Aerius. Mycket bra bemötande, lyhörda och ett proffsigt utförande.
    2022-11-08 Insamlad av företaget
    Aerius har utfört ventilationskontroll/service i vår förening och varit proffsiga hela vägen från planering till utförande av arbete. Tekniker på plats var kompetent, noggrann och punktlig. Totalt sett en mycket bra upplevelse
    2022-11-02 Insamlad av företaget
    Beställde nyinstallation av FTX-ventialation med aggregat i källaren. Trevligt och bra bemötande från första stund med en proffsig och tydligt och specificerad digital offert som gick att signera online.

Bor i en gammal trävilla visste att installationen skulle bli knepig men montörerna var mycket lösningsorienterade och tillmötesgående och gjorde sitt yttersta för att det skulle bli ett förstklassigt resultat trots att det var fast pris.
    2022-11-01 Insamlad av företaget
    Byte av FTX aggregat. Det gick smidigt att få offert och rekommendation på ny enhet. Kunniga installatörer samt elektriker. Mycket trevliga. Vi hade en bra dialog löpande under arbetet vad jag förväntade mig och hur det kunde lösas. Bra överlämning och genomgång hur aggregatet fungerade och vad jag behöver tänka på. Säljare följde upp efteråt och kontrollerade att jag var nöjd och allt gått bra.
    2022-10-18 Insamlad av företaget
    Fick hjälp med byte av gammal rexovent till nytt ventilationsaggregat. Mycket bra och professionellt bemötande från första kontakt till uppföljning efter utfört arbete. Mycket trevliga och duktiga montörer som utförde själva arbetet. Kan varmt rekommendera Aerius Ventilation.
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Tack så jättemycket för ett mycket kunnig trevlig kille som heter ZIAD tack en en gång.
    Daga
    2022-10-06 Insamlad av företaget
    proffsigt och snabbt det tog bara några dagar från beställning till leverans
    2022-10-05 Spontant omdöme
    Ett mycket professionellt bemötande av Stjepan vid platsbesök med tydlig, detaljerad och seriös offert inom en vecka.

Installation av FTX utfördes enligt tidplan, beskrivning och kostnad. Några mindre justeringar skedde under arbetets gång i dialog med Mateo som ansvarade för monteringen.

För mig var det viktigt med ett tyst system vilket beaktades från start till mål. Mina varmaste rekommendationer att använda Aerius Ventilation AB.
    2022-09-28 Insamlad av företaget
    Bytte takfläkt på radhuset. Bra och trevligt bemötande från både säljare och hantverkarna. Priset blev dyrare än vad vi först fick reda på, men det var ändå en stor tydlighet i varför det blev dyrare och vi hade absolut valet att ”backa” från överenskommelsen. Jag rekommenderar detta företag för sin seriositet.
  • Brf K
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Jag är så nöjd med Aerius leverans i vår bostadsrättsförening. Installationen av ett nytt ventilationssystem i föreningens kontorslokaler blev enkel och okomplicerad. Installatörerna var väldigt trevliga och duktiga på att informera och stämma av inför varje steg i processen. Det kändes tryggt, effektivt och bra hela vägen. Slutresultatet blev dessutom snyggt och prydligt! /Ulrika
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Aerius ventilation gav ett professionellt bemötande från första till sista kontakt.

Vi fick ett nytt FDX-system installerat. Arbetet utfördes smidigt och montörerna var kompetenta, tillmötesgående och kundorienterade.
    Vi märker stor förbättring på luftkvalitet i hemmet vilket ökar hela familjens välmående.

Det slutliga utförandet fick beröm av den externa besiktningsman som vi anlitade. Detta är ett kvitto på ett väl utfört arbete, och vi som kund är trygga med att arbetet är lika bra utfört som det bemötandet vi fått.

Vi kan varmt rekommendera Aerius ventilation till dig som vill se över din ventilation.
    2022-08-23 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat företaget tidigare och varit nöjd varför jag kontaktade dem igen då ventilationssystemet gick sönder.

Jag blev mycket nöjd med den lösning och de produkter som Andreas föreslog.

Det gällde byte av "ventilationsapparat" uppe på taket, byte av spisfläkt samt installation av ett antal väggventiler för tilluft.

Ett speciellt tack till Ziad för hans utförda arbete! Han fick slita rejält med att få bort den gamla spisfläkten! Han var noggrann, gav tydliga instruktioner om hur allt fungerar och hade ett mycket trevligt bemötande.
    2022-08-18 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och professionellt bemötande vid först besök med en besiktning på vad som skulle behöva göras.
    - Ny sugande takfläkt.
    - Ny köksfläkt med utsug och kopplat till takfläkten.
    - Nya ventilations kanaler.
    - Nya justerbara ventiler.
    Allt blec förklarat på förhand samt under arbetets gång.
    Aerius levde upp till de förväntningar jag hade med full belåtenhet.
    2022-07-15 Spontant omdöme
    Kontaktade Aerius Ventilation om en högljudd fläktmotor. Fick rekommendationen att byta ut fläktmotorn. Efter utfört arbete lät det precis likadant. Men blev då iallafall upplyst om att det var en transformator jag behövde till fläkten och hade förmodligen inte behövt byta ut själva fläktmotorn. Hantverkaren lovade att jag skulle få återkoppling om detta, vilket aldrig skedde. Tvåan är för att säljaren för snabbt rekommenderade en felaktig åtgärd samt att arbetskostnaden var på 7800 kronor för ett arbete som visade sig ta 4 timmar.
    Hej Albert!

Ni hade en gammal fläkt.
    Vi byter ut ca 25 olika fläktar i veckan, majoriteten är gamla och är svåra att rädda.
    I detta fall var de styrningen som orsakade missljudet, och de märkte vi först efter bytet.
    Försökte dock kontakta er per telefon efter utan svar.

Ni fick en offert med allt specificerat, som ni sedan godkände.

Vi hjälper er gärna, mejla oss på info@aerius.se så kör vi en ny kontakt.

Andreas
    2022-07-15 Spontant omdöme
    Mycket nöjd! Ziad som utförde arbete var väldigt professionell och noggrann. Beställde rengöring av ventilationskanaler men då Ziad upptäckte att frånluftsfläkten på taket var felmonterad, vilket innebar en effektförlust i ventilationen, så ordnade han det också utan extra kostnad. Jag är supernöjd och kommer att anlita dem igen!
    2022-07-12 Spontant omdöme
    Anlitade Aerius för installation av mekanisk frånluft på villa med självdrag i Uppsala. Ziad som utförde arbetet var extremt noggrann och kompetent - han gjorde ett gediget arbete till vår fulla belåtenhet. Jag kan varmt rekommendera detta företag.
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    Vi blev rekommenderade Aerius Ventilation av en granne. Vår aggregat strulade till en aning. Vilket bemötande av både chef och arbetare inom företaget. Fantastiskt service och ett företag som arbetar med kvalité och kvantitet. Trots att jag inte ville kontrollera hela aggregaten och samtliga luftvägarna för maskinen, valde företaget att göra det utan några extra kostnader. Jag kan starkt rekommendera detta företag.

Hälsningar Extremt nöjda kunder
  • Stenekas A
    2022-07-07 Spontant omdöme
    FTX-installation till Villa i Mälarhöjden. Sökte runt på nätet i en djungel av företag. Kom i kontakt med Aerius Ventilation och bokade tid för hembesök. Tony som kom ut var snabb, konkret och seriös. Levererade offerten enligt utlovat, vilket märkligt nog inga hantverkare gör idag?!

Sedan kom installatörerna Darko och Darko - vilka klippor. Snabba, trevliga och jobbade stenhårt för att uppnå den utlovade deadlinen. När allt var klart pågick min renovering ytterligare ett par månader och de rekommenderade att inte sätta igång aggregatet tills det var klart. Då väntade vi med injusteringen och installationen av köksfläkten samt betalningen av fakturan tills allt var avslutat och klart. Väldigt seriöst och tacksamt!

Kan rekommendera Aerius alla dagar i veckan!
    2022-07-06 Spontant omdöme
    Tog kontakt med företaget för offert för ftx i villa. En person kom några veckor senare och gav ett trevligt och proffsigt intryck. Han lovade att återkomma med offert samma vecka. Fick dock ingen återkoppling och efter ett par veckor kontaktades företaget via deras formulär på hemsidan. Fick inget svar på ca två veckor och ringde sedan företaget och fick veta att personen som skulle svara var sjuk men skulle återkomma nästkommande vecka och ge svar då. Har nu gått 2,5 månad sedan besöket men fortfarande inte fått någon återkoppling eller offert.
    Hej Therese!

Tråkigt att offerten aldrig kom fram, har varit tuffa tider med sjukdomar och detta har fallit mellan stolarna helt enkelt.
    Vi bokar gärna en ny tid och tar ett möte.
    Ni är välkomna att höra av er till oss på info@aerius.se så ringer jag upp er direkt.
    Andreas
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Vi har fick ett bra bemötande och företaget har verkligen gett en bra service. Professionella killar som jobbade. Rekommenderar detta företag.
    2022-06-25 Insamlad av företaget
    Tack för ett fint utfört arbete. Snabba, effektiva och till ett konkurrenskraftigt pris. Hela jobbet håller mycket god kvalitet. Kan absolut rekommendera företaget.
    2022-06-24 Insamlad av företaget
    Trevliga och måna om att resultatet blev bra vid bytet av en frånluftsfläkt.
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande vid offertförfrågan
    Visade förståelse för mitt behov av ny ventilationssystem.
    Snabb installation av kunnig montör.
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Företaget bemötte oss från första kontak på ett proffsigt och trevligt sätt.
    Dom förväntningarna vi hade på företaget infriades.
    Vår uppfattning är att vi efter färdigställt arbete av installation av Casa smart R3 kan rekommendera Aerius till andra framtida kunder.
    Hasse Olsson
    2022-06-20 Insamlad av företaget
    Bra bemötande både ifrån kontoret och serviceteknikern på plats. Hade en del förväntningar på både produkt (takfläkt och köksfläkt) och montering och det infriades med råge. Det är väldigt skönt när saker och ting blir som bestämt och om någon parameter ändras så blir man genast informerad. Förtroendegivande och serviceminded. Rekommenderas!!!
    2022-06-17 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemött av företaget,
    Mycket bra service ,
    Jag köpt aggregat
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Bemötandet var mer än val bra. God kommunikation och jag kunde föra fram synpunkter som var av betydelse för genomförandet. Hade förväntningar om ett proffsigt bemötande och utförande av hantverksskickliga personer. Allt motsvarande min förväntan. Köpte rengöring av imkanaler och montering av ny takfläkt. Som plus fick jag bra material som manual och mätvärden för en betydligt bättre ventilation i huset. Även en liten kontroll av taket under fläkten via kattvinden.
    2022-06-04 Insamlad av företaget
    Begärde offert vi hemsidan, och blev snabbt kontaktad av. Andreas. Vi pratade igenom vad vi behövde. Dagen efter kom offerten som hade ett utmärkt utförande. Vi bestämde oss rätt snabbt och fick ett datum för installationen.
    Den tekniker som gjorde jobbet tyckte vi verkade kompetent. Han var dessutom trevlig.
    Vi kan verkligen rekommendera Aerius.
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Bra, trevliga, proffsiga, löser det man ber om !
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Bästa ventilations-företaget i Stockholm!
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Aerius har hjälpt oss med att byta ut vårt ventilationsaggregat.
    Det gick lättsamt att få aggregatet hemlevererat och de kunde tidigarelägga installationen så att det passade in med våra övriga ombyggnationer.
    Personen som genomförde installationen var väldigt väl tillmötesgående. Han gick igenom funktionerna noggrant och var mån om att vi fick den information som vi behövde.
    Aerius har varit noggranna med att återkoppla efteråt och följa upp att vi fortsatt är nöjda med vår produkt och servicen vi har erhållit.
    Jag kan varmt rekommendera Aerius.
    2022-05-30 Insamlad av företaget
    Trevliga och gjorde mycket bra jobb. Vi är mycket nöjda! Hjälpte även till med en extra grej utan att ta betalt.
    Rekommenderar detta företag.
    //Andreas
    2022-05-27 Spontant omdöme
    Kan VARMT rekommendera Ziad som arbetar för Aerius AB. Vi är så glada att Ziad var den som hjälpte oss med ventilationen. Han har ett otroligt bra bemötande och så himla hjälpsam samt otroligt kompetent inom sitt område! Aldrig i mitt liv varit så nöjd med en människas service! Helt otroligt hur professionell han är i sitt arbete. Kan VARMT rekomendera detta bolag och speciellt Ziad! Tack för all hjälp Ziad och extra tack till ditt bemötande som har varit extremt trevligt och professionell.
    2022-05-27 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd kund!!!

Har haft med mycket ventilationsfirmor att göra men Aerius var något helt annat!

Ziad var grym och utförde ett otroligt bra jobb! Fantastiskt helt enkelt.

Rekommenderar starkt!
    2022-05-08 Insamlad av företaget
    Kan verkligen rekommendera Aerius ventilation.
  • Karin A
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Toppen bra service och bemötande.
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Allt funkade bra, snabb offert. Installerad enligt överenskommelse... Inga problem..
    2022-04-19 Insamlad av företaget
    Riktigt bra bemötande och hjälpte mig att så snabb som möjligt få min ventelation på plats. Höll utlovad leveranstid vilket var mycket bra efter omständigheterna. Mitt FTX system flyttades från kök till vinden.
    Lasse
    2022-04-15 Insamlad av företaget
    Genomförande av fläktbyte (för ventilation av kök och badrum) i vår bostadsrättsförening under våren 2022:

Fläktbytesprocessen - från anbudsinfordran till injustering av luftflödet - genomfördes till vår fulla belåtenhet. Klara och tydliga besked hela vägen. Ordning och reda i offertarbetet och under hela genomförandet. Allt som utlovats i offerten levererades utan anmärkning.

Förutom en utomordentlig professionalitet i utförandet upplevde vi en genomgående positiv attityd från alla företagets medarbetare som vi var i kontakt med.

Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med Aerius Ventilation AB:s insats och skulle inte tveka att engagera företaget igen i liknande uppdrag.

Med vänlig hälsning,
    Tönu Kais
    2022-04-14 Insamlad av företaget
    100% bra rakt av.
    Allt klockrent från bokning till utförande.
    Utförandet gjordes noggrant och tydligt förklarat exakt vad som gjorts.
    2022-04-11 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande av både den jag först ringde och frågade om det ventilations problem jag hade och sedan teknikern som bytte den 50-år gamla fläktmotorn. Nu är allt inprovat och testat...Vilken skillnad i luftkvalitet, värt varenda krona!
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    Bra och seriöst bemötande. Suverän tekniker som rensade ventilationen och monterade ny fläkt och motor.
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    Trevligt proffesionellt bemötande och utfört arbete
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    Mycket proffesionellt! Fixade min köksfläkt och gjord noggrann efterkontroll. Mycket bra service och bemötande.
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Riktigt bra service! Fick hjälp från början till slut. Ziad som var ute hos mig var lyhörd och duktig på sitt jobb. Vi kan verkligen känna skillnad i luften i vårt hem efter servicen och reparationen som Aerius gjorde hos oss. Kommer absolut rekommendera dom vidare.