African Tours & Safaris

Fabriksgatan 13, 412 50 Göteborg — Visa karta

Välkommen till African Tours & Safari!

Sedan starten 2008 har African Tours & Safaris varit en ledande arrangör av resor till Afrika. Alla som arbetar på African Tours & Safaris har bott, arbetat eller rest väldigt mycket i södra och östra Afrika.

Vår passion är att skapa fantastiska upplevelser för alla våra resenärer. Vi arrangerar resor till länder som vi verkligen kan, har besökt och har en genuin passion för. Oavsett om ni reser med oss på en safari i Tanzania, Kenya eller Zimbabwe, för att besöka bergsgorillor i Rwanda, möta schimpanser i Uganda, utforska Kapstaden och vingårdarna i Western Cape i Sydafrika, hyra en bil och köra Garden Route, se lemurer i Madagaskars regnskogar eller tyst glida fram i en kanot i Okavangodeltat i Botswana så vet ni att ni bokar med experter med den kunskap, erfarenhet och passion som behövs för att ge er den perfekta Afrikaresan.

African Tours & Safaris är klimatneutralt sedan 2017 och klimatkompenserar också för alla våra kunders resor till 100%. Vi är stolta över våra engagemang för natur, djur och den lokala befolkningen. Varmt välkommen till ditt nästa äventyr tillsammans med oss!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 101 kunder tycker om African Tours & Safaris

• 2020-02-07

Tove H skrev om African Tours & Safaris
    African T&S personal mkt kunniga , trevliga och genuina! Fick fin snabb hjälp när det strulade med hyr bil som ej dök upp.
    Vår resa blev så bra att vi kommer resa tillbaka! Läs mer
    2020-02-10 African Tours & Safaris svarar Tove H
    Hej Tove! Tack för din feedback! Roligt att höra att ni planerar att resa tillbaka
  • 2020-02-07

Karin T skrev om African Tours & Safaris
    Maria på African Tours & Safari arrangerade den bästa resan vi någonsin gjort. Allt från transporter, boende, aktiviteter och guider var perfekt.
    Jag skulle utan tvekan använda dem igen för nästa resa till Afrika. De är så kunniga och har en bra känsla för vad som passar för oss som resenärer.
    Jag kan varmt rekommendera dem för alla som funderar på att göra sitt livs resa! Läs mer
    2020-02-10 African Tours & Safaris svarar Karin T
    Hej Karin! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Roligt att höra att ni är så nöjda med både er resa och servicen från Maria.
  • 2020-01-23

Kjell Helge F skrev om African Tours & Safaris
    Komplett resa till Tanzania med safari och rekreation på Zanzibar. Mycket bra/utmärkt bemötande såväl från resebyrån som från samtliga guider och övriga representanter på plats i Tanzania. Mycket väl utvalda hotell/camps med utmärkt service. Sammanfattningsvis välorganiserat, prisvärt och en fantastisk upplevelse. Läs mer
    2020-01-23 African Tours & Safaris svarar Kjell Helge F
    Tack så mycket för er feedback Kjell. Roligt att ni är nöjda med era guider och vår personal på plats samt med hotell och safarilodger.

Paul W skrev om African Tours & Safaris
    mkt tillmötesgående o professionella gnm att kunna erbjuda oss en ihopkomponerad rsa som passade våra önskemål om upplevelser samt våra tider !
    mkt bra bemötande
    fantastiska upplevelser med proffsig guide Läs mer
    2020-01-20 African Tours & Safaris svarar Paul W
    Hej Paul! Tack för dina fina ord, det är verkligen roligt att höra att ni hade en så bra resa!

Karin A skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte ett paket ihopsatt av Susanne Ullenius på African Tours & Safari som innefattade en tvåveckors rundresa i Sydafrika med boende bland vingårdarna i Franschoek, boende i Kapstaden, heldagsutflykt på Cape Peninsulahalvön, boende och safari på Hoyo Hoyo Safari Lodge, egen transport över Blyde River Canyon till Johannesburgs flygplats och övernattning där. Flygresan bokade vi helt på egen hand och efter Johannesburg reste vi på egen hand över till Mauritius. I paketet ingick upphämtning/avlämning på alla flygplatser/boenden vilket var superlyxigt och funkade perfekt. De trevliga chaufförerna funkade också som utmärkta guider vilket vi verkligen uppskattade. Samtliga hotell var jättebra, låg bra till och hade väldigt vänlig och hjälpsam personal. Hoyo Hoyo var ju något utöver det vanliga som vi aldrig kommer att glömma!

Vi är väldigt resvana men brukar hyra bil, fixa boende etc på egen hand och just på den här resan var det underbart att bara bli omhändertagen och hämtad/lämnad på ställe efter ställe.

Susanne var superbra att ha att göra med, vi hade väldigt mycket mailkorrespondens innan resan var ihopsydd och klar och den blev verkligen så underbar som vi bara vågat drömma om. Våra förväntningar var mycket höga men måste säga att de överträffades med råge!

Vi är såååå nöjda med vår drömresa!

Karin och Hans Atterholm Läs mer
    2020-01-20 African Tours & Safaris svarar Karin A
    Hej Karin! Tack för er feedback och all detaljerad information om er resa, det är verkligen värdefullt för oss. Vi är glada att ni haft en så bra resa i alla detaljer. Hoppas att er vistelse på Mauritius var lika bra.

Karin J skrev om African Tours & Safaris
    Jag och min man ville ha en oförglömlig resa till Afrika för att fira makens 60-årsdag. Vi fick väldigt bra hjälp från African Tours & Safaris med tips och förslag och annan hjälp, och sedan ett paket som överträffade våra vildaste förväntningar. Läs mer
    2020-01-20 African Tours & Safaris svarar Karin J
    Hej Karin! Tack för din feedback, roligt att ni är så nöjda med er resa!
  • 2020-01-06

Petra M skrev om African Tours & Safaris
    Bra men kanske lite oinspirerade bemötande. Var rätt missnöjd med ett av hotellen.
    Bemötandet på plats var toppen! Läs mer
    2020-01-17 African Tours & Safaris svarar Petra M
    Hej Petra! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Det är roligt att ni fick ett bra bemötande på plats men tråkigt att ni är missnöjda med ett av hotellen. Eftersom det är extremt viktigt för oss att hålla oss informerade om alla hotell vi arbetar med får du gärna maila oss på info@africantours.se och berätta vilket hotell ni var missnöjda med och vad som inte levde upp till era förväntningar på det hotellet.
  • 2020-01-03

Per Axel Göran S skrev om African Tours & Safaris
    Komplett resa med alla ”tillbehör.

Bemötandet på African Tours var mycket bra.

Här kommer våra synpunkter på vår resa.
    Cape Town
    Flygresan med Turkish Airlines till Cape Town fungerade bra. Transfern fanns inte på plats vi ringde och efterlyste den på Mile by Mile fick till svar att det inte fanns någon bokning i vårt namn eller i African Tour. Efter kontakt med er infann chauffören vid informations disken. Han skylde på att det var mycket trafik.
    Cape Milner Hotel läge, personal, mat allt mycket bra!
    Vi åt middag på två av er rekommenderade restauranger Baia där fick vi bästa bordet fantastiskt utsikt och bra mat. Harbour house bättre än bäst!!
    Guidade turerna i stort sätt bra men det negativa.
    Kvalitén på bilarna (skrammel, micken fungerade inte på vin turen). Det två första besöken mycket bra och trevliga.
    Men besöket på sista vingården Zevenwacht vi stod i bilkö en timme för parkera bilen på grund att vingården hade en musikfestival. Vi fick ta oss in via bajamajor, när vi kom in där vinprovning skulle ske var det stökigt personalen hafsade igenom presentationen Katastrof!!
    Hoyo Hoyo Safari Lodge allt fantastiskt bra! Suverän Guidning.
    Flygresan med South African.
    Efter en halvtimme i luften från Hoedspuit blev vi omdirigerade till Polokwane på grund av väderförhållanden i Johannesburg. Där blir vi sittande tre timmar i planet i väntan på klartecken för att fortsätta till Johannesburg. Sen får vi information om bränslet inte räcker och något bränsle finns inte på denna flygplats. Då får vi gå av planet när sen bränslet kommer räcker det inte till vårt plan det står även några mindre plan som väntar på bränsle. Man beslutar då att skicka ett nytt plan från Johannesburg totalt landar vi tio timmar försenade. Efter fyra timmar på City Lodge åter på flygplatsen upptäcker då planet till Mauritius är inställt på grund av konflikt. Nästa flyg till Mauritius vi eventuellt skulle få plats på var lördag 3 dagar senare. Enda möjligheten för oss vara att flyga via Nairobi med tolv timmars försening.
    Mauritius
    Transferen av Emotions DMC mycket proffsigt hjälp ända fram till säkerhetskontrollen.
    Efter tolv timmars försening anländer vi till hotellet klockan 06,00. Checkar in portieren bad oss sitta ner och vänta på information om hotellet. Efter en kvart gav vi upp och gick till rummet. Receptionen var bemannad med en person och det var flera som skulle checka ut.
    Efter två dagar vid lunch påpekar servitören när vi skall kvittra notan för vinet att vi har all inclusive. Eftersom vi blev incheckad på ett standar rum inte det Deluxe Rom som var bokat och betalt för. Kan väl tycka att vi borde bli upplysta om detta på ett bättre sätt.
    Stranden nja stenig. Maten ok men typiskt buffé mat. Stor variation av service på personalen. Stor och fin barnvänlig pool.
    Sammanfattningsvis infriade tyvärr inte denna resa vår förväntan.
    Det beror enligt oss att kvaliteten på vissa underleverantörer bland annat guide firman.och problemet flyget som vi fick lösa helt själva.
    Göran Läs mer
    2020-01-14 African Tours & Safaris svarar Per Axel Göran S
    Hej Göran!

Tack för din feedback!

Som vi pratades vid om på telefon är det otroligt viktigt för oss att följa upp så att våra hotell, guider och övriga samarbetspartner lever upp till de krav vi ställer.

Inställda flyg och flygförseningar är frustrerande och vi tillsammans med berörda flygbolag gör alltid vårt yttersta för att man som resenär skall komma hem så smidigt som möjligt.

I och med att vi var i kontakt redan under resans gång, har vi därefter tagit kontakt och gått vidare med de underleverantörer som ej levt upp till era samt våra förväntningar.

Vi är ändå glada att läsa att ni fått uppleva så mycket fint under resa.
  • 2020-01-01

Gunill B skrev om African Tours & Safaris
    Resa till Sydafrica - Cape Town och Garden Route. Mycket hjälp och bra förslag från Susanne, bokning av förträffliga hotel och bilhyra. Bra guider på safarin och övriga utflykter. Höga förväntningar eftersom vi åkt med African Touren & safaris tidigare och som också infriades.
    En fantastisk resa med många minnen Läs mer
    2020-01-02 African Tours & Safaris svarar Gunill B
    Hej! Tack för att ni tog er tid att ge oss en recension. Vi är glada att vi kan leva upp till högt ställda förväntningar.
  • 2020-01-01

Hans L skrev om African Tours & Safaris
    Safari i Tanzania.
    Bra bemötande av företaget.
    Företaget levde upp till mina förväntningar Läs mer
    2020-01-02 African Tours & Safaris svarar Hans L
    Hej Hans! Tack för din feedback!
  • 2019-12-31

Sabine C skrev om African Tours & Safaris
    Resa. Fantastiskt bemötande. Motsvarade mina förväntningar. Blev sjuk på resan och allt blev väl organiserad runt omkring mig under hela tiden. Läs mer
    2020-01-02 African Tours & Safaris svarar Sabine C
    Hej Sabine! Tack för din feedback! Det var tråkigt att höra att du blev sjuk på resan men bra att du ändå är så nöjd med resan som helhet.
  • 2019-12-30

Kristina G skrev om African Tours & Safaris
    Vi ville se Madagaskar. Var en bra resa men hade bett om att bli bokad på bästa hotellet i Nosy Be och vi fick motsvarande "Ving" hotell för enbart italienska charterturister. Allt var skrivet bara på italienska. Läs mer
    2019-12-30 African Tours & Safaris svarar Kristina G
    Hej Kristina!
    Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback! Vi tycker det är roligt att ni valde att upptäcka Madagaskar med oss. Vi hoppas att ni fick en fin upplevelse på ön och fick se mycket. Vi tar till oss er kritik gällande hotellet i Nosy Be och ska vara noggrannare i vår kommunikation framöver så att våra kunder verkligen får den typ av hotell de önskar.
  • 2019-11-22

EVA L skrev om African Tours & Safaris
    Tanzania: fantastisk safari i Ngorongoro/ Serengeti och avkoppling på Zanzibar! Ett underbart minne för livet! Särskilt safarin överträffade våra förväntningar, mycket tack vare vår kunniga och trevliga guide Naiman Kimuto! Han var väldigt bra på att hitta djuren och hade mycket stor kunskap om djur, natur och kultur och förmåga att berätta om allt detta på ett intresseväckande sätt! Bra med egen jeep och guide! Bra bemötande och service från företagets personal både i Sverige och i Tanzania. Ett par missöden hände dock: på tältcampen ute på savannen ville vi en kväll få kontakt med personalen. Av säkerhetsskäl fick man inte gå ut efter mörkrets inbrott utan skulle signalera till vakterna med ficklampor för att få hjälp. De såg inte våra signaler. Alltså fick vi inte kontakt med personalen förrän nästa morgon, då det åter var säkert att gå mellan tältet och huvudbyggnaden. Vi påtalade detta och fick då walkie-talkies som kommunikationsmedel. De lovade också att hädanefter ska alla gäster förses med sådana.
    Det andra missödet var att vi inte fick tag på någon personal på kontoret när vi vid ett tillfälle ringde och ville ha hjälp kvällstid. Vi har påtalat detta och företaget har förklarat att man ska se över sina rutiner här. Annars är vi mycket nöjda med resan och vi kan rekommendera African Tours and Safaris eftersom de varit lyhörda och skräddarsytt en underbar resa med bra guide, bra boenden med härlig atmosfär och god mat, upphämtning och information har fungerat utmärkt, de har varit kunniga och hjälpsamma.
    På Zanzibar var det svårt att bada i havet på grund av den rikliga förekomsten av sjöborrar (skor = nödvändigt) och mitt på dagen var tidvattnet så kraftigt att man skulle fått gå flera hundra meter ut för att kunna doppa sig ordentligt. Vet inte om det berodde på tidpunkten på året? (slutet av oktober-början av november). Eller om detta bara gäller området runt fyren och fiskebyn vid norra Nungwi beach där vårt hotell låg (Maharani Beach Cottages)? Det gick bra ändå, för hotellet var jättefint och hade pool. Havet var lysande turkost och korallsanden kritvit.
    Tanzania är ett mycket trevligt land att besöka med unika sevärdheter och vänlig befolkning! Läs mer
    2019-12-30 African Tours & Safaris svarar EVA L
    Hej Eva! Tack för att ni tog er tid att skriva en recension. Vi har påtalat ermkommentar för lodgen och de har lovat att se över rutiner så att inget sådant händer igen. Tidvatten på Zanzibar skiftar under året men tyvärr är det ibland lågvatten mitt på dagen. Roligt att höra att ni tyckte om hotellet.
  • 2019-11-01

Tomas E skrev om African Tours & Safaris
    En helt fantasktisk upplevelse som vi sent kommer att glömma. Vi fick utomordentligt bra service och är bara allmänt jättepositiva till nästa äventyr. Läs mer
    2019-12-30 African Tours & Safaris svarar Tomas E
    Tack Tomas! Vi hoppas att vi får arrangera ert nästa äventyr också
  • 2019-10-26

Roland A skrev om African Tours & Safaris
    Beställde en Safari resa med African tours and safaris, till Tanzania med avslut på Zanzibar. Beställning/diskussioner innan resan var mycket bra, kunnig personal.
    Hade höga förväntningar på resan som överträffades! Samtliga upphämtningar från flygplatser/hotell - klockrena.
    Måste framhålla vår guide i Tanzania, Jakob, kanon! Vi är en familj med 6 vuxna, så vi hade egen bil med guide under hela safarituren, helt otroligt. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-12-30 African Tours & Safaris svarar Roland A
    Hej Roland! Verkligen roligt att höra att ni är så nöjda med resan. Jacob är super, vi är väldigt stolta över honom. Vi har berättat för honom att ni är nöjda med hans guidning.
  • 2019-10-23

Jan W skrev om African Tours & Safaris
    komplett Safari i Tanzania 1 vecka samt 1 vecka på Zanzibar för 14 personer.
    bemötandet var bra och varje gång jag hade ngn fråga blev den hanterad snabbt
    Upplevelsen under de 2 veckorna levde mer än väl upp till mina och mitt resesällskaps förväntningar. Vi hade en fantastisk resa som fungerade klanderfritt hela tiden. Läs mer
    2019-12-30 African Tours & Safaris svarar Jan W
    Hej Jan! Tack för din recension. Vi är glada att ni är nöjda med er resa!
  • 2019-09-06

Gustav L skrev om African Tours & Safaris
    Resa, några problem på plats med African hjälpte till extremt bra. Läs mer
    2019-09-06 African Tours & Safaris svarar Gustav L
    Hej Gustav! Tack för din recension. Bra att vår personal på plats i Tanzania kunde lösa era problem.
  • 2019-07-10

Mikael O skrev om African Tours & Safaris
    Safari och rundresa i Namibia med bil och charterflyg. Läs mer
    2019-07-10 African Tours & Safaris svarar Mikael O
    Hej Mikael! Tack för att du skrev en recension av din resa!

Eva C skrev om African Tours & Safaris
    Resa till Botswana m 2 barnbarn 9 o 11 , flygresor, logistik, tcå olika safari camps.
    Bra service frå A T -
    Förväntningar uppfylldes.
    Fin upplevelse - lite otur med ovanlig torka och hetta - vädrets makter styr ingen över Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Eva C
    Hej Eva! Va roligt att ni hade en så bra resa med barnbarnen. Tack för att du tog dig tid att skriva en recension.

Christina Ö skrev om African Tours & Safaris
    Jag skickade mina positiva reflektioner till Malin Ternebrink efter resan. Jag har nu tipsat min bror o hans familj att kontakta Malin inför deras resa. Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Christina Ö
    hej Christina! Tack för att du rekommenderat oss till din bror och tack för ditt fina mail till Malin!

Bengt I skrev om African Tours & Safaris
    Resa till Sydafrika. Blev bra mött med stor kunskap om resmålet och mycket bra service. De ordnade med allt som vi hade önskat. Hade blivit rekommenderad resebyrån och det motsvarade våra förväntningar. Vi hade en fantastisk resa där i stor allt var perfekt. En välorganiserad resa med bra och omväxlande innehåll. Utmärkt service på plats. Vi är helnöjda. Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Bengt I
    Hej Bengt! Va roligt att vi uppfyllde högst ställda förväntningar! Kul att läsa att ni är så nöjda med er resa!

Andersson E skrev om African Tours & Safaris
    Proffsiga, skräddarsydde vår resa enligt våra önskemål och kom med nyttiga tips som var bra att veta inför resan och kontaktade oss även efter hemkomst för att kolla att vi var nöjda. Och det var vi!!! Rekommenderar dom starkt. Åker vi till Afrika igen vet vi vilka som hjälper oss att boka resan. Vi fick verkligen ut det mesta av vår två veckor långa resa i Sydafrika. Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Andersson E
    Hej! Tack för att ni tog er tid att skriva en recension! Det är verkligen glädjande att ni är så nöjda med er resa och att ni skulle rekommendera oss till andra som vill resa till Afrika.
  • Jan L

2019-06-01

Jan L skrev om African Tours & Safaris
    Vår livs resa allt perfekt, väldigt bra stöttning ifrån African Tour. Bra upplägg och trevliga guider. Jag kan rekommendera African Tour
    Jan Lorin med sällskap Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar Jan L
    Hej Jan! Tack för din feedback och din rekommendation
  • 2019-05-25

Bo S skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpt safari i Serengeti i 10 dagar.
    I södra delen var det mycket antiloper och sebror och en del elefanter och mitten lyckades vi se lejon, geparder ,leoparder vid flera tillfällen men inte så mycket mer djur.
    Jag hade trott att det skulle vara mycket mer elefanter och övriga djur.

Guiden var utomordentligt bra och bemötande och arrangemangen förstklassiga.

En besvikelse vara att det regnade några dagar och jag hade fått uppfattning att det inte skulle regna så vid denna tid mitten januari. Det gick inte att se ut genom bilrutorna pga all smuts och det fanns ingen skrapa så man kunde göra rent då och då. Läs mer
    2019-05-27 African Tours & Safaris svarar Bo S
    Hej Bo! Tack för din feedback. Jag vill först säga att det var trevligt att höra att ni är så nöjda med guiden. Samtidigt är det tråkigt att ni inte är helt nöjda med de djur ni fick se. Jag tror att ni kan tillskriva detta ganska mycket till otur. Jag vet att migrationen under en period i år lämnade södra Serengeti och vandrade in i Maswa reservatet söder om Serengeti. Detta är extremt ovanligt men berodde på att det föll kraftiga regn där vilket gjorde betet bättre. Därutöver är det tråkigt att ni inte hade bra väder men regn förekommer i under januari dock sällan i långa skurar så återigen tror jag att ni helt enkelt haft lite otur.
  • 2019-05-17

Eeva W skrev om African Tours & Safaris
    Köpte en rundtur i Syd-Afrika, hyrdbil, safari, hoteller och flyg från P. Elizabeth till Capetown.

Tyckte att alla chaffeurer, touristguider, rundturer var mycket professionella och pålitiga arrangörer. Inga problem med tidtabel , inga problem med at leverera t.ex hyrbill åt oss.

Tyckte jätte mycket om rutten ni valde! Vi fick bra möjlighet att se olika områdena. Resan var bra planerad med tanken, hur myvkcet vi hadde tid. Bra bit att köra, men inte för mycket ovh vi fick se mycket.

Extra tack för Sibya Safari, vilket var bästa val och mycke rekommenderad! Läs mer
    2019-05-20 African Tours & Safaris svarar Eeva W
    Hej Eeva! Tack för din fina feedback. Ja det låter verkligen som om ni hann med att se mycket. Roligt att ni är så nöjda med resan!
  • 2019-05-17

Elisabeth W skrev om African Tours & Safaris
    Jag hade förväntningar att uppleva migrationen men så blev det inte. Ett ovanligt år tydligen. Jag hade ingen beredskap för att missa den upplevelsen eftersom det var enda skälet till att jag åkte just dit och då. Jag har blivit bra bemött och på ett sätt som ingav förtroende men kanske inte helt ärligt i alla avseende, ex att det fanns air kondition i bilarna vilket det inte gjorde. Att det fanns beväpnade vakter i campen på nätterna. Däcken på bilen var väldigt slitna och reservdäcken var blankslitna vilket inte kändes tryggt. Jag föredrar helt ärliga svar. Resan var fantastiskt bra på alla sätt annars. Fick uppleva mycket både djur och storslagen natur. Kan inte vara annat än nöjd med resan i stort. Läs mer
    2019-05-17 African Tours & Safaris svarar Elisabeth W
    Hej Elisabeth! Tack för din feedback. Vad gäller migrationen så befinner den sig i mint nio fall av tio i Ndutu under den period ni skulle resa och och det var också därför vi planerade in dagar/nätter i Ndutu. I ert fall så visade det sig att ni hade maximal otur och hjordarna hade vandrat till Maswa Game Reserve söder om Ndutu. Detta är väldigt ovanligt och inget vi hade kunnat förutspå. Vakter finns på campen men de är inte beväpnade med skjutvapen men det tror jag inte heller att vi sagt. De vapen de har är traditionella massajvapen som spjut och kniv. Jag ska titta på er feedback kring jeeparna och pratat med vår operations manager. Jag återkommer till er per mail med ett svar på detta. Rent generellt kan jag säga att jeeparna har AC men att den inte alltid lyckas få ner temperaturen till 20 grader pga. t.ex. öppna fönster eller liknande som läcker in varmluft. Återigen jag ska be vår operations manager i Tanzania kolla på om AC:n i er jeep var sönder. Om så var fallet ber vi om ursäkt. /David, African Tours & Safaris
  • 2019-05-16

Thomas H skrev om African Tours & Safaris
    Köpte resan pga upplägget med svensktalande guide. Hazze Sandström var den perfekta guiden. Hazze ringde innan resan och kollade av. Hade ett otroligt program. Chaufförerna var enastående, kunniga och vill visa oss det bästa. En upplevelse. Bra med lagom antal dagar på Zanzibar. Läs mer
    2019-05-16 African Tours & Safaris svarar Thomas H
    Hej Thomas! Tack för din recension. Superroligt att du är nöjd med resan med Hazze, den är verkligen något alldeles extra.
  • 2019-05-15

Christer A skrev om African Tours & Safaris
    Vi åkte på en kombinerad resa till Tanzania med en vecka safari i Serengeti och 1 vecka sol och bad på Zanzibar. Hela processen fungerade väldigt bra, allt från offerter till bokning och resan som helhet. Personalen på plats var fantastiska och upplevelserna oförglömliga. De små problem vi hade under vägen löste African tours exemplariskt och kontakten var enkel. Jag kan verkligen rekommendera att anlita dem till att anordna er resa! Läs mer
    2019-05-15 African Tours & Safaris svarar Christer A
    Hej Christer! Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback från er resa. Vi är glada att höra att ni hade en så bra upplevelse i Tanzania.
  • 2019-05-14

Jan P skrev om African Tours & Safaris
    Vi kollade själv efter resor till Madagaskar när hittade jag African Tours på nätet och fick kontakt med Maria Nordwall.
    Hon berättade att Madagaskar inte var en bra ide i februari med bra argument. Det slutade med att vi satsade på en vecka i Zambia (Livingstone och Victoria falls) och sedan fyra veckor i Sydafrika.
    I Sydafrika började vi med en vecka i Kapstaden med omnejd varefter vi fick en hyrbil och körde i sakta mak efter the garden route till port Elizabeth med några tvånättersstop på vägen. Knysna rekommenderas särskilt.
    Efter port Elizabeth flög vi till Durban och kvitterade ut en ny bil. Därifrån körde vi norrut till Saint lucia, en vatten nationalpark i norra Sydafrika på gränsen till Mozambique och stannade i fyra nätter med utflykter i vatten parken.
    Nästa stopp var Swasiland med ett helt eget landskap.
    Avslutningen var fem nätter i Krugerparken på två olika lodger, lyxigt. Eftersom vi varit flera gånger i Kenya, Tanzania och Uganda så var vi lite överraskade att mängden djur var ganska begränsat. Vi såg visserligen alla big five på samma dag och många fler arter. Skillnaden var nog att savannen inte var så öppen utan mycket träd och buskar var i vägen så dom stora hjordarna var svåra att se. Det var en bra upplevelse men inte jämförbar med t.ex. Serengeti.

Maria var en lysande representant för sitt företag, svarade raskt på frågor och trevlig att prata med.

Det kostar naturligtvis en hel del pengar att köpa all hjälp med bokningar för en sådan här resa. Jag kollade upp vad det skulle kostat om jag organiserat alltihop själv och skillnaden var inte alltför stor, särskilt med tanke på allt arbete som krävs. Alla tidigare resor över hela världen sedan 55 år tillbaka har jag alltid varit "resebyrå" så jag vet hur mycket jobb det är. Summan är att Marias hjälp var värt varenda krona. Läs mer
    2019-05-20 African Tours & Safaris svarar Jan P
    Hej Jan! Va roligt att ni fick så bra hjälp av Maria och är nöjda både med vår service o er resa. Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback!
  • ?

2019-05-14

? skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte en safariresa till Namibia och Botswana i mars i år.
    Det var en resa på närmare 300 mil i en skumpig buss och med fantastiska upplevelser! Några av höjdpunkterna var vandringen i Namibias röda öken och vistelsen i Okavangodeltat i Botswana. Under båtturen ut till Pepere Island dök det upp både krokodiler och flodhästar alldeles nära båten!! Helikopterflygningen och vandringen vid Viktoriafallen var också minnesvärda upplevelser. Många djur såg vi naturligtvis och Big 5 förstås.
    Boendet var överlag väldigt bra och med god mat överallt.

Servicen från African Tours & Safaris var utmärkt. Ang den afrikanska arrangören så blir det ett stort minus, pga att busschauffören också fick agera guide, även om han var en mycket trevlig och kunnig person. Det borde vara en speciell guide med på resan. Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar ?
    Hej! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Namibia och Botswana är verkligen fyllda med fantastiska upplevelser.
  • Anna Lena L

2019-05-13

Anna Lena L skrev om African Tours & Safaris
    En fantastisk safari anordnad av African Tours and Safaris, mina höga förväntningar på resan uppfylldes med råge av mycket kunniga och duktiga guider. Mitt bagage kom på avvägar på nerresan och jag fick bra hjälp av personal på plats och även efter hemkomst med ersättningskrav.
    Jag kan varmt rekommendera resebyrån. Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar Anna Lena L
    Hej Anna Lena! Tack för din feedback, tråkigt med ditt bagage men bra att vi kunde hjälpa er att lösa det.
  • 2019-05-13

Prerna L skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte en safari resa till Tanzania och solobad på Zanzibar.

Allting var bra ordnat. Det fungerade det mesta. Vi blev omhändertagna på ett bra sätt av alla guider och all personal på anläggningarna.
    Våra förväntningar infriades och vi blev mycket nöjda med vår resa.
    Enda minuset var toalett och dusch inte fungerade på Nyati tented Camp. Vi är medvetna om att vi var ute i det vilda. Vi tycker att toa/dusch borde fungera. Man behöver inte ha så höga ambitioner. Det går lika bra med ute dass och en hink med vatten fungerar utmärkt.
    Vi hade riktigt roligt och spännande upplevelser.
    Vi kommer säkert att göra sådan resa igen med er. Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar Prerna L
    Hej Prerna! Tack för er feedback, roligt att ni är nöjda med resan!
  • 2019-05-13

Rut K skrev om African Tours & Safaris
    Vi åkte till Sydafrika dec 2018-jan 2019, den längre resan på ca 20 dgr. Det enda negativa jag har är att vi av någon anledning var tvungna att åka en dag tidigare. Vilket i sin tur medförde att jag tappade en semesterdag. Och det utan att egentligen informera i god tid, orsak skulle ha varit invigning av flygplatsen i Istanbul. Men det verkade inte stämma, åtminstone inte enl personal på flygplatsen.

I övrigt var det en fantastisk resa, med mycket upplevelser och intressanta ämnen att lyssna på och prata om. Tog ett tag att smälta den när vi väl kom hem. (kanske inte gjort det riktigt ännu).
    Vår guide var oerhört insatt i Sydafrika och var en duktig berättare. Läs mer
    2019-05-13 African Tours & Safaris svarar Rut K
    Hej Rut! Tack för ert fina omdöme. Vi är glada för att ni hade en så bra resa trots fadäsen med flyget ut. Informationen gällande stängning av den gamla flygplatsen i Istanbul, öppning av den nya och eventuell påverkan på flyg från flygbolaget till oss var minst sagt knapphändig. När vi påpekade detta till bolaget fick vi till svar att det var planerat med flytten i december, men som sedan blev framflyttad till 6 april. Vi fick tyvärr inte veta att flytten aldrig blev. Vi beklagar att det påverkade er resa men hoppas att ni har förståelse för att vi agerade efter den information vi fått från Turkish Airlines.
  • Christer R

2019-05-12

Christer R skrev om African Tours & Safaris
    Resa till Tanzania, med safari till Ngorongoro och Serengeti med kombo till Zanzibar.
    Utmärkt bemött inför och under själva resan. Strul med vårt bagage (orsakades av markpersonalen på Arlanda) men bagaget kom ifatt tack vare AFT´s försorg - stort extra plus!
    Alla förväntningar infriades, mycket tack vara den guide vi hade under safarin. Påläst, social och allmänt heltrevlig - hoppas att AFT ser till att behålla honom som guide! Emanuell! Dag 2 var vi klara med BIG 5! Som fågelskådare var ett det ett extra plus då han hade järnkoll på allt vi såg - falköga!
    Även hotell och vistelsen på Zanzibar var kanon!
    Som helhet - första gången på resan med AFT - men sannolikt inte sista! Läs mer
    2019-05-13 African Tours & Safaris svarar Christer R
    Hej Christer! Tack för din feedback. Va roligt att ni är så nöjda med er guide. Vi ska framföra er feedback till Emmanuel och honom kommer vi naturligtvis att hålla hårt, han är en mycket bra guide.
  • 2019-05-12

Thomas M skrev om African Tours & Safaris
    Safariresa till Kenya
    Tydliga beskrivningar av resans innehåll och vad som ingick. Allt infriades.
    Kundtjänst var behjälplig på ett effektiv sätt med både ombokning av hemresa och platsreservering.
    Lätt att få kontakt med kundtjänst. Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar Thomas M
    Hej Thomas! Tack för din feedback, vi är glada att er resa blev så bra.
  • 2019-05-12

Torbjörn A skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte en skräddarsydd resa som var kanonbra, allting fungerade perfekt, och bra bemötande med bra guidning Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Torbjörn A
    Hej Torbjörn! Tack för att ni tog er tid att skriva en recension, verkligen roligt att ni är så nöjda med resan.
  • Anna L

2019-05-11

Anna L skrev om African Tours & Safaris
    Vi åkte med familjen på kombinerad safari- och badresa - Tanzania och Zanzibar. Fantastisk resa med tryggt och bra upplägg. Trygga övergångar mellan aktiviteterna och lätt att få hjälp när det strulade. Jättebra guider, särskilt vår safariguide Jackson, som beskrev helheten med landet, naturen, befolkningen, djuren, ekosystemet, människorna och politiken/styret (inte bara djurguidning) under vår resa. Tältningen i Serengeti var en makalös upplevelse med superbra standard och härlig, uppriktig och glad personal. Vi rekommenderar våra vänner å det varmaste att resa med African Tours and safaris! Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar Anna L
    Hej Anna!" Tack för er feedback! Roligt att ni gillade Jackson, har är verkligen en pärla.

Tony S skrev om African Tours & Safaris
    Hej, vi köpte en 5 dagars tur till Zambia och Botswana.
    Det ingick flygresa, boende, besök vid Victoriafallen, tågresa,
    solnedgångskryssning och safari i Cobe nationalpark i Botswana.
    Allt var bra arrangerat, kunniga och vänliga guider.
    Vänligt bemötande innan resan med info. om visum, vaccinationer m.m.

Vi blev uppgraderade till 5-stjärnigt hotell p.g.a. en konferens på det hotellet vi skulle bott så vet inte hur vi hade upplevt boendet på det andra hotellet.

Det enda tråkiga var British Airways Business
    (vi hade valt till business i vår resa) den var inget vidare, framförallt på långflygningen från London till Johannesburg.
    Det var bättre på hemvägen när vi flög med Qatar Airways.
    Kan ju vara något att tänka på när man lägger så mycket pengar på flygresan.

Resan motsvarade i övrigt våra förväntningar.

Med vänlig hälsning, Pernilla Severén Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Tony S
    Hej Tony! Tack för er fina feedback! Vi är glada att ni är så nöjda med resan!

Britt-Marie L skrev om African Tours & Safaris
    Jag köpte resan enligt rubriken ovan. Jag blev bra bemött av företaget. Programmet och resan i sin helhet överträffade mina förväntningar. Det var mitt första besök i Sydafrika. Resans program var varierat och bra sammansatt. Vår guide Görrel Espelund var fantastisk! Vi fick mycket information, hon delade verkligen med sig av sin stora kunskap om landet.
    Besöket i kåkstaden med daghemmet i A reaching hands regi gjorde stora intryck, liksom lunchen i restaurangen i kåkstaden. Som vinintresserad, så uppskattade jag besöken i de fem väl utvalda vingårdarna. Att åka på safari är alltid intressant och denna gång kom en elefant så nära att det var skrämmande! Den såg snäll ut, men man vet aldrig... Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Britt-Marie L
    Hej Britta-Marie! Tack för din fina feedback. Det är roligt att ni är så nöjda med er resa. Görrel är verkligen en toppen guide.d

Jeanette F skrev om African Tours & Safaris
    Vi åkte på en 10 dagars resa till Sydafrika. 3 dagar i Kapstaden, 3 dagar i Franschhoek och avslutningsvis 3 dagar safari. Jag blev väldig bra bemött av African Tours & Safaris som hjälpte till med bokningar och gav förslag på hotell och restauranger och utflykter. Vi är en familj om fyra personer och alla hade vi olika och höga förväntningar på resan. För mig var det en drömresa som blev av. Resan överträffade allas våra förväntningar!!! En fantastisk resa och upplevelse! Det bästa vi gjort! Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Jeanette F
    Hej Jeanette! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension av resan. Roligt att ni är så nöjda med er resa.
  • Lisa J

Lisa J skrev om African Tours & Safaris
    -Fick hjälp med upplägga va resa till Sydafrika. Hjälp med bokning av boenden och aktiviteter.
    - Bra och förtroendegivande bemötande.
    - Resan blev bättre än förväntat. Allt flöt på jätte bra och boendena och aktiviteterna som var bokade var jätte bra
    - En mycket minnäsvärd resa. Var så skönt någon annan med rätt kunskap och erfarenhet redan hade tänkt ut allt. Men att det också fanns frihet till att välja själv vad vi ville göra. Är super nöjd!! Läs mer
    2019-12-30 African Tours & Safaris svarar Lisa J
    Hej Lisa! Tack för detaljerad och bra feedback!

Sara F skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte en paketresa till Sydafrika, som var planerad efter vår budget och några saker vi gärna ville se och göra. Vi var helnöjda med resan och allt var ordnat på ett bra sätt. Den var planerad efter våra önskemål, men om jag hade gjort om den, kanske jag hade gjort ett lite annorlunda upplägg. En dag till i Kapstaden hade varit trevligt, men Najsna var ganska tråkigt. Lalibela Game Resort var jättetrevligt.

Vi blev väldigt väl bemötta av er. Tack för en trevlig upplevelse. Läs mer
  • Magnus S

Magnus S skrev om African Tours & Safaris
    Fick hjälp att ordna resa och boende som passade oss.

Vi blev bemötta på ett trevligt och provesionellt sätt.

Att få hjälp med att arrangera en resa som passade oss vilket företaget verkligen gjorde.

En fantastisk resa i ett vackert land med otroliga upplevelser som blir minnen för livet Läs mer
  • Mats R

Mats R skrev om African Tours & Safaris
    Har köpt två resor genom African tour and safaris till Sydafrika. Den första ett färdigt koncept(Garden route). Den andra efter egna idéer. Båda resorna har fungerat utmärkt. Allting har fungerat med bokningar (boende,hyrbil,safaris). Mycket duktiga säljare. Märks att de har varit på plats i området. Med andra ord lätt att bolla idéer och få goda råd. Vilket är jättebra när man planerar en egen resa. Ex. Om man känner någon del i resan blir dyr, då kan man lätt få råd att gör så här kanske istället. Dem försöker inte bara sälja på dig något. Känslan är att kunden är i focus. African tour and safari känns trygga. Det blir full poäng pott för dem och det blir säkert en resa till, till regionen södra Afrika och då anlitar vi dem.
    Mats o Annica. Läs mer

Per Ola J skrev om African Tours & Safaris
    Jag bad om en skräddarsydd resa till Sydafrika och Mocambique. Det hela började bra tills det visade sig att jag fått fel prisuppgift. Jag var väldigt tydlig med att jag skulle åka själv men priset jag fått gällde för 2 i sällskap. Detta tog dock företaget tag i och visst min resa blev dyrare men vilken fantastisk resa de satt ihop. Allting fungerade klockrent oavsett boende, transfer eller vad det gällde. Jag hade utan tvekan gett högsta betyg om det inte varit för strulet i början av bokningen. De är duktiga och mycket kunniga när det gäller resor till Afrika. Läs mer

Bertil J skrev om African Tours & Safaris
    Köpte en resa till Seychellerna. Inget konstigt ellerkrångligt. Har vana vid att beställa resor som också medför att arrangemangen på resmålet hamteras av lokala reseagenter. Fungerade helt ok. Läs mer
  • Maria S

2019-05-09

Maria S skrev om African Tours & Safaris
    Vi reste hela familjen till Sydafrika (Kapstaden, Vingårdar, Garden Route och Safari).
    En helt fantastik resa som överträffade våra förväntningar. Mycket välplanerad, bra hotell och en mycket kunnig guide som gjorde att en redan bra resa blev ännu bättre.
    Småsaker som att vi redan var incheckade på hotellen när vi kom fram och att guiden ordnade med dricks och väskor uppskattades. vi bjöds på överraskningar vi utflykterna där det dukades upp picknick och bubbel. Ska vi resa till Afrika igen kommer vi att välj African Tours. Läs mer
  • Staffan E

2019-05-09

Staffan E skrev om African Tours & Safaris
    Rundtur till 4 reservat med guide under hela vistelsen.
    Kunnig resebyrå med ett bra program.
    Resebyrån och guiderna levde upp till förväntningarna.

Mycket bra 😊 Läs mer

Linda F skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte hotell samt utflykter för vår tvåveckors vistelse till Sydafrika. Mycket nöjda med betjäningen vi fick. Läs mer

Eva S skrev om African Tours & Safaris
    Resa med familjen till Sydafrika, 1 vecka safari och 1 vecka i St Louisa. Proffsigt och vänligt bemötande. En resa som var mycket väl anpassad efter vår familj med två barn. Jag uppskattade mycket den uppföljningen efter resan som gjordes. Läs mer

Fabriksgatan 13, 412 50 Göteborg