African Tours & Safaris

Fabriksgatan 13, 412 50 Göteborg — Visa karta

Välkommen till African Tours & Safari!

Sedan starten 2008 har African Tours & Safaris varit en ledande arrangör av resor till Afrika. Alla som arbetar på African Tours & Safaris har bott, arbetat eller rest väldigt mycket i södra och östra Afrika.

Vår passion är att skapa fantastiska upplevelser för alla våra resenärer. Vi arrangerar resor till länder som vi verkligen kan, har besökt och har en genuin passion för. Oavsett om ni reser med oss på en safari i Tanzania, Kenya eller Zimbabwe, för att besöka bergsgorillor i Rwanda, möta schimpanser i Uganda, utforska Kapstaden och vingårdarna i Western Cape i Sydafrika, hyra en bil och köra Garden Route, se lemurer i Madagaskars regnskogar eller tyst glida fram i en kanot i Okavangodeltat i Botswana så vet ni att ni bokar med experter med den kunskap, erfarenhet och passion som behövs för att ge er den perfekta Afrikaresan.

African Tours & Safaris är klimatneutralt sedan 2017 och klimatkompenserar också för alla våra kunders resor till 100%. Vi är stolta över våra engagemang för natur, djur och den lokala befolkningen. Varmt välkommen till ditt nästa äventyr tillsammans med oss!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 89 kunder tycker om African Tours & Safaris

• 2019-11-22

EVA L skrev om African Tours & Safaris
    Tanzania: fantastisk safari i Ngorongoro/ Serengeti och avkoppling på Zanzibar! Ett underbart minne för livet! Särskilt safarin överträffade våra förväntningar, mycket tack vare vår kunniga och trevliga guide Naiman Kimuto! Han var väldigt bra på att hitta djuren och hade mycket stor kunskap om djur, natur och kultur och förmåga att berätta om allt detta på ett intresseväckande sätt! Bra med egen jeep och guide! Bra bemötande och service från företagets personal både i Sverige och i Tanzania. Ett par missöden hände dock: på tältcampen ute på savannen ville vi en kväll få kontakt med personalen. Av säkerhetsskäl fick man inte gå ut efter mörkrets inbrott utan skulle signalera till vakterna med ficklampor för att få hjälp. De såg inte våra signaler. Alltså fick vi inte kontakt med personalen förrän nästa morgon, då det åter var säkert att gå mellan tältet och huvudbyggnaden. Vi påtalade detta och fick då walkie-talkies som kommunikationsmedel. De lovade också att hädanefter ska alla gäster förses med sådana.
    Det andra missödet var att vi inte fick tag på någon personal på kontoret när vi vid ett tillfälle ringde och ville ha hjälp kvällstid. Vi har påtalat detta och företaget har förklarat att man ska se över sina rutiner här. Annars är vi mycket nöjda med resan och vi kan rekommendera African Tours and Safaris eftersom de varit lyhörda och skräddarsytt en underbar resa med bra guide, bra boenden med härlig atmosfär och god mat, upphämtning och information har fungerat utmärkt, de har varit kunniga och hjälpsamma.
    På Zanzibar var det svårt att bada i havet på grund av den rikliga förekomsten av sjöborrar (skor = nödvändigt) och mitt på dagen var tidvattnet så kraftigt att man skulle fått gå flera hundra meter ut för att kunna doppa sig ordentligt. Vet inte om det berodde på tidpunkten på året? (slutet av oktober-början av november). Eller om detta bara gäller området runt fyren och fiskebyn vid norra Nungwi beach där vårt hotell låg (Maharani Beach Cottages)? Det gick bra ändå, för hotellet var jättefint och hade pool. Havet var lysande turkost och korallsanden kritvit.
    Tanzania är ett mycket trevligt land att besöka med unika sevärdheter och vänlig befolkning! Läs mer
  • 2019-11-01

Tomas E skrev om African Tours & Safaris
    En helt fantasktisk upplevelse som vi sent kommer att glömma. Vi fick utomordentligt bra service och är bara allmänt jättepositiva till nästa äventyr. Läs mer
  • 2019-10-26

Roland A skrev om African Tours & Safaris
    Beställde en Safari resa med African tours and safaris, till Tanzania med avslut på Zanzibar. Beställning/diskussioner innan resan var mycket bra, kunnig personal.
    Hade höga förväntningar på resan som överträffades! Samtliga upphämtningar från flygplatser/hotell - klockrena.
    Måste framhålla vår guide i Tanzania, Jakob, kanon! Vi är en familj med 6 vuxna, så vi hade egen bil med guide under hela safarituren, helt otroligt. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-10-23

Jan W skrev om African Tours & Safaris
    komplett Safari i Tanzania 1 vecka samt 1 vecka på Zanzibar för 14 personer.
    bemötandet var bra och varje gång jag hade ngn fråga blev den hanterad snabbt
    Upplevelsen under de 2 veckorna levde mer än väl upp till mina och mitt resesällskaps förväntningar. Vi hade en fantastisk resa som fungerade klanderfritt hela tiden. Läs mer
  • 2019-09-06

Gustav L skrev om African Tours & Safaris
    Resa, några problem på plats med African hjälpte till extremt bra. Läs mer
    2019-09-06 African Tours & Safaris svarar Gustav L
    Hej Gustav! Tack för din recension. Bra att vår personal på plats i Tanzania kunde lösa era problem.
  • 2019-07-10

Mikael O skrev om African Tours & Safaris
    Safari och rundresa i Namibia med bil och charterflyg. Läs mer
    2019-07-10 African Tours & Safaris svarar Mikael O
    Hej Mikael! Tack för att du skrev en recension av din resa!

Eva C skrev om African Tours & Safaris
    Resa till Botswana m 2 barnbarn 9 o 11 , flygresor, logistik, tcå olika safari camps.
    Bra service frå A T -
    Förväntningar uppfylldes.
    Fin upplevelse - lite otur med ovanlig torka och hetta - vädrets makter styr ingen över Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Eva C
    Hej Eva! Va roligt att ni hade en så bra resa med barnbarnen. Tack för att du tog dig tid att skriva en recension.

Christina Ö skrev om African Tours & Safaris
    Jag skickade mina positiva reflektioner till Malin Ternebrink efter resan. Jag har nu tipsat min bror o hans familj att kontakta Malin inför deras resa. Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Christina Ö
    hej Christina! Tack för att du rekommenderat oss till din bror och tack för ditt fina mail till Malin!

Bengt I skrev om African Tours & Safaris
    Resa till Sydafrika. Blev bra mött med stor kunskap om resmålet och mycket bra service. De ordnade med allt som vi hade önskat. Hade blivit rekommenderad resebyrån och det motsvarade våra förväntningar. Vi hade en fantastisk resa där i stor allt var perfekt. En välorganiserad resa med bra och omväxlande innehåll. Utmärkt service på plats. Vi är helnöjda. Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Bengt I
    Hej Bengt! Va roligt att vi uppfyllde högst ställda förväntningar! Kul att läsa att ni är så nöjda med er resa!

Andersson E skrev om African Tours & Safaris
    Proffsiga, skräddarsydde vår resa enligt våra önskemål och kom med nyttiga tips som var bra att veta inför resan och kontaktade oss även efter hemkomst för att kolla att vi var nöjda. Och det var vi!!! Rekommenderar dom starkt. Åker vi till Afrika igen vet vi vilka som hjälper oss att boka resan. Vi fick verkligen ut det mesta av vår två veckor långa resa i Sydafrika. Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Andersson E
    Hej! Tack för att ni tog er tid att skriva en recension! Det är verkligen glädjande att ni är så nöjda med er resa och att ni skulle rekommendera oss till andra som vill resa till Afrika.
  • Jan L

2019-06-01

Jan L skrev om African Tours & Safaris
    Vår livs resa allt perfekt, väldigt bra stöttning ifrån African Tour. Bra upplägg och trevliga guider. Jag kan rekommendera African Tour
    Jan Lorin med sällskap Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar Jan L
    Hej Jan! Tack för din feedback och din rekommendation
  • 2019-05-25

Bo S skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpt safari i Serengeti i 10 dagar.
    I södra delen var det mycket antiloper och sebror och en del elefanter och mitten lyckades vi se lejon, geparder ,leoparder vid flera tillfällen men inte så mycket mer djur.
    Jag hade trott att det skulle vara mycket mer elefanter och övriga djur.

Guiden var utomordentligt bra och bemötande och arrangemangen förstklassiga.

En besvikelse vara att det regnade några dagar och jag hade fått uppfattning att det inte skulle regna så vid denna tid mitten januari. Det gick inte att se ut genom bilrutorna pga all smuts och det fanns ingen skrapa så man kunde göra rent då och då. Läs mer
    2019-05-27 African Tours & Safaris svarar Bo S
    Hej Bo! Tack för din feedback. Jag vill först säga att det var trevligt att höra att ni är så nöjda med guiden. Samtidigt är det tråkigt att ni inte är helt nöjda med de djur ni fick se. Jag tror att ni kan tillskriva detta ganska mycket till otur. Jag vet att migrationen under en period i år lämnade södra Serengeti och vandrade in i Maswa reservatet söder om Serengeti. Detta är extremt ovanligt men berodde på att det föll kraftiga regn där vilket gjorde betet bättre. Därutöver är det tråkigt att ni inte hade bra väder men regn förekommer i under januari dock sällan i långa skurar så återigen tror jag att ni helt enkelt haft lite otur.
  • 2019-05-17

Eeva W skrev om African Tours & Safaris
    Köpte en rundtur i Syd-Afrika, hyrdbil, safari, hoteller och flyg från P. Elizabeth till Capetown.

Tyckte att alla chaffeurer, touristguider, rundturer var mycket professionella och pålitiga arrangörer. Inga problem med tidtabel , inga problem med at leverera t.ex hyrbill åt oss.

Tyckte jätte mycket om rutten ni valde! Vi fick bra möjlighet att se olika områdena. Resan var bra planerad med tanken, hur myvkcet vi hadde tid. Bra bit att köra, men inte för mycket ovh vi fick se mycket.

Extra tack för Sibya Safari, vilket var bästa val och mycke rekommenderad! Läs mer
    2019-05-20 African Tours & Safaris svarar Eeva W
    Hej Eeva! Tack för din fina feedback. Ja det låter verkligen som om ni hann med att se mycket. Roligt att ni är så nöjda med resan!
  • 2019-05-17

Elisabeth W skrev om African Tours & Safaris
    Jag hade förväntningar att uppleva migrationen men så blev det inte. Ett ovanligt år tydligen. Jag hade ingen beredskap för att missa den upplevelsen eftersom det var enda skälet till att jag åkte just dit och då. Jag har blivit bra bemött och på ett sätt som ingav förtroende men kanske inte helt ärligt i alla avseende, ex att det fanns air kondition i bilarna vilket det inte gjorde. Att det fanns beväpnade vakter i campen på nätterna. Däcken på bilen var väldigt slitna och reservdäcken var blankslitna vilket inte kändes tryggt. Jag föredrar helt ärliga svar. Resan var fantastiskt bra på alla sätt annars. Fick uppleva mycket både djur och storslagen natur. Kan inte vara annat än nöjd med resan i stort. Läs mer
    2019-05-17 African Tours & Safaris svarar Elisabeth W
    Hej Elisabeth! Tack för din feedback. Vad gäller migrationen så befinner den sig i mint nio fall av tio i Ndutu under den period ni skulle resa och och det var också därför vi planerade in dagar/nätter i Ndutu. I ert fall så visade det sig att ni hade maximal otur och hjordarna hade vandrat till Maswa Game Reserve söder om Ndutu. Detta är väldigt ovanligt och inget vi hade kunnat förutspå. Vakter finns på campen men de är inte beväpnade med skjutvapen men det tror jag inte heller att vi sagt. De vapen de har är traditionella massajvapen som spjut och kniv. Jag ska titta på er feedback kring jeeparna och pratat med vår operations manager. Jag återkommer till er per mail med ett svar på detta. Rent generellt kan jag säga att jeeparna har AC men att den inte alltid lyckas få ner temperaturen till 20 grader pga. t.ex. öppna fönster eller liknande som läcker in varmluft. Återigen jag ska be vår operations manager i Tanzania kolla på om AC:n i er jeep var sönder. Om så var fallet ber vi om ursäkt. /David, African Tours & Safaris
  • 2019-05-16

Thomas H skrev om African Tours & Safaris
    Köpte resan pga upplägget med svensktalande guide. Hazze Sandström var den perfekta guiden. Hazze ringde innan resan och kollade av. Hade ett otroligt program. Chaufförerna var enastående, kunniga och vill visa oss det bästa. En upplevelse. Bra med lagom antal dagar på Zanzibar. Läs mer
    2019-05-16 African Tours & Safaris svarar Thomas H
    Hej Thomas! Tack för din recension. Superroligt att du är nöjd med resan med Hazze, den är verkligen något alldeles extra.
  • 2019-05-15

Christer A skrev om African Tours & Safaris
    Vi åkte på en kombinerad resa till Tanzania med en vecka safari i Serengeti och 1 vecka sol och bad på Zanzibar. Hela processen fungerade väldigt bra, allt från offerter till bokning och resan som helhet. Personalen på plats var fantastiska och upplevelserna oförglömliga. De små problem vi hade under vägen löste African tours exemplariskt och kontakten var enkel. Jag kan verkligen rekommendera att anlita dem till att anordna er resa! Läs mer
    2019-05-15 African Tours & Safaris svarar Christer A
    Hej Christer! Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback från er resa. Vi är glada att höra att ni hade en så bra upplevelse i Tanzania.
  • 2019-05-14

Jan P skrev om African Tours & Safaris
    Vi kollade själv efter resor till Madagaskar när hittade jag African Tours på nätet och fick kontakt med Maria Nordwall.
    Hon berättade att Madagaskar inte var en bra ide i februari med bra argument. Det slutade med att vi satsade på en vecka i Zambia (Livingstone och Victoria falls) och sedan fyra veckor i Sydafrika.
    I Sydafrika började vi med en vecka i Kapstaden med omnejd varefter vi fick en hyrbil och körde i sakta mak efter the garden route till port Elizabeth med några tvånättersstop på vägen. Knysna rekommenderas särskilt.
    Efter port Elizabeth flög vi till Durban och kvitterade ut en ny bil. Därifrån körde vi norrut till Saint lucia, en vatten nationalpark i norra Sydafrika på gränsen till Mozambique och stannade i fyra nätter med utflykter i vatten parken.
    Nästa stopp var Swasiland med ett helt eget landskap.
    Avslutningen var fem nätter i Krugerparken på två olika lodger, lyxigt. Eftersom vi varit flera gånger i Kenya, Tanzania och Uganda så var vi lite överraskade att mängden djur var ganska begränsat. Vi såg visserligen alla big five på samma dag och många fler arter. Skillnaden var nog att savannen inte var så öppen utan mycket träd och buskar var i vägen så dom stora hjordarna var svåra att se. Det var en bra upplevelse men inte jämförbar med t.ex. Serengeti.

Maria var en lysande representant för sitt företag, svarade raskt på frågor och trevlig att prata med.

Det kostar naturligtvis en hel del pengar att köpa all hjälp med bokningar för en sådan här resa. Jag kollade upp vad det skulle kostat om jag organiserat alltihop själv och skillnaden var inte alltför stor, särskilt med tanke på allt arbete som krävs. Alla tidigare resor över hela världen sedan 55 år tillbaka har jag alltid varit "resebyrå" så jag vet hur mycket jobb det är. Summan är att Marias hjälp var värt varenda krona. Läs mer
    2019-05-20 African Tours & Safaris svarar Jan P
    Hej Jan! Va roligt att ni fick så bra hjälp av Maria och är nöjda både med vår service o er resa. Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback!
  • ?

2019-05-14

? skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte en safariresa till Namibia och Botswana i mars i år.
    Det var en resa på närmare 300 mil i en skumpig buss och med fantastiska upplevelser! Några av höjdpunkterna var vandringen i Namibias röda öken och vistelsen i Okavangodeltat i Botswana. Under båtturen ut till Pepere Island dök det upp både krokodiler och flodhästar alldeles nära båten!! Helikopterflygningen och vandringen vid Viktoriafallen var också minnesvärda upplevelser. Många djur såg vi naturligtvis och Big 5 förstås.
    Boendet var överlag väldigt bra och med god mat överallt.

Servicen från African Tours & Safaris var utmärkt. Ang den afrikanska arrangören så blir det ett stort minus, pga att busschauffören också fick agera guide, även om han var en mycket trevlig och kunnig person. Det borde vara en speciell guide med på resan. Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar ?
    Hej! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Namibia och Botswana är verkligen fyllda med fantastiska upplevelser.
  • Anna Lena L

2019-05-13

Anna Lena L skrev om African Tours & Safaris
    En fantastisk safari anordnad av African Tours and Safaris, mina höga förväntningar på resan uppfylldes med råge av mycket kunniga och duktiga guider. Mitt bagage kom på avvägar på nerresan och jag fick bra hjälp av personal på plats och även efter hemkomst med ersättningskrav.
    Jag kan varmt rekommendera resebyrån. Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar Anna Lena L
    Hej Anna Lena! Tack för din feedback, tråkigt med ditt bagage men bra att vi kunde hjälpa er att lösa det.
  • 2019-05-13

Prerna L skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte en safari resa till Tanzania och solobad på Zanzibar.

Allting var bra ordnat. Det fungerade det mesta. Vi blev omhändertagna på ett bra sätt av alla guider och all personal på anläggningarna.
    Våra förväntningar infriades och vi blev mycket nöjda med vår resa.
    Enda minuset var toalett och dusch inte fungerade på Nyati tented Camp. Vi är medvetna om att vi var ute i det vilda. Vi tycker att toa/dusch borde fungera. Man behöver inte ha så höga ambitioner. Det går lika bra med ute dass och en hink med vatten fungerar utmärkt.
    Vi hade riktigt roligt och spännande upplevelser.
    Vi kommer säkert att göra sådan resa igen med er. Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar Prerna L
    Hej Prerna! Tack för er feedback, roligt att ni är nöjda med resan!
  • 2019-05-13

Rut K skrev om African Tours & Safaris
    Vi åkte till Sydafrika dec 2018-jan 2019, den längre resan på ca 20 dgr. Det enda negativa jag har är att vi av någon anledning var tvungna att åka en dag tidigare. Vilket i sin tur medförde att jag tappade en semesterdag. Och det utan att egentligen informera i god tid, orsak skulle ha varit invigning av flygplatsen i Istanbul. Men det verkade inte stämma, åtminstone inte enl personal på flygplatsen.

I övrigt var det en fantastisk resa, med mycket upplevelser och intressanta ämnen att lyssna på och prata om. Tog ett tag att smälta den när vi väl kom hem. (kanske inte gjort det riktigt ännu).
    Vår guide var oerhört insatt i Sydafrika och var en duktig berättare. Läs mer
    2019-05-13 African Tours & Safaris svarar Rut K
    Hej Rut! Tack för ert fina omdöme. Vi är glada för att ni hade en så bra resa trots fadäsen med flyget ut. Informationen gällande stängning av den gamla flygplatsen i Istanbul, öppning av den nya och eventuell påverkan på flyg från flygbolaget till oss var minst sagt knapphändig. När vi påpekade detta till bolaget fick vi till svar att det var planerat med flytten i december, men som sedan blev framflyttad till 6 april. Vi fick tyvärr inte veta att flytten aldrig blev. Vi beklagar att det påverkade er resa men hoppas att ni har förståelse för att vi agerade efter den information vi fått från Turkish Airlines.
  • Christer R

2019-05-12

Christer R skrev om African Tours & Safaris
    Resa till Tanzania, med safari till Ngorongoro och Serengeti med kombo till Zanzibar.
    Utmärkt bemött inför och under själva resan. Strul med vårt bagage (orsakades av markpersonalen på Arlanda) men bagaget kom ifatt tack vare AFT´s försorg - stort extra plus!
    Alla förväntningar infriades, mycket tack vara den guide vi hade under safarin. Påläst, social och allmänt heltrevlig - hoppas att AFT ser till att behålla honom som guide! Emanuell! Dag 2 var vi klara med BIG 5! Som fågelskådare var ett det ett extra plus då han hade järnkoll på allt vi såg - falköga!
    Även hotell och vistelsen på Zanzibar var kanon!
    Som helhet - första gången på resan med AFT - men sannolikt inte sista! Läs mer
    2019-05-13 African Tours & Safaris svarar Christer R
    Hej Christer! Tack för din feedback. Va roligt att ni är så nöjda med er guide. Vi ska framföra er feedback till Emmanuel och honom kommer vi naturligtvis att hålla hårt, han är en mycket bra guide.
  • 2019-05-12

Thomas M skrev om African Tours & Safaris
    Safariresa till Kenya
    Tydliga beskrivningar av resans innehåll och vad som ingick. Allt infriades.
    Kundtjänst var behjälplig på ett effektiv sätt med både ombokning av hemresa och platsreservering.
    Lätt att få kontakt med kundtjänst. Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar Thomas M
    Hej Thomas! Tack för din feedback, vi är glada att er resa blev så bra.
  • 2019-05-12

Torbjörn A skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte en skräddarsydd resa som var kanonbra, allting fungerade perfekt, och bra bemötande med bra guidning Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Torbjörn A
    Hej Torbjörn! Tack för att ni tog er tid att skriva en recension, verkligen roligt att ni är så nöjda med resan.
  • Anna L

2019-05-11

Anna L skrev om African Tours & Safaris
    Vi åkte med familjen på kombinerad safari- och badresa - Tanzania och Zanzibar. Fantastisk resa med tryggt och bra upplägg. Trygga övergångar mellan aktiviteterna och lätt att få hjälp när det strulade. Jättebra guider, särskilt vår safariguide Jackson, som beskrev helheten med landet, naturen, befolkningen, djuren, ekosystemet, människorna och politiken/styret (inte bara djurguidning) under vår resa. Tältningen i Serengeti var en makalös upplevelse med superbra standard och härlig, uppriktig och glad personal. Vi rekommenderar våra vänner å det varmaste att resa med African Tours and safaris! Läs mer
    2019-06-04 African Tours & Safaris svarar Anna L
    Hej Anna!" Tack för er feedback! Roligt att ni gillade Jackson, har är verkligen en pärla.

Tony S skrev om African Tours & Safaris
    Hej, vi köpte en 5 dagars tur till Zambia och Botswana.
    Det ingick flygresa, boende, besök vid Victoriafallen, tågresa,
    solnedgångskryssning och safari i Cobe nationalpark i Botswana.
    Allt var bra arrangerat, kunniga och vänliga guider.
    Vänligt bemötande innan resan med info. om visum, vaccinationer m.m.

Vi blev uppgraderade till 5-stjärnigt hotell p.g.a. en konferens på det hotellet vi skulle bott så vet inte hur vi hade upplevt boendet på det andra hotellet.

Det enda tråkiga var British Airways Business
    (vi hade valt till business i vår resa) den var inget vidare, framförallt på långflygningen från London till Johannesburg.
    Det var bättre på hemvägen när vi flög med Qatar Airways.
    Kan ju vara något att tänka på när man lägger så mycket pengar på flygresan.

Resan motsvarade i övrigt våra förväntningar.

Med vänlig hälsning, Pernilla Severén Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Tony S
    Hej Tony! Tack för er fina feedback! Vi är glada att ni är så nöjda med resan!

Britt-Marie L skrev om African Tours & Safaris
    Jag köpte resan enligt rubriken ovan. Jag blev bra bemött av företaget. Programmet och resan i sin helhet överträffade mina förväntningar. Det var mitt första besök i Sydafrika. Resans program var varierat och bra sammansatt. Vår guide Görrel Espelund var fantastisk! Vi fick mycket information, hon delade verkligen med sig av sin stora kunskap om landet.
    Besöket i kåkstaden med daghemmet i A reaching hands regi gjorde stora intryck, liksom lunchen i restaurangen i kåkstaden. Som vinintresserad, så uppskattade jag besöken i de fem väl utvalda vingårdarna. Att åka på safari är alltid intressant och denna gång kom en elefant så nära att det var skrämmande! Den såg snäll ut, men man vet aldrig... Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Britt-Marie L
    Hej Britta-Marie! Tack för din fina feedback. Det är roligt att ni är så nöjda med er resa. Görrel är verkligen en toppen guide.d

Jeanette F skrev om African Tours & Safaris
    Vi åkte på en 10 dagars resa till Sydafrika. 3 dagar i Kapstaden, 3 dagar i Franschhoek och avslutningsvis 3 dagar safari. Jag blev väldig bra bemött av African Tours & Safaris som hjälpte till med bokningar och gav förslag på hotell och restauranger och utflykter. Vi är en familj om fyra personer och alla hade vi olika och höga förväntningar på resan. För mig var det en drömresa som blev av. Resan överträffade allas våra förväntningar!!! En fantastisk resa och upplevelse! Det bästa vi gjort! Läs mer
    2019-07-05 African Tours & Safaris svarar Jeanette F
    Hej Jeanette! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension av resan. Roligt att ni är så nöjda med er resa.
  • Lisa J

Lisa J skrev om African Tours & Safaris
    -Fick hjälp med upplägga va resa till Sydafrika. Hjälp med bokning av boenden och aktiviteter.
    - Bra och förtroendegivande bemötande.
    - Resan blev bättre än förväntat. Allt flöt på jätte bra och boendena och aktiviteterna som var bokade var jätte bra
    - En mycket minnäsvärd resa. Var så skönt någon annan med rätt kunskap och erfarenhet redan hade tänkt ut allt. Men att det också fanns frihet till att välja själv vad vi ville göra. Är super nöjd!! Läs mer

Sara F skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte en paketresa till Sydafrika, som var planerad efter vår budget och några saker vi gärna ville se och göra. Vi var helnöjda med resan och allt var ordnat på ett bra sätt. Den var planerad efter våra önskemål, men om jag hade gjort om den, kanske jag hade gjort ett lite annorlunda upplägg. En dag till i Kapstaden hade varit trevligt, men Najsna var ganska tråkigt. Lalibela Game Resort var jättetrevligt.

Vi blev väldigt väl bemötta av er. Tack för en trevlig upplevelse. Läs mer
  • Magnus S

Magnus S skrev om African Tours & Safaris
    Fick hjälp att ordna resa och boende som passade oss.

Vi blev bemötta på ett trevligt och provesionellt sätt.

Att få hjälp med att arrangera en resa som passade oss vilket företaget verkligen gjorde.

En fantastisk resa i ett vackert land med otroliga upplevelser som blir minnen för livet Läs mer
  • Mats R

Mats R skrev om African Tours & Safaris
    Har köpt två resor genom African tour and safaris till Sydafrika. Den första ett färdigt koncept(Garden route). Den andra efter egna idéer. Båda resorna har fungerat utmärkt. Allting har fungerat med bokningar (boende,hyrbil,safaris). Mycket duktiga säljare. Märks att de har varit på plats i området. Med andra ord lätt att bolla idéer och få goda råd. Vilket är jättebra när man planerar en egen resa. Ex. Om man känner någon del i resan blir dyr, då kan man lätt få råd att gör så här kanske istället. Dem försöker inte bara sälja på dig något. Känslan är att kunden är i focus. African tour and safari känns trygga. Det blir full poäng pott för dem och det blir säkert en resa till, till regionen södra Afrika och då anlitar vi dem.
    Mats o Annica. Läs mer

Per Ola J skrev om African Tours & Safaris
    Jag bad om en skräddarsydd resa till Sydafrika och Mocambique. Det hela började bra tills det visade sig att jag fått fel prisuppgift. Jag var väldigt tydlig med att jag skulle åka själv men priset jag fått gällde för 2 i sällskap. Detta tog dock företaget tag i och visst min resa blev dyrare men vilken fantastisk resa de satt ihop. Allting fungerade klockrent oavsett boende, transfer eller vad det gällde. Jag hade utan tvekan gett högsta betyg om det inte varit för strulet i början av bokningen. De är duktiga och mycket kunniga när det gäller resor till Afrika. Läs mer

Bertil J skrev om African Tours & Safaris
    Köpte en resa till Seychellerna. Inget konstigt ellerkrångligt. Har vana vid att beställa resor som också medför att arrangemangen på resmålet hamteras av lokala reseagenter. Fungerade helt ok. Läs mer
  • Maria S

Maria S skrev om African Tours & Safaris
    Vi reste hela familjen till Sydafrika (Kapstaden, Vingårdar, Garden Route och Safari).
    En helt fantastik resa som överträffade våra förväntningar. Mycket välplanerad, bra hotell och en mycket kunnig guide som gjorde att en redan bra resa blev ännu bättre.
    Småsaker som att vi redan var incheckade på hotellen när vi kom fram och att guiden ordnade med dricks och väskor uppskattades. vi bjöds på överraskningar vi utflykterna där det dukades upp picknick och bubbel. Ska vi resa till Afrika igen kommer vi att välj African Tours. Läs mer
  • Staffan E

Staffan E skrev om African Tours & Safaris
    Rundtur till 4 reservat med guide under hela vistelsen.
    Kunnig resebyrå med ett bra program.
    Resebyrån och guiderna levde upp till förväntningarna.

Mycket bra 😊 Läs mer

Linda F skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte hotell samt utflykter för vår tvåveckors vistelse till Sydafrika. Mycket nöjda med betjäningen vi fick. Läs mer

Eva S skrev om African Tours & Safaris
    Resa med familjen till Sydafrika, 1 vecka safari och 1 vecka i St Louisa. Proffsigt och vänligt bemötande. En resa som var mycket väl anpassad efter vår familj med två barn. Jag uppskattade mycket den uppföljningen efter resan som gjordes. Läs mer
  • Ulf A

Ulf A skrev om African Tours & Safaris
    En perfekt kombination av safari, sol och sand med utmärkt boende och mycket kunnig och trevlig personal! Bra hjälp av David Lenefors för att få till ett alternativ som passade 6 vuxna och 2 barn!
    Vi reste tillsammans med våra barn och barnbarn och fick verkligen de upplevelser vi hade hoppats på. Särskilt boendet hos Tanzania Bush Camp var en mycket positiv överraskning, långt bättre än vi trott. Att se både Lake Manyara, Ngorongoro och Serengeti under en vecka för att sedan koppla av på Zanzibar var perfekt!
    Boendet på Zanzibar levde först inte upp till våra förväntningar, men efter att vi påtalat vissa brister fick vi bra respons från personalen och de avhjälpte problemen på bästa sätt.
    Vi hade dock önskat bättre information gällande flygtiderna till Zanzibar från Kilimanjaro. Här stämde inte vår information så det blev både en onödigt tidig morgon och lång väntan på flygplatsen. Läs mer

Rosita M skrev om African Tours & Safaris
    En rundresa till Namibia. Fick bra info inför resan och priset var bra. Upphämtningarna fungerade bra och trevliga loger att bo på var bokade. Bufféer som rekommenderades var väldigt bra, maten över lag välgjord och mycket god.
    Intressant att åka runt och se ett sådant land som inte är sig likt från norr till söder.
    Mina förväntningar på djurlivet blev väl tillfredställt synd att det inte kom något regn då hade upplevelserna blivit totala på ökenlandskapet. Men många vackra ökenvindder fick vi uppleva.
    Spännande att upptäcka ett land som det inte är turister överallt man befinner sig. Läs mer
  • Barbro K

Barbro K skrev om African Tours & Safaris
    Köpte en resa till Sydafrika och Mauritius. Under hela tiden har jag blivit bra bemött av företaget. Under resan var allt planerat och vi blev mötta och vänligt emottagna överallt. På Mauritius blev vi också väldigt väl omhändertagna från första stund.
    Det var den längsta resan vi gjort och en hel del oro fanns där men efter den här resan kan vi tänka oss att göra om en liknade resa. Hela resan var en helt igenom häftig upplevelse. Läs mer
  • Annika B

Annika B skrev om African Tours & Safaris
    Rundresa i Sydafrika under knappt tre veckor avresa slutet av dec-18. Första gången i Sydafrika för oss resan motsvarade med råge våra förväntningar. Fantastisk guide!!! Otroligt kunnig om landet, historia, politik, djur och natur och behaglig att lyssna på och information i lagom doser. Vi är fantastiskt nöjda! Vi har fått se och varit med om så mycket! Otrolig upplevelse. Läs mer
    2019-05-09 African Tours & Safaris svarar Annika B
    Hej Annika! Tack för din fina feedback! va roligt att du är så nöjd med resan och verkligen roligt att höra dina fina ord om guiden. Vi är mycket stolta över våra fantastiska guider i Sydafrika.

Lars-Yngve D skrev om African Tours & Safaris
    Specialdesignad safarisemester till Sydafrika för mig och min familj.
    Mycket bra bemötande.
    Vi hade höja förväntningar som infriades.
    Mycket bra upplevelser på båda Safarilodgerna. Inte lika bra upplevelse av flygresorna då det var väldigt långa väntetider mellan de olika flygningarna. Läs mer
    2019-05-09 African Tours & Safaris svarar Lars-Yngve D
    Hej Lars! Tack för din feedback. Vi tar till oss era åsikter om flyget!

Per Olof G skrev om African Tours & Safaris
    Köpte en resa för hela familjen inklusive barn och barnbarn, sista chansen att få med barnbarnen på långresa. Suveränt bemötande av framför allt David som snickrade ihop en resa som helt passade våra önskemål. Resan passade alla, kombinationen natur och bad var perfekt och vi var alla supernöjda. Speciellt glädjande var när min svärdotter med tårar i ögonen sa att det här går inte att slå. ( utmaning för African Tours?!) Läs mer
    2019-05-09 African Tours & Safaris svarar Per Olof G
    Tack för fina ord! Vilken glädje för oss att läsa hur nöjda ni var med resan. Därutöver vill vi bara tillägga att vi gärna antar utmaningen.
  • Thomas H

Thomas H skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte en specialkomponerad resa till Zambia med ett besök till Victoriafallen och en minisafari till Botswana. Därefter en vecka på Mauritius.
    Fick ett bra bemötande där vi själva kunde vara med och bestämma i samråd med företaget.
    Eftersom vi själva var med i planeringen så var givetvis förväntningarna höga.
    Sammanfattningsvis så fungerade allt väldigt bra, från det vi klev på planet i Köpenhamn för färd ner till Afrika tills vi åter landade i Köpenhamn.

En liten egen notering......
    Om vi skulle göra om samma resa så är det en detalj vi skulle ändra på och det är hemresan.
    Vi flög från Mauritius till London (Gatwick) och vidare från London (Heathrow) till Köpenhamn.
    Alltid jobbigt att behöva ta sig mellan dessa flygplatser, smidigare att vara på samma flygplats när man skall byta flyg.
    Som sagt vi var med och utformade denna resa så detta är lite självkritik. Läs mer
    2019-05-09 African Tours & Safaris svarar Thomas H
    Hej Thomas! Va roligt att ni är så nöjda med resan!

Agneta H skrev om African Tours & Safaris
    Köpte resa till Seychellerna med familj . 14 personer
    Bra hjälp o info o svar på de flesta frågororna.
    Allt fungerade bra under resan .
    Någon familj fick inte den lägenhet de tänk men det blev bra till slut ändå. Läs mer

Peter J skrev om African Tours & Safaris
    Jul och nyårsresa till Sydafrika och Mocambique.
    Jag blev utmärkt bemött och informerad före resan. Vi ordnade eget flyg, vilket inte vållade några problem alls (förutom att vi blev försenade så vi missade lunchen på Taffelberget dag 1).
    Detta var vår första gruppresa någonsin (har endast gjort en charterresa tidigare under hela livet, med Langley till Val d'Isere 2014). Alla andra resor, och det är många, har jag arrangerat själv. Vi hade förväntat oss sällskap av 10-20 personer, men det visade sig att vi bara var 6 personer anmälda. Vi är ytterst tacksamma att AT&S körde resan ändå, och att våra resekamrater var synnerligen trevliga att vara med. Vi hade jätteroligt ihop och blev som en liten familj. Vi bodde bra i Kapstaden, bra utflykter, vi fick en högkvalitativ dag i vindistrikten och Sydafrikas historia och utmaningar berättade av vår fantastiske, kunnige guide, Andreas Karlsson. Safarin i Entabeni var toppen och avrundningen med bad i Vilankulo i Mocambique var också riktigt bra. En trevlig överraskning var att halvpensionen där innebar att vi kunde välja helt fritt ur den ordinarie menyn. Lyxigt.
    Resan var helt enkelt positiv från början till slut. Läs mer

Jan N skrev om African Tours & Safaris
    Vi köpte en kombinerad safari i Tanzania samt sol o bad på Seychellerna. Detta var i mars (6-19)
    Hittade denna resa (annons) i en tidning på vårdcentralen för ett år sedan.
    Min man ringde upp er resebyrå i sept året innan o vi bestämde träff med en trevlig tjej här i Gbg som berättade om hur resan kunde läggas upp. Vi hade ett bra samtal och vi fick olika tips om hur rutten skulle kunna vara och vilken prisklass vi tänkt oss.
    Vi fick sedan via mail ett förslag om hur dagarna skulle kunna bli och det var ju strålande!
    Vi träffades ännu en gång innan vi skulle resa mot Afrikas underbara värld... Ville få lite tips på bla om hur mycket man skulle ge dricks, hur mycket pengar man skulle ha med, använda kort osv.
    Dessbättre hade hon varit nere på en safari tur med andra kollegor några månader tidigare o träffat era kollegor i Tanzania! Det underlättade när vi fick reda på hur vi skulle lösa inresevisumet på flygplatsen när vi landat.
    Så det blev extra spännande o förväntan blev ännu mer på riktigt!!
    Efter att ha landat på Kilimanjaros flygplats så började resan med stort R!
    Nu efteråt så är vi Såå nöjda!
    Kalasmottagande på alla stopp vi gjorde. Underbara människor som var glada, trevliga o så hjälpsamma samt bjöd på sig själva! Fina boenden som var rena o fräscha och bra mat...
    O våran guide, Mr Dennis, även han en härlig snubbe som var så kunnig o rolig och verkligen trivdes med sitt jobb, det märktes!
    Det kändes även så rätt att få en guide från Tanzania och inte någon från Sverige.
    Safarin var i världsklass! Detta är svårslaget om det ens går att göra det, för vår del... Så nära alla de fantastiska djuren o naturscenerna gick ju inte heller av för hackor o boendet ute i det vilda med alla djuren inpå och fantastiska Mr Dennis som fick visat oss alla djuren tillsammans med hans andra guidekollegor, från andra resebolag, som var så bra samspelta och hjälpte varandra och gav oss allt detta!!!

Ngorongoro kratern samt Serengeti National Park

Ett minne för resten av livet!!

Sedan bar det av mot Seychellerna med sol o bad.
    Lyxigt värre, bodde kalasfint och även all personal supergulliga där med.
    Jag fyllde 50 år den 14 mars och efter att ha ätit gott o kom tillbaks på rummet hade det fixats tårta o fina handdukskreationer med blomblad! Tack för detta AfricanTours!!

Vi är så nöjda med denna resan, fick valuta för pengarna!!

TACK!!

Anna Taserud & Jan Nilsson Läs mer

Lena S skrev om African Tours & Safaris
    Mycket lyckad resa till Sydafrika nyår 2018 och januari 2019. Välplanerad med hjälp av Malin Ternebrink, fina upplevelser av skiftande slag, kunniga och trevliga guider och boenden vi trivdes med. Vi fick snabba svar på när vi behövde. Safari i Kariega Game Reserve blev ett perfekt avslut. Resan som helhet överträffade våra förväntningar. Läs mer

Björn B skrev om African Tours & Safaris
    Vi bokade en safari via Afrikahuset i Hjärnarp. Har blivit mycket bra bemött av Susanne på African Tours & Safaris. Hon var tillgänglig och svarade på alla våra frågor.
    Resan var fantastisk...framförallt första veckan med safari i Massaj Mara.....på Zanzibar var vi lite besvikna på badet.....sjöborrar där vi bodde så det gick nästan inte att bada där....vi hade sett fram emot snorkling o vackra fiskar ...det fick vänta till de sista dagarnai Stone Town. Läs mer

Fabriksgatan 13, 412 50 Göteborg