African Tours & Safaris

Välkommen till African Tours & Safari!

Sedan starten 2008 har African Tours & Safaris varit en ledande arrangör av resor till Afrika. Alla som arbetar på African Tours & Safaris har bott, arbetat eller rest väldigt mycket i södra och östra Afrika.

Vår passion är att skapa fantastiska upplevelser för alla våra resenärer. Vi arrangerar resor till länder som vi verkligen kan, har besökt och har en genuin passion för. Oavsett om ni reser med oss på en safari i Tanzania, Kenya eller Zimbabwe, för att besöka bergsgorillor i Rwanda, möta schimpanser i Uganda, utforska Kapstaden och vingårdarna i Western Cape i Sydafrika, hyra en bil och köra Garden Route, se lemurer i Madagaskars regnskogar eller tyst glida fram i en kanot i Okavangodeltat i Botswana så vet ni att ni bokar med experter med den kunskap, erfarenhet och passion som behövs för att ge er den perfekta Afrikaresan.

African Tours & Safaris är klimatneutralt sedan 2017 och klimatkompenserar också för alla våra kunders resor till 100%. Vi är stolta över våra engagemang för natur, djur och den lokala befolkningen. Varmt välkommen till ditt nästa äventyr tillsammans med oss!

179 omdömen om African Tours & Safaris

Sedan starten hos Reco 2019
    2023-02-01 Insamlad av företaget
    Vilken magisk resa vi har haft! Vi var två familjer på 8 personer som reste tillsammans under 2 veckor och 3 destinationer (Krugerparken, Kapstaden och Mauritius). Vår arrangör Malin Ternebrink från African Tours & Safaris var med från början och skräddarsydde ett paket som passade oss. Hon var tålamodig och förstod snabbt vad vi önskade. Hennes förslag på boende, upplägg, aktiviteter och transporter var spot on. Hon var extra oumbärlig då vi behövde ställa in och boka om resan en dryg månad innan avgång i december 2021 p g a Omicron i Sydafrika. Till slut bar det ändå av strax innan jul 2022! Efter all väntan och efter en pandemin kändes det overkligt och fantastiskt att äntligen vara ute och resa igen.

I Krugerparken bodde vi på en mysig lodge (Baobab Ridge) med 5 inbokade safaris och en bonus safari sista dagen. Extra härligt med bonus safarin eftersom vi då (äntligen) spanade in en leopard och sedan en flock med 9 lejon! Vår guide Devine var rolig, kunnig och väldigt mån om att vi skulle få en minnesvärd upplevelse. Maten var utmärkt och under dagen kunde man slappa vid polen. I Kapstaden hade vi bokat in en stadstur, en heldag i vinlandet Franschhoek med e-bikes och vinprovning, vandrade uppför Taffelberget en morgon och sedan härliga middagar och shopping. Sista dagen hade vi bokat en guidad tur ner till Godahoppsudden via Chapmans Peak Drive, Boulders Beach (pingviner) och Kalk Bay. Lite mycket tid i bilen bara, speciellt eftersom vi endast hade ett par dagar i Kapstaden så kanske vi hade skippat den turen så här i efterhand. Den sista delen av vår resa var sedan Mauritius där vi anlände till resorten Lux Le Morne på nyårskvällen. Ett helt underbart ställe med vita stränder, parasoller av palmblad och med berget Le Morne majestätiskt upptornat bakom resorten. Här tog vi det ganska lugnt men eftersom vi är två aktiva familjer hann vi ändå med att vandra uppför Le Morne (väldigt brant!), snorkla, surfa, kite surfa (en lektion iallafall), cykla och sedan simmade vi med vilda delfiner! Det kommer vi aldrig att glömma. Ja, som sagt, en helt magisk och underbar resa som vi aldrig kommer att glömma helt enkelt! Vi är så väldigt nöjda och skulle inte tveka att boka fler resor med Malin och African Tours & Safaris.
    2023-01-27 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med vår resa till Sydafrika! Upplever dock att African Tours & Safaris skulle kunna varit mer agila och engagerade under framförallt planeringsfasen. Deras tjänst är väldigt standardiserad, vilket såklart har både för och nackdelar.
    Tack Cassandra för att du tagit dig tid att skriva en recension. Det är roligt att höra att du är så nöjd med resan.
    Då er resa är skräddarsydd efter era och era vänners önskemål, är vi nyfikna att höra mer i detalj vad ni saknade kring er resa. Vårt mål är alltid att vara personliga och flexibla, så vi hör av oss till er igen inom kort så vi kan prata vid lite mer.
    2023-01-25 Insamlad av företaget
    Very professional and helpful in deciding our adventure, lots of suggestions which turned out well. What really counts is they are there if you have a problem during the trip because we all know things can go wrong and they will. Highly recommend them, Malin was the best!
    Hej Charles! Tack för er feedback. Vi är säkra på att Malin uppskattar era fina ord om henne. African Tours & Safaris
    2023-01-24 Insamlad av företaget
    Bra bemötande från African Tours & Safaris. Vi bodde på fina hotell på Seychellerna och bra utflykter.
    Hej Kate! Tack för att ni tog er tid att skriva en recension. Trevligt att höra att ni är nöjda med er resa. African Tours & Safaris
    2023-01-24 Insamlad av företaget
    Över förväntan . Mycket bra val av resrutten.
    Allt genomfördes enligt plan med hög kvalitet och ännu bättre.
    Kunniga reseledare, gott bemötande överallt. Informationen före och under resan var lättillgänglig och utförlig .
    Många detaljer som höjde resans upplevelse.
    Hej Mitra! Tack för er fina feedback. det är alltid roligt att höra att en resa t.o.m. överträffade förväntningar. African Tours & Safaris
    2023-01-23 Insamlad av företaget
    Professionellt skött och vänligt bemötande. Därtill uppföljning.
    Hej Magnus! Tack för din feedback, det betyder mycket för oss! African Tours & Safaris
    2023-01-23 Insamlad av företaget
    Vi köpte en paketresa med några extranätter både före och efter resan. Vi blev oerhört professionellt och engagerat bemötta med olika förslag och rekommendationer.
    Väl på resan funkade allt smidigt utom på en lodge där de bytt ägare. De nya ägarna kontaktade African Tours i Sverige och allt löste sig direkt!
    På grund av covid så var African Tours mycket flexibla med avbokningar och garantier för återbetalning etc.
    Vi kan med glädje rekommendera African Tours och kommer absoluta att boka resor via dem igen!
    Hej Elisabeth! Det var roligt att höra att er resa blev så bra. African Tours & Safaris
    2023-01-22 Insamlad av företaget
    Vi var på en oförglömlig resa med African Tours, 4 dagars Safari i Tanzania kombinerat med Zanzibar. Allt var väldigt smidigt med dem, bokningar, snabba svar med frågor vi hade, önskemål vi hade….
    Även allt på själva resan var perfekt, bra organisation, punktliga, hade världens bästa safariguide…
    Kan varmt rekommendera alla att resa med dem. 😊
    Hej Marie! Tack för er fina feedback! African Tours & Safaris
    2023-01-21 Insamlad av företaget
    Bästa semestern någonsin! Mycket bra engagemang och arrangemang, från första kontakt till resans avslut. Allt har känts genomtänkt och förhöjt vår upplevelse och man förstår att African Tours & Safaris har stor kunskap och fingertoppskänsla när det kommer till att läsa av kund och behov.Allt från vår safariresa i Tanzania med den bästa guiden vi kunnat ha, till hotellvalen på Zanzibar för att få en totalupplevelse i toppklass, Rekommenderar African Tours och David starkt!
    Hej Catarina! Tack för feedback, vi är väldigt glada att ni är så nöjda med er resa. African Tours & Safaris
  • Eva I
    2023-01-20 Insamlad av företaget
    African Tours ordnade vår resa till Tanzania, safari i Ngorongoro och Serengeti och sol och bad på Zanzibar. Allt fungerade perfekt och alla ställen vi besökte var fantastiska. Högsta betyg.
    Hej Eva! Tack för er feedback! Roligt er resa blev så fin, det var fantastiska bilder ni skickade till oss! African Tours & Safaris
  • Camilla J
    2023-01-19 Insamlad av företaget
    Mycket Trevligt bemötande och väldigt tålmodiga med alla våra frågor och ändringar hit och dit.
    Jag rekommenderar verkligen African tours & Safaris för att arrangera resor. Vi var i Tanzania på safari i fem dagar sedan en vecka på Zanzibar.
    Vi hade kontakt med David i Göteborg som var toppen!
    Hej Camilla J! tack för vänliga ord, vi är glada att er resa blev så bra. African Tours & Safaris
    2023-01-17 Insamlad av företaget
    Vår resa blev äntligen av efter att den blivit uppskjuten två år pga pandemin. Hela vår storfamilj med barn och barnbarn deltog, totalt 10 personer.
    Under hela processen från början av 2020 fram tills resan nu är genomförd har African Tours genom David varit oss mycket tillmötesgående och behjälpliga i alla våra kontakter.
    Våra förväntningar inför en sån här resa var naturligtvis mycket höga hos oss alla. ( 12 - 77 år !! )
    Vi blev på intet sätt besvikna efter att vi nu genomfört resan.
    Resan, 12 dagar, bestod av tre safaris i Tanzania följt av sol och bad på Zanzibar.
    Allt skräddarsytt av African Tours & Safaris.
    Hej per! Tack för din fina feedback. Ni fick ju vänta länge innan resan äntligen blev av så det är verkligen glädjande att den blev så bra! African Tours & Safaris
    2023-01-16 Insamlad av företaget
    Mycket bra service av företaget vid bokandet av vår resa till Tanzania och Zanzibar, och vi fick en oförglömlig resa. Allt klaffade perfekt med transfer och allt. Vi hade också en riktigt bra guide som hade stor kunskap om både Serengeti och Ngorogorokratern, och som var mycket mån om att vi skulle få den bästa upplevelsen. Vi fick verkligen se Big five och mycket därtill. Kan verkligen rekommendera detta företaget.
    Hej Catharina! Tack för er feedback. Det är roligt att läsa att ni är så nöjda med er resa. African Tours & Safaris
    2023-01-16 Insamlad av företaget
    Barnbarnen beskrev resan som den bästa semestern hittills! Och då har vi varit runt på många ställen med många researrangörer.

Safaridelen på vår resa gav mer än förväntat med upplevelser där alla big five sågs flera ggr. Vi hade en engagerad guide, Simon, som såg till att vi mådde bra på alla tre ställena med sköna lodger som funkade utmärkt.

Diani Beach med Southern Palms Beach Resort nästan överträffade Masai Mara, och blev ett jättebra komplement till safarin.
    Stort tack till alla inblandade från resebyrån till alla kenyanska engagerade vänliga människor!
    Gunilla, Bengt-Erik, Johan, Lotta, Stina och zHilda
    Tack för fina ord! Det är en stor glädje att läsa att er resa blev så bra. African Tours & Safaris
    2023-01-16 Insamlad av företaget
    Jag har upplevt hela planerandet och all information jag har fått om vår resa alldeles utmärkt. Proffsigt bemötande och det känns som ett genuint intresse för att vår upplevelese i afrika skulle bli så bra som möjlilgt.
    Hej Malin! Tack för att ni tog er tid att skriva en recension av er resa. Vi är glada att ni är så nöjda med er resa! African Tours & Safaris
    2023-01-16 Insamlad av företaget
    Jag har fått ett bra bemötande, bra service och ett fint upplägg för vår resa.
    Jag hade höga förväntningar och jag tycker i stort att man levde upp till dem alla. Vi hade otur med att safarijeepen gick sönder så vi missade en del av vår safari. Det diskuterar vi nu och jag hoppas det löser sig med någon kompensation.
    Vi köpte en resa till Tanzania med 5 dagars safari och 5 dagar på Zanzibar.
    Hej Maria! tack för er feedback! Det var tråkigt att er jeep gick sönder. Vår guide beklagar verkligen att ni missade safarituren på morgonen. Tur att Dennis lyckades hitta en jeep som kunde ta er tillbaka till Arusha. Vi hoppas att ni är nöjda med ersättningen ni fick av oss för den missade safarituren. African Tours & Safaris
    2023-01-15 Insamlad av företaget
    Vi var två par som köpte en 14 dagars safari/badresa till Kenya i slutet av november. En kanonresa med en fantastisk guide (Simon). Våra förväntningar överträffades. Det enda vi har att klaga på är den dåliga återkopplingen från AT & S, då vårt flyg hem från Mombasa var försenat. Vi kommer definitivt att anlita AT & S vid vår nästa resa.
    Hej Michael! Tack för att ni tid er tid att ge oss en recension. tack för att du tog dig tid att prata med mig i telefon också så att vi fick reda ut situationen med ert flyg och er transfer. Naturligtvis ska alla detaljer fungera. African Tours & Safaris
    2023-01-03 Insamlad av företaget
    Hela resan med safari i Tanzania och sol och bad på Zanzibar var en fantastisk upplevelse. AT&S var trevliga och hjälpsamma både under bokningsfasen och under resan. David svarade snabbt på våra, ibland lite märkliga frågor.
    Safarin var väldigt bra ordnad. Vår guide Jackson får högsta betyg, en fantastisk människa som frikostigt delade med sig av sin kunskap både om djur o natur men även om historia, samhälle mm.
    Rekommenderar AT&S till alla vänner och kommer själv att anlita dom om/när det är dags för ny resa.
    Hej Pernilla! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension om er resa, det betyder mycket för oss. Det är verkligen roligt att höra att ni hade en så bra resa. Jackson är en fantastisk guide och en fantastisk person vi är extremt stolta och glada över att han är en del av vår "familj" African Tours & Safaris
    2022-12-21 Insamlad av företaget
    Mycket bra organiserad resa i alla detaljer
    Hej Ivan! Tack för din feedback, va bra att resan blev bra. African Tours & Safaris
    2022-12-15 Insamlad av företaget
    Kanonbra, allt fungerade klockrent och servicen både förre, under och efter resan var helt perfekt. Vår guide i Tanzania får 12 poäng av 10 möjliga, han var bäst helt klart. Om det blir en ny resa till Afrika så ringer vi African Tours & Safaris. Kan VERKLIGEN rekommenderas.
    Hej Håkan! Tack för er fina feedback. Vi har skickat vidare er beröm till er guide, Jovin. African Tours & Safaris
    2022-12-15 Insamlad av företaget
    Allt fungerade felfritt och vi är framför allt väldigt nöjda med vår guide Jackson, hoppas han får den uppskattning han förtjänar av sina arbetsgivare!
    Hej Emma! Tack för er feedback. Vi är väl medvetna om att Jackson är en fantastisk guide och en fantastisk människa och vi uppskattar honom väldigt mycket! African Tours & Safaris
    2022-12-14 Insamlad av företaget
    Vi fick utmärkt hjälp med bokningen av vår resa med Rovos Rail och Zambezi Queen. Det krävdes extra arbete eftersom den fick bokas om ett framåt p g a covid.
    Hej Mats! Tack för er fina recension. Underbart att ni kom iväg på er resa till slut. African Tours & Safaris
    2022-12-11 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande.
    Bra service
    Hög tillgänglighet
    Hej Lisbeth! Tack för snälla ord. Trevligt att höra att du är nöjd med vår service African Tours & Safaris
    2022-12-10 Insamlad av företaget
    Personligt bemötande med engagemang. Bra tillgänglighet. Bra läsning av ”vår profil” och perfekt matchning i val av boende och guidning.
    Tack för din feedback Kenth. Det låter ju jättebra att vi lyckades matcha era önskemål med rätt boende och guidning. African Tours & Safaris
    2022-12-10 Insamlad av företaget
    Personerna övar väldigt hjälpsamma och lätta att arbeta med. Dom var lyhörda ang. Mina önskemål och var lätta att ändra olika boenden och ställen att se.
    Vi var nöjda med våran vistelse och alla ställen vi bodde på.Hela resan var en fin upplevelse och vi hade en fantastisk upplevelse. Det var lagom balans mellan deras bokningar och vad vi själva ville göra.
    Hej Tette! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension, det betyder mycket för oss. African Tours & Safaris
  • Annicka N
    2022-12-10 Insamlad av företaget
    Väldigt seriösa,håller vad de lovar. Behövde inte tänka mycket själv. Allt flöt på hur bra som helst.
    Hej Annicka! Tack för din fina feedback, bra att ni hade en lyckad resa. African Tours & Safaris
  • Kristina A
    2022-12-09 Insamlad av företaget
    Från vår idé till verklighet har vi fått toppenservice. Massor av relevanta förslag och hela tiden lyhörda. Alltid svar på massor av frågor - inte bara kring resemålet, hotellen och transporten utan även kring försäkring, betalning, mm.
    Allt har fungerat mycket bra. Även tillgängligheten och servicen när resan ägde rum var över förväntan. När det sedan kommer till resemålet, hotellen, utflykterna, upplägget, transporter finns bara en sak att säga - magiskt. 🤩🤩
    Vi är så nöjda på alla sätt. Extra tack till Malin. 🙏🙏
    Hej Kristina! Tack för er feedback, det betyder mycket för oss att ni ärt så nöjda med er resa! African Tours & Safaris
    2022-12-09 Insamlad av företaget
    Fantastisk resa, där allting fungerat. Förväntningarna har stämt.
    Tack för din feedback Sven! Trevlig att höra att allt fungerade på resan African Tours & Safaris
    2022-12-09 Insamlad av företaget
    Vi hade en fantastisk resa i alla delar där er del gjorde vår Syd Afrika vistelse mycket innehållsrik och njutbar.

Alla transfers fungerade klanderfritt med högsta betyg. Kändes både skönt och mycket exklusivt med dessa vilket gjorde att vi kunde slappna av efter och inför våra transporter.

Våra boende med start på Gorges George var fantastiskt gemytligt och trevligt, beläget verkligen mitt i stan så vi promenerade till och från våra aktiviteter inne Kapstaden. Hotellet var verkligen enl våra önskemål, litet och familjärt med hög klass på mat och rum. Inga stora glaskomplex med ”pk personal”. Ung service ”minded” personal med en personlig touch vilket skapade en intim och genuin trevnad.
    Vår guidade tur i Kapstaden var också över förväntan och innehållsrik. Guiden var mycket kunnig och med humor i vår smak. Att nämna särskilt i rundturen var besöket till Kirstenbosch. Hade vi insett storslagenheten i denna park före besöket hade vi lagt mer tid där.

I Franschhoek Ashbourne House var också väldigt mycket enl våra önskemål. Litet med mysiga rum och hemtrevlig atmosfär. Ägarna mycket tillmötesgående och villiga att lämna förslag på aktiviteter. Centralt beläget till restauranger, tåg mm samt promenadavstånd till en del vingårdar. Detta utan att vara längs den mer högljudda huvudgatan.
    Att nämna tog vi en prisvärd taxi till Franschhoek Motor Museum som för den som har intresse för bilar är mer än mycket sevärd.
    Vintåget var en hit men det som avgör om det blir så är två saker. Din guide samt övriga deltagare. Vi hade tur med båda.
    Vi tog själva en längre promenad och besökte vingård och njöt av omgivningarna och skulle generellt kunna spendera mer tid i Franschhoek.
    Hej Kristian! tack för er feedback, det låter verkligen som om ni hade en fantastisk resa African Tours & Safaris
    2022-12-08 Insamlad av företaget
    Hanna har utifrån våra diskussioner med fingertoppskänsla valt fantastiska hotell och utflykter i precis lagom tidsomfattning. Hon har också haft en ängels tålamod med våra önskemål om ändring av restid pga pandemi och annat. Toppenbemötande alltså.
    Hej Bo! Tack för din fina feedback. det är verkligen roligt att ni är så nöjda med resan. African Tours & Safaris
    2022-12-08 Insamlad av företaget
    Resan till Namibia, Botswana och Zimbabwe överträffade alla mina förväntningar! Nu var man ju lite extra sugen på att resa efter corona-åren, men oj vilken fantastisk resa det blev! Allt fungerade så otroligt bra, med en fantastisk personal på plats!! Vi såg så mycket, och kände hela tiden av en mkt proffsig planering och genomförande. Dessutom hade vi en mästerlig kock som serverade så goda måltider! Och sallader åt vi varje dag, och mådde toppen - ingen magsjuka i sikte!
    Hej Ena! Tack för att du tog dig tid och skriva en recension av din resa. Du verkar ju ha haft det fantastiskt och det är vi verkligen glada för! African Tours & Safaris
    2022-12-08 Insamlad av företaget
    En 20 dagars resa till Namibia, Botswana och Zimbabwe.
    Allt fungerade utmärkt! Har inget att klaga på.
    Hej Jan! Vad roligt att du är så nöjd med resan African Tours & Safaris
    2022-12-08 Insamlad av företaget
    Den bästa resebyrå jag har haft att göra med. Hög kompetens, trevliga medarbetare och hög servicenivå.
    De två resor jag köpt av African har varit fullträffar!
    Hej Lars! Wow! det var verkligen roligt att höra. Tack! du är alltid välkommen åter om en resa till Afrika lockar i framtiden. African Tours & Safaris
    2022-12-08 Insamlad av företaget
    PS, Är själv guide sedan 50 år tillbaka.
    African Tours & Safaris har på alla sätt varit utmärkt att jobba med. Vet ju att det blir många konstiga frågor innan en resa men allt har blivit besvarade och allt har fungerat mycket bra..
    Blev till en början lite tveksam när vi möttes av 2 st från Zimbabwe och en från Zambia när vi skulle resa i Namibia och Botswana ? Men det visade sig att de var mycket kunniga och proffsiga under resan.Sammanfattningsvis kan jag bara säga att allt var super ,håller redan på att boka en ny resa 2024.
    Hej Håkan! Tack för din feedback, vad roligt att höra att du är på gång och boka en till resa. African Tours & Safaris
    2022-12-08 Insamlad av företaget
    Allt var till stor glädje och fantastiskt.
    AT&S nu utsedd till prioriterad leverantör.
    Tack för fina ord Bo. Vi blir alltid otroligt glada när vi hör att en gäst har haft en bra resa. African Tours & Safaris
    2022-12-08 Insamlad av företaget
    Köpte safariresa till parker i Kenya.
    Blev uppskjuten flera ggr pga pandemin, men genomfördes nyligen på mycket lyckat sätt. Program och boenden överensstämde till fullo med förväntningarna.
    Hej Magnus! Tack för er fina feedback. Vi är verkligen glada att ni till slut fick er resa, efter att den bokats om flera gånger på grund av pandemin. African Tours & Safaris
    2022-12-07 Insamlad av företaget
    Professionellt bemötande och lyhörda för våra önskemål. Vi fick den hjälp som förväntades från planeringsstadiet till hemkomst.
    Även kanonbra service och hjälp på resemål som underlättade vistelsen.
    Vi köpte en skräddarsydd paketresa innhållande safari och slappa dagar på Zanzibar.
    Kan starkt rekommendera African Tours.
    Hej Martin! Tack för fin feedback. Vi är verkligen glada att er resa blev så bra. African Tours & Safaris
    2022-12-03 Spontant omdöme
    Hemma efter en helt underbar resa till Tanzania med safari efterföljt av sol och bad på Zanzibar. Vi är otroligt nöjda! Allt var extremt bra anordnat. Vi möttes av Seleman på flygplatsen och han såg till att alla överlämningar gick som de skulle, även när vi lämnat fastlandet för Zanzibar hörde han av sig och kollade så att allt gått bra. Mycket professionell!

Måste dessutom lyfta fram vår guide Jacob Maji som var helt otroligt kunnig, trevlig och engagerad. Vi hade inte kunnat tänka oss någon bättre guide. Han lärde oss otroligt mycket om djuren och naturen under de dagar vi var där. Hans erfarenhet medförde dessutom att vi lyckades hitta och komma väldigt nära djuren, flera gånger som ensam jeep på plats.

Vi rekommenderar verkligen African Tours and Safaris och kommer garanterat välja dem igen om vi ska göra någon liknande resa i framtiden.
    Hej Erik! Stort tack för dina fina feedback. det var verkligen med stor glädje vi läste att ni hade en så bra resa. Vi har, naturligtvis, vidarebefordrat er beröm till Jacob och Seleman och all vår personal i Tanzania. African Tours & Safaris
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    Mkt bra första bemötande och hantering under hela bokningsfasen.
    Förväntningarna motsvarades väl.
    Jag köpte en safariresa till Tanzania för hela familjen, safari plus Zanzibar under 2 veckor.
    Hej Svante! Tack för din feedback och tack för att du tig dig tiden att berätta om er resa när vi ringde upp dig. Vi är glada att er resa motsvarade förväntningarna. African Tours & Safaris
    2022-10-27 Insamlad av företaget
    När vi började leta om företag som erbjöd resor till Tanzania tog vi in offerter från fyra olika företag. Vi valde African Tours & Safaris för att det var en person som svarade väldigt personligt i ett mail och inte en robot. De var på alerten när det kom till ändringar och frågor som vi hade och uppdaterade prisförslaget fort. En negativ sak var att i slutet av vår "köpfas" så fick vi en ny kontakt som inte var lika på och det tog flera påminelser via mail innan vi fick svar. Men det blev rätt och i slutet blev vi nöjda.

Det är just under denna fasen man har kontakt med African tours. Jag tror att den går att öka genom hela upplevelsen och resan.

En annan negativ sak var att vårt flyg hem från Zanzibar ändrades , dock mailade African tours oss omgående, men tiden uppdaterades inte i appen. Vilket ledde till att det blev väldigt stressigt när vi väl kom till flygplatsen och såg att tiden var knapp. Dessutom hade vi köpt två utflykter på Zanzibar som vi hade betalat rätt till African Torus & Safaris. Detta hade på något sätt fallig mellan stolarna och vi fick påminna vår guide om detta, vilket löste det på ett bra sätt ihop med African Tours & Safaris.

Överlag är detta en resa som vi verkligen rekommenderar. Vi var iväg 13 dagar. För oss var Safarin det absolut bästa. Helt fantastisk att uppleva allt. Skulle vi ge något tips är det att ta någon/några extra dagar i Serengetti. Att sova i tält och höra de afrikanska djuren är en fantastisk upplevelse!
    Hej Joakim! Tack för er feedback! Det är roligt att ni hade en så bra resa. Angående att vi var lite långsammare med svar i slutet av er bokningsfas så ber vi om ursäkt för detta. Under sommarmånaderna hade vi mindre personal på grund av semestertider och samtidigt väldigt mycket bokningar och förfrågningar. Vi är medvetna om att det innebar att vår service inte var tillräckligt på vid vissa tillfällen, på grund av tidsbrist, och vi beklagar detta, naturligtvis. African Tours & Safaris
    2022-10-21 Insamlad av företaget
    Allt var jättebra förutom vår bil som inte var en jeep. Väldigt svår att se ut genom fönstren plus att den var ordentligt sliten. Den kom inte heller fram överallt utan var tvungen att hitta vägar utan vatten m.m.
    Vi har åkt tidigare både i Sydafrika och Kenya och då haft en Jeep så detta var en ordentlig besvikelse.
    Hej Rigmor! Tack för att ni tog er tid att skriva en recension. Det var tråkigt att höra att ni inte är nöjda med bilen. Vi har varit tydliga med att våra gäster alltid ska ha safarijeepar, inget annat, så i ert fall har det utan tvekan brustit och det ber vi om ursäkt för. Vi har, naturligtvis, tagit upp detta med vår samarbetspartner i Kenya för att se till att något liknande inte händer igen. /David, African Tours & Safaris African Tours & Safaris
  • 2022-08-31 Insamlad av företaget
    Vi är så glada att vi valde er att arrangera vår resa. Vi åkte med barn och barnbarn, tolv personer, på safari i Tanzania kombinerat med sol och bad på Zanzibar.
    Trevliga och mycket duktiga guider, Jacob och Dennis, tog hand om oss under hela safariveckan. I Serengeti bodde vi på en mycket trevlig tältlodge, Tanzania Bush Camp. Där är man gäst i djurens värld. De finns nära hela tiden. Att dessutom få äta gott, sova skönt och bli omhändertagen av trevlig personal var ren lyx.
    Våra guider var erfarna och närmade sig djuren respektfullt. Vi såg ”the big five” och många, många fler. En stor upplevelse för oss alla.
    Zanzibar bjöd på ett mer lättjefullt liv vid det varma havet med aktiviteter som kiting, dykning och snorkling. Zanzibar Pearl i Matemwe var ett mycket trevligt och charmigt hotell med bra service. Kan rekommenderas.
    Tack David och African Tours& Safaris för en mycket välkomponerad resa!
    Iréne o Olle Tunell
    Hej Olle! Tack för er fina recension. Det är otroligt roligt att ni äntligen kom iväg på er resa efter att vi var tvungna at skjuta upp den flera ggr pga pandemin. African Tours & Safaris
  • Åsa Z
    2022-08-30 Insamlad av företaget
    AT&S har bra omdömen sedan tidigare och gjorde att vi valde att boka vår Safariresa till Tanzania med dem.
    De är snabba på att svara, komma med tips och råd samt att de lyssnar på vad vi som kund önskar få ut av resan.
    Med 3 barn i olika åldrar ville vi inte ha för enkla boenden men samtidigt inte för fina.
    Vi önskade pool och ordentliga badrum på lodgerna samt Wi-Fi uppkoppling.
    Lodgerna överträffade våra förväntningar och vi är så nöjda!
    De tipsade om att åka långt in i parken (Serengeti) och flyga tillbaka, så blev det ingen dag med för mycket bilåkande, en mycket bra lösning!

De har en egen app de laddar upp all information man behöver till resan så som hotell, flygbiljetter, kontaktinformation på plats m.m.

De är en mindre byrå som är personlig och man känner sig alltid välkommen med frågor och funderingar!

Välj African Tours & Safari om du funderar på en safariresa nånstans i Afrika!😃
    Hej Åsa! Tack för er fina feedback. Det är roligt att läsa att ni hade en så bra resa. African Tours & Safaris
  • Anne-Marie M
    2022-08-29 Insamlad av företaget
    Jag och min familj (man och två barn, 16 och 20 år) hade fantastiska dagar i Tanzania i juli/augusti 2022. Vi bokade ganska sent inpå avresa men fick ett snabbt och mycket trevligt bemötande från David på African Tours. Vår safariguide John var mycket trevlig och kunnig och lotsade runt oss i Ngorongoro och Serengeti under fyra mycket minnesvärda dagar. Vi fortsatte sedan till Zanzibar för sol och bad. Det enda negativa var väl maten som inte alltid höll så bra klass, men det är antagligen inte så lätt rent praktiskt. Transfers till och från flygplats/hotell fungerade utmärkt och vi blev väl omhändertagna. Vi kan starkt rekommendera African Tours för ditt safariäventyr :)
    /Familjen Holm
    Hej! Tack för er fina recension av resan. Vi är glada att ni är nöjda med både safari och Zanzibar. African Tours & Safaris
    2022-08-28 Insamlad av företaget
    Vi fick mycket bra och tydlig info inför resan, bra svar på alla frågor. Resan i Afrika var fantastisk, en av de bästa vi gjort. Det fanns vissa små detaljer som avvek från beskrivningen inför. Hotell och lodger höll mycket hög klass, liksom maten. Vi gjorde en resa i Namibia-Botswana-Zimbabwe.
    Hej Micael! Roligt att höra at ni är så nöjda med er resa. African Tours & Safaris
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Fantastisk upplevelse i Sydafrika och utmärkt service och engagemang från David på African Tours
    Hej Johan! Tack för din feedback. Vi är verkligen glada för att ni blev så nöjda med er resa. African Tours & Safaris
    2022-03-28 Insamlad av företaget
    Vi köpte en resa till Sydafrika där vi lät dom som kan detta bäst komma med ett förslag, Efter lite frågor så landade det ett förslag som blev toppen.Bra service rakt igenom samt fin återkoppling när vi kommit hem igen. kommer starkt rekommendera detta till alla jag känner.
    Tack för fin feedback Fredrik! Roligt att höra att ni hade en så fin resa. African Tours & Safaris
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Från första kontakten genomförd resa har kontakten med företaget fungerat mycket bra. David har alltid svarat snabbt på önskemål och frågor så vi kunde skräddarsy en resa efter våra önskemål. Vi uppskattar speciellt att vårt sällskap på 4 personer hade en egen bil på safari delen med en mycket kunnig och lyhörd guide.
    Vår resa bestod av 6 dagar safari och 8 dagar sol och bad på Zanzibar. Rekommenderar detta företag om man är sugen på en safari i Tanzania.
    Hej Malin! Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback från resan, det betyder mycket för oss. Roligt att resan var så lyckad! African Tours & Safaris
    2022-03-09 Insamlad av företaget
    Mycket lyckad semester i Tanzania, Serengeti och Zanzibar för familjen. Kontaktpersonerna var lätta att ha att göra med, svarar snabbt på frågor både före och under resan.
    Hej Otto! Tack för din feedback. Det är roligt att höra att er resa till Tanzania blev så bra! African Tours & Safaris
    2022-03-07 Insamlad av företaget
    Proffesionellt och personligt bemötande.
    Bra upplägg med safari i 5 dagar och därefter sol och bad på Zanzibar. Det blev en otrolig upplevelse.
    Vi hade en guide som var som ett uppslagsverk med hjärta och omsorg för både djur, människor och naturen dessutom var han en duktig förare som tog oss till fantastiska platser och djur i Serengeti och Ngoronongoro.
    Resan överträffade alla våra förväntningar med råge.
    Tack för er fina feedback Britt Marie! African Tours & Safaris