African Tours & Safaris

Välkommen till African Tours & Safari!

Sedan starten 2008 har African Tours & Safaris varit en ledande arrangör av resor till Afrika. Alla som arbetar på African Tours & Safaris har bott, arbetat eller rest väldigt mycket i södra och östra Afrika.

Vår passion är att skapa fantastiska upplevelser för alla våra resenärer. Vi arrangerar resor till länder som vi verkligen kan, har besökt och har en genuin passion för. Oavsett om ni reser med oss på en safari i Tanzania, Kenya eller Zimbabwe, för att besöka bergsgorillor i Rwanda, möta schimpanser i Uganda, utforska Kapstaden och vingårdarna i Western Cape i Sydafrika, hyra en bil och köra Garden Route, se lemurer i Madagaskars regnskogar eller tyst glida fram i en kanot i Okavangodeltat i Botswana så vet ni att ni bokar med experter med den kunskap, erfarenhet och passion som behövs för att ge er den perfekta Afrikaresan.

African Tours & Safaris är klimatneutralt sedan 2017 och klimatkompenserar också för alla våra kunders resor till 100%. Vi är stolta över våra engagemang för natur, djur och den lokala befolkningen. Varmt välkommen till ditt nästa äventyr tillsammans med oss!

Läs vad 134 kunder tycker om African Tours & Safaris 2

2022-05-06 Insamlad av företaget
    Fantastisk upplevelse i Sydafrika och utmärkt service och engagemang från David på African Tours
    Hej Johan! Tack för din feedback. Vi är verkligen glada för att ni blev så nöjda med er resa. African Tours & Safaris
    2022-03-28 Insamlad av företaget
    Vi köpte en resa till Sydafrika där vi lät dom som kan detta bäst komma med ett förslag, Efter lite frågor så landade det ett förslag som blev toppen.Bra service rakt igenom samt fin återkoppling när vi kommit hem igen. kommer starkt rekommendera detta till alla jag känner.
    Tack för fin feedback Fredrik! Roligt att höra att ni hade en så fin resa. African Tours & Safaris
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Från första kontakten genomförd resa har kontakten med företaget fungerat mycket bra. David har alltid svarat snabbt på önskemål och frågor så vi kunde skräddarsy en resa efter våra önskemål. Vi uppskattar speciellt att vårt sällskap på 4 personer hade en egen bil på safari delen med en mycket kunnig och lyhörd guide.
    Vår resa bestod av 6 dagar safari och 8 dagar sol och bad på Zanzibar. Rekommenderar detta företag om man är sugen på en safari i Tanzania.
    Hej Malin! Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback från resan, det betyder mycket för oss. Roligt att resan var så lyckad! African Tours & Safaris
    2022-03-09 Insamlad av företaget
    Mycket lyckad semester i Tanzania, Serengeti och Zanzibar för familjen. Kontaktpersonerna var lätta att ha att göra med, svarar snabbt på frågor både före och under resan.
    Hej Otto! Tack för din feedback. Det är roligt att höra att er resa till Tanzania blev så bra! African Tours & Safaris
    2022-03-07 Insamlad av företaget
    Proffesionellt och personligt bemötande.
    Bra upplägg med safari i 5 dagar och därefter sol och bad på Zanzibar. Det blev en otrolig upplevelse.
    Vi hade en guide som var som ett uppslagsverk med hjärta och omsorg för både djur, människor och naturen dessutom var han en duktig förare som tog oss till fantastiska platser och djur i Serengeti och Ngoronongoro.
    Resan överträffade alla våra förväntningar med råge.
    Tack för er fina feedback Britt Marie! African Tours & Safaris
    2022-02-10 Insamlad av företaget
    Hej Erik! Tack för ditt fina omdöme! African Tours & Safaris
    2022-02-08 Insamlad av företaget
    Lite seg återkoppling, då vi hade kort tid på oss från vi sände offert tills resan skulle gå av staplen.
    Vi ändrade lite på våran första offert och ville ha bla ha hjälp med nytt hotell på anna del av ön.
    Fick heller inget svar från Sverige på frågor vi hade under resan på tex uppgradering av rum. Vilket gjorde att hotellet vi kom till försökte köra en fuling och en höjning på 100 dollar per natt, blev 300 dollar per natt under tiden vi tackade ja till rummet på plats...
    Hade vi vetat att man kunde flyga diretk från Serengeti till Zanzibar hade vi bokat det, i stället för en värdelös natt i Aruscha på ett tomt hotell där ingen verkade ha koll.
    DOCK så flöt själva resan mycket bra, vi hade en guide i Tanzania som gav mer och lite till i sin kunskap och gav oss fantastiska minnen och upplevelser, Mr Grey.
    Samtliga boende (utan Summit Lodge) var helt unika uppevelser, var och en på sitt sätt. Alla som var involverade i hämtningar och upphämningar var fantastiska på plats i både Tanzania & Zanzibar och noga med att lämna sina nummer vid frågor under tiden vi var där. Detta gjorde ju att allt flöt fantastiskt bra på plats
    Hej Anne Charlotte! Tack för din feedback. Vi ringer dig angående hotellet på Zanzibar. African Tours & Safaris
    2022-01-25 Insamlad av företaget
    Utifrån önskemål om resmål och hotellstandard har AT&S bemött våra frågor, önskemål och ändringar under hela bokningsprocessen. I dessa corona-tider var oron större inför resa och AT&S hjälte oss att bemöta alla våra frågor och funderingar.
    Hej Sofie! Tack så mycket för er feedback. Vi är glada att ni fick en fin resa. African Tours & Safaris
    2022-01-24 Insamlad av företaget
    Första delen av resan i Tanzania med safari uppfyllde alla våra förväntningar, med absolut högsta betyg till vår guide/chaufför Emmanuel.
    Andra delen med vistelsen på Zanzibar var helt ok, men jag/vi hade nog större förväntningar på ön sett som ”sagoö”
    Arrangemang, hotell, service osv håller god klass så vi har inget att klaga på vad gäller det, möjligen kan hotellens placering diskuteras, eller snarare närheten till affärer, banker, caféer mm.
    Vi är som sagt nöjda med helheten, dock med safari,n som höjdpunkt.
    Alla djur och boendet i Bush Camp var en stor upplevelse.
    Hej Hans! Tack för er feedback. African Tours & Safaris
    2022-01-24 Insamlad av företaget
    Vi har haft en helt fantastisk upplevelse tack vare African Tours & Safaris och deras utmärkta guider på plats i Tanzania och på Zanzibar. Safarin vi inledde med var smått magisk och vi fick se "the Big five" på riktigt nära håll. Helt makalöst bra! Resan överträffade helt klart våra förväntningar! <3
    Hej Therese! Tack för er fina feedback. Roligt att höra att ni hade en så bra resa. African Tours & Safaris
    2022-01-23 Insamlad av företaget
    Fantastisk resa! Gav mersmak och vi kommer absolut att åka tillbaka till Afrika.
    Tack för fin feedback! African Tours & Safaris
    2022-01-22 Insamlad av företaget
    Utmärkt proffsigt bemötande.Våra förväntningar var höga och alla infriades. Familjen består av 10 personer, 2 barn med familjer.
    Vår resa bestod av safari med sol o bad efteråt. Safarin var fantastisk och guiderna utmärkta Vi har stor erfarenhet av safaris och denna var en av de bästa. Vi valde själva att åka till kusten utanför Dar es Salaam. På tidigare liknande resor har vi valt Zanzibar och nu vet vi att det är ett bättre alternativ. Solen är densamma men baden är mycket bättre på Zanzibar.
    Vi kan med varmt hjärta rekommendera African Tours o Safaris. Brita och Peter
    Hej Brita! Va roligt att ni blev så nöjda med er resa och hade en så bra safari. African Tours & Safaris
    2022-01-22 Insamlad av företaget
    Extremt proffsiga och engagerade! Väldigt bra resa med fantastiska upplevelser!
    Kommer 100% att boka med er igen
    / Dino
    Tack för fin feedback Dino. Du är naturligtvis välkommen åter när och om du vill boka en ny resa. African Tours & Safaris
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    Fantastiskt! En vecka safari och en vecka reala. Överträffade våra förväntningar. Allt klaffade från början till slut. Trots att vi var en grupp på 13 personer inkl sex barn. Både i Serengeti och på Zanzibar.
    Hej Gunnar! Tack för er feedback, underbart att höra att resan gick bra för hela stora familjen. African Tours & Safaris
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    Bokat en tre veckors resa till Tanzania, halva tiden safari och halva tiden på kusten vid Dar es Salaam.
    Fått fantastisk service från African Tours personal i Sverige. De har glatt svarat på alla frågor (och de har varit många), hjälp och fixat när flygbolaget ställt in turer. De har varit lyhörda för våra behov och önskemål. Och har gjort allt de kan, och lite till, för att göra vår upplevelse så bra som möjligt.
    Guiderna på safarin var toppen; duktiga och trevliga. Vi blev mötta vid ankomst och väl om händertagna under hela safarin.
    Mycket nöjd!
    Tack för er fina feedback! African Tours & Safaris
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    Vi har fått vårt livs häftigaste safariresa med hjälp av alla råd och expertis från African Tours & Safaris.
    Hej Hedda! Tack för er feedback. Roligt att safarin var så bra! African Tours & Safaris
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    Allt klaffade som planerat i en för övrigt fantastisk resa.
    Hej Lars! Roligt att hör att ni hade en så bra resa! African Tours & Safaris
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    De var väldigt måna om oss som kund och tillgodosedde våra personliga önskemål väldigt väl. Hela resan höll god kvalitet och resan var över förväntan.
    Vi var en familj på 7 personer som köpte en kominationsresa med safari i Tanzania och sedan sol och bad på Zanzibar. Våra egna guider var mycket kunniga och att de hade egen personal på plats kändes tryggt.
    Tack för din fina feedback. Vi är glada att ni är så nöjda med resan. African Tours & Safaris
    2021-12-06 Insamlad av företaget
    Från första kontakten kände jag mig väl omhändertagen av African Tours & Safaris. David återkom snabbt med ett förslag på resa enligt mina önskemål. Endast små justeringar behövdes innan vi blev nöjda.
    Resan motsvarade redan högt ställda förväntningar med råge och vi kom tillbaka till Sverige med många nya fina minnen från safarin i Selous av vilda djur och valhajar på Mafia Island.
    Båda boendena var perfekta för oss. Lite enklare lodge på African Safari Camp och ren njutning på fina Kinasi Lodge.
    Dock var det lite väl mycket väntetider i samband med olika flyg.
    Hej Åke! Tack så mycket för att du tig dig tid att ge oss en recension. Det är verkligen roligt att höra att ni har haft en så fin resa och att ni fick se valhajarna på Mafia Island. African Tours & Safaris
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    Bra bemött, lösningsorienterade och flexibla.
    Höga förväntningar då vi har åkt med dem tidigare och de levde upp till dem.

En mycket bra upplevelse (Tanzania Safari/Zanzibar)

Mycket kunnig och bra guide på vår Safari. All upphämtning och transporter mellan till och från flygplatser fungerade utmärkt.
    Hej Per-Ove! tack för din feedback. Vi är glada att allt fungerade på plats! African Tours & Safaris
    2021-11-23 Insamlad av företaget
    Mycket bra service i en svår tid, där vi gemensamt hade att parera effekterna av pandemin.
    Jourtelefonen är en utmärkt tillgång.
    Man har en kontaktperson.
    Suverän tillgänglighet!
    Hej Gunnar!
    Tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Vi är glada att ni är så nöjda med er resa.
    2021-11-23 Insamlad av företaget
    Allt har funkat perfekt trots stök med framflyttat datum 2 gånger pga pandemi. Super kunnig och duktig guide och fina lodger med hög klass på service och mat. Tack för hjälpen att skapa en fantastisk resa och upplevelse!
    Tack för fina ord Erika! Vi ska föra vidare till er guide att ni är nöjda med honom. Otroligt roligt att ni fick en bra resa till slut, efter att ni fått skjuta fram den så länge på grund av pandemin. African Tours & Safaris
  • Tommie L
    2020-04-04 Insamlad av företaget
    Vi köpte en resa till Sydafrika som började i Kapstaden . Sightseeing i staden , Godahopsudden , Vinprovning med guide på olika gårdar och ett utmärkt hotell!! Efter det en tredagarstripp med Rovosrail , oförglömlig! Utmärkt mat , service allt !! Sista delen var några dagar på en safariloung med utflykter morron och kväll där vi fick se vilda djur i sin riktiga miljö, lejon elefanter noshörning giraff mm .och utmärkt boende och mat!!😎
    Hej Tommie! Tack för att ni tog er tid att skriva en recension! Roligt att höra att ni hade en så bra resa, Sydafrika är ett fantastiskt land! African Tours & Safaris
    2020-04-02 Insamlad av företaget
    Har bokat Sydafrika resa och vi blev jätte nöjda. Allt stämde med till 100%. Bättre kunde inte vara. Tusen tack till Er och speciellt till Susanne som organiserade varan 3 veckor semester.
    Hej Anna! Tack för er fina feedback! African Tours & Safaris
    2020-04-02 Insamlad av företaget
    Bra hotel, guider o besök, alla transporter fungerade utmärkt.
    Vänligt bemötande, lärorikt besök i Kåkstaden LANGA.
    Hej Peter! Tack så mycket, roligt att allt fungerade på resan African Tours & Safaris
    2020-03-31 Insamlad av företaget
    Vandring Kilimanjaro och safari.
    Tack för din feedback African Tours & Safaris
    2020-03-30 Insamlad av företaget
    Personligt bemötande. Hög servicenivå. Skräddarsydd resa. Lyhörd personal. Mycket kvalitet och upplevelse för pengarna. Prisvärt.
    Överträffade förväntningarna.
    Återkommer gärna och kan verkligen rekommenderas för reseupplägg i Sydafrika
    Hej Thomas! Tack för din feedback, det är roligt att höra att ni hade en bra och prisvärd resa till Sydafrika. African Tours & Safaris
  • Claes B
    2020-03-30 Insamlad av företaget
    Bestigning av Kilimanjaro via Machamerutten.
    Bra bemötande från företaget. Dock behöver man uppdatera den fakta som skickas ut gällande dagsscheman m.m. innan resans start. Också mer råd hur att bemöta guider, bärare m.fl. gällande dricks, mm.
    Fantastiskt äventyr som vi aldrig kommer att glömma!
    Mvh/Claes
    Hej Claes! tack för er feedback och tack för att du tog dig tid att pratat i telefon, det var väldigt roligt att höra att ni klarat er hela vägen till toppen och det är alltid jättebra för oss att få så detaljerad feedback så att vi kan fortsätta att ständigt förbättra oss. African Tours & Safaris
  • Martina S
    Hej!
    Vi valde att boka en 2-veckors resa till Sydafrika med African Tours då vi blev tipsade av vänner som rest med African Tours!
    Från första kontakten (man behövde bara enkelt skicka en rese-förfrågan på deras hemsida) så har vi fått världens bästa bemötande! De svarade direkt på meddelandet och skickade förslag på rese-upplägg via mail som de ringde direkt för att följa upp om vi hade några frågor om mailet.
    De gav oss värdefulla tips och idéer vad man kunde se och uppleva i Sydafrika och skickade massor med bra info om aktiviteter, restauranger, landsinfo och paketresan blev billigare än om vi hade planerat den själva.

Under resan blev dock COVID-19 ett världsproblem och African Tours ringde till oss i Sydafrika och kollade läget och informerade om flyg och gav råd att följa UDs riktlinjer. De var supergulliga!
    Vi som är vana resenärer valde att stanna kvar då UD inte uppmanat oss att lämna landet. Dock blev en del flyg ombokade (vi flög inrikes också) och African Tours var supersnabba på bollen och bokade om direkt och mailade oss infon. SÅ tacksamt då internet var ganska dåligt i hela landet och man vill ju helst inte lägga tid under semestern att boka flyg!

Vi vill tacka African Tours för att Ni verkligen tog hand om oss och vi var inte ett dugg oroliga att fastna i landet under rådande kris (COVID-19).

Vi rekommenderar ALLA att boka med African Tours då de förmedlar en fantastisk upplevelse!

TACK också till Maria som var vår kontakt under hela bokningen- du gjorde vår resa till en av de bästa resorna vi haft!

/Martina & Magnus
    Hej! Tack för er detaljerade feedback. Det känns bra att höra att ni kände er nöjda och trygga med vår hantering av Corona situationen. African Tours & Safaris
    2020-03-30 Insamlad av företaget
    Har rest med African Tours 2 ggr, till Sydafrika/ Mauritius och Tanzania/Zanzibar. Helt magiska resor. Fantastiskt arrangerat och inga detaljer förbises. Rekommenderar alla att boka vi er! Har haft vänner som bokat också och alla säger samma sak. Överträffade våra förväntningar båda gångerna!
    Hej Anna-Karin! Tack för din fina feedback! Hoppas att vi kan arrangera fler resor för er i framtiden. African Tours & Safaris
    2020-03-29 Insamlad av företaget
    Företaget erbjöd en vandring upp på Kilimanjaro med guider, bärare, mat, dryck och övernattning i tält.
    Allt detta fick vi också. Det var en bra vandring.
    En sak jag reagerade på, var att bärarna Max skulle få bära 20 kg/ bärare.
    Detta hölls inte, då bärarna efter godkänd invägning, två km senare lastade om packningen och fick bära tyngre packning.
    Då detta förfarande upprepades några dagar, så pratade jag med en av guiderna om detta.
    Just den detaljen i vandringen hade jag svårt att acceptera.

Efter vandringen avslutade vi redan med två dagars safari. Den är jag väldigt nöjd med.
    Hej Erik! Tack för din feedback och tak för att du tog dig tid att prata med oss på telefon så att vi kunde få lite mer detaljerad information från er resa. African Tours & Safaris
    2020-03-28 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bra guide på safarin.
    Hej Erik! Roligt att ni är nöjda med er guide på safarin African Tours & Safaris
    2020-03-26 Insamlad av företaget
    Safari Ngorongoro och Serengeti och Zanzibar.
    Bra service. När vi klagade på att safarijeepen hade gått sönder blev vi uppgraderade på Zanzibar hotellet som kompensation.
    Vi fick välja antal dagar safari och resort själva.
    Safarin och sova i Serengeti bush camp är det häftigaste vi nånsin har gjort.
    Hej Leif! Tack för er recension, det är roligt att höra att ni är så nöjda med er resa. African Tours & Safaris
    2020-02-07 Insamlad av företaget
    African T&S personal mkt kunniga , trevliga och genuina! Fick fin snabb hjälp när det strulade med hyr bil som ej dök upp.
    Vår resa blev så bra att vi kommer resa tillbaka!
    Hej Tove! Tack för din feedback! Roligt att höra att ni planerar att resa tillbaka African Tours & Safaris
    2020-02-07 Insamlad av företaget
    Maria på African Tours & Safari arrangerade den bästa resan vi någonsin gjort. Allt från transporter, boende, aktiviteter och guider var perfekt.
    Jag skulle utan tvekan använda dem igen för nästa resa till Afrika. De är så kunniga och har en bra känsla för vad som passar för oss som resenärer.
    Jag kan varmt rekommendera dem för alla som funderar på att göra sitt livs resa!
    Hej Karin! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Roligt att höra att ni är så nöjda med både er resa och servicen från Maria. African Tours & Safaris
    2020-01-23 Insamlad av företaget
    Komplett resa till Tanzania med safari och rekreation på Zanzibar. Mycket bra/utmärkt bemötande såväl från resebyrån som från samtliga guider och övriga representanter på plats i Tanzania. Mycket väl utvalda hotell/camps med utmärkt service. Sammanfattningsvis välorganiserat, prisvärt och en fantastisk upplevelse.
    Tack så mycket för er feedback Kjell. Roligt att ni är nöjda med era guider och vår personal på plats samt med hotell och safarilodger. African Tours & Safaris
    2020-01-19 Insamlad av företaget
    mkt tillmötesgående o professionella gnm att kunna erbjuda oss en ihopkomponerad rsa som passade våra önskemål om upplevelser samt våra tider !
    mkt bra bemötande
    fantastiska upplevelser med proffsig guide
    Hej Paul! Tack för dina fina ord, det är verkligen roligt att höra att ni hade en så bra resa! African Tours & Safaris
    2020-01-19 Insamlad av företaget
    Vi köpte ett paket ihopsatt av Susanne Ullenius på African Tours & Safari som innefattade en tvåveckors rundresa i Sydafrika med boende bland vingårdarna i Franschoek, boende i Kapstaden, heldagsutflykt på Cape Peninsulahalvön, boende och safari på Hoyo Hoyo Safari Lodge, egen transport över Blyde River Canyon till Johannesburgs flygplats och övernattning där. Flygresan bokade vi helt på egen hand och efter Johannesburg reste vi på egen hand över till Mauritius. I paketet ingick upphämtning/avlämning på alla flygplatser/boenden vilket var superlyxigt och funkade perfekt. De trevliga chaufförerna funkade också som utmärkta guider vilket vi verkligen uppskattade. Samtliga hotell var jättebra, låg bra till och hade väldigt vänlig och hjälpsam personal. Hoyo Hoyo var ju något utöver det vanliga som vi aldrig kommer att glömma!

Vi är väldigt resvana men brukar hyra bil, fixa boende etc på egen hand och just på den här resan var det underbart att bara bli omhändertagen och hämtad/lämnad på ställe efter ställe.

Susanne var superbra att ha att göra med, vi hade väldigt mycket mailkorrespondens innan resan var ihopsydd och klar och den blev verkligen så underbar som vi bara vågat drömma om. Våra förväntningar var mycket höga men måste säga att de överträffades med råge!

Vi är såååå nöjda med vår drömresa!

Karin och Hans Atterholm
    Hej Karin! Tack för er feedback och all detaljerad information om er resa, det är verkligen värdefullt för oss. Vi är glada att ni haft en så bra resa i alla detaljer. Hoppas att er vistelse på Mauritius var lika bra. African Tours & Safaris
    2020-01-19 Insamlad av företaget
    Jag och min man ville ha en oförglömlig resa till Afrika för att fira makens 60-årsdag. Vi fick väldigt bra hjälp från African Tours & Safaris med tips och förslag och annan hjälp, och sedan ett paket som överträffade våra vildaste förväntningar.
    Hej Karin! Tack för din feedback, roligt att ni är så nöjda med er resa! African Tours & Safaris
    2020-01-06 Insamlad av företaget
    Bra men kanske lite oinspirerade bemötande. Var rätt missnöjd med ett av hotellen.
    Bemötandet på plats var toppen!
    Hej Petra! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Det är roligt att ni fick ett bra bemötande på plats men tråkigt att ni är missnöjda med ett av hotellen. Eftersom det är extremt viktigt för oss att hålla oss informerade om alla hotell vi arbetar med får du gärna maila oss på info@africantours.se och berätta vilket hotell ni var missnöjda med och vad som inte levde upp till era förväntningar på det hotellet. African Tours & Safaris
    2020-01-03 Insamlad av företaget
    Komplett resa med alla ”tillbehör.

Bemötandet på African Tours var mycket bra.

Här kommer våra synpunkter på vår resa.
    Cape Town
    Flygresan med Turkish Airlines till Cape Town fungerade bra. Transfern fanns inte på plats vi ringde och efterlyste den på Mile by Mile fick till svar att det inte fanns någon bokning i vårt namn eller i African Tour. Efter kontakt med er infann chauffören vid informations disken. Han skylde på att det var mycket trafik.
    Cape Milner Hotel läge, personal, mat allt mycket bra!
    Vi åt middag på två av er rekommenderade restauranger Baia där fick vi bästa bordet fantastiskt utsikt och bra mat. Harbour house bättre än bäst!!
    Guidade turerna i stort sätt bra men det negativa.
    Kvalitén på bilarna (skrammel, micken fungerade inte på vin turen). Det två första besöken mycket bra och trevliga.
    Men besöket på sista vingården Zevenwacht vi stod i bilkö en timme för parkera bilen på grund att vingården hade en musikfestival. Vi fick ta oss in via bajamajor, när vi kom in där vinprovning skulle ske var det stökigt personalen hafsade igenom presentationen Katastrof!!
    Hoyo Hoyo Safari Lodge allt fantastiskt bra! Suverän Guidning.
    Flygresan med South African.
    Efter en halvtimme i luften från Hoedspuit blev vi omdirigerade till Polokwane på grund av väderförhållanden i Johannesburg. Där blir vi sittande tre timmar i planet i väntan på klartecken för att fortsätta till Johannesburg. Sen får vi information om bränslet inte räcker och något bränsle finns inte på denna flygplats. Då får vi gå av planet när sen bränslet kommer räcker det inte till vårt plan det står även några mindre plan som väntar på bränsle. Man beslutar då att skicka ett nytt plan från Johannesburg totalt landar vi tio timmar försenade. Efter fyra timmar på City Lodge åter på flygplatsen upptäcker då planet till Mauritius är inställt på grund av konflikt. Nästa flyg till Mauritius vi eventuellt skulle få plats på var lördag 3 dagar senare. Enda möjligheten för oss vara att flyga via Nairobi med tolv timmars försening.
    Mauritius
    Transferen av Emotions DMC mycket proffsigt hjälp ända fram till säkerhetskontrollen.
    Efter tolv timmars försening anländer vi till hotellet klockan 06,00. Checkar in portieren bad oss sitta ner och vänta på information om hotellet. Efter en kvart gav vi upp och gick till rummet. Receptionen var bemannad med en person och det var flera som skulle checka ut.
    Efter två dagar vid lunch påpekar servitören när vi skall kvittra notan för vinet att vi har all inclusive. Eftersom vi blev incheckad på ett standar rum inte det Deluxe Rom som var bokat och betalt för. Kan väl tycka att vi borde bli upplysta om detta på ett bättre sätt.
    Stranden nja stenig. Maten ok men typiskt buffé mat. Stor variation av service på personalen. Stor och fin barnvänlig pool.
    Sammanfattningsvis infriade tyvärr inte denna resa vår förväntan.
    Det beror enligt oss att kvaliteten på vissa underleverantörer bland annat guide firman.och problemet flyget som vi fick lösa helt själva.
    Göran
    Hej Göran!

Tack för din feedback!

Som vi pratades vid om på telefon är det otroligt viktigt för oss att följa upp så att våra hotell, guider och övriga samarbetspartner lever upp till de krav vi ställer.

Inställda flyg och flygförseningar är frustrerande och vi tillsammans med berörda flygbolag gör alltid vårt yttersta för att man som resenär skall komma hem så smidigt som möjligt.

I och med att vi var i kontakt redan under resans gång, har vi därefter tagit kontakt och gått vidare med de underleverantörer som ej levt upp till era samt våra förväntningar.

Vi är ändå glada att läsa att ni fått uppleva så mycket fint under resa.
    2020-01-01 Insamlad av företaget
    Resa till Sydafrica - Cape Town och Garden Route. Mycket hjälp och bra förslag från Susanne, bokning av förträffliga hotel och bilhyra. Bra guider på safarin och övriga utflykter. Höga förväntningar eftersom vi åkt med African Touren & safaris tidigare och som också infriades.
    En fantastisk resa med många minnen
    Hej! Tack för att ni tog er tid att ge oss en recension. Vi är glada att vi kan leva upp till högt ställda förväntningar. African Tours & Safaris
    2020-01-01 Insamlad av företaget
    Safari i Tanzania.
    Bra bemötande av företaget.
    Företaget levde upp till mina förväntningar
    Hej Hans! Tack för din feedback! African Tours & Safaris
    2019-12-31 Insamlad av företaget
    Resa. Fantastiskt bemötande. Motsvarade mina förväntningar. Blev sjuk på resan och allt blev väl organiserad runt omkring mig under hela tiden.
    Hej Sabine! Tack för din feedback! Det var tråkigt att höra att du blev sjuk på resan men bra att du ändå är så nöjd med resan som helhet. African Tours & Safaris
    2019-12-30 Insamlad av företaget
    Vi ville se Madagaskar. Var en bra resa men hade bett om att bli bokad på bästa hotellet i Nosy Be och vi fick motsvarande "Ving" hotell för enbart italienska charterturister. Allt var skrivet bara på italienska.
    Hej Kristina!
    Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback! Vi tycker det är roligt att ni valde att upptäcka Madagaskar med oss. Vi hoppas att ni fick en fin upplevelse på ön och fick se mycket. Vi tar till oss er kritik gällande hotellet i Nosy Be och ska vara noggrannare i vår kommunikation framöver så att våra kunder verkligen får den typ av hotell de önskar.
    2019-11-22 Spontant omdöme
    Tanzania: fantastisk safari i Ngorongoro/ Serengeti och avkoppling på Zanzibar! Ett underbart minne för livet! Särskilt safarin överträffade våra förväntningar, mycket tack vare vår kunniga och trevliga guide Naiman Kimuto! Han var väldigt bra på att hitta djuren och hade mycket stor kunskap om djur, natur och kultur och förmåga att berätta om allt detta på ett intresseväckande sätt! Bra med egen jeep och guide! Bra bemötande och service från företagets personal både i Sverige och i Tanzania. Ett par missöden hände dock: på tältcampen ute på savannen ville vi en kväll få kontakt med personalen. Av säkerhetsskäl fick man inte gå ut efter mörkrets inbrott utan skulle signalera till vakterna med ficklampor för att få hjälp. De såg inte våra signaler. Alltså fick vi inte kontakt med personalen förrän nästa morgon, då det åter var säkert att gå mellan tältet och huvudbyggnaden. Vi påtalade detta och fick då walkie-talkies som kommunikationsmedel. De lovade också att hädanefter ska alla gäster förses med sådana.
    Det andra missödet var att vi inte fick tag på någon personal på kontoret när vi vid ett tillfälle ringde och ville ha hjälp kvällstid. Vi har påtalat detta och företaget har förklarat att man ska se över sina rutiner här. Annars är vi mycket nöjda med resan och vi kan rekommendera African Tours and Safaris eftersom de varit lyhörda och skräddarsytt en underbar resa med bra guide, bra boenden med härlig atmosfär och god mat, upphämtning och information har fungerat utmärkt, de har varit kunniga och hjälpsamma.
    På Zanzibar var det svårt att bada i havet på grund av den rikliga förekomsten av sjöborrar (skor = nödvändigt) och mitt på dagen var tidvattnet så kraftigt att man skulle fått gå flera hundra meter ut för att kunna doppa sig ordentligt. Vet inte om det berodde på tidpunkten på året? (slutet av oktober-början av november). Eller om detta bara gäller området runt fyren och fiskebyn vid norra Nungwi beach där vårt hotell låg (Maharani Beach Cottages)? Det gick bra ändå, för hotellet var jättefint och hade pool. Havet var lysande turkost och korallsanden kritvit.
    Tanzania är ett mycket trevligt land att besöka med unika sevärdheter och vänlig befolkning!
    Hej Eva! Tack för att ni tog er tid att skriva en recension. Vi har påtalat ermkommentar för lodgen och de har lovat att se över rutiner så att inget sådant händer igen. Tidvatten på Zanzibar skiftar under året men tyvärr är det ibland lågvatten mitt på dagen. Roligt att höra att ni tyckte om hotellet. African Tours & Safaris
    2019-11-01 Insamlad av företaget
    En helt fantasktisk upplevelse som vi sent kommer att glömma. Vi fick utomordentligt bra service och är bara allmänt jättepositiva till nästa äventyr.
    Tack Tomas! Vi hoppas att vi får arrangera ert nästa äventyr också African Tours & Safaris
    2019-10-26 Insamlad av företaget
    Beställde en Safari resa med African tours and safaris, till Tanzania med avslut på Zanzibar. Beställning/diskussioner innan resan var mycket bra, kunnig personal.
    Hade höga förväntningar på resan som överträffades! Samtliga upphämtningar från flygplatser/hotell - klockrena.
    Måste framhålla vår guide i Tanzania, Jakob, kanon! Vi är en familj med 6 vuxna, så vi hade egen bil med guide under hela safarituren, helt otroligt. Vi är mycket nöjda!
    Hej Roland! Verkligen roligt att höra att ni är så nöjda med resan. Jacob är super, vi är väldigt stolta över honom. Vi har berättat för honom att ni är nöjda med hans guidning. African Tours & Safaris
    2019-10-23 Insamlad av företaget
    komplett Safari i Tanzania 1 vecka samt 1 vecka på Zanzibar för 14 personer.
    bemötandet var bra och varje gång jag hade ngn fråga blev den hanterad snabbt
    Upplevelsen under de 2 veckorna levde mer än väl upp till mina och mitt resesällskaps förväntningar. Vi hade en fantastisk resa som fungerade klanderfritt hela tiden.
    Hej Jan! Tack för din recension. Vi är glada att ni är nöjda med er resa! African Tours & Safaris
    2019-09-06 Insamlad av företaget
    Resa, några problem på plats med African hjälpte till extremt bra.
    Hej Gustav! Tack för din recension. Bra att vår personal på plats i Tanzania kunde lösa era problem. African Tours & Safaris