Afro-Caribbean Travel

Afro-Caribbean Travel

• BadgeTwoYears

För oss som företag är det viktigt att ge er möjligheten att besöka resor som vi i personalen besökt. Det för att skapa en bättre helhetsbild och leverera livets häftigaste resa. Våra erfarna medarbetare ger er den bästa servicen och svarar på era frågor baserat på egna upplevelser. Redan 1996 startade vi i gång Affro- Caribbean,...

43 omdömen om Afro-Caribbean Travel

Sedan starten hos Reco 2019

Gösta P
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Köpte flygresa till Barbados. 3:e gången på 10 år. Fixade boende själv. Snabb återkoppling med ett antal alternativa flighter. Bara bäst!

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Gösta! Välkommen åter för din nästa resa till Barbados.

Anders Å
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Resesäljaren i Sverige gav oss olika förslag på boende, vi valde egen villa med pool. Mottagandet på plats fungerade utmärkt av representanten. Rummen var stora och bra, trevliga färger, dusch och toa var bra, köksdelen var lite sliten inklusive grytor och stekpannor. Det fanns bara 3 solstolar vilket var dåligt då vi var fem personer, städning sköttes varannan dag likaså poolen. Vi bokade egna utflykter med locals, dels till bättre pris och vi kunde styra mer själva vad vi ville uppleva.

Lars-Ingvar H
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Tredje resan till Tobago, två veckor, denna gång på Coco Reef. Personalen på ACT mycket trevliga och tillmötesgående, de plockade ihop en bra och prisvärd resa. Tack. Att sedan andra inblandade aktörer inte uppfyllde våra förväntningar är en helt annan berättelse som vi tar med resebyrån direkt.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Lars-Ingvar! Tack för att du tog tid att lämna omdöme. Vad kul att höra att er resa till Tobago var bra!

Maj-Len G
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Köpte en resa till Barbados. Resan var väldigt bra och allt fungerade som det skulle. Så jag är helt nöjd. Med vänlig hälsning Maj-Len Grönlund

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Maj-Len! Tack för ditt omdöme och så härligt att höra att resan till Barbados blev bra.

Carl C
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Trevligt bemötande med snabba svar på mina frågor. Jag och min fru besökte Seychellerna tre öar Mahe, La Digue, Praslin med olika boende hotellen var helt ok men på ett av hotellen blev i besvikna och överraskade när den lokala representanten för 7South berättade att det fans sting rockor i bad viken där vårt hotell ligger L Hirondelle Self Catering Guesthoust (Praslin). Detta hade ingen berättat för oss när vi valde detta hotell. En stor besvikelse att inte våga bada i denna vackra strand vi fick ta taxi till andra stränder på ön.

Hej Carl! Tack för ert omdöme. Med Vänlig hälsning Kenzan Travel

Sture G
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Jättebra bemötande, mycket lyhörda för våra önskemål. Hade högs förväntningar som blev uppfylla från planering till genomförande. Resa till Seychellerna

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Sture! Vad kul att höra att er resa till Seychellerna blev så bra . Välkomna åter för er nästa resa.

Stefan A
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Vi gjorde en resa till byn Castara på ön Tobago. Alla flyg, bussar och transfer funkade klockrent. Boendet på Naturalist Beach Resort motsvarade precis det vi hade förväntat oss, möjligtvis att frukosten var något bättre. Vi ordnade alla våra aktiviteter på egen hand vilket gjorde att resebyråns representant hörde av sig till slut och undrade hur vi hade det, han var van att folk vände sig till honom för hjälp. Första gången vi reser med detta bolag och redan nu är nästa resa i planeringsstadiet. Enkelheten, variationen och infon från dem gör att vi väljer dem igen.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Stefan! Så kul att er resa till Tobago, blev så bra. Och att ni redan är i planering för nästa resa. Välkomna åter.

Anette A
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Bra bemötande/information. Köpte en resa till Tobago.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Anette! Härligt att resan till Tobago blev bra. Välkommen åter för er nästa resa.

Anneli E
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Inga problem. Allt klart och tydligt! Jättenöjd!

Magnus N
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Hej VI var på Seyshellerna i två veckor på tre öar o med tre boende. Allt var superbra o funkade klockrent med transfer hit o dit . Jättebra boende speciellt gillade vi Holiday Villa på la Digue . Andra året vi åker med er , förra var Tobago o bara bra då med

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Magnus! Tack för trevligt omdöme för er resa till Seychellerna. Välkomna åter för er nästa resa.

Ole R
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Vi köpte vår resa till Seychellerna via Afro-Caribbean Travel och upplevde att vi fick en mycket god hjälp med att få ihop en väldigt bra och problemfri resa.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Ole! Kul att höra att er resa till Seychellerna, blev precis som ni ville. Ni är välkomna åter för er nästa resa. Vänliga hälsningar Kenzan Travel

Klas S
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Vänligt och proffsigt bemötande från början till slut. Alla moment i vår resplan klaffade perfekt

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Klas! Välkomna hem och tack för er fina omdöme. Så härligt att höra att er resa till Seychellerna blev så bra. Vänliga hälsningar Kenzan Travel

Roland L

Jag har bara gott att säga om Kenzan. Mycket Gott Rålan Hector

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Råland! Tack för ditt omdöme. Välkomna åter.

Anna-Karin V
Skrev om Afro-Caribbean Travel

They met at airport and taxis arrived on time. Very serviceminded and we are very happy with the service!

Hej! Tack för ert omdöme. Hälsningar Kenzan Tours

Bo A
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Mycket gott bemötande och fina tips på hotell och orter att bo på Mvh Bosse

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Bo! Vad kul att ni uppskattade er resa med Kenzan och att ni hade det bra. Välkommen åter.

Tommy H
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Flexibla upplägg och bra kommunikation från idé som ledde fram till en färdig resa Resan infriade förväntningarna

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Tommy! Tack för ert omdöme. Härligt att ni fick en bra resa. Välkommen åter.

Curt Ö
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Denna information skickade jag till Carina Kenzan Travel efter att ha kommit hem från 15 dagar på Tobago Carina Jag har varit en besvärlig kund Men med detta sagt DU ÄR DEN ULTIMATA RESEBYRÅ AGENTEN Tack för all hjälp Du har hjälpt oss med allt jag bad om och mer därtill Bästa hälsningar Curt och Marie Östberg Att tilläggas bör: På många destinationer efter pandemin är service och logistik inte helt bra. Coco Reef Resort var inget undantag. En del måste rättas till Resorten upplevde vi som ett Paradis.Underbar...

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Curt! Tack för ert omdöme. Så kul att höra att ni haft en bra resa och Carina är en super bra agent. Ni är så välkomna åter.

Per C
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Snabb och bra service, transport och boende bra. Trevligt resmål Tobago

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Per! Tack för ert omdöme. Välkomna åter för er nästa resa.

Garry N
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Bra bemötande, snabba svar. Bra arrangerad resa där i stort sätt allt fungerade. Har använt företaget tidigare och varit nöjd då också.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Garry! Varmt välkommen att återkomma nästa gång du ska ut och resa. Vänliga hälsningar Kenzan Travel

Hans-Ola E
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Jag blev bemött på ett utmärkt sätt och hela resan och planeringen av densamma, med sidoarrangemang etc sköttes exemplariskt. Jag hade höga förväntningar och de blev väl tillgodosedda. Vår upplevelse var storartad och vi återkommer mycket gärna. Nästa gång kommer vi dock att boka en businessklassbiljett på den långa flygningen.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Hans-Ola! Stort tack, vad roligt att höra att resan levt upp till dina förväntningar. Vi ser fram emot att hjälpa dig inför ditt nästa reseäventyr. Hälsningar Kenzan Travel AB 🛢 🎶

Erika P
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Stor individuell hjälp i råd och anpassning av resa och resmål. Tillmötesgående och tillgängliga.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Erika! Tack för ditt omdöme och vi ser fram emot att hjälpa er nästa gång ni ska ut i världen. Varma hälsningar Kenzan Travel ✈ 🌴

Robert Å
Skrev om Afro-Caribbean Travel

En utmärkt service från början till slut,, vi är mycket nöjda med både resan och den support vi erhållit.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Robert! Tack för ert fina omdöme. Kul att höra att allt varit bra på er resa. vi ser fram emot att hjälpa er nästa gång ni ska ut i världen. Varma hälsningar Kenzan Travel ✈ 🌴

Inca A
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Vi tog hjälp av dem för att boka boende och transfer på Tobago i dec 2023. Vi fick snabbt svar och bokningen fungerade fint. Hotellen motsvarade våra förväntningar och chauffören Jason som körde oss var alltid i tid och mycket trevlig o hjällpsam.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Inca! Tack för din resa med oss och återkoppling om din upplevelse. Vi är glada att du blev nöjd med reseupplägget. Hälsningar Kenzan Travel

Annica T
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Smidigt att boka allt på ett ställe. Bra kännedom om resmålet. Lätt att komma ii kontakt med resebyrån.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Annica! Tack för din resa med oss och återkoppling om din upplevelse. Vi är glada att du blev nöjd med reseupplägget. Hälsningar Kenzan Travel

Lars L
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Positivt och smidigt. Lätt att anpassa efter våra önskemål. Resan gick till tre öar i Seychellerna. Allt praktiskt fungerade bra där.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Lars! Hej och tack så mycket för ditt omdöme ! Vad härligt att ni har haft det bra och vi ser fram emot att hjälpa er nästa gång ni ska ut i världen. Varma hälsningar Kenzan Travel ✈ 🌴

Katarina S
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Vi har fått mycket bra hjälp och rekommendationer i vårt val av semesterort och alla arrangemang omkring resan. Kommunikationen inför köp och inför resan var mycket utförlig, inklusive dokument och guider till resmålet. Upplevelsen på orten (Tobago) var utmärkt, inklusive transport och utflykter arrangerade av den lokala arrangören. Vi kände oss trygga med all information före och under resan och var mycket nöjda med de valda boendena på Tobago, särskilt Castara Retreats som är väldigt lyxigt i sin enkelhet. Även Kariwak...

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Katarina Hej och tack så mycket för ditt omdöme ! Vad härligt att ni har haft det bra och vi ser fram emot att hjälpa er nästa gång ni ska ut i världen. Varma hälsningar Kenzan Travel ✈ 🌴

Anne L
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Vi använde resebyrån för att säkerställa att våra hotell höll måtten. Det gjorde båda två på Tobago, vi var mycket nöjda med servicen vi fick här i Sverige. Jason som tog hand om oss på Tobago var lokal och kunnig men hade en dålig bil så på väg till flygplatsen fick vi motorstopp vilket inte alls var bra. Det löste sig men kändes som allt för oansvarigt.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Anne! Hej och tack så mycket för ditt omdöme. Vad härligt att ni har haft det bra och vi ser fram emot att hjälpa er nästa gång ni ska ut i världen. Varma hälsningar Kenzan Travel ✈ 🌴

Maria E
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Mycket nöjd med den lokala samarbetspartner ”7th South” . Alltid vänliga och tillmötesgående, lätta att ha kontakt med,

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Maria! Tack så mycket för att du tagit dig tiden att lämna feedback till oss. Du är varmt välkommen att återkomma nästa gång du ska ut och resa. Vänliga hälsningar Kenzan Travel

Sebastian P
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Kenzan travel: Väldigt bra upplevelse överlag. Vi började titta på charterresor men var inte nöjda med utbudet på deras hemsidor. Vi ville se mer av Seychellerna och hittade som tur var Kenzan travel. Från första offert till beställd resa har allt varit toppen. Även under resan var ni snabba på att svara via mail. Ni är hjälpsamma, lyhörda och service-minded. Har redan rekommenderat er till flera av våra vänner. Ett tips att ta med i reseförberedelserna för resor till Seychellerna är att föreslå att kunder köper ett datasim,...

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Sebastian! Tack så mycket för att du tagit dig tiden att lämna feedback till oss. Du är varmt välkommen att återkomma nästa gång du ska ut och resa. Vänliga hälsningar Kenzan Travel

Monika W
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Utförlig och korrekt skriftlig information. Bra upplägg på resan, perfekt bemötande av agenten på plats 7 South.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej Monika! Tack så mycket för att du tagit dig tiden att lämna feedback till oss. Du är varmt välkommen att återkomma nästa gång du ska ut och resa. Vänliga hälsningar Kenzan Travel

Lena U
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Jag fick mycket bra service. Företaget var lyhörda för mina önskemål och kunniga. Jag fick också mycket snabb respons på mejl.

Lena N
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Jag är en återkommande och mycket nöjd kund. Carina hjälper mig att ta fram en resa utifrån vad jag önskar, Hennes personliga erfarenhet av resmålen är väldigt värdefull, speciellt för mig som oftast reser ensam då rätt läge och hotellstandard är viktigare än när man är två eller fler. Som vanligt levde resan upp till de förväntningar jag hade. Jag bokade en 4 veckors resa till Tobago som inkluderade flyg med flygplatsbyte, övernattning Gatwick på utresa. Det Ingick flygplats transfer Tobago. Att inkludera transfer...

Svar från Afro-Caribbean Travel

Stort tack för ditt omdöme! Vi är glada att du väljer att resa med just oss och hoppas att nästa resa också lever upp till dina förväntningar. Vänliga hälsningar Kenzan Travel

Edwina K
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Hemma efter en underbar semester. Först Barbados och sedan Tobago. Två väldigt olika öar. Detta är andra gången vi reser med Afro Caribbean. Mycket professionell och kunnig personal. Stort tack till Carina för hennes snabba svar med våra önskemål. Även Dorian som träffade oss på Barbados och följde med till hotellet och Jason som tog väl hand om oss på Tobago. Alla dessa små extrafunktioner gör en perfekt och trygg semester.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Stort tack, vad roligt att höra att även denna resan levt upp till dina förväntningar. Vi ser fram emot att hjälpa dig inför ditt nästa reseäventyr. Hälsningar Kenzan Travel AB 🛢 🎶

Lennart S
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Väldigt bra bemötande och servicenivå av den lokala partnern 7 South. Utflykten via 7 South höll dock inte högsta nivå, inte prisvärt, betyg 4 av 5

Svar från Afro-Caribbean Travel

Tack så mycket för att du tagit dig tiden att lämna feedback till oss. Vi är glada att du i stora delar är nöjd med din resa. Din resesäljare kommer att vara i kontakt med dig gällande utflykten. Hälsningar Kenzan Travel AB 🏝

Annette E
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Blev väldigt trevligt bemött och fick mycket bra hjälp av Carina Johansson att arrangera ihop en resa till fler öar i Karibien. Har bokat resor via er 3 gånger tidigare.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej och tack så mycket för ditt omdöme Annette! Vad härligt att ni har haft det bra och vi ser fram emot att hjälpa er nästa gång ni ska ut i världen. Varma hälsningar Kenzan Travel ✈ 🌴

Tommy S
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Personlig service Stor flexibilitet med intressanta resmål gjorde vår resa till en superupplevelsr

Svar från Afro-Caribbean Travel

Stort tack, vad roligt att höra att resan levt upp till dina förväntningar. Vi ser fram emot att hjälpa dig inför ditt nästa reseäventyr. Hälsningar Kenzan Travel ☀☀

Johanna H
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Allt var mycket bra planerat och lodgerna jättefina. Vi var supernöjda!!!

Svar från Afro-Caribbean Travel

Stort tack för ditt omdöme, vi är glada att du väljer att resa med just oss. Vänliga hälsningar Kenzan Travel 🦒 🐒

Lena G
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Flyg och transfer fungerade perfekt. Vi blev mottagna av era representanter på varje resmål. De vi var i kontakt med var trevliga och informativa. Hotellen var OK förutom på Tobago. Det hotellet bör ni byta mot ngt annat. Rummet vsr förfärligt men er representant hjälpte oss så vi fick byta efter några dagar. Det låg långt ifrån stran där man kunde bada och långt ifrån restauranger.. Inget jag skulle rekommendera till någon.

Svar från Afro-Caribbean Travel

Tack för ditt omdöme, vi är så glada för att du i stora delar är nöjd med din resa. Vi tar till oss de delar av resan du inte är nöjd med och kommer att hantera detta tillsammans med våra samarbetspartners på plats. Och vi ser mycket fram emot att få höra från dig igen vid nästa stora upplevelse. Varma hälsningar Kenzan Travel 🏖 🐢

Erica H
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Snabb trevlig och personlig service. Mycket hjälpsamma och förmåga att förstå kundens önskemål

Svar från Afro-Caribbean Travel

Tack för din resa med oss och återkoppling om din upplevelse. Vi är glada att du blev nöjd med reseupplägget. Hälsningar Kenzan Travel 🌴 ☀

Kent P
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Alla bokade arrangemang fungerade till 100%, inkl trevlig och engagerad personal. Även hotellen motsvarade beskrivning på ett bra sätt. Sammantaget finns det inget att klaga på!

Svar från Afro-Caribbean Travel

Tack för ditt omdöme, vi är så glada för att du är nöjd över din resa. Vi ser fram emot att få höra från dig vid nästa stora upplevelse Hälsningar Kenzan Travel 🦜 🏖

Kenny A
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Toppen! Mackda ger oss all hjälp vi önskar!

Svar från Afro-Caribbean Travel

Tack för de värmande orden Kenny! Det är alltid ett nöje att hjälpa er med era reseäventyr runt 🌍. Hälsningar Kenzan Travel

LARS MICAEL T
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Mycket proffsig och kompentent hjälp när vi skulle skräddarsy vår resa till Barbados och Grenada i dec 19/jan 20. Mycket bra upplägg med trevliga representanter på plats, bra upplägg med flyg och hotell etc. Tack! /Familjen Törnqvist

Svar från Afro-Caribbean Travel

Hej och tack för ditt omdöme. Vad härligt att ni har haft en bra resa. Vänliga hälsningar Kenzan Travel ✈ 🌞

Ragnar A
Skrev om Afro-Caribbean Travel

Vi åkte med Afro Caribbean till Trinidad & Tobago 2016. Vilken resa, ja kära nån säger jag. Vi dansade Calypso och upplevde lokala traditioner. Kära Jestanes vilken resa, den hade aldrig varit möjlig att göra på egen hand utan här har vi arrangören att tacka för allt som vart uppstyrd, hoppas kunna göra om resan under 2019 eller 2020..

Mackda och Ragnar A gillar detta
Svar från Afro-Caribbean Travel

Stort tack för ditt omdöme. Vi hoppas att vi kan hjälpa dig till en skön "lime" i T&T snart igen. Varma hälsningar Kenzan Travel🛢 🏝