Åhléns City

Åhléns City

Ring 08-676 61 04 www.ahlens.com
3.5

Åhléns ska vara den bästa kedjan för modern shopping för den evigt unga kunden.

25 omdömen om Åhléns City

Elisabeth Anna Kristina L

De har angivit fel mått på en produkt. Jag har betalat för frakt hem, och tillhör en riskgrupp så jag kan inte lämna in produkten för retur... Spännande att se hur de tar ansvar för sitt misstag!

DANIEL L
Skrev om Åhléns City

Egentligen gällande onlineshoppen: Jag nappade på ett "tag 3, betala för 2"-erbjudande och beställde tre varor av samma typ men i olika färger. När det var dags att skicka varorna var dock tydligen en av färgerna slut i lager. Det löste Åhléns genom att helt enkelt bara plocka bort den ur min order, men likväl kräva mig på lika mycket pengar. När jag sedan tittade på hemsidan igen så angavs det fortfarande (eller igen) att varan fanns i lager. Rent och skärt lurendrejeri! Jag rapporterade såklart detta till Konsumentverket,...

Sven S
Skrev om Åhléns City

Det här gäller inte bara Åhlens City utan hela företaget som sådant. Genom att synliggöra slöjan i sin reklam försöker Åhléns normalisera kvinnoförtrycket samtidigt som de påskyndar en shariaanpassning av det svenska samhället. Klippte sönder mitt Åhlenskort och hoppas fler följer mitt exempel. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/slojan-tar-sig-in-i-modebranschen

ANDREAS I
Skrev om Åhléns City

Plus for det stora utbudet av det mesta och det är en bra affär. Men det finns en del stora minus också och största minusen är okunnig personal som är svår att få tag på i dessutom. Säljer du stekpannor så ska inte en okunnig kund veta mer om dig.

Susanna L
Skrev om Åhléns City

Riktigt bra öppentider och stort urval med det mesta. Det går oftast att byta kläder enkelt om det så skulle behövas, personalen är oftast trevlig.

Lena J
Skrev om Åhléns City

Åhléns City är trivsamt. Det finns flera plan och mycket att välja mellan. Oftast får man bra hjälp.

K
Skrev om Åhléns City

Ofta räddaren i nöden, suveräna öppettider. Jättebra tygavdelning (moderna och klassiska heminredningstyger) och Muji är fantastiskt (längtade så efter Muji förut...). Tyvärr tar de oftast hem för lite kläder i mindre storlekar (tror de att kunderna är större än vad de är?), så om man är en 34:a får man vara snabb, eller leta läge innan man hittar något som passar. Synd, för de har en nästan oöverträffad bredd i sitt klädsortiment. Personalen på toaletterna kunde vara betydligt trevligare och att få betala mer för en kopp...

Maja N
Skrev om Åhléns City

Aaah, härliga Åhléns City!! De har ju allt och är alltid en bra lösning om man är sent ute med någon present eller något. Mest älskar jag att de har öppet så länge (till 20 på vardagar och 19 på lördagar!). Långa öpptettider är något jag kommit att uppskatta alltmer på senaste, eftersom jag bor i en mindre stad.

Henric E
Skrev om Åhléns City

Varuhuset i sitt stora hela är toppen men blev väldigt dåligt bemött igår när jag skulle handla böcker. Jag väntade i kö på min tur för att fråga om en bok. När det blev min tur så frågade jag efter min bok men fick ett snabbt nej tillbaka. Hur kan denna säljare ha koll på alla böcker? Tveksamt. Mycket otrevligt. Som tur var så fick jag tag i en annan säljare som hjälpte mig som man ska bli hjälpt.

Cj L
Skrev om Åhléns City

Jättevaruhus med allt vad du kan tänkas behöva, helt okej personal.

Johanna B
Skrev om Åhléns City

Jag besöker ofta åhlens city i stockholm, de har de mesta men är inte riktigt lika dyrt som NK, det är en lite "lättare" stämning. Personalen är skaplig, inte jätte trevlige, men absolut inte otrevlig, på vissa ställen som filippa K är de otroligt trevliga. Letar du efter något riktigt exklusivt är detta kanske inte riktigt stället att gå till, även om de har de flesta mer exklusiva märkena.

Cecilia Å
Skrev om Åhléns City

Ett helt underbart varuhus. Finns nästan allt man kan tänka sig.

Pontus E
Skrev om Åhléns City

Stor butik med det mesta i. Mycket exklusivare och bredare utbud än Åhléns butiker i mindre städer. Priserna varierar mellan olika märken.

Johanna T
Skrev om Åhléns City

Stort och bra och går inte att jämföra med mindre åhlens i småstäder. Här finns en liten exlusivare touch på det hela. Stort utbud på det mesta trevlig sminkavdelning och stort utbud på väskor. Allt detta för rimliga priser mitt i stan. Kul ställe och gå omkring och titta.

Alexandra L
Skrev om Åhléns City

De har A L L T!! Jag får lätt ångest av att de just har ALLT och därför MÅSTE man ju hitta det man söker... Ofta gör man det, men inte alla gånger. Tur är då att det ligger VÄLDIGT nära allt annat i stan! Bra jeansutbud för damer!

Therese J
Skrev om Åhléns City

Lite dyrare men gud så mycket fina grjer och kläder man kan finna här. Ett paradis för fasionistas, går att göra riktiga fynd om man har tur. Dessutom är skolstarts och arbets avdelningen mycket bra, lika så köks och inrednings delen. Ett extra plus är det fina läget med närhet till både drotningatan Gallerian och centralstationen. Här kann man helt enkelt spendera många timmar. även hemsidan är värd ett besök.

Martina R
Skrev om Åhléns City

Alltid första stoppet från tåget! Öppet länge, lätt att hitta och stort utbud!!

Marcus L
Skrev om Åhléns City

Stort varuhus i centrala Stockholm med stort utbud av herr och damkläder såväl som smink och husgeråd

Sigrid K
Skrev om Åhléns City

Det ær ett oerhørt bra åhlens, framfør allt med tanke på att den rymmer så många butiker. Gillar att man kan gøra all sin shopping i en affær. klæder, smink, prylar, totti! Make up store är stort och bra, Peak Performance är dock mycket bättre på biblioteksgatan.

Therése J
Skrev om Åhléns City

Den bästa åhléns som finns. Enormt stort utbud. Finns verkligen ALLTING här. Trevlig personal, lyckas hålla bra ordning bland plagg och alla saker, så att det inte blir så rörigt. Man hittar allting någonting här. rekommenderar starkt

Leon
Skrev om Åhléns City

Muji (som bl.a. finns på Åhléns City) är ordningsfreaket och minimalistens våta dröm. Under det egna varumärket säljs Japanska designade, minimalistiska och (oftast) återvinningsbara förvaringslådor, möbler, kontorsprylar och köksaccesoarer. Mujis prylar är alltid logo-fria, vilket är en del av designfilosofin.

Emma A
Skrev om Åhléns City

Här finns allt! Då Åhlens city består av olika avdelningar kan man verkligen hitta vad man än söker. Jag gillar framförallt deras makeup avdelning som är otroligt stor och har ett bra utbud. Deras hemavdelning har fin interiör till bra priser. Dam- och herravdelningarna har mycket märkeskläder och man kan finna det mesta. Om jag letar efter present till någon går jag ofta till Åhlens City för det är ett säkert ställe då man alltid hittar något som passar, oavsett person.

Emma J
Skrev om Åhléns City

Som sagt; här finns allt! Om man har brottom och behöver t.ex en ny klänning, en present till någon eller kanske smink så är det här det bra ställe att leta på. Jag är inte överförtjust i shoppingcentrer där allt är samlat på samma ställe, men är det dåligt väder eller man har brottom så är Åhléns City stället jag besöker. Min favoritavdelning är "svenska designers" på damavdelningen med bl.a Acne, Whyred, Cheap Monday, Tiger m.m. Gillar även sminkavdelningen där många bra märken finns! Värt ett besök om man är på shoppingtur i stan. Bra även med Hemköp i källaren.

Elina E
Skrev om Åhléns City

Här kan du hitta allt du behöver. Affären har både smink, parfymer, väskor, skor, kläder, porslin, lampor, ja nästan allt du kan tänka dig. Åhléns rymmer även en stor Hemköp på bottenvåningen. Är du här prova gärna deras lunch-restaurang som har jättegod mat. Jag tycker mycket om Åhléns för då kan jag hitta allt jag behöver, utan att springa runt och leta i massa olika affärer. Åhléns entré är också en väldigt populär mötesplats för Stockholmare.

Amanda E
Skrev om Åhléns City

På Åhléns City finns verkligen allt och lite till. Vad man än är på jakt efter finns det troligen här. Två plan med dam- och herrkläder, ett plan med köks- och inredningsprylar, ett plan med kosmetik, dessutom finns bra utbud av skor, väskor, accessoarer. Blir man trött kan man alltid ta en fika, och på sommaren är terassen högst upp ett trevligt lunchställe. Värt ett besök på shoppingrundan!