Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Österåker AKD Bygg & Kakel
Rekommenderat företag 2016 - AKD Bygg & Kakel

AKD Bygg & Kakel

Vallmovägen 20, 184 35 Åkersberga — Visa karta

På AKD Bygg & Kakel AB är vi proffs på badrumsrenovering. All kompetens finns i bolaget genom våra snickare, plattsättare och elektriker vilket gör att vi kan utföra uppdrag smidigt utan att behöva tänka på underleverantörer. Vi utbildar oss hela tiden för att kunna visa dig den allra senaste tekniken och bästa servicen!

Eftersom vi kaklar, lägger klinker och drar el i våtrum är vi både våtrums- och elcertifierade för att inga konstiga kopplingar ska ske. Vi tar uppdrag i hela norra Stockholm. Stor vikt läggs vid att utföra arbetet snabbt och smärtfritt, utan att för den skull tumma på några regler eller slarva.

Om du känner dig lite vilsen bland alla kakelplattor och mosaikfärger ger vi dig gärna tips och förslag, men har du egna idéer och tankar och du vet hur du vill ha det lyssnar vi gärna och utför det precis enligt dina önskemål.

Behöver du hjälp med en mindre elinstallation? Tveka inte att höra av dig! Inget jobb är för litet för våra duktiga elektriker!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 27 kunder tycker om AKD Bygg & Kakel

• Mats R
    Mats R skrev om AKD Bygg & Kakel
    AKD har gjort två renoveringar hemma hos oss
    1.) Badrums renovering
    2.) Hall renovering
    Det har fungerat bra båda gångerna.
    Speciellt under badrums renoveringen när inte ritningen stämde med verkligheten så har KNE hjälp till att lösta problemet genom att rekommendera
    a.)byte av fönster storlek innan fönster var inköpta (som ändå skulle bytas) när den vägghängda vattens cisternen gjorde att fönstret inte gick att öppna
    b.) byte av dörr när badkaret inte gick in genom dörren innan badrummet var kaklat.
    c.) Rekommenderat ett vattenskåp på nedervåningen när vattnet inte fick plats i badrumsväggen som planerat och handfatet hade hamnat för långt ut i rummet om rörmokaren själv fått välja den enkla lösningen

På grund av denna hjälp när något inte går riktigt som planerat med din ombyggnad så kan jag rekommendera AKD

Mats Rosling
  • Mia C
    Mia C skrev om AKD Bygg & Kakel
    Vi har anlitat AKD för ombyggnation av badrum vid två olika tillfällen. Oerhört nöjda med allt! Badrummen blev så fina och det känns att varje detalj är jätteviktig när AKD gör sitt jobb. Under arbetet har dom en jättefin dialog med oss som kund som gör att både dom och vi är nöjda med slutresultatet. Gillar att dom gärna föreslår och tipsar om förbättringar längs vägen, som man själv inte tänkt på. All personal vi varit i kontakt med under båda ombyggnationerna har varit grymt trevliga!! Det har inte alls känts jobbigt att ha dom i sitt hem. Ett extra plus är att dom varje dag plockar undan och städar efter sig, så att det knappt märks att det pågår renovering :) Vi ger därför allra bästa rekommendationer till AKD Bygg & Kakel!
  • Karin J
    Karin J skrev om AKD Bygg & Kakel
    Vi är supernöjda! Vi kan verkligen rekommendera AKD Bygg & Kakel.
  • Dinand R
    Dinand R skrev om AKD Bygg & Kakel
    AKD byggde om mitt badrum. De tog hand om hela processen; från rivning till installation av möbler. Jag är väldigt nöjd och skulle varmt rekommendera AKD!
  • Ewa T
    Ewa T skrev om AKD Bygg & Kakel
    Vi blev verkligen nöjda med vår badrumsrenovering! Ett plus var att hantverkarna var mycket trevliga och lätta att få tag i vid frågor som dök upp under arbetets gång! Vi använder oss gärna av AKD när det blir dags för nästa badrumsrenovering! Kan varmt rekommenderas!
  • Mattias L
    Mattias L skrev om AKD Bygg & Kakel
    Jättenöjd med renovering av tvättstuga. Bra kommunikation med hantverkarna, bra utfört arbete och till ett bra pris
  • Maria R
    Maria R skrev om AKD Bygg & Kakel
    Vi tycker att AKD Bygg & Kakel varit mycket bra.
    Mycket duktiga och kunniga hantverkare som inte är rädda för att tycka till, om det behövs. De är mycket noggranna, och det är viktigt för oss.
    Vi har anlitat AKD till tre olika våtutrymmen, det säger ganska mycket, eller hur!
    Hälsningar Krille & Maria
  • Jimmy S
    Jimmy S skrev om AKD Bygg & Kakel
    Proffsigt!
    Vi anlitade detta företag för att bygga om ett stort rum till två mindre. De gjorde ett snabbt och jättebra jobb och fixade även med el, radiatorer och dörrar.
    Supernöjd och kan varmt rekommendera AKD.
  • Jan T
    Jan T skrev om AKD Bygg & Kakel
    Ett proffsigt och bra jobb från början till slut.
  • Beatrice I
    Beatrice I skrev om AKD Bygg & Kakel
    Jag hade fruktat lite att ha hantverkare i huset i vad som såg ut att bli flera veckor. Jag fruktade i onödan. Alla medarbetare på AKD var professionella, trevliga och höll mitt hus renare än jag :-). Jag KOMMER att rekommendera AKD varmt!
  • Robert C
    Robert C skrev om AKD Bygg & Kakel
    Mycket bra jobb och dessutom allt rent och snyggt utanför arbetsytan.
  • Robin S
    Robin S skrev om AKD Bygg & Kakel
    Mkt väl utfört jobb. Inget avkall på kvalitet. De höll tidsplanen och inom ram för avtalad nedlagd tid.

Som alltid med byggare behöver man diskutera och dividera om slutfakturan då de är dåliga på admin/räkna. I detta fall krävdes en onödigt lång konversation som bara skapade irritation då jag bara åberopade vad som överenskommits.
  • Lennart B
    Lennart B skrev om AKD Bygg & Kakel
    Mycket bra bemötande. Inga problem med kontakter etc. Håller tidplaner.
  • Ylva Z
    Ylva Z skrev om AKD Bygg & Kakel
    Vi kan varmt rekommendera AKD Bygg & Kakel
    Allt fungerade perfekt från första mötet till färdigt
    Badrum,golvläggning,balkongbygge.
  • Hans B
    Hans B skrev om AKD Bygg & Kakel
    AKD Bygg & Kakel har på tre veckor gjort en fjäril av en puppa. Efter ett besök i vårt eftersatta badrum fick vi en detaljerad offert med fasta priser för arbete och material och skrev avtal på basis av denna.
    När arbetet startade framgick det med all önskvärd tydlighet att det verkligen var proffs vi hade att göra med, både vad gällde allmän byggnation och snickeri som arbeten med el, rör och plattsättning av kakel och klinker. Ett ytterligare plus var att fakturan var föredömligt specificerad.
    Som grädde på moset visade sig dessutom hela gänget vara ytterst trevliga och angenäma att ha att göra med. Nästa gång vi behöver hjälp med något i byggnationsväg det blir AKD vi anlitar. Vi rekommenderar dom starkt och önskar att fler hittar denna seriösa och kompetenta firma i denna tid av byggfuskare och klantskallar.
    /Hans
  • Erik
    Erik skrev om AKD Bygg & Kakel
    AKD Bygg & Kakel fick uppdraget att under april 2012 totalrenovera vårt badrum och tvättstuga. Det uppdraegt skötte de utmärkt!, jag vill starkt rekommendera detta företag. Mycket seriöst och proffsigt!
  • Elisabeth N
    Elisabeth N skrev om AKD Bygg & Kakel
    Vi är mycket nöjda med de arbeten ADK har gjort i vårt hus
  • Anders J
    Anders J skrev om AKD Bygg & Kakel
    Snabba och smidiga!
    Kan rekommendera AKD Bygg&Kakel för badrumsrenoveringar!
  • tess
    tess skrev om AKD Bygg & Kakel
    Fantastiska! Gör det som du beställt, skriver uppdragsbeskrivning och offert så du vet vad som köps, hittar inte på egna äventyr samtidigt som dom kommer med vettiga inslag i debatten så man inte tänker helt fel, specar på fakturan vad som gjorts. Och framförallt - dom kommer när dom sagt - och arbetet är klart när det är sagt.

Gjorde totalentreprenad på hela vårt hus sommaren 2011. satte nya tak och la nytt golv, byggde nya väggar, gjorde ett ljuvligt badrum och hela vårt kök. El och rörjobb! 6 veckor - och sen var det klart - och städat!!
  • Jenny G
    Jenny G skrev om AKD Bygg & Kakel
    Fick ett jättefint badrum som vi är mycket nöjda med.
    Extremt trevligt bemötande, snabba och effektiva.
    Höll den tidsplan som var avtalat och det var en fröjd att komma hem varje dag till ett hem som inte såg ut som ett bygge då de faktiskt städade upp efter sig varje dag!! JÄTTE NÖJD
  • Madelene L
    Madelene L skrev om AKD Bygg & Kakel
    Superbra!! Skönt med ett seriöst byggföretag! De har hjälpt en del i Vårat område och alla är nöjda!
  • pia s
    pia s skrev om AKD Bygg & Kakel
    AKD totalrenoverade vårt badrum under 3 veckor i slutet av 2012. De var oerhört proffsiga, från första mötet, offertpresentation och under hela genomförandet. Proffsiga, trevliga och personliga. De var alltid på plats när de hade lovat och det som skulle göras under en specifik period blev gjort. De städade efter sig dagligen så att upplevelsen av byggarbetsplats minimerades. Vi fick daglig information om hur arbetet fortskred. Under renoveringen hade vi också flera givande diskussioner kring våra idéer som de hade förbättringstankar kring och vice versa. Resultatet blev optimalt och genomfört med precision och noggrannhet. Renoveringen blev dessutom klar på dagen enligt kontrakt. Vi har inte haft några anmärkningar alls på genomfört arbete. Extremt nöjda med renoveringen med andra ord!!! Se gärna min blogg http://ettbadrumblirtill.blogspot.se för att följa arbetet dag till dag och kanske få svar på frågor om hur en badrumsrenovering egentligen ser ut.
    2013-02-27 David J svarar pia s
    Behövde inte se ditt namn för att förstå att det var
    du som skrev detta inlägg:-)

Jättekul att du länkade till din blogg, vi ska göra detsamma från vår hemsida om det är okej?

Hälsa den ofrivillige Golfaren.
  • Johan K
    Johan K skrev om AKD Bygg & Kakel
    Väldigt duktiga på badrum , mycket snygg kakling
    Rekomenderas starkt
    2013-02-27 David J svarar Johan K
    Tack Johan, Hör av dig om du har nya pyssel vi kan hjälpa dig med.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om AKD Bygg & Kakel
    Pålitliga,håller utsatt tidsram utför ett bra arbete.Bra att rådgöra med.
    2013-02-27 David J svarar Elisabeth E
    Tack Elisabeth, kul att du blev nöjd.
  • Ingemar R
    Ingemar R skrev om AKD Bygg & Kakel
    Trevliga och pålitliga. Håller pris efter offert. Enkla att ha att göra med. Lääta att få tag på vid frågor. Jag kan varmt rekomendera AKD till andra i min närhet och har så gjort. Behöver jag mer hjälpt är det AKD som gäller!
    2013-02-27 David J svarar Ingemar R
    Kul att höra Ingemar!
    Alltid roligt att jobba åt trevliga kunder!
  • Bosse E
    Bosse E skrev om AKD Bygg & Kakel
    Gjorde en totalrenovering av badrummet 2011. Hittade genom en bekant AKD. Otroligt proffsiga killar som kom när de skulle, kunde det de gjorde och skötte allt snyggt. Skulle inte tveka att anlita dem igen!
  • Marie E
    Marie E skrev om AKD Bygg & Kakel
    AKD har hjälpt mig med byten av fem fönster och en altandörr. Dessutom har de klätt in min fula gamla trappa med ek från Stepkit. Arbetet har utförts proffsigt och bra på alla sätt, och de städar upp efter sig. Använder gärna dem igen!

Vallmovägen 20, 184 35 Åkersberga