Aktiv Bygg I Malmö AB

Aktiv Bygg I Malmö AB

Funderar du på att köpa nytt kök? Eller är det kanske dags att renovera ditt badrum? Här hos Aktiv Bygg I Malmö AB utför vi alltid kvalitetsjobb till mycket konkurrenskraftiga priser. Vi utför både renoveringar och fasadentreprenad. Allt från tapetborttagning till spackling, målning eller montering. Huvudsakligen jobbar vi i Skåne men vi kan även flytta på oss vid behov.

Vi är en kostnadseffektiv partner vid din renovering, vars framgångssaga bygger på goda referenser och rekommendationer. Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig med ditt byggprojekt!

Läs vad 81 kunder tycker om Aktiv Bygg I Malmö AB 2

2021-07-29
    Under en stor badrumsrenovering som fick avlsutas pga obefintlig kommunikation fick jag kontakt med Aktiv bygg som avslutade vårt projekt med ett resultat vi är väldigt nöjda med.

Har vi behov av ytterligare renoveringar framöver kommer vi absolut att kontakta Aktiv bygg igen.
    2021-07-28
    De är lyhörda, flexibla och ställer upp för kunden. Lätta att ha att göra med, även om de ibland missar att ringa tillbaka. De totalrenoverade vårt badrum och har skickliga och nogranna hantverkare. som även grovstädade efter sig, med undantag för deras VVS-underentrepenör.
  • Karina E
    2021-07-21
    Pålitliga firma, de håller vad de lovar, duktiga hantverkare. Kan varmt rekommendera dem de är väldigt lyhörda och duktiga på att lösa olika problem som uppstår under vägens gång!
    Vi köpte ett hus som vi renoverade från grunden, nästan allt revs ner förutom ytterväggarna! Resultatet var super och de jobbade på snabbt, effektivt och noggrant.
    Kan inget annat än att ge dem högsta betyg!
    2021-07-20
    Professionellt, snabbt och ordentligt utfört arbete med att inreda en vindsvåning. Vi är mycket nöjda!
    2021-07-20
    Personlig service, flexibel och tillmötesgående. Mycket nöjd med jobbet
    2021-06-17
    Det man kommer överens fixar dom det.
    Punktliga och lämnar goda råd där det behövs.
    Lagnings och putsning av vägar l källaren.
    Hjälp vid beställningen ,mättning, montering av nya
    fönster- 16 st som monterades utan någon skada.
    2021-06-15
    Mycket bra bemötande av Dennis, Anto och resten av killarna. De levererade arbetet helt enligt överenskommen tidsplan och kostnadsbild.
    Serviceinriktade och duktiga hantverkare!
    2021-05-17
    Ett stort tack till hela teamet på Aktiv Bygg i Malmö. Vi är supernöjda med slutresultatet (köksrenovering samt annat) och alltigenom hela processen. De är proffsiga och otroligt duktiga och specialister inom olika hantverksområden. Ett särskilt tack till Ivek som gjorde fantastiskt finsnickeri arbete. Vi rekommenderar dem varmt!
    2021-05-09
    Aktiv Bygg totalrenoverade vårt badrum. Väldigt duktiga, trevliga och proffsiga killar. Alltid tillmötesgående. Dök det upp några problem under renoveringen såg de till att lösa det på bästa sätt i samråd med oss. Dennis såg till att arbetet flöt på och hade man frågor var han alltid snabb med att svara. Arbetet blev även färdigt innan utsatt tid. Vi är jättenöjda med slutresultatet och kan varmt rekommendera Aktiv Bygg.
    2021-04-11
    Lägenhetsrenovering i centrala Malmö. Mycket bra bemötande och väl utfört arbete. Rekommenderas!
    2021-02-27
    Aktiv Bygg i Malmö hjälpte oss med vår badrumsrenovering här efter nyår. Vi är supernöjda med utfallet och tycker det gått smidigt rakt igenom. Typexempel på ett snyggt genomförande med god kommunikation och med en snabb korrigering av ett mindre fel efter extern besiktning.

Den externa besiktningsmannen var för övrigt imponerad av kvaliteten på jobbet vad gäller både kakelsättningen, avloppet och rördragningen. Full pott!
    2021-02-24
    Andra gången jag anlitat företaget för renovering. Detta är proffs rakt igenom. Rekommenderas starkt!
    2021-02-23
    golvslip, lack
    bra bemött
    bra utfört arbete
  • Petter G
    2021-02-23
    Gjorde badrum och tvättstuga i källare. Bilade upp golv, isolerade och lade vattenburen golvvärme.

Engagerade i bygget. Problem uppstår alltid i ett projekt men Aktiv Bygg var snabba med att åtgärda.

Höll offererat pris och inget tjafs om extra kostnader.

Blev klara i tid.

Stort plus till plattsättarna som hade en imponerande kvalité. Inga språng eller stora fogar.

Litet minus för rörläggaren som hade flera mindre fel, kom lite när de behagade osv.

Kan varmt rekommenderas.
  • Maes J
    2021-01-11
    Proffsiga, trevliga, detaljerade och otroligt kunniga! Vi är super nöjda med aktiv byggs arbete med vår köksrenovering, golv- och kakelsättning. Vi har och kommer att fortsätta rekommendera de varmt. Håller verkligen vad de lovar med tid, budget och arbete. De överträffade alla våra förväntningar.
    2020-11-16
    Renovering av kök, målning, golvläggning, montering av köksfläkt m.m. Dennis är supertrevlig och lätt att ha att göra med. Mycket nöjd med resultatet, köket blev toppenfint.
    2020-11-11
    Vi anlitade Aktiv Bygg för en totalrenovering av vårt hus och vi är väldigt nöjda med resultatet. Vi hade en bra kommunikation genom hela renoveringen och deras bemötande var trevlig, ärlig och positiv. De kom i tid, höll tidsplanen och var noga med detaljer. Uppskattade extra mycket den täta dialogen och slutbesiktningen som vi gjorde tillsammans.
    2020-10-03
    Mitt badrum skulle renoveras efter en vattenskada och min förening anlitade Aktiv Bygg. Jag kom i kontakt med deras ägare och vi planerade ihop hur vi skulle gå tillväga med material och tidsåtgång. Jag fick ett professionellt, vänligt och ärligt bemötande. Därefter sattes arbetet igång och bara på två veckor var gamla badrummet rivet och nytt klart. Jag följde arbetet dagligen och man kunde se att arbetarna var noggranna och effektiva. Vi fick ett nytt badrum exakt som vi hade önskat oss. Kommer inte att tveka att anlita dem själv när jag behöver det.
  • Petra C
    2020-09-21
    Jag anlitade Aktiv Bygg till att montera ett kök till mig.Deras bemötande var proffsigt och det var aldrig några problem med att få kontakt med dem. De kom i tid och meddelade vad som skulle ske från dag till dag.Det enda jag kunde sakna var någon form av slutbesiktning på arbetet där man kunde gå igenom eventuella frågor.
    Min totala upplevelse av Aktiv Bygg I Malmö var positiv.
    2020-09-10
    Ett fantastiskt gäng som levererade exakt det jag hade förväntat mig. Jag rekommenderar dem varmt.
    2020-09-07
    Vi totalrenoverade vår lägenhet och är mycket nöjda med resultatet. Vi blev under hela processen mycket korrekt bemötta. Alla var sevicemedvetna och måna om oss som kunder. Vi kan verklig rekommendera företaget.
  • Annalena H
    2020-06-03
    Jag har anlitat Aktiv Bygg i Malmö AB för totalrenovering av badrum.
    Proffsigt bemötande från första mötet och genom hela processen. Bra dialog med projektledaren, Dennis, som löpande följt upp arbetet, varit lyhörd och tillgänglig. Företagets anställda och samarbetspartners ( el och VVS) har varit tillmötesgående, noggranna och ordningsamma.
    Aktiv Bygg i Malmö AB har uppfyllt mina förväntningar väl och jag kan varmt rekommendera företaget för liknande arbete.
    2020-05-25
    Vi anlitade aktiv bygg för inredning av tredje våning efter rekommendationer av andra i grannskapet. VI kunde inte ha varit nöjdare. Serif och Denniz var lyhörda, flexibla och höll kontakten under arbetets gång och kommunicerade större händelser. Personalen var alltid trevlig och gjorde sitt bästa för att inte märkas då vi hade ett litet barn hemma på föräldrarledighet och en med hemmakontor. Resultatet blev fantastikt och vi är mycket nöjda.
    2020-05-22
    Renoverade 2 st badrum.
    Hantverkarna höll mycket bra ordning och städade undan efter hand hela tiden.
    Väl utfört arbete, där vi är väldigt nöjda med resultatet.
    2020-02-26
    Aktiv Bygg har inrett vår vind. De var väldigt proffsiga, snabba och lätta att arbeta med. Hela processen har gått väldigt smidigt. De har haft smarta lösningar till det som inte varit så självklart. Vi är mycket nöjda med slutresultatet och kan därför varmt rekommendera Aktiv Bygg.
  • Christoffer J
    2020-02-20
    Bra service och bra resultat!
    Skötte sig exemplariskt och var flexibla.
    2020-02-07
    Renovering av badrum

Jag är väldig nöjd med arbetet som Aktiv Bygg har gjort. Kakelläggning ser fint ut. De anställda på Aktiv Bygg var kunniga, de hade bra bemötande och gav bra service.

Sammanfattningsvis upplevde jag de som professionella, punktliga och noggranna. Rekommenderas varmt!
    2020-02-05
    Vi anlitade Aktiv Bygg för renovering av vårt kök samt ytskikt i hall och vardagsrum. Vi fick detta företag rekommenderat till oss och kommer absolut rekommendera dem vidare!
    Vi har fått ett superfint bemötande hela vägen! De har också kommit med råd och tips i vår köksplanering vilket gjort att lösningarna har blivit så mycket bättre. Har bara positiva ord om detta företag och personerna som arbetar här! /Therese och Daniel
  • Karin J
    2020-02-05
    Jag är jättenöjd! Fint arbete, snyggt gjort, bra kommunikation. Trevligt bemötande. Återkommer gärna om det är något jag vill få gjort..rekommenderar också gärna ER.

Hälsn. Karin
    2020-01-22
    Vi anlitade Aktiv Bygg för totalrenovering av vår källare - ett stort allrum och en tvättstuga med dusch och våtutrymmen. Vi är mycket nöjda med bemötandet och resultatet. Arbetet innehöll bla total rivning av väggar/tak/golv, byggande av vägg, putsning, kakelsättning. För VVS och el anlitade Aktiv Bygg samarbetsfirmor som också var mycket pålitliga och trevliga. Vi hade en löpande dialog med Serif och hans medarbetare och hittade bra lösningar för arbetet. Hantverkarna på Aktiv Bygg var kunniga och noggranna, och de det var ordning på material och maskiner så vi kunde använda andra delar av källaren. Vi kan varmt rekommendera Aktiv Bygg och kommer att anlita dem igen.
    2019-11-19
    Min dotter anlitade Aktiv Bygg vid viss ombyggnad av sin fastighet, vilket utföll till stor belåtenhet. Min dotters vänner anlitade sin tur och Aktiv Bygg.... och de var lika nöjda. Så valet var inte så svårt när jag skulle renovera min sommarstuga i Blekinge. Aktiv Bygg har haft mellan 3-5 personer boendes i stugan i 8 veckor och jag kan verkligen intyga att ”byggarna” Jovica, Zoran, Vlado, Vasilje och Taras varit oerhört arbetsamma, fantastiskt duktiga.... och mycket trevliga att umgås med eftersom jag själv varit på plats i stort sett hela tiden som s.k. byggherre.Min roll som byggherre utvecklades sig till att vara ”lite hjälpreda” och att hålla koll på logistiken avseende material, el och VVS.... en uppgift som för Aktiv Byggs del nog inte var så lätt att styra 20 mil från byggarbetsplatsen.... men med förenade krafter löste vi det också.Mina byggare och Aktiv Bygg erhåller och förtjänar högsta betyg👍👍

Lars D
    2019-11-19
    Vi valde Aktiv Bygg för att inreda vår vind till bostadsutrymme. Arbetet innefattade montage av fönster, isolering, ytskikt etc. Arbetet utfördes väl och för de delar som Aktiv Bygg själva inte kunde utföra tog de in kompetenta och certifierade firmor.
    Vi blev under hela arbetets gång mycket väl bemötta och hade en god dialog kring ändringar och fick även bra feed back kring hur bra (eller mindre bra) vissa saker vi ville göra skulle fungera.
    Vi hade höga förväntningar till Aktiv Bygg och vi tycker att Aktiv Bygg kunde leva upp till dem.
    I kort en mycket god upplevelse, Aktiv Bygg utförde arbetet väl.
    2019-09-14
    De hade renoverat badrumet i tidigare lägenhet. Vi renoverade nu köket..badrumet och golvet med dem igen. De är mycket seriuous och professionell. Gör perfekt till den sista detaljer och jobbar i tid och budget. Jag slkulle rekommendera mycket dem och ska ringa dem i fråmtiden.
    2019-09-05
    -Jag köpte totalrenovering av badrum(klinker,kakel,golvvärme,el,vvs)
    -Företaget arbetade mycket profesionellt.
    -Allt var i linije med mina förväntningar.
    2019-09-04
    Badrums renovering.

Trevliga Kunniga människor/Kan sina yrken/

Mina Våra Förväntningar har blivit uppfyllda, Vi fick ett Fräsch fint
    litet duschrum.

Utmärkt arbete! Vi kan använda med glädje! Tack för ert arbete!
    2019-09-04
    Anlitade Aktiv Bygg för att totalrenovera vårt badrum & mycket annat i vår nya lägenhet. Är väldigt nöjd med hela processen från första besök, till offert, till ett väldigt (!) proffsigt slutresultat. Extra trevligt att lägenhet, hiss och trapp lämnades rent och skyddat efter varje arbetspass.

Korrespondens sköttes kontinuerligt med Dennis där jag stundom ställde höga krav på detaljarbeten under projektets gång, vilket möttes med stor lyhördhet och helt utan mothugg. Väldigt flexibla och kunniga arbetare. Kan varmt rekommendera Aktiv Bygg i Malmö!
    2019-06-13
    Renovering av badrum, väggar o golv. Allt mycket proffsigt gjort. Helnöjda o rekommenderar Aktiv bygg varmt. Skickliga yrkesmän, trevliga, hjälpsamma uppstädat efter varje arbetsdag. Finns inget negativt att säga. Bra jobbat! Tack!
    2019-06-13
    Aktiv Bygg i Malmö AB har utfört hel entreprenad renovering av vårt badrum, företaget har bemött oss mycket väl o varit tillmötesgående under hela renoveringen, ett stort projekt för oss som kund med många val från entreprenör till färg på fog och såklart höga förväntningar på ett perfekt resultat, kunnig, noggrann o trevlig personal som utförde arbetet galant, allt flöt på enligt plan o var färdigt innan utsatt slutdatum.
    Är mycket nöjda med valet av Aktiv Bygg i Malmö AB o det fina resultat det blev, så nöjda att dom startar nytt projekt hos oss inom kort.
    Rikard o Marie Johnsson
    Limhamn
    2019-06-13
    Jag valde aktiv bygg till att renovera mitt badrum och uterum.
    Jag är supernöjd och allt gick över min förväntan.
    Det gick snabbare än jag trodde, det blev finare än vad jag förväntat mig. Allt känns verkligen perfekt.
    Bemötandet av chefen var hur bra som helst, fick bra magkänsla redan vid första mötet och han har ställt upp och verkligen hjälpt mig med allt som hade med jobbet att göra.
    Jag har hela tiden fått vara med i projektets gång och fått info varje dag, hur det går och vad som var nästa steg och vad som var kvar. Hur veckan skulle se o.s.v. Ett plus är att jag tycker att byggarna verkligen skyddade golvet o trappan bra och det kändes inte som det blev lika smutsigt som jag förväntade mig.
    Jag kommer definitivt att anlita aktiv bygg till mitt nästa projekt och jag kommer att rekommendera dem till mina vänner o bekanta.
    2019-05-14
    Aktiv bygg utförde delar av vår köksrenovering, fönsterbyten, VVS-arbeten och parkettslipning. Från första kontakt så blev vi proffsigt bemötta och detta höll i sig genom hela processen. Löften infriades och kommunikationen sköttes snabbt, smidigt och väldigt pålitligt.
    Tidsplaner efterföljdes, punktlighet var perfekt, flexibla efter våra önskemål, prisvärda, pålitliga och väl genomförda arbeten. Nästa gång vi behöver hantverkare så är Aktiv en given preferens.
    2019-05-14
    Våtrumsarbete, kakling av badrum samt rörarbete och montering av inredning. Ett proffsigt utfört arbete. Snyggt och noggrannt. Mycket trevligt bemötande, lugna och flexibla. Var till stor hjälp även i planeringen av badrummet, med bred kunskap och goda råd.
    2019-05-13
    Aktiv Bygg var ett utmärkt val för vår köksrenovering! Genom dem fick vi även tag på en väldigt bra elfirma för arbeten i kök och resten av lägenheten. Jag kan rekommendera Aktiv Bygg!
    2019-03-16
    Badrumsrenovering. Trevliga och duktiga. Det blev som jag förväntade mej. Jag blev mycket nöjd.
  • Anna B
    2019-03-16
    Aktiv Bygg byggde om två badrum från grunden, slipade befintliga parkettgolv, la nya golv, bredspacklade och målade tak och väggar och flyttade en trappa till vinden. Allt inför inflyttning i vår nya villa.

Vi fick ett mycket professionellt och bra bemötande av Serif och hans gäng både vid offert och genomförande. Vi är mycket nöjda med resultatet!!! Vi vill speciellt framhålla den noggrannhet och hantverksskicklighet samtliga medarbetare vi träffade från Aktiv bygg uppvisade. Vi har idag badrum där stor omsorg lagts vid en estestikt snygg plattsättning och inga detaljer lämnats åt slumpen. Serif och hans gäng har visat stor lyhördhet och samarbetsförmåga till oss som är en krävande kund, med kunskap inom bygg. Det är inte ofta vi med stor glädje rekommenderar ett företag till vänner och familj!

Vänligen
    Anna och Thomas Björklund
    2019-03-07
    Badrumsrenovering
    Bemötandet från samtliga medverkande har varit helt otroligt bra!
    Mina förväntningar var höga, och detta har uppfyllts till 100%, allt blev som vi hade kommit överens om.
    Ett mycket seriöst och kompetent företag, jag rekommenderar ,Aktiv bygg i Malmö
    Bertil Hopp
    2019-02-08
    Totalt renovering av badrum, inkl. sanering, isolering, färdigmonterande av utrustning och målning.
    Mycket bra genomfört arbete, höll tidsplanneringgen och budget. Jag fick inga otrevliga överraskningar avseende priset eller omfattning av arbetena.
    Aktiv Bygg höll vad de offererat och jag är nöjd med kvaliteten på deras jobb.
    2019-01-30
    Använde deras tjänster vid totalrenovering av sekelskifteshus. Var tillgängliga och noggranna under hela processen och slutresultatet blev riktigt bra. Rekommenders!
    2019-01-28
    Jätte bra företag med trevliga och snabba medarbetare samt trevlig och schysst chef, med andra ord utmärkt jobb. Inga problem uppstod.

Rnnovering: kök, 2 st badrum och tillägg av väggar på första och ovanvåning samt målning.
    2019-01-05
    Aktiv bygg har renoverat vårt badrum o vi är super nöjda,
    Trevliga o,tillmötes gående.
    Rekommendera dom gärna.
    2018-10-05
    Vi anställde Aktiv Bygg för att totalrenovera ett badrum och ett grovkök. Vi bor i ett gammalt hus som har sina utmaningar men vi är så nöjda med jobbet som utfördes. Dennis som hade hand om vårt projekt var på plats i stort sett varje dag och kollade så att allt gick som det skulle. Alla som har arbetat på projektet har varit otroligt kunniga, noggranna och dessutom artiga. Eftersom vi var så nöjda så slutade det med att vi använde Aktiv Bygg till ännu fler projekt såsom renovering och tapetsering av gästrum, tapetsering av toalett samt en massa små grejor som att sätta upp speglar, lampor etc. Vi kände att Serif och Dennis var väldigt fokuserade på att vi som kunder skulle vara nöjda med allt och om något inte blev som vi ville så insisterade dom på att göra om så att vi var nöjda. Vi har rekommenderat Aktiv Bygg till alla våra vänner. Om vi skall göra något mer i framtiden så vet jag vart jag kommer att vända mig.

Hanna