Allra Asset Management

3.0

146 omdömen om Allra Asset Management

JJerry D
Skrev om Allra Asset Management

Har en son som blev uppringd av Svensk Fondservice för några år sedan. Förklarade att han studerat och inte haft arbete ännu, alltså fanns det inget att förvalta - ännu. Försäljaren insisterade likväl men sonen är inte villig. En tid senare kommer brev där han uppges ha avtal. E-mail sänds med invändning men besked är att han måste ringa upp för att få avtal uppsagt (men avtal kan inte ingås ensidigt, olagligt). Det förefaller som allt är avklarat, men nyligen fick han inkasso med hot om att utebliven inbetalning leder till...

Miba K
Skrev om Allra Asset Management

Fy fan för dessa idioterna, här sitter man och ringer upp och blir satt i en jvla kö med klassisk musik i all evighet utan att komma fram till någon... Jag har här fått betalningspåminnelse här nu och betalar jag inte den på 749:- då kommer ärendet gå till inkasso, jag vill INTE ha med er att göra, jag vill säga upp detta på stubinen... Verkar som att jag får anmäla detta till konsumentverket, jag vill INTE ha någon betalningsanmärkning pga svensk fondservice...

Magnus T
Skrev om Allra Asset Management

Bluffbolag som är oseriösa och enbart använder unga människor som skall ringa upp och "lura" kunderna.

Sammy D
Skrev om Allra Asset Management

Undvik. Skickar fakturor trots att man sagt upp det. http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1206950-svensk-fondservice-avtal-via-telefon-vad-galler/#post13477186

Hans W
Skrev om Allra Asset Management

Lite hjälp: http://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk_Fondservice http://www.radron.se/artiklar/Oserios-radgivning-om-pension-fortsatter-/

Andy M
Skrev om Allra Asset Management

Jag har varit kund ett par år nu och kan tycka att 5-600 mer eller mindre om året kan kvitta. Sen om jag tjänar på deras tjänst eller inte ska jag låta vara osagt. Dock har jag inget negativt att säga om dem...

Gunnar F
Skrev om Allra Asset Management

Att skicka brev "Vi är glada över att du gett oss förtroendet att förvalta din premiepension..." verkar vara ett återkommande "trick" detta förtag tar till. En i familjen fick sådant brev idag, ingen av oss är kund... Man kan undrar hur de vet att man bytt pin-kod, för det verkar vara i samband med detta de "fiskar" nya kundet :( :( :(

Orvar P
Skrev om Allra Asset Management

När en användare nedan som kallas sig "Peter C" ger företaget goda betyg men samtidigt har en bild på en helt annan person så antar jag att detta är ett företag som man bör akta sig för då det är högst troligt att dom ger sig själv fejkade bra rescensioner för att vara seriösa.

Marie J
Skrev om Allra Asset Management

Väldigt oseriösa. Skrämde upp min 20 åriga son med ord som att han skulle förlora hela sin pension om han inte acceptera. Han har aldrig gett dem sin pensionskod men de fortsätter skicka fakturor för något som de aldrig utfört. Stor varning till alla för dessa oseriösa bluffare

Henrik O
Skrev om Allra Asset Management

Hon ville ha en röstinspelning för att maila mig information utan bindning. Jag bad då att de bara mailade sin hemsideadress men inte ens det kunde hon göra utan röstinspelning. De kämpar för att få röstinspelningar!!! Akte er sådana företag kommer använda inspelningen för att binda dig vid avtalet trots att ni utryckligen bestämmt att man kan ångra sig! VARNING!

Peter C
Skrev om Allra Asset Management

Än sålänge är jag fullt nöjd med Svensk Fondservice tjänster.

Kali B
Skrev om Allra Asset Management

Jag har ingen aning om hur de klarar av att sköta sin uppgift men de är tydligen väldigt dåliga på att ta ett 'Nej'. De har ringt mig otaliga gånger och åtminstone fem gånger har jag svarat och avböjt deras tjänster men ändå fortsätter de ringa.

Svar från Allra Asset Management

FREDRIK N
Skrev om Allra Asset Management

Hej! Jag tycker att de utnyttjar okunskap hos de flesta. Deras fonder går att teckna ändå utan att behöva betala 600kr/år i avgift för något helt onödigt. De har gjort ett bra jobb med avkastning, så jag kommer att behålla fonderna trots att jag inte kommer fortsätta som kund Min gissning är att de också skriver egna kommentarer. Lite väl mycket positivt

Mattias W
Skrev om Allra Asset Management

Säljaren gjorde ganska bra intryck till en början förutom att jag knappt hann svara innan han började prata. Onödigt stressigt. Men den stora minan han gick var att han inte kunde förklara deras PPM tjänst på ett trovärdigt sätt, eller rättare sagt inte alls. Men det skulle ge mig massa pengar och bara garantier. Suck. Vem tror på sånt om man inte får veta hur?

Anders D
Skrev om Allra Asset Management

Väldigt tydliga och duktiga. Jag var skeptisk när jag fick första samtalet då personen i fråga var ny och inte riktigt kunde svara på alla mina frågor. När man väl sen pratade med en riktig förvaltare var det en helt annan upplevelse. Kanonföretag

Allan M
Skrev om Allra Asset Management

Jag har alltid tyckt det var jobbigt att hantera min Pension så sedan 1 år tillbaka så sköter Svensk Fondservice det åt mig och jag är väldigt nöjd

Amanda E
Skrev om Allra Asset Management

Jätteduktiga och hittils en trevlig avkastning på mitt sparande. Tack!

Angelica N
Skrev om Allra Asset Management

Lurar sina kunder och marknadsför sig fel, kollar man på konsumentverket så ser man klart och tydligt den riktiga sidan och hur de lurar sina kunder. Beklagligt att företag som dessa faktiskt får ta hans om andras pebnsion. Kallar sig aktiva fast de bara placerar i en enda fond dessutom.

Alfonso S
Skrev om Allra Asset Management

Perfekt företag om du inte orkar hålla koll på din pension och vill se den växa!

Anna A
Skrev om Allra Asset Management

Duktiga på Pension och har gett mig bättre koll! Bra företag

Albin  M
Skrev om Allra Asset Management

Fantastiskt bra företag som verkligen vet hur man tar hand om sina kunder! Rekommenderas!

Ann Christin D

Super bra företag, kan inte annat än rekommendera. Bra bemötande från A till Ö

Martin S
Skrev om Allra Asset Management

Blev uppringd av en säljare som var mycket otrevlig bara för att jag inte ville ge någon information om mig själv. Jädra pack!

Amanda A
Skrev om Allra Asset Management

Jag kan lovorda företaget som gör ett kanonjobb med pensioner!

Emanuel
Skrev om Allra Asset Management

Jag har hittils inget negativt att säga om företaget. Jag har lämnat över ansvaret till dom fullt ut och tittar på pensionen en gång per år, väldigt praktiskt tycker jag och hittils går det bra.

Eva
Skrev om Allra Asset Management

Riktigt riktigt bra förvaltare av pension, dom har utövat mirakel med mitt pensionssparande än så länge! Trevligt bemötande, proffsigt och kan rekommendera dom till alla

Emanuel gillar detta
Chistopher A
Skrev om Allra Asset Management

Vi bra hjälp och trevligt bemötande. Tycker det är svårt att förstå det här med pension och hur det påverkar min nivå. Fondservice hjälpte mig igenom på ett enkelt sätt.

Hans F
Skrev om Allra Asset Management

Från proffsigt samtal via telefon,då säljaren sa att det kommer vara enkelt och smidigt.Vilket jag tycker svensk fondservice lyckats med till punkt och pricka.Har precis lämnat in min pin kod, och fått uppgifter till mina sidor. Eftersom det tagit mig ca 20 år att fatta att det kan vara bra att vara lite mer aktiv och intresserad av min pension/framtid är jag glad för att jag äntligen kommit igång.Kan varmt rekommendera deras pensionspaket som jag valt att starta med.Tack Svensk Fondservice för en enkel och smidig tjänst.

åsa e
Skrev om Allra Asset Management

Jag blev uppringd av försäljare hösten 2011 och accepterade avtalet då de sa att jag hade ångerrätt inom ett visst antal dagar. Jag ringde och sa upp avtalet innan ångerrätten gick ut och de var inte glada. Några veckor senare fick jag ett brev där det stod Hej och välkommen. Jag ringde dit igen och kollade och nej det var uppsagt sa de. Nu, tre månader in på nya året fick jag papper från pensionsmyndigheten och tydligen så har jag fortfarande min premiepension hos svensk fondservice. Hur kan de göra så här????? Jag ska anmäla dem till konsumentverket.

Mårten O
Skrev om Allra Asset Management

VARNING för Svensk fondservice Fick ett bluffbrev från Svensk fondservice där dem ber om min ppmkod. Samt påstår att jag gett dem förtroendet att förvalta min premiepension. Vilket skämt. Sätt dem i kurran. VARNING obehagligt

Per
Skrev om Allra Asset Management

Här om dagen damp det ner ett kuvert från premiepensionsmyndigheten med en personlig kod för att hantera mina fonder, jag har INTE beställt detta. Nästföljande dag, får jag ett brev från Svensk Fondservice, som förklarar följande att "Vi är glada över att du gett oss förtroendet att förvalta din premiepension. Vi vill påminna dig om att vi tyvärr saknar din korekta PPM-kod från Pensionsmyndigheten vilket innebär att vi inte kan förvalta din premiepension. Därför har en ny kod skickats till dig från Pensionsmyndigheten....

Tanja R
Skrev om Allra Asset Management

Har inte utnyttjat deras tjänster, men är mycket nöjd med bemötandet. Jag blev uppringd och utnyttjade senare ångerrätten - men inte på grund av något missnöke. Allt hanterades seriöst, från en tydlig förklaring av avtalet vi ingick på telefon, till artig hantering av emot mitt kundtjänstsamtal om uppsägning några dagar senare. Det enda jag saknade var närmare information om portföljerna och deras resultat på hemsidan. Anledningen till att jag tackade nej var istället att jag under efterforskningarna om företaget hittade en annan tjänst som jag föredrog (PPMrådgivaren).

Anders
Skrev om Allra Asset Management

Super företag med en fantastisk kompetens, kan inte annat än att rekommendera dom för helhetslösningar.

Peter C

De funkar väl rätt bra

Maria H
Skrev om Allra Asset Management

Bra hjälp och bra placeringar som det verkar. Nöjd.

Jakob H
Skrev om Allra Asset Management

Ligegr inte ens under Finans Inspektionen, dom ligger däremot på SVARTA PPM LISTAN dom vill bara åt ens pengar använder sig av falsk marknadsföring FY FAN!

Svar från Allra Asset Management

Det är med svarta listan google själva så kan ni ju se,, ska ni leka blinda nu eller? Jobbar faktiskt inom den finansiella branchen, vilket jag har gjort länge,, ni placerasr kunderna i era egna fonder! sen får man bara välja risk portföljer, sedan "efterlevnadsskyddet" som ni kallar det för fast det är bara penisonsmydigheten som kan ge ut det! ni har ist en grupp livförsäkring som man måste betala en dyr premie för ist BROTTSLIGT ÄR VAD NI HÅLLER PÅ MED

Jan H
Skrev om Allra Asset Management

Jag är nöjd med deras information och om deras fondval.

Niklas T
Skrev om Allra Asset Management

Synd att inte folk kan mer om ränta på ränta-effekten. Inte nog med att man ska betala rörlig avgift på fonderna. Man ska också betala för "experthjälp", som normalt ingår vilken bank man än kliver in på. Försäljningsmetoden är också mycket suspekt via telefon av ytterst okunniga och unga säljare. Mitt råd är håll er borta från den här typ av bolag och skaffa er ett eget långsiktigt sparande i aktier i stabila bolag som tjänar pengar istället. Att äga aktier istället för fonder innebär i princip 0% rörlig avgift och är alltid billigast! Varför betala för att låta banken råna dig?

Henrik C
Skrev om Allra Asset Management

Jag tycker fortfarande att det är ett j-vla helvete att ni skall få ta endel av min pension och möjligen spela bort min pension för att staten inte har råd!

Hans-Olof P

De är väl ok

Joakim P
Skrev om Allra Asset Management

Kanonbra hjälp med allt! Sammanställde all min pension och hjälpte mig med alla delar. Tack för det! Nu kanske man kan leva av mer än rönnbär och torkad frukt när man blir gammal.

Johnny Mark O
Skrev om Allra Asset Management

Mycket duktiga på att skicka betalningsavin, mycket duktiga & trevliga säljare, 110% uselt på att ge service, mycket oärliga, mycket otrevliga att besvara vad gäller service efter när man har betalat avin, ej samarbetvilliga. Personligen upplevde jag de klåpare & bedragare. Bör granskas av myndigheter.

Anna-carin E

Roland S

Bra!!

Marie H
Skrev om Allra Asset Management

Har haft deras tjänst ett år, de bytte fonder åt mig en gång. Nu får de inte byta fonder längre men vill tydligen att jag skall vara kund hos dem ändå. Jag tänker avsluta abonnemanget innan det förlängs automatiskt (!). Tror inte jag får valuta för de 600 kr per år som det kostar.

Elsie V