Almasi Bygg AB

Almasi Bygg AB

Välkommen till ALMASI BYGG

Vår erfarenhet är din trygghet och just trygghet är en ledstjärna i alla våra projekt. Det är därför vi har ett etablerat samarbete med reco och transparens om våra utförda arbeten.
Vi har sedan starten specialiserat oss på att hjälpa privatpersoner med stort som smått och vårt mål är att bli er snickare många år framöver.

Våra primära arbetsområden kan i grova drag innefattas med:
köksrenovering, badrumsrenovering, altan, stensättning, golvläggning, golvslipning, måleri och tapetsering.

Genom vårt breda erbjudande kan vi hjälpa dig med alla dina projekt.
På vår hemsida och sociala kanaler kan du följa flertalet arbeten och dess resultat, låt oss få inspirera dig och varmt välkommen att kontakta oss.

//Din snickare ALMASI BYGG

Läs vad 103 kunder tycker om Almasi Bygg AB 2

2021-09-06
    Kul att få ha med en så duktig byggare att göra! Proffsigt genomförd helrenovering av badrum, kök och tvättstuga. Bra kontakt från start till mål, strukturerat och noggrant. Flexibla och lösningsorienterade när vi fick leveransförsening pga miss från kökstillverkaren. Alla små problem som dök upp fanns det bra lösningar på. Vi är mer än nöjda och vi kommer garanterat höra av oss när det är dags för nästa byggprojekt.
    2021-07-15
    Proffsigt utfört arbete med bra finish samt enligt plan och budget. Väldigt lätt att kommunicera och planera med Majid vilket underlättat samarbete och medför en bra flexibilitet.

Kan starkt rekommenderas!
    2021-05-17
    Vi är mycket nöjda efter en helrenovering av vårt badrum, noga och proffsigt genomfört! Slutresultatet blev kanon, rekommenderas varmt!
    2021-05-16
    Vi helrenoverade lägenhet i innerstan. Almasi bygg var mycket proffsiga. Man märkte att dom gjort liknande projekt förr. Dom höll i all kontakt och pappersarbete som krävdes med föreningen. Chefen gjorde en inspektion före och han kom med konstruktiva förslag i dom fall vi inte visste hur vi skulle göra. Med det kom även en väldigt träffsäker priskalkyl. Dom höll tidsplanen perfekt. Vi kände oss väldigt trygga från start till slut. Kan inget annat än att ge dom högsta betyg.
    2021-04-26
    Anlitade Almasi Bygg AB för renovering av lägenhet med bl.a. rivning av vägg, uppförande av ny vägg med industrifönster, byte av badrumsmöbler, målning m.m.

Oerhört nöjd med dem från första träff till arbetets slut. Den nivå av professionalism, kundservice och renlighet som de visat är sällsynt. Väldigt pålitliga och ett stort plus i kanten att de visar stort intresse för ett perfekt slutresultat. De får utan tvekan full pott i alla kategorier. Ett nöje att ha med dem att göra - rekommenderas starkt.
  • Lars S
    2021-02-27
    Det här gänget är inte bara extremt erfarna yrkesmän. De har också en fingertoppskänsla för kunden.

Tack ännu en gång!

Lasse
  • Marie H
    2021-02-27
    Almasi Bygg har renoverat två badrum åt oss.
    Superproffs från början till slut, de levde upp till alla våra höga förväntningar.
  • 2021-02-25
    Företaget är seriöst och lätta att ha att göra med. Trevliga och tillmötesgående och förstår vad service innebär. Väl utfört arbete. Jag renoverade badrum och målade om hela lägenheten mm. Kan varmt rekommendera dem.
  • 2021-02-12
    Hade givit sex av fem i betyg om det hade gått! Almasi totalrenoverade vårt hus invändigt. Två badrum, kök, ytskikt och undergolv i 6 rok. Koordinerade även fläckfritt med el och VVS. Fantastisk projektledning och kommunikation och även bra bollplank till oss. Höll tidsplanen trots att vi la till några saker under resans gång. Vi kunde inte vara mer nöjda!
    2020-12-11
    Kan varmt rekommendera Almasi bygg som hjälpte oss med ett mycket snabbt, snyggt och proffesionellt golvbyte i ett flertal sovrum i samband med inflytt. Detta underlättade mycket för oss och arbetet överträffade alla våra förväntningar med råge! För framtida projekt är Almasi bygg ett självklart val!
    2020-12-10
    Fick hjälp med dränering samt fasad arbete. Oehört trevliga och proffesionella, blev väldigt nöjd med resultatet.
    2020-12-10
    Bra utfört arbete av duktiga medarbetare och genomfört med precision och utan tidsspillan.
    2020-10-29
    Jag köpte en lgh som behövde renoveras från golv till tak, badrummet var utdömt så det fanns att göra….
    Majid gick noggrant igenom vad som behövdes göras och så la han upp en tidsplan, 10-12 veckors jobb. Han sa också när alla leveranser skulle vara på plats, vilket underlättade för mig då jag kunde lägga alla beställningar så att de levererades i tid.
    De blåste ur hela lgh och började med att bila i betongen för att göra om hela badrummet, jag tog ca 1 m av vardagsrummet för att få större badrum och det blev så sjukt bra.
    Nytt kök sattes upp, alla väggar blev som nya efter flera vändor av spackel och färg & nya golv i alla rum. Tog bort konstiga mellan väggar och ersatte alla gamla dörrar med nya och större dörrar.
    Efter 7,5 veckor var den klar…. Nu en super fin och fräsch lgh som jag älskar.
    Almasi bygg är ett företag som har extremt duktig personal, de är trevliga och kommer när de ska och i tid.
    De har visat att de är duktiga hantverkare och väldigt noggranna. Kunden i fokus.
    Majid återkopplar alltid och det kändes som om han bara hade mig att ta hand om, nu vet jag att det inte var så men känslan fanns där.
    Kan varmt rekommendera Almasi Bygg, det blir inte bättre än så här.
    Tack!
    Malin Lundstedt
    2020-10-20
    Kan verkligen rekommendera Almasibygg.
    Professionella, trevliga och gav oss ett riktigt fint resultat.
    2020-10-18
    Vi anlitade Almasi Bygg i samband med totalrenovering av kök och vardagsrum. Trygg process, bra dialog, trevliga hantverkare med förmåga att se både detalj och helhet. Majid som ansvarar för arbete och planering är alltid trevlig att ha att göra med och tycks genuint vilja se ett bra slutresultat med nöjda parter i alla led.

Måste även nämna Elbolag1 i Norrort vilka också anlitades via Almasi i denna renovering . De gjorde ett urbra jobb. Ludde som var vår primära elektriker på plats har jättebra känsla för detalj och helhet - kommer på förslag till lösningar och ser/löser problemen innan de uppstått. Och när de uppstår så löser man dom på bästa sätt.
    Vi kommer anlita båda dessa bolag igen i framtiden. Rekommenderas varmt.
  • Mia
    2020-07-17
    They are very experienced and patiently meet customer requirements.
    2020-07-15
    Almasi Bygg AB har hjälp mig med min altan och stenläggning på uppfarten.
    Bemötandet har varit proffsigt och de har verkligen gjort ett bra jobb och rekommenderar de stark.
    2020-06-02
    Har en mycket bra upplevelse av Almasi Bygg. Trevliga och gjorde ett superbra jobb.
    2020-05-27
    Tack Almasi bygg för ett professionellt genomfört arbete och för goda råd och trevligt bemötande.
    Den stenlagda gången gav entrén ett lyft - vi är jättenöjda!
    /Lisbeth
  • Patrik A
    2020-05-26
    Önskade hjälp att bygga staket runt SPA pool. Fick gott intryck från start och Almasi kom med goda idéer. Fick en tydlig offert och sedan flöt arbetet på mycket smidigt och snabbt. Offerrat pris kändes rimligt och man höll både tiden och priset vilket uppskattades mycket.

De är väldigt skickliga hantverkare som arbetar med stor precision och noggranhet och byggde även en mycket snygg trappa till SPAt som blev över vår förväntan.

Vi är mycket nöjda med Almasi och kan verkligen rekommendera dem för snickeriarbeten.
  • 2020-05-26
    Helrenovering av kök! Ett särskilt stort tack till Majid som höll ihop alla trådar. Vi fick mycket god service och de var lyhörda samtidigt som de guidade oss med sin erfarenhet. Resultatet blev kanon och arbetet innehöll en hel del ”finsnickeri” som de löste galant. Bäst av allt var att det hela kändes väldigt personligt och vi verkligen uppskattade att ha hantverkarna hemma hos oss vilket underlättar enormt under tiden som det pågår.
    2020-05-26
    Jag gjorde en ganska lång och omfattade renovering ifrån en etta till en tvåa där jag bl a flyttade köket. Jag var beredd på att någonting skulle kunna gå fel längst vägen men allting gick som på räls. Almasi är tydlig och professionell och Dudi är en mästare på detaljer. Att hitta rätt hantverkare kan vara snårigt. Jag är glad att jag valde dem.
    2020-04-05
    Vi fick hjälp av Almasi först med en total renovering av vårt kök och delar av vardagsrummet i vårt hus 2018. Redan från första bemötande upplevde vi en professionell och ärligt intryck som höll sig hela vägen till slutet. De levde upp till alla våra förväntningar och lite därtill. Ett år senare dvs jan. 2020 när vi återigen behövde hjälp efter att ha flyttat till en lägenhet fanns det ingen tvekan vem vi skulle vända oss till för att få hjälp med renovering av badrum såväl som köket. Även denna gång var resultatet såväl som bemötandet över all förväntan.
    Sammanfattningsvis söker man en firma som håller vad den lovar så är Almasi svaret!
    Tack bästa Shiva för att ni valde oss för er renovering. Almasi Bygg AB
    2020-02-20
    Snabb och professionell hjälp. Rekommenderar dom alla dagar i veckan!
    2020-02-19
    Supertrevliga, smidiga och snabba.
    2020-01-31
    Almasi Bygg hjälpte mig med målning och mindre fix i mitt kök. Jag är mycket nöjd!
  • Helena N
    2020-01-03
    Jag kan varmt rekommendera Almasi. De var enkla att kommunicera med, var väldigt pålitliga och effektiva. Resultatet var strålande och jag fick ett väldigt trevligt bemötande.

De la golv i kök och hall, samt målade och tapetserade flera rum.
  • Sven K
    2019-12-11
    Inläggning av klinker i hallen
    2019-12-11
    Från planering, affär till genomförande och avslut har Almasi varit bra att samarbeta med.

De svarar trevligt i telefon, återkopplar snabbt och agerar på det vi bestämmer snabbt, flexibelt och effektivt.
  • 2019-11-17
    Vi fick vårt badrum renoverat av Almasi Bygg och vi är mycket nöjda med service, bemötande och kvalitet på jobbet!! Snabb återkoppling i alla lägen och mycket flexibla under projektets gång! Vi återkommer gärna som kunder!!
    2019-11-14
    Fick min hall målad av en proffsig firma och som man oxå blir väl bemött av.
    Kunnigt folk utan tjafs helt enkelt👍😊
  • 2019-11-03
    Vi fick hjälp med byte av kök. Rivning av det gamla och uppsättning av helt ny köksinredning och nytt golv. Även målning av hall med inläggning av nytt golv. Allt blev mycket väl utfört av kunniga och proffsiga hantverkare. Flexibla och positiva vid tillägg av nya arbetsuppgifter. Hade egna idéer till förbättringar som föll mycket väl ut. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan verkligen rekommendera företaget.
  • Johan B
    2019-08-20
    Vi behövde renovera tvättstugan i vår villa, inkl uppbilning av gamla rör. Och därefter återställande med nya rör, golvvärme, klinkers och målningsarbeten etc Vi är mycket nöjda. Något som kändes lite jobbigt innan, flöt på snabbt och smidigt och inte minst ett fint slutresultat. Tydlig och snabb kommunikation vid frågor och trevligt bemötande från alla inblandade. /Johan
  • 2019-07-05
    Seriösa byggare med stor kompetens inom det mesta. Vi renoverade kök, badrum, flyttade väggar samt nya ytskikt (totalt 8 veckor). Allt till ett strålande resultat inom de överenskomna tidsramarna. Majid & Co är värd all uppmärksamhet.
    Det har varit ett nöje att renovera hos er, tack. Almasi Bygg AB
  • Lars B
    2019-06-29
    Beställt arbete utfördes på ett mycket bra o proffesionellt sätt.
    Trevliga ,hjälpsamma och tjänstvilliga
    2019-06-19
    We hired Almasi Bygg for the renovation of our bathroom, after having more than our share issues with our previous contractor. We were hoping that they would finally be able to complete our unfinished bathroom and they did it by providing exceptional service and high-quality work. They take a great attention to details and they make sure that we are satisfied. Highly recommended, will use their service again.
  • 2019-06-15
    Inköp och montering av spegelgarderober. Vänlig och tillgänglig personal. Hade tänkt mig lite annorlunda lister/smalare ( gul/vitmetall) på spegeldörrarna, tyvärr dock inget vi kommit överens om innan utförande. Oklart fr oss båda. Dock snabbt och väl utfört arbete, mycket trevlig personal, rekommenderar dom varmt. Christina Molin
  • Marina L
    2019-05-22
    Fantastiskt jobbat för 60 talet mosaikparkett renovering. Effektivt, snabbt och trevligt team!
  • Sia
    2019-05-19
    Totalrenovering av källaren med inläggning av vattenburen golvvärme. Bra tips på långsiktiga och prisvärda lösningar. Alltid ordning och reda och undanplockat efter arbetsdagen. Stor respekt för vårt familjeliv med nyfikna eller sovande småbarn, tog alltid av sig skorna inne och alla som jobbade var supertrevliga. Klara enligt tidsplan. Kan rekommendera varm!
    / Hanna
  • 2019-04-29
    Superduktiga och smidiga!
    Jag renoverade, kök badrum och lite småsaker runtomkring. Superbra service och fantastiskt resultat!
    Kan varmt rekommendera dem till alla som vill ha bästa resultatet
    2019-03-25
    Golvslipning av ekparkett i två plan samt trappa. Gjordes i etapper så att vi kunde ha access till badrum och sovrum hela tiden. Fungerade väldigt smärtfritt.
    2019-03-06
    Andra gången jag anlitat den. Snyggt och bra. Snabbt svar på all kommunikation.
  • Niklas F
    2019-02-18
    Almasi bygg har helrenoverat vår nya lägenhet, kök, våtrum och alla bostadsrum. Vi har fått ett helproffsigt bemötande genom hela processen! Från första samtalet till att man enkelt ordnade en byggstädning sista arbetsdagen!
    Man har varit intresserade av vad vi vill ha, och hört av sig så fort det har varit frågor. Dessutom tillgängliga på mejl och sms!
    Det här är första gången vi har gjort renoveringsarbete som har genomförts till angiven kostnad, inom angiven tid med ett mycket bra resultat. Rekommenderas starkt!
  • 2019-02-09
    Bytte golv i hela lägenheten och målade alla väggar. Fick utöver detta även hjälp med mindre justeringar och jobb i lägenheten.
    Genomgående snabbt, effektivt och proffsigt genomförande. Mycket bra bemötande och kontakt genom hela jobbet. Kommer definitivt rekommendera Almasi till vänner och bekanta samt anlita de igen!!
    2019-01-20
    Fantastisk hjälp från början till slut. Almasi skötte vår totala renovering av över 200 kvadratmeter och gjorde bland annat 2 badrum, tvättstuga, gästtoalett och kök. Totalansvar för allting och det hela innebar även massa nya väggar, ny planlösning osv. De skötte all kontakt med övriga hantverkare som de tog in. Budget hölls till pricka. Supernöjda med allt och besiktningsmannen var imponerad över slutresultatet! Varma rekommendationer till Almasi.
    2019-01-20
    Supernöjda! Kan varmt rekommendera!
    2019-01-08
    Vi kan varmt rekommendera Almasi Bygg efter ett perfekt ombyggnation av vår förråd. Toppen nöjda.
    2018-10-22
    Vi anlitade Majid och Almasi Bygg för renovering av vår tvättstuga. Allt fungerade toppenbra från första kontakt till slutresultatet. Jobbet utfördes proffsigt på utlovad tid och resultatet blev jättebra. Vi är supernöjda!
  • Björn L
    2018-10-11
    Vi anlitade Majid o Co på Almasi Bygg för nytt kök, ombyggnad av vägg mm. Vi är verkligen nöjda. De är positiva, engagerade, flexibla och noggranna. Resultatet är mycket bra.

/ Björn Lundquist, arkitekt
  • Venous J
    2018-09-25
    Vi är inget annat än nöjda gällande renovering utav vårat hus. Att ta in en byggfirma som vi kunde lita på var A och O. Almasi Bygg levde upp till våra förväntningar och lite till! Detta är ett bolag där ärliga, professionella och empatiska människor jobbar!