Almasi Bygg AB

Byvägen 88, 187 45 Täby — Visa karta

Välkommen till ALMASI BYGG AB i Täby!

Vi är ett byggföretag som har specialiserat oss på våtrums- och köksrenoveringar, men utför även om- och tillbyggnader om önskemål finns.

Vi arbetar inom hela Stockholm och säkerheten är självklar i vårt företag. Vi har försäkring via DINA-försäkringar och arbetar efter regler från bland annat Byggkeramikrådet och Plattsättningsentreprenörernas riksförbund.

Vi tycker att det är spännande att förbättra hem och vill alltid överträffa dina förväntningar på oss! Kontakta oss så hittar vi en lösning på ditt projekt.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 86 kunder tycker om Almasi Bygg AB

• 2020-06-02

Ida M skrev om Almasi Bygg AB
    Har en mycket bra upplevelse av Almasi Bygg. Trevliga och gjorde ett superbra jobb. Läs mer
  • 2020-05-27

Lisbeth K skrev om Almasi Bygg AB
    Tack Almasi bygg för ett professionellt genomfört arbete och för goda råd och trevligt bemötande.
    Den stenlagda gången gav entrén ett lyft - vi är jättenöjda!
    /Lisbeth Läs mer
  • Patrik A

2020-05-26

Patrik A skrev om Almasi Bygg AB
    Önskade hjälp att bygga staket runt SPA pool. Fick gott intryck från start och Almasi kom med goda idéer. Fick en tydlig offert och sedan flöt arbetet på mycket smidigt och snabbt. Offerrat pris kändes rimligt och man höll både tiden och priset vilket uppskattades mycket.

De är väldigt skickliga hantverkare som arbetar med stor precision och noggranhet och byggde även en mycket snygg trappa till SPAt som blev över vår förväntan.

Vi är mycket nöjda med Almasi och kan verkligen rekommendera dem för snickeriarbeten. Läs mer
  • 2020-05-26

Jonathan H skrev om Almasi Bygg AB
    Helrenovering av kök! Ett särskilt stort tack till Majid som höll ihop alla trådar. Vi fick mycket god service och de var lyhörda samtidigt som de guidade oss med sin erfarenhet. Resultatet blev kanon och arbetet innehöll en hel del ”finsnickeri” som de löste galant. Bäst av allt var att det hela kändes väldigt personligt och vi verkligen uppskattade att ha hantverkarna hemma hos oss vilket underlättar enormt under tiden som det pågår. Läs mer
  • 2020-05-26

Nina F skrev om Almasi Bygg AB
    Jag gjorde en ganska lång och omfattade renovering ifrån en etta till en tvåa där jag bl a flyttade köket. Jag var beredd på att någonting skulle kunna gå fel längst vägen men allting gick som på räls. Almasi är tydlig och professionell och Dudi är en mästare på detaljer. Att hitta rätt hantverkare kan vara snårigt. Jag är glad att jag valde dem. Läs mer
  • 2020-04-05

Shiva S skrev om Almasi Bygg AB
    Vi fick hjälp av Almasi först med en total renovering av vårt kök och delar av vardagsrummet i vårt hus 2018. Redan från första bemötande upplevde vi en professionell och ärligt intryck som höll sig hela vägen till slutet. De levde upp till alla våra förväntningar och lite därtill. Ett år senare dvs jan. 2020 när vi återigen behövde hjälp efter att ha flyttat till en lägenhet fanns det ingen tvekan vem vi skulle vända oss till för att få hjälp med renovering av badrum såväl som köket. Även denna gång var resultatet såväl som bemötandet över all förväntan.
    Sammanfattningsvis söker man en firma som håller vad den lovar så är Almasi svaret! Läs mer
    2020-04-05 Almasi Bygg svarar Shiva S
    Tack bästa Shiva för att ni valde oss för er renovering.
  • 2020-02-20

Maryam skrev om Almasi Bygg AB
    Snabb och professionell hjälp. Rekommenderar dom alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2020-02-19

George N skrev om Almasi Bygg AB
    Supertrevliga, smidiga och snabba. Läs mer
  • 2020-01-31

Emma Å skrev om Almasi Bygg AB
    Almasi Bygg hjälpte mig med målning och mindre fix i mitt kök. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Helena N

2020-01-03

Helena N skrev om Almasi Bygg AB
    Jag kan varmt rekommendera Almasi. De var enkla att kommunicera med, var väldigt pålitliga och effektiva. Resultatet var strålande och jag fick ett väldigt trevligt bemötande.

De la golv i kök och hall, samt målade och tapetserade flera rum. Läs mer
  • Sven K

2019-12-11

Sven K skrev om Almasi Bygg AB
    Inläggning av klinker i hallen Läs mer
  • 2019-12-11

Johanna H skrev om Almasi Bygg AB
    Från planering, affär till genomförande och avslut har Almasi varit bra att samarbeta med.

De svarar trevligt i telefon, återkopplar snabbt och agerar på det vi bestämmer snabbt, flexibelt och effektivt. Läs mer
  • Johan H

2019-11-17

Johan H skrev om Almasi Bygg AB
    Vi fick vårt badrum renoverat av Almasi Bygg och vi är mycket nöjda med service, bemötande och kvalitet på jobbet!! Snabb återkoppling i alla lägen och mycket flexibla under projektets gång! Vi återkommer gärna som kunder!! Läs mer
  • 2019-11-14

Nina skrev om Almasi Bygg AB
    Fick min hall målad av en proffsig firma och som man oxå blir väl bemött av.
    Kunnigt folk utan tjafs helt enkelt👍😊 Läs mer
  • 2019-11-03

Christina V skrev om Almasi Bygg AB
    Vi fick hjälp med byte av kök. Rivning av det gamla och uppsättning av helt ny köksinredning och nytt golv. Även målning av hall med inläggning av nytt golv. Allt blev mycket väl utfört av kunniga och proffsiga hantverkare. Flexibla och positiva vid tillägg av nya arbetsuppgifter. Hade egna idéer till förbättringar som föll mycket väl ut. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan verkligen rekommendera företaget. Läs mer
  • Johan B

2019-08-20

Johan B skrev om Almasi Bygg AB
    Vi behövde renovera tvättstugan i vår villa, inkl uppbilning av gamla rör. Och därefter återställande med nya rör, golvvärme, klinkers och målningsarbeten etc Vi är mycket nöjda. Något som kändes lite jobbigt innan, flöt på snabbt och smidigt och inte minst ett fint slutresultat. Tydlig och snabb kommunikation vid frågor och trevligt bemötande från alla inblandade. /Johan Läs mer
  • 2019-07-05

Erik Olof A skrev om Almasi Bygg AB
    Seriösa byggare med stor kompetens inom det mesta. Vi renoverade kök, badrum, flyttade väggar samt nya ytskikt (totalt 8 veckor). Allt till ett strålande resultat inom de överenskomna tidsramarna. Majid & Co är värd all uppmärksamhet. Läs mer
    2019-07-05 Almasi Bygg svarar Erik Olof A
    Det har varit ett nöje att renovera hos er, tack.
  • Lars B

2019-06-29

Lars B skrev om Almasi Bygg AB
    Beställt arbete utfördes på ett mycket bra o proffesionellt sätt.
    Trevliga ,hjälpsamma och tjänstvilliga Läs mer
  • 2019-06-19

Mathieu B skrev om Almasi Bygg AB
    We hired Almasi Bygg for the renovation of our bathroom, after having more than our share issues with our previous contractor. We were hoping that they would finally be able to complete our unfinished bathroom and they did it by providing exceptional service and high-quality work. They take a great attention to details and they make sure that we are satisfied. Highly recommended, will use their service again. Läs mer
  • 2019-06-15

Christina M skrev om Almasi Bygg AB
    Inköp och montering av spegelgarderober. Vänlig och tillgänglig personal. Hade tänkt mig lite annorlunda lister/smalare ( gul/vitmetall) på spegeldörrarna, tyvärr dock inget vi kommit överens om innan utförande. Oklart fr oss båda. Dock snabbt och väl utfört arbete, mycket trevlig personal, rekommenderar dom varmt. Christina Molin Läs mer
  • Marina L

2019-05-22

Marina L skrev om Almasi Bygg AB
    Fantastiskt jobbat för 60 talet mosaikparkett renovering. Effektivt, snabbt och trevligt team! Läs mer
  • 2019-05-19

Sia skrev om Almasi Bygg AB
    Totalrenovering av källaren med inläggning av vattenburen golvvärme. Bra tips på långsiktiga och prisvärda lösningar. Alltid ordning och reda och undanplockat efter arbetsdagen. Stor respekt för vårt familjeliv med nyfikna eller sovande småbarn, tog alltid av sig skorna inne och alla som jobbade var supertrevliga. Klara enligt tidsplan. Kan rekommendera varm!
    / Hanna Läs mer
  • 2019-04-29

Emma Lindberg K skrev om Almasi Bygg AB
    Superduktiga och smidiga!
    Jag renoverade, kök badrum och lite småsaker runtomkring. Superbra service och fantastiskt resultat!
    Kan varmt rekommendera dem till alla som vill ha bästa resultatet Läs mer
  • 2019-03-25

Stefan S skrev om Almasi Bygg AB
    Golvslipning av ekparkett i två plan samt trappa. Gjordes i etapper så att vi kunde ha access till badrum och sovrum hela tiden. Fungerade väldigt smärtfritt. Läs mer
  • 2019-03-06

Daneil R skrev om Almasi Bygg AB
    Andra gången jag anlitat den. Snyggt och bra. Snabbt svar på all kommunikation. Läs mer
  • Niklas F

2019-02-18

Niklas F skrev om Almasi Bygg AB
    Almasi bygg har helrenoverat vår nya lägenhet, kök, våtrum och alla bostadsrum. Vi har fått ett helproffsigt bemötande genom hela processen! Från första samtalet till att man enkelt ordnade en byggstädning sista arbetsdagen!
    Man har varit intresserade av vad vi vill ha, och hört av sig så fort det har varit frågor. Dessutom tillgängliga på mejl och sms!
    Det här är första gången vi har gjort renoveringsarbete som har genomförts till angiven kostnad, inom angiven tid med ett mycket bra resultat. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-02-09

Marielle F skrev om Almasi Bygg AB
    Bytte golv i hela lägenheten och målade alla väggar. Fick utöver detta även hjälp med mindre justeringar och jobb i lägenheten.
    Genomgående snabbt, effektivt och proffsigt genomförande. Mycket bra bemötande och kontakt genom hela jobbet. Kommer definitivt rekommendera Almasi till vänner och bekanta samt anlita de igen!! Läs mer
  • 2019-01-20

Mattias S skrev om Almasi Bygg AB
    Fantastisk hjälp från början till slut. Almasi skötte vår totala renovering av över 200 kvadratmeter och gjorde bland annat 2 badrum, tvättstuga, gästtoalett och kök. Totalansvar för allting och det hela innebar även massa nya väggar, ny planlösning osv. De skötte all kontakt med övriga hantverkare som de tog in. Budget hölls till pricka. Supernöjda med allt och besiktningsmannen var imponerad över slutresultatet! Varma rekommendationer till Almasi. Läs mer
  • 2019-01-20

Petra N skrev om Almasi Bygg AB
    Supernöjda! Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-01-08

Homan M skrev om Almasi Bygg AB
    Vi kan varmt rekommendera Almasi Bygg efter ett perfekt ombyggnation av vår förråd. Toppen nöjda. Läs mer
  • 2018-10-22

Cecilia W skrev om Almasi Bygg AB
    Vi anlitade Majid och Almasi Bygg för renovering av vår tvättstuga. Allt fungerade toppenbra från första kontakt till slutresultatet. Jobbet utfördes proffsigt på utlovad tid och resultatet blev jättebra. Vi är supernöjda! Läs mer
  • Björn L

2018-10-11

Björn L skrev om Almasi Bygg AB
    Vi anlitade Majid o Co på Almasi Bygg för nytt kök, ombyggnad av vägg mm. Vi är verkligen nöjda. De är positiva, engagerade, flexibla och noggranna. Resultatet är mycket bra.

/ Björn Lundquist, arkitekt Läs mer
  • Venous J

2018-09-25

Venous J skrev om Almasi Bygg AB
    Vi är inget annat än nöjda gällande renovering utav vårat hus. Att ta in en byggfirma som vi kunde lita på var A och O. Almasi Bygg levde upp till våra förväntningar och lite till! Detta är ett bolag där ärliga, professionella och empatiska människor jobbar! Läs mer

André M skrev om Almasi Bygg AB
    Vi anlitade Almasi bygg till en större renovering av vår villa. Vi är både mkt nöjda med slutresultatet och även kontakten med byggledaren Majid som har varit väldigt enkel att ha att göra med då han aldrig ser hinder, bara möjligheter.
    Renoveringen blev klar i tid och överträffade alla våra förväntningar.
    Jag rekommenderar företaget starkt och vi kommer definitivt anlita företaget igen till framtida renoveringar. Läs mer

Christina T skrev om Almasi Bygg AB
    Jag fick en helt fantastisk hjälp med att lägga stenar i trädgården och putsa en mur! Mycket proffsigt utfört! Dessutom blev jag mycket vänligt bemött!Jag ska rekommendera Almasi Bygg AB till alla mina vänner! Jag är så nöjd! Högsta betyg! Läs mer

Shiva S skrev om Almasi Bygg AB
    Vi fick hjälp med reneovering av vårt kök. I arbetet ingick allt från byte av golv till inbyggnation av ugn och mikro, renovering av tak och sist men inte minst, dekorsten beläggning av en vägg.
    Arbetet i alla sina delar har varit av högsta kvalité.
    Mest av allt är vi imponerad av den utomordentlig serviceorienterat bemötande, hela vägen !
    Tack Almasi Bygg AB! Läs mer
  • Maral S

2018-09-15

Maral S skrev om Almasi Bygg AB
    Vi har tidigare anlitat Almasi bygg och var väldigt nöjda. Vi hade nu nya planer för ett nytt projekt och tvekade inte en sekund att anlita dem igen, även denna gång proffsigt och höll tidsramen och allt blev fantastiskt bra över förväntan. Precis alla som vi har träffat har varit oerhört trevliga och kunniga.
    Det finns ingen annan vi skulle anlita. Bästa Almasi bygg!! Läs mer
  • Björn M

2018-07-13

Björn M skrev om Almasi Bygg AB
    Våren 2018 renoverade Almasi Bygg hela vår undervåning (golv, tak, väggar, fönster) samt flyttade och byggde upp ett nytt kök. Jobbet gick på utsatt tid och följde budgeten till punkt och pricka. Samtidigt var Almasi flexibla och lyhörda för våra önskemål, och kom dessutom med bra förbättringsförslag själva som vi var väldigt nöjda med.

Bemötandet var hela tiden trevligt och proffsigt. Grannarna kommenterade på att det var trevligt att alla som var här hälsade på grannarna!

Vi kan varmt rekommendera Almasi Bygg till byggprojekt - oklanderligt utfört från första kontakt till avslut! Vi kommer inte tveka till att höra av oss till Almasi Bygg när vi har nästa projekt på gång. Läs mer
  • 2018-05-17

Daniel R skrev om Almasi Bygg AB
    Vi tog in Almasi för att renovera alla ytskickt samt lägga nya golv i ett radhus.

Mycket bra erfarenhet, snabbt svar med offert och i all annan kommunikation, håll tidsplanen och drog inte över på kostnader.

Blev riktigt snyggt och inget krångel, så helt nöjda. Läs mer
  • 2018-05-02

Brf K skrev om Almasi Bygg AB
    Renoverade badrum i lägenhet. Snabb korrespondens och bra kvalitet på utfört arbete. Service-minded och flexibel. Inget att klaga på! Läs mer
  • 2018-04-29

Harriet P skrev om Almasi Bygg AB
    Rengöring av tak och hängrännor Läs mer
  • 2018-04-09

Caroline S skrev om Almasi Bygg AB
    Mycket bra omdöme genomgående för Almasi Bygg AB. Lätt att samarbeta med och väl genomfört arbete enligt överenskommelse. Läs mer
  • 2018-03-22

Jakke skrev om Almasi Bygg AB
    Kan rekommendera Almasi bygg.Duktiga,nogranna,kreativ,snabba och till ett bra pris. Läs mer
  • 2018-03-21

Fredrik P skrev om Almasi Bygg AB
    Almasi Bygg, byggde nytt badrum hos oss. Vi hade väldigt högt ställda krav på hur vi ville ha det och Majid och teamet lyssnade och föreslog förändringar vilket vi uppskattade. Vi fick en detaljerad offert och dem följde den till punkt och pricka när vi fick slutfakturan. Vi är väldigt nöjda med resultatet och hur arbetet utfördes. När det var frågor så hörde dem av sig direkt och vi kunde lösa det omgående. Läs mer
  • 2018-02-19

Vahid skrev om Almasi Bygg AB
    Strålande service och mkt väl utfört arbete! Väldigt nöjda! Läs mer
  • 2018-01-08

Christopher M skrev om Almasi Bygg AB
    väldigt proffsiga med allt utfört arbete, renoverade mitt hus på 2 plan med allt vad det innebär.
    höll tiden och kostnaden föll inom ramen av vad vi kom överens om, kommer definitivt använda mig av Almasi Bygg igen om behov finns. Läs mer
  • 2018-01-07

Karin J skrev om Almasi Bygg AB
    Almasi har hjälpt mig att renovera mitt kök med nytt golv, ny köksinredning, målade väggar. A har föreslagit leverantörer samt ritat förslag till placering av skåp, lådor, hyllor, vask m.m. A har tillsammans med mig besökt IKEA, där vi diskuterat lösningar på större och mindre problem. Olika hantverkare (golvläggare, målare, snickare, elektriker, rörmokare) har avlöst varandra exakt enligt plan. Under resans gång har jag på egen hand - efter rekommendation från A - undersökt hos olika firmor, vilken typ av bänkskiva, handtag till skåpluckor och färger, som jag passar min smak och därefter A eller jag beställt dem.
    Renoveringsarbetet har löpt enligt tidtabell. Samordningen av alla inblandade hantverkare liksom logistiken i övrigt har varit föredömlig. Inga fördröjningar. Hantverkarna har varit sympatiska. A har hela tiden visat att han han önskar att jag som kund ska bli nöjd med det utförda arbetet. Läs mer
  • 2017-10-27

Sara O skrev om Almasi Bygg AB
    Vi har anlitat Almasi Bygg två gånger. Senast totalrenoverade de vårt hus inklusive kök och badrum. De kom med riktigt bra idéer till olika lösningar. Bra kommunikation, projektet blev klart i tid till ett bra pris och de var väldigt trevliga. Vi skulle varmt rekommendera Almasi Bygg och vi kommer att anlita dem igen! Läs mer
  • 2017-10-12

Mona S skrev om Almasi Bygg AB
    Har vid två tillfällen anlitat ALMASI BYGG, i två olika lägenheter. Alltifrån måleri av en hel lägenheten till installation av radiatorer och övriga reparationer. Snabbtänkt, kunnig, trevlig och seriös projektledare som dessutom har bra smak så man slipper oroa sig för att något ska gå fel, vilket ju är vanligt i byggbranchen annars. Alla andra på plats har också varit väldigt trevliga och levererat ett utomordentligt tryggt och högkvalitativt resultat och faktist varit klara innan utsatt tid. Med tanke på väldigt rimliga priser och pålitligheten så kommer jag absolut att anlita dom igen.
    April 2017
    Mona Läs mer
  • 2017-10-02

Anna-Karin M skrev om Almasi Bygg AB
    Proffsigt utfört arbete. Läggning av parkettgolv i två rum, uppfräschning av kök. Blev snyggt och fint, klara i tid och snabb återkoppling och kommunikation. Egna idéer från dem som stämdes av innan utförande, förbättrade helheten. Använder dem gärna igen. Läs mer

Byvägen 88, 187 45 Täby