Läs vad 94 kunder tycker om Almasi Bygg AB 2

• 2020-12-11
    Kan varmt rekommendera Almasi bygg som hjälpte oss med ett mycket snabbt, snyggt och proffesionellt golvbyte i ett flertal sovrum i samband med inflytt. Detta underlättade mycket för oss och arbetet överträffade alla våra förväntningar med råge! För framtida projekt är Almasi bygg ett självklart val!
  • 2020-12-10
    Fick hjälp med dränering samt fasad arbete. Oehört trevliga och proffesionella, blev väldigt nöjd med resultatet.
  • 2020-12-10
    Bra utfört arbete av duktiga medarbetare och genomfört med precision och utan tidsspillan.
  • 2020-10-29
    Jag köpte en lgh som behövde renoveras från golv till tak, badrummet var utdömt så det fanns att göra….
    Majid gick noggrant igenom vad som behövdes göras och så la han upp en tidsplan, 10-12 veckors jobb. Han sa också när alla leveranser skulle vara på plats, vilket underlättade för mig då jag kunde lägga alla beställningar så att de levererades i tid.
    De blåste ur hela lgh och började med att bila i betongen för att göra om hela badrummet, jag tog ca 1 m av vardagsrummet för att få större badrum och det blev så sjukt bra.
    Nytt kök sattes upp, alla väggar blev som nya efter flera vändor av spackel och färg & nya golv i alla rum. Tog bort konstiga mellan väggar och ersatte alla gamla dörrar med nya och större dörrar.
    Efter 7,5 veckor var den klar…. Nu en super fin och fräsch lgh som jag älskar.
    Almasi bygg är ett företag som har extremt duktig personal, de är trevliga och kommer när de ska och i tid.
    De har visat att de är duktiga hantverkare och väldigt noggranna. Kunden i fokus.
    Majid återkopplar alltid och det kändes som om han bara hade mig att ta hand om, nu vet jag att det inte var så men känslan fanns där.
    Kan varmt rekommendera Almasi Bygg, det blir inte bättre än så här.
    Tack!
    Malin Lundstedt
  • 2020-10-20
    Kan verkligen rekommendera Almasibygg.
    Professionella, trevliga och gav oss ett riktigt fint resultat.
  • 2020-10-18
    Vi anlitade Almasi Bygg i samband med totalrenovering av kök och vardagsrum. Trygg process, bra dialog, trevliga hantverkare med förmåga att se både detalj och helhet. Majid som ansvarar för arbete och planering är alltid trevlig att ha att göra med och tycks genuint vilja se ett bra slutresultat med nöjda parter i alla led.

Måste även nämna Elbolag1 i Norrort vilka också anlitades via Almasi i denna renovering . De gjorde ett urbra jobb. Ludde som var vår primära elektriker på plats har jättebra känsla för detalj och helhet - kommer på förslag till lösningar och ser/löser problemen innan de uppstått. Och när de uppstår så löser man dom på bästa sätt.
    Vi kommer anlita båda dessa bolag igen i framtiden. Rekommenderas varmt.
  • 2020-07-17
    They are very experienced and patiently meet customer requirements.
    Mia
  • 2020-07-15
    Almasi Bygg AB har hjälp mig med min altan och stenläggning på uppfarten.
    Bemötandet har varit proffsigt och de har verkligen gjort ett bra jobb och rekommenderar de stark.
  • 2020-06-02
    Har en mycket bra upplevelse av Almasi Bygg. Trevliga och gjorde ett superbra jobb.
  • 2020-05-27
    Tack Almasi bygg för ett professionellt genomfört arbete och för goda råd och trevligt bemötande.
    Den stenlagda gången gav entrén ett lyft - vi är jättenöjda!
    /Lisbeth
  • 2020-05-26
    Önskade hjälp att bygga staket runt SPA pool. Fick gott intryck från start och Almasi kom med goda idéer. Fick en tydlig offert och sedan flöt arbetet på mycket smidigt och snabbt. Offerrat pris kändes rimligt och man höll både tiden och priset vilket uppskattades mycket.

De är väldigt skickliga hantverkare som arbetar med stor precision och noggranhet och byggde även en mycket snygg trappa till SPAt som blev över vår förväntan.

Vi är mycket nöjda med Almasi och kan verkligen rekommendera dem för snickeriarbeten.
    Patrik A
  • 2020-05-26
    Helrenovering av kök! Ett särskilt stort tack till Majid som höll ihop alla trådar. Vi fick mycket god service och de var lyhörda samtidigt som de guidade oss med sin erfarenhet. Resultatet blev kanon och arbetet innehöll en hel del ”finsnickeri” som de löste galant. Bäst av allt var att det hela kändes väldigt personligt och vi verkligen uppskattade att ha hantverkarna hemma hos oss vilket underlättar enormt under tiden som det pågår.
  • 2020-05-26
    Jag gjorde en ganska lång och omfattade renovering ifrån en etta till en tvåa där jag bl a flyttade köket. Jag var beredd på att någonting skulle kunna gå fel längst vägen men allting gick som på räls. Almasi är tydlig och professionell och Dudi är en mästare på detaljer. Att hitta rätt hantverkare kan vara snårigt. Jag är glad att jag valde dem.
  • 2020-04-05
    Vi fick hjälp av Almasi först med en total renovering av vårt kök och delar av vardagsrummet i vårt hus 2018. Redan från första bemötande upplevde vi en professionell och ärligt intryck som höll sig hela vägen till slutet. De levde upp till alla våra förväntningar och lite därtill. Ett år senare dvs jan. 2020 när vi återigen behövde hjälp efter att ha flyttat till en lägenhet fanns det ingen tvekan vem vi skulle vända oss till för att få hjälp med renovering av badrum såväl som köket. Även denna gång var resultatet såväl som bemötandet över all förväntan.
    Sammanfattningsvis söker man en firma som håller vad den lovar så är Almasi svaret!
    skrev om Almasi Bygg AB
    Tack bästa Shiva för att ni valde oss för er renovering.

Visa svar
  • 2020-02-20
    Snabb och professionell hjälp. Rekommenderar dom alla dagar i veckan!
  • 2020-02-19
    Supertrevliga, smidiga och snabba.
  • 2020-01-31
    Almasi Bygg hjälpte mig med målning och mindre fix i mitt kök. Jag är mycket nöjd!
  • 2020-01-03
    Jag kan varmt rekommendera Almasi. De var enkla att kommunicera med, var väldigt pålitliga och effektiva. Resultatet var strålande och jag fick ett väldigt trevligt bemötande.

De la golv i kök och hall, samt målade och tapetserade flera rum.
    Helena N
  • 2019-12-11
    Inläggning av klinker i hallen
    Sven K
  • 2019-12-11
    Från planering, affär till genomförande och avslut har Almasi varit bra att samarbeta med.

De svarar trevligt i telefon, återkopplar snabbt och agerar på det vi bestämmer snabbt, flexibelt och effektivt.
  • 2019-11-17
    Vi fick vårt badrum renoverat av Almasi Bygg och vi är mycket nöjda med service, bemötande och kvalitet på jobbet!! Snabb återkoppling i alla lägen och mycket flexibla under projektets gång! Vi återkommer gärna som kunder!!
    Johan H
  • 2019-11-14
    Fick min hall målad av en proffsig firma och som man oxå blir väl bemött av.
    Kunnigt folk utan tjafs helt enkelt👍😊
  • 2019-11-03
    Vi fick hjälp med byte av kök. Rivning av det gamla och uppsättning av helt ny köksinredning och nytt golv. Även målning av hall med inläggning av nytt golv. Allt blev mycket väl utfört av kunniga och proffsiga hantverkare. Flexibla och positiva vid tillägg av nya arbetsuppgifter. Hade egna idéer till förbättringar som föll mycket väl ut. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan verkligen rekommendera företaget.
  • 2019-08-20
    Vi behövde renovera tvättstugan i vår villa, inkl uppbilning av gamla rör. Och därefter återställande med nya rör, golvvärme, klinkers och målningsarbeten etc Vi är mycket nöjda. Något som kändes lite jobbigt innan, flöt på snabbt och smidigt och inte minst ett fint slutresultat. Tydlig och snabb kommunikation vid frågor och trevligt bemötande från alla inblandade. /Johan
    Johan B
  • 2019-07-05
    Seriösa byggare med stor kompetens inom det mesta. Vi renoverade kök, badrum, flyttade väggar samt nya ytskikt (totalt 8 veckor). Allt till ett strålande resultat inom de överenskomna tidsramarna. Majid & Co är värd all uppmärksamhet.
    Det har varit ett nöje att renovera hos er, tack.

Visa svar
  • 2019-06-29
    Beställt arbete utfördes på ett mycket bra o proffesionellt sätt.
    Trevliga ,hjälpsamma och tjänstvilliga
    Lars B
  • 2019-06-19
    We hired Almasi Bygg for the renovation of our bathroom, after having more than our share issues with our previous contractor. We were hoping that they would finally be able to complete our unfinished bathroom and they did it by providing exceptional service and high-quality work. They take a great attention to details and they make sure that we are satisfied. Highly recommended, will use their service again.
  • 2019-06-15
    Inköp och montering av spegelgarderober. Vänlig och tillgänglig personal. Hade tänkt mig lite annorlunda lister/smalare ( gul/vitmetall) på spegeldörrarna, tyvärr dock inget vi kommit överens om innan utförande. Oklart fr oss båda. Dock snabbt och väl utfört arbete, mycket trevlig personal, rekommenderar dom varmt. Christina Molin
  • 2019-05-22
    Fantastiskt jobbat för 60 talet mosaikparkett renovering. Effektivt, snabbt och trevligt team!
    Marina L
  • 2019-05-19
    Totalrenovering av källaren med inläggning av vattenburen golvvärme. Bra tips på långsiktiga och prisvärda lösningar. Alltid ordning och reda och undanplockat efter arbetsdagen. Stor respekt för vårt familjeliv med nyfikna eller sovande småbarn, tog alltid av sig skorna inne och alla som jobbade var supertrevliga. Klara enligt tidsplan. Kan rekommendera varm!
    / Hanna
    Sia
  • 2019-04-29
    Superduktiga och smidiga!
    Jag renoverade, kök badrum och lite småsaker runtomkring. Superbra service och fantastiskt resultat!
    Kan varmt rekommendera dem till alla som vill ha bästa resultatet
  • 2019-03-25
    Golvslipning av ekparkett i två plan samt trappa. Gjordes i etapper så att vi kunde ha access till badrum och sovrum hela tiden. Fungerade väldigt smärtfritt.
  • 2019-03-06
    Andra gången jag anlitat den. Snyggt och bra. Snabbt svar på all kommunikation.
  • 2019-02-18
    Almasi bygg har helrenoverat vår nya lägenhet, kök, våtrum och alla bostadsrum. Vi har fått ett helproffsigt bemötande genom hela processen! Från första samtalet till att man enkelt ordnade en byggstädning sista arbetsdagen!
    Man har varit intresserade av vad vi vill ha, och hört av sig så fort det har varit frågor. Dessutom tillgängliga på mejl och sms!
    Det här är första gången vi har gjort renoveringsarbete som har genomförts till angiven kostnad, inom angiven tid med ett mycket bra resultat. Rekommenderas starkt!
    Niklas F
  • 2019-02-09
    Bytte golv i hela lägenheten och målade alla väggar. Fick utöver detta även hjälp med mindre justeringar och jobb i lägenheten.
    Genomgående snabbt, effektivt och proffsigt genomförande. Mycket bra bemötande och kontakt genom hela jobbet. Kommer definitivt rekommendera Almasi till vänner och bekanta samt anlita de igen!!
  • 2019-01-20
    Fantastisk hjälp från början till slut. Almasi skötte vår totala renovering av över 200 kvadratmeter och gjorde bland annat 2 badrum, tvättstuga, gästtoalett och kök. Totalansvar för allting och det hela innebar även massa nya väggar, ny planlösning osv. De skötte all kontakt med övriga hantverkare som de tog in. Budget hölls till pricka. Supernöjda med allt och besiktningsmannen var imponerad över slutresultatet! Varma rekommendationer till Almasi.
  • 2019-01-20
    Supernöjda! Kan varmt rekommendera!
  • 2019-01-08
    Vi kan varmt rekommendera Almasi Bygg efter ett perfekt ombyggnation av vår förråd. Toppen nöjda.
  • 2018-10-22
    Vi anlitade Majid och Almasi Bygg för renovering av vår tvättstuga. Allt fungerade toppenbra från första kontakt till slutresultatet. Jobbet utfördes proffsigt på utlovad tid och resultatet blev jättebra. Vi är supernöjda!
  • 2018-10-11
    Vi anlitade Majid o Co på Almasi Bygg för nytt kök, ombyggnad av vägg mm. Vi är verkligen nöjda. De är positiva, engagerade, flexibla och noggranna. Resultatet är mycket bra.

/ Björn Lundquist, arkitekt
    Björn L
  • 2018-09-25
    Vi är inget annat än nöjda gällande renovering utav vårat hus. Att ta in en byggfirma som vi kunde lita på var A och O. Almasi Bygg levde upp till våra förväntningar och lite till! Detta är ett bolag där ärliga, professionella och empatiska människor jobbar!
    Venous J
  • 2018-09-23
    Vi anlitade Almasi bygg till en större renovering av vår villa. Vi är både mkt nöjda med slutresultatet och även kontakten med byggledaren Majid som har varit väldigt enkel att ha att göra med då han aldrig ser hinder, bara möjligheter.
    Renoveringen blev klar i tid och överträffade alla våra förväntningar.
    Jag rekommenderar företaget starkt och vi kommer definitivt anlita företaget igen till framtida renoveringar.
  • 2018-09-23
    Jag fick en helt fantastisk hjälp med att lägga stenar i trädgården och putsa en mur! Mycket proffsigt utfört! Dessutom blev jag mycket vänligt bemött!Jag ska rekommendera Almasi Bygg AB till alla mina vänner! Jag är så nöjd! Högsta betyg!
  • 2018-09-23
    Vi fick hjälp med reneovering av vårt kök. I arbetet ingick allt från byte av golv till inbyggnation av ugn och mikro, renovering av tak och sist men inte minst, dekorsten beläggning av en vägg.
    Arbetet i alla sina delar har varit av högsta kvalité.
    Mest av allt är vi imponerad av den utomordentlig serviceorienterat bemötande, hela vägen !
    Tack Almasi Bygg AB!
  • 2018-09-15
    Vi har tidigare anlitat Almasi bygg och var väldigt nöjda. Vi hade nu nya planer för ett nytt projekt och tvekade inte en sekund att anlita dem igen, även denna gång proffsigt och höll tidsramen och allt blev fantastiskt bra över förväntan. Precis alla som vi har träffat har varit oerhört trevliga och kunniga.
    Det finns ingen annan vi skulle anlita. Bästa Almasi bygg!!
    Maral S
  • 2018-07-13
    Våren 2018 renoverade Almasi Bygg hela vår undervåning (golv, tak, väggar, fönster) samt flyttade och byggde upp ett nytt kök. Jobbet gick på utsatt tid och följde budgeten till punkt och pricka. Samtidigt var Almasi flexibla och lyhörda för våra önskemål, och kom dessutom med bra förbättringsförslag själva som vi var väldigt nöjda med.

Bemötandet var hela tiden trevligt och proffsigt. Grannarna kommenterade på att det var trevligt att alla som var här hälsade på grannarna!

Vi kan varmt rekommendera Almasi Bygg till byggprojekt - oklanderligt utfört från första kontakt till avslut! Vi kommer inte tveka till att höra av oss till Almasi Bygg när vi har nästa projekt på gång.
    Björn M
  • 2018-05-17
    Vi tog in Almasi för att renovera alla ytskickt samt lägga nya golv i ett radhus.

Mycket bra erfarenhet, snabbt svar med offert och i all annan kommunikation, håll tidsplanen och drog inte över på kostnader.

Blev riktigt snyggt och inget krångel, så helt nöjda.
  • 2018-05-02
    Renoverade badrum i lägenhet. Snabb korrespondens och bra kvalitet på utfört arbete. Service-minded och flexibel. Inget att klaga på!
  • 2018-04-29
    Rengöring av tak och hängrännor
  • 2018-04-09
    Mycket bra omdöme genomgående för Almasi Bygg AB. Lätt att samarbeta med och väl genomfört arbete enligt överenskommelse.