Älvis Städ AB

Älvis Städ AB

Älvis Städ är ett familjeföretag som utför städtjänster åt privatpersoner, företag och fastighetsägare. Älvis Städ utför tjänster för hela Västerbotten och Norrbotten och har sedan 2016 vuxit till att bli ett populärt val för bl.a. bokning av professionell flyttstädning och hemstädning.

Städbolaget erbjuder ett stort antal tjänster och har haft ett flertal samarbeten med kända företag så som Toyota, O´learys, Rikshem, Cinco, Harrys och Max.

Med bred kunskap, flexibla tjänster och en oslagbar garanti är vi stolta över att vår slogan 'Rent, oavsett vad.'

Läs vad 117 kunder tycker om Älvis Städ AB 2

2021-07-27
    Trevligt bemötande. Behövde hjälp att få bort smuts från golv efter att hantverkare gått med skor inne. Alla fläckar gick inte bort men överlag nöjd.
    2021-07-26
    Så nöjd! Väldigt bra städ! Tackar hela teamet.
    2021-07-24
    Snabb och effektiv städning till bra pris.
    2021-07-19
    Bra städat. Noggranna killar. Pratade inte svenska, men var duktiga på engelska, så inga problem med kommunikation. Väldigt nöjd med arbetet.
    2021-07-15
    Köpte flyttstäd och blev först och främst väldigt bra bemött. Sedan blev resultatet mycket bra och företaget levde upp till alla förväntningarna och mer.
    2021-07-11
    Riktigt bra på flyttstäd! Väldigt nöjd.
    2021-07-06
    Trevligt rent fint rekommendera gärna till andra
    2021-06-28
    Roger som jag pratade med om städ och tömning av hus var hur trevlig som helst. Ingenting var omöjligt och det var inte något lätt arbete som jag lejde dem för. De utförde arbetet perfekt. Kan rekommendera dem.
    2021-06-22
    Tack till Älvis Städ AB
    Jag är mycket nöjd med deras jobb. Det var noggranna städat och torkat. Jag kan rekommendera Älvis Städ till alla.
    Trevliga bemötande också
    2021-06-19
    Jag beställde lägenhetsstädning var tredje vecka. På Älvis är man väldigt väl mött, med bra kommunikation och en enkel prisstruktur.
    Företaget anpassade städningstider efter mina behov, och resultatet är precis som jag hade velat.
    Ångrar bara att jag inte började tjänsten för länge sen!
    2021-06-16
    Trevlig bemötande direkt från första telefonsamtalet.
    Städningen utfördes vid överenskommen tid och resultatet fullt godkänt.
  • Stefan F
    2021-06-16
    Mycket bra städat, tack för ett utmärkt jobb, rekommenderat er till fastighetsägare Bostaden Umeå! Mvh! Stefan
    2021-06-10
    Väldigt enkla att ha att göra med.
    Blev nån anmärkning på flyttstädningen som vi hade anlitat dem för, men det var inga konstigheter, det åtgärdades utan minsta krångel. Rekommenderas varmt!
    2021-06-09
    Bra bemötande och utmärkt städat 😊👍
    2021-06-09
    Väl utfört arbete, bra dialog och snabba svar på frågor.
    2021-06-09
    Extremt jävla dåligt företag !!!

Fick beställa dit en annan flyttfirma !
    2021-06-09
    Bra resultat på städningen.
    Lite otydlig kommunikation.
    2021-06-08
    Helt ok men jag fick ingen lista vad som igår? Ska ni tvätta ovanpå köksskåpen?
    Hej Helen, det finns listor över vad som ingår men jag är lite osäker på vilken tjänst din bokning gäller. Här har du en lista för flyttstädning: https://alvisstad.se/wp-content/uploads/2021/02/detaljinformation.pdf Och här har du en lista för hemstädning: https://alvisstad.se/wp-content/uploads/2021/03/detaljinformation_hem.pdf Är det inte någon av ovanstående tjänster så kan du höra med kontaktpersonen på företaget så ordnar hen en åt dig! / Sebastian Älvis Städ AB
    2021-06-07
    Ett snabbt och bra jobb. Putsning av balkongfönster.
    2021-05-10
    Älvis städ har alltid levererat enligt våra förväntningar!
    2021-05-10
    Överlag var vi jättenöjda med städningen. Tills vi upptäckte en stor fläck på golvet som inte gick bort. Tog kontakt med företaget som inte tog ansvar för det. Av den anledningen kan jag tyvärr inte rekommendera dem. Hade de tagit ansvar och kompenserat hade jag gjort det.
    2021-05-07
    Bra initierande kontakt med snabb respons. Problemfritt och väl utförd flyttstädning. Kan starkt rekommendera Älvis Städ.
    2021-05-07
    Väldigt bra service! Väldigt hög kvalitet och rimligt pris.
    2021-05-07
    Vi hade löpande veckostäd av företagets bilar. Städningen var helt okej, men hade jag lämnat min bil enstaka gång för att få den städad hade jag inte varit nöjd. Det var inte samma resultat som jag upplevt på andra firmor och det var väldigt varierande resultat från gång till gång. Det funkade inte med avtalad tid för hämtning av bilarna enligt överenskommelse, vilket gjorde att vi valde att avsluta samarbetet. Utvändigt var bilarna rena och fina efter tvätt, men om man som företag får en offert på städ och tvätt kan jag tycka att det skall inkludera de medel som behövs för säsongen. Dvs på vintern bör det inte tillkomma 150kr per tvätt för att bilen skall vara ren från salt. Höj istället priset någon tia och leverera alltid en ren bil efter tvätt.
    2021-05-06
    Flyttstäd,bra bemötande. Allt ok
    2021-05-06
    Very good. Very professional.
    2021-04-25
    Perfekt städ. Mer än nöjda. Fanns inget att klaga på.
  • Yvonne E
    2021-04-22
    Speciellt kan vi berömma att spisen blev som ny Inget att anmärka på

Pratade bara engelska (dålig svenska)
    2021-04-22
    Städningen var inte fackmannamässigt utförd och ni fick göra om detta. Man behöver inte sådana problem då man flyttar för att man har nog med allt annat.
    2021-04-22
    hemstädning varannan vecka. Alltid blivit väl bemött, klagomål har åtgärdats, god dialog med chef som gjort att vi trots att vi inte alltid varit nöjda med städningen valt att fortsätta använda företaget. Det som drar ner betyg är att kvalitén på städning varierar beroende på vem som städar. Vi har fått klaga över dålig rengöring av toalett, glömda ytor, repor på golv, glömt att städa toalett och hall och ofta en känsla av att städarna inte riktigt har en känsla för hur man städar och är måna om att varje rum ser rena ut innan de lämnar huset.
    Efter att bytt dag och därmed fått andra som städar är vi nu nöjda, det är rent och fint när vi kommer hem. Det känns att de som är här kan städa. Den upplevelsen vill vi ha. En annan sak vi är missnöjda är faktureringen, alltid korta datum som direkt medför påminnelseavgift om betalningen är inne en dag sen.
    2021-04-22
    Slutstädning. Bra information tydlig och väl utfört.
    Snabb service
    Förväntat resultat
    Trevligt bemötande
    Varma rekommendationer
    2021-04-22
    Smidigt och välutfört arbete. Rekomenderas!
    2021-04-22
    Jag beställde fönsterputs till alla fönster i vårt radhus, och det blev mycket bra, snabbt och snyggt, trots att vi krånglade en del genom att omboka i sista sekund flera gånger pga pandemin och sjuka barn.
    2021-04-22
    Tömning och utstädning av lägenhet, mycket bra bemötande och ett bra utfört arbete:)
    2021-04-22
    Snabb kontakt. Superbra städat.
    2021-04-22
    Trevliga och professionella städare som utförde ett utmärkt arbete
    2021-04-22
    Jag bokade flyttstäd från min 4:a via deras hemsida o allt var enkelt. Bra kontakt, lätt att få städet just den dagen jag ville ha det. Som det sen blev städat, oj så snyggt o fint gjort. Jag kommer använda Älvis städ igen om det blir aktuellt med en ny flytt.
    2021-04-08
    Helt ok. Lite slarvigt här och där samt att man tog med våran toarulle som vi lämnat kvar...
    2021-04-08
    Hemstäd, väldigt nöjd, städningen är ordentligt och proffsigt gjort.
    2021-04-08
    Väldigt trevlig och proffsig personal som utförde ett utmärkt arbete
    2021-03-31
    Håller vad de lovar, bra priser.
    2021-03-26
    Flyttstädning lägenhet
    Bra bemötande och offert
    Trodde städningen skulle vara lite bättre. Flammigt golv i badrummet och brist i städning i tex kylskåp. Den som skulle flytta in var inte nöjd.
    Bristerna åtgärdades vilket var bra. Bra med mail och telefonkontakt.
    2021-03-26
    Flyttstädning, lätt att boka, bra utfört arbete. Allt fungerade enligt plan.
    2021-03-25
    Mycket trevliga, prisvärda och professionella.
  • LENA B
    2021-03-03
    Snabb att få kontakt med, bra städat och besiktningen av flyttstäd gick igenom utan problem. Stort tack till er på älvis städ team
    2021-02-26
    Flyttstäd
    Bra bemött
    Upplevde förväntningarna
    2021-02-12
    Jag är mycket nöjd med den flyttstädning som Älvis Städ utförde. Rent och fint!
    2021-02-07
    Flyttstädning. Bokning av tid gick smidigt. Jag är nöjd med resultatet.
    Hej Ilias! Tack för din recension, vad bra att du är nöjd :) Vi vill alltid bli bättre, vad kunde vi gjort för att få 5/5 stjärnor? Älvis Städ AB
    2021-02-04
    Dom dök ej upp på utsatt tid gjorde ej sitt jobb
    Hej Ronny, Jag vill tacka för din recension. Vi har det dokumenterat att vårt team dök upp 15 minuter innan avtalad tid och försökte få kontakt med er för att säkerställa att vi kommit till rätt hus. Vi skickade bilder, ringde och mejlade men fick inget svar. Anledningen till att vi försökte kontakta er var för att det inte fanns något nummer på utsidan av villan, och att det såg ut att finnas möbler kvar inomhus (vilket det inte ska vid flyttstädning). Vi måste vara säkra innan vi kliver in i ett hus. Därför väntade vi 25 minuter på svar innan vi blev tvungna att åka därifrån. Som kund måste ni vara kontaktbar, annars är det hopplöst för oss när det dyker upp oanade problem. Vill ni diskutera detta vidare kan ni kontakta mig på 072 – 707 90 70. // Ägaren Älvis Städ AB