Älvis Städ AB

Älvis Städ är ett familjeföretag som utför städtjänster åt privatpersoner, företag och fastighetsägare. Älvis Städ utför tjänster för hela Västerbotten och Norrbotten och har sedan 2016 vuxit till att bli ett populärt val för bl.a. bokning av professionell flyttstädning och hemstädning.

Städbolaget erbjuder ett stort antal tjänster och har haft ett flertal samarbeten med kända företag så som Toyota, O´learys, Rikshem, Cinco, Harrys och Max.

Med bred kunskap, flexibla tjänster och en oslagbar garanti är vi stolta över att vår slogan 'Rent, oavsett vad.'

Läs vad 223 kunder tycker om Älvis Städ AB 2

2022-08-06 Verifierad kund
    Allt har fungerat tilll det bästa. Rekommenderas
    2022-08-02 Verifierad kund
    Lätta att ha att göra, gör vad de lovat. Utmärkt jobb.
    2022-08-01 Verifierad kund
    Tömning och städning av lägenhet snabbt och effektivt utfört!
    2022-07-31 Verifierad kund
    Flyttstädet blev klart i tid och godkänt vid besiktning.
    2022-07-31 Verifierad kund
    Bra och trevligt bemötande!
    Bra pris!
    Bra städat!

Rekommenderas!
    2022-07-29 Verifierad kund
    Jag var bra bemött av företaget.
    Trevligt att prata med dom med lite av varje.
    Mina förväntningar var bra väl informerad hur det skulle städas. Jag köpte storstädning allt ok.
    2022-07-11 Verifierad kund
    Blev bra bemött att personalen som jag hade kontakt med via telefon då vi redan hade flyttat från staden. Beställde flyttstäd som inte blev godkänd första gången. Skickade de återfärder som behövdes göra där bland annat golven var en av dem. Efter de sa att de hade fixa återfärderna åkte min syster dit för att kolla och hon uppmärksammade att golven inte höll standard. Vid ett flertal hörn fanns det hundhår kvar och dörrkarmar var smutsiga som hon var tvungen att städa bor.t Hon drog dessutom en våtservett på golvet som blev grå av all smuts.
    Hej Elina,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Tråkigt att städningen inte blev helt bra, det är bara att erkänna det händer även oss att det blir missar ibland. Att det inte blev bra när vi var tillbaka och åtgärdade är inte alls bra, men en reflektion, kan det vara så att hundhår "kryper" fram från under golvlister med mera en tid efter man dammsugit? Då det gäller dörrkarmarna så kan jag inte hitta att det stod något på besiktningsprotokollet vi fick av dig så det var inget vi torkade när vi var dit för åtgärder. Att golvet inte blev bra är inte okej och vi kan bara be om ursäkt för det.
    2022-07-11 Verifierad kund
    Mycket nöjd med städningen! Härligt att komma från jobbet till nystädad lägenhet!
    Hej Conny,

Tack för att du tog dig tid att lämna ett fint omdöme och också tack för vi får förtroendet att fortlöpande städa ditt hem.

Vi på
    2022-07-07 Verifierad kund
    Mycket fint bemötande. Snabbt och bra service. Utmärkt! Tack Älvis!
    Hej,
    Tack för det fina omdömet, vi hoppas att du kommer att trivas i Göteborg.

2022-07-07 Verifierad kund
    Bra bemötande. Både tömning och städning gjordes professionellt. Nöjd med resultatet.
    Hej Hans,
    Tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att lämna det. Och tack för att vi fått ännu ett uppdrag från dig, hoppas du blir ändå nöjdare med det så vi kan få full poäng för det jobbet ;-)

2022-07-06 Verifierad kund
    Smidiga att ha och göra med. Bra resultat och bra service!
    Hej,
    Tack för ditt fina omdöme och för att du tog dig tid att lämna det.
    Önskar dig en fortsatt fin sommar!

2022-07-05 Verifierad kund
    Jag kunden blev väldigt nöjd.Noggran och effektiv fönsterputsare.Trevlig och pratam.
    Hej Barbro,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och att du gillade jobbet som vår fönsterputsare gjorde.
    Vi vill alltid utvecklas så vad kan vi göra bättre nästa gång för att få full poäng?
    Teamet
    2022-06-30 Verifierad kund
    Blev mycket fint bemött av Roger som tog emot beställningen av fönsterputs. Fick det utfört den dag jag ville och utfördes snabbt och bra
    Hej Linda,
    Tack för din tid att lämna omdömet och fin ord värmer alltid!

Jag önskar dig en fortsatt fin sommar!

2022-06-29 Verifierad kund
    Mycket nöjd allt var putsat och Rent Och det luktade så rent och gott i lägenheten
    Hej Karin,
    Tack för ditt fina omdöme det gör oss alla glada.

Vi önskar dig en fin sommar!

2022-06-28 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande, vänliga och serviceinriktade. Positiv upplevelse av företaget. Rekommenderar dem varmt
    Hej Carmen,
    Tack för att du tog dog tid att lämna ett omdöme och tack för att du rekommenderar oss.

2022-06-28 Verifierad kund
    Mycket bra service och bra resultat.
    Hej Niclas,
    Tack för ditt fina omdöme för vårt jobb och att du tog dig tid att lämna det.

Önskar dig en fin sommar så du får ladda batterierna inför säsongen!
    / Roger och teamet
    2022-06-28 Verifierad kund
    Utmärkt flyttstädning som imponerade både på mig och på besiktningsmannen!
    Hej Daniel,

Så roligt att läsa ditt fina omdöme, tack för att du tog dig tid att lämna det. Jag ska förmedla ditt omdöme till städarna också.
    2022-06-28 Verifierad kund
    Jättebra! Grannarna kommer att höra av sig till er också!
    Hej Gunilla,

Tack för att du tog dig tid att lämna ditt fina omdöme, det uppskattar vi.

Hälsingar
    Bra bemötande.
    Fönsterputsning; Synd på dåligt väder, regn då fönstren går utåt så blev det nån rinning på insidan fönster och det får jag ta.
    Kommer kanske att beställa en ny beställning till hösten.

//Gisela
    Hej Gisela,
    Tack för ditt fina omdöme på fönsterputsningen, du är alltid välkommen att höra av dig till oss när du behöver vår hjälp igen.

Vi önskar dig en fin sommar!
    2022-06-11 Verifierad kund
    Bra bemötande och uppföljning.
    Hej Niclas,

Tack för ditt fina omdöme på din flyttstädning hoppas du kommer att trivas inne i Umeå.

Ha en fin sommar!
    2022-06-08 Verifierad kund
    Skönt att få fönstren putsade eftersom jag själv inte når upp
    Hej Birgitta,

Tack för ditt omdöme på vår fönsterputsning.

2022-06-06 Verifierad kund
    Utmärkt bra städning. Trevlig personal.
    L.
    Hej Lisbeth,
    tack för att du tog dig tid att lämna ditt fina omdöme, det gillar vi.

2022-06-02 Verifierad kund
    Så bra bemötande och fint utförd storstädning och fönsterputs! Christina
    Hej Christina,
    Tack för ditt fina omdöme och att du tog dig tid att lämna det. Tack också för att vi får förtroendet att städa ert hus fortlöpande.

Önskar er en fin sommar!
    / Roger och gänget på
    2022-06-02 Verifierad kund
    Bra via telefon och mail, snabbt svar
    Fönsterputs
    Hej Helen,
    Tack för ditt omdöme på vår fönsterputsning, vad kan vi göra bättre nästa gång för att få full poäng.

Ha en fin sommar!
    2022-06-02 Verifierad kund
    Bra och trevliga och bra att prata med
    Hej Peter,
    Tack för ditt omdöme och att du tog dig tiden att lämna det, vi uppskattar det.

2022-06-01 Verifierad kund
    Tyvärr inte nöjd med delar av städet då jag behövde göra om det själv.
    Bra fönster och duschkabin!
    Hej,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme men vi förstår inte varför det blev så lågt. Du kontaktade oss när din flyttstädning ( inte utförd av oss ) inte blev godkänd för att få hjälp med att åtgärda en del saker. Vi åkte till dig och gjorde dom första punkterna du ville få hjälp med och sedan återkom du med ytterligare punkter som du ville få hjälp att åtgärda vilket vi gjorde. När vi var klara så var du nöjd så därav har vi svårt att förstå det låga betyget.
    Hälsningar Teamet på
    2022-06-01 Verifierad kund
    Beställde flyttstäd. Fick bra bemötande och ett bra jobb utfördes, vilket gjorde denna flytt väldigt smidig!
    Hej Julia,
    Tack för ditt omdöme och roligt att vi kunde hjälpa till att göra din flytt lite enklare.
    Hoppas du ska trivas i din nya lägenhet!

2022-05-31 Verifierad kund
    Mycket bra städat, kom rätt dag och i tid, trevlig personal
    Hej Conny,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ditt omdöme och för att vi får förtroendet att göra hemstädning hos dig.
    Vad kan vi förbättra för att få full pott framöver?

2022-05-31 Verifierad kund
    Mycket smidigt och proffsigt utfört städ. Väldigt flexibel och serviceinriktad kontakt med företaget. Nöjd!
    Tack Anette för ditt omdöme och att du tog dig tiden att lämna det.
    Vad kunde vi gjort annorlunda för att få full poäng?

Vi på
    Flyttstäd.
    Bitvis väldigt fint. Damm i enstaka garderober. Grovt grus efter skor kvar i en annan garderob. En flaska fönsterputs stod i kylen. Svarta märken på golvet innanför ytterdörren. Tog jag bort med fönsterputsen. Städade alltså klart själv.
    Hej Agneta,

Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme men tråkigt att läsa att städningen inte blev helt bra. Också tråkigt att läsa att du fixade det som inte blev bra själv, vi lämnar ju städgaranti så vi kommer gärna och åtgärdar om det är något som har missats.

2022-05-31 Verifierad kund
    bra och trevlig personal, jag ville lägga till lite på det vi redan beställt och det gick hur bra som helst
    Hej,
    Tack för ditt omdöme och roligt att du blev nöjd med fönsterputs och putsningen av glasväggen.

Han en fin sommar!
    2022-05-31 Verifierad kund
    Bra bemötande. Bra utfört arbete. Snabb återkoppling.
    Hej Lars,

Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme det uppskattar vi och att du är nöjd med vårt jobb.

2022-05-31 Verifierad kund
    Väldigt lätt att boka, prisvärt och bra kommunikation under dagen för städet. Kommer absolut boka igen om jag behöver stöd.
    Hej Karin,
    Tack för att vi fick förtroendet att ta hand om din flyttstädning och roligt att du är nöjd med vårt arbete.
    Du är alltid välkommen att höra av dig när du behöver hjälp nästa gång.

2022-05-31 Verifierad kund
    Mycket duktiga och prisvärda! Jag är supernöjd!
    Hej Marika,
    Tack för ditt fina omdöme på storstädningen vi gjorde hos dig, och att du tog dig tiden att lämna det.
    2022-05-14 Verifierad kund
    Bra kontakt med företaget och väl utförd tjänst, flyttstädning. Trevlig personal. Toppen !
    Hej Anna-Karin,
    Tack för ditt fina omdöme det värmer, jag ska hälsa städarna som gjorde din flyttstädning.
    Roger
    2022-05-12 Verifierad kund
    Mycket slarv i första försöket men efter 3 vändor blev vi nöjda. dvs. Hyresvärden godkände städningen!
    Hej,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Jag känner inte igen att vi var dit 3 gånger men däremot var vi dit en gång för att åtgärda några smärre missar samt en gång till för extratjänsten som ni beställde i efterhand. Jag var själv dit och pratade med fastighetsägaren och han tyckte själv att det bara var ett par små missar och det var inga problem. Men likväl tråkigt att ni inte blev helt nöjda.
    Önskar er allt gott!
    2022-05-11 Verifierad kund
    Bra bemötande och mån om att de ska kännas bra för mig som kund, mycket nöjd med resultatet när det är städat.
    Hej Elin,
    Tack för fina ord och för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, det uppskattas. Tack också för att vi får förtroendet att städa ert hem regelbundet.
    Alla vi på
    2022-05-06 Verifierad kund
    Supertrevliga vid bokning, kliniskt rent efter genomförd städning 🌟🌟🌟🌟🌟
    Hej,
    Tack för ditt fina omdöme, jätteroligt att läsa!
    Hoppas din mor kommer att trivas i sitt nya boende, det är jättefina lägenheter i huset dit hon flyttar så det är jag övertygad om att hon kommer att göra.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Flyttstäd - jag är jättenöjd med tjänsten, både före, resultatet och efter.
    Hej Johan,
    Tack för att vi fick förtroendet att göra flyttstädningen och att vi uppfyllde dina förväntningar från start till mål.

2022-05-03 Verifierad kund
    Städningen och bemötandet var toppen men ett tips när ni gör dödsbostädning är att inte tilltala den avlidne i era reklam/feedback utskick.
    Hej,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och roligt att ni är nöjda med vårt jobb.
    Tyvärr så är det så att om bokningen är gjord med "förnamn efternamn dödsbo" eller "dödsbo förnamn efternamn" så blir det så då alla utskick går med automatik från bokningssystemet. Men jag har full förståelse för din åsikt och ska be vår it kille och Reco titta på om det går att lösa på något annat sätt.

2022-05-02 Verifierad kund
    Mycket nöjd😃👌 kliniskt rent imponerande!
    Hej,
    Tack för ditt fina omdöme!
    Jag ska hälsa städarna som gjorde din flyttstädning.

2022-05-02 Verifierad kund
    Flexibla och trevliga trots att jag klantade till det med portkoden vilket gjorde att de fick ringa och jaga mig i en timme. Allt gick bra ändå tillslut
    Hej,
    Tack för din tid att lämna ett fint omdöme, det värmer. Ibland glömmer man saker som med portkoden men som du skriver allt löste sig till det bästa ;-)

2022-05-02 Verifierad kund
    Blev trevligt och proffsigt bemött. Vi beställde flyttstädning och jag blev jättenöjd när jag kollade efteråt. Hoppas att mina husköpare ochså blev nöjda. De har i alla fall inte hört av sig.. Jag är jättenöjd med arbetet
    Hej Anette,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, det uppskattas. En fråga, vad hade vi kunnat göra bättre för att förtjäna full pott?

2022-05-01 Verifierad kund
    Bästa städföretaget😊
    Noggranna, alltid lika nöjd efter veckostädningen.
    Trevlig och enkel kommunikation.
    Hej Maria!
    Tack för ditt fina omdöme och för att du tog dig tid att lämna det. Vi vill passa på att tacka för att vi haft förtroendet att städa hos dig under lång tid.

från alla oss på
    2022-04-21 Verifierad kund
    Bra kontakt, bra pris och bra städat. Så är mycket nöjd
    Hej Peter
    Stort tack för att vi fick förtroendet att göra er flyttstädning och för ditt fina omdöme.
    2022-04-16 Verifierad kund
    Köpte en ”storstädning”, och är supernöjd med resultatet. Mycket trevliga att ha kontakt med. Rekommenderas verkligen.
    Hej,
    Stort tack för ditt omdöme och rekommendation samt att du tog dig tid att skriva detta, det uppskattas.

Teamet på Älvis städ!
    2022-04-08 Verifierad kund
    Vi anlitade Älvis för flyttstädning och är supernöjda med allt från kommunikation och service till resultat och pris. Rekommenderas!
    Hej Henrik,
    Stort tack för ditt fina omdöme, det är alltid roligt med nöjda kunder. och att kunder rekommenderar oss är vi mycket tacksamma för.
    2022-04-08 Verifierad kund
    Flyttstädning, blev dock lite fundersam när jag ville se en bild och fick se någon annans lägenhet.
    Fönsterputs, wow! Snabba, effektiva, trevliga. Resultatet super!
    Hej Cathrine;
    Tack för att du tog dig tid och lämnade ett omdöme och roligt att du är nöjd både med flyttstädningen och fönsterputsningen i din nya lägenhet, jag ska hälsa fönsterputsarna. Då det gäller bilden du fick så är det helt och hållet mitt fel, jag fick bilder från personalen från 2 olika lägenheter strax efter varandra. Jag råkade då skicka bilden med ventilen som det var svart runt o till dig som skulle till den andra kunden, ursäkta misstaget.

Hälsar vi på
    2022-04-08 Verifierad kund
    Vi som kund är nöjda och även nya husägarna har meddelat att allt ser fint och rent ut så bra jobbat. Gammalt hus så lite krångligt att städa tänker vi men givet förutsättningarna är vi väldigt nöjda.

Vi är också nöjda med personalen och deras bemötande även om vi inte var med under städningen men som sagt bra jobbat och vi har inget att klaga på.
    Hej Britta,
    Tack för ditt fina omdöme och att vi fick förtroendet att städa huset både inför visningen och sedan även göra flyttstädningen. Tack igen och hälsa din syster från oss på Älvis städ.
  • Mats R
    skrev om Älvis Städ AB
    2022-04-01 Verifierad kund
    Trevlig säljare (Roger Hillebjörk) som förstod vad detta handlade om.
    Hej Mats,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och att du uppskattade vårt arbete.