Läs vad 63 kunder tycker om Älvis Städ AB 2

• 2021-01-08
    Flyttstädning som utfördes mkt bra. Rent o fräscht efter städningen.
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Ulla, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi är glada att du är nöjd med vårt utförande. /Hampus

• 2021-01-07
    Flyttstädet genomfördes enligt önskemål och gick igenom besiktningen utan problem och då brukar ändå denna hyresvärden, enligt rykte, vara väldigt petig. Dessutom bra pris, så inget att klaga på!
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Rebecca, Vad kul att höra att du är nöjd med vår tjänst! Tack för din recension. /Hampus

• 2021-01-07
    Köpte slutstäd på en lägenhet. Bemött bra vid bokning men dålig kommunikation under utförandet, fick ringa och fråga hela tiden hur det gick och om de var klara. De lämnade inte igen nyckeln och tog en lampa som var min. Förväntningarna var att de skulle städa bra vilket de gjorde.

Städningen var bra men kommunikationen dålig.
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Daniel, Tack för att ditt omdöme. Jag har tagit upp detta med vårt team och vi kommer arbeta för tydligare kommunikation. Vi vill igen be om ursäkt gällande din lampa, vårt team tar alltid med sig egna lampor vid flyttstädning och när vi skulle ta med oss dem tillbaka råkade din komma med. Men vi har självklart lämnat tillbaka den till dig. /Hampus

• 2021-01-06
    Väldigt nöjd med detta företag, bra pris men också att dom gör det lilla extra och är trevliga i telefonen. 5 av 5
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Emil, Tack för din recension. Vi är glada att höra att du tyckte om vårt utförande! /Hampus

• 2020-12-06
    Jag hade fått lite förvarning om att företaget skulle kunna försöka trissa upp priset lite. Jag valde ändå att tacka ja till offert på flyttstäd av min trerumslägenhet i Skellefteå. Priset var någorlunda hyfsat.
    De började städa på utsatt tid och jag pysslade i min nya bostad under tiden.
    Efter ett tag kom samtalet jag inte ville ha. De ville ha betalt för sex timmar ytterligare med anledningen att det var ”skitigt” i min lägenhet. De skickade också lite bildbevis på det. Jag tog bl a emot en bild på mitt ”smutsiga” badkar.
    Lite märkligt det hela. Jag hade inte ens ett badkar.
    Nej, detta är såklart inte okej. Jag vill snudd på varna för företaget med dylikt beteende.
    Men det är klart, har du en skinande ren lägenhet kan det fungera.
    En städfirma som är rädd för damm är ju inget att hänga i julgranen...
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Moniqa, Tack för din recension. Vår personal arbetar så bra de bara kan för att klara av de uppgifter som ingår i ett städuppdrag, då är det såklart tråkigt att se att du inte är nöjd med upplevelsen. Jag vill börja med att be om ursäkt för att vi råkade skicka med en bild på ett badkar, den bilden togs vid ett tidigare uppdrag och skulle inte skickats till dig. Däremot är resterande foton tagna på din lägenhet. Vi vill vara väldigt tydliga med att vi förbehåller oss rätten att avsäga oss lägenheter som är onormalt nedsmutsade, men att vi ger möjlighet till ett nytt fast pris eller timdebitering beroende på lägenhetens befintliga skick. Anledningen är inte bara för att det kostar mer för vårt företag, utan för att vår personal behöver genomgå extra ansträngningar. Denna information finns på vår hemsida och i vårt kundavtal som du själv bekräftat samtyckte till. Något du valde att inte ta med i din recension och som jag vill nämna är att vi valde att bortse från att ta extra betalt, trots våra extra ansträngningar. Med andra ord fick du samma pris som presenterades i vår offert. Vill du diskutera ytterligare kan du nå mig via 072-707-90-70 /ägaren

• 2020-11-17
    Mycket duktiga och professionella. Hemstäd. Trevligt bemötande.
  • 2020-11-13
    Anlitade tjänsten flyttstäd. Lätt att boka. Men slarvigt städat och vi fick ett flertal anmärkningar från värden. De hade bla. inte städat insidan av fönstren, slarvigt städad spis, fläckar på badrumsgolvet, lämnat en flaska på uteplatsen, inte tagit undersida handfat mm. Utnyttjade garantin vilket gick smidigt och de kom dagen efter och gjorde färdigt. Men det innebar en massa extra jobb och tid för oss. Städarna ringde också och visste inte hur man öppnade en låst ytterport (med nyckeln) vilket kändes märkligt. De hörde heller inte av sig när städningen var genomförd vilket stod att de skulle göra. Kommer inte anlita igen.
    ANETTE H
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Anette, Vi uppskattar att du skriver om din upplevelse. Självklart vill vi göra alla våra kunder nöjda, det känns tråkigt att det inte blev så denna gång. Jag har fört vidare detta till vårt team i form av konstruktiv kritik för att förhindra att liknande situationer uppstår i framtiden. /Hampus

• 2020-11-12
    Putsning av inglasning av balkong
    Snabbt säkert och snyggt
    Mycket nöjd!
  • 2020-11-11
    Proffsigt och snabbt bemötande och de är väldigt lösningsinriktade och serviceminded. De gör alltid ett bra jobb och är väldigt trevliga och lättsamma.
    Kan varmt rekommendera Älvis Städ
    Linda L
  • 2020-11-03
    Veldig nøjd med kontakt pr telefon og mail. Fine priser.
    Vi bestilte vasking av leilighet som skal fraflyttes. Vi er svært nøjd med resultatet.
  • 2020-10-30
    Fönsterputs i villa. Lite småkrångligt med bokningen som jag gjorde via mailformulär på hemsidan, hade nog varit enklare att ringa dit. Fick pris direkt och bokades in nån dag senare som jag önskat.
    Nöjd med resultatet, snabbt och effektivt utfört av två killar. Lite missar på en del ställen men hundra gånger bättre än jag skulle gjort det. Det var dåligt väder och missarna syns först när det blev sol ute.

Allt som allt mycket nöjd med resultatet, hade önskat smidigare bokning bara. Prisvärt.
  • 2020-10-26
    Storstädning
    Bra bemötande, däremot var städningen slarvigt utfört av firman de hyrde in för att utföra städningen. Trots att de fick en andra chans att bättra sig, var städningen inte ok.
  • 2020-10-04
    Köpte flyttstäd. Otydligt med tider och svarade inte tydligt på förfrågan.

Smutsiga golv efter städ. Rengjorde ej väggar.
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Mattias, Tack för din feedback. Självklart ska golven inte vara smutsiga efter genomförd städning. Utnyttjade du vår kundnöjdhetsgaranti? Vid flyttstädning utför vi endast rengöring av väggar i form av dammtorkning. Anledningen är att tapeter och färg kan skadas. Den informationen finns på vår hemsida (https://www.alvisstad.se/flyttstadning) /Hampus

• 2020-10-02
    Det var bra men jag gillar inte att ni spammar med mejl om jag inte svarar på denna blankät.
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Sebastian, Tack för din feedback. Självklart vill vi inte att våra kunder ska känna att de får spam. Jag kommer ta en titt på detta. /Hampus

• 2020-10-02
    Beställde flyttstädning. Lägenheten ansågs vara ovanligt smutsig så firman ville ha mer betalt för att lämna garanti. Trots detta hade de missat att torka golven ordentligt, städa balkongen som jag gjorde tilläggsbeställning på, torka under blandare, torka lister, torka dörrkarmarna, få bort all smuts från kaklet, torka fönsterbrädorna ordentligt samt göra rent all smuts i handfat och toalett.
    Städgrejerna var också kvar i lägenheten utan att nyckeln hade återlämnats på utsatt tid så fick själv ringa dem och meddela detta innan besiktningen.
    Därefter kom de tillbaka för att åtgärda problemen. Trots detta var det kvar smuts på lister, golvet, fönsterbrädor, i handfat och toalett. Då nästa hyresgäst skulle få lägenheten snart var jag tvungen att själv åtgärda dessa problem för att lägenheten skulle gå igenom besiktning. I kontakten var det också vissa språkförbistringar. Rekommenderas ej.
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Sofia, Tack för din recension. Vi vill alltid förbättra våra tjänster och då är det bra att vi får feedback när våra kunder inte är nöjda. Precis som du nämner var din lägenhet smutsigare än vad som förväntas. I och med det gjorde vi vårt bästa för att anpassa oss och ansträngde oss även ytterligare för att t.ex. rengöra väggar, vilket inte ingår i vår tjänst för flyttstädning. Av den anledningen tycker vi det är tråkigt att höra om din dåliga upplevelse. Jag har pratat med vår personal och vi har vidtagit åtgärder för att förhindra att liknande upplevelser uppstår i framtiden. /Hampus

• 2020-10-01
    Köpte städ av lägenhet. Utmärkt service. Utmärkt städ. Rekommenderas 5 av 5.
  • 2020-09-30
    Så nöjd med flyttstädningen. Allt var toppen. Finns inget att anmärka på.
  • 2020-09-06
    Flyttstädning. Trevlig personal, pratade endast engelska. Behövde dock komma tillbaka och slutföra bättre då de missat en del. Annars helt ok firma.
    Lenah H
  • 2020-09-03
    Trevliga, tillmötesgående, flexibla personal. Beställde fönsterputs. Mycket nöjd av arbetet.
  • 2020-08-24
    Jag köpte en flyttstädning.
    Jag fyllde i mina önskemål och fick prisuppgifter.
    Jag ringde upp per telefon för att få klarhet, han som svarade lät inte vaken, sluddrade och svår att förstå. Det gav ett dåligt intryck, jag undrade vart jag kommit.
    Men tjänsten utfördes, städningen var bra, så det är jag nöjd med.
  • 2020-08-19
    Smidig kontakt, väl utfört! Rekommenderas.
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Lisa, Tack för din recension. Vi strävar alltid efter att göra våra kunder 100% nöjda. Du får gärna skriva till oss och dela med dig av vad vi kan göra bättre till nästa gång!

• 2020-08-04
    Trots att alla städbolag ska veta vad en flyttstädning innebär så lyckades Älvis missa ett antal punkter. Inte ens efter tre städförsök var besiktningsmannen riktigt nöjd!!!
    Efter första besiktningen var det alldeles för många punkter för att ens försöka skriva ned alla fel.
    Efter omstädning och ombesiktning noterades ett femtontal fel som noterades i en lista som skickades till Älvis.
    Några av de mest skrämmande exemplen där dom inte rengjort: under tvättställ, dold yta lucka till spis, insida fläktkåpa, dörr kyl och frys, dammiga golvlister och dörrkarmar, mellan element och väg...
    Efter tredje försöket noterades några smärre fel från listan, som åtgärdades av besiktningsmannen.
    Kommunikationen var märklig. Jag klagade hos ägaren? som hänvisade till arbetsledaren. Dom verkade inte synka vad dom kom fram till. I vart fall blev jag dåligt uppdaterad, jag fick ringa själv. Trots löften om att bli uppringd hände inget.
    Undvik detta företag !
    Dom må vara relativt billiga men med tanke på all frustration, irritation, tid och strul för att uppdatera mellan arbetsledare och besiktningsman så är dom absolut inte värda priset.
    Det var till och med så illa att besiktningsmannen hos hyresvärden bokade upp en riktig städfirma inför tredje försöket. Dock ville jag att dom skulle få en sista chans, mest för att undvika att behöva betala två räkningar...
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Kurt, Tråkigt att höra om din dåliga upplevelse. Normalt sett är vi kända för att vara pålitliga och effektiva i vårt arbete, och vi ber om ursäkt att det inte blev så denna gång. Mitt namn är Mali och jag är ägaren, skulle du vilja diskutera detta vidare får du gärna kontakta mig via 072-707-90-70.

• 2020-08-04
    Hittade det på nätet. Lät bra. Blev nöjd men det var några saker jag inte var nöjd med. Dom tog inte lister, lämnade fönster öppna och lampor på när dom var klara.
    Tyvärr så regnade det den natten och fönsterna blev inte så fina.
  • 2020-08-04
    Proffsig flyttstädning o allt var så rent och snyggt. Perfekt utfört o jag kan ge mina bästa rekommendationer.
  • 2020-07-28
    Snabb och effektiv fönsterputsning, flexibel tidsbokning.
  • 2020-07-23
    Jag beställde grovstädning av ett badrum. Städningen skötte de bra och jag hade gärna lämnat en fyra där. Dock var det en av städarna som tog sig en liten titt i resten av lägenheten och öppnade stängda dörrar som jag berättat att de skulle vara stängda. Badrummet låg precis bredvid ytterdörren så det fanns ingen naturlig anledning att titta runt i övriga lägenheten.
    Det beteendet drar ner mitt betyg till en tvåa.
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej David, Det du säger är helt korrekt. Det är ett beteende som inte är okej och vi kommer att ta upp detta med våra anställda. Tack för din recension, det hjälper oss att bli bättre. Vi hoppas att du fortfarande kan överväga att anlita oss igen i framtiden. Vänligen, Hampus Älvis Städ

• 2020-07-19
    Jag ringde och beställde en sanering och städning. Direkt fick jag tid och datum till min beställning. Jag rekommenderar verkligen älvis städ. Lättsamma, vänliga , effektiva och lätt att ha göra med. Duktig Personal.
  • 2020-07-14
    Bra städat, jättebra kommunikation, lätt och enkel
  • 2020-07-08
    Köpte flyttstädning från Älvisen Städ i Umeå. Väldigt nöjd med bemötandet och städningen!
  • 2020-07-07
    Flyttstäd var tjänsten. Tyvärr så var inte hyresvärden nöjd med städningen så det behövdes göras om 3 gången. Vilket bidrog till att jag inte var lika nöjd med tjänsten
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Anna, Tack för din recension. Vi har vidtagit åtgärder för att förhindra att samma misstag uppstår igen. /Hampus

• 2020-07-07
    Bra och snabb service Bra bemötande
  • 2020-07-07
    Vi anlitade Älvis Städ för en lägenhetsstädning.
    Toppen service, trevlig personal samt bra utfört.
    Mycket nöjd och kan rekommendera dom varmt//Lotta GRK
  • 2020-07-07
    Städning äldreboende, dåligt utfört, klagomål
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Magda, Tack för din recension. Skrev du till vår kundtjänst för att utnyttja vår garanti? När städningen inte håller den kvalité vi utlovar vill vi alltid åtgärda det. /Hampus

• 2020-07-06
    Storstädning. Fönsterputs.
    Jag blev bra bemött, även om det var några missförstånd angående tid. Men det löstes.
  • 2020-07-05
    Har anlitat dom för flyttstäd 2 ggr. Väldigt smidigt och bra städat! Toppenbetyg!
  • 2020-07-03
    Helt ok. Ganska dyrt, och dom hade missat att torka bort en stor fläck så att besiktningsmannen inte godkände lägenheten. Dåligt.
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Andreas, Tack för din feedback. Vi vill alltid rätta till misstag när det uppstår, kontaktade du vår kundtjänst något för att utnyttja vår kundnöjdhetsgaranti? /Hampus

• 2020-07-03
    Behövde hjälp med att bära massor av grejer upp och ned i trapporna. Jättebra trevlig hjälp. Förrådet ser fortfarande ut som att ett proffs varit där och stuvat.
  • 2020-07-03
    Flyttstäd. Helt nöjd! Inget att anmärka på.
  • 2020-07-03
    Snabbt svar vid telefonkontakt, utförlig offert med vad som ingår, mycket bra städning. Starkt rekommenderad.
  • 2020-07-02
    Generellt ett bra jobb. Glömde torka ut ett par garderober och köket hade kunnat skina mer på skåpluckor, men generellt mycket nöjd och skulle använda dem igen.
  • 2020-07-02
    Slutstädning av lägenhet. Den blev godkänt utan problem.
    Bra bemötande.
    Ordentlig städning.
  • 2020-07-01
    Mycket nöjda både för städning och lastbilen!
    Städning.
    Mycket bra bemötande.
    Hade goda förväntningar då tidigare beställd bilvård blev perfekt utförd till billigt pris.
  • 2020-07-01
    Hej endast ordet perfekt!!!!
    De 2 personerna gjorde allt som skulle göras och utan några som helst klagomål. Ifrån inspektionen
  • 2020-07-01
    Hemstäd, fönsterputs och biltvätt var vad jag beställt av Älvis städ.
    Alltid vänligt bemött!
    Huset välstädat och om det varit nått jag varit mindre nöjd med har det blivit fixat till nästa gång.
    Första gången jag hade bilen tvättad var den skinande ren i alla hörn och vrår. Inte fullt så vältvättad inne och ute de följande gångerna.
    Sammanfattning, rekommenderar varmt Älvis Städ
    Mvh Maine
  • 2020-07-01
    Köpte flyttstäd. Mkt missnöjd med arbetet. Det som var utfört var fönsterputs samt ugnsrengöring. Allt annat var ogjort och vi fick utföra resten själv. Jag valde att anlita ett företag då jag själv inte hade tiden. Otroligt dåligt av personen från Älvis Städ att inte utföra det han blivit anlitad till.
    Nöjd över deras bemötande och nöjd kund garanti. Fick betala för det som var utfört.
    skrev om Älvis Städ AB
    Hej Jeanette, Tack för din recension. Vi strävar alltid efter att bli bättre och det är bara möjligt genom kritik. Det var synd att vi inte kunde göra ett återbesök i din situation, då hade vi självklart åtgärdat våra misstag utan någon extra kostnad. /Hampus

• 2020-07-01
    Dåligt städat men de kom tillbaka när jag påtalade bristerna.
    Bra produkt, nogranna arbetare
  • 2019-08-15
    Beställde Flyttstäd och vart supernöjd!

Lägenheten såg ut som ny och fick ett jättebra bemötande och allt gick smidigt med nycklar osv.

Rekommenderar dem till alla!
    Beccy H
    skrev om Älvis Städ AB

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte