Älvis Städ AB

Formvägen 10 B, 906 21 Umeå — Visa karta

Välkommen till Älvis Städ!

För oss på Älvis Städ handlar det om att få hjälpa dig i vardagen med ett rent och fräscht hem. Så att du kan få tid över till annat helt enkelt. Vårt mål är 100% nöjd kund garanti.
De tjänster vi erbjuder är bland annat flyttstädning, veckostädning, lokalstädning, byggstädning, golvvård, kontorsstädning, restaurangstädning, sanering, trappstädning och mycket mer.
Vi på Älvis Städ värnar om vår personal och ser därför till att den personal vi anställer är kompetent - därigenom får vi nöjda kunder.
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 42 kunder tycker om Älvis Städ AB

Kurt L skrev om Älvis Städ AB
    Trots att alla städbolag ska veta vad en flyttstädning innebär så lyckades Älvis missa ett antal punkter. Inte ens efter tre städförsök var besiktningsmannen riktigt nöjd!!!
    Efter första besiktningen var det alldeles för många punkter för att ens försöka skriva ned alla fel.
    Efter omstädning och ombesiktning noterades ett femtontal fel som noterades i en lista som skickades till Älvis.
    Några av de mest skrämmande exemplen där dom inte rengjort: under tvättställ, dold yta lucka till spis, insida fläktkåpa, dörr kyl och frys, dammiga golvlister och dörrkarmar, mellan element och väg...
    Efter tredje försöket noterades några smärre fel från listan, som åtgärdades av besiktningsmannen.
    Kommunikationen var märklig. Jag klagade hos ägaren? som hänvisade till arbetsledaren. Dom verkade inte synka vad dom kom fram till. I vart fall blev jag dåligt uppdaterad, jag fick ringa själv. Trots löften om att bli uppringd hände inget.
    Undvik detta företag !
    Dom må vara relativt billiga men med tanke på all frustration, irritation, tid och strul för att uppdatera mellan arbetsledare och besiktningsman så är dom absolut inte värda priset.
    Det var till och med så illa att besiktningsmannen hos hyresvärden bokade upp en riktig städfirma inför tredje försöket. Dock ville jag att dom skulle få en sista chans, mest för att undvika att behöva betala två räkningar... Läs mer
    2020-08-10 Älvis Städ AB svarar Kurt L
    Hej Kurt,
    Tråkigt att höra om din dåliga upplevelse. Normalt sett är vi kända för att vara pålitliga och effektiva i vårt arbete, och vi ber om ursäkt att det inte blev så denna gång. Mitt namn är Mali och jag är ägaren, skulle du vilja diskutera detta vidare får du gärna kontakta mig via 072-707-90-70.

Jessica L skrev om Älvis Städ AB
    Hittade det på nätet. Lät bra. Blev nöjd men det var några saker jag inte var nöjd med. Dom tog inte lister, lämnade fönster öppna och lampor på när dom var klara.
    Tyvärr så regnade det den natten och fönsterna blev inte så fina. Läs mer

Maria E skrev om Älvis Städ AB
    Proffsig flyttstädning o allt var så rent och snyggt. Perfekt utfört o jag kan ge mina bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2020-07-28

Mattias A skrev om Älvis Städ AB
    Snabb och effektiv fönsterputsning, flexibel tidsbokning. Läs mer
  • 2020-07-23

David E skrev om Älvis Städ AB
    Jag beställde grovstädning av ett badrum. Städningen skötte de bra och jag hade gärna lämnat en fyra där. Dock var det en av städarna som tog sig en liten titt i resten av lägenheten och öppnade stängda dörrar som jag berättat att de skulle vara stängda. Badrummet låg precis bredvid ytterdörren så det fanns ingen naturlig anledning att titta runt i övriga lägenheten.
    Det beteendet drar ner mitt betyg till en tvåa. Läs mer
    2020-07-24 Älvis Städ AB svarar David E
    Hej David,
    Det du säger är helt korrekt. Det är ett beteende som inte är okej och vi kommer att ta upp detta med våra anställda. Tack för din recension, det hjälper oss att bli bättre. Vi hoppas att du fortfarande kan överväga att anlita oss igen i framtiden.

Vänligen,
    Hampus
    Älvis Städ
  • 2020-07-19

Mona F skrev om Älvis Städ AB
    Jag ringde och beställde en sanering och städning. Direkt fick jag tid och datum till min beställning. Jag rekommenderar verkligen älvis städ. Lättsamma, vänliga , effektiva och lätt att ha göra med. Duktig Personal. Läs mer
  • 2020-07-14

Orcun S skrev om Älvis Städ AB
    Bra städat, jättebra kommunikation, lätt och enkel Läs mer
  • 2020-07-08

Jonathan H skrev om Älvis Städ AB
    Köpte flyttstädning från Älvisen Städ i Umeå. Väldigt nöjd med bemötandet och städningen! Läs mer

Anna M skrev om Älvis Städ AB
    Flyttstäd var tjänsten. Tyvärr så var inte hyresvärden nöjd med städningen så det behövdes göras om 3 gången. Vilket bidrog till att jag inte var lika nöjd med tjänsten Läs mer
    2020-07-08 Älvis Städ AB svarar Anna M
    Hej Anna,
    Tack för din recension. Vi har vidtagit åtgärder för att förhindra att samma misstag uppstår igen.

Helen B skrev om Älvis Städ AB
    Bra och snabb service Bra bemötande Läs mer

Grk I skrev om Älvis Städ AB
    Vi anlitade Älvis Städ för en lägenhetsstädning.
    Toppen service, trevlig personal samt bra utfört.
    Mycket nöjd och kan rekommendera dom varmt//Lotta GRK Läs mer

Magda K skrev om Älvis Städ AB
    Städning äldreboende, dåligt utfört, klagomål Läs mer
    2020-07-07 Älvis Städ AB svarar Magda K
    Hej Magda,
    Tack för din recension. Skrev du till vår kundtjänst för att utnyttja vår garanti? När städningen inte håller den kvalité vi utlovar vill vi alltid åtgärda det.
  • 2020-07-06

Lena E skrev om Älvis Städ AB
    Storstädning. Fönsterputs.
    Jag blev bra bemött, även om det var några missförstånd angående tid. Men det löstes. Läs mer
  • 2020-07-05

Evelina S skrev om Älvis Städ AB
    Har anlitat dom för flyttstäd 2 ggr. Väldigt smidigt och bra städat! Toppenbetyg! Läs mer

Andreas E skrev om Älvis Städ AB
    Helt ok. Ganska dyrt, och dom hade missat att torka bort en stor fläck så att besiktningsmannen inte godkände lägenheten. Dåligt. Läs mer
    2020-07-03 Älvis Städ AB svarar Andreas E
    Hej Andreas,
    Tack för din feedback. Vi vill alltid rätta till misstag när det uppstår, kontaktade du vår kundtjänst något för att utnyttja vår kundnöjdhetsgaranti?

Ulla H skrev om Älvis Städ AB
    Behövde hjälp med att bära massor av grejer upp och ned i trapporna. Jättebra trevlig hjälp. Förrådet ser fortfarande ut som att ett proffs varit där och stuvat. Läs mer

Björn K skrev om Älvis Städ AB
    Flyttstäd. Helt nöjd! Inget att anmärka på. Läs mer

Olov A skrev om Älvis Städ AB
    Snabbt svar vid telefonkontakt, utförlig offert med vad som ingår, mycket bra städning. Starkt rekommenderad. Läs mer
  • 2020-07-02

David R skrev om Älvis Städ AB
    Generellt ett bra jobb. Glömde torka ut ett par garderober och köket hade kunnat skina mer på skåpluckor, men generellt mycket nöjd och skulle använda dem igen. Läs mer
  • 2020-07-02

Charlotta J skrev om Älvis Städ AB
    Slutstädning av lägenhet. Den blev godkänt utan problem. Läs mer

Mona J skrev om Älvis Städ AB
    Bra bemötande.
    Ordentlig städning. Läs mer

Georgios A skrev om Älvis Städ AB
    Mycket nöjda både för städning och lastbilen! Läs mer

Bo E skrev om Älvis Städ AB
    Städning.
    Mycket bra bemötande.
    Hade goda förväntningar då tidigare beställd bilvård blev perfekt utförd till billigt pris. Läs mer

Lena U skrev om Älvis Städ AB
    Hej endast ordet perfekt!!!!
    De 2 personerna gjorde allt som skulle göras och utan några som helst klagomål. Ifrån inspektionen Läs mer

Maine L skrev om Älvis Städ AB
    Hemstäd, fönsterputs och biltvätt var vad jag beställt av Älvis städ.
    Alltid vänligt bemött!
    Huset välstädat och om det varit nått jag varit mindre nöjd med har det blivit fixat till nästa gång.
    Första gången jag hade bilen tvättad var den skinande ren i alla hörn och vrår. Inte fullt så vältvättad inne och ute de följande gångerna.
    Sammanfattning, rekommenderar varmt Älvis Städ
    Mvh Maine Läs mer

Jeanette G skrev om Älvis Städ AB
    Köpte flyttstäd. Mkt missnöjd med arbetet. Det som var utfört var fönsterputs samt ugnsrengöring. Allt annat var ogjort och vi fick utföra resten själv. Jag valde att anlita ett företag då jag själv inte hade tiden. Otroligt dåligt av personen från Älvis Städ att inte utföra det han blivit anlitad till.
    Nöjd över deras bemötande och nöjd kund garanti. Fick betala för det som var utfört. Läs mer
    2020-07-02 Älvis Städ AB svarar Jeanette G
    Hej Jeanette,
    Tack för din recension. Vi strävar alltid efter att bli bättre och det är bara möjligt genom kritik. Det var synd att vi inte kunde göra ett återbesök i din situation, då hade vi självklart åtgärdat våra misstag utan någon extra kostnad.

Anna G skrev om Älvis Städ AB
    Dåligt städat men de kom tillbaka när jag påtalade bristerna. Läs mer

Mattias R skrev om Älvis Städ AB
    Bra produkt, nogranna arbetare Läs mer
  • Beccy H

2019-08-15

Beccy H skrev om Älvis Städ AB
    Beställde Flyttstäd och vart supernöjd!

Lägenheten såg ut som ny och fick ett jättebra bemötande och allt gick smidigt med nycklar osv.

Rekommenderar dem till alla! Läs mer
  • 2019-08-15

Susanne J skrev om Älvis Städ AB
    Srorstäd, mycket dåligt utfört Läs mer
    2019-08-15 Murat D svarar Susanne J
    Synd att höra det! Vänligen kontakta våran kundservice genom att ringa oss eller skicka ett emejl till oss med anklagelsen. Vi försöker åtgärda den så snabbt och på det bästa sätt som möjligt.
  • 2019-08-14

Olivia V skrev om Älvis Städ AB
    Flyttstädning hade bra pris och det blev riktigt rent Läs mer
  • Sven B

2019-08-14

Sven B skrev om Älvis Städ AB
    Flyttstädning utfördes utan anmärkning. Läs mer
  • 2019-03-08

Carolin F skrev om Älvis Städ AB
    Trevliga, bra utfört flyttstäd. Läs mer
  • 2019-02-24

Jessica Ö skrev om Älvis Städ AB
    Flyttstäd!
    Bokningen gick snabbt och smidigt. Städningen var riktigt bra och proffsigt gjort, supernöjd! Läs mer
  • 2019-02-22

Ossi K skrev om Älvis Städ AB
    Jag tycker att det fungerade bra. Det var bra städat. Inget att klaga på. Läs mer
  • 2018-09-01

Benny skrev om Älvis Städ AB
    Köpte flyttstädning av Elvis städ och jag är jättenöjd med mottagande och städning. Benny 👍 Läs mer
  • 2018-08-31

Elisabeth skrev om Älvis Städ AB
    Flyttstäd som vi är mycket nöjda med. Bra bemött och bra att ha att göra med. Inget att klaga på. Läs mer
  • 2018-08-31

Eva marie skrev om Älvis Städ AB
    Bra städning, svårt att kommunicera med de som fanns på plats, dock mycket vänliga och hjälpsamma. Chefen lätt att tala med. Läs mer

Pia E skrev om Älvis Städ AB
    Jag beställde flyttstädning och fick väldigt snabbt svar på offertförfrågan. Väldigt trevligt bemötande och väldigt nöjd med den professionellt utförda städningen.
    Jag kommer att rekommendera Älvis till mina kompisar och kollegor. Läs mer

Siw skrev om Älvis Städ AB
    Jag köpte en flyttstädning.
    Jag blev bemött mycket bra. Jag hade gärna fått träffa någon på företaget, men det blev bara över telefon.
    Jag har aldrig anlitat någon städfirma så jag ingen aning om hur dom fungerade. Jag har hört både gott och dåligt om städfirmor (inget om er).
    Jag måste säga att jag blev nöjd och dom som köpte lägenheten har inte klagat till mig alltså måste det vara ok.
    Flyttar jag själv någon gång framöver kommer jag att anlita städhjälp. Läs mer

Robin skrev om Älvis Städ AB
    Vi möttes av väldigt duktiga och snabba städare som lämnade lägenheten i strålande skick! Läs mer
  • Elisabeth

2018-08-28

Elisabeth skrev om Älvis Städ AB
    Beställde flyttstädning. Mycket trevligt bemötande och tillmötesgående trots att jag i stressen glömt bort att meddela dem ang en nyckel vid ett tillfälle. Väl utfört jobb. Läs mer

Formvägen 10 B, 906 21 Umeå