Annmaris Kemtvätt

Ängsullsvägen 52, 162 46 Vällingby — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Annmaris Kemtvätt

• Christofer B
    Christofer B skrev om Annmaris Kemtvätt
    Varning för den här kemtvätten!!!! Vi skulle kemtvätta ett benvitt överdrag till en sänggavel och valde därför ett auktoriserat tvätteri eftersom överdraget är rätt dyrt. När min fru hämtar börjar problemen. Kemtvätten lämnar inget kassakvitto vilket är ett brott mot kassakvittolagen och troligtvis innebär att tvätteriet åtminstone delvis gör jobb svart. Min fru tänker dock inte på detta utan åker hem med överdraget. När vi packar upp det upptäcker vi diverse blåa ränder på tyget som inte funnits förut. Uppenbarligen någon form av missfärgning som blivit i tvätten. Vi åker tillbaka för att reklamera, men möts av totalt oförstående och får mer eller mindre veta att vi får skylla oss själva och borde förstått att det alltid kan bli problem när man kemtvättar och att tvätteriet inte tar något ansvar. Efter lång diskussion som inte ledde någonstans förutom att ägaren bara ryckte på axlarna blev vi till slut tvungna att gå därifrån. Den här kemtvätten borde aldrig ha fått någon auktoriseringsmärkning. Nu återstår bara att köpa nytt överdrag för ett par tusen kronor. Och självklart kommer vi aldrig att besöka Annmari's kemtvätt igen.

Ängsullsvägen 52, 162 46 Vällingby