Apcoa Parking Sverige AB

1.0 i betyg av av 23 omdömen

Läs vad 23 kunder tycker om Apcoa Parking Sverige AB

• 2020-11-03

LINA P skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    VARNING! Hyr INTE parkeringsplats av detta bolag!! De slår världsrekord i urusel kundservice. Vi har kämpat med att nå deras kundtjänst i flera månader för att få tillgång till kod och bricka som krävs för att komma in i garaget kvällstid. Dessutom tog det nästan två veckor efter att avtalet gick igenom innan vi fick tillgång till parkeringsplats, två veckor som Apcoa fakturerar för. Påringning efter påringning har inte gett något resultat och när vi väl tog kontakt för att säga upp parkeringsplatsen tog det ett flertal försök innan vi fick svar. Nu är parkeringsplatsen ÄNTLIGEN uppsagd och vi har lärt oss vår läxa. Aldrig att vi blir kunder till Apcoa eller något annat bolag som VD Liliequist är inblandad i. Läs mer
  • Bengt Arne S

2020-09-25

Bengt Arne S skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Urusel kommunikation och skyller på convid19 som ett svepskäl. Haft minst 15 st dubbeldebiteringar i Gtb. Deras app ger ett felmeddelande om att försöka betala igen. Trots att betalningen registrerats och betalats via ens konto!!! Rent bedrägeri, hur svårt är det att programmera detta? Att sedan skylla på tekniskt fel och lova återbetalning inom 1-3 dagar....det var 14 dagar sedan...dessutom sker all kommunikation med bilen ägare, inte den som parkerat-så korkat! Är ju den som äger/parkerat med appen som är ansvarig. Allt för att försvåra en återbetalning... uselt! Läs mer
  • 2020-09-24

Daniel N skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Apcoa är jo Xpert parkering en ny född bebis . Det är jo Xpert parkering som har kaos i sin sängen .
    De dras dubbel pengar från mitt konto via autogiro för 5 månader tillbaka och nu fick jag påminnelse om obetald parkering .
    Jag har märkt att här i Sverige det sista 4 år är nåt konstigt kaotisk överallt . Läs mer
  • BULENT R

2020-08-28

BULENT R skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    De är katastrof,helt enkelt.En parkering bolag i Burundi är mer seriöst en de.Usch undvik snälla ni.Parkera på gatan om det behövs Läs mer
  • TOM W

2020-06-17

TOM W skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Vidrigaste företaget jag någonsin haft att göra med. Deras p-maskiner som verkar tillverkats av drogade gibbonapor fungerade inte varför jag blev tvingad att ladda ner deras app som verkar programmerats av en mellanstadieunge. Skriver in mitt registreringsnummer och den vänder på siffrorna, bra funktion säkert ditlagd för att de ska få in extra stålar. Får därför en p-bot, när jag hör av mig till dem så kan de såklart inget göra för det vore omöjligt år 2020. Undrar om de tycker det är värt de där extra hundralapparna istället för att ha en återkommande kund. Räknar ut att jag hade betalat dem sammanlagt ca 20.000/år om jag fortsatt parkera genom jobbet som jag gjort hittills.

Tänker aldrig någonsin i helvetet använde deras parkeringar igen. Mitt mål i livet är att få så många människor som möjligt att bojkotta dem. Hoppas de är nöjda. Läs mer
  • 2020-06-11

Nermin P skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    APCOA är utan konkurrens Sveriges SÄMSTA företag inom SERVICE! De är världsmästare på att göra bort sig samt att göra sid omöjliga att få kontakt med! APCOA bör användas som skol exempel för hur man inte skall göra om man skall få nöjda kunder! APCOAS VISION är ert skämt för att företaget gör ALLT tvärtemot det som står i deras vision! Läs mer
    BULENT R, R. A gillar detta
  • 2020-06-10

OVE S skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Super dålig app och oseriöst företag.
    Allt är förvirrande och det är omöjligt att göra rätt för sig. Det är alltid något som krånglar med appen och det buggar och laggar så man känner sig inte säker. Kundservice fungerar inte hos företaget men det behövs inte eftersom p bolag alltid får betalt ändå via p bot. Otroligt att det finns sådan system i ett någorlunda modernt land Läs mer
    Daniel N, BULENT R gillar detta
  • 2020-02-19

Johan Cornelius W skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Har aldrig varit med om luddigare regler för vad som är en korrekt betalning för en parkering (som dessutom, enligt skyltning, ska vara gratis i 10 minuter) Apcoas system är omständligt, idiotiskt och förvirrande. Man känner sig som Kafka inför Apcoa och deras kundtjänst. Läs mer
    Daniel N, BULENT R gillar detta
  • 2019-12-28

JACK H skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Maskinerna hakar upp sig konstant. Kundtjänsten måste vara Sveriges sämsta och minst lösningsorienterade någonsin! Läs mer
  • 2019-11-07

Gunnar A skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Parkerade vid Högvallsg/Wieselgrensplatsen på Hisingen. Gick omgående fram till P-automaten och skrev in bilens registreringsnummer och tryckte på Fortsätt alt. Klar. Ingen registrering, så skrev in regnumret på nytt. Samma fruktlösa resultat. Tvingas ge upp, för min mycket gamla mor (96 år) var på väg över Högvallsgatan för att ta sig ner till en affär, och höll på att bli nermejad i T-korsningen. Jag fick därför inte tid att ringa APCOA. Vet också hur svårt det är att komma fram till dem. Tillbaka efter en knapp timme (gratis). Då sitter det en gul lapp om felparkeringsavgift på bilen. Framför P-automaten står sju personer och väntar på att betala eller registrera sig. Ringer APCOA direkt inom en kvart, som hänvisar till HOJAB. Skriver mail och och dagen efter brev till båda företagen och bestrider fakturan. Jag har vittnesbevis på att jag skrivit in mitt regnummer korrekt.

Efter en vecka erhåller jag besked där de lämnar mitt bestridande utan att bemöta sakförhållandena, att P-automaten var ur funktion/inte fungerade. Hur kan vi ha företag som tar ut avgifter utan att kontrollera omständigheterna. I andra juridiska fall i Sverige så är den anklagade oskyldig tills motsatsen bevisats. Observera att det är ett annat plusgironummer till indrivningsföretaget som de använder sig av, trots att det inte gått en vecka efter vår parkering där. Naturligtvis betalade jag fakturan på 600 kr direkt för som privatperson är man chanslös. Den enda cirkeln jag nödgas ge dem är sämre än sämst. Skamligt av HOJAB och APCOA! Den enda cirkeln jag nödgas ge dem är sämre än sämst. Läs mer
    Daniel N, BULENT R, Gunnar A gillar detta
  • 2019-09-24

Per E skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Går inte att betala på parkeringsplatsen och när man ringer dem är det nästan omöjligt att komma fram.
    följden blir att man åker på fakturaavgift. sjukt att dessa företag har hand om sjukhusparkeringar i stockholm.
    Varning varning parkera inte där. Läs mer
  • Mikaela B

2019-08-12

Mikaela B skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Undvik om du verkligen behöver ett kvitto. Jag betalade med företagskortet via deras app och efter mailande med deras kundtjänst i över en månad så finns inget kvitto att få ut. Läs mer
  • 2019-06-02

Michael R skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Undvik Apcoa parkeringar. Tekniken fungerar ej bra och man får fakturor för sådant man redan betalat. Svårt alt. omöjligt att få rättelse. Kundtjänst urusel, svarar oftast varken på tel eller e-post Läs mer
    BULENT R, Ros-Marie K, Melissa C gillar detta
  • Cecilia T

2019-03-26

Cecilia T skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Man gör såsom det står, loggar in på hemsidan med sitt regnr för att se om man har ett aktiv ärende hos dem. Då vi var osäkra, eftersom det var 1 timme gratis om man handlade hos en butik i byggnaden.
    Det står att det INTE finns någon ärende. En månad senare får man hem en faktura, med påslag dels på faktureringsavgift på 40kr!

Skriver med kundtjänst men är som att prata med en vägg, som slutar att svara!
    Är ju fel med er hemsida då!! Läs mer
    BULENT R, Melissa C gillar detta
  • 2018-12-02

Nina 7 skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Om ni kan undvika Apcoa - dvs ha parkeringsplats med dom - undvik till varje pris! Under 3 år där vi hyrde 2 parkeringsplatser, varav 1 mc plats, behövde jag kontakta dom nästan varenda månad pgav felaktiga räkningar och p-böter (ja precis - p-böter på våra fordon som stod på våra betalda p-platser). INGEN som helst servicemind - dom skulle inte kunna bry sig mindre om sina “kunder”. En stor anledning till att vi till slut valde att flytta till villa; bli av med Apcoa (och inte ens det hjälper- dom fortsätter att skicka räkningar för parkeringsplatser trots att platserna sas upp för flera månader sen). Skulle behövas mer konkurrans. Borde få betalt från dom för alla samtal och all tid som tagits av mitt liv för att ringa och maila dom pgav deras fel;( Läs mer
  • 2018-01-08

Anders E skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    En felparkerad bil ställer sig 25 cm från min bildörr så jag inte kan öppna dörren. Ringer till Apcoa som säger att de inget kan göra trots att de får bild på den felparkerade bilen. Normalt brukar de älska att bötfälla felparkerare men inte denna dag. Läs mer
  • 2017-12-22

Roland L skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Har som affärsidé att inte upplysa om sakförhållande. I mitt fall betalade jag 40 kr och fick tid fram till 13,36 .Kl 13 22 loggade jag ut och förväntade mig kreditering av inbetalt belopp- istället fick jag ett kvitto på 41 kr men på mitt kortkonto var det dragit 45 kr . En massa mail till en kundtjänst som inte är värd namnet och som konsekvent vägrar att svara på frågor och förklara varför jag ska betala mer för kortare parkeringstid ! Synd att det bara går att markera en prick borde finnas minus prickar

Parkeringsbolaget som tidigare hade parkeringen i södersjukhusets garage återbetalade del av parkeringsavgiften men efter att Apcoa övertagit driften (1 dec -17) av parkeringen är det slut med det. Uselt !! Läs mer
  • 2017-11-22

rane b skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Riktigt dåligt av ap coa att inte återbetala dubbelbetalningen (2x75kr) av parkeringsavgift. I stället för det håller de på med kohandel, genom att erbjuda 2 fribiljetter till parkeringshuset på globen, där dubbelbetalningen skedde. Man skulle också behöva anmäla i förväg när man skulle utnyttja biljetten? Har besökt parkeringen kanske för 5 år sedan och har inga planer på att parkera min bil där i framtiden heller. Skulle ap coa betala tillbaka den dubbla avgiften (75kr) skulle de ta 60kr i administrativ avgift? Vilket annat bolag i Sverige skulle ta betalt för dubbelbetalning? Om man är seriös skulle alla betala tillbaka pengarna och utan avgift. Varav all denna apande? Har girigheten gått upp i huvudet eller? Råna folk på pengar! FY Läs mer
  • 2017-10-08

Adam N skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Allmänt dåligt, går inte att rekommendera! Läs mer
    BULENT R, R. A gillar detta
  • 2017-05-24

Lina J skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Har som mål att lura folk att köpa fel biljetter/tillstånd och återbetalar sedan inte. Kommer med standardsvar som inte har med saken att göra, går ej att nå, outbildad personal. ALLA andra parkeringsbolag återbetalar om man gjort felköp. (dvs när det gäller långtidsparkering). De struntar i att svara på mail och svaren är minst sagt god-dag-yxskaft. Läs mer
  • 2017-03-24

Selma C skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Extremt missnöjd.

De ändrar uppsägningen från 1 månad till 3 månader. Det står inget i klartext eller tydligt på hemsidan. Alla ärenden är liksom beroende på fall... De svarar aldrig i telefon och när de gör de så kan de ändå aldrig ta några beslut. Utan man måste alltid mejla. Det tar lång tid innan man får svar och då fick man inte ens hjälp.

Fick inte fakturan i brevlådan. När jag påminde så kom den med förseningsavgift!

Kan liknas med telefonförsäljare eller bluff abonnemang som man aldrig blir av med eller kan säga upp utan att tre extra fakturor trillar in.

Jag brukar låta mycket rinna av mig men detta parkeringsbolag är fan det värsta jag varit med om. Läs mer
  • 2011-09-28

A m skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Helt omöjligt att få kontakt med någon som kan svara på frågor på detta företag. Läs mer
  • 2010-09-27

Jimmie E skrev om Apcoa Parking Sverige AB
    Bemötandet åper telefon har varit ok men Europark har konstant nekat till att kontakta mig på telefon eller låtit mig tala med någon som faktiskt vet varför de skrivit ut en felaktig p-bot till mig.

Så kunbenmötandet kunde varit bättre... Läs mer

Bästa Övriga företagen nära Apcoa Parking Sverige AB:

Testföretag AB (3.6km)
Björn W Björn W tycker:
“Ett mycket bra testföretag mås...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte