Undvik om ni kan! Trots betalning via app skickas fakturor a 59kr per avi. En organiserad bluff!

Apcoa Parking Sverige AB
56 omdömen om Apcoa Parking Sverige AB
Varning!!!! Fick p-bot trots att pengar ska dras löpande för 30-dgrbiljett. Ringde Apcoa och fick prata med en spydig typ som först inte ville kolla upp, sedan kollade han och sa att allt såg rätt ut i appen men att han kan inte göra ngt. Pengar har tidigare dragits utan problem under ett par års tid så det här kom från ingenstans. Av någon anledning har det inte dragits från mitt konto nu trots att jag inte gjort ändringar, det är fel i deras system. Hur ska jag då kunna parkera utanför mitt jobb om jag ska få p-bot varje...
De svarar 3 veckor senare utan att läsa det man skrivit. Sedan svarar de att det stämmer att de inte läst meddelandet som man skickat. Omogna människor som jobbar där.
Jag har fått dubble debitering för parkeringstid samma dag. Skrev till kundtjänst och dom vägrar att betala mig tillbaka dom pengarna som dom har debiterat fel.
Har aldrig fungerat! Aldrig problem med andra parkeringsappar men denna ska alltid krångla. Lägger till betalningsuppgifter men får alltid felkod att det inte gick att betala! Konstigt hur man kan misslyckas så radikalt med en app och ännu sjukare att en region och kommun väljer att använda en app som är så dålig!
Går inte att nå på telefon. Hopplöst att mejla till. Påstår att de har en chattfunktion på sin hemsida, men icke. Dessutom oerhört aggressivt, skickar konstiga mejl trots att man inte använt deras app på åratal. Kort sagt - undvik på alla sätt att ha med dem att göra och välj en parkering med alternativt bolag.
Fick nu p-bot i Karlstad för att jag betalat FÖR HÖG avgift. Detta förbannade skitbolag borde beläggas med näringsförbud.
Skulle vilja sätta -10 på detta företag. Har vid ett par tillfällen fått pappersfaktura hem på ett annat belopp än vad som dragits via Appen. Hur är det ens möjligt? Det har gått så långt att det skickat det till inkasso. Hur kan detta företag ens få göra upphandlingar? Det borde försvinna från jordens yta. Ett mer oseriöst företag får man leta efter.
Tvingas att använda denna för min personalparkering. Så osmidigt och ständiga fel, känns som upplägget är att det ska vara komplicerat och småbuggigt så man sedan kan åka ut och ge böter.
Uselt, fick 59:- i fakturaavgift hemskickat trots att jag parkerat med en app
Dem tar serviceavgift på parkeringar via appen. Parkeringar med regplåtsläsare tvingar dig att skaffa appen eller betala via en hemsida som vill ha dina kortuppgifter. Väntar du på fakturan kommer du åka på en 80-100kr i fakturaavgift. Dem har även personalparkeringar som tidigare man var tvungen att blippa med taggen för att få ut biljett. Dock nu fungerar automaten ändå utan tagg. Personer som råkar missa skylten att området är avsedd för personal eller personalen inte märker att taggen inte blivit avläst korrekt får ut biljetter ändå och böter efter det. Rena bedrägerier
Grym företag. Var jättebehjälpliga och Plockar bort fakturaavgiften
Helt oseriöst. Vi har en personalparkering på CSK i Karlstad som absolut inte fungerar. Trots att vi har igenkänning av bil och registrerat kort, kommer det plötsligt ett gäng räkningar ( dagliga) från coca bananas. Helt randomiserat får nån kollega 4-5 räkningar. OK efter att ha suttit i telefonkö löser det sig - men detta återkommande stressmoment är är hemskt. Märk väl att vi jobbar med akut sjuka människor och så väljer vårt parkeringsföretag att bli vårt mest akuta problem
Oseriöst bemötande via mail. Vi var två personer, helt oberoende av varandra, som fick betala dubbel p-avgift på Apcoa P -automat vid polishuset i Mölndal 30/9-22. Deras kundservice var direkt otrevliga i sitt svar till mig.
They are a bunch of thieves, kundservice does not solve any issues and just keeps you on the phone forever. We've been ripped off in Klarabergsviadukten´s parking next to T Centralen in Stockholm and this %&$&%$ have fined us even when we had paid for the parking.
APCOA är ett parkeringsbolag man inte skall ha att göra med. Jag ställde en fråga om villkoren för att parkera i anslutning till Lundby sjukhus i Göteborg. Det har gått 14 dagar och man struntar i att svara. Jag får ställa in besöket
Försöker kontakta deras kundservice för att säga upp kontrakt på några parkeringsplatser. Det tar upp till 4 veckor för dom att återkoppla. När dom väl gör det så orkar dom inte en läsa tidigare mailkonversation så de ber om uppgifter som redan är inskickade. Fullständig katastrof!
Missade att man måste ha p-skiva för att handla på Willys, Sköndalsvägen (södra Sthlm). 900kr i böter för 15min parkering. Betalas inom 8 dagar. Sjukaste böterna jag någonsin sett. Helt galet! Dessa "parkeringsbolag" borde klassa som kriminella...
Appen är full med buggar, har aldrig funkat och kommer förmodligen aldrig funka. Parkeringar startas på alla användares appar som har bilen kopplat i appen. (Eller är tanken att endast en användare kan kopplas till ett Reg.nr?) Kameraövervakningen funkar bara när man kör in, men INTE när man kör ut. Pågående parkering i dagar fast bilen inte är på parkeringen som INTE går inte att stänga av. Oklart om det är deras ut-kameror som inte funkar eller appen eller bägge. Blivit debiterad i appen, men sen kommer faktura...
Extremt dåligt Varning!! Hoppas Stockholm stad slänger ut dem från allt som har med servicekontrakt att göra. Kan inte skicka ut passermedel, svarar inte på mail, telefontiden slutar vid lunch, chat till 16.00. Uppsägning är komplicerat. Måste sägas upp en månad innan nytt kvartal!?
Haft långtidsparkering hos dem i 9 månader och fick nu två parkeringsböter när jag stod på deras parkeringsplats som är under all kritik. Det är ett nybygge jag flyttat in i och då är det en dåligt asfalterad bit som de använder som parkeringsplats. Ingen belysning och stora jordhögar som byggarna grävt upp tar den320 kr i månaden för . Jag ringde kundtjänst och ifrågasatte böterna och fick till svar att de inte fått mitt registreringsnummer -HÄPP! Ursäkta mig men ska inte det vara obligatoriskt när man gör ett avtal. Tänker...
Försöker de lura mig med faktura för parkering i Skåne när jag var hemma i Stockholm den dagen. Skall polisanmälas.
Sämsta företaget, går inte att chatta, går inte att ringa. Skickar fakturor som inte stämmer.
Inte ens värd en stjärna! Måste vara det sämsta företaget ever som har som affärsidé att lura folk på pengar. Riktigt, riktigt dåligt!! Att ni inte skäms!!!
Dålig framkomlighet för kontakt, dåligt bemötande, otillgängliga. Rekommenderar inga företag att använda deras tjänster! Uppfyller fördomarna om P-bolag.
Otydligt hur man ska betala parkeringsavgift. Efter några dagar får man en saftig faktura. Uppenbarligen deras affärsidé att tjäna pengar på avgifter. Seriösa företag vill vara transparenta, förståeliga och tydliga. APCOA är direkta motsatsen. Medvetet!
Inte värda ens en stjärna. Det mest oseriösa företaget jag mött på lång tid. Deras hemsida fungerar väldigt dåligt och är helt ologiskt uppbyggd, dom svarar inte på telefon (ofta med ursäkt att de har begränsade resurser p g a coronapandemin!), chatten är urusel och de verkar inte förstå vanligt svenska. Dom skriver inte ens till dig med ett brevpapper med företagsnamnet utan jag fick ett handskrivet blad med nästan oläslig handstil, inga kontaktuppgifter, adress eller telefonnummer till den person som skrivit till mig....
Ingen som helst kundservice, dom tar över ett parkeringshus efter ett annat företag och enligt Apcoas avtal med mig så får jag stå vart jag vill där det finns lediga platser, plötsligt ändrar dom det på sin hemsida där endast plan 2 och 3 gäller för månadsbetalande och sen satt upp otydliga skyltar på väggarna som jag inte ens sett, avtalet är detsamma som tidigare men bot har jag fått och överklagat 2ggr med avtalet som säger vid lediga platser och inget annat!
Fick kontrollavgift sthlm central iveckan Det usla är att p vakten satt i bilen noterade regnr åker ifrån platsen o när jag går över gatan lämnar budet då svänger vakten in o sätter lappen på rutan... Verkar va vän med friåkarna dom får stå överallt utan någon som helst påföljd
Båda deras app och sms tjänst funkar inte får 2 st böter. Ringer och visar bilder på att deras tjänst va inte möjligt att använda, dom skrattar mig i ansiktet bad mig att jag ska parkera någon annan stans. Sjukaste Kundservice jag har varit med om. Får en bot 23.30 och en 07.20 men båda deras app och sms tjänsten va ur funktion. så får pröjsar 1200kr nu och bli förnedrad av dessa idioterna på telefon...
Jätte dålig service,för bra att skicka fakturor, ingen som är villig att hjälpa till och lösa problem😡😡😡.etter en månad,kan inte komma in på min parkering
VARNING undvik i största möjliga mån Apcoa Parking om du kan. Har hyrt en parkeringsplats av dem, får faktura, och en plats men inget sätt att komma in i parkeringshuset. 4 veckor efter att man ingått kontrakt så har jag fortfarande ingen fjärrkontroll för att komma in med bilen och komma åt min parkering. Ringer man dem räkna med 90 mins kö, med "Tack för ditt tålamod, det är snart din tur!" i luren. Mailar man dem svarar de att de återkommer så fort de kan, 14 dagar efter man mailat har man fortfarande inget svar. Det...
Företaget som älskar att blåsa sina kunder Hittar magiskt inte uppsägningar och räkningar fortsätter dimpa in Får påminellse och krav på 6 månader obetald parkering...som man har autogiro på... Och lycka till att får tag på någon på deras såkallade ”kundservice”
VARNING! Hyr INTE parkeringsplats av detta bolag!! De slår världsrekord i urusel kundservice. Vi har kämpat med att nå deras kundtjänst i flera månader för att få tillgång till kod och bricka som krävs för att komma in i garaget kvällstid. Dessutom tog det nästan två veckor efter att avtalet gick igenom innan vi fick tillgång till parkeringsplats, två veckor som Apcoa fakturerar för. Påringning efter påringning har inte gett något resultat och när vi väl tog kontakt för att säga upp parkeringsplatsen tog det ett flertal...
Urusel kommunikation och skyller på convid19 som ett svepskäl. Haft minst 15 st dubbeldebiteringar i Gtb. Deras app ger ett felmeddelande om att försöka betala igen. Trots att betalningen registrerats och betalats via ens konto!!! Rent bedrägeri, hur svårt är det att programmera detta? Att sedan skylla på tekniskt fel och lova återbetalning inom 1-3 dagar....det var 14 dagar sedan...dessutom sker all kommunikation med bilen ägare, inte den som parkerat-så korkat! Är ju den som äger/parkerat med appen som är ansvarig. Allt för att försvåra en återbetalning... uselt!
Apcoa är jo Xpert parkering en ny född bebis . Det är jo Xpert parkering som har kaos i sin sängen . De dras dubbel pengar från mitt konto via autogiro för 5 månader tillbaka och nu fick jag påminnelse om obetald parkering . Jag har märkt att här i Sverige det sista 4 år är nåt konstigt kaotisk överallt .
De är katastrof,helt enkelt.En parkering bolag i Burundi är mer seriöst en de.Usch undvik snälla ni.Parkera på gatan om det behövs
Vidrigaste företaget jag någonsin haft att göra med. Deras p-maskiner som verkar tillverkats av drogade gibbonapor fungerade inte varför jag blev tvingad att ladda ner deras app som verkar programmerats av en mellanstadieunge. Skriver in mitt registreringsnummer och den vänder på siffrorna, bra funktion säkert ditlagd för att de ska få in extra stålar. Får därför en p-bot, när jag hör av mig till dem så kan de såklart inget göra för det vore omöjligt år 2020. Undrar om de tycker det är värt de där extra hundralapparna istället...
APCOA är utan konkurrens Sveriges SÄMSTA företag inom SERVICE! De är världsmästare på att göra bort sig samt att göra sid omöjliga att få kontakt med! APCOA bör användas som skol exempel för hur man inte skall göra om man skall få nöjda kunder! APCOAS VISION är ert skämt för att företaget gör ALLT tvärtemot det som står i deras vision!
Super dålig app och oseriöst företag. Allt är förvirrande och det är omöjligt att göra rätt för sig. Det är alltid något som krånglar med appen och det buggar och laggar så man känner sig inte säker. Kundservice fungerar inte hos företaget men det behövs inte eftersom p bolag alltid får betalt ändå via p bot. Otroligt att det finns sådan system i ett någorlunda modernt land
Har aldrig varit med om luddigare regler för vad som är en korrekt betalning för en parkering (som dessutom, enligt skyltning, ska vara gratis i 10 minuter) Apcoas system är omständligt, idiotiskt och förvirrande. Man känner sig som Kafka inför Apcoa och deras kundtjänst.
Maskinerna hakar upp sig konstant. Kundtjänsten måste vara Sveriges sämsta och minst lösningsorienterade någonsin!
Parkerade vid Högvallsg/Wieselgrensplatsen på Hisingen. Gick omgående fram till P-automaten och skrev in bilens registreringsnummer och tryckte på Fortsätt alt. Klar. Ingen registrering, så skrev in regnumret på nytt. Samma fruktlösa resultat. Tvingas ge upp, för min mycket gamla mor (96 år) var på väg över Högvallsgatan för att ta sig ner till en affär, och höll på att bli nermejad i T-korsningen. Jag fick därför inte tid att ringa APCOA. Vet också hur svårt det är att komma fram till dem. Tillbaka efter en knapp timme...
Går inte att betala på parkeringsplatsen och när man ringer dem är det nästan omöjligt att komma fram. följden blir att man åker på fakturaavgift. sjukt att dessa företag har hand om sjukhusparkeringar i stockholm. Varning varning parkera inte där.
Undvik om du verkligen behöver ett kvitto. Jag betalade med företagskortet via deras app och efter mailande med deras kundtjänst i över en månad så finns inget kvitto att få ut.
Undvik Apcoa parkeringar. Tekniken fungerar ej bra och man får fakturor för sådant man redan betalat. Svårt alt. omöjligt att få rättelse. Kundtjänst urusel, svarar oftast varken på tel eller e-post
Man gör såsom det står, loggar in på hemsidan med sitt regnr för att se om man har ett aktiv ärende hos dem. Då vi var osäkra, eftersom det var 1 timme gratis om man handlade hos en butik i byggnaden. Det står att det INTE finns någon ärende. En månad senare får man hem en faktura, med påslag dels på faktureringsavgift på 40kr! Skriver med kundtjänst men är som att prata med en vägg, som slutar att svara! Är ju fel med er hemsida då!!
Om ni kan undvika Apcoa - dvs ha parkeringsplats med dom - undvik till varje pris! Under 3 år där vi hyrde 2 parkeringsplatser, varav 1 mc plats, behövde jag kontakta dom nästan varenda månad pgav felaktiga räkningar och p-böter (ja precis - p-böter på våra fordon som stod på våra betalda p-platser). INGEN som helst servicemind - dom skulle inte kunna bry sig mindre om sina “kunder”. En stor anledning till att vi till slut valde att flytta till villa; bli av med Apcoa (och inte ens det hjälper- dom fortsätter att skicka...
En felparkerad bil ställer sig 25 cm från min bildörr så jag inte kan öppna dörren. Ringer till Apcoa som säger att de inget kan göra trots att de får bild på den felparkerade bilen. Normalt brukar de älska att bötfälla felparkerare men inte denna dag.
Har som affärsidé att inte upplysa om sakförhållande. I mitt fall betalade jag 40 kr och fick tid fram till 13,36 .Kl 13 22 loggade jag ut och förväntade mig kreditering av inbetalt belopp- istället fick jag ett kvitto på 41 kr men på mitt kortkonto var det dragit 45 kr . En massa mail till en kundtjänst som inte är värd namnet och som konsekvent vägrar att svara på frågor och förklara varför jag ska betala mer för kortare parkeringstid ! Synd att det bara går att markera en prick borde finnas minus prickar Parkeringsbolaget...