Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag50 omdömen om Apcoa Parking Sverige AB
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Fick nu p-bot i Karlstad för att jag betalat FÖR HÖG avgift. Detta förbannade skitbolag borde beläggas med näringsförbud.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Skulle vilja sätta -10 på detta företag. Har vid ett par tillfällen fått pappersfaktura hem på ett annat belopp än vad som dragits via Appen. Hur är det ens möjligt?
Det har gått så långt att det skickat det till inkasso. Hur kan detta företag ens få göra upphandlingar? Det borde försvinna från jordens yta.
Ett mer oseriöst företag får man leta efter. -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Tvingas att använda denna för min personalparkering. Så osmidigt och ständiga fel, känns som upplägget är att det ska vara komplicerat och småbuggigt så man sedan kan åka ut och ge böter.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Uselt, fick 59:- i fakturaavgift hemskickat trots att jag parkerat med en app
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Dem tar serviceavgift på parkeringar via appen.
Parkeringar med regplåtsläsare tvingar dig att skaffa appen eller betala via en hemsida som vill ha dina kortuppgifter. Väntar du på fakturan kommer du åka på en 80-100kr i fakturaavgift.
Dem har även personalparkeringar som tidigare man var tvungen att blippa med taggen för att få ut biljett. Dock nu fungerar automaten ändå utan tagg. Personer som råkar missa skylten att området är avsedd för personal eller personalen inte märker att taggen inte blivit avläst korrekt får ut biljetter ändå och böter efter det.
Rena bedrägerier -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Grym företag. Var jättebehjälpliga och Plockar bort fakturaavgiften
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Helt oseriöst. Vi har en personalparkering på CSK i Karlstad som absolut inte fungerar. Trots att vi har igenkänning av bil och registrerat kort, kommer det plötsligt ett gäng räkningar ( dagliga) från coca bananas. Helt randomiserat får nån kollega 4-5 räkningar. OK efter att ha suttit i telefonkö löser det sig - men detta återkommande stressmoment är är hemskt. Märk väl att vi jobbar med akut sjuka människor och så väljer vårt parkeringsföretag att bli vårt mest akuta problem
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Oseriöst bemötande via mail.
Vi var två personer, helt oberoende av varandra, som fick betala dubbel p-avgift på Apcoa P -automat vid polishuset i Mölndal 30/9-22.
Deras kundservice var direkt otrevliga i sitt svar till mig. -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
They are a bunch of thieves, kundservice does not solve any issues and just keeps you on the phone forever. We've been ripped off in Klarabergsviadukten´s parking next to T Centralen in Stockholm and this %&$&%$ have fined us even when we had paid for the parking.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
APCOA är ett parkeringsbolag man inte skall ha att göra med. Jag ställde en fråga om villkoren för att parkera i anslutning till Lundby sjukhus i Göteborg. Det har gått 14 dagar och man struntar i att svara. Jag får ställa in besöket
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Försöker kontakta deras kundservice för att säga upp kontrakt på några parkeringsplatser. Det tar upp till 4 veckor för dom att återkoppla. När dom väl gör det så orkar dom inte en läsa tidigare mailkonversation så de ber om uppgifter som redan är inskickade. Fullständig katastrof!
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Missade att man måste ha p-skiva för att handla på Willys, Sköndalsvägen (södra Sthlm). 900kr i böter för 15min parkering. Betalas inom 8 dagar. Sjukaste böterna jag någonsin sett. Helt galet! Dessa "parkeringsbolag" borde klassa som kriminella...
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Appen är full med buggar, har aldrig funkat och kommer förmodligen aldrig funka. Parkeringar startas på alla användares appar som har bilen kopplat i appen. (Eller är tanken att endast en användare kan kopplas till ett Reg.nr?)
Kameraövervakningen funkar bara när man kör in, men INTE när man kör ut. Pågående parkering i dagar fast bilen inte är på parkeringen som INTE går inte att stänga av. Oklart om det är deras ut-kameror som inte funkar eller appen eller bägge.
Blivit debiterad i appen, men sen kommer faktura hem + fakturaavgift på 67 kr på exakt samma parkering med olika avgifter/priser i app vs faktura(?)
Oklart om man ska skriva reg.nr. med eller utan mellanslag mellan bokstäverna och siffrorna. Båda verkar funka men hur och vad som debiteras är oklart, en gåta som allt annat på APCOA. Listan på buggar är hur lång som helst.
Kundtjänst helt värdelös, när man slutligen kommer fram så ska man maila in en anmälan.
Det är en gåta att detta parasitföretag fått godkänt att verka i Sverige. BORDE POLISANMÄLAS av alla som drabbas så vi får stopp på eländet.
Förtjänar inte ens en etta i betyg utan en stor överstruken NOLLA. -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Extremt dåligt Varning!! Hoppas Stockholm stad slänger ut dem från allt som har med servicekontrakt att göra. Kan inte skicka ut passermedel, svarar inte på mail, telefontiden slutar vid lunch, chat till 16.00. Uppsägning är komplicerat. Måste sägas upp en månad innan nytt kvartal!?
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Haft långtidsparkering hos dem i 9 månader och fick nu två parkeringsböter när jag stod på deras parkeringsplats som är under all kritik. Det är ett nybygge jag flyttat in i och då är det en dåligt asfalterad bit som de använder som parkeringsplats. Ingen belysning och stora jordhögar som byggarna grävt upp tar den320 kr i månaden för . Jag ringde kundtjänst och ifrågasatte böterna och fick till svar att de inte fått mitt registreringsnummer -HÄPP! Ursäkta mig men ska inte det vara obligatoriskt när man gör ett avtal. Tänker att jag skrivit i alla deras uppgifter den dag jag skrev under hyresavtalet. Dessutom fick jag betala inna min lägenhet var klar att flytta in i . De får inga stjärnor av mig . /Agneta Löfvendahl Kävlinge.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Försöker de lura mig med faktura för parkering i Skåne när jag var hemma i Stockholm den dagen. Skall polisanmälas.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Sämsta företaget, går inte att chatta, går inte att ringa. Skickar fakturor som inte stämmer.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Inte ens värd en stjärna! Måste vara det sämsta företaget ever som har som affärsidé att lura folk på pengar. Riktigt, riktigt dåligt!! Att ni inte skäms!!!
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Dålig framkomlighet för kontakt, dåligt bemötande, otillgängliga. Rekommenderar inga företag att använda deras tjänster! Uppfyller fördomarna om P-bolag.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Otydligt hur man ska betala parkeringsavgift. Efter några dagar får man en saftig faktura. Uppenbarligen deras affärsidé att tjäna pengar på avgifter. Seriösa företag vill vara transparenta, förståeliga och tydliga. APCOA är direkta motsatsen. Medvetet!
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Inte värda ens en stjärna. Det mest oseriösa företaget jag mött på lång tid. Deras hemsida fungerar väldigt dåligt och är helt ologiskt uppbyggd, dom svarar inte på telefon (ofta med ursäkt att de har begränsade resurser p g a coronapandemin!), chatten är urusel och de verkar inte förstå vanligt svenska. Dom skriver inte ens till dig med ett brevpapper med företagsnamnet utan jag fick ett handskrivet blad med nästan oläslig handstil, inga kontaktuppgifter, adress eller telefonnummer till den person som skrivit till mig. Jag lyckades avregistrera mig hos dom men det var svårt.
Läsvärt: https://www.arbetarcentrum.nu/2021/03/09/fusk-med-boter-och-allvarliga-krankningar-av-personalen-pa-apcoa-parkering/ -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Ingen som helst kundservice, dom tar över ett parkeringshus efter ett annat företag och enligt Apcoas avtal med mig så får jag stå vart jag vill där det finns lediga platser, plötsligt ändrar dom det på sin hemsida där endast plan 2 och 3 gäller för månadsbetalande och sen satt upp otydliga skyltar på väggarna som jag inte ens sett, avtalet är detsamma som tidigare men bot har jag fått och överklagat 2ggr med avtalet som säger vid lediga platser och inget annat!
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Fick kontrollavgift sthlm central iveckan
Det usla är att p vakten satt i bilen noterade regnr åker ifrån platsen o när jag går över gatan lämnar budet då svänger vakten in o sätter lappen på rutan...
Verkar va vän med friåkarna dom får stå överallt utan någon som helst påföljd -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Båda deras app och sms tjänst funkar inte får 2 st böter. Ringer och visar bilder på att deras tjänst va inte möjligt att använda, dom skrattar mig i ansiktet bad mig att jag ska parkera någon annan stans. Sjukaste Kundservice jag har varit med om. Får en bot 23.30 och en 07.20 men båda deras app och sms tjänsten va ur funktion. så får pröjsar 1200kr nu och bli förnedrad av dessa idioterna på telefon...
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Jätte dålig service,för bra att skicka fakturor, ingen som är villig att hjälpa till och lösa problem😡😡😡.etter en månad,kan inte komma in på min parkering
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
VARNING undvik i största möjliga mån Apcoa Parking om du kan. Har hyrt en parkeringsplats av dem, får faktura, och en plats men inget sätt att komma in i parkeringshuset. 4 veckor efter att man ingått kontrakt så har jag fortfarande ingen fjärrkontroll för att komma in med bilen och komma åt min parkering. Ringer man dem räkna med 90 mins kö, med "Tack för ditt tålamod, det är snart din tur!" i luren. Mailar man dem svarar de att de återkommer så fort de kan, 14 dagar efter man mailat har man fortfarande inget svar. Det ända som funkar är deras faktura rutin. Betala skall man, men komma åt parkeringsplats skall man inte. Samtidigt ser det ut som skit i parkeringshuset, städas aldrig, osv. Troligtvis sveriges sämsta servicebolag.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Företaget som älskar att blåsa sina kunder
Hittar magiskt inte uppsägningar och räkningar fortsätter dimpa in
Får påminellse och krav på 6 månader obetald parkering...som man har autogiro på...
Och lycka till att får tag på någon på deras såkallade ”kundservice” -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
VARNING! Hyr INTE parkeringsplats av detta bolag!! De slår världsrekord i urusel kundservice. Vi har kämpat med att nå deras kundtjänst i flera månader för att få tillgång till kod och bricka som krävs för att komma in i garaget kvällstid. Dessutom tog det nästan två veckor efter att avtalet gick igenom innan vi fick tillgång till parkeringsplats, två veckor som Apcoa fakturerar för. Påringning efter påringning har inte gett något resultat och när vi väl tog kontakt för att säga upp parkeringsplatsen tog det ett flertal försök innan vi fick svar. Nu är parkeringsplatsen ÄNTLIGEN uppsagd och vi har lärt oss vår läxa. Aldrig att vi blir kunder till Apcoa eller något annat bolag som VD Liliequist är inblandad i.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Urusel kommunikation och skyller på convid19 som ett svepskäl. Haft minst 15 st dubbeldebiteringar i Gtb. Deras app ger ett felmeddelande om att försöka betala igen. Trots att betalningen registrerats och betalats via ens konto!!! Rent bedrägeri, hur svårt är det att programmera detta? Att sedan skylla på tekniskt fel och lova återbetalning inom 1-3 dagar....det var 14 dagar sedan...dessutom sker all kommunikation med bilen ägare, inte den som parkerat-så korkat! Är ju den som äger/parkerat med appen som är ansvarig. Allt för att försvåra en återbetalning... uselt!
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Apcoa är jo Xpert parkering en ny född bebis . Det är jo Xpert parkering som har kaos i sin sängen .
De dras dubbel pengar från mitt konto via autogiro för 5 månader tillbaka och nu fick jag påminnelse om obetald parkering .
Jag har märkt att här i Sverige det sista 4 år är nåt konstigt kaotisk överallt . -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
De är katastrof,helt enkelt.En parkering bolag i Burundi är mer seriöst en de.Usch undvik snälla ni.Parkera på gatan om det behövs
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Vidrigaste företaget jag någonsin haft att göra med. Deras p-maskiner som verkar tillverkats av drogade gibbonapor fungerade inte varför jag blev tvingad att ladda ner deras app som verkar programmerats av en mellanstadieunge. Skriver in mitt registreringsnummer och den vänder på siffrorna, bra funktion säkert ditlagd för att de ska få in extra stålar. Får därför en p-bot, när jag hör av mig till dem så kan de såklart inget göra för det vore omöjligt år 2020. Undrar om de tycker det är värt de där extra hundralapparna istället för att ha en återkommande kund. Räknar ut att jag hade betalat dem sammanlagt ca 20.000/år om jag fortsatt parkera genom jobbet som jag gjort hittills.
Tänker aldrig någonsin i helvetet använde deras parkeringar igen. Mitt mål i livet är att få så många människor som möjligt att bojkotta dem. Hoppas de är nöjda. -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
APCOA är utan konkurrens Sveriges SÄMSTA företag inom SERVICE! De är världsmästare på att göra bort sig samt att göra sid omöjliga att få kontakt med! APCOA bör användas som skol exempel för hur man inte skall göra om man skall få nöjda kunder! APCOAS VISION är ert skämt för att företaget gör ALLT tvärtemot det som står i deras vision!
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Super dålig app och oseriöst företag.
Allt är förvirrande och det är omöjligt att göra rätt för sig. Det är alltid något som krånglar med appen och det buggar och laggar så man känner sig inte säker. Kundservice fungerar inte hos företaget men det behövs inte eftersom p bolag alltid får betalt ändå via p bot. Otroligt att det finns sådan system i ett någorlunda modernt land -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Har aldrig varit med om luddigare regler för vad som är en korrekt betalning för en parkering (som dessutom, enligt skyltning, ska vara gratis i 10 minuter) Apcoas system är omständligt, idiotiskt och förvirrande. Man känner sig som Kafka inför Apcoa och deras kundtjänst.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Maskinerna hakar upp sig konstant. Kundtjänsten måste vara Sveriges sämsta och minst lösningsorienterade någonsin!
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Parkerade vid Högvallsg/Wieselgrensplatsen på Hisingen. Gick omgående fram till P-automaten och skrev in bilens registreringsnummer och tryckte på Fortsätt alt. Klar. Ingen registrering, så skrev in regnumret på nytt. Samma fruktlösa resultat. Tvingas ge upp, för min mycket gamla mor (96 år) var på väg över Högvallsgatan för att ta sig ner till en affär, och höll på att bli nermejad i T-korsningen. Jag fick därför inte tid att ringa APCOA. Vet också hur svårt det är att komma fram till dem. Tillbaka efter en knapp timme (gratis). Då sitter det en gul lapp om felparkeringsavgift på bilen. Framför P-automaten står sju personer och väntar på att betala eller registrera sig. Ringer APCOA direkt inom en kvart, som hänvisar till HOJAB. Skriver mail och och dagen efter brev till båda företagen och bestrider fakturan. Jag har vittnesbevis på att jag skrivit in mitt regnummer korrekt.
Efter en vecka erhåller jag besked där de lämnar mitt bestridande utan att bemöta sakförhållandena, att P-automaten var ur funktion/inte fungerade. Hur kan vi ha företag som tar ut avgifter utan att kontrollera omständigheterna. I andra juridiska fall i Sverige så är den anklagade oskyldig tills motsatsen bevisats. Observera att det är ett annat plusgironummer till indrivningsföretaget som de använder sig av, trots att det inte gått en vecka efter vår parkering där. Naturligtvis betalade jag fakturan på 600 kr direkt för som privatperson är man chanslös. Den enda cirkeln jag nödgas ge dem är sämre än sämst. Skamligt av HOJAB och APCOA! Den enda cirkeln jag nödgas ge dem är sämre än sämst. -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Går inte att betala på parkeringsplatsen och när man ringer dem är det nästan omöjligt att komma fram.
följden blir att man åker på fakturaavgift. sjukt att dessa företag har hand om sjukhusparkeringar i stockholm.
Varning varning parkera inte där. -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Undvik om du verkligen behöver ett kvitto. Jag betalade med företagskortet via deras app och efter mailande med deras kundtjänst i över en månad så finns inget kvitto att få ut.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Undvik Apcoa parkeringar. Tekniken fungerar ej bra och man får fakturor för sådant man redan betalat. Svårt alt. omöjligt att få rättelse. Kundtjänst urusel, svarar oftast varken på tel eller e-post
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Man gör såsom det står, loggar in på hemsidan med sitt regnr för att se om man har ett aktiv ärende hos dem. Då vi var osäkra, eftersom det var 1 timme gratis om man handlade hos en butik i byggnaden.
Det står att det INTE finns någon ärende. En månad senare får man hem en faktura, med påslag dels på faktureringsavgift på 40kr!
Skriver med kundtjänst men är som att prata med en vägg, som slutar att svara!
Är ju fel med er hemsida då!! -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Om ni kan undvika Apcoa - dvs ha parkeringsplats med dom - undvik till varje pris! Under 3 år där vi hyrde 2 parkeringsplatser, varav 1 mc plats, behövde jag kontakta dom nästan varenda månad pgav felaktiga räkningar och p-böter (ja precis - p-böter på våra fordon som stod på våra betalda p-platser). INGEN som helst servicemind - dom skulle inte kunna bry sig mindre om sina “kunder”. En stor anledning till att vi till slut valde att flytta till villa; bli av med Apcoa (och inte ens det hjälper- dom fortsätter att skicka räkningar för parkeringsplatser trots att platserna sas upp för flera månader sen). Skulle behövas mer konkurrans. Borde få betalt från dom för alla samtal och all tid som tagits av mitt liv för att ringa och maila dom pgav deras fel;(
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
En felparkerad bil ställer sig 25 cm från min bildörr så jag inte kan öppna dörren. Ringer till Apcoa som säger att de inget kan göra trots att de får bild på den felparkerade bilen. Normalt brukar de älska att bötfälla felparkerare men inte denna dag.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Har som affärsidé att inte upplysa om sakförhållande. I mitt fall betalade jag 40 kr och fick tid fram till 13,36 .Kl 13 22 loggade jag ut och förväntade mig kreditering av inbetalt belopp- istället fick jag ett kvitto på 41 kr men på mitt kortkonto var det dragit 45 kr . En massa mail till en kundtjänst som inte är värd namnet och som konsekvent vägrar att svara på frågor och förklara varför jag ska betala mer för kortare parkeringstid ! Synd att det bara går att markera en prick borde finnas minus prickar
Parkeringsbolaget som tidigare hade parkeringen i södersjukhusets garage återbetalade del av parkeringsavgiften men efter att Apcoa övertagit driften (1 dec -17) av parkeringen är det slut med det. Uselt !! -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Riktigt dåligt av ap coa att inte återbetala dubbelbetalningen (2x75kr) av parkeringsavgift. I stället för det håller de på med kohandel, genom att erbjuda 2 fribiljetter till parkeringshuset på globen, där dubbelbetalningen skedde. Man skulle också behöva anmäla i förväg när man skulle utnyttja biljetten? Har besökt parkeringen kanske för 5 år sedan och har inga planer på att parkera min bil där i framtiden heller. Skulle ap coa betala tillbaka den dubbla avgiften (75kr) skulle de ta 60kr i administrativ avgift? Vilket annat bolag i Sverige skulle ta betalt för dubbelbetalning? Om man är seriös skulle alla betala tillbaka pengarna och utan avgift. Varav all denna apande? Har girigheten gått upp i huvudet eller? Råna folk på pengar! FY
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Allmänt dåligt, går inte att rekommendera!
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Har som mål att lura folk att köpa fel biljetter/tillstånd och återbetalar sedan inte. Kommer med standardsvar som inte har med saken att göra, går ej att nå, outbildad personal. ALLA andra parkeringsbolag återbetalar om man gjort felköp. (dvs när det gäller långtidsparkering). De struntar i att svara på mail och svaren är minst sagt god-dag-yxskaft.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Extremt missnöjd.
De ändrar uppsägningen från 1 månad till 3 månader. Det står inget i klartext eller tydligt på hemsidan. Alla ärenden är liksom beroende på fall... De svarar aldrig i telefon och när de gör de så kan de ändå aldrig ta några beslut. Utan man måste alltid mejla. Det tar lång tid innan man får svar och då fick man inte ens hjälp.
Fick inte fakturan i brevlådan. När jag påminde så kom den med förseningsavgift!
Kan liknas med telefonförsäljare eller bluff abonnemang som man aldrig blir av med eller kan säga upp utan att tre extra fakturor trillar in.
Jag brukar låta mycket rinna av mig men detta parkeringsbolag är fan det värsta jag varit med om. -
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Helt omöjligt att få kontakt med någon som kan svara på frågor på detta företag.
-
skrev om Apcoa Parking Sverige AB
Bemötandet åper telefon har varit ok men Europark har konstant nekat till att kontakta mig på telefon eller låtit mig tala med någon som faktiskt vet varför de skrivit ut en felaktig p-bot till mig.
Så kunbenmötandet kunde varit bättre...