Arbetslöshetskassan Alfa

1.0

6 omdömen om Arbetslöshetskassan Alfa

Lars Jonas Anders D
Skrev om Arbetslöshetskassan Alfa

Riktigt dålig arbetslöshetskassa 🤮🤮 Välj annan 14 veckors handläggningstid Medlemskap i 20 år Bortkastad medlemskap Bedrövlig service

SAHIBZADA MUHAMMAD ZIA U
Skrev om Arbetslöshetskassan Alfa

Alfa kasasa förstörde mig vi väljer försäkringsbolag för att hantera risker. Men den jag valde Alfa Kassan är synd. väntetid 1 månad, sedan 12 veckor, sedan 20 veckor, nu i 6 månader eller mer. vem betalar mina hyreskostnader? Om det är Coronakriser ska företag inte ta hyran, Ica och coop borde inte debitera mig förrän Alfa-kassören fattar sitt beslut. Jag fick just idén, detta försäkringsbolag vill fatta sena eller inga beslut för att göra de arbetslösa så stressade att börja söka jobb och företaget sparar sina pengar....

Johannes B
Skrev om Arbetslöshetskassan Alfa

Att vänta 10-12 veckor på beslut om ersättning är helt oacceptabelt. De verkar inte ha någon som helst reservplan när det blir ett högt tryck på ansökningar om ersättning. Utan man förväntas tålmodigt vänta på sin tur, trots att ens ekonomi går i botten.

Linus C
Skrev om Arbetslöshetskassan Alfa

A bunch of inkompetenta, nitiska och ohjälpsamma rövhål. Kommunals akassa var typ himmelriket i jämförelse.

Jonah L
Skrev om Arbetslöshetskassan Alfa

ABSOLUT VARNING!!! Vad ni än gör gå inte med i Alfakassan alt. Arbetslöshetskassan Alfa. Detta är ett mycket oseriöst försäkringsbolag som inte bryr sig om att ta sitt ansvar beträffande avtal. Jag har själv bittert fått erfara hur jag trots rätt till ersättning fick vänta i närmare ett år på utbetalning och hade då fått överklaga två uppenbart felaktiga beslut. Håll er borta från Alfa och skaffa er en riktig försäkring eller något annat!!!

Sirsenella A
Skrev om Arbetslöshetskassan Alfa

VARNING! Gå inte med här! Kolla om du inte kan gå med någon annanstans för här är dom nonchalanta och arroganta, det blir fel hela tiden, handläggningstiden är oacceptabel, avgiften är bland de dyraste med 450 kr fr.o.m maj-09. Det värsta är iaf att man får fel besked vilket resulterar i att man själv gör fel och därmed blir av med ersättningen - kanske medvetet från deras sida?