Alla kategorier Övrigt Västernorrland Örnsköldsvik Asia Thai Palace

Nygatan 21, 891 33 Örnsköldsvik — Visa karta

Läs vad 19 kunder tycker om Asia Thai Palace

• Eva E
    Eva E skrev om Asia Thai Palace
    För att börja med, när jag var där förväntade jag mig thailändsk mat i buffé och det fick man inte. Undrar hur kan de kalla sig Thai Palace.
    Mycket kall mottagande. Knappast en hej. Hon verkar tycka att det är jobbigt att hjälpa oss. Buffén var ganska smutsigt när jag kom in. De gjort ren efteråt, fast inte med en gångspapper. Priserna var standard. Maten smakade som den kina mat som säljs i västvärlden, fast med lite av Vietnam. Misstänker att det är kineser och vietnameser som är inblandade och inte thailändare.
    Sett inte en enda thailändare som kund och jag misstänker att de har inte heller thailändare till kunder, saknar thailändare thailändska rätter, går de inte dit.
  • gösta g
    gösta g skrev om Asia Thai Palace
    Otroligt kall bemötande. Har sett det för smutsigt runt buffé. Även om dem kallar sig Thai Palace, smakar deras mat mest kina-vietnam. Så är man efter thai mat blir man bedragen. Priserna på buffé är ganska standard. Varierande i meny, där ibland verkar billig men då får man riktigt mycket, och ibland är ganska dyr. Det finns mycket bättre platser att besöka i Örnsköldsvik. Man ska känna sig positiv bemöt och man ska inte känna sig lurar på vad man får i jämförelse med vad man betalar.
  • Erik N
    Erik N skrev om Asia Thai Palace
    God mat, fast de varierar inte, alltid samma samma. Bullrigt och personal väldigt kall i sitt bemötande, borde inte jobba i kassa. Inget leende, talar lågt och monotont, säger inte välkommen, inget hej, ber man om extra ris/sås så kostar det extra (vid take away) ser alltid sur ut som om man stör när man vill äta där. Hon behöver en charmkurs badly. Också höjt priserna, även fast vi sänkt restaurangmoms? tidigare 75/80 kr vilket är mycket men ok för lunch, men 90 som det kostar nu? då börjar jag se mig om efter något bättre.

Slutsats; god mat, men otrevlig personal gör att man tar takeaway och ber någon annan beställa åt en
    Sushin inte bra, thai god
  • avel p
    avel p skrev om Asia Thai Palace
    Jag blev också fel skickade av turistbyrån i Örnsköldsvik. Upptäckte en okej kina restaurang. Men jag var efter thailänsk mat. Sedan upptäckte att Thai House och Asia Thai Palace är inte alls samma restaurang. Det är Thai House som verkligen gör thailändsk mat och som är pionär i icke kinesiskt asiatisk mat. Asia Thai Palace kom mycket senare och trots namnet gör kina mat. Undrar varför turistbyrån gör samma fel med flera. I vilket fall, när det gäller kina mat finns bättre restauranger i Örnsköldsvik, men de är inte dåliga för det. Vill man hämta mat och ta hem, finns möjligheten att gå till Tala Thai, också på nygatan, men egentligen rekommenderar jag Thai House. Fast visst är det en smak fråga, båda gör riktigt thailändsk mat. Övriga "thailändska restauranger" runt omkring, gör tyvärr annat, en del kan inte känna skillnaden, men jag som förstår mig på detta, ser faktiskt skillnaden, och det kan faktiskt känna alla i fall de provar båda sorter. Grekland och Sverige ligger i Europa och har liknande rätter, men i grunden har en mycket annorlunda mat kultur, samma gäller här.
  • Claudia A
    Claudia A skrev om Asia Thai Palace
    Jag tror att det var i Turistbyrån jag frågat, men kanske var nånannanstans. Faktum var att jag frågat efter Thai House, där jag blivit rekommenderade, och skickades i stället till Asia Thai Palace. Blev riktigt besviken. Sedan upptäckte felet. Visst skulle inte ha blivit besviken i fall den hete Asia Kina Palace eller likadan. Det jag fick i buffé smakade Kina, eller annat men inte thailändskt. Det är många som inte kan känna skillnaden, eftersom de saknar både kunskaper och erfarenhet.Jag tycker ändå att det är lite fel. Visst kan jag inte skilja själv mellan feta ost och den danska varianter, men det är olika saker. Här handlar inte om det, kan man går det att skilja riktigt lätt. Problemet är att de flesta inte kan, men vi som kan, vi blir besvikna. Som kina mat var det ändå helt okej, men jag ville ha thailändskt. Då känner man sig en åning lurade. Annars skulle ha skrivit bra på dem, men som kina mat, inte som thailändskt.
  • Emil H
    Emil H skrev om Asia Thai Palace
    Jag äter mest enbart Svensk Mat, och ibland argentinsk. Är själv född i Argentina av svenska föräldrar. Ätit ändå thai mat en gång i Thai House, i Gullänget och det var otroligt gott. Tyckte att det skulle vara likadant i Asia Thai Palace, men det var riktigt smaklöst. Tyvärr. I få sig, gillar inte att befinna mig i Övikscentrum, så det gör inte så mycket, kan fortsätta äta i Gullänget när jag känner för thai mat.
  • Natalio C
    Natalio C skrev om Asia Thai Palace
    Tråkig ställe. Omöjligt att parkera framför lokalen, själva nygatan ganska trist gata. Sushi de bjuder i buffé, är det enklaste varianten, ska man bjuda på sushi, ska man ta det på allvar. Ställe heter Asia Thai Palace, men maten smakar Kina. Skulle varit en Kina restaurang skulle ha gett mycket bättre poäng, men man får Kina mat i ett ställe som heter Thai Palace, då lurar man kunderna. De som verkligen vet om Thai mat tror inte återvänder, men de som vill smaka thai mat utan att veta hur det ska smaka, de blir grundligt lurade. Trist att de gör så. Undrar om de inte har kunskaper om thaiköket eller om de inte vågar eftersom de kanske tror att Kina mat är lättare att sälja. Men i vilket fall marknadsför de någonting och erbjuder annat. Jag anser de vara bedragare, men kanske som sagt är bara fega och vågar inte bjuda på riktig thailändsk mat. Jag gillar inte att känna mig lurade, så jag återvänder inte dit i fall jag skulle återkomma till Örnsköldsvik.
    Runt omkring lika tråkigt, varken natur eller marknader runt Nygatan, inte som runt i Paris, eller vid Santa Lucia i Santiago, eller Medborgplatsen i Stockholm. Bara tråkiga trottoarer, och rullande bilar. Nej, jag föredrar Gullänget med en fin skog bakom Björnavägen och en liten fin sjö, där man kan gå runt efter maten och njuta av naturen.

N Chomsky

N Chomsky
    avel p, avel p gillar detta
  • Anita J
    Anita J skrev om Asia Thai Palace
    En omtyckt restaurang som alltid är fullsatt vid lunchtid. Trevligt bemötande och god mat. Många rätter att välja bland. Kan även göra extra veg.rätter om de för dagen inte serverar det i buffén.
  • Camilla B
    Camilla B skrev om Asia Thai Palace
    Har bara hämtat mat mat här och det har varit helt suveränt.
  • Cecilia Paraiso R
    Cecilia Paraiso R skrev om Asia Thai Palace
    Dåligt. Har sett sämre, men det hör ju till de sämsta thailändska restauranger jag besökt än så länge. Även till de sämsta restauranger jag någon gång besökt.
    De lovar faktiskt mycket, och har faktiskt otroligt mycket på menyn, japansk, kinesiskt, vietnamesiskt, thailändskt. Kallar man sig Asia Thai Palace, försväntar man sig att de är ju självklart bäst förstår på thailändkst, men denna vietnamesiska restaurang är bäst på vietnamesiska.
    Bör heta Asia Vietnam Palace, eller hur. Antar att kocken är själv från Vietnam, inte från Thailandjag tror att det är så, det märks, har jag fel? .
    Thai Mat, blir Thai Mat för det sätt den krydds,
    det är denna blandning av sötasåser, stark chili tillverkade såser, kokos och soja samt hur man kombinerar dessa som ger smaken.
    Att de använder bara delvis de rätta kryddorna och kan inte kombinera på rätt sätt det de använder gör faktiskt tyvärr mycket.
    Möjligtviss smakar dessa någorlunda som Vietnam mat, inte som thailändskt och faktum är att jag anser att även deras vietnamesiska rätter, även om de smakar lite bättre, är de riktigt medelmåtiga. För torr, för bränd, amatörmässigt.
    Nej de får lära sig att laga bättre mat i fall jag ska återkomma.
    Och snälla ni, bytt namn till Asia Vietnamn Palace, er lite lokal liknar inte alls någon palace, men det är maten som är det viktiga, och den smakar inte thailändskt.
    Visst vill man stödja politiska flyktingar som rymmer hit, och det är säkert dem, kanske folk som krigade på den amerikanska sidan, mot den "röda" sidan men det räcker inte med att vara flyktingar, de ska också göra god mat i fall de har en restaurang, och är det vietnamesisk det ni gör, tala då om det, kalla det inte thailändskt, specialisera er i Vietnamesisk Mat, och förbättra er i det ni redan kan, i stället för att försöka göra allt möjligt samtidigt och vara dålig på allt.
    I vilket fall. Lycka till!!!
  • or m
    or m skrev om Asia Thai Palace
    Dålig bemötande.
    Hon tittade på oss som om vi skulle vilja sticka utan att betala.

Serverar inte alla samtidigt.

Min mat hann bli kallt
    mellan andras var inte ens på bordet.

Miljön var okej, lite för trång, men dögg, fast hon som serverade var som sagt ganska otrevlig.

Maten är för dyr för det man får.
    Förutom det fuskar de eller kan inte låga thailändsk mat.
    För de visar en meny med namn på flera thailändska rätter, men inget av det de serverar är thailändsk mat.

De lurar kunderna eller helt enkelt har inga riktiga kokar.

De sparar med chili och använder peppar i stället i rätter som ska kryddas med chili.
    De använder billig dålig soppa ris när man ska använda jasmin ris.
    De sparar med grönsaker i rätter som ska ha många grönsaker.
    Deras stek ris ser mest ut som friterad ris, äcklig.

Sämst av allt är rätterna som man får ta hem, take away rätterna.
    De hittar på, de tillverkar inte det de lovar. Med andra ord, de är inte alls seriösa.
    Billig är det, men det är inte det de lovar. De bör kalla det de gör, asiatisk inspirerade fantasier. Men inte ge deras mat thailändska namn eller liknande.

Förutom det får man vänta i evighet
    för rätter som inte alls ska kräva så lång tid
    om koken är tillräckligt proff,
    och ändå mindre tid med tanke att de förenklar rätterna så mycket.
    Att hacka chili tar mera tid än att sätta pepper på maten, etc. Och ändå tar så mycket tid.
    Men har fått vänta hela 40 minuter trots att det var bara jag och några vänner som befann sig där.
    Mycket dåligt.

De tar ett för bredd kulinarisk område. Lovar vietnamesisk, kinesisk, thailändsk, japansk, och lovar ganska många rätter av var och en. Resultat kan ingenting bra. De bör göra det de kan, och kan inte riktigt några rätter bör de lära sig riktigt bra några st, för som det är nu de lurar kunderna och/eller lurar sig själva.

Har aldrig besök en så dålig restaurang någonstans i världen. Det sämsta tänktbara.
    Det finns andra asiatiska matställe i Örnsköldsvik och alla är mycket bättre än asia thai palace.
    Däremot Asia Thai Palace är säkerligen än av de sämta asiatiska restauranger i Sverige.
    En del smakar ändå noggorlunda, men det är rätter de hittat på, det stämmer inte med det de lovar.
    Personligt rekommenderar Thai House eftersom jag älskar thai mat och de gör riktig thai mat, men vill man hämta thai mat och befinner man sig i Öviks Centrum, kan man få bra take away i Tala Thai.

Or från Chaiapum.
  • Johanna D
    Johanna D skrev om Asia Thai Palace
    Det här är en riktigt bra restaurang, med bra priser och smakrika rätter. Mycket att välja på i menyn och en bra lunchbuffé, plus en liten sushibuffé. För 50 kronor får du en take-awaylåda, du får då välja bland ett tiotal rätter. Rekommenderas varmt!
  • Sarunya K
    Sarunya K skrev om Asia Thai Palace
    Sämsta thailändska restaurang jag besökt någon gång överhuvutaget.
    De gör inte thailändsk mat, de driver med folket.
    De kan varken använda kryddorna eller välja rätt ris.
    Inte äcklig med fusk.
    Förutom det vet de ingenting om servering. Om flera människor kommer tillsammans, ska dessa serveras samtidigt.
    De lovar japansk, kinesisk, vietnamesisk, och thailändsk mat. Ingen kok i världen kan laga alla dessa rätter och göra det på en någorlunda bra sätt.
    Beställde räksoppa när jag tyckte att det var någorlunda billig, men det var så lite att jag blev tvungen att beställa annat, och vid varje beställning otrolig långa väntetider.
    Ingen plats att gå till, vill man thai mat, finns Tala Thai i närheten, annars i fall man är beredd att ta sig längre bort, finns i Gullänget möjligvis än av de bästa thai restauranger som finns i Sverige.
    Kina mat är också bättre hos Kina restaurangen i Övik Centrum, som har flera år erfarenhet bakom ryggen.

Asia Thai Palace låter riktig pompos, men är en dålig restaurang på många olika sätt.
    Miljön är trevlig, men det är inte det man äter.
    Nikke L gillar detta
  • chaiwat k
    chaiwat k skrev om Asia Thai Palace
    Jag trodde det skulle vara bättre.
    Inget fel på stället. Men det man får är inte thailändsk mat. Jag tycker inte man ska fuska med kunderna. Och det finns flera thailändare i stan, och vi vill äta riktig thailändsk när vi äter ute.
    Thailand är stor och med detta, finns även många thailändska rätter.
    Men det de gör är inte thailändsk.
    Förutom det är de ganska snåla med hur mycket man får.
    En räksoppa ska inte vara enbart en väska med några räkor i.
    Befinner man sig i Örnsköldsvik centrum, gå till Tala Thai, de har erfarenhet. Annars åk till Thai House, dubbel så mycket mat på runt 100 kronor. Man blir mätt och nöjd.
    Vill man äta kina-mat, finns en mycket bättre restaurant i Örnsköldsvik centrum.
    Fick vänta mycket, för att få dålig mat.
    Förutom det, var vi flera, och alla serverades inte tillsammans.
    Går man ut tillsammans, vill man också äta tillsammans, och inte behöva vänta att maten blir kall innan alla får sina rätter.

Rekommenderas inte.
  • Udon K
    Udon K skrev om Asia Thai Palace
    Inget riktig thai mat.
    Billig tillverkade dålig mat som de salde dyr.
    Väntetiden var för lång.
    Hon som arbetade med kunder var riktigt otrevlig.
    Sämsta thai restaurang jag besökt.
    Beställer man thai mat ska man få det, inte annat.
    Här får man annat.
    OBS vietnamesisk mat är okej hos dem.
  • maría n
    maría n skrev om Asia Thai Palace
    De saknar kunskaper om hur man serverar. När jag blev klar med min mat, väntade fortfarande min man på sin rätt.
    Förutom det var kvalitet ganska medelmattlig och för dyr för det man fick.
    Kina restaurang i Örnsköldsvik är bättre på kina mat än de, och Tala Thai på Nygatan samt Thai House i Gullänget tillverkar riktig thailänds mat.
    Brukar besöka thailändska restauranger runt i Sverige och denne var det sämsta jag besökt.
  • nina r
    nina r skrev om Asia Thai Palace
    Jag gillar inte socialism och kommunism och tycker man ska stödja folk som öppnar eget som har samma uppfattningar som jag. Men även om de är från vietnam och därför bör få vår stöd, bör de lära sig att laga mat lite bättre. Öl är lite dyr men det gör inget, man vill inte ha massa fattiga ungdomar runt omkring sig som drycker ihjäl sig, man vill ha det lugnt. Stället ser även fin ut. Maten är för medelmattligt, men det gör inget bara man slipper gå till Thai House. Fast som sagt, bör de lära sig att laga mat lite bättre, och då skulle man ha allt.
    En bra plats att besöka.
  • julio b
    julio b skrev om Asia Thai Palace
    Thailändsk mat ska kryddas med chili, inte med peppar. Stekad ris ska inte tillverkas med billig sopparis som suger i sig oljan. Och ska gärna ha grönsaker. Äckligt.
    Fick vänta lääääänge på min mat.
    Nästan 40 minuter, trots att det fanns knappast folk på restaurangen.
    När min frus mat hann bli kall, väntade jag fortfarande på min mat.

Det sämsta thailändska restaurang jag besökt.
    Hämtmat kunde vara billig, men det var lika dålig. Gå i stället till Tala Thai om du vill hämtmat, också på Nygatan och riktig thai mat. Eller åk annars till Gullänget.
    Och vill man Kina mat, finns en bra restaurang också i Gullänget.
    Asia Thai Palace är inget att rekommendera i fall man önskar sig Thailändska rätter.
  • ratri c
    ratri c skrev om Asia Thai Palace
    Kallt otrevlig bemötande.
    Verkar inte ha någon restaurant erfarenhet. När min mat hann bli kall på en och en annan av mina vänner blev klar, väntade fortfarande några på sin mat.
    Thailändsk mat smakade inte thailändsk.
    Billig ris, helt felaktiga kryddor.
    Kinesisk mat kan man beställa med fördel i stället vid örnsköldsvik kinesiska restaurant.
    Besöker man Asia Thai Palace kan man med fördel be om vietnamesiska rätter, anka är god. Men som thailändsk restaurang, den sämste jag besökt.
    Det räcker inte med att vara asiat för att kunna tillverka japansk, vietnamesisk, thailändsk och kinesisk mat.
    Förutom det är otrolig dyr i fall man äter där.
    Tar man maten med sig Takeaway, då har de bättre priser, fast man blir lurar i fall man tror man får thailändsk mat. Det smakar inte thailändsk.

Nygatan 21, 891 33 Örnsköldsvik