Atlantis Sängspecialisten Malmö

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö — Visa karta

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 350 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö

• 2020-07-05

Nils Erik E skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpt en kontinentalsäng. Utmärkt bemötande i butiken. Leverans enligt löftet. Montering direkt. Alla våra förväntningar uppfylldes. Läs mer
  • Theodor B

2020-07-05

Theodor B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevlig proffesionell personal och punktlig leverans av kunniga medarbetare Läs mer
  • 2020-07-04

Stefanie K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte en säng, är mycket nöjd med bemötandet samt den hjälp jag fick. Kändes professionellt och ärligt. Kommer absolut rekommendera till andra. Läs mer

Maria S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en ramsäng. Väldigt smidigt med hemleverans och montering på plats! Och väldigt skön säng! Läs mer

Rolf B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Helt ok ......................................... Läs mer

Peter F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte ny säng, som vi är mycket nöjda med. Vi hade varit på IKEA i Malmö för att titta på ny säng. Gick därifrån besvikna vi hittade inte ens i närheten vad vi ville ha. På vägen från IKEAS parkering så såg vi reklamskyltar. Vilket gjorde att vi körde rakt över parkeringen och gick in till er, trots vi sa och skojade om att de tar säkert betalt i inträde också. Vi kan säga att vi inte inte trodde vi skulle handla säng hos Atlantis. Vi fick ett fantastiskt bemötande (och slapp betala inträde). Nåja, efter någon timme i butiken så hade vi beställt ny säng. Den personalen som sedan var hemma hos oss och monterade den nya sängen var makalöst bra, trevliga och proffsiga på alla sätt, detta trots att det var fredag kväll och klockan var halv sju för de var försenade. Läs mer

Maria S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en Atlantis Ergobed. Personalen som hjälpte mig var mycket trevlig. Jag blev ganska konfunderad av att rabatt gavs hit och dit både på sängar och tillbehören, som svensk är man van vid att det priset som är satt gäller. Att få en rabatt och personalen säger "detta kan jag ge dig för att få ner priset" (ungefär) gör att jag nästan känner mig lurad. Kunde jag ha fått mer rabatt tänker jag. Men annars en mycket trevlig upplevelse och trevlig personal som hjälpte mig prova runt i alla sängar tills jag hittade rätt. Läs mer

Charlotte V skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kontinentalsäng Sublime.
    Utmärkt service per telefon med Niklas på Svågertorp. Allt klaffade till 100%.
    Hemleverans av säng=full service!
    Mitt första köp med Atlantis hittills som blev mycket positivt.
    Jag kommer att handla mer där vid behov. Läs mer

Charlotte B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en fantastisk säng. Bemötandet var perfekt och vi är så nöjda. Vårt betyg är Utmärkt Läs mer
  • Mats L

2020-07-02

Mats L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Supernöjda med produkten vi köpte och den service och expertis som butiken erbjuder. Kan varmt rekomendera Läs mer
  • 2020-04-27

Linus E skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Gott bemötande då vi köpte en kontinentalsäng. Pga rådande omständigheter blev sängen försenad men vi fick bra info + en skön lånesäng. Grabbarna som levererade och monterade var mycket trevliga och duktiga. Läs mer
  • 2020-04-27

Ali M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte två sängar.
    Trevlig och kunniga personal. Mycket bra service hela vägen, från beställningen till leverans. Läs mer
  • 2020-04-25

Gudrun G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte säng. Blev MYCKET bra bemött både i butiken och av de som levererade sängen. Hade inga förväntningar, tillfällighet att jag såg annons i en dagstidning. Professionell och positiv upplevelse. Läs mer
  • Gunilla A

2020-04-25

Gunilla A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Min man och jag köpte sängar!
    Vi fick den absolut bästa hjälp med valet av vilka vi skulle välja. Dessutom en imycket intressant berättelse om historien bakom och tillverkningen av dem.
    Detta ger oss en känsla av att de sängar vi beställde är gjorda speciellt för oss. Läs mer
  • 2020-04-25

Lykke M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra service och hjälpsamma Läs mer
  • 2020-03-10

Erik B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Ett väldigt fint bemötande hela vägen igenom.

Kunnig personal och snabbare leverans än beräknat.

Fantastisk säng, sover numera mycket bättre om nätterna. Läs mer
  • 2020-03-10

Urban R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kunnig o bra personal. Mycket trevliga killar som levererade sängarna.
    Bra sovanalys.
    Mycket bra storytelling. Läs mer
  • 2020-03-09

Karin H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Med stor vänlighet och uppmärksamhet!
    Vi har nu köpt 5 sängar av er.
    Vilket beror på sköna sängar o trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-03-08

Sara L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte en 210x210 & wow vilken lyxig service med att få den hemkörd & monterad. Helt fantastisk säng & har nog aldrig någonsin sovit så bra & somnat så snabbt som nu. Servicen i butiken i Malmö var ju spot on från start till köp. Vi är som sagt mer än nöjda!! Läs mer
  • 2020-03-08

Christofer B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra att ha och göra med i butik vid köp av säng. Levereras sköttes i tid och utan problem.

Mycket nöjd med sängen! Läs mer
  • 2020-02-27

Susanne J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Dubbelsäng.
    Mycket bra.
    Stora, ja absolut.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-02-27

Robin W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fick utomordentlig service redan från första gången vi var in och skulle kolla på sängar. Grabbarna som monterade ihop sängarna på två röda. Perfekt! Läs mer

Anders B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö

Jurij P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Välbyggda sängar, trevlig personal, håller leveranstiden, hemleveransen och monteringen fungerade bra också Läs mer

Mats H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kunniga, hjälpsamma, trevliga
    Fint fungerande leverans
    Nu sover vi gott Läs mer

Johnny N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kunnig hjälp i butik där man inte är rädd för att framföra åsikter. I mitt fall blev det ett fint stöd Läs mer

Mats G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket trevlig personal och bra service :) Läs mer

Grazina I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Helt fantastik, både bemötande o köp av sängen. Läs mer

Björn H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevlig service, flexibla, informativa och levererar som lovat. Läs mer

Eva L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Nöjd på alla sätt med både försäljning och hemleverans och även om vi bara hunnit sova några nätter så känns det såhär långt helt fantastiskt! Läs mer

Tobias K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket vänliga och mycket bra service. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Jörgen D

2019-12-31

Jörgen D skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    På grund av bra bemötande samt all information vi behövde o fick var beslutet inte svårt. Våra sängar köpte vi på atlantis Läs mer
  • 2019-12-31

Nina Z skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte Tempur ställbara sängen, väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-12-31

Annelie C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Lång leveranstid och inte så flexibel lämning, men oerhört trevlig personal. Uppriktig, humoristisk och trevlig personal. Gick till 4 sängaffärer innan denna, och denna var den första där personalen frågade om vi ville ha hjälp. Läs mer
  • 2019-12-30

Ewa K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Otroligt god service som levererade sängen. Satte den på rätt plats, monterade allt och tog med sig all emballage 👏🏻👏🏻😄 Läs mer

Mattias H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Super service.
    Köpte en kontinental säng. Läs mer

Lisen N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi har köpt en säng kontinental. Mycket väl bemött.
    Leveransen blev vad företaget lovade, mycket stort förtroende.
    Har verkligen rekommenderat till andra. Läs mer

Vera S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Ställbar dubbelsäng. Trevligt bemötande o affären.
    Mycket trevliga chaufförer som monterade sängen. Och förklarade hur allt fungerar .
    Kan rekommenderas. Läs mer

Göran P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte sängar till vårt sommarhus.
    Tänkte gå till en annan sängbutik med reapriser men råkade gå inom för att titta på Atlantis i Malmö. Vi blev helt överväldigade av trevligt bemötande, kunnig personal, bra kvalite och bra priser och det hela slutade med att vi köpte 4 sängar med tillbehör. Kan bara rekommendera ett besök i butiken. Läs mer

Michael P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en säng en 180x200cm, skulle även fått med ett ”värmeskydd” men fick inte det vid leverans. Jag förhandlade även med mig hemleverans och nedtagning av den gamla sängen. Men leveransföretaget tog inte med sig mina gamla sängar... förkastligt..
    men bortsätt från detta så är jag jäkligt nöjd. Personalen bemötte en på ett riktigt bra och trevligt sätt. Kommer säkert att införskaffa säng hos er igen i framtiden. Men i det stora hela så blir bertyget 4 av 5. Jag har redan rekommenderat er vid inköp av sång. Hade jag fått allt jag beställde samt att leveransföretaget tog med sig det gamla sängarna så hade det blivit full pott. Läs mer

Lykke L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi är så himla nöjda med vår nya säng. Ett stort tack till Niklas på Atlantissängar i Malmö för utmärkt service! Läs mer

Andreas B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en ny dubbelsäng. Personalen var mycket hjälpsamma i processen för att hitta rätt sängmodell. Man hittade en bra lösning för mig gav mig ett bra erbjudande. Smidig hemleverans och installation i sovrummet. Mycket nöjd med sängen och den service som erbjöds! Detta är den andra sängen som jag köper från Atlantis och kan varmt rekommendera dem! Läs mer

Göran N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastisk service och en underbar säng! Läs mer
  • 2019-11-26

Magnus G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket god service. Punktlig leverans, fick dessutom låna säng under leveranstiden. Läs mer
  • 2019-11-24

Ingela P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En säng supreme Continental grå med huvudgavel
    Kanon skön att sova i Läs mer
  • 2019-11-23

Anna-lena H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi har köpt 2 sängar. Fick väldigt proffsigt bemötande och råd inför val av sängar
    Allt har fungerat utmärkt från beställning till leverans Läs mer
  • 2019-11-23

Andreas Z skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Niklas som hjälpte oss är riktigt bra. Väldsklass service. Även hans kollegor, som jag dessvärre inte kommer ihåg namnet på. Kan varmt rekommendera att köpa säng grejer här. Full pott! Läs mer
  • 2019-11-22

Peter G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket serviceinriktade och trevliga. Hela processen från start till leverans gick mycket smidigt och blev precis som vi önskade. Läs mer
  • 2019-11-21

Jeanette & Anders L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Super på alla sätt från köp till leverans

Fam
    Leth Läs mer
  • 2019-11-21

Mats K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En säng. Väldigt bra bemötande från kunnig personal.
    Mycket nöjd. Läs mer

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö