Alla kategorier Sängar Skåne Malmö Atlantis Sängspecialisten Malmö

Atlantis Sängspecialisten Malmö

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö — Visa karta

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 175 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö

• Eva Ö
    Eva Ö skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra och trevlig service och jag sover så gott 😄
  • Eva S
    Eva S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Snabb service av kompetent personal vid beställning av ny säng till vår 15-åriga son.
    Betydelsefullt att sängen levereras och monteras på plats i hemmet.
  • Olof V
    Olof V skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Väldigt nöjd med mitt köp. Enkelt och smidigt.
  • Lars B
    Lars B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi har nu haft vår säng i ca en månad och den är helt fantastisk, var dock orolig att behöva göra om min sida. Det var väl en reaktion att jag sov så många timmar i samma ställning utan att behöva vända mig, kroppen var inte van vid det. Nu är den van och vi är väldigt nöjda med sängen och det professionella bemötandet hos Atlantis Malmö. De rekommenderas starkt istället för provisionsförsäljarna på de stora sängvaruhusen.
    Lars/Cecilia Karlshamn
  • Elham A
    Elham A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Personalen har varit mycket vänliga, hjälpsamma och tillmötesgående . Jag är mycket nöjd med deras service
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd med hela upplevelsen, både säljprocessen och sängen som vi köpte.
  • Lotta O
    Lotta O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte VILA SUBLIME KONTINENTAL 210x210 på Atlantis i Malmö och är extremt nöjd med både säng och personal
  • Henryka N
    Henryka N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag blev mycket bra bemöt av Maria Eriksson vilket lede till köp av beddmadrass, är jätte nöjd och kommer rekommendera er till alla som gå i köptankar😘😘😘😘😘👍👍👍👍
  • Gréta F
    Gréta F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra kvalitet, fantastisk service både i butiken och vid hemkörningen.
  • Parishan B
    Parishan B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag är supernöjd med servicen. Och stort tack till grabbarna som leverera och montera!
  • Maria N
    Maria N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service.Köpte en Vila sublime kontinentalsäng. Supernöjd, superskön. Killarna som levererade o montera sängen var jätte trevliga😊
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Helt suverän. Upplevelse, Tack, Dyrt o bra, alla nöjda
  • Kent J
    Kent J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kunnig och personlig personal. Varma rekommendationer.
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Väldigt positivt bemötande av vänlig och kunnig personal! Dessutom fick vi tag i vår önskesäng.
  • Thomas I
    Thomas I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kundorienterad, professionell och vänlig personal
  • Adam N
    Adam N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service och kommunikation. Hade inte problem eller strul med leveransen.
  • Martin v
    Martin v skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service i butik och fantastiska hjälpsamma killar som monterade upp sängen.Mycket säng till lågt pris

Superbra!!!!
  • Fehim C
    Fehim C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag är jätte nojd.Sover mycket betre.
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra bemötande, kompetens och service från besök till leverans.
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service i butiken av Susanne Andersen i butiken på svågertorp. Hemleveransen och uppsättningen av sängen var väldigt bra.
    Väldigt nöjd.
  • Carl N
    Carl N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevlig service, hållit allt som lovats, grym produkt
  • Sven J
    Sven J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi är mycket nöjda med hela processen! Från mötet med säljaren till leveran och borttagning av gamla sängen.
  • Therese D
    Therese D skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Underbar säng men lång leveranstid
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi blev uppmärksammade som kunder och fick proffsig hjälp innan vi tog vårt beslut. Vi är riktigt nöjda med sängen vi köpte och sover bättre om nätterna. De höll leveranstiden och sammanfattningsvis kan vi rekommendera alla ett besök och eventuellt köp på Atlantis.
  • Eva P
    Eva P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt bemötande både i affären och vid leverans o montering. Sängen är jag hittills nöjd med. Specialbeställad. Dock ej sovit mer än 2 veckor i den pga utlandsvistelse.
  • Ingrid K
    Ingrid K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köp ingen säng innan ni har varit på Atlantis i Malmö! I särklass fräschaste sängbutiken med fantastisk service och sängar som är i en klass för sig. Vi var flera vändor runt i Skåne för att finna ny säng och gång på gång landade vi åter på Atlantis Svågertorp. Varje gång lika proffsigt och vänligt bemötande, trots att vårt beslut drog ut på tiden. Det blev en ErgoBed, som är specialdesignad efter var och ens behov. Går inte att beskriva hur skön sängen är, som att sväva viktlös! Nicklas Nilsson vet vad service betyder, kunnigare, noggrann och mer tillmötesgående säljare har vi aldrig mött! Leverans och montering var också i toppklass.
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Butiken Malmö / Svågertorp: Bra Service! Leverans inom lovat tid. Allt perfekt! Kan varmt rekommendera dom!!!
  • Karin W
    Karin W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En härlig prisvärd säng som uppfyller våra högt ställda förväntningar.
  • Harry W
    Harry W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket trevliga och kunniga montører utførde ett utmærkt montage!
  • Annelie H
    Annelie H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt bemötande, kunniga och serviceminded. Kan varmt rekommenderad.
  • Mona W
    Mona W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jättesköna sängar!!! Underbart att gå och lägga sig på kvällen. Superengagerad personal med!
  • Viveca Z
    Viveca Z skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt bemötande av kunnig personal, Niklas var fantastisk, bra service hela vägen till en jätteskön säng. Atlantis sängspecialisten kan varmt rekommenderas!
  • Håkan F
    Håkan F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra bemötande och service fullkomligt nöjd
  • Jan P
    Jan P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra mottagande i butik med kunnig personal. Duktiga på merförsäljning och kontakt vid leverans.
  • Arlind T
    Arlind T skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi tyckte att de hade jätte bra bemötande i butik. De prioriterar att man är nöjd som kund framför att bara sälja och sälja. Deras kvalitet på sängar är otrolig hög och vi jämförde med alla typer av sängar och varuhus innan köp. Transport och montering ingick och utfördes på ett exemplariskt vis.
    Vi rekommenderar Atlantis Sängspecialisten varmt/ Familjen Tahiri
  • Marita K
    Marita K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Hej,

Den bästa personal med underbar service, trevlig och inbjudande butik...fin leverans av en fantastiskt härlig säng. Högsta poäng går till Niklas i butiken i Malmö.

Tusen tack😄😄
  • Göran D
    Göran D skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service, från beställning till leverans.
    Riktigt skön säng.
  • Susanne D
    Susanne D skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd med all service fick all hjälp jag ville ha. Kan varmt rekommendera er!!
  • Anna P
    Anna P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bästa sängen till bästa priset!
  • Hans L
    Hans L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Våra upplevelser var mycket positiva
  • Ola O
    Ola O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag har endast goda erfarenheter av personalen och kontakterna på Atlantis Sängar på Svågertorp. Kunniga, lyhörda och hjälpsamma både under valet och i väntan på att sängen tillverkades.
    Sen är sängen helt gudomlig. Mina ryggbesvär har i stort sett försvunnit.
  • Ulrika G
    Ulrika G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantadtisk service och kunnig personal!
  • Inga-lill H
    Inga-lill H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra bemötande både vid köp och leverans.
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Sängen är ok o jag sover gott i den
    Leveransen var snabb o bra.
  • Frida P
    Frida P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Superservice och supersäng! Kunde inte varit nöjdare.
  • Carl G
    Carl G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Riktigt trevligt kundbemötande och extremt kunnig personal som säljer extremt fina sängar!
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Enkelt snabbt och rätt service.
  • Anna F
    Anna F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt bemötande hela vägen, bra service och jätteskön säng. Vi är helnöjda!
  • Christin L
    Christin L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd😊 Från början med trevligt bemötande av Niklas på Svågertotp, en kunnig, och verkligen serviceminded, person! Leverans och montering fungerade ickså mycket bra, även där med trevligt bemötande!
    ..... och sängen är jätteskön, även den svarar upp till förväntningarna👍
  • Fahmi A
    Fahmi A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi slängde vår säng som hade besvärat oss i många månader och började sova på en luftmadrass medans vi letade säng. Vi påtalade att leverans tiden var viktigt men ville inte tumma på kvalitén. Atlantis Sängspecialisten meddelade oss om 6 veckor. Men efte ca 3 veckor ringde de och sa att sängen var färdig.
    Vi blev överlyckliga. Bra och tydliga försäljare och mycket trevliga tekniker som skruvade ihop sängen!

Vi tackar Atlantis sängspecialisten för en mycket god service och för att ni möte våra behov. Rekommenderar dem starkt!!

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö