Atlantis Sängspecialisten Malmö

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 208 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö

• Per-olov B
    Per-olov B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Positivt, mkt professionellt bemötande. Samtidigt väldigt familjärt. Köpte 2 sängar, utprovade enligt våra "kroppar". God flexibilitet vid bestämmande av leveranstid.
    Bra bemötande och hjälp vid leverans av nya sängar och bortforslande av de gamla.
    Vi är mkt nöjda!
  • Jette B
    Jette B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jättebra service, duktig och glad personal
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsiga, och trevligt bemötande. Sängen vi köpte var superbra. Inget att klaga på!
  • Anne-marie S
    Anne-marie S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bemötandet har varit bra från början till slur, då jag köpte en säng.
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Härliga säljare
    Som ger bra tips och idéer!
    Fanatstiska monterare som körde ut sägen! Väldigt sociala och hjälpsamma! 10 av 10!!
  • Anette S
    Anette S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Hjälpsam personal! Köpt säng inkl hemtransport. Allt fungerade utmärkt.
  • Helena E
    Helena E skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kan bara säga bemötande, mina förväntningar och att jag sover gott. Bättre än så kan det inte bli
  • Elisabet G
    Elisabet G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vänlig personal som ser till att kunden är nöjd. Mycket proffsigt bemötande
  • Bitte K
    Bitte K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag har köpt en kontinentalsäng hos Atlantis. På Svågertorp i Malmö. Att jag valde er affär beror helt och hållet på det bemötande hos den säljare jag träffade vid mitt första besök. En trevlig, glad , intresserad säljare som utstrålade kompetens och skapade tillit. Jag kollade många affärer men er säljare vann. När jag sen fick sängen hemlevererad av två genomtrevlig män som var lättsamma och kunniga. Tack Atlantis för att ni har då trevlig personal och naturligtvis att jag är supernöjd med min säng.
  • Anne-li P
    Anne-li P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Från första mötet med personalen i butiken har vi vi varit mycket nöjda. Hög service och utmärkt bemötande. Killarna som kom med leveransen var även de väldigt trevliga och utförde monteringen väldigt bra. Helhetsintrycket av Atlantis är utmärkt och vi kommer att ge goda rekommendationer till vänner och bekanta.
  • Petra H
    Petra H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Perfekt bemötande fån butik till hemleverans 👍😍Helnöjd och kan verkligen rekommendera Atlantis🙌❤️
  • Lars E
    Lars E skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastiskt bemötande av kunnig och trevlig personal som verkligen tog sig tid med oss! I en och en halv timme provade vi sängar innan vi slutligen bestämde oss. Leveransen gick smidigt och grabbarna som monterade sängen var jättetrevliga och tog dessutom av sig skorna innan de bar in sängarna. Leveranstiden är rätt lång, men den som väntar på något gott... Vi är hur som helst jättenöjda med våra nya sängar och sover jättegott! Vi rekommenderar Atlantis till alla som går i sängköpartankar!
  • Mats B
    Mats B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra bemötande av trevlig och kunnig personal. Vi köpte sang och fick hjälp med utprovning och hemleverans inklusive montering.Förvöntningar har infriats; sängen ör jatteskön! Nöjd kund!
  • Caroline I
    Caroline I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service, trevlig petsonal och leverans i tid.
  • Lotti O
    Lotti O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Nöjd med allting. Trevligt bemötande vid köp och hemkörning av sängen.
  • Przemek S
    Przemek S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Helt fantastiskt! Trevlig och hjälpsam personal både i affären och som levererade och monterade sängarna.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Allt mycket bra! Bra försäljare! Bra leverans! Tillmötesgående leveransprrsonal!
  • Sara R
    Sara R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service och kunnig personal, extra eloge till de som levererade sängen!
  • Anders M
    Anders M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsigt, säljare med kunskap och förnuft.
  • Mats S
    Mats S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vänligt och omtänksamt bemötande. Vi köpte 2st Vila superior 90 *200 och vi sov gott redan efter första natten.
  • Jeanette T
    Jeanette T skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra säljare som jag upplevde som ärlig och mån om mig som kund.
    Jättebra med lånesäng och allt kring det, leverans samt montering av den nya sängen gick oerhört smidigt.
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jättebra upplevelse, fick kunnig hjälp av de som jobbade i butiken med att prova ut en säng som passade min kroppstyp. Serviceminded hjälp vid beställning och montering.
  • Franziska O
    Franziska O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    We got great service and help for choosing our bed in the shop and the delivery was great as well. All employees were super nice and helpful and we love our new bed and it's quality.
  • Kent B
    Kent B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt bemötande. Proffsig personal.
    Och fantastiska sköna sängar!
  • Gert Z
    Gert Z skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra bemötande. Fick hjälp meddetsamma. Upplevde det som om dom hade bra kunskap.
    Det bästa va att de inte va så "på" utan det va okej att gå hem och fundera.

Va runt i många affärer men va inte nöjd med bemötandet pga att de va påstridiga
    Visste inte att er butik fanns hittade er av en slump

Köpte carpe diem säng plus sängskydd
    2017-08-20 Atlantisbeds svarar Gert Z
    Hej Gert!

Tack för din fina rekommendation! Det är viktigt för oss att du som kund är nöjd och känner dig trygg med ditt köp. Sängen som du har köpt heter VILA Sublime som vi tillverkar själv i vår fabrik i Vallentuna. Välkommen tillbaka om det är något mer som du behöver komplettera med i framtiden.

Med vänlig hälsning
    Nicklas N
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Rekommenderar att man vänder sig till Atlantis när man ska köpa säng. Dels för den kunniga personalen med sin mycket goda service anda och dels för att VILA sängen som köptes var till mycket stor belåtenhet.
    Åsa Lindberg
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi har köpt sängar med hemleverans
    Bra första intryck. Avslappnat bemötande.
    Kunnigt rådgivande.
    Nöjd med leverans och installation.
    Sover så gott i våra nya sängar.
    Fredrik & Veninda Sandström.
  • Ralf E
    Ralf E skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service och god kunskap
    Trevligt bemötande
  • Arto H
    Arto H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Extremt bra (och snabb) kundsupport och service. Mkt trevliga montörer/leverantörer.
  • Peter R
    Peter R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mkt trevlig personal. Köpte en ställbar säng och fick mkt bra hjälp vid köpet. Ville komplettera och fick då också väldigt bra hjälp. Alltid trevliga när man kommer in i butiken och ger en mkt familjär känsla samtidigt som de är väldigt professionella och förklarar mkt bra.
  • Ewa L
    Ewa L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastiskt kunnig personal och trevliga
  • Peter H
    Peter H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevlig butik och urval, men främst var vi mycket nöjda med servicen och bemötandet av försäljaren. Vi köpte en dubbelsäng, en enkelsäng och sänggavel. Kändes aldrig påträngande eller stressande, utan vi fick tänka och prova i vår takt. Killarna som levererade sängarna var också mycket vänliga. Vi kommer snart igen och köper ytterligare en säng hos er. Tack för en trevligt genomförd sängaffär!
  • Peter N
    Peter N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Väldigt nöjd med både service och kvalitet!
  • Eva Ö
    Eva Ö skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra och trevlig service och jag sover så gott 😄
  • Eva S
    Eva S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Snabb service av kompetent personal vid beställning av ny säng till vår 15-åriga son.
    Betydelsefullt att sängen levereras och monteras på plats i hemmet.
  • Olof V
    Olof V skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Väldigt nöjd med mitt köp. Enkelt och smidigt.
  • Lars B
    Lars B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi har nu haft vår säng i ca en månad och den är helt fantastisk, var dock orolig att behöva göra om min sida. Det var väl en reaktion att jag sov så många timmar i samma ställning utan att behöva vända mig, kroppen var inte van vid det. Nu är den van och vi är väldigt nöjda med sängen och det professionella bemötandet hos Atlantis Malmö. De rekommenderas starkt istället för provisionsförsäljarna på de stora sängvaruhusen.
    Lars/Cecilia Karlshamn
  • Elham A
    Elham A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Personalen har varit mycket vänliga, hjälpsamma och tillmötesgående . Jag är mycket nöjd med deras service
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd med hela upplevelsen, både säljprocessen och sängen som vi köpte.
  • Lotta O
    Lotta O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte VILA SUBLIME KONTINENTAL 210x210 på Atlantis i Malmö och är extremt nöjd med både säng och personal
  • Henryka N
    Henryka N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag blev mycket bra bemöt av Maria Eriksson vilket lede till köp av beddmadrass, är jätte nöjd och kommer rekommendera er till alla som gå i köptankar😘😘😘😘😘👍👍👍👍
  • Gréta F
    Gréta F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra kvalitet, fantastisk service både i butiken och vid hemkörningen.
  • Parishan B
    Parishan B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag är supernöjd med servicen. Och stort tack till grabbarna som leverera och montera!
  • Maria N
    Maria N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service.Köpte en Vila sublime kontinentalsäng. Supernöjd, superskön. Killarna som levererade o montera sängen var jätte trevliga😊
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Helt suverän. Upplevelse, Tack, Dyrt o bra, alla nöjda
  • Kent J
    Kent J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kunnig och personlig personal. Varma rekommendationer.
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Väldigt positivt bemötande av vänlig och kunnig personal! Dessutom fick vi tag i vår önskesäng.
  • Thomas I
    Thomas I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kundorienterad, professionell och vänlig personal
  • Adam N
    Adam N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service och kommunikation. Hade inte problem eller strul med leveransen.
  • Martin v
    Martin v skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service i butik och fantastiska hjälpsamma killar som monterade upp sängen.Mycket säng till lågt pris

Superbra!!!!