Atlantis Sängspecialisten Malmö

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö — Visa karta

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 307 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö

• 2019-11-26

Magnus G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket god service. Punktlig leverans, fick dessutom låna säng under leveranstiden. Läs mer
  • 2019-11-24

Ingela P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En säng supreme Continental grå med huvudgavel
    Kanon skön att sova i Läs mer
  • 2019-11-23

Anna-lena H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi har köpt 2 sängar. Fick väldigt proffsigt bemötande och råd inför val av sängar
    Allt har fungerat utmärkt från beställning till leverans Läs mer
  • 2019-11-23

Andreas Z skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Niklas som hjälpte oss är riktigt bra. Väldsklass service. Även hans kollegor, som jag dessvärre inte kommer ihåg namnet på. Kan varmt rekommendera att köpa säng grejer här. Full pott! Läs mer
  • 2019-11-22

Peter G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket serviceinriktade och trevliga. Hela processen från start till leverans gick mycket smidigt och blev precis som vi önskade. Läs mer

Jeanette & Anders L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Super på alla sätt från köp till leverans

Fam
    Leth Läs mer

Mats K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En säng. Väldigt bra bemötande från kunnig personal.
    Mycket nöjd. Läs mer

Caroline A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Från beställning till leverans av säng gick allt snabbt och smidigt. Utmärkt service!! Läs mer
  • Martin H

Martin H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en tempursäng. Personalen var väldigt proffsig när vi valde säng. Förklarade lugnt och metodiskt skillnaden mellan olika produkter. Sängen levererades och monterades klanderfritt på avtalad tid.
    Tack för hjälpen att välja världens skönaste säng. Har aldrig sovit så bra som nu. Läs mer

Nada & Blaz M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi har köpt en säng som vi är väldigt nöjda med, petsonal på Atlantis ska få varje beröm de är underbara man blev verkligen bra bemött trevliga och kunniga. Vi fick bra svar på våra frågor och om man betalar stor summa pengar vill man vete mycket om produkten, det fick vi. Tack Läs mer

Eva A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    topprudukter med väldigt kompetenta säljare. Trevligt och mycket förtroendeingivande bemötande. Läs mer
  • Tomislav P

Tomislav P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsigt bemötande från säljpersonal i butik till levarans och montage av vår nya säng!
    Rekommenderas. Läs mer

Nikola & Jasmina C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Malmö Atlantis Niklas är bäst, tar hand om kunder på ett mkt professionella sätt, mkt positiv, kan produkterna och är mkt service minded. Genuint intresserad av vad kunder behöver och vad de vill! Läs mer
  • Mine A

Mine A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte två sängar till våra barn. Blev fantastisk bemött av personalen innan köpet och under hela processens gång. Leveranskillarna var fantastiska - duktiga på sitt jobb och i lung tempo fixade allt galant. Vår, mina två barns sängar är köpta härifrån och ytterligare en planeras att köpa för vår äldre dotter. Man blir inte missnöjd härifrån. Atlantis har verkligen överträffat våra förväntningar. Fick bra med rabatt då vi köpte två sängar. Rekommenderas starkt. Ni kommer garanterat att bli mycket nöjda!!! Läs mer

Thore N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kontinentalsäng. En trevlig och kunnig expedit tog emot oss, hon förklarade både det ena och det andra vad man ska tänka på vid sängköp. Läs mer
  • 2019-11-20

Catarina O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt och proffsigt bemötande. Hemleverans av två jättetrevliga killar. Vi är jättenöjda med sängen. Läs mer
  • 2019-11-20

Veronica L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte säng, bra service och problemfri leverans inom avtalad tid. Läs mer

Lars-Olle L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte säng, blev proffsigt bemötta, gjorde bästa köp och är mycket nöjda! Läs mer

Lars N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte säng, gavel, bäddmadrass och hemkörning med montering.
    Helt fantastiskt, allt...från "ax till limpa"...aldrig haft en bättre affärsupplevelse!!
    Mycket tacksam för rådgivning, gott bemötande, kanonservice ( nästan omtanke) och förstås färdig produkt!!
    Stort tack till ffa. Jesper och Maria i Malmö. Läs mer

Ulla & Björn C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte säng i Malmö, ergobed, superskön. Nöjd med bemötande o kvalitet. Det ända som var svårt var att boka hemleverans. Svårt få tid som passade oss utan leveransen fick skjutas upp. När leveransen sedan skedde gick den smidigt och med vänligt bemötande.
    Ulla o Björn Läs mer

Eugene A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mkt bra!!! Jag rekommenderar alla att utföra sina köp på Atlantis när det gäller säng. Läs mer

Eva A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    . Vi köpte en kudde till vår son och sen blev det en ny säng. Vi är jätte nöjda med servicen i butik, hemkörning och service med detta. Mycket nöjd med sängen😜 Läs mer

Richard J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Riktigt skön säng och ett fantastiskt trevligt bemötande. Vi är helnöjda med allt. Läs mer

Lisa P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt och proffsigt bemötande. Punktlig leverans av inköpt vara. Läs mer

Jörgen O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Sängen är jätteskön, men det tog 10 nätter innan ryggen vant dig. Läs mer
  • 2019-09-19

Sylwia K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsig personal. Väldigt nöjd med butiken och hjälpen man fick. Läs mer
  • Josip B

2019-08-30

Josip B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd både med sängen, bemötandet och servicen!
    Trevlig hjälpsam personal i butik och vid leverans. Sover gott i min sköna säng. Goda kolor i butiken dessutom :-) Läs mer
  • 2019-08-30

Kaj O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Från köp till hemleverans fungerade allt perfekt! Trevlig och tillmötesgående personal på Svågertorp i Malmö! Läs mer
  • 2019-08-30

Monica K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra bemötande och hjälp med leveransen. Läs mer

Sven F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Dubbelsäng , mycket bra bemött, Förväntningarna var höga. Sammantaget mycket nöjda med personal och leverans😀 Läs mer

Monica B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte två ramsängar. Blev mycket väl omhändertagen av personalen. Läs mer

Magnus L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En kontinentalsäng, som nu i 6 månader drygt är fantastisk. Besökte många andra säng försäljare och de var väl ok men hos Atlantis så var det wow. Plus att ni bjöd till och även skickade med extra saker utöver själva sängen. De andra ville även ha betalt för alla kring detaljer. Läs mer

Madeleine W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsig kunnig personal som lätt kunde guida oss rätt.
    Fick en kvalitets säng som motsvarar alla förväntningar Läs mer

Marie-louise & Stig A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte nya sängar och de mer än väl motsvarade förväntningarna. Servicen i butiken är alltid förstklassig! Läs mer

Annika K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Två sängar till master bedroom kuddar och sängkläder. Även senare ett täcke. Kunnig trevlig och engagerad personal. De analyserade vårt behov helt korrekt och hjälpte oss hitta rätt i sortimentet. Lånesängarna var bra, leveranserna utmärkta. Väntetiden snabbare än beräknat. Mycket nöjda med snygga sköna sängar. Från första kontakt till sista helt perfekt. Mycket nöjda! Var på tre andra affärer innan vi kom till Atlantis vars service var outstanding!
    Aldrig sovit bättre i en säng! Läs mer

Danial R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en tempursäng. Fick bra hjälp av säljaren och vi känner oss nöjda. Läs mer

Anna K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Tempur säng fantastiks hjälp av Nicklas Läs mer

Filip A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en säng med tillbehör.
    Hjälpsam och trevlig personal. De kunde sina produkter diskuterade vad vi behövde utan att försöka sälja på oss en massa extra saker. Läs mer

Marcus G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsiga från man satte foten i butiken tills sängen stod monterad i sovrummet.
    Att sedan få sin livs sömn avrundar hela upplevelsen till en 5/5.
    Tack Atlantis Läs mer
  • 2019-02-21

Anki L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra bemötande av kunnig personsl Läs mer
  • 2019-02-21

Anette J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Superbra bemötande både i affären i Malmö och av montörerna som levererade. Jag sover i min nya säng som en prinsessa. Tack Läs mer
  • 2019-02-20

Elisabeth G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Dubbelsäng med tempura madrass. Otroliga trevliga biträde. Är väldigt nöjd med allt. Läs mer
  • 2019-02-19

Jimmy P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en säng som vi är väldigt nöjda med.
    Personalen var vänlig och kvinnan som vi pratade med var utan tvekan ett proffs! Hon visste till 100% vad hon gjorde. Svarade på alla frågor och svarade till och med på frågor vi inte viste att vi hade.

Butiken i Malmö är världsklass! Läs mer
  • Christel Margarethe S

2018-11-17

Christel Margarethe S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en kontinentalsäng.
    Tjejen som hjälpte oss att hitta rätt var inte alls påträngande. Hon var lyhörd och man kände att hon ville göra ett bra jobb.
    Vi hade inga förväntningar när vi gick in i butiken eftersom vi inte kände till den. Men direkt när vi kom in fick vi förtroende för butiken, sortiment och kvalité på sängarna. Butiken gav ett lugnt och sobert intryck.
    Vi fick vänta några dagar extra på sängen eftersom transporten från Atlantis samarbetsföretag hade ändrat sin leveransrutt utan deras vetskap. En man från affären ringde och meddelade veckan innan och sköt på leveransen så det var okej. De som kom med sängen var trevliga och snabba. Vi är riktigt nöjda och sover gott😊
    Christel och Stefan Läs mer
  • 2018-11-16

Mikael L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket trevlig, kunnig och hjälpsam personal.
    Var i butiken vid ett par olika tillfällen för att fråga och prova olika sängar. Läs mer
  • 2018-11-16

Kristina H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte continentalsäng. Fick fantastiskt bemötande såväl i butik av säljpersonal som av personal som levererade och monterade sängen.
    Rekommenderar Atlantis å det varmaste för andra sängspekulanter.
    Värt att nämna är att sängen är superskön, känns dom att sova på moln :) Läs mer
  • Mats B

2018-11-01

Mats B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • 2018-11-01

Petra Ö skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en säng och fick även låna hem en säng tills min nya säng blev färdig vilket jag tyckte var jätte trevligt!Väldigt bra service från det att jag köpte sängen tills den var här! Super nöjd och kommer definitivt att rekommendera Atlantis till vänner och familj Läs mer
  • Danuta S

2018-10-30

Danuta S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte säng och jag är väldigt nöjd med den. Kundbemötandet var utmärkt. Jag kände mig faktiskt välkommen. Personalen var väldigt hjälpsam och trevlig. Önskar mig flera såna upplevelser.
    Hälsningar

Glad kund
    Danuta. Läs mer
  • 2018-10-30

Hans G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra och trevlig service. Hela vägen från besök i butik till leverans och montering. Läs mer

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö