Atlantis Sängspecialisten Malmö

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö — Visa karta

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 282 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö

• 2019-09-19

Sylwia K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsig personal. Väldigt nöjd med butiken och hjälpen man fick. Läs mer
  • Josip B

2019-08-30

Josip B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd både med sängen, bemötandet och servicen!
    Trevlig hjälpsam personal i butik och vid leverans. Sover gott i min sköna säng. Goda kolor i butiken dessutom :-) Läs mer
  • 2019-08-30

Kaj O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Från köp till hemleverans fungerade allt perfekt! Trevlig och tillmötesgående personal på Svågertorp i Malmö! Läs mer
  • 2019-08-30

Monica K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra bemötande och hjälp med leveransen. Läs mer

Sven F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Dubbelsäng , mycket bra bemött, Förväntningarna var höga. Sammantaget mycket nöjda med personal och leverans😀 Läs mer

Monica B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte två ramsängar. Blev mycket väl omhändertagen av personalen. Läs mer

Magnus L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En kontinentalsäng, som nu i 6 månader drygt är fantastisk. Besökte många andra säng försäljare och de var väl ok men hos Atlantis så var det wow. Plus att ni bjöd till och även skickade med extra saker utöver själva sängen. De andra ville även ha betalt för alla kring detaljer. Läs mer

Madeleine W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsig kunnig personal som lätt kunde guida oss rätt.
    Fick en kvalitets säng som motsvarar alla förväntningar Läs mer

Marie-louise & Stig A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte nya sängar och de mer än väl motsvarade förväntningarna. Servicen i butiken är alltid förstklassig! Läs mer

Annika K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Två sängar till master bedroom kuddar och sängkläder. Även senare ett täcke. Kunnig trevlig och engagerad personal. De analyserade vårt behov helt korrekt och hjälpte oss hitta rätt i sortimentet. Lånesängarna var bra, leveranserna utmärkta. Väntetiden snabbare än beräknat. Mycket nöjda med snygga sköna sängar. Från första kontakt till sista helt perfekt. Mycket nöjda! Var på tre andra affärer innan vi kom till Atlantis vars service var outstanding!
    Aldrig sovit bättre i en säng! Läs mer

Danial R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en tempursäng. Fick bra hjälp av säljaren och vi känner oss nöjda. Läs mer

Anna K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Tempur säng fantastiks hjälp av Nicklas Läs mer

Filip A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en säng med tillbehör.
    Hjälpsam och trevlig personal. De kunde sina produkter diskuterade vad vi behövde utan att försöka sälja på oss en massa extra saker. Läs mer

Marcus G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsiga från man satte foten i butiken tills sängen stod monterad i sovrummet.
    Att sedan få sin livs sömn avrundar hela upplevelsen till en 5/5.
    Tack Atlantis Läs mer
  • 2019-02-21

Anki L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra bemötande av kunnig personsl Läs mer
  • 2019-02-21

Anette J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Superbra bemötande både i affären i Malmö och av montörerna som levererade. Jag sover i min nya säng som en prinsessa. Tack Läs mer
  • 2019-02-20

Elisabeth G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Dubbelsäng med tempura madrass. Otroliga trevliga biträde. Är väldigt nöjd med allt. Läs mer
  • 2019-02-19

Jimmy P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en säng som vi är väldigt nöjda med.
    Personalen var vänlig och kvinnan som vi pratade med var utan tvekan ett proffs! Hon visste till 100% vad hon gjorde. Svarade på alla frågor och svarade till och med på frågor vi inte viste att vi hade.

Butiken i Malmö är världsklass! Läs mer
  • Christel Margarethe S

2018-11-17

Christel Margarethe S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en kontinentalsäng.
    Tjejen som hjälpte oss att hitta rätt var inte alls påträngande. Hon var lyhörd och man kände att hon ville göra ett bra jobb.
    Vi hade inga förväntningar när vi gick in i butiken eftersom vi inte kände till den. Men direkt när vi kom in fick vi förtroende för butiken, sortiment och kvalité på sängarna. Butiken gav ett lugnt och sobert intryck.
    Vi fick vänta några dagar extra på sängen eftersom transporten från Atlantis samarbetsföretag hade ändrat sin leveransrutt utan deras vetskap. En man från affären ringde och meddelade veckan innan och sköt på leveransen så det var okej. De som kom med sängen var trevliga och snabba. Vi är riktigt nöjda och sover gott😊
    Christel och Stefan Läs mer
  • 2018-11-16

Mikael L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket trevlig, kunnig och hjälpsam personal.
    Var i butiken vid ett par olika tillfällen för att fråga och prova olika sängar. Läs mer
  • 2018-11-16

Kristina H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte continentalsäng. Fick fantastiskt bemötande såväl i butik av säljpersonal som av personal som levererade och monterade sängen.
    Rekommenderar Atlantis å det varmaste för andra sängspekulanter.
    Värt att nämna är att sängen är superskön, känns dom att sova på moln :) Läs mer
  • Mats B

2018-11-01

Mats B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • 2018-11-01

Petra Ö skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en säng och fick även låna hem en säng tills min nya säng blev färdig vilket jag tyckte var jätte trevligt!Väldigt bra service från det att jag köpte sängen tills den var här! Super nöjd och kommer definitivt att rekommendera Atlantis till vänner och familj Läs mer
  • Danuta S

2018-10-30

Danuta S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte säng och jag är väldigt nöjd med den. Kundbemötandet var utmärkt. Jag kände mig faktiskt välkommen. Personalen var väldigt hjälpsam och trevlig. Önskar mig flera såna upplevelser.
    Hälsningar

Glad kund
    Danuta. Läs mer
  • 2018-10-30

Hans G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra och trevlig service. Hela vägen från besök i butik till leverans och montering. Läs mer
  • 2018-09-11

Magnus A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köp av sängen VILA Sublime. Väldigt bra och trevligt bemött i butiken. Personalen svarade på våra frågor och visade oss runt för att kunna testa lite olika typer av sängar. Jag är väldigt nöjd med bemötandet i butik. Även personalen som levererade sängen samt byggde ihop den var bra. Trevliga och snabba. Läs mer
  • 2018-09-02

Göran J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fick jättebra service av Jenny vid vårt brsök och blev rekommenderad en säng som vi trivs jättebra med.
    Tusentack. Läs mer
  • 2018-09-02

Birgitta H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en säng, och har blivit mycket bra bemött. Läs mer
  • 2018-08-31

Maria W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjda med sängen, allt från bästellningen till leveransen fungerade perfekt!! Recomenderar! Läs mer
  • Yulija Y

2018-08-13

Yulija Y skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag har köpt en continental säng och jag jätte nöjd på mitt köp. Atlantis har levererad och monterad säng i tid utan förseningar och det var underbart servisen. Läs mer
  • 2018-08-08

Birgitta F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpt i Malmö svågertorp. Skulle igentligen gå till grannbutiken kungssängen men slank först In till er. Kunnig säljare, stannade en timme ibutiken. Hemma och funderade åkte sedan till butiken och träffade ytterligare en duktig säljare. Nöjd md allt, kanske lite lång leveranstid. Vi sover gott i våra nya sängar. Allt bra vid leverans! Tack 👍 Läs mer
  • 2018-08-08

Kerstin A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastisk säng!
    Mycket kunnig och tillmötesgående personal, både i butiken och vid leverans. Läs mer
  • 2018-06-01

Margareta K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte ställbar 105 säng. Fick ett fantastiskt bemötande av en mycket kunnig Niklas? på Svågertorp i Malmö. Fick en fyllig beskrivning över material, uppbyggnad, funktion mm. Killarna som levererade och monterade sängen uppträdde lugnt o proffsigt (en av dem dvs, eftersom en var lärling och första dagen på arbetet) Jag är MYCKET nöjd!!! Läs mer
  • 2018-05-30

Anette I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte en säng för 52000 o saknar ngn form av personligt kontakt / uppföljning från butiken/ säljaren om hur nöjda vi är med sängen.
    Anette Läs mer
    2018-06-05 Atlantisbeds svarar Anette I
    Hej Anette!

Vi kommer att kontakta dig för uppföljning.

Med vänlig hälsning
    Nicklas N
  • 2018-05-29

Sebestian C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kunnig och mycket trevlig personal. Utomordentlig service hela vägen. Ett företag som levererar på alla nivåer helt enkelt.

Sover hur gott som helst. Läs mer
  • 2018-05-29

Lovel K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service i butiken då fick vi hjälp med att hitta den optimala sängen för våra kroppar! Även bra service från transportkillarna som fick återlämna en gavel pga för trång trappa i vårt radhus och komma tillbaka med en annan mindre samma dag! Jättenöjda med Atlantis! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-05-15

Maria L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte en säng hos er, säljaren Nicklas var extremt kunnig och hjälpte oss välja helt rätt! Fantastik service och bra leverans! Läs mer
  • Rickard P

2018-05-14

Rickard P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en kontinentalsäng som vi är supernöjda med.
    Hjälpen vi fick i butiken var i toppklass.
    Vid leverans så hade killarna tagit med ett extra par ben till huvudgaveln för i beställningen så stod det olika mått på sängben och på ben till gaveln, detta var omtänksamt av dem.
    Vi är så nöjda med vår säng och har tipsat andra om er butik i Malmö. Läs mer
  • Michael S

2018-05-11

Michael S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Personlig service från butik till leverans hemma! ***** Läs mer
  • 2018-05-09

Arja R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte en Continentalsäng. Fantastiskt bemötande av en väldigt kunnig kille. Är jättenöjd med sängen den var precis så bra som han sa. Kommer också att rekommendera denna butik till vänner o bekanta. Toppen på alla sätt. Läs mer
  • 2018-04-20

Per H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    1 dubbelsäng. Fantastisk service och hög kvalitet till bra priser. Läs mer
  • Mikael B

2018-04-20

Mikael B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Väldigt trevligt kundbemötande och service vänliga. Läs mer
  • 2018-04-20

Stefano G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte sängar
    Vi blev väldigt bra bemötta
    Inga speciella förväntningar Läs mer
  • 2018-04-18

Susanne R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Super bra service. Personalen helt underbara och sängarna är jätte bra. Skulle aldrig gå någon annan stans mvh Susanne. Läs mer
  • 2018-04-12

Catarina S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra hjälp och information om sängar i butiken. Mycket trevligt bemötande och flexibla lösningar vid köp av många olka varor. Leveransdag efter vårt önskemål och smidig leverans samt montering. Mycket sköna sängar som vi varmt kan rekommendera! Mvh Tina och Mikael Läs mer
  • 2018-04-12

Bertil I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mkt kunnig säljpersonal! Trevlig leveranspersonal. Bra garantier. Motsvarar förväntningarna. Lite lång leveranstid dock....
    Sammanfattningsvis: nöjd kund! Läs mer
  • 2018-04-11

Sandra I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra service från början till slut. Pluspoäng för att man kunde låna en säng kostnadsfritt under tiden vi väntade på leveransen. Läs mer
  • 2018-04-09

Helen L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte sängar,gavel, madrasser och madrasskydd. När vi samtidigt tittade på 2 st påslakanset till vår nya fina säng, så blev vi erbjudna att få 20% på dem - detta tycker jag är väldigt futtigt, när man beställt säng för 38.000 kr. Vi gick därför in till grannen, Kungssängen, ock köpte täcke, kuddar och påslakan hos dem istället. Det hade kostat så lite för Atlantis att vara mer generösa när det gäller påslakan set när man köper en så pass dyr säng. Hade det varit på det sättet så hade vi aldrig gått in till Kungssängen utan köpt allt på Atlantis, troligtvis även senare inköp.
    I övrigt var det glad och trevlig persona, hela vägen tills sängen stod färdigmonterad i vårt sovrum.
    Så helhetsintrycket är bra men snålt och det är därför inte självklart för oss att gå till Atlantis när vi ska köpa tillbehör i form av täcke, kuddar, sängöverkast och lakan Läs mer
    2018-05-24 Atlantisbeds svarar Helen L
    Hej Helen!

Det måste ha blivit någon form av missförstånd mellan er och säljaren. Kom in till oss igen nästa gång ni behöver något till era sängar så ska vi se vad vi kan ordna till er. När man köper en säng och köper tillbehör till den så brukar vi ge lite extra rabatt på tillbehören.

Med vänlig hälsning
    Nicklas N
  • 2018-04-09

Katarina H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag har köpt sängar ergo 300. Bemötandet var mycket professionellt från utprovning till hemleverans! Läs mer
  • 2018-04-06

Jan N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsig personal.
    Bra service.
    Leverans enl. plan
    Duktiga killar som levererade Läs mer

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö