Atlantis Sängspecialisten Malmö

Atlantis Sängspecialisten Malmö

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!

Läs vad 480 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö 2

2021-12-01
    Blev bemött på bästa möjliga sätt. Mycket kunnig, hjälpsam och trevlig personal.
    Dem levde upp till alla våra förväntningar och lite till.
    Min upplevelse av dem allt som allt är väldigt positivt. Jag har och kommer definitivt rekommendera dem till alla som jag känner.
    2021-11-25
    Vänlig personal bra service vid köp och leverans
    2021-11-25
    Hej, jag har köpt sängen och är jättenöjd med detta bara väntade mer än 2 månader. Tack i alla fall! Mvh, Irina Andersson
    2021-11-25
    Trevligt bemötande, bra service och snabbt hanterande vid leverans av min nya stora fina säng
    2021-11-25
    Hej! Jag skulle köpa en säng och ville ha bra hjälp eftersom jag är reumatiker och då har speciella behov. Jag blev väl bemött och fick svar på allt och det resulterade i att sängen blev köpt hos er
    2021-11-25
    Utmärkt rakt igenom, både vad gäller butik och leverans!
  • Åse P
    skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    2021-11-25
    Fick ett mycket bra omhändertagande inför vårt köp av ny säng. Detta ledde till inköp av fantastisk ny kontinentalsäng med hemleverans och montering av densamma på plats!
    2021-11-25
    Bästa service!!!! Finns ingen bättre!!!
    Kommer alltid att handla på Atlantis samt varmt rekommendera dem till vänner och bekanta. Tack Atlantis!!!🙏❤️
    2021-11-25
    Mkt hjälpsam och trevlig personal som verkligen tar hög service på allvar hela vägen fr första besöket till färdig leverans.
    Mkt nöjd och rekommenderar varmt.
    2021-11-23
    Väldigt bra bemötande redan i telefon för att boka tid.
    Anna som tog hand om mig var kunnig och gav bra råd, jag valde att inte följa alla men har fått en superbra säng som jag är väldigt nöjd med.
    Leverans och bortforsling av gammal säng fungerade superproffsigt,
    Super punktliga och trevliga, kan inte annat än att rekommendera Atlantis 👍👍👍♥️👏👏👏
    2021-11-23
    Vänligt och proffesionellt bemötande av butikspersonalen. Trevliga och effektiva montörer.
    Vi är mycket nöjda och våra förväntningar överträffa ni med råge. Vi köpte en säng.
  • Samuel W
    skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    2021-11-23
    Mycket bra rakt igenom, myvket god service i butiken och vid leveransen med trevliga människor som jobbar där.
    Sängen är fantastisk och långt över förväntan för den budget jag och min sambo hade. Det är billigt, bra säng och bra service, allt man vill ha. Kanon kan starkt rekommendera!
    2021-11-23
    Bästa service!! Utförlig information och trevligt bemötande
    Snygga bra sängar. Kan verkligen rekommendera dessa skräddarsydda sängar till alla
    Finns säkert inte bättre än dessa
    Bra kvalitet och trevliga killar som kom och monterat allt samt tog skräp med sig tillbaka.
    Vi sover gott nu och vårt sovrum är väldigt mysigt.
    Hurra för Atlantis sängar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!❤❤❤🌞🌞❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
    2021-11-23
    Bra bemötande, bra att ni såg hur min rygg bäst passade med vilken madrass, men stora anledningen att jag köpte var inte servicen som var helt ok, utan att jag hört andra som tycker ni har bra sängar.
    2021-11-22
    Vi gjorde en ordentlig undersökning inför vårt sängköp, ställbara sängar vilket var första gången för oss. Detta är för oss mycket pengar vi investerar och det är många frågor. Inte någon annan stans fick vi ett bemötande som av Nicklas på Atlantis! Han lärde oss mycket. Vi är mycket nöjda, så nöjda att även vår son med sambo köpte sängar av Nicklas. Min man o jag köpte ställbara sängar, täcken, kuddar, sänglinne samt helt underbara plädar. Allt kom levererat och monterades på plats, det var bara att bädda och lägga sig! Tusen tack Nicklas och Atlantis.
    Bra, vänligt, kunnigt och hjälpsamt bemötande av Anna på Atlantis Malmö
    Mvh J T-L
    2021-11-22
    Mycket duktiga, trevliga, positiva och serviceinriktade försäljare. Bra info om leverans.

Montörerna snabba, positiva och inriktade på god service.
    2021-11-22
    Ett trevligt mottagande av kunnig personal vi är hitintills mkt nöjda med våra sängar.Kuddarna va mumma för nacken. 😊
    Nöjd med helheten.
    2021-11-22
    Trevligt, personligt och proffsigt bemötande. Vi behövde en säng och den står nu i sovrummet.
    Vi sover numera som stockar och vaknar utan smärtor i våra kroppar.
    2021-11-22
    Saklig informationsrik säljare som hjälpte till utan att ”gå på”.
    Köpte en kvalitetssäng som gör att jag sover bättre och min dåliga rygg får avlastning.
    2021-11-22
    Fantastiskt och välkomnande bemötta fin service med återkoppling på leverans. Duktiga killar som levererade och installerade säng och sänggavel. Med beröm godkänt
    2021-11-22
    Fin service och trevligt bemötande.Trevliga och duktiga killar som levererade.
    2021-11-22
    Jag kan inte vara mer nöjd! Jag bemöttes med full förståelse för mina behov samt önskemål i butiken. Sängen levererades utav två fantastiskt trevliga och tillmötesgående medarbetare som ställde sängen på sin plats. Jag är så tacksam för all hjälp jag fått. Från det jag gick in i butiken, till att jag kunde lägga mig i sängen. Så tack Atlantis för att ni har fått min kropp att må bättre samt gett mig en sömn jag bara kunnat drömma om!!!
    Linda 🌸
    2021-11-22
    Alldeles utmärkt personal, kunniga och hängiven. Den sängen jag fick var efterlängtad och väl värd att vänta på.
    Hade haft vattensäng i nästan 20 år och komma ner i den var en gudadröm.
    Tack, tack.
    2021-11-22
    Proffsigt bemötande med kunnig personal. Noggrann genomgång för att få rätt hårdhet på madrassen. Säljaren kollade så ryggraden hade en rät linje. Tidigare ond rygg är nu borta. Killarna som levererade var aktsamma och trevliga.
    Rekommenderar gärna Atlantis.
    2021-10-18
    Aldrig hör talas om företaget tidigare gick in i affären av en slump.

Fantastisk service från början till slut.

Väldigt duktig och kunnig personal.
    Lyssnade och presentera olika alternativ.
    Prisvärt.
    Vi är supernöjda med allt från sängar alla tillbehör , leverans , bemötande och service.

Kan varmt rekommendera Atlantis .
    2021-10-12
    Fick bra hjälp och rådgivning i butiken och väldigt bra hjälp med att få sängen på plats trots besvärlig entré med spiraltrappa
    2021-10-12
    Mycket trevlig och kunnig personal vi blev väldigt bra bemötta. Sängarna va lite försenade och dom ringde i tid och berätta detta samt att vi fick lite kompetens för detta. Vi köpte höj o sänkbara sängar och skanna av kroppen(vet ej vad dom heter). Vi har rekommenderat er till vänner som skall köpa nya sängar. Vi är väldigt nöjda hittills fast vi har inte hunnit sova i sängarna än. Men hoppas vi skall bli mycket nöjda när vi gör det.
    2021-10-12
    Mycket väl mottagna. Bästa tänkbara service med hög kunskapsnivå vid val av sängar. Även leverans med hög servicenivå..
    2021-10-09
    Snabb och smidig service med väldigt trevlig personal!
    2021-10-09
    Vi har köpt säng två gånger på Atlantis och alltid blivit väl omhändertagna. Personalen är trevlig utan att pusha för mycket. Vi har varit mycket nöjda med shopping upplevelslsen och sängarna vi köpt.
    2021-10-09
    Trevlig, hjälpsam personal personal och bra service.
    2021-10-09
    Vi är väldigt nöjda med hur hjälpsamma all personal var i butiken när vi valde vår nya säng. Från det vi steg in fick vi fin service & lärt oss mkt angående vilka typer av sängar de finns mm mm. Vid leverans av sängen fick vi även då uppleva att servicen finns i hela kedjan & blev så nöjda. Tjänsten vi betalade för att få den gamla sängen med tillbehör bort forslad var ovärderlig. Personalen väldigt trevliga & allt flöt på & vår fina säng kom på plats. Vi är så nöjda med vårt köp 🌷.
    2021-10-09
    Bemötandet gjorde så man nästan kunde köpa alla sakerna i affären. Personalen var ärlig, rak och berättade varför sakerna va så bra och det bästa var att Atlantis, stödjer svenska företag och samtidigt hålla en bra prisklass på deras varor. Jag är supernöjd och Niklas, du var en toppen försäljare. 😊👍
    2021-10-09
    Mkt bra bemötande. Ersatte frikostigt då leveransen försenades.
    Köpte två ställbara sängar från Atlantis med tillbehör.
    Tyvärr försenades leveransen flera veckor, men vi blev kompenserade med lakan, örngott och kuddar! Generöst!
    L. Malmborg
    2021-10-09
    Mycket professionellt bemötande. Sängen jag köpte motsvarar mycket högt ställda förväntningar.
    2021-10-09
    Fantastisk service och hjälp, från första besöket till leverans! Vi är så nöjda med precis allt!
    2021-10-09
    Bra service vid köp. Leveransen av sängen skedde utan problem.
    2021-09-16
    Mycket nöjd med både sängköpet och det trevliga bemötandet jag fick. Nicklas är väldigt kunnig och han kunde snabbt hitta den bästa sängen för mig.
    Den blir bara skönare och skönare att sova i för varje dag. Ryggvärken som jag dagligen vaknade upp med tidigare är borta nu.
    2021-09-05
    Vi fick bra och kunnig service i butiken och trevliga killar som levererade sängen hem till oss.
    Kommer att rekommendera Atlantis till andra.
    2021-09-05
    Mycket trevlig och kunnig service både vid beställning och leverans.
    2021-09-04
    Professionell leverans.Trevligt bemötande både vid leverans och vid beställning.Kunnig personal.
    Dock väl lång leveranstid av sängen Vila 7 månader.Känns som om man skulle köpa en ny bil
    2021-09-03
    En säng som verkligen levde upp till mina förväntningar! Personalens bemötande var professionellt, kunnigt, engagerat och jag fick en både lärorik och rolig stund i butiken!
    //anna
    2021-09-03
    Vänligt kunnig och vänlig personal! Viljan att verkligen hjälpa kunden istället för att ”sälja på det dyra” syns direkt i bemötandet.
    Kunde inte varit mer nöjda med servicen, produkten och leveransen. Vill ni ha en ny säng så finns det vara ett ställe som min familj kommer att vända sig till!
    2021-09-03
    Bra säng och bra personal. Mycket kunniga och hjälpsamma. Sängen levererades också snabbare än utlovat
    2021-09-03
    Bra service i butik. Tyvärr längre leveranstid än initialt beräknat, men så är det väl i dessa covid-tiderna.

Trevliga killar som packade upp och installerade sängen.
    2021-09-02
    Vi blev väldigt bra och sakkunnigt bemötta i affären
    Sängarna motsvarar ganska bra våra förväntningar.
    Jag hade nog kunnat valt en hårdare säng men i stort sätt är vi nöjda med våra sängar
    2021-09-02
    Superbra bemötande och trevlig personal!
    Har köpt 2 sängar genom åren på Atlantis och det är de bästa köpen jag gjort :)!
    2021-09-02
    Mycket trevlig personal. Kunniga och serviceinriktade. Köpte visningsex som är som ny!