Atlantis Sängspecialisten Malmö

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö — Visa karta

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 329 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö

• 2020-02-27

Robin W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fick utomordentlig service redan från första gången vi var in och skulle kolla på sängar. Grabbarna som monterade ihop sängarna på två röda. Perfekt! Läs mer

Anders B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö

Jurij P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Välbyggda sängar, trevlig personal, håller leveranstiden, hemleveransen och monteringen fungerade bra också Läs mer

Mats H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kunniga, hjälpsamma, trevliga
    Fint fungerande leverans
    Nu sover vi gott Läs mer

Johnny N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kunnig hjälp i butik där man inte är rädd för att framföra åsikter. I mitt fall blev det ett fint stöd Läs mer

Mats G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket trevlig personal och bra service :) Läs mer

Grazina I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Helt fantastik, både bemötande o köp av sängen. Läs mer

Björn H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevlig service, flexibla, informativa och levererar som lovat. Läs mer

Eva L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Nöjd på alla sätt med både försäljning och hemleverans och även om vi bara hunnit sova några nätter så känns det såhär långt helt fantastiskt! Läs mer

Tobias K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket vänliga och mycket bra service. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Jörgen D

2019-12-31

Jörgen D skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    På grund av bra bemötande samt all information vi behövde o fick var beslutet inte svårt. Våra sängar köpte vi på atlantis Läs mer
  • 2019-12-31

Nina Z skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte Tempur ställbara sängen, väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-12-31

Annelie C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Lång leveranstid och inte så flexibel lämning, men oerhört trevlig personal. Uppriktig, humoristisk och trevlig personal. Gick till 4 sängaffärer innan denna, och denna var den första där personalen frågade om vi ville ha hjälp. Läs mer
  • 2019-12-30

Ewa K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Otroligt god service som levererade sängen. Satte den på rätt plats, monterade allt och tog med sig all emballage 👏🏻👏🏻😄 Läs mer

Mattias H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Super service.
    Köpte en kontinental säng. Läs mer

Lisen N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi har köpt en säng kontinental. Mycket väl bemött.
    Leveransen blev vad företaget lovade, mycket stort förtroende.
    Har verkligen rekommenderat till andra. Läs mer

Vera S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Ställbar dubbelsäng. Trevligt bemötande o affären.
    Mycket trevliga chaufförer som monterade sängen. Och förklarade hur allt fungerar .
    Kan rekommenderas. Läs mer

Göran P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte sängar till vårt sommarhus.
    Tänkte gå till en annan sängbutik med reapriser men råkade gå inom för att titta på Atlantis i Malmö. Vi blev helt överväldigade av trevligt bemötande, kunnig personal, bra kvalite och bra priser och det hela slutade med att vi köpte 4 sängar med tillbehör. Kan bara rekommendera ett besök i butiken. Läs mer

Michael P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en säng en 180x200cm, skulle även fått med ett ”värmeskydd” men fick inte det vid leverans. Jag förhandlade även med mig hemleverans och nedtagning av den gamla sängen. Men leveransföretaget tog inte med sig mina gamla sängar... förkastligt..
    men bortsätt från detta så är jag jäkligt nöjd. Personalen bemötte en på ett riktigt bra och trevligt sätt. Kommer säkert att införskaffa säng hos er igen i framtiden. Men i det stora hela så blir bertyget 4 av 5. Jag har redan rekommenderat er vid inköp av sång. Hade jag fått allt jag beställde samt att leveransföretaget tog med sig det gamla sängarna så hade det blivit full pott. Läs mer

Lykke L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi är så himla nöjda med vår nya säng. Ett stort tack till Niklas på Atlantissängar i Malmö för utmärkt service! Läs mer

Andreas B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en ny dubbelsäng. Personalen var mycket hjälpsamma i processen för att hitta rätt sängmodell. Man hittade en bra lösning för mig gav mig ett bra erbjudande. Smidig hemleverans och installation i sovrummet. Mycket nöjd med sängen och den service som erbjöds! Detta är den andra sängen som jag köper från Atlantis och kan varmt rekommendera dem! Läs mer

Göran N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastisk service och en underbar säng! Läs mer
  • 2019-11-26

Magnus G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket god service. Punktlig leverans, fick dessutom låna säng under leveranstiden. Läs mer
  • 2019-11-24

Ingela P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En säng supreme Continental grå med huvudgavel
    Kanon skön att sova i Läs mer
  • 2019-11-23

Anna-lena H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi har köpt 2 sängar. Fick väldigt proffsigt bemötande och råd inför val av sängar
    Allt har fungerat utmärkt från beställning till leverans Läs mer
  • 2019-11-23

Andreas Z skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Niklas som hjälpte oss är riktigt bra. Väldsklass service. Även hans kollegor, som jag dessvärre inte kommer ihåg namnet på. Kan varmt rekommendera att köpa säng grejer här. Full pott! Läs mer
  • 2019-11-22

Peter G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket serviceinriktade och trevliga. Hela processen från start till leverans gick mycket smidigt och blev precis som vi önskade. Läs mer

Jeanette & Anders L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Super på alla sätt från köp till leverans

Fam
    Leth Läs mer

Mats K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    En säng. Väldigt bra bemötande från kunnig personal.
    Mycket nöjd. Läs mer

Caroline A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Från beställning till leverans av säng gick allt snabbt och smidigt. Utmärkt service!! Läs mer
  • Martin H

Martin H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en tempursäng. Personalen var väldigt proffsig när vi valde säng. Förklarade lugnt och metodiskt skillnaden mellan olika produkter. Sängen levererades och monterades klanderfritt på avtalad tid.
    Tack för hjälpen att välja världens skönaste säng. Har aldrig sovit så bra som nu. Läs mer

Nada & Blaz M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi har köpt en säng som vi är väldigt nöjda med, petsonal på Atlantis ska få varje beröm de är underbara man blev verkligen bra bemött trevliga och kunniga. Vi fick bra svar på våra frågor och om man betalar stor summa pengar vill man vete mycket om produkten, det fick vi. Tack Läs mer

Eva A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    topprudukter med väldigt kompetenta säljare. Trevligt och mycket förtroendeingivande bemötande. Läs mer
  • Tomislav P

Tomislav P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsigt bemötande från säljpersonal i butik till levarans och montage av vår nya säng!
    Rekommenderas. Läs mer

Nikola & Jasmina C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Malmö Atlantis Niklas är bäst, tar hand om kunder på ett mkt professionella sätt, mkt positiv, kan produkterna och är mkt service minded. Genuint intresserad av vad kunder behöver och vad de vill! Läs mer
  • Mine A

Mine A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte två sängar till våra barn. Blev fantastisk bemött av personalen innan köpet och under hela processens gång. Leveranskillarna var fantastiska - duktiga på sitt jobb och i lung tempo fixade allt galant. Vår, mina två barns sängar är köpta härifrån och ytterligare en planeras att köpa för vår äldre dotter. Man blir inte missnöjd härifrån. Atlantis har verkligen överträffat våra förväntningar. Fick bra med rabatt då vi köpte två sängar. Rekommenderas starkt. Ni kommer garanterat att bli mycket nöjda!!! Läs mer

Thore N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kontinentalsäng. En trevlig och kunnig expedit tog emot oss, hon förklarade både det ena och det andra vad man ska tänka på vid sängköp. Läs mer
  • 2019-11-20

Catarina O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt och proffsigt bemötande. Hemleverans av två jättetrevliga killar. Vi är jättenöjda med sängen. Läs mer
  • 2019-11-20

Veronica L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte säng, bra service och problemfri leverans inom avtalad tid. Läs mer

Lars-Olle L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte säng, blev proffsigt bemötta, gjorde bästa köp och är mycket nöjda! Läs mer

Lars N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte säng, gavel, bäddmadrass och hemkörning med montering.
    Helt fantastiskt, allt...från "ax till limpa"...aldrig haft en bättre affärsupplevelse!!
    Mycket tacksam för rådgivning, gott bemötande, kanonservice ( nästan omtanke) och förstås färdig produkt!!
    Stort tack till ffa. Jesper och Maria i Malmö. Läs mer

Ulla & Björn C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte säng i Malmö, ergobed, superskön. Nöjd med bemötande o kvalitet. Det ända som var svårt var att boka hemleverans. Svårt få tid som passade oss utan leveransen fick skjutas upp. När leveransen sedan skedde gick den smidigt och med vänligt bemötande.
    Ulla o Björn Läs mer

Eugene A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mkt bra!!! Jag rekommenderar alla att utföra sina köp på Atlantis när det gäller säng. Läs mer

Eva A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    . Vi köpte en kudde till vår son och sen blev det en ny säng. Vi är jätte nöjda med servicen i butik, hemkörning och service med detta. Mycket nöjd med sängen😜 Läs mer

Richard J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Riktigt skön säng och ett fantastiskt trevligt bemötande. Vi är helnöjda med allt. Läs mer

Lisa P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt och proffsigt bemötande. Punktlig leverans av inköpt vara. Läs mer

Jörgen O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Sängen är jätteskön, men det tog 10 nätter innan ryggen vant dig. Läs mer
  • 2019-09-19

Sylwia K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsig personal. Väldigt nöjd med butiken och hjälpen man fick. Läs mer
  • Josip B

2019-08-30

Josip B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd både med sängen, bemötandet och servicen!
    Trevlig hjälpsam personal i butik och vid leverans. Sover gott i min sköna säng. Goda kolor i butiken dessutom :-) Läs mer
  • 2019-08-30

Kaj O skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Från köp till hemleverans fungerade allt perfekt! Trevlig och tillmötesgående personal på Svågertorp i Malmö! Läs mer

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö