Alla kategorier Sängar Skåne Malmö Atlantis Sängspecialisten Malmö

Atlantis Sängspecialisten Malmö

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö — Visa karta

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 261 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö

• Mats B
    Mats B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Petra Ö skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en säng och fick även låna hem en säng tills min nya säng blev färdig vilket jag tyckte var jätte trevligt!Väldigt bra service från det att jag köpte sängen tills den var här! Super nöjd och kommer definitivt att rekommendera Atlantis till vänner och familj Läs mer
  • Danuta S
    Danuta S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte säng och jag är väldigt nöjd med den. Kundbemötandet var utmärkt. Jag kände mig faktiskt välkommen. Personalen var väldigt hjälpsam och trevlig. Önskar mig flera såna upplevelser.
    Hälsningar

Glad kund
    Danuta. Läs mer
  • Hans G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra och trevlig service. Hela vägen från besök i butik till leverans och montering. Läs mer
  • Magnus A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köp av sängen VILA Sublime. Väldigt bra och trevligt bemött i butiken. Personalen svarade på våra frågor och visade oss runt för att kunna testa lite olika typer av sängar. Jag är väldigt nöjd med bemötandet i butik. Även personalen som levererade sängen samt byggde ihop den var bra. Trevliga och snabba. Läs mer
  • Göran J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fick jättebra service av Jenny vid vårt brsök och blev rekommenderad en säng som vi trivs jättebra med.
    Tusentack. Läs mer
  • Birgitta H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en säng, och har blivit mycket bra bemött. Läs mer
  • Maria W skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjda med sängen, allt från bästellningen till leveransen fungerade perfekt!! Recomenderar! Läs mer
  • Yulija Y
    Yulija Y skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag har köpt en continental säng och jag jätte nöjd på mitt köp. Atlantis har levererad och monterad säng i tid utan förseningar och det var underbart servisen. Läs mer
  • Birgitta F skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpt i Malmö svågertorp. Skulle igentligen gå till grannbutiken kungssängen men slank först In till er. Kunnig säljare, stannade en timme ibutiken. Hemma och funderade åkte sedan till butiken och träffade ytterligare en duktig säljare. Nöjd md allt, kanske lite lång leveranstid. Vi sover gott i våra nya sängar. Allt bra vid leverans! Tack 👍 Läs mer
  • Kerstin A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastisk säng!
    Mycket kunnig och tillmötesgående personal, både i butiken och vid leverans. Läs mer
  • Margareta K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte ställbar 105 säng. Fick ett fantastiskt bemötande av en mycket kunnig Niklas? på Svågertorp i Malmö. Fick en fyllig beskrivning över material, uppbyggnad, funktion mm. Killarna som levererade och monterade sängen uppträdde lugnt o proffsigt (en av dem dvs, eftersom en var lärling och första dagen på arbetet) Jag är MYCKET nöjd!!! Läs mer
  • Anette I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte en säng för 52000 o saknar ngn form av personligt kontakt / uppföljning från butiken/ säljaren om hur nöjda vi är med sängen.
    Anette Läs mer
    2018-06-05 Atlantisbeds svarar Anette I
    Hej Anette!

Vi kommer att kontakta dig för uppföljning.

Med vänlig hälsning
    Nicklas N
  • Sebestian C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Kunnig och mycket trevlig personal. Utomordentlig service hela vägen. Ett företag som levererar på alla nivåer helt enkelt.

Sover hur gott som helst. Läs mer
  • Lovel K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra service i butiken då fick vi hjälp med att hitta den optimala sängen för våra kroppar! Även bra service från transportkillarna som fick återlämna en gavel pga för trång trappa i vårt radhus och komma tillbaka med en annan mindre samma dag! Jättenöjda med Atlantis! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Maria L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte en säng hos er, säljaren Nicklas var extremt kunnig och hjälpte oss välja helt rätt! Fantastik service och bra leverans! Läs mer
  • Rickard P
    Rickard P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte en kontinentalsäng som vi är supernöjda med.
    Hjälpen vi fick i butiken var i toppklass.
    Vid leverans så hade killarna tagit med ett extra par ben till huvudgaveln för i beställningen så stod det olika mått på sängben och på ben till gaveln, detta var omtänksamt av dem.
    Vi är så nöjda med vår säng och har tipsat andra om er butik i Malmö. Läs mer
  • Michael S
    Michael S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Personlig service från butik till leverans hemma! ***** Läs mer
  • Arja R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte en Continentalsäng. Fantastiskt bemötande av en väldigt kunnig kille. Är jättenöjd med sängen den var precis så bra som han sa. Kommer också att rekommendera denna butik till vänner o bekanta. Toppen på alla sätt. Läs mer
  • Per H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    1 dubbelsäng. Fantastisk service och hög kvalitet till bra priser. Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Väldigt trevligt kundbemötande och service vänliga. Läs mer
  • Stefano G skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte sängar
    Vi blev väldigt bra bemötta
    Inga speciella förväntningar Läs mer
  • Susanne R skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Super bra service. Personalen helt underbara och sängarna är jätte bra. Skulle aldrig gå någon annan stans mvh Susanne. Läs mer
  • Catarina S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra hjälp och information om sängar i butiken. Mycket trevligt bemötande och flexibla lösningar vid köp av många olka varor. Leveransdag efter vårt önskemål och smidig leverans samt montering. Mycket sköna sängar som vi varmt kan rekommendera! Mvh Tina och Mikael Läs mer
  • Bertil I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mkt kunnig säljpersonal! Trevlig leveranspersonal. Bra garantier. Motsvarar förväntningarna. Lite lång leveranstid dock....
    Sammanfattningsvis: nöjd kund! Läs mer
  • Sandra I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra service från början till slut. Pluspoäng för att man kunde låna en säng kostnadsfritt under tiden vi väntade på leveransen. Läs mer
  • Helen L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte sängar,gavel, madrasser och madrasskydd. När vi samtidigt tittade på 2 st påslakanset till vår nya fina säng, så blev vi erbjudna att få 20% på dem - detta tycker jag är väldigt futtigt, när man beställt säng för 38.000 kr. Vi gick därför in till grannen, Kungssängen, ock köpte täcke, kuddar och påslakan hos dem istället. Det hade kostat så lite för Atlantis att vara mer generösa när det gäller påslakan set när man köper en så pass dyr säng. Hade det varit på det sättet så hade vi aldrig gått in till Kungssängen utan köpt allt på Atlantis, troligtvis även senare inköp.
    I övrigt var det glad och trevlig persona, hela vägen tills sängen stod färdigmonterad i vårt sovrum.
    Så helhetsintrycket är bra men snålt och det är därför inte självklart för oss att gå till Atlantis när vi ska köpa tillbehör i form av täcke, kuddar, sängöverkast och lakan Läs mer
    2018-05-24 Atlantisbeds svarar Helen L
    Hej Helen!

Det måste ha blivit någon form av missförstånd mellan er och säljaren. Kom in till oss igen nästa gång ni behöver något till era sängar så ska vi se vad vi kan ordna till er. När man köper en säng och köper tillbehör till den så brukar vi ge lite extra rabatt på tillbehören.

Med vänlig hälsning
    Nicklas N
  • Katarina H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag har köpt sängar ergo 300. Bemötandet var mycket professionellt från utprovning till hemleverans! Läs mer
  • Jan N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Proffsig personal.
    Bra service.
    Leverans enl. plan
    Duktiga killar som levererade Läs mer
  • Hedda S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte en ny säng. Bra bemötande service och bra säng Läs mer
  • Cecilia M skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag köpte en säng och 2 kuddar 2 täcken och ett skyddslakan till sängen och jag är super nöjd. Tar nog lite tid att ryggen vänjer sig men gud vilken skön säng. Personalen i Malmö buren var helt fantastiska och jag har aldrig blivit bemött på ett sånt fantastiskt sätt. Och killarna som kom hem för att montera var guld värd helt fantastiska. Tack för allt Läs mer
  • Maria A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte 2 resårmadrasser, 1 bäddmadrass, sängben, skyddsmadrass, ljusramp, leverans och montering.
    Kändes som en kunning försäljare i butiken, tog sig an och besvarade våra frågor sakkunigt och förklarade tydligt skillnader mellan olika typer av sängar.
    Montörerna var väldigt servicemedvetna. Tog av sig skorna inomhus och var rädda om både det de bar in och om det som fanns ivägen av deras väg in i huset. Väldigt tillmötesgående!
    Jättenöjd av både personal och av sängen! Läs mer
  • Becky B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastiskt bemötande av kunnig och trevlig personal.
    Vi fått hjälp med allt vi frågat om av Niklas som spenderat mycket tid att informera, förklara och ge det bästa
    rådet.Jenny var jätte vänlig och professionell. Grabbarana - Markus och Jesper som monterat-trevliga och skickliga. Läs mer
  • Sanja N
    Sanja N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi blev bemötta väldigt proffesionellt och säljaren hade lång erfatenhet och bred kunskap om sängar vilket skapade trygghet. Efter att ha varit i flera butiker och tittat på flera kända sängmärken, fick vi nu äntligen den rätta hjälper och kunde köpa en säng. Vi är väldigt glada för den goda servicen vi fått och vi sover riktigt skönt och inga fler ryggsmärtor! Tack Atlantis! ❤ Läs mer
  • Helena N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket bra bemötande vi köp av säng Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Har absolut inget att klaga på . Proffsigt bemötande i butiken . Hjälp med både säng o nya kuddar . Leveransen hem var helt felfri . Grymt trevliga killar o även där mycket proffsigt . Förklara allting med sängen :) .
    Mitt betyg 12 av 10 poäng :) Läs mer
  • Andreas S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Väldigt bra service från start till slut! Läs mer
  • Ann-christin A skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Köpte byrå och sängbord, bästa bemötande och service och dessutom slapp jag reklamation som jag annars ideligen hålla på med Läs mer
  • Christina H skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Inköp Vila sublime kontinental. Fantastiskt gott, professionellt bemötande och service från första kontakt med rådgivning till leverans. Mina förväntningar på kontakter och vara har med råge överträffats. Alltså mycket nöjd kund som rekommenderat företaget. Läs mer
  • Christian B skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Mycket nöjd med allt ifrån service, bemötande och leverans. Sängen är väldigt skön. Läs mer
  • Ingvar L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt bemötand av prsonalen från det man kom in i butiken. Trevliga grabbar som levererade sängarna. Mycket kunnig personal både i butik och vid leverans Läs mer
  • Madelene N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Absolut världsklass...

Högsta möjliga betyg...

Tackar ödmjukast Läs mer
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Supertrevligt bemötande från början till slut och stort kunnande om produkterna! Läs mer
  • Kristina C skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Fantastiskt bemötande! Lugnt professionellt och förtroendeingivande! Läs mer
  • Göran I skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Väldigt trevligt bemötande av kunnig personal när vi köpte säng.
    Leveransen av sängen hem sköttes helt perfekt och allt emballage togs tillbaka. Läs mer
  • Andreas L skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Vi köpte två sängar och fick fint bemötande i butiken. Leveransen kom som utlovat. En av sängarnas motor slutade att fungera, men vi fick bra hjälp. Personalen som levererade och reparerade, var mycket bra. Med beröm godkänt. Läs mer
  • Johan N skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Trevligt kundbemötande i butik med hjälp till bra val av säng. Tidigare leverans än väntat och bra killar som hjälpte till med hemleverans och montering... mycket nöjda hittills. Läs mer
  • Milica J skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Jag kan bara säga att ni är underbara! 👍👍😊 Läs mer
  • Olle S skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Väldigt bra service. Lite slarviga i beställningen då de missade en kabel samt tog fel lakan. Ändå väldigt nöjd Läs mer
  • Carin P skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    Bra bemötande o service vid köp av ny säng Läs mer

Drakagatan 4E, 215 86 Malmö