Atlantis Sängspecialisten Malmö

Atlantis Sängspecialisten Malmö

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!

Läs vad 395 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö 2