Atlantis Sängspecialisten Malmö

Atlantis Sängspecialisten säljer svensktillverkade sängar från vår fabrik i Stockholm. Vi använder de bästa materialen och svenska komponenter. Tygerna syr vi själva i vår syfabrik i Lagan som ligger i Småland. Vi är också återförsäljare för Tempur och har en av Sveriges största utställningar med Tempurs sängar, kuddar och tillbehör.

Atlantis enda mission är att hjälpa dig att sova skönare och bättre. Vi vill poängtera att det är stor skillnad på att se god sömn som sin produkt och att sälja sängar. Hos oss på Atlantis värdesätter vi gedigen kunskap om sömn för att vi ska kunna hjälpa dig att sova bättre. Därför bedriver vi sömnforskning i samarbete med Karolinska Institutet och även egen sömnforskning. Det är en spetskompetens vi är helt unika med inom sängbranschen.

På Atlantis tror vi på att god sömn ger en ökad livskvalitet. Om du sover bra och vaknar utvilad på morgonen ökar du chansen till ett bra liv. Med hjälp av ett dataanalysprogram som heter ErgoCheck läser vi av just din kroppsprofil med hjälp av 1600 sensorer som sedan visar exakt vart och hur mycket stöd din kropp behöver. Det finns inga genvägar, när vi sover återhämtar sig kroppen och bygger upp ny energi. I dagsläget, då stressnivån ökat och man sover mindre blir valet av säng väldigt viktig. Hos oss på Atlantis hjälper vi dig så att du hamnar i rätt säng. Sedan 1982 har vi fått människor att sova skönare.

Följ oss gärna på Instagram @atlantis_malmo där vi lägger ut bilder på valda delar ur vårt sortiment av sängar, sängkläder, tillbehör mm.

Varmt välkommen!

Läs vad 550 kunder tycker om Atlantis Sängspecialisten Malmö 2

2022-10-07 Insamlad av företaget
    Mycket bra service och bemötande
  • Paula L
    skrev om Atlantis Sängspecialisten Malmö
    2022-10-06 Insamlad av företaget
    Har alltid blivit trevligt bemött med bra service och är en återkommande kund, samt rekommenderar er även till mina vänner. Kommer fortsätta köpa sängar hos er och våra barn osv…
    2022-10-06 Insamlad av företaget
    Har köpt Atlantis Ergobed som vi är mycket nöjda med.
    Proffsigt och trevligt bemötande i butiken i Malmö samt av personalen som levererade och monterade sängarna.
    2022-09-26 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande
    Köpte sängar och kuddar
    2022-09-26 Insamlad av företaget
    Produkt 680474
    Vid rätt tid, produkt i oskadd, inburen utan problem, benen rätt monterade
    Pojkarna artiga trevliga ostressade glada intresserade

Meddelande till Peter Malmberg:
    Phyllostachus vivax Husngwenzhu, har inte hittat sv namn
    Acsnthus mollis, björnklo?
    Ett mkt uppskattat besök
    Välkomna åter
    /Ann-Marie
    2022-09-24 Insamlad av företaget
    Proffsigt och tillmötesgående. Fantastiskt service.
    2022-09-24 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och hjälp i butiken. Bra pris och rabatt.
    Bra leverans.
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Köpte en 180 cm för ca 10 år sedan som jag tyckte var fantastiskt skön. När jag flyttade var den för stor. Så när jag kom till affären och det var rea på just denna säng 160 cm blev jag mycket glad. Köpte den, leveranstid några veckor. Efter några veckor fick jag ett samtal från affären att denna säng hade utgått. Stor besvikelse! Men jag blev erbjuden en dyrare säng för nästan samma pris. Det är service det😊. Mycket nöjd med både leverans och säng. Mycket hjälpsam och trevlig personal som levererade sängen. Mvh Yvonne
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Kunnig personal och otroligt bra sängar
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Fick ett väldigt bra bemötande, råd och tips. Slutade med köp av säng. Spontanbesök då jag inte kände till er tidigare, men då ni låg brevid en annan sängbutik, gick jag först in hos er. Det slutade som sagt i ett köp, dessutom var det specialerbjudande.

Uppskattade att den nya sängen monterades på plats och att den gamla togs med för återvinning.

Gillade också att era sängar är svensktillverkade, efterlyser bättre information och marknadsföring om det.

Har nu sovit i min säng ca 2mån och det känns mycket bra.
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Bra service, fin säng. Lång leveranstid...
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Köpte ny säng, gavel, madrass och sängben av en mycket trevlig, tillmötesgående och kunnig personal.
    Leveranstiden blev som sagts 6 veckor och även där var leveranspersonalen både kunniga och trevliga.
    Jag kan varmt rekommendera Atlantis Svågertorp till alla som behöver en ny säng.
    Jag kommer absolut att återkomma om det blir aktuellt.
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Bra kunskap om sängarna, bra service, hemkörning och montering. Prisvärt.
    Gott bemötande som kund.
    Fick svar på alla frågor.
    Bra pris. Snabb leverans.
    Mycket nöjd med sängen jag köpte
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, prisvärd säng, smidig leverans - både jag och min man är så nöjda!
    2022-07-27 Spontant omdöme
    Efter noggrant överväganade köpte jag i dag min säng från Atlantis. Jag var runt hos alla konkurrenterna men Atlantis var outstanding! Butikschefen Nicklas ingav genast ett förtroende med sin djupa kunskap , inlyssnande till mig som kund och professionella sätt. När jag läste på insåg jag att Atlantis verkligen vet vad de håller på med. Sängarna är miljövänliga, helt i naturmaterial och närtillverkade dvs i Sverige både gällande produktion och material. De jobbar med forskning kring sömn dessutom tillsammans med Karolinska. Det andas kvalitet, milötänk o kunskap rakt igenom. Nu ser jag framemot leveransen av sängen.
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med både sängen o servicen ! Kan verkligen rekommenderas!!!
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Helt fantastiska!
    Framförallt butikschefen. Han var supertrevlig, väldigt kunnig och professionell. Slutade med att vi köpte den dyraste sängen i butiken, så väldigt bra säljare också för den delen. Men vi är jättenöjda med sängen och känner skillnad redan efter så kort tid. Rekommenderar de varmt!
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Fint bemötande jätte nöjd montering av säng gick jättebra . Trevlig personal allt perfekt
    2022-06-08 Insamlad av företaget
    Bra sängar, kunnig personal i butiken och bra leverans till hemmet.
    2022-06-08 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande av personal.
    Proffsigt arbete utfört av leverans av sängen.

Köpte en lyx komfort säng.

Är super nöjd med den och det blev som jag tänkt mig.
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Fantastiska säljare och montörer, rekommenderas starkt💙
    2022-05-02 Insamlad av företaget
    Köpte en säng med madrass och ben. Mycket trevlig och kunnig personal. De visste direkt vilken säng jag behövde baserat på min storlek och på vilket sätt jag sover på. Lång leveranstid men förståligt i dessa tider.
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Väl bemött i affären. Köpte deras Vila dubbelsäng.
    Trevlig personal.
    Härlig säng att sova i. Mycket nöjda!
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande i butiken och en fantastiskt skön säng (Ergobed Kontinental).
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Mycket bra i affären, Fick bra hjälp att välja rätt säng
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Trevlig personal, både i butik och killarna som körde ut sängarna.
    Motsvarade våra förväntningar! 👍🏻👍🏻
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Skön säng, bra leveranstid och proffsigt bemötande
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Jag blev och blir alltid mycket väl mottagen när jag kommer in i butiken. Mycket kunnig och dessutom sympatisk personal. Man känner sig alltid välkommen!
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Jag har enbart positivt att säga från samtal 1 till allt var klart. Raka, tydliga besked och bra återkoppling under hela processen och suverän service! Befriande att inte bli ifrågasatt eller korsförhörd!
    Trevligt och kunnigt bemötande av servicekillarna!
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Mycket vänlig och professionellt. Super bemötande och till slut fick vi de sängarna som var bäst för oss med lite individuellt anpassning.
    Mycket trevligt bemötande!
    Positivt! Mycket över förväntan! Köpte bäddmadrass, kudde och madrasskydd!
    …………..
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Trevliga och kompetenta killar !
    Superbra!
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Bara bra, super trevliga säljare och väldigt duktiga och trevliga montörer när sängen leverades
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Fick ett bra intryck av personalen.
    Hade otroligt höga förväntningar eftersom haft ont i ryggen i många år. Trodde detta skulle lösa sig. När vi bestämde oss för att köpa Vila superior säng. Har nu sovit i sängen i över 100 nätter och har fortfarande ont i ryggen när jag vaknar varje morgon.
    Hej Olle!

Jag kommer att kontakta dig för att se hur vi kan hjälpa dig att lösa problemet. För oss är det viktigt att du ska vara nöjd med din säng och sova gott.

/Nicklas
    2022-03-13 Insamlad av företaget
    Perfekt bemötande i butik och många goda råd. Mycket nöjd med leveransen. Snabbt installerat och trevligt bemötande
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Fantastisk bra service och kunnig personal som verkligen tog dig tid för kunden.
    2022-02-15 Insamlad av företaget
    Blev riktigt imponerad hur väl vi blev bemött av personalen! Skitbra! Fick ont i ryggen av min gamla säng och ni rekommenderade att byta till en hårdare madrass på den nya. Kan säga att min rygg mår mycket bättre nu, sängen är som en dröm.
    Jag köpte en 180x200 säng med hård madrass och den står upp till alla förväntningar jag hade!!!! Godnatt;)
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Blev trevligt och kunnigt bemött av både personal i butiken och montörerna som levererade. Jag är mycket nöjd med min ställbara säng.
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande av kunnig personal
    2022-02-13 Insamlad av företaget
    Fantastiskt kunnig och trevlig personal. Jättebra sängar vi har köpt många
    2022-02-13 Insamlad av företaget
    Vi blev bra bemötta och guidade till vilken säng och utrustning som passade oss
    2022-02-13 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, kunnig personal i affären. Blivit rekommenderad via vänner denna sängaffär. Nöjd med inköpet, sover bra!
    2022-02-13 Insamlad av företaget
    Bra service, bra produkt samt kompetent och hjälpsam personal.
    2022-02-13 Insamlad av företaget
    Jättefin bemötelse och proffsig säljare som fick det att känna väldigt personligt.
    2022-02-13 Insamlad av företaget
    Bra service i butik. Bra och snabb installation och uppackning av sängar, men alldeles för lång leveranstid.
    2022-02-13 Insamlad av företaget
    Exemplarisk service från första interaktionen till leverans och sängen på plats.
    Väldigt trevlig säljare.
    Bra leveranstid!
    Och sängen är superskönt!!!!
    2022-02-13 Insamlad av företaget
    Bra o smidig service samt erbjöd ”byta säng garanti”