Autolane

Autolane

www.autolane.se
  • BadgeSixYears

Autolane är en märkesoberoende bil- och motorcykelfirma som levererar nyare begagnat till bra kvalitet. Vi erhåller alltid personlig service och strävar ständigt efter långa och genuina kundrelationer. I Kungälv kan du besöka vårt showroom på över 2000 kvadratmeter där du hittar mängder av kvalitetssäkrade bilar och motorcyklar...

410 omdömen om Autolane

Sedan starten hos Reco 2019

Jonas L
Skrev om Autolane

Exeptionellt bemötande och kundservicen är utöver det vanliga. Min 4:e affär med Autolane och med mina inbyten och byte av bilmodell och t.om MC borde dom tröttnat på mig. Men lika trevligt varje gång. DESSUTOM väldigt bra affärer där man går hem och sover gott efteråt!

Robyn B
Skrev om Autolane

Upplevelse av MC köp Köpte en superduke 1290r årsmodell 2021 med 900 mil på mätaren. Frågade både via telefon och mejl om allt var som det skulle och fungerade som det ska? Fick till svar att den va i toppskick och att allt fungerar då deras verkstad kontrollerat den. Då köpte jag den på distans och fick den levererad hem. Vid första provkörningen så rycker och hackar den, Motorlampan samt allmänt El fel lyser och inte nog med, bakbromsen fungerade inte. Ringer direkt till säljaren Arash och vill häva köpet, men det gick...

Jamil G
Skrev om Autolane

Mycket nöjd med bilen Trevligt och Duktig personal Jag rekommenderar de.

Robert B
Skrev om Autolane

Snabb o smidig affär när vi sålde vår lilla sportbil till Johan!

Alexander B
Skrev om Autolane

Daniel sålde en Volvo V60 CC till mig som jag är väldigt nöjd med, bra service! Värt ett besök om man vill kolla på fina bilar.

Alexander J
Skrev om Autolane

Köpte en fin Aiudi A1 40 TFSI med min trotjänare Audi S3a som inbyte till Daniel P. Redan från 1a början från kontakt till att skriva papper och avsluta affären var det riktigt bra vibbar; bra och snabb kommunikation åt båda hållen. Frugan o jag log ikapp med solen där Daniel mycket hedersamt avslutade vår träff med att fylla bilen med bensin åt oss, så att vi kunde tugga i oss de 35 mil hemåt, som stod på menyn. Hit kommer vi igen.

Elif I
Skrev om Autolane

Hade inga förväntningar alls tänkte ” massa säljare som kommer försöka sälja/ljuga för att de ska nå upp till sina mål” men gud så fel vi hade! Alla var så kunniga och hjälpsamma. Mötte våra behov. Tog sig tiden för oss, lyssnade på vad vi verkligen ville ha och behövde, de va inte för på och ville inte bara sälja för att sälja utan de ville verkligen att man skulle åka 120% nöjd därifrån vilket vi absolut gjorde. Bilen vi köpte var fantastisk och dealen vi gjorde va 10/10. Rekommenderar starkt. Autolane kommer vara vårt...

Robin Mike Bill T

Autolane var helt grymma! Rekomenderar starkt att göra affärer med deras säljare Johan! 👍🏻

Ibrahim M
Skrev om Autolane

Ni är verkligen bäst! Vilket trevligt bemötande! verkligen 10/10!!!!! ni är grymma måste jag säga!

Martin Wentze W

Serviceinriktad och engagerad personal! Öppna och trevliga! Speciellt Daniel Partanen som jag bytte bil med. Han var jättebra och som jag gärna återkommer till! Rekommenderar dem varmt! Mvh Martin Wentzel

Johanna H
Skrev om Autolane

Väldigt trevligt och informativt och verkade väldigt seriösa, de vi pratar med tidigare har varit väldigt nöjda. Vi tänkte bara titta och provköra xc60 men slutade med ett köp :) Är otroligt nöjd med min "nya" bil

Lars Olof E
Skrev om Autolane

Jag ställde en fråga till Alfons angående min bil och Alfons återkom nästa dag med ett betryggande svar. Kanske lite tidigt att ge bra rekommendationer för Er som går i bilbytartankar, men Autolane känns genuint intresserade att göra köparen nöjd. 1 mars köpt en Porsche Panamera 4S Sport Turismo

Bert L
Skrev om Autolane

Fint och käck bemötande! Nöjd med det! Osäker på prisbilden! Betalade nog lite mycket för bilen? Hoppas Ni håller Er till marknadspriser! Ett rykte står på spel.. Många köper bil o jämför! Men i stort är jag nöjd o har en god upplevelse! Med Glad Tillrop//Bert i Vätterbygden.

Tor Erik T
Skrev om Autolane

Köpte en MC av Christian på Autolane. Fick ett otroligt bemötande. Riktig bra service och en kunnig säljare. Både företaget och säljaren var väldigt professionella !

Lars Olof E
Skrev om Autolane

Köpt en Porsche Panamera av Alfons på Autolane. Himla trevlig försäljare på alla sätt. Vänligen Lars Eklund Helsingborg

Sandra M
Skrev om Autolane

Kände oss så välkomna och omhändertagna från första stund. Personalen var genuin och behjälplig. Supernöjda med bilen och kommer definitivt komma tillbaka inför nästa bilköp! Stort tack till personalen på Autolane och särskilt tack till Alfons som var guld!

Johan J
Skrev om Autolane

Seriöst och bra bemötande av Johan vid inköp av motorcykel.

Ljubomir P
Skrev om Autolane

Väldigt kunnig och trevlig personal, tog sig tid att visa deras utbud samt att dom var väldigt kunniga! Rekommenderas starkt!

Tobias J
Skrev om Autolane

Helt underbara grymt bemötande tack för hjälpen Johan

Nedzad J
Skrev om Autolane

Jag köpte en bil och blev bemött på bästa möjliga sätt. Allt gick snabbt och smidigt. Bäst var personal som är trevlig och proffsig.

Svar från Autolane

Tack så mycket för att du tog dig tid att lämna ett fint omdöme. Vi hoppas få välkomna dig snart igen.

Ajla J
Skrev om Autolane

Varmt välkomnande så fort man kommer in. Snabbt inbyte av bil och köp av ny bil. Överlag jättebra upplevelse och Autolane levde upp till våra förväntningar.

Svar från Autolane

Tack Ajla för ditt fina omdöme, hoppas vi får tillfälle att hjälpa dig även med nästa bilköp.

Mareos H
Skrev om Autolane

Rekommenderar inte! Köpte min bil hos de och frågade säljaren om de har gjort service på bilen och han svarade ja! Men det var inte! Sen jag hämtade min bil hos de igen och de skulle göra full service men de bytte olja bara!!

Svar från Autolane

Hej Mareos. Tack för du tog dig tid att skriva en recension, även om innehållet inte stämmer överens med verkligheten, Kontakta gärna mig på 0760-003838/ mirsad@autolane.se

Jörgen Shivam S

Hej, köpte min andra mc av Autolane och känner mig verkligen nöjd. Från första samtalet till smidig leverans. Top notch!

Svar från Autolane

Tack så jättemycket och varmt lycka till med senaste hojen!

Leif Henrik Tomas H

De skulle köpa en mc av mig. Skulle komma vid lunch. Kom kl 17:30. Vi hade kontrakt och allt klart. Chaffören skickade bild på mitt regbevis till säljaren. Sen vill man pruta för att bakbromsen tog lite dåligt. Sjukt oseriöst företag som bryter kontrakt! VARNING. Gör ej affär med dessa skojarna.

Svar från Autolane

Hej Tomas, vi tycker faktisk din recension är orättvis. Anledningen till att det inte blev affär beror ju på att du lämnat fel uppgifter. Du försäkrade att hojen var felfri, vilket priset och avtalet utgick ifrån. I avtalet ingick också att vi skulle göra ett snabbt test för att verifiera skicket. När bakbromsen knappt tog, så vägrade du låta oss undersöka omfattningen av felet. Du vägrade också förhandla kring ett prisavdrag motsvarande felet. Istället blev det en hel dags bomtur för vår chaufför - där vi dessutom fick...

Erik L
Skrev om Autolane

Autolane köpte min MC förra veckan, Johan skötte denna affär från början till slut. Snabb respons, proffesionellt och 100% digitalt. Perfekt för dig som inte känner för att göra affärer på blocket eller marketplace med allt vad det innebär //Erik L

Svar från Autolane

Tack så jättemycket för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi hopppas även att få göra affärer med dig i framtiden!

Sandor S
Skrev om Autolane

Mycket snabb och smidig affär, kan varmt rekommendera Autolane vid försäljning av Mc Tack Johan för en krångelfri affär. ps har tippsat en vän om er .. där blir det tydligen affär också.

Svar från Autolane

Tack Sandor för att du tog dig tid att lämna ett fint omdöme och att du rekommenderat oss vidare. Vi hoppas få möjlighet att göra fler affärer med dig i framtiden.

Lars Gunnar E

Oseriöst företag enl min mening. Påvisar defekter på inköps bilar och omber kunder att ta det på sin egen försäkring.

Svar från Autolane

Hej Lars, Vet inte vad som är oseriöst ? Din bil har två st vattenfyllda strålkastare då dem kostar minst 20.000:kr st att byta, så sa vi att det kan vara bra ide att kolla om det täcks av din försäkring.

Stefan P
Skrev om Autolane

Stort tack till Johan och Magnus köpte vår fina Bmw 520d. Väldigt trevlig bemötande via telefon och på plats. Det va en snabb och förtroendeingivande kommunikation. Stort tack till Johan och Magnus!!! Mycket nöjd kund. Stefan

Svar från Autolane

Tack Stefan för det fina omdömet, jag är säker på att både Johan och vår underbara chaufför Magnus uppskattar de fina orden. Vi hoppas få tillfället att göra fler affärer med dig i framtiden

Gabriel L

Grym service. Alfons är kung köpte m2

Svar från Autolane

Tack Gabriel och stort lycka till med M2:an!!!!!

Henrik Tomas J

Kan varmt rekommendera Autolane om ni är ute efter ny bil! Blev väl omhändertagen där man fick känslan av att säljarna visade stort intresse för kunden och dennes behov. Inget pådrivande och tillgjort heller. Kommer definitivt komma tillbaka till Autolane i framtiden och kan tacka Mirsad för en toppenupplevelse! Allt gott. /Henke

Svar från Autolane

Tack Henrik, det värmer! Det är precis det genuina vi är ute efter att leverera så vi blir väldigt glada när vi lyckats förmedla det till våra kunder. Önskar er lycka till med bilen och varmt välkomna åter till oss vare sig det gäller köp, försäljning, service, rekond eller helt enkelt en god kaffe och lite motorsnack i förbifarten:

Tomas J
Skrev om Autolane

Autolane/Daniel P köpte vår älskade Mercedes. Det va en snabb och förtroendeingivande kommunikation. Gasell och Trippel A är inget man får, det är något man förtjänar. Mycket nöjd kund. Marita och Thomas

Svar från Autolane

Tack verkligen Tomas för du tog dig tid att skriva de fina orden, man känner sig ödmjuk att få ha så fina kunder. Ni är alltid varmt välkomna tillbaka till oss!

Josef N
Skrev om Autolane

Goa gubbar, bra kundservice. Daniel P som hjälpte mig var väldigt kunnig! Rekommenderar

Alexander N
Skrev om Autolane

Bra personal. Trevliga. Bra service. Alfons sålde mig en fin bmw 3 serie. Fattas bara en fru i framsätet. Alex

Svar från Autolane

Tack Alexander! Vi får önska dig stort lycka till både med BMW:n och den frun som säkerligen skall ta plats där innan det är dags för nästa byte!!

Rajesh P
Skrev om Autolane

Köpte min Mercedes A250e hybrid hos Autolane i Kungälv för ca 1 månad sen Fick ett bra mottagande av säljaren Daniel och affären gick bra och smidigt Fick hjälp och tips med det mesta när det gällde försäkring och finans! Är supernöjd med bilen! 🤗 Tack igen Daniel 🤗

Svar från Autolane

Tack Rajesh! Du är så välkommen att höra av dig om det är något vi kan hjälpa dig med. Hoppas på en härlig sommar med nya Mercedesen.

Melker H
Skrev om Autolane

Grymt bemötande och smidig affär med Arash! Rekommenderar starkt!

Alexander N
Skrev om Autolane

Alfons såldenen fin 3serie åt mig som ja behövde Jättenöjd och bra service. Tack.

Joel Örtenfelt Ö

Hel otrolig säljare Daniel Partanen sålde mig en raket. Tack!

Jesper D

Sålde min bil till Daniel Partanen. Mycket nöjd med hans hjälp!

Johan S

Har köpt ett par bilar av dem och blivit så bra behandlad, dem är ett föredöme för sin bransch.

Jimmy L
Skrev om Autolane

Med ett väldigt bra första kontakt via telefon fick jag även bra bemötande och service på plats. Hade inga direkta förväntningar utan blev glatt överraskad hur dom snabbt gjorde ett bra intryck och kändes väldigt proffsiga och lyssnade på kunden.

Ario K
Skrev om Autolane

Vi kom in sista 30 minuterna innan stängning och vi fick ett strålande välkomnande. Bra värdering för våran bil slutade med att vi åkte därifrån med en ny bil xc90. Stort tack till Alfons som stanna kvar efter stängning bara för att göra oss nöjda.

Niclas E
Skrev om Autolane

Suveränt bemötande. Rekommenderas varmt .

Elin K och Alfons V gillar detta
Rickhard P
Skrev om Autolane

Jag har sålt bil i 800,000kr klassen och 100,000kr klassen och affärerna har varit helt mot mina förväntningar. Snabbt och smidigt under tiden man är där på plats. Även köpt bil därifrån och tycker det är en toppen bra handlare. Bara positivt att säga

Mattias B

Kanon ställe med proffsig personal! Gott kaffe! 5/5

Mats S
Skrev om Autolane

Mycket god service. Proffsigt bemötande.

Pontus A
Skrev om Autolane

Jag rekommenderar Autolane starkt!

Lotta Elisabeth S

Möttes av ett varmt välkomnande, utbudet var bra, och jag fann verkligen pärlor som matchade mina önskemål. Tack vare den engagerade personalen blev det en minnesvärd upplevelse, tack Leo!

Emelie Josefin S

Sålde bil till Pierre på Autolane. Smidig affär, kändes proffsigt och seriöst. De undersökte bilen för att se att allt var i sin ordning. Fick hyfsat bra betalt för att vara hos bilfirma. Trevlig inköpare och hela affären tog ca 30 minuter. Rekommenderar absolut till andra som vill sälja sin bil utan krångel! 😊

Ulf W
Skrev om Autolane

Då har jag lämnat vår företagsbil till Autolane , en smidig affär, kändes väldigt seriöst, och proffsigt. Tack Johan, andra gången jag har gör affär med Er.

Petra Ö
Skrev om Autolane

Alltid supertrevliga och hög kundservice 🤩